Hop til indhold
Jasmin

Jeg vil ikke!!! - kan du slet ikke se det ???

Recommended Posts

Gæst

@Jasmin.

Inden du slagter mig helt, så vil jeg lægge mig fladt ned og indrømme at jeg kun har skimmet et par enkelte indlæg i starten af denne tråd, så mit spørgsmål er muligvis allerede besvaret.

Har du kendskab til den Østriske model, hvor det bl.a. er lovbefalet at de prostituerede skal have råderet over alle lokaler, som indgår i et lejemål, som bruges til prostitution, samt hvor det er lovbefalet at alle prostituerede skal lade sig lægechecke hver uge på en godkendt klink, samt at dette skal fremgå af deres grønne kort, som de skal kunne fremvise på forlangen til både kunder og myndigheder.

Vil denne model ikke være at fortrække fremfor et forbud, som kun gør det sværre for myndighederne og andre at føre kontrol etc. med prostitutions miljøet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Jasmin.

Inden du slagter mig helt, så vil jeg lægge mig fladt ned og indrømme at jeg kun har skimmet et par enkelte indlæg i starten af denne tråd, så mit spørgsmål er muligvis allerede besvaret.

Har du kendskab til den Østriske model, hvor det bl.a. er lovbefalet at de prostituerede skal have råderet over alle lokaler, som indgår i et lejemål, som bruges til prostitution, samt hvor det er lovbefalet at alle prostituerede skal lade sig lægechecke hver uge på en godkendt klink, samt at dette skal fremgå af deres grønne kort, som de skal kunne fremvise på forlangen til både kunder og myndigheder.

Vil denne model ikke være at fortrække fremfor et forbud, som kun gør det sværre for myndighederne og andre at føre kontrol etc. med prostitutions miljøet?

Interessant. Hvad sker der med kunder der køber sex af kvinder der ikke har noget grønt kort? Og hvad sker med kvinderne? Er det noget man holder øje med?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Jasmin.

Inden du slagter mig helt, så vil jeg lægge mig fladt ned og indrømme at jeg kun har skimmet et par enkelte indlæg i starten af denne tråd, så mit spørgsmål er muligvis allerede besvaret.

Har du kendskab til den Østriske model, hvor det bl.a. er lovbefalet at de prostituerede skal have råderet over alle lokaler, som indgår i et lejemål, som bruges til prostitution, samt hvor det er lovbefalet at alle prostituerede skal lade sig lægechecke hver uge på en godkendt klink, samt at dette skal fremgå af deres grønne kort, som de skal kunne fremvise på forlangen til både kunder og myndigheder.

Vil denne model ikke være at fortrække fremfor et forbud, som kun gør det sværre for myndighederne og andre at føre kontrol etc. med prostitutions miljøet?

Den schweiziske model er endnu strammere end den østrigske og tyske model. De tyske piger bryder sig ikke om den schweiziske model, den er alt for stram. Pigerne har mere "frihed" med den tyske model. Pigerne som tager til Schweiz tjener gode penge, men de klager over at det er for kontrolleret og stramt lovgivning, samt det er mega dyrt at bo og leve i Schweiz.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den schweiziske model er endnu strammere end den østrigske og tyske model. De tyske piger bryder sig ikke om den schweiziske model, den er alt for stram. Pigerne har mere "frihed" med den tyske model. Pigerne som tager til Schweiz tjener gode penge, men de klager over at det er for kontrolleret og stramt lovgivning, samt det er mega dyrt at bo og leve i Schweiz.

At det er dyrt i Schweiz er jo en ting. Men på hvilken måde er det kontrolleret og stramt lovgivet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

At det er dyrt i Schweiz er jo en ting. Men på hvilken måde er det kontrolleret og stramt lovgivet?

Prostitution er fuldt lovlige, i Tyskland, Østrig og Schweiz, Schweiz har den strammeste lovgivning overfor sexudbyderen mht. sygdomstest, papir på det ene og andet, meget bureaukratisk, ret besværligt og regelrettet som et som et schweizisk urværk. Og myndigheder laver ofte kontrol og stikprøver i klubberne og klubberne følger reglerne til punkt og prikke. Klubberne kan afvise pigerne (som er selvstændig arbejdere) hvis hun ikke har orden i sine forholde. Så for pigerne er det ret stramt leve op til reglerne og kravene. Kunderne nyder godt af at der er orden i forholdene, det er meget svært at drive illegale prostitution og menneskehandel i Schweiz. Borgerne er meget selvbevidste og er vant til de høje krav og kvalitet hos pigerne. De piger som ikke kan klare kravene siver videre eller tilbage til Tyskland.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prostitution er fuldt lovlige, i Tyskland, Østrig og Schweiz, Schweiz har den strammeste lovgivning overfor sexudbyderen mht. sygdomstest, papir på det ene og andet, meget bureaukratisk, ret besværligt og regelrettet som et som et schweizisk urværk. Og myndigheder laver ofte kontrol og stikprøver i klubberne og klubberne følger reglerne til punkt og prikke. Klubberne kan afvise pigerne (som er selvstændig arbejdere) hvis hun ikke har orden i sine forholde. Så for pigerne er det ret stramt leve op til reglerne og kravene. Kunderne nyder godt af at der er orden i forholdene, det er meget svært at drive illegale prostitution og menneskehandel i Schweiz. Borgerne er meget selvbevidste og er vant til de høje krav og kvalitet hos pigerne. De piger som ikke kan klare kravene siver videre eller tilbage til Tyskland.

Det lyder umiddelbart som at Schweiz kunne være et godt forebillede. Du, som internationellt erfaren sexnydere - hvordan opfatter du Schweiz? Bedre eller værre end f.eks. Tyskland? Bedre eller værre for kunderne eller for pigerne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Schweiz har "drive in bordeller" hvor piger køber en tilladelse, så de skal altså være registrerede, og så stiller de sig længere henne og så kan man komme rullende ind i sin bil og vælge hende man vil have. Så ruller man videre til nogle rum så vidt jeg husker og laver hvad man nu har betalt for. Bagefter kører man videre og pigen kan gå tilbage til stedet hvor de kan udvælges. Kan ikke huske hvilket tv program jeg så det i.

Redigeret af Prowler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Umiddelbart synes jeg al den snak omkring prisen på en vagt i første omgang burde være noget sekundært, hvis man vil ligge fokus på at hjælpe nogle kvinder, og sikre sig imod overgreb. Det burde jo være rammerne og arbejdsbetingelserne der i fokus.

jeg kan såmænd også bruge en kugleramme. Og ja med vagtpriser incl. telefondame, rengøring, adgang til gode faciliterne og andre hjælpe foranstaltninger fra 1000- xxxx kr. kan jeg også regne ud, at det giver et pænt beløb. Til gengæld gad jeg ikke selv drive en klinik og være på arbejde hver dag uden, at det brutto gav et beløb større end det Jasmin angiver. Om jeg er der selv eller om jeg vælger at ansætte en mutter, ændre jo ikke på, at indtægten skal kunne honorere alle funktioner på passende vis.

Det er jo ganske fint, at PD selv finder et sted, men hvor meget billigere bliver omkostningerne så egentligt, hvis en pige kun ønsker to vagter pr. uge ?

Jeg har svært ved at se at hotel skulle være billigere. Til gengæld kan jeg få øje på en pokkers masse problemstillinger omkring fordækt at anvende denne løsning

Sommerhus. Mig bekendt udlejes disse på ugebasis, så med mindre man dyrker "sexferie-konceptet", så er det nok heller ikke specielt billigt.

Det at finde en fin lille toværelses lejlighed, lyder bestemt tiltalende. Problemet er bare, det er ikke så nemt som det lyder

Reelt synes jeg så også, at det er lidt lige meget med prisen i første omgang, det bør mere handle om, hvilken måde at drive "biksen" på der passer bedst til pigen.  Om man som PD vælger sommerhus, hotel eller om man har lavet en lokumsaftale med en der har en lejlighed inde i en by, fortæller jo ikke ret meget om udbredelsen af samt ricikoen for overgreb. Det fortæller sådant set heller ikke meget om, pigens egnethed til at udbyde sex.

Personligt mener jeg  at pigens annoncering kan give en indikation af hendes målgruppe. Ser man på målgruppen kan man måske få nogle vage indikationer omkring hvad der tiltrækkes og faren herved. Umiddelbart vil jeg måske lidt provokerende mene, at annoncen hvor der står "Når du kommer er døren åben, Smid penge i krukken indenfor. Du finder mig blindfoldet på sengen. Giv mig den store tur osv"  oser mere af risiko end "Jeg tilbyder kæreste oplevelser til udvalgte mænd. og bla bla"

Hvor vil jeg så hen med det her. Der hvor jeg vil hen er, dels at se lidt på målgrupper og herefter på udvælgelse og sikkerhed. Da der i denne tråd er nævnt rigtigt meget, synes jeg faktisk også det er vigtigt, at man tager sikkerhed, udvælgelses-mekanismer m.v alvorligt. Sikkerhed handler selvfølgelig også om koncepter og hvad der udbydes af ydelser m.v.

Det er jo ikke det, at man nogen steder skal betale for hjælpe foranstaltninger der gør det store udslag omkring overgreb m.v.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Interessant. Hvad sker der med kunder der køber sex af kvinder der ikke har noget grønt kort? Og hvad sker med kvinderne? Er det noget man holder øje med?

Mig bekendt sker der intet med kunderne. De prostituerede (gælder både han, hun og tvekønnet)  får såvidt jeg ved en advarsel første gang, og derefter bøder. Men lægechecket er gratis på de offentlige klinikker, så hvorfor ikke tage det?

Der bliver lavet razzier fra tid til anden, men man går kun efter om forholdene er i orden, og de prostituerede ikke er tvunget til det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Schweiz har "drive in bordeller" hvor piger køber en tilladelse, så de skal altså være registrerede, og så stiller de sig længere henne og så kan man komme rullende ind i sin bil og vælge hende man vil have. Så ruller man videre til nogle rum så vidt jeg husker og laver hvad man nu har betalt for. Bagefter kører man videre og pigen kan gå tilbage til stedet hvor de kan udvælges. Kan ikke huske hvilket tv program jeg så det i.

Jeg har kun hørt om et drive in bordel i Zurich. Det er såvidt jeg ved ikke den store success. Før det kom, var der +30 piger på en dårlig aften, på den gade hvor det ligger. Nu har de vist problemer med at få fuldt hus på en god aften, og der er kun 10 båse såvidt jeg husker.

Pigerne er bare flyttet til en af de andre gader hvor gadeprostitution er tilladt, eller bar gaden, hvor det dog ikke er tilladt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det lyder umiddelbart som at Schweiz kunne være et godt forebillede. Du, som internationellt erfaren sexnydere - hvordan opfatter du Schweiz? Bedre eller værre end f.eks. Tyskland? Bedre eller værre for kunderne eller for pigerne?

Jeg har ikke været i Schweiz de sidste 5 år da jeg synes det er for dyrt efter de lod deres valuta flyde. Men inden da fik man en rigtig god service, og der var mange piger i 18-25 års gruppen. En lidt spøjs ting var at man somregl blev modtaget af dem topløs, og sometider helt nøgen.

Tyskland og Østrig ligner hinanden meget hvad service angår IMHO. Priserne er også nogenlunde de samme. Der er dog ikke nær så mange FKK klubber i Østrig som i Tyskland.

For pigerne vil jeg mene at Østrig er det bedste sted. Der er krav og kontrol, men der er også krav og kontrol af de stedder hvor de arbejder. Fokus er pigernes sikkerhed, uden at det går i hønemor mode eller kunde jagtsæson.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ok.................................................. ...

 

jasmin.... 

"Det er jo også fordi der er så mange muligheder ikke ???  med mindre man vil gå solo... " skriver du.

Så her er der to problemer.

A. at du åbenbart ikke kan se nok muligheder for de piger, der vil leje sig ind selvstændigt. og
B (opstår som følge af a) at piger derfor er "nød" til at arbejde på de dyre klinikken?
 Er vi enige?

Udbud og efterspørgsel... Vi rejser næsten alle efter arbejde -over hele landet faktisk -dig inkl. (Du skal ikke bilde mig ind, at det er fordi du gerne vil nyde den Jyske landduft, at du tager på "sexferie" landet rundt!)
 Jeg har aldrig. ALDRIG haft problemer med at finde steder at være, jeg har haft problemer med at finde klinikker i Jylland, hvilket også er grunden til at jeg arbejder "PD" derovre. I København er der et HAV af fine PD steder (og klinikker), hvor man kan leje sig ind. Jeg har f.eks. selv været et super flot sted i Rødovre hvor man selv bestemmer alt. Det orkede jeg så ikke.
(og der skal du så være velkommen til at fortsætte din nedladende tone ved at skrive: " "orker" antyder at det er en stor opgave... det kan man jo ikke sige".. Det syntes jeg faktisk at det er. Jeg kan godt li at tingene bliver gjort ordentligt hver gang,  og at man ikke bare copy/paster den samme tekst hver gang. Jeg hader at skriver annoncer, at sidde og prøve på at "sælge" mig selv. Jeg kunne vælge at køre det simpelt med mottoet "al det du ikke må prøve derhjemme" men det er ikke lige Claires stil. Så nej, jeg er, lige som rigtigt mange andre, glade for at ha andre til at lave annoncer. Jeg vil gerne holde fri når min arbejdsdag er ovre)

"Se her er vi tilgengæld enige... HVIS man gjorde det.... så kan det være det rykkede noget.... nogen gode forslag til hvilke ændringer du kunne tænke dig ?? "

Ja, det er nok lidt svært at læse ud fra mit skriveri? Men jeg er faktisk meget tilfreds med klinikker, og jeg syntes KUN det er fair, at en bodelmutter skal kunne tjene penge. Hun arbejder trods alt for dem! Derudover har jeg allerede besvaret spørgsmål her: "Hvis man ønsker at vi i denne branche, skal ha de samme muligheder som man har i alle andre brancher, så skal vi da om noget kæmpe for, at vi kan få LOV til at betale andre, for at hjælpe os?!" 

"Hvordan er det LIGE du kommer frem til at det Roxy oplevede kommer mig tilgode ????  
Den må du dælme gerne forklare....  hvordan i alverden kommer det mig til gode at VORES kolleger... dine OG mine... bliver behandlet sådan ?"


Du skal GODT NOK ha en fantasifuld interpertation, hvis du skal få min kommentar drejet om til, at jeg skriver at Roxys oplevelse kom dig til gode! Jeg skrev om klinik vs. fkk.
Du er imod klinikker, fordi du mener det fratager en pige hendes selvstændighed. Alligevel bakker du op om et arrangement, hvor en anden person går ind og diktere arbejdstid og løn! Så vælger du at plabre op om "pærer og bananer" :roll: Først skriver du at det øjeblik klinikker går ind og bestemmer noget for pigen, bliver hendes selvstændighed frataget hende og dernæst skriver du at du er ligeglad med om at en arrangør bestemmer din løn og arbejdstid fordi du syntes det lyder sjovt??!
Ved du hvad JEG syntes lyder sjovt? At jeg for xxxx kr (det er inkl leje, telepige, mad, drikke, rengøring,  og annonce) kan smide mig på en sofa, koncentrere mig om at skrive min bachelor og så rende ind og knalde når der kommer gæster. DET syntes jeg er sjovt. Du syntes FKK er sjovt? Fair nok. Hver sin smag, men du skal ikke komme her og sige, at der er forskel på om bordelmutter bestemmer min pris eller om en fkk arrangør gør (Hvilket bordelmutter iøvrigt ikke gør Jeg må ikke sælge til under "husets pris" det er helt fair syntes jeg, men jeg må gerne sætte prisen op)

Det er pissehamrende ligemeget hvad de arrangører synes... de har ikke ret til at bestemme noget som helst. Det er da meget muligt at der er skuffede kunder og det er da meget muligt at arrangørerne er uheldigt stillet..... men pigen skal ALTID have lov til at sige stop når hun ikke vil mere!
Vi er helt enige. Og her har vi så åbenbart forskellige oplevelser? 
Jeg har arbejdet på 5 forskellige klinikker.
Jeg er Claire og at være Claire betyder at man altid kommer en time for sent og man næsten altid går en time for tidligt. EN gang, (det var faktisk i Mandags) har jeg oplevet at telefon pigen sagde "Ej.. Kan du ikke lige blive den sidste time?".. Det valgte jeg så at gøre.. Hun spurgte mig så pænt ;) 

Nu sidder du så åbenbart inde med en masse skrækhistorie, hvad sker der for at du ikke deler dem? Hvis det er sandt at en pige er blevet voldtaget og derefter tvunget til at blive på vagten, hvorfor skriver du så ikke hvilket sted, der er tale om? Jeg ser det da som min pligt at informere andre piger om den slags? Tænk hvis det skulle ske for dem? Der findes lorte steder! Men dem advarer man da om?!(Det er da iøvrigt også den bedste måde at få stoppet disse steder på!) 
Så hvilke klinikker er det du snakker om, som udnytter pigerne? 

"Sweetie - man køber et hus - det lejer man ikke.... og hvis man ikke kan forhandle sig frem til en afbetaling af lån der hedder under 30.000 om måneden på almindelig RK DK låntagning på et ganske alm hus i parcelhus-størrelse (selv i KBH)... så skal man sgu have sine skolepenge tilbage. 

Men mig bekendt - så lejer du ganske få kvadratmeter til dit job, en seng, en opholdsstue og bad..... og uanset hvilket palæ det ligger i er det i sig selv ikke 30K værd... "

Ok first off, hvad mener du med at man ikke lejer et hus? Selvfølgelig kan man da leje et hus til erhverv? Jeg ville da personligt aldrig købe et hus, for at ha en "knaldhytte", jeg er studerende.. Jeg lejer ikke ganske få kvm. Jeg lejer minimum to værelser (et pigeværelse og et bolleværelse) samt køkken og bad. Et hus eller en 3 værelses+ i kbh koster en betydelig del penge, ud af de 30.000 kr du nævner som eksempel på bordelleje, kan jeg kun gå udfra at der er en økonomisk gevinst til "mutter". Som jeg har skrevet hele tiden, så mener jeg klart at det er fair og at hvis loven skal være fair for os piger, så skal vi også ha lov til at betale folk. Også dem der stiller et hus til rådighed og lægger et ton af arbejde i det, for at få det til at kører rundt, jeg mener bare at mange især inkl. dig stærkt undervudere prisen af, at køre et bordel.  ...."sweetie"

"Ja - hvis klinikkerne sagde : selvfølgelig Claire... du er her 15 dage i måneden - du kan leje dig ind til 10K (ca forholdet i det eksempel du selv bruger) - SÅ kunne vi begynde at snakke om det...  så ville der være ræson i tingene

Hvor mange klinikker har du hørt der gør det ?"

Hvor mange klinikker gør det? Dét ved jeg ikke, for jeg ville aldrig betale 10k forud. Hvad nu hvis jeg vågner i morgen og ikke gider jobbet mere? Hvis du er interesseret i det så smid en PB, så kender jeg et sted, der nok ville være villige til at gi dig dét.

Så er det jo også betalt kan man sige.... 

Hvis du kan lide prisen... så er det jo dejligt for dig... det kan ingen argumentere imod :)  Så vil jeg bare nøjes med sat konstatere at du og jeg har en seriøst forskellig opfattelse af hvad der er god forretning og hvad forskellen er på at være lønmodtager og selvstændig erhvervsdrivende :) 

Det er helt fint... hvis du er glad er det det eneste der er vigtigt hvad angår dig 


Nu er det jo dig der hiver stedet i Randers frem, som godt eksempel. Jeg syntes det er et SUPER sted, Jeg påpeger blot at det er billigere for mig at sidde på klinik i København, end det er at sidde i Randers med telepige:) (dertil skal så også tilføjes de mange timers kørsel til og fra Randers, samt de udgifter jeg har på dét...)

Hvad er god forretning? ...tja 40-60.000 kroner om måneden før skat for at arbejde 4-6 dage om måneden, syntes jeg er en helt god forretning. Men sådan er vi jo så forskellige. En ting er sikkert, arbejdede jeg et PD sted hvor jeg selv skulle styre alting, ville jeg ikke tjene så meget, been there, done that. Nu vælger jeg at la være med at gøre ting, som jeg kan betale andre for at gøre for mig. Det syntes jeg er sjovt.

 

 

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det undrer mig, at en kollega i den grad forsøger at ødelægge det, der faktisk fungerer. Det bliver rodet det her, og det bliver mit sidste input i denne tråd. Jeg synes det er en rigtig kedelig debat, og vil egentlig bare gerne ha arbejdsro og lov til at passe min butik.

Som skrevet før; voldtægt, menneskehandel, tvang og grell rufferi er der love mod i dette land.

Piger, der af den ene eller anden grund er desperate, skal nok finde en måde at sælge sex på. 

Som det er nu kan jeg være selvstændig erhvervsdrivende og få hjælp af fx revisor og læge. Jeg kan køre min butik efter bogen, betale min skat og moms uden nogen løfter et øjenbryn. Jeg har en lejlighed, jeg arbejder fra og lejer mig ind forskellige andre steder (privat / diskret og bordeller), jeg har hverken lyst, penge eller mulighed for at ha tre lejligheder. Også lidt urimeligt i forhold til de mange studerende, der har svært ved at skaffe bolig. I det øjeblik jeg skal stå i et luder-register (jf. Tråden Jeg hader Tanja....) og 'gå med jødestjerne' er jeg ude i noget gråzoneprostitution, uden mulighed for hjælp. Jeg skal nok selv bestemme, hvem der skal vide hvad jeg laver. Det skal min chef og min far fx ikke. Når man lever i et lille samfund, skal man nok ikke regne med at kunne blive ansat i den lokale børnehave, hvis det er offentligt kendt, at man er eller har været sexarbejder. Så er der da først tale om at blive fastholdt i prostitution. Evt ubehagelige gæster /stalkere ville kunne slå mig op, jf Tanja og Jasmins skriv i førnævnte tråd, "for hvis jeg er afklaret kan jeg også stå frem med navn og modtage kunder hjemme". Øh nej, begge dele kan være rigtig farligt....

Jeg har ingen problemer med, at nogen tjener penge på at leje ud til mig. Hele vores samfund er bygget op på, at vi tjener penge på hinanden, min mekaniker og Brugsen tjener også penge på mig. Det passer mig fint, at jeg nogle dage bare kan møde ind og så er der rene håndklæder og gæster til døren. For piger der fx har fuldtidsarbejde eller læser er det en super mulighed for, at kunne tage et par vagter pr md. Der ville egen lejlighed være at skyde over målet.

Da jeg startede som sexarbejder var det på bordel, det gav mig ballast og en masse fif til hvordan man håndterer livet som sexarbejder; gæster, branchen, sikkerhed, dobbeltlivet mv. Bordellivet var ikke lige mig; jeg bryder mig ikke om røg (og det var der en del af) og jeg kan godt lide at ha vagten alene, men jeg ville ikke ha undværet den tid alligevel, og jeg ville nødig ha været alene ude i en lejlighed til at begynde med. Og at fratage unge begyndere muligheden for at sidde på bordel, hvor der trods alt er bedre sikkerhed og hjælp at hente, end alene i en lejlighed, er efter min mening helt ude i hampen.

Jeg har sagt det før; det skønne ved denne branche er, at hver pige kan indrette sig som hun vil. 

 

Redigeret af Liv
Tilføjelse
  • Synes godt om 15

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis hun ikke vil have sex, og der er nogen, der tvinger hende med en "kontrakt", så kan hun gå til politiet eller blot sige, "NEJ, jeg vil ikke!".
Jeg kan virkelig ikke se problemet i det.

Redigeret af PrinceCharming
Staveplade

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Søde Clair.... Er du ikke rar at blande mig og et enkeltstående arrangement uden om debatten.

Jeg gider ærligt talt ikke at skulle sidde og forsvare hverken prisen eller hvorfor osv i en tråd som handler om bordeller kontra Pd.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Undskyld Trine. jeg ser om jeg kan ændre det til "et arrangement" eller sådan noget...

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det lyder umiddelbart som at Schweiz kunne være et godt forebillede. Du, som internationellt erfaren sexnydere - hvordan opfatter du Schweiz? Bedre eller værre end f.eks. Tyskland? Bedre eller værre for kunderne eller for pigerne?

Zurich har drive-in-bordel, set med vores øjne lidt morsomt og komisk, men tiltaget er til for at få styr på og give gadepiger gode arbejdsforhold.

http://www.businessinsider.com/switzerlands-new-drive-in-brothel-goes-live-2013-8?IR=T

Som kunde er du sikre ordne forholde for pigerne i Schweiz, pigerne har ro i sindet til at yde en høj service standard. Tyskland er mere broget... jeg kommer kun i klubber hvor forholdene er i orden og pigerne er glade og tilfredse, så jeg kan ikke sige hvordan pigerne har det i mindre gode klubber.

Schweiz er et "paradis" for pigerne, de tjener mange penge, folk i Schweiz har penge og er generelt ordentlig, samt der kommer mange finans og forretningsfolk, som er villige til at bruge mange penge - jeg kan slet ikke følge med her. Prostitution er lovlig, så der er ingen grund til ikke at drive ærlig forretning, så det er win-win for både kunder og sex-udbydere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her er jo allermest blevet en debat mellem pigerne herinde om frem- og bagsider med bordeller/klinikker. Umiddelbart tænker jeg at bordellerne - hvis de havde både rettigheder og skyldigheter; muligheder og krav - egentlig skulle kunne fungere temmelig godt for de piger der har behov for den slags sammenhæng. 


Mange brancher har særlige krav der skal opfyldes hvis man skal tillades drive virksomhed; hvorfor ikke bordelbranchen? Det svære nu, synes være at navigere rundt alt det som egentlig bare gør det svært at drive et godt sted, uden at det egentlig gavner hverken pigerne eller virksomheden.


Jasmin's mantra synes være at ingen anden end pigen skal kunne fortjene noget på at hun vælger prostitution. Men hvorfor? Hvis det sker kontrolleret og indenfor rimelige grænser - gerne lovkontrollerede - hvorfor er det så urimeligt? Hvad er egentlig grunden? Moral? En af dem der idag fortjener bedst på prostitution er Politikkens Hus. Det er helt uproblematiseret i lovgivningen. Men den der driver et bordel, eller lejer ud en lokal til formålet, lever farligt. Hvorfor?


Helt ærligt kan det ikke være umuligt med små lovændringer der gør det muligt at drive bordel, hvis man opfylder nogle grundlæggende kriterier. Kriterier som kan kontrolleres. På samme måde som man kontrollerer andre brancher uden at anlægge moralske perspektiv. Kriterier som gør den slags historier som Jasmin's trådstart fortalte om, lovstridige.
I Sverige skal man opfylde nogle kriterier for at få tilstand at servere alkohol. Hvis man ikke har det tilstand, kan man servere mad og drikke, bare ikke alkohol. Typiskt skal man kunne bevise at man har arbejdet i branchen tilstrækkeligt lang tid, og at man ikke har haft nogle lov- eller skatteproblemer. Hvor svært kan det være at indføre den slags i bordelbranchen? Du skal have arbejdet længe indenfor universet, og ikke haft problemer med skat eller politi. Desuden har du skyldighed at passe godt på dine piger, tilse at de tjekker op hos læge indimellem, sende dem hjem der ikke skal være der, og afvise kunder der ikke kan opføre sig. Det er jo ikke rocket science. Og det går at kontrollere.
Hvis man havde den slags skyldigheder og rettigheder så skulle næste trin heller ikke være svært: et certifikat eller tilstand. Og hvis man vil gå end længere: forbud sexkøb på bordeller der ikke har certifikat og straffe både bordellet og køberen. Det er sgu muligt.
Det viser jo sig også at der findes eksempler at studere i f.eks Østrig og Schweiz.

Umiddelbart tænker jeg at der findes langt værre steder at begynde forbudskorstoget på. Hvorfor skal vi overhoved tillade gadeprostitution f.eks.? Den er helt ukontrolleret, umulig at holde styr på både vedrørende sygdomme, pigernes vel og ve og bagmænd og menneskehandel. Der burde vi begynde. Gadeprostitution er up in your face ad helvede til. Jeg mener; i kan ikke tåle harmløse tiggere i København, men slidte og syge piger fra verdens alle hjørn der sælger sine kroppe - niemas problemas. 

Så hvorfor ikke begynde forbudsiveren der, hvor det er værst Jasmin? Og siden gå videre til alle skumle udenlandske steder - som f.eks. det du har med i TS. 
Og så er jeg - det indrømmes - tilhænger af at straffe mænd der krænker kvinder. Certifikat eller grønne kort skulle gøre det muligt, uden at blande ind prostitutions- eller sexualmoral per se. 

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

jasmin er bare sur over at hun ikke kan få lov til at køre, sit eget show på klinikkerne. men hvis hun fik lov skulle alle piger, jo havde lov. og så ville nogle svage piger sikkert blive presset til at gør det f,eks uden gummi, fordi andre piger på klinikken tilbyder det. hvis pigerne går før deres vagt er slut, så rammer det klinikken, når hr. jensen kommer til en lukket dør kl.18, og klinikken har åbent til kl,20, så går hr. jensen hjem og skriver et indlæg på eroguiden. og det giver nok næppe klinikken positiv omtale 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvis man forbyder gadeprostitution, hvordan skal narkopigerne så skaffe sig penge til det næste fix? skal de rulle en pensionist? lave et rovmord? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

hvis man forbyder gadeprostitution, hvordan skal narkopigerne så skaffe sig penge til det næste fix? skal de rulle en pensionist? lave et rovmord? 

 

Man kunne jo overveje at give det skidt gratis til narkomaner, så ville de nok hurtigt undlade at trække på gaden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kunne jo overveje at give det skidt gratis til narkomaner, så ville de nok hurtigt undlade at trække på gaden.

og klinikpigen, som f.eks har gæld, skal hun så havde sin gæld betalt? escortpigen som spare sammen til en rejse, skal hun så havde en gratis rejse?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

og klinikpigen, som f.eks har gæld, skal hun så havde sin gæld betalt? escortpigen som spare sammen til en rejse, skal hun så havde en gratis rejse?

Hvis man giver narkomaner gratis narko, så vil det klart have vise samfundsmæssige gevinster

1) Antallet af indbrud og tyverier vil falde

2) Mange narkoludere vil forsvinde

3) Narkomanerne vil føle at deres liv berigelse med en lille smule anstændighed.

Med hensyn til kvinder der ikke burde være i branchen (rimelige markante sociale udfordringer), tja.....hvorfor ikke lave et exit program, hvor man også i en eller anden udstrækning forholder sig til gæld.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man giver narkomaner gratis narko, så vil det klart have vise samfundsmæssige gevinster

1) Antallet af indbrud og tyverier vil falde

2) Mange narkoludere vil forsvinde

3) Narkomanerne vil føle at deres liv berigelse med en lille smule anstændighed.

Med hensyn til kvinder der ikke burde være i branchen (rimelige markante sociale udfordringer), tja.....hvorfor ikke lave et exit program, hvor man også i en eller anden udstrækning forholder sig til gæld.

 

 

 

 

jeg kunne godt forestille mig, at det med gæld kommer med  i "Exit prostitution"
når de kommer så langt med projektet, at de opdager det er et problem for de kvinder der ikke burde være i branchen.
Men som så mange andre projekter skal de jo lige finde ud af hvordan det hele hænger sammen. Der er dog allerede nu lidt økonomi indover.

http://www.sfi.dk/resultater-4726.aspx?Action=1&NewsId=3954&PID=9422
 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis man giver narkomaner gratis narko, så vil det klart have vise samfundsmæssige gevinster

1) Antallet af indbrud og tyverier vil falde

2) Mange narkoludere vil forsvinde

3) Narkomanerne vil føle at deres liv berigelse med en lille smule anstændighed.

Med hensyn til kvinder der ikke burde være i branchen (rimelige markante sociale udfordringer), tja.....hvorfor ikke lave et exit program, hvor man også i en eller anden udstrækning forholder sig til gæld.

 

 

 

 

Typisk dansk socialdemokratisk mentalitet.

En pige har levet i sus og dus og har mens hun har levet livet oparbejdet en gæld. Hun prøver om glædespige for nu skal gælden nedbringes men nej, hun vil gerne stoppe som glædespige og så skal det offentlige betale hendes gæld og det motiverer hende kun ekstra til at stoppe klart nok for når hun ved at det offentlige står parat til at betale hendes gæld så lad dem dog, så kan hun jo bare starte igen som glædespige bagefter. :)

Man taler andre steder om at jobbet som glædespige skal betragtes som et almindeligt arbejde. I hvilke andre brancher får man det offentlige til at betale ens gæld hvis man af psykiske årsager ikke magter arbejdet mere ? :)

Folk kan få gældssanering men ellers har folk også bare et lille personligt ansvar for dets liv.

Vil en glædespige stoppe skal hun have rådgivning på alle måder, jobkonsulent, psykolog mv hvis hun har lyst, men at det offentlige også skal klare hendes personlige gæld, der er grænsen. :)

 

 

 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...