Hop til indhold
Flash

Hvornår er man Dansker?

Recommended Posts

@Nysgerrig_M38

 

Det er tydeligt, at du ikke er den store autoritet på koranen.

 

 

 

Jeg vil opfordre dig, til at spørge en af autoriteterne om han billiger, at du køber sex! De sidder i Cairo, Saudiarabien. Bl.a. Teheran hvis du er shiamuslim. Jeg gir' dig gerne deres navne.

 

 

 

I f.eks. Iran antager købesex mange former, og er meget udbredt, hvilket blot viser folks manglede forståelse for koranen......og dobbelmoral. F.eks. gifter nogle sig med pigen, og efter sex'en, bliver de skilt igen. Et ægteskab på "15 min".

 

Hvis jeg var en pige som solgte sex, ville jeg ikke røre dig med en ildtang - for alles skyld.

 

Nysgerrig_M38. Hvis du kalder dig selv en muslim, så mangler du ganske enkelt respekt for dig selv, pige og ChefNoOne, eller alternativ er du uvidende om din egen religion. Under alle omstændigheder, så kan man ikke kalde dig muslim!

Redigeret af chatname

Del dette indlæg


Link til indlæg

Knus Pia

 

 Du er ikke en autoritet på koranen. Spar på kræfterne  :)  

 

Den hellige bog starter med tydeligt at gøre opmærksom på, at man skal tage den på ordet. 

 

Skal der absolut tolkes på den heldig koran, så er Nysgerrig_M38 velkommen til at fremlægge et svar for en ledende autoritet indenfor islam, hvori han siger go' for købesex. Jeg tillægger hans tolkning mere værdi en Nysgerrig_M38. Det skulle der ikke være noget odiøs ved - hvis jeg forstår Nysgerrig_M38 korrekt.

 

Som muslim ved Nysgerrig_M38, at disse førende lærte fra tid til anden udtaler sig om forskellige emner. Både i stift og tale. Måske kan Nysgerrig_M38 være så heldig, at der ligger udtalelser på emnet (det ved jeg der gør). Det eneste Nysgerrig_M38 behøver at gøre, er at rekvirere disse. 

 

Kom frisk Nysgerrig_M38. Indtil andet er bevist, vil jeg tillægge dine udtalelser .... ingen værdi.

 

PS! Her taler jeg ikke om en andenrangs halvstuderet kælderprædikant i en givet Dansk By, men om ledende autoriteter. Man må antage, af deres udlægning af den Hellige bog er mest revisende. De er jo de toneangivende. Jeg vil gerne oplyse et par navne, hvis du ikke er belæst inden for din egen religion.

Redigeret af chatname

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

I f.eks. Iran antager købesex mange former, og er meget udbredt, hvilket blot viser folks manglede forståelse for koranen......og dobbelmoral. F.eks. gifter nogle sig med pigen, og efter sex'en, bliver de skilt igen. Et ægteskab på "15 min".

 

 

Hej hvorfor bruger du stort skrift i dine indlæg ?

 

 

Denne konstruktion med at gifte sig kortvarig med pigen for at opnå købesex i muslimske lande har jeg hørt før.

 

Hvem skulle vie parret inden købesex en iman ???

 

Hold op pigerne må have Guinness rekord i ægteskaber og skilsmisser, må man godt skilles som muslim ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Knus Pia

 

 Du er ikke en autoritet på koranen. Spar på kræfterne  :)  

 

 

Det har du fuldstændig ret i Chatname og derfor nøjes jeg også med at sætte koranteksterne ind, så må folk selv tolke på det. 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

, må man godt skilles som muslim ?

 

Ja, manden skal bare 3 gange bede konen om at gå  :roll:

 

For kvinder er det lidt vanskeligere  :cry:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den hellige bog starter med tydeligt at gøre opmærksom på, at man skal tage den på ordet. 

 

Skal der absolut tolkes på den hellige koran, så er Nysgerrig_M38 velkommen til at fremlægge et svar for en ledende autoritet indenfor islam, hvori han siger go' for købesex.....

 

chatname, den tidligere nu afdøde såkaldte Ayatollah, Khomeini, var leder af Iran, men var han også "en ledende autoritet indenfor islam"?

Jeg spørger fordi jeg på internettet har fundet forskellige citater, der angiveligt skulle stamme fra en bog skrevet af Ayatollah Khomeini himself.

 

Bl.a. dette:

A man can have sex with animals such as sheeps, cows, camels and so on. However, he should kill the animal after he has his orgasm. He should not sell the meat to the people in his own village; however, selling the meat to the next door village should be fine.

 
Spørgsmålet er, om citatet er sandt!?
 
Med en sådan eftergivenhed over for mænds sex med får og kameler vil købesex m. kvinder måske også kunne tolereres under visse betingelser? :cool:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fantastisk at følge denne tråd! :)

 

På den ene side alle disse prægtige mennesker med det rigtige menneskesyn og de helt rigtige meninger.

 

På den anden side pigerne og andre, der selv har eller har haft fingrene (eller mere) i skidtet.

 

Hvor er det rart at se og læse alle de gode intentioner om inklusion og tolerance fra folk, der er helt på linje med politikerne i de talende klasser, som samtidig lader deres egen curlingpoder indskrive i privatskoler, så de ikke bliver konfronteret med de anden etniske kulturberigelser, før de bliver slået ned og røvet i forbindelse med deres studenterfester

 

Straks mere problematisk med de skimlede kældermennesker, der, som tiden går, har sværere og sværere ved at bevare optimismen omkring Danmarks og danskernes fremtid som nation.

 

Hvor får vi så vores meninger fra i main stream medias? Jo, såkaldte eksperter fra RUC og KU, som hver især har brugt årevis af deres ungdom og uanede mængder skattekroner på at blive kloge på, at hr. og fru Jensen fra landsbyerne i bund og grund ikke har behov for at være bange for udviklingen.

 

Og at høre udlægningen af teksten fra den anden side er naturligvis ikke noget tema hos kultureliten og deres klakører indenfor MSM.

 

Nu er vi imidlertid nogle, der er krøbet frem under de våde sten, i hvis verden det tæller lidt mere, hvad den menige brandmand, falckredder,politibetjent, buschauffør, glædespige og socialmedarbejder i et sjældent, privat og ikke intimideret øjeblik måtte have af meninger baseret på egne oplevelser og ikke luftige teorier.

 

Men det får vi jo aldrig bragt til torvs, så længe politiske prøvevalg på selv de mest såkaldte borgerlige aviser afslører, at hvis disse journalister bestemte, så ville enfoldighedslisten alene kunne danne regering med støtte af SF og de rødigale.

 

Nå, det går jo nok alligevel, ellers var man jo ikke dansker. :D

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Bronx beklager jeg har forsøgt at holde fokus på folk i Danmark og holder den der uanset hvor mine forældre kommer fra. Jeg selv er født og opvokset her. Jeg kan ikke forholde mig til militante kristnes hjemmesider og kan ikke genkende det fra mine rejser til pk.

@Pia det er ikke noget problem for mig at undskylde at jeg kaldte dig en lløgner men igen handlede det om provokation og selve budskabet, troede du var voksen nok til at rumme det men sorry jeg har fattet at ordene kan oversættes således men må insistere på at de skal fortolkes uanset chatones påstand.

@chat Nej jeg er ikke en autoriseret kilde på islam eller koranversene det har jeg vist allerede gjort klart tidligere og har igen og igen sagt at uanset hvordan du læser og forstår islam så hhandler din opfattelse ikke om dig men om hvad jeg mener og tror på og det kan du ikke basere på hvad du læser. Du er nødt til at spørge om min mening ikke Khomeinis. Jeg er ikke shia og går ikke ind for 15 min ægteskaber. Jeg er heller ikke så autoritetstro at jeg vil stole blindt på ledere i diktaturstater. De repræsenterer ikke islam for mig uanset hvad du og de selv mener!

Mht det at være en rigtig muslim er jeg glad for at du kan fortælle mig om jeg er det eller ej det giver virkelig god mening og jeg er slet ikke komplet ligeglad med om du mener jeg er en muslim eller ej (igen måske lidt ironi her). Det er sgu da en sag ml min gud og jeg og involverer ikke andre.

Ja jeg er dobbeltmoralsk i fht købesex men det er kristne også hvor sex før ægteskab ikke er tilladt og hvor folk er utro og nogle har flere kærester på en gang. Hvad er din pointe med det. Vi er kun mennesker og gør umoralske ting men sålænge det ikke sårer andre er det vel lige meget?!

Troede dette var en seriøs debat om hvad der afholder gp og deres frygt og ville komme med eks på at der også findes normale mennesker som ikke bør dømmes på deres religiøse baggrund men på deres moral og værdier. Men pia og aandre har taget tråden som gidsel for at diskutere islam og deres fobi herfor frem for at tale om de mennesker som agerer forkert her i dk.

@Pia og ja jeg ved ikke hvad du ellers har oplevet udenfor det du skriver her men synes jeg havde pointeret at jeg har forståelse for at man beskytter sig pga dårlige oplevelser og bør være skeptisk overfor hvem man inviterer indenfor.

Men her er det jo ligesom at løbe panden imod en mur. Jeg føler mig som Erasmus montanus og håber i kommer over jeres frygt for jeres medmennesker i Danmark. Om I vil det eller ej må I lære at leve med os muslimer uanset hvor farlig I tror jeg er. I øvrigt lidt cool at jeg kan skabe så meget frygt men mest tragisk :-(

Håber ikke denne tråd repræsenterer gp'ers holdning til en som mig for så er der nok ikke mange ture i udsigt hos danske piger, som jeg ellers synes er ret smukke :-/

Redigeret af Nysgerrig_M38

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

@Bronx beklager jeg har forsøgt at holde fokus på folk i Danmark og holder den der uanset hvor mine forældre kommer fra. Jeg selv er født og opvokset her. Jeg kan ikke forholde mig til militante kristnes hjemmesider og kan ikke genkende det fra mine rejser til pk.

@Pia det er ikke noget problem for mig at undskylde at jeg kaldte dig en lløgner men igen handlede det om provokation og selve budskabet, troede du var voksen nok til at rumme det men sorry jeg har fattet at ordene kan oversættes således men må insistere på at de skal fortolkes uanset chatones påstand.

@chat Nej jeg er ikke en autoriseret kilde på islam eller koranversene det har jeg vist allerede gjort klart tidligere og har igen og igen sagt at uanset hvordan du læser og forstår islam så hhandler din opfattelse ikke om dig men om hvad jeg mener og tror på og det kan du ikke basere på hvad du læser. Du er nødt til at spørge om min mening ikke Khomeinis. Jeg er ikke shia og går ikke ind for 15 min ægteskaber. Jeg er heller ikke så autoritetstro at jeg vil stole blindt på ledere i diktaturstater. De repræsenterer ikke islam for mig uanset hvad du og de selv mener!

Mht det at være en rigtig muslim er jeg glad for at du kan fortælle mig om jeg er det eller ej det giver virkelig god mening og jeg er slet ikke komplet ligeglad med om du mener jeg er en muslim eller ej (igen måske lidt ironi her). Det er sgu da en sag ml min gud og jeg og involverer ikke andre.

Ja jeg er dobbeltmoralsk i fht købesex men det er kristne også hvor sex før ægteskab ikke er tilladt og hvor folk er utro og nogle har flere kærester på en gang. Hvad er din pointe med det. Vi er kun mennesker og gør umoralske ting men sålænge det ikke sårer andre er det vel lige meget?!

Troede dette var en seriøs debat om hvad der afholder gp og deres frygt og ville komme med eks på at der også findes normale mennesker som ikke bør dømmes på deres religiøse baggrund men på deres moral og værdier. Men pia og aandre har taget tråden som gidsel for at diskutere islam og deres fobi herfor frem for at tale om de mennesker som agerer forkert her i dk.

@Pia og ja jeg ved ikke hvad du ellers har oplevet udenfor det du skriver her men synes jeg havde pointeret at jeg har forståelse for at man beskytter sig pga dårlige oplevelser og bør være skeptisk overfor hvem man inviterer indenfor.

Men her er det jo ligesom at løbe panden imod en mur. Jeg føler mig som Erasmus montanus og håber i kommer over jeres frygt for jeres medmennesker i Danmark. Om I vil det eller ej må I lære at leve med os muslimer uanset hvor farlig I tror jeg er. I øvrigt lidt cool at jeg kan skabe så meget frygt men mest tragisk :-(

Håber ikke denne tråd repræsenterer gp'ers holdning til en som mig for så er der nok ikke mange ture i udsigt hos danske piger, som jeg ellers synes er ret smukke :-/

Undskyldning godtaget og godt ord igen :)

Jeg er faktisk rigtig glad for, at du er kommet på eroguide. Vi mangler velartikulerede 1. Generations danskere som kan debatere med os blandt meget andet også om det at være dansk.

Jeg har selv en teori om, at hvis vi etniske danskere møder vores nye medlemmer af samfundet uden forbehold og fordomme så løfter vi personen foran os til at turde vise hvem han er, når han er allerbedst.

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig med Pia!

 

Også herfra skal der lyde et rungende VELKOMMEN til dig.

 

Det er folk som dig, der får det til at ligne et lysglimt for enden af tunnellen. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håber ikke denne tråd repræsenterer gp'ers holdning til en som mig for så er der nok ikke mange ture i udsigt hos danske piger, som jeg ellers synes er ret smukke :-/

Nok er der mange piger, der ikke modtager udlændinge, men vi er altså også en del der gerne gør det ;) Ring og spørg den udvalgte pige, så du undgår at blive afvist i døren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok Pia, tak fordi du lukker debatten af på en pæn måde, det varmer og styrker min iver for at nærme mig de mere skeptiske medborgere :-) Og tro mig jeg er ikke blind overfor at nogle udlændinge kan være nogle svin med et forskruet kvindesyn, det er bare heldigvis ikke alle og bliver stadig færre i takt med at deres børn bliver voksne og vokser op her. Det er ghettodannelse der er problemet da det skaber parallel samfund uden gensidig kontakt og dermed manglende eller langsom udvikling.

Også tak til dig Liv og Onslow, det er dejligt at blive mødt med åbenthed og varme. Og Jo naturligvis vil jeg holde øje med og respektere hvis en pige af nogle personlige årsager frabeder sig det :-)

Og Onslow, det er sjovt nok den figur der efter min mening er den fornuftigste i den tv serie haha.

Go' aften.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok Pia, tak fordi du lukker debatten af på en pæn måde, det varmer og styrker min iver for at nærme mig de mere skeptiske medborgere :smile: Og tro mig jeg er ikke blind overfor at nogle udlændinge kan være nogle svin med et forskruet kvindesyn, det er bare heldigvis ikke alle og bliver stadig færre i takt med at deres børn bliver voksne og vokser op her. Det er ghettodannelse der er problemet da det skaber parallel samfund uden gensidig kontakt og dermed manglende eller langsom udvikling.

Også tak til dig Liv og Onslow, det er dejligt at blive mødt med åbenthed og varme. Og Jo naturligvis vil jeg holde øje med og respektere hvis en pige af nogle personlige årsager frabeder sig det :smile:

Og Onslow, det er sjovt nok den figur der efter min mening er den fornuftigste i den tv serie haha.

Go' aften.

 

Forhåbentlig missionerer og fortæller du til dine trosfæller, om at "make love not war" er vejen frem, det fremmer forståelsen blandt mennesker og ikke sprænge hinanden i luften med selvmordsbomber... :P

Hvorfor er det så svært at forstå ?

 

(sarkasme kan forekomme)

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet er med folk der læser koranen og pludsligt udleder ting derfra er at de går glip af utroligt mange kontekster og så ender vi i noget som kaldes for "bin-laden islam". 

At der står i koranen at en hvis gruppe ryger i helvedet og at de er de værste skabninger, er ikke ensbetydende med at man som muslim skal behandle ikke-muslimer som "lort". 

Sagen er den at vi som muslimer er befalet at behandle ALLE mennesker ordentligt og ligeværdigt, at kristne ryger i helvede jvf. koranen kan da vel ikek komme bag på nogen, og jeg vil heller ikek blive chokeret hvis jeg får at vide af en troende kristen at jeg vil ryge i helvedet jvf. lets say bibelen. 

Det vil ikke påvirke mig besynderligt, for jeg tror ikke på hvad der står i bibelen og bliver jeg fornærmet over dette, så skyldes det en mindreværdskompleks der siger spar 5. 

Anyhow, hvem der kommer i helvedet er en sag mellem den enkelte og Gud, og jeg som muslim må ikke gør mig dommer over det, selvom der står i koranen, så skal jeg som muslim tage det til efterretning, og ønske enhver at blive muslim, mere kan jeg ikke gøre ved det. 

Jeg er ikke fan af at diskuterer religion et sted hvor jeg er her for at finde en dejlig pige at køre lidt udenomægteskabelig forhold med, så jeg stopper her. I andre er velkomne til at køre den videre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sagen er den at vi som muslimer er befalet at behandle ALLE mennesker ordentligt og ligeværdigt, at kristne ryger i helvede jvf. koranen kan da vel ikek komme bag på nogen, og jeg vil heller ikek blive chokeret hvis jeg får at vide af en troende kristen at jeg vil ryge i helvedet jvf. lets say bibelen. 

 

 

 

Hvorfor skal muslimske kvinder bære slør og undertrykkes ? Hvis I anbefaler at alle mennesker skal behandles ligeværdigt.

 

Hvorfor må nogle muslimske mænd have flere koner ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor skal muslimske kvinder bære slør og undertrykkes ? Hvis I anbefaler at alle mennesker skal behandles ligeværdigt.

 

Hvorfor må nogle muslimske mænd have flere koner ?

rettelse alle muslimske mænd må have op til 4 svigermødre :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha, så kører ekspressen igen. Jeg er stået af i går og stiger ikke på igen !

@Nille du skal vide at ingen i min familie hverken her eller i pk bærer slør

I dk bærer kun min gamle mor nu et løst tørklæde på hovedet. Men det gør min kone, søster, kusiner og fætres koner og muslimske venners koner altså ikke! Så pas på med at generalisere.

Redigeret af Nysgerrig_M38

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Haha, så kører ekspressen igen. Jeg er stået af i går og stiger ikke på igen !

@Nille du skal vide at ingen i min familie hverken her eller i pk bærer slør. I dk bærer kun min gamle mor et tørklæde på hovedet. Men det gør min kone, søster kusiner og fætres koner og muslimske venners koner altså ikke! Så pas på med at generalisere.

 

 

Mon ikke langt de fleste af os betragter denne tråd som udbrændt.

 

 

Jeg kunne også sige noget om flerkoneri som social foranstaltning og om udvikling i brug af slør i den islamiske verden igennem de sidste 50 år.

 

Men nej, jeg mener at dem der ønsker reel information om disse spørgsmål, må være i stand til at finde svarene igennem en fredelig dialog med folk der ved mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Er suppen ikke snart færdig ? - Eller skal den være tyndere ?

 

Det er sjovt forum at gøre det. Men jeg forstår ikke hvorfor danskere flest hurtigt befinder sig ilde til mode, når der snakkes tro, kultur og historie. Det er en stor del af vor historie. Bare rolig, den skal snart stå på den vante suppe igen - penge, patter og fodbold - hver dag :D.

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...