Hop til indhold
Flash

Hvornår er man Dansker?

Recommended Posts

Gæst

​Svarer det ikke nogenlunde til kristendommens ide om at syndere skal brænde i helvede i al evighed? 

 

Og bortset fra det, så har jeg lidt svært ved at se problematikken i at nogen mener at man ender i helvede efter døden, hvis man tror på den "forkerte" gud. Jeg mener, man finder vel ud af til den tid om man har ret eller ej ;)

Enig.

Der er mange fantastiske ting i bibelen og koranen er jeg sikker på...og så er der nogle ting som virker ret fucked up set med moderne briller. Mange af de ting der står er farvet af datidens bevidsthed og skal tages med et gran salt. Gud er grundlæggende kærlig, så istedet for at lægge for meget vægt på det skrevne ord, kan man bare gå direkte til Gud og spørge hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor diskutere hvornår man er Dansker, DOHHH - man er selvfølgelig Dansker når man sætter pris på 1 brændevin, 1 sild, 1 øl, flæskesteg og medister.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er man så hvis man kun sætter pris på stegen men bruger øllen til at kalke toilet af med, brændevin til at afsyre møbler med,  sild til at holde katten i live med og medister til at fodre den gris der blev til flæskesteg 

Er man så kun 20% dansk 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor diskutere hvornår man er Dansker, DOHHH - man er selvfølgelig Dansker når man sætter pris på 1 brændevin, 1 sild, 1 øl, flæskesteg og medister.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone. 

​Så alle afholdsfolkene i blå korps, jøderne og sundhedsbevidste personer er altså ikke danskere i din optik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er man så hvis man kun sætter pris på stegen men bruger øllen til at kalke toilet af med, brændevin til at afsyre møbler med,  sild til at holde katten i live med og medister til at fodre den gris der blev til flæskesteg 

Er man så kun 20% dansk 

​Man er vel så Jasmin. sm269 .sorry, kunne ikke lade være. Godt ord igen..

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Så alle afholdsfolkene i blå korps, jøderne og sundhedsbevidste personer er altså ikke danskere i din optik.

​Selvfølgelig er de da det. Jeg vil gerne have mig frabedt at få skudt et postulat i skoene, som der ikke er belæg for.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Selvfølgelig er de da det. Jeg vil gerne have mig frabedt at få skudt et postulat i skoene, som der ikke er belæg for.

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone.

​Jeg har fornemmelsen af at jeg har overset humoren i dit oprindelige indlæg ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

OK - her kommer så endnu et tvist.

Citatet jeg kommenterede på er lige re-citeret:

"Indeed, they who disbelieved among the People of the Scripture and the polytheists will be in the fire of Hell, abiding eternally therein. Those are the worst of creatures."

Bemærk ordet "among". Dette vil sige, at det ikke gælder alle kristne og jøder. Da dette blev citeret oprindeligt, så blev det solgt som om alle muslimer skulle gå og slå kristne og jøder ihjel, så blev det til at gud vil strafe dem, og med ordet "among" er det kun nogle blandt kristne og jøder, som gud vil straffe med helvedet.

Vi tror på, at vores gud er den same. Det Gud refererer til her er, at de, nogle kristne og jøder, troede på gud og så vendte gud ryggen. De vil blive straffet og er "lave". Jeg læser dette som et advarsel til troende muslimer om ikke at gøre det same. Jeg oplever ofte, at citater bliver taget ud af kontekst og fordrejet. Dette er et godt eksempel på dette.

Med hensyn til at være dansk. Jeg har i tre år levet i Dubai. Der lever den danske koloni et godt liv og holder fast I de danske traditioner. Jeg har aldrig fejret så meget jul som I Dubai. Hver jul bliver både danske, arabiske og ikke-arabiske venner og bekendte inviteret til en god gang dansk jul. De bliver ikke set ned på og lever et godt liv. Jeg er sikker på at det same gælder danskere andre steder, selvom de er "integreret". Da Mogens Glistrup startede sin fremmedfjendsk retorik for mange år siden sagde en af mine lærer, at "hvis alle udlændinge skal ud, så burde vi også trække alle danskere fra udlandet tilbage. Det vil være værre for det danske samfund, fordi danskere I udlandet er bedre uddannet."

Just saying...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...