Hop til indhold
Jasmin

Jeg vil ikke!!! - kan du slet ikke se det ???

Recommended Posts

Jeg ved ikke med dig, men personligt synes jeg der er MEGET langt mellem at vælge en pige i en lineup, selvom hun ser ud til ikke at have lyst, men ellers er istand til at tage vare på sig selv, og en pige som er sanseløst beruset og 100% ude af stand til at tage vare på sig selv.. Personligt kan jeg ikke se at de 2 situationer har noget somhelst med hinanden at gøre.

I den sidste situation er der faktisk tale om voldtægt. Det er der ikke i den første.

Altså Hr nørd - jeg sammenligner ikke. Jeg og Princen snakker om hvad som er moralske holdninger og hvad som ikke er det. Det er et eksempel - ikke en sammenligning. Ikke overhoved en sammenligning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du skulle kunne have ret - i et andet sammenhæng. Men i sammenhæng hvor mennesker har det dårligt, bliver det en slags metamoral at sige at man ikke har ansvar for sine egne handlinger visavi dem. Uanset om man pådutter andre sit normsæt. Larsss har en opfattelse, som du mener er forkert. Du kan ikke underkende hans holdning - som du mener er grundet en slags moral - uden at din underkendelse dermed er moralsk.


Hvis du får med en pige hjem fra byen, der hjemme hos dig viser sig være så beruset at hun ikke kan tage ansvar for sine handlinger, og du har sex med hende fordi hun ikke sagde "Nej" - måske ikke en gang var istand at sige nej - så er det din moral der styrer dig.  Det normsæt der siger dig at du ikke har ansvar for hvor meget hun drikker, og når hun ikke siger nej så .... er moralskt grundet.


I øvrigt synes jeg at du og Larsss måske skal gå i terapi. Når i ikke en gang ved hvad i har, så er det slemt.

 

Nej, jeg har ret.
Du kan ordkløve og forsøge at dreje situationen, så meget du vil, men er hun der frivilligt, så er det op til hende selv at sige, "Nej tak".
Det er ikke mit ansvar som kunde.

Larsss er kommet ud i at kalde mig øgenavne, så hold venligst ham ude af debatten.

Jeg vil aldrig tage en pige med hjem, som har drukket sig i hegnet.
Derimod havde jeg ringet efter en taxa til hende og givet chaufføren en sedeel til betalingen.

Men det er igen en anden diskusson. Den pige du nu taler om, er fuld. Den pige jeg taler om, er 100% bevidst om hvor hun er henne og hvad hun laver.
Der er en meget stor forskel.

Når du kommer ud i at sige, at jeg skal gå i terapi, er du vel egentlig også begyndt at løbe tør for argumenter ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, jeg har ret.Du kan ordkløve og forsøge at dreje situationen, så meget du vil, men er hun der frivilligt, så er det op til hende selv at sige, "Nej tak".
Det er ikke mit ansvar som kunde.

Larsss er kommet ud i at kalde mig øgenavne, så hold venligst ham ude af debatten.

Jeg vil aldrig tage en pige med hjem, som har drukket sig i hegnet.
Derimod havde jeg ringet efter en taxa til hende og givet chaufføren en sedeel til betalingen.

Men det er igen en anden diskusson. Den pige du nu taler om, er fuld. Den pige jeg taler om, er 100% bevidst om hvor hun er henne og hvad hun laver.
Der er en meget stor forskel.

Når du kommer ud i at sige, at jeg skal gå i terapi, er du vel egentlig også begyndt at løbe tør for argumenter ;)

Jeg ordkløver ikke mere end dig. Jeg siger stadig ikke att det ikke er dit ansvar. Jeg siger at det er din moralske holdning at det ikke er dit ansvar. Jeg siger ikke noget om at du skal tage en drukket pige hjem, jeg tager det som et eksempel på en moralsk holdning - selvom det hverken er din eller min moral. Jeg kunde lige så gerne sige "hvis jeg tager en pige med hjem".

Larsss er med i debatten fordi du siger han skal lade være med at pådutte andre sine holdninger.

Terapi var en joke, og ikke noget du skal tage dig ved.

Men nu kommer vi nok ikke længere. Jeg mener stadig du giver udtryk for en slags moralsk holdning, du mener det ikke. Og vi har ikke overbevist hinanden. Det kan jeg leve med. Det er langt værre at Rusland vandt i aften :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg ordkløver ikke mere end dig. Jeg siger stadig ikke att det ikke er dit ansvar. Jeg siger at det er din moralske holdning at det ikke er dit ansvar. Jeg siger ikke noget om at du skal tage en drukket pige hjem, jeg tager det som et eksempel på en moralsk holdning - selvom det hverken er din eller min moral. Jeg kunde lige så gerne sige "hvis jeg tager en pige med hjem".

Larsss er med i debatten fordi du siger han skal lade være med at pådutte andre sine holdninger.

Terapi var en joke, og ikke noget du skal tage dig ved.

Men nu kommer vi nok ikke længere. Jeg mener stadig du giver udtryk for en slags moralsk holdning, du mener det ikke. Og vi har ikke overbevist hinanden. Det kan jeg leve med. Det er langt værre at Rusland vandt i aften :(

Du ordkløver voldsomt meget. Selv har jeg hele tiden holdt fast i min holdninger - Selvom du prøver at få dine værdinormer presset ned over hovedet på mig ;)
Der er ingen grund til at tage en beruset pige med i diskussionen. I så fald kunne vi ligeså godt tage en ked af det buschauffør med ind også. Det er sikkert også spændende at diskutere, men det vedrører diskussionen ligeså lidt :)

Og jeg går da ud fra, at hvis en pige ikke vil have sex med mig, så er hun voksen nok til at sige fra - Hvis vi går ud fra, at hun er ædru og er der frivilligt.

Larsss kan ikke tale ordentligt og er derfor ikke med i min debat længere. Vil du tale om ham, må du tage den med ham ;)

Jeg ved godt, det kan være svært at erkende, men det er dig, der har en masse moral, du gerne vil have mig til at "gå med i".
Personligt synes jeg blot, sexkunden skal have friheden til at vælge og at pigen må være stor nok til at sige "Nej tak", hvis hun ikke vil.

Kan hun sælge sex, kan hun også sige nej.

Hvad vandt Rusland i?

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har en masse moral???!!! Som du skal gå med i???

Altså PC, jeg troede du havde mere fart i argumentationen end som så.:wink:  Åbenbart ikke. Ordkløv du bare videre. Det er helt ok.

Rusland vandt mod Sverige i fodbold. EM-kval. Surt. Og fundamentalt umoralsk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg har en masse moral???!!! Som du skal gå med i???

Altså PC, jeg troede du havde mere fart i argumentationen end som så.:wink:  Åbenbart ikke. Ordkløv du bare videre. Det er helt ok.

Rusland vandt mod Sverige i fodbold. EM-kval. Surt. Og fundamentalt umoralsk.

Trist med Rusland. Sverige er et meget bedre hold.
Spillede Zlatan med?

Nu har jeg hele tiden holdt fast i min holdning og ikke prøvet at pådutte dig min holdning, men det samme er ikke tilfældet ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du er jo sjov ;-) Du holder fast i din holdning men pådutter ikke. Jeg holder fast i min holdning, men pådutter. Jeg tror du sejler i dit eget vand. ;-)

Kan du i øvrigt, efter dette massive ordkløveri, sige hvad min holdning er, som jeg prøver at pådutte? Hvis du ikke kan, så har jeg jo totalt mislykkets med at få sagt det jeg ville.

Ja Zlatan var med, men blev tilskadekommet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du er jo sjov ;-) Du holder fast i din holdning men pådutter ikke. Jeg holder fast i min holdning, men pådutter. Jeg tror du sejler i dit eget vand. ;-)

Kan du i øvrigt, efter dette massive ordkløveri, sige hvad min holdning er, som jeg prøver at pådutte? Hvis du ikke kan, så har jeg jo totalt mislykkets med at få sagt det jeg ville.

Ja Zlatan var med, men blev tilskadekommet.

Du prøver konstant at overbevise mig om, at jeg bør have hjælpe den stakkels pige, der står der frivilligt. Hvorfor skal jeg det? Hun er vel stor nok til at tage vare på sig selv.

Ja, det ville da være trist at sejle i andres ;)

Læs min første sætning, i denne kommentar, eller læs dine egne kommentarer :)
Nej, du har været ganske tydelig. Jeg er bare dybt uenig.
Er man voksen nok til at sælge sex, er man også voksen nok til at sige nej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du prøver konstant at overbevise mig om, at jeg bør have hjælpe den stakkels pige, der står der frivilligt. Hvorfor skal jeg det? Hun er vel stor nok til at tage vare på sig selv.

Ja, det ville da være trist at sejle i andres ;)

Læs min første sætning, i denne kommentar, eller læs dine egne kommentarer :)
Nej, du har været ganske tydelig. Jeg er bare dybt uenig.
Er man voksen nok til at sælge sex, er man også voksen nok til at sige nej.

Fucking totalt fejl. Jeg prøver IKKE at overbevise dig om at du skal hjælpe den stakkels pige der står der frivilligt. Fejl og helt forkert. Jeg prøver at overbevise dig om at din holdning også er en slags moral. IKKE ANDET. Og at du skriver din holdning herinde, indebærer at du pådutter os den, ligeså meget som andre pådutter os sin.

Capisce?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas

Din påstand er vist nok, at enhver handling eller undladelse er et til- eller fravalg og dermed udtryk for et "moralsk" valg.

Det er selvfølgelig korrekt, hvis man definerer "moral" særdeles bredt.

Men det bliver en ligegyldig og banal metadiskussion om rækkevidden af begrebet "moral". Og du har ikke hidtil haft held til at vikle Prince Charming ind i den metadiskussion.

Han holder blot jordnært fast i sin holdning om, at en pige, der stiller op, selv er ansvarlig for at sige nej, hvis hun alligevel hellere vil være fri for at have sex mod betaling, og at det ikke er kundens ansvar, hvis hun siger ja, selv om hun ikke rigtigt har lyst.

Så Bananas - kan du ikke forlade metadiskussionen om moralens væsen og i stedet fortælle Prince Charming, hvad DU synes er den rigtige handlemåde, når en pige stiller op og siger OK til sex mod betaling?

GF

Redigeret af Good Fun
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Prince og Bananas@ Det I er ude i nu, hedder ikke ordkløveri. De hedder at tale forbi hinanden.

Nu nåede Good Fun lige at forklare det mere indgående før jeg postede dette. :)

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas

Din påstand er vist nok, at enhver handling eller undladelse er et til- eller fravalg og dermed udtryk for et "moralsk" valg.

Det er selvfølgelig korrekt, hvis man definerer "moral" særdeles bredt.

Men det er en uendelig ligegyldig metadiskussion om rækkevidden af begrebet "moral". Og du har ikke hidtil haft held til at vikle Prince Charming ind i den metadiskussion.

Han holder blot jordnært fast i, at hans holdning om, at en pige, der stiller op, selv er ansvarlig for at sige nej, hvis hun alligevel hellere vil være fri for at have sex mod betaling, og at det ikke er kundens ansvar, hvis hun siger ja, selv om hun ikke rigtigt har lyst.

Men Bananas - kan du ikke stige forlade metadiskussionen om moralens væsen og i stedet fortælle Prince Charming, hvad DU synes er rigtigt og forkert handlemåde, når en pige stiller op og siger OK til sex mod betaling?

GF

Selvfølgelig kan jeg det. Men det har han ikke spurgt mig. Derimod har han sagt at andre ikke skal pådutte ham sine holdninger. Og jeg spurgte hvad forskellen er når han gør det. Sådan opstod denne metadiskussion, som selvfølgelig har pågået lidt for længe.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok - så hvad synes du?

Jeg synes at enhver måtte tage sin besluttning i enhver situation, og jeg ønsker at besluttningerne tages i raske hjerner. Så længe loven tillader bordeller at drives under forhold som risikerer at være krænkende eller svære for pigerne, så kan vi ikke forvente os at sexkøberne skal ordne det til det bedre. Desværre. Det ville være godt, men er en utopi.

Dog skulle det være fuldstændigt umuligt for mig at have sex med en pige som signaleret at hun ikke vil. Det drejer sig ikke en gang om moral. Det ville simpelt hen ikke være muligt. Personligt mener jeg ikke at mænd der har sex med kvinder der signalerer at de ikke vil er umoralske. Jeg mener det er noget fejl med dem. Det er beyond moral.

Makes sense?

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du mener, at kunden har en mental brist ("der er noget fejl"), hvis pigen stiller op og siger ja til sex mod betaling, selv om hun ikke rigtig har lyst, og kunden har sex med hende efter, at hun har modtaget pengene?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du mener, at kunden har en mental brist ("der er noget fejl"), hvis pigen stiller op og siger ja til sex mod betaling, selv om hun ikke rigtig har lyst, og kunden har sex med hende efter, at hun har modtaget pengene?

Jeg mener eksakt det jeg siger. Du behøver slet ikke omformulere det. Jeg mener det er noget fejl på en mand som har sex med en kvinde, hvis det er åbenbart for ham at hun ikke vil det. Jeg kan faktiskt ikke sortere det under moralske dilemmaer. Det er noget andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du mener, at kunden har en mental brist ("der er noget fejl"), hvis pigen stiller op og siger ja til sex mod betaling, selv om hun ikke rigtig har lyst, og kunden har sex med hende efter, at hun har modtaget pengene?

Good Fun: Hvad synes du ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg mener eksakt det jeg siger. Du behøver slet ikke omformulere det. Jeg mener det er noget fejl på en mand som har sex med en kvinde, hvis det er åbenbart for ham at hun ikke vil det. Jeg kan faktiskt ikke sortere det under moralske dilemmaer. Det er noget andet.

Hvis hun ikke vil, hvorfor siger hun så ikke bare nej?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis hun ikke vil, hvorfor siger hun så ikke bare nej?

Det ved vel ikke jeg!!! Og det er vel uinteressant, hvis det er åbenbart for ham at hun ikke vil? Der findes flere måder at sige ting på, end med ord.

Hvis det ikke er åbenbart for ham, er det jo en helt anden diskussion.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det ved vel ikke jeg!!! Og det er vel uinteressant, hvis det er åbenbart for ham at hun ikke vil? Der findes flere måder at sige ting på, end med ord.

Hvis det ikke er åbenbart for ham, er det jo en helt anden diskussion.

Så hvis kassedamen i Netto ikke gider sidde der, har jeg en moralsk forpligtelse til at vælge en anden kassedame? Osv. osv.

For mig virker din tankegang meget socialdemokratisk, hvor jeg ser mere liberalt på det --> Alle har ansvar for sit eget liv.

Virker det helt forkert?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis hun ikke vil, hvorfor siger hun så ikke bare nej?

Det er et spørgsmål du med en lille variation har stillet før i tråden. Du har også fået svar på det. Hvorfor stiller du det mon igen. Keder du dig?

Hvis hun ikke vil, hvorfor er det så ikke hendes ansvar at åbne munden og sige: "Jeg beklager, men jeg orker ikke mere i dag."?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er et spørgsmål du med en lille variation har stillet før i tråden. Du har også fået svar på det. Hvorfor stiller du det mon igen. Keder du dig?

 

Hvorfor stiller modparten hele tiden de samme argumenter op.
Keder de sig? Og keder du dig, siden du kommenter på min kommentar? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så hvis kassedamen i Netto ikke gider sidde der, har jeg en moralsk forpligtelse til at vælge en anden kassedame? Osv. osv.

For mig virker din tankegang meget socialdemokratisk, hvor jeg ser mere liberalt på det --> Alle har ansvar for sit eget liv.

Virker det helt forkert?

Hvis du ikke kan se forskel på at arbejde under overenskomst i kassen i Netto og på et døgnåbent bordel (hvor ingen af os kender indholdet i aftalerne mellem de involverede eller de omstændigheder de er indgået under) så bliver det nok svært diskutere emnet meningsfuldt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

1. Hvad for en slags "fejl". En fysisk fejl? Eller en mental fejl?

2. Hvad kræves der, for at det skal være "åbenbart" for ham, når hun stiller op og har modtaget hans penge? Skal hun sige det og give ham pengene tilbage? Eller skal hun blot sukke dybt, trække lidt på skuldrene eller på anden ikke-verbal vis udvise manglende entusiasme, samtidig med, at hun forsvinder med pengene?

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...