Hop til indhold
llive

Frækt nyt fra Bangkok

Recommended Posts

Læste et sted fra nogle i det dejlige land at nu er både Devils Den i Pattaya og Eden Club i Bangkok historie......

 

Trist.....

Bliver spænnende at se hvad der kommer til at være tilbage når vi igen kan rejse til Thailand.

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDaddiz skrev, for 22 timer siden:

Læste et sted fra nogle i det dejlige land at nu er både Devils Den i Pattaya og Eden Club i Bangkok historie......

 

Trist.....

Bliver spænnende at se hvad der kommer til at være tilbage når vi igen kan rejse til Thailand.

Ahhh den gule linje i Edens club, :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDaddiz skrev, den 11.3.2021 at 18:09:

Bliver spænnende at se hvad der kommer til at være tilbage når vi igen kan rejse til Thailand.

Mon ikke coconut-bar har fået en upgrade ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
llive skrev, den 10.3.2019 at 12:36:

Thaimad er fantastisk. Et verdenskøkken i min bog. Og priserne på restaurant er yderst rimelige, medmindre man vælger et sted med Michelin-stjerne. Jo, de bruger bestemt meget chili, hvilket jo smager forrygende :)

Et godt forslag, hvis du er i Bangkok og prisen skal holde nede, er at spise i den såkaldte food court i Terminal 21, der er et shoppingcenter lige ved Soi Cowboy. Her kan man for eksempel nyde en lækker risret med kylling og en friskpresset mangojuice til den fyrstelige sum af 18 kroner.

Food Court i MBK (også shopping center) er også super god og billig. 
Og mangojuice eller “mamuang pan” som er frisk blended mango med fint knust is smager himmelsk :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

https://ekstrabladet.dk/ferie/ferieparadis-med-chokmelding-vi-er-foerst-tilbage-om-5-aar/8595925

Ikke fordi tråden skal drejes ind på politik.  Men den amatøragtige måde, at tro folk vil komme til landet, mod at været indespærret i uger, til overpris på specielt udvalgte hoteller, er nok ikke det smarteste ;-)        De 20 procent i BNP som angivet i artiklen, er altså en sjat som landet kommer til at mærke.  Og gad vide om de også har medregnet, alle de sorte penge der er i turist industrien. 

Den her nationalistiske tankegang, med det er turisterne der udgør problemet, er  til at brække sig over.   I virkeligheden har/er der masser af smittede lokale, men når de næsten ingen tester, og landets borgere selv skal betale dyrt for det, så har de på papiret "få" smittede.   Lidt ligesom aben der holder sig for øjnene, og så tror andre ikke  kan se den :P

Men sikkert noget styret i Thailand, kan bilde befolkningen ind.   At det er turisterne der er årsagen, og faren for udbredelsen af Covid19.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 1 time siden:

https://ekstrabladet.dk/ferie/ferieparadis-med-chokmelding-vi-er-foerst-tilbage-om-5-aar/8595925

Ikke fordi tråden skal drejes ind på politik.  Men den amatøragtige måde, at tro folk vil komme til landet, mod at været indespærret i uger, til overpris på specielt udvalgte hoteller, er nok ikke det smarteste ;-)        De 20 procent i BNP som angivet i artiklen, er altså en sjat som landet kommer til at mærke.  Og gad vide om de også har medregnet, alle de sorte penge der er i turist industrien. 

Den her nationalistiske tankegang, med det er turisterne der udgør problemet, er  til at brække sig over.   I virkeligheden har/er der masser af smittede lokale, men når de næsten ingen tester, og landets borgere selv skal betale dyrt for det, så har de på papiret "få" smittede.   Lidt ligesom aben der holder sig for øjnene, og så tror andre ikke  kan se den :P

Men sikkert noget styret i Thailand, kan bilde befolkningen ind.   At det er turisterne der er årsagen, og faren for udbredelsen af Covid19.

31 dollars per nat på Phuket, hvor du må bevæge dig rundt på øen i dagtimerne (tror det er noget med at man skal være på hotelværelset fra kl. 23-06) ved jeg ikke om jeg vil kalde indespærring og overpris (der kommer nok også en test efter 5 dage man skal betale). Efter 7 nætter må man efter planen bevæge sig frit rundt i Thailand. Kræver så man er fuldt vaccineret. Selvfølgelig er Phuket Sandbox løsningen ikke fuldt bevægelsesfrihed.

https://royalvacationdmc.com/phuket-sandbox-hotels-packages/

Redigeret af mr. sving
forglemmelse af link

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 4 timer siden:

31 dollars per nat på Phuket, hvor du må bevæge dig rundt på øen i dagtimerne (tror det er noget med at man skal være på hotelværelset fra kl. 23-06) ved jeg ikke om jeg vil kalde indespærring og overpris (der kommer nok også en test efter 5 dage man skal betale). Efter 7 nætter må man efter planen bevæge sig frit rundt i Thailand. Kræver så man er fuldt vaccineret. Selvfølgelig er Phuket Sandbox løsningen ikke fuldt bevægelsesfrihed.

https://royalvacationdmc.com/phuket-sandbox-hotels-packages/

Ja det er så det sidste :)  Men jeg hentydede til de krav der havde været forud.    

Og de skiftet lidt frem og tilbage med reglerne.

Selv hvis de her mildere regler blev fastholdt ville det afholde rigtigt mange inclusiv mig..        

Del dette indlæg


Link til indlæg

Come on

Der er sgu da ikke en eneste der tjekker om du er på dit hotel værelse mellem 23 - 06.

Det er Thailand i snakker om..

Redigeret af PeterG

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er jeg igen begyndt at søge på fly til Thailand, men det har irriteret mig at priserne ud af CPH har ligget over kr. 3000,- og med mellemlandinger i enten Paris eller Amsterdam m.fl. - så slog det mig at jeg skulle prøve Hamburg, selvom priserne derfra ofte har ligget over dem fra CPH - og wupti kr. 2750,-

https://www.travelmarket.dk/flight_v3_list.cfm?lsearchids=59595389&spollingid=654f78a6-75c6-4268-9b94-921ada56c3c0&fdh=3425a40fc616f129e38b00ffb5e3cd1c&nsegment2maxduration=1055&uid=3669384&nsortby=1&cftoken=80495558&cfid=42389255&nsegment1maxduration=1075&utm_source=tm_priceagent&nprice=2799&utm_medium=email&utm_campaign=tm_priceagent

- godt nok stadig med mellemlanding i Chales de Gaulle eller AMS, men om jeg skal med tog til Hamburg eller Kastrup er et fedt - men min. kr. 250 sparet er lige ned i foret/mere til glædespigerne i Pattaya - man er vel jyde ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 6 timer siden:

Nu er jeg igen begyndt at søge på fly til Thailand, men det har irriteret mig at priserne ud af CPH har ligget over kr. 3000,- og med mellemlandinger i enten Paris eller Amsterdam m.fl. - så slog det mig at jeg skulle prøve Hamburg, selvom priserne derfra ofte har ligget over dem fra CPH - og wupti kr. 2750,-

https://www.travelmarket.dk/flight_v3_list.cfm?lsearchids=59595389&spollingid=654f78a6-75c6-4268-9b94-921ada56c3c0&fdh=3425a40fc616f129e38b00ffb5e3cd1c&nsegment2maxduration=1055&uid=3669384&nsortby=1&cftoken=80495558&cfid=42389255&nsegment1maxduration=1075&utm_source=tm_priceagent&nprice=2799&utm_medium=email&utm_campaign=tm_priceagent

- godt nok stadig med mellemlanding i Chales de Gaulle eller AMS, men om jeg skal med tog til Hamburg eller Kastrup er et fedt - men min. kr. 250 sparet er lige ned i foret/mere til glædespigerne i Pattaya - man er vel jyde ;-)

Selvom jeg bor næsten tættest muligt på Hamborg fra Danmark vil 250 kr sparet på flybilletten ikke kunne betale sig. Transporten til Hamborg er så meget dyrere end en orange billet til Københavns Lufthavn. Oftest koster toget til København 114 kr. Det er så også meget lettere bare at sidde i samme tog helt til lufthavnen end diverse skift for at komme til Hamborg Lufthavn. Det er også billigere for mig at rejse til CPH end det er at rejse til Billund lufthavn, selvom Billund ligger meget tættere på.

Hvis folk vil have andet end håndbagage med, så er der helt andre priser hos Air France, KLM, Lufthanse, Swiss og Austrian Airlines. Bare inden nogle begynder at glæde sig for tidligt.

Redigeret af mr. sving
tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvornår tænker I på at rejse til Thailand?

Selv overvejer jeg medio november - sandkassen på Phuket eller helst i Pattaya, hvis de når det.

Hvis ikke restauranter, barer og massage er åbne, er der ikke meget ved det - interessant at høre hvad I mener ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
mr. sving skrev, for 7 timer siden:

Det er så også meget lettere bare at sidde i samme tog helt til lufthavnen end diverse skift for at komme til Hamborg Lufthavn.

Man plejer at kunne tage en (flix-)bus fra Vejle Banegård direkte til Hamburg Lufthavn for godt kr. 100,- - men pt. tilbydes det vist ikke pga. Corona og dermed følgende for få rejsende og Coronarestriktioner mv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Personligt havde jeg håbet på start November men jeg er meget tvivlsom ligenu.

Desværre er Delta varianten kommet ind i Thailand og på 4 uger er smitten steget fra ca 1.000 smittet om dagen til 9.000 og inden folk siger det er ingenting når der bor 68 millioner i Thailand så skal man forstå at de kun tester målrettet. Dvs. de tester i områder hvor de tror der er smitte samt nærkontakter. De tester under 100.000 om dagen så så det kræver ikke meget hovedregning til at forstå det er skidt.

Thailand har vaccineret ca 7,6 % af befolkningen færdig og 15,8% har fået første stik.

Udfordringen her er at 95% af de vacciner er SinoVac og der findes ingen officielle beviser endnu da ingen udenfor Kina har fået lov til at se test resultaterne men det siges den er virkningsløs mod Delta.

I Thailand er flere sundhedspersonale blevet syge og i et andet asiatisk land kan ikke husk om det er Indonesien eller Philipinerne er flere sundhedspersonale døde af Covid19 som var fuldt vaccineret med Sinovac.

Thailand har kun 3 vacciner i brug pt.

1: Sinovac

2: Sinopharm

3: AstraZenca (producere de selv)

Thailand den officielle forklaring er at de selv ville producere fordi de havde selv helt styr på Covid19 derfor ville de vente på at AstraZenca blev produceret af dem selv og vaccinere hele befolkningen med denne produktion inden udgangen af 2021. De startede produktionen i Juni 2021

Den uofficielle er penge griskhed og korruption.

Thailands regering er krøbet til korset og har placeret en stor ordre på ca 100 millioner Pzifer vacciner de kommer dog tidligst i Q4 i 2021.

Flere private hospitaler har fået lov til at lave aftaler med Pzifer og Moderna inden alt dette og du kan forudbetale og bestille hos dem og de skulle komme ind i Oktober 2021. Dog lyder der grimme rygter ligenu på det er et scam og selvom du bestiller og betaler uden chance for refundering at du risikere ikke at få din vaccine.

 

Sidst men ikke mindst har Bangkok og de nærmeste provinser indført lockdown fra Regeringens side fra på mandag. Efter kl. 20 om aften vil du blive anholdt og fængslet hvis du bliver taget udenfor dit hjem indtil kl. 4 eller 5 om morgen.

Alt der ikke er livsvigtig er lukket. Alt der er livsvigtig = supermarked og apoteker lukker kl. 20

Alle der ikke skal møde fysisk op for at sikre livsvigtig arbejde skal blive hjemme.

 

Ligenu tror jeg mere og mere på at vi kigger på Q4 i 2022 eller måske først i Q2 i 2023.

Jeg er personligt i mod lockdowns og den måde vi har ladet vores politikkere håndtere denne krise på men ligenu hvis Thailand havde været seriøs om at de vil åbne og redde deres ældre så skulle de for 1 måned siden have lukket landet ned hårdt i 14-30 dage. Nu er det nærmest forsent for dem.

Ligenu redder de den kun via vaccinationer og vi afventer endnu information fra England på om AstraZenca virker imod Delta varrianten. De første smitte reporter ser lovende ud det virker til at det er uvaccineret og ikke færdig vaccineret mennesker der bliver smittet men det er endnu for tidligt at vide det.

Israel har oplyst at deres data på Pfizer siger at den falder i effektivitet mod smitte fra 95% til 88% når det kommer til Delta varianten.

Verdens største udfordring er ligenu ulandene og her falder Indien og mange Sydamerikanske lande også ind under. De vaccinere alt for langsomt og skaber den ene variant efter den anden og vi risikere dermed altid at være 1 skridt bagud.

Vi bliver nødt til at finde en løsningen hvormed vi lever sammen med Covid19 og lader det op til hvert enkelt menneske hvor stor en risiko de ønsker at tage ligesom vi har gjort med andre sygdomme. Mange vil blive sure nu jeg siger influenza men det er samme type sygdom og da den kom frem var dødeligheden også ekstrem høj indtil vi udviklede antistoffer til at bekæmpe den. Influenza er vel stadigvæk en af de største dræbere i dag når vi kigger væk fra Covid19 nedlukningen og det acceptere alle som en del af livet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...