Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

@llive meget enig vil jeg også anbefale.

Bus eller Bell Bus for dem der vil så billigst som muligt til Swampy og så sky train ind til Bangkok.

For dem som vil hentes og bringes og kører alene og lidt dyrere så er det Taxi til Swampy.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Skal man hæve penge i udlandet i ATM uden gebyr kan man kigge på revolut.com (bare lad være med at hæve de op til 1.500 kr i weekender). Her er en dansk guide: https://financer.com/dk/revolut-anmeldelse/

Skal man overføre penge til en udenlandsk konto kan man kigge på fx. TransferWise.com https://www.google.com/search?q=transferwise

Enig i at skal man mod centrum fra lufthavnen så tag toget (ofte kommer man dog til at stå op som egentlig kan være dejligt efter flyveturen). Lufthavnstoget koster 35-45 Bath. Dertil kommer udgift til et evt. forbindelse stof. Brug evt transitbangkok.com https://www.transitbangkok.com/ til at planlægge ruten (tog, bus, gå mm.). Lav planlægningen hjemmefra. Ser af og til forvirrede folk i lufthavnen som ikke aner hvor de skal hen.

Redigeret af mr. sving
Links

Del dette indlæg


Link til indlæg

skal med taxaen fra Pattaya til Bangkok ved middagstid.

er der mon noget alternativt transportmiddel hvis vi vil slippe for trafikproppen på vej dertil.frygter vi kommer til

at proppe nogle timer derud

evt.tog?

Del dette indlæg


Link til indlæg
kent hansen skrev, for 57 minutter siden:

skal med taxaen fra Pattaya til Bangkok ved middagstid.

er der mon noget alternativt transportmiddel hvis vi vil slippe for trafikproppen på vej dertil.frygter vi kommer til

at proppe nogle timer derud

evt.tog?

Toget kører kun en gang om dagen  - og det tager ca. 4 timer.

Men hvorfor tager du ikke bussen - det tager kun 1½ time til lufthavnen ved jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 17 minutter siden:

Toget kører kun en gang om dagen  - og det tager ca. 4 timer.

Men hvorfor tager du ikke bussen - det tager kun 1½ time til lufthavnen ved jeg.

Jeg ville også tage til lufthavnen (med bus) og derfra bruge 50-60 bt på 1-2 tog. Så burde man slippe for de værste trafikpropper. Om man skal bruge taxa eller scooter det sidste stykke fra stationen til hotellet afhænger af hotellets beliggenhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold nu kæft ....

Hverken alverdens vekselkurser, taxa, bus, tog eller tuk.tuk har noget med  " frækt nyt fra Bangkok"   at gøre

Lad os som overskriften lyder istedet høre jeres historier om alle de lækre sild som man kan støve op dernede ....

Har aldrig været der selv, men overvejer seriøst at foretage en pilgrimsrejse til østens Mekka, 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pussy Lover skrev, den 1.8.2019 at 21:24:

Hold nu kæft ....

Hverken alverdens vekselkurser, taxa, bus, tog eller tuk.tuk har noget med  " frækt nyt fra Bangkok"   at gøre

Lad os som overskriften lyder istedet høre jeres historier om alle de lækre sild som man kan støve op dernede ....

Har aldrig været der selv, men overvejer seriøst at foretage en pilgrimsrejse til østens Mekka,  

 Jeg tror, jeg forstår, hvorfor du aldrig er kommet afsted - og jeg tror ikke, østens piger er gået glip af noget, de ikke kunne undvære  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

:rolleyes:

Jernsvinet skrev, for 12 timer siden:

 Jeg tror, jeg forstår, hvorfor du aldrig er kommet afsted - og jeg tror ikke, østens piger er gået glip af noget, de ikke kunne undvære  ;-)

Hej Jernsvin,

Du har ganske ret- med det store antal Farang´er der hvert år valfarter til Thiland, kan pigerne umuligt gå glip af noget ...

Jeg vil dog alligevel blive i troen på at jeg er deres  " Messias " og kan udrette noget dernede  - om ikke andet få en fantastisk oplevelse :rolleyes:

image.gif

Redigeret af Pussy Lover

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 6 timer siden:

Det er en skjult sexturismeskat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Jernsvinet skrev, for 7 timer siden:

trist især for de med mindre indkomster - jeg skal nok kunne flyve hvorhen jeg vil selvom priserne stiger - meen mange vil skulle sige nej til mage andre ting og spare op til en smuttur til usa/thailand.....så trist.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 30 minutter siden:

trist især for de med mindre indkomster - jeg skal nok kunne flyve hvorhen jeg vil selvom priserne stiger - meen mange vil skulle sige nej til mage andre ting og spare op til en smuttur til usa/thailand.....så trist....

Jeg er ikke helt enig her Alko!

Efter min mening, er kannibaliserende konkurrence lige så skadelig, som monopoliseret konkurrence.

En ting, det er suspekte pris karteller for at sætte sund konkurrence ud af kraft, men jeg har faktisk en forståelse for konferencer og alliancer, som vi kender det fra sø og luftfarten, mellem ellers indbyrdes konkurrerende rederier og luftfartsselskaber.

Taget i betragtning så store investeringer, som det udgør at bygge nye skibe, og fremstille nye fly.

Og så mange år, som der går fra den første nybygning, til den sidste i et investeringsprogram, og alle de milliarder der skal forrentes før pengene er tjent ind igen, så synes jeg ærlig talt kun at det er godt, set ud fra en overordnet, og en langsigtet betragtning, hvis man reducerer et udbud, for at få priserne op i et mere sundt leje.

Så må vi som forbrugere æde den, og det overlever vi nok.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
KnudSan skrev, 1 time siden:

Hvad prisleje tror I at det kommer op i ? Ved godt det måske er ret urealistisk spørgsmål, men prøver alligevel

Der sider nogle hos Thai Airways og smiler - deres direkte flyvninger vil stige - Men glem ikke at Emirates og Især Qatar Airways er meget agarsive i Norden og konkurrer med KLM / Lufthansa / Finnair  om flyvninger til Østen.

Samtidig kan det sidste års kurstigninger på 12 % afholde nogle fra at rejse mod thailland, det kan give ledige fly pladser til sådan nogle som os der ligeglade med den slags :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
smokehat skrev, for 2 timer siden:

Samtidig kan det sidste års kurstigninger på 12 % afholde nogle fra at rejse mod thailland,

Nå - jeg fik nu min næste flyrejse til Thailand med 17% rabat - under kr. 1100,-  - og skal nok også finde en retur til en rimelig pris - om det så bliver med en mellemlanding i et muslimsk eller kommunistisk land ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Coronavirussen går åbenbart hårdt ud over turistindustrien i Thailand, som må indstille sig på nye tider.

https://www.pattayamail.com/featured/adapt-or-die-chonburi-tourist-attractions-chief-tells-chinese-obsessed-venues-286503

Det er ihvertfald blevet købers marked i Pattaya:

https://www.pattayamail.com/featured/plans-to-boost-thai-tourism-wont-benefit-deserted-pattaya-beer-bars-286423

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 23 minutter siden:

Coronavirussen går åbenbart hårdt ud over turistindustrien i Thailand, som må indstille sig på nye tider.

https://www.pattayamail.com/featured/adapt-or-die-chonburi-tourist-attractions-chief-tells-chinese-obsessed-venues-286503

Det er ihvertfald blevet købers marked i Pattaya:

https://www.pattayamail.com/featured/plans-to-boost-thai-tourism-wont-benefit-deserted-pattaya-beer-bars-286423

Hmm, det kan være, at flere så søger herop.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 32 minutter siden:

Coronavirussen går åbenbart hårdt ud over turistindustrien i Thailand, som må indstille sig på nye tider.

https://www.pattayamail.com/featured/adapt-or-die-chonburi-tourist-attractions-chief-tells-chinese-obsessed-venues-286503

Det er ihvertfald blevet købers marked i Pattaya:

https://www.pattayamail.com/featured/plans-to-boost-thai-tourism-wont-benefit-deserted-pattaya-beer-bars-286423

Jeg læste i en artikel i går at Phuket nærmest virker forladt. Der har på øen været 29 indlæggelser ialt med bekræftet cnav, hvoraf 10 er udskrevet igen. 

Bangkok og Hongkong regnes for de storbyer som bliver først ramt uden for Kina (mainland) hvis det udvikles til en pan-edemi, hvad det jo nok gør snart.
https://www.bangkokpost.com/world/1849684/bangkok-most-at-risk-for-spread-virus-update#cxrecs_s 

Min kæreste bad mig købe masker til hele familien, ud fra den (ofte fejlagtige) opfattelse, at alt hvad man køber i Europa er bedre end i Thai.
Jeg forklarede hende, at risikoen for at dø af køreturen fra lufthavnen til hendes hjemby er ca. 1000 gange større end cnav. Hun grinte og kunne godt se det var rigtigt. Men bad mig købe maskerne alligevel !! 

Redigeret af autobahn

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, 1 time siden:

Min kæreste bad mig købe masker til hele familien, ud fra den (ofte fejlagtige) opfattelse, at alt hvad man køber i Europa er bedre end i Thai.

Ofte kommer maskerne man køber i Europa også fra Kina eller Thailand, hvor de mest bruger dem for ikke at få sol på næsen - som støvmaske eller mod virusser er de som regel ikke meget bevendte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Thailand er et populært rejsemål for mange fra Wuhan-området. Så Thailand bliver nok ekstra ramt pga. dette. Men måske også sundt at få opdyrket turister fra andre områder end Kina.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 4 minutter siden:

Thailand er et populært rejsemål for mange fra Wuhan-området. Så Thailand bliver nok ekstra ramt pga. dette. Men måske også sundt at få opdyrket turister fra andre områder end Kina.

Generelt vil jeg nok tro at rejselysten blandt andre turister også vil falde - så flybilleter og overnatning mm. også bliver købers marked

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 1 minut siden:

Thailand er et populært rejsemål for mange fra Wuhan-området. Så Thailand bliver nok ekstra ramt pga. dette. Men måske også sundt at få opdyrket turister fra andre områder end Kina.

Når epidemien er faldende igen vil der helt sikkert komme ny massiv kritik mod onkel tu og co, for helt ensidigt at satse på kinesisk (samt indisk) turisme. 

Jernsvinet skrev, for 13 minutter siden:

Ofte kommer maskerne man køber i Europa også fra Kina eller Thailand, hvor de mest bruger dem for ikke at få sol på næsen - som støvmaske eller mod virusser er de som regel ikke meget bevendte.

Adfærden opstod efter sigende i Japan efter jordskælvet i 1923, hvor det gav mening at beskytte sig mod en månedsvis lang periode med støv. Siden er det blevet en kulturel og æstetisk trend, dels at man vil beskytte andre mod egne bakterier (meget sympatisk, meget lidt effekt), men også dække over uperfekte træk (hud, næse osv.), og ikke mindst - det opfattes som "kawai", altså cute! 

Jeg landede i Kastrup for et par dage siden, ud over alle asiaterne som man er vant til bærer masker var unge europæisk udseende folk også begyndt på det!! WTF (jeg går ud fra det ikke var et topmøde for nye BZere). 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 10 minutter siden:

Jeg landede i Kastrup for et par dage siden, ud over alle asiaterne som man er vant til bærer masker var unge europæisk udseende folk også begyndt på det!! WTF (jeg går ud fra det ikke var et topmøde for nye BZere). 

Jeg kan godt se fornuften i det i fly og lufthavne, hvor mange nationaliteter mødes - og hvor man har aircondition ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...