Hop til indhold
Flash

Hvornår er man Dansker?

Recommended Posts

Gæst

Du har i bund og grund ret Bear, i Islam ringeagtes ikke kun kvinder, men alle som ikke er muslimer.

Koranen sura 98:6

98_6.png

Sahih International

Indeed, they who disbelieved among the People of the Scripture and the polytheists will be in the fire of Hell, abiding eternally therein. Those are the worst of creatures.

Og til dem der ikke er så stærke i arabisk og engelsk:

Sandelig, dem der ikke tror ( på Islam ) blandt skriftens folk ( kristne og jøder ) og blandt afgudsdyrkerne, (de) vil komme i helvedes ild og de skal blive der for evigt. De er de værste af alle skabninger.

For at det, du hentyder til, skal give mening, kræver det, at den der følger dette er fundamentalist, hvilket ikke omfatter langt hovedparten af muslimer i Danmark, der kun er kulturmuslimer. Du vil kunne finde lignende tåkrummende passager i biblen, dog ikke om muslimer, af gode grunde.

For mig at se, er der kun en fundamentalist herinde, men jeg må ikke nævne hvem, og hende kan man derfor ikke nå ind til, for hendes fundamentalisme blænder hende totalt.

Jeg skynder mig at nævne, at jeg anerkende hendes valg, men de generaliserende og nedgørende bemærkninger om bestemte folkeslag finder jeg dybt forkastelige og jeg skammer mig som dansker, at der blandt os findes personer med sådanne holdninger. Her må majoriteten sige fra over for den minoritet, der forsøger at forpeste stemningen mellem etniske danskere og danskere med anden etnisk baggrund, og jeg har hermed bekendtgjort min holdning og håber andre følger trop.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

For at det, du hentyder til, skal give mening, kræver det, at den der følger dette er fundamentalist, hvilket ikke omfatter langt hovedparten af muslimer i Danmark, der kun er kulturmuslimer.

 

Klip. 

 

Du vil kunne finde lignende tåkrummende passager i biblen, dog ikke om muslimer, af gode grunde

 

Jeg tillod mig at kopiere, hvad der rent faktisk står i koranen omkring at ringeagte andre mennesker. 

 

 

Jeg har jo ligesom ikke skrevet koranen, så jeg kan ikke gøres ansvarlig for de ubehageligheder der står i den, bare lige til orientering. 

 

 

Jeg vil i grunden gerne ha du lige præcis peger ud i biblen, hvor det er, at andre folk ringeagtes i stil med det der står i Koranen, for det vers har jeg da aldrig læst. 

 

 

Knus Pia

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Jeg ved ikke helt hvad du mener med ringeagter andre folk. Hvis du mener, at anderledes troende skal respekteres, så er her er et par grimmerter:

 

5 Mosebog 13v13  Hvis du hører, at der i en af dine byer, som Herren din Gud giver dig at bo i, v14  har været ondsindede mennesker fra dit eget folk på færde, der har bragt indbyggerne i deres by på afveje og sagt: »Lad os gå hen og dyrke andre guder,« guder som I ikke før har kendt, v15  da skal du undersøge og efterforske det grundigt og forhøre dig om det. Hvis det virkelig forholder sig sådan, at denne afskyelige handling har fundet sted hos dig, v16  skal du hugge indbyggerne i den by ned med sværd; med sværdet skal du lægge band på den og på alt, hvad der er i den, også på dyrene. v17  Og alt byttet fra byen skal du samle på torvet, og så skal du brænde byen sammen med alt byttet som et heloffer til Herren din Gud; den skal være en evig ruinhøj og må ikke genopbygges,

 

Åbenbaringen 20v7  Den, der sejrer, skal arve dette, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min søn. v8  Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen, der brænder med ild og svovl; det er den anden død.«

 

og der er mange mange andre.

 

Det specielle ved koranen er så, at den er en religion, der specifikt identificerer jøderne og de kristne som nogle gud er specielt sur på, fordi de er bogens folk, og samtidigt afviser hans seneste sandhed, Islam.

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa,

Der er godt nok fyret op under kedlerne ;-)

Da jeg selv er både af pakistansk afstamning og tilmed muslim, tillader jeg at bidrage lidt til debatten, hvor min baggrund tilsyneladende er i fokus.

Jeg er selv 2g er m. kanditatudd., har en god stilling, er gift og har børn, har hus og bil,og er født og opvokset i et af de mere velstillede områder i Dk.Jeg har derfor ikke noget accent dog københavnsk :-). Min far kom til Dk i 60'erne, var aktiv socialdemokrat og tog mig bl.a. som barn med til partimøder, juletræsfest i fagforeningen og kræmmermarkeder og banko. Han lavede også mad ind i mellem, strøg selv sit tøj og arbejdede hele sit liv indtil han døde i en relativ ung alder. Mine forældre opfordrede mig til at uddanne mig og påskønne de danske værdier men samtidig holde fast i min tro præcis som jøder gør det i dag. De er også troende, spiser kosher kød ( a la halal) men fungerer ellers som alm kristne/ateistiske danskere. Det var præcis sådan med os dvs ikke spise svinekød men ellers huske at stemme v valg respektere andre mennesker og bidrage til samfundet. Det samme gjaldt mine fætre, kusiner og familievenner som ligesom jeg i dag alle er veluddannede og velintegrerede. Som voksen har jeg holdt fast i ikke at spise svinekød men drikker alkohol og begår hor :-D

Vi ser ikke ned på kvinderne, de går ikke m tørklæde, min kone er den der har styr på budgettet, vi bliver enige om al ting, jeg har aldrig været voldelig overfor hende og det er tydeligt at de øvrige i min omgangskreds er lige sådan. Jeg er heller ikke dominerende i sengen men vil da gerne styre og blive styret :-) Vi mænd stiger typisk først ud af bilen hvis det øsregner og hiver en paraply ud til konen når vi skal til fest så hun ikke ruinerer tøj og makeup. Tro mig Jasmin og andre, der findes andre 2. Gere end dem I har mødt i ghettoen og i medierne.

Når det er sagt, så ved jeg desværre også at der findes en del idioter blandt udlændinge som stammer fra små landsbyer m antikke normer og kønsmønstre og de tror at kvinder ikke har noget at skulle have sagt. Og ved at leve i lukkede ghettomiljøer kommer de ikke ud og møder civiliseret kultur og deres børn ligeså. Men det har ikke noget med pågældende lands kultur generelt at gøre eller religionen.

I Pakistan døjer man med samme problemer hvor der er en verden til forskel ml by og landsby samfund. Deres kvindesyn kommer ikke fra islam men fra endnu ældre kulturer f.eks i Pakistan var de tidligere hinduer, hvor kvinder når de blev enker blev brændt på samme bål som deres mænd og hvor de netop ikke havde nogen rettigheder.

Som flere herinde har påpeget, så er Islam ikke så forskellig fra Kristendommen eller jødedommen men bygger videre på dem og de omtalte passager svarer næsten overens m de øvrige bøger. Men passager tages tit ud af kontekst. Eks hizbutahir brugte en passage om at forsvare sig i krig som em tilskyndelse til at dræbe vantro selvom der i efterfølgende sætning står at hvis nogen af fjenderne ønsker fred så eskorter dem til et sikkert sted. Det tilbud fik man altså ikke i andre religioner... og de fleste sidder altså ikke til daglig og gransker koranen efter at finde bbudskaber om had og vold. Alle religioner har fokus på kærlighed og sameksistens. Resten er politik fra præster og politikeres side!

Summa summarum. Skær ikke alle over en kam, det skærer i mit hjerte når etniske ddanskere virker så bitre og bange. For jeg elsker Danmark, jeg elsker danskerne og danskheden jeg elsker demokrati og frihed og jeg elsker og respekterer i særdeleshed danske piger. Et stort kys til jer også dig Jasmin ;-)

Som sagt jeg forstår dig og andre udmærket grundet tidligere oplevelser og håber blot at Du/I også vil få anderledes positive oplevelser som kan skabe et mere nuanceret syn for du virker ellers som en rummelig person. Vi andre er flere end du tror, vi stikker bare ikke så meget ud :-)

Jeg skriver normalt ikke så aktivt i debatter men jeg har selv tidligere lagt mærke til den slags annoncer og trods forståelse og respekt for det, gør det mig alligevel lidt ked af det og bange for at blive afvist når jeg kontakter en gp for at få en lækker oplevelse :-)

Redigeret af Nysgerrig_M38

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Nysgerrig_M38, pragtfuldt indlæg. Jeg mener den danske debat tørster efter bidrag og indspark fra danskere som dig. Desværre har folk som din far ikke overkommet at deltage i debatten.

 

I øvrigt kan jeg ikke lade være med at stille et teologisk udfordrende spørgsmål. Det lyder jo så smukt det med hvis fjenderne ønsker fred, så eskorter dem til et sikkert sted. Kan man dog forestille sig, at der i at ønske fred ikke ligger en afsværgelse af fjendernes egen tro? Er det netop ikke i Jihad kontekst krigerisk aktivitet, at prædike sin tro, som jo i hvert fald kristne ville gøre? ;).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg vil i grunden gerne ha du lige præcis peger ud i biblen, hvor det er, at andre folk ringeagtes i stil med det der står i Koranen, for det vers har jeg da aldrig læst.

Knus Pia

Godmorgen Pia

Prøv bl.a 2. Mosebog kapitel 22, vers 19. Der er ikke den store forskel i det du citerede og det jeg henviser til. Prøv også 5. Mosebog kapitel 13 vers 1-19.

God fornøjelse.

Redigeret af Starson45

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Nysgerrig_M38, pragtfuldt indlæg. Jeg mener den danske debat tørster efter bidrag og indspark fra danskere som dig. Desværre har folk som din far ikke overkommet at deltage i debatten.

 

I øvrigt kan jeg ikke lade være med at stille et teologisk udfordrende spørgsmål. Det lyder jo så smukt det med hvis fjenderne ønsker fred, så eskorter dem til et sikkert sted. Kan man dog forestille sig, at der i at ønske fred ikke ligger en afsværgelse af fjendernes egen tro? Er det netop ikke i Jihad kontekst krigerisk aktivitet, at prædike sin tro, som jo i hvert fald kristne ville gøre? ;).

 

 

Selvom du ikke har skrevet dette til mig, og selvom jeg ikke er muslim, vil jeg gerne lige komme med en kommentar.

 

 

I de første par hundrede år efter Muhammed førte muslimerne voldelig Jihad og underlagde sig det område vi i dag kalder Arabien m.m.    De mente med belæg i Koranen at de havde ret til at føre en sådan religionskrig.

 

Men jeg mener ikke at der på noget tidspunkt var tale om tvangsomvendelse. Områderne kom under muslimsk overherredømme, men indbyggerne fik lov til at beholde deres tro. Med tiden blev befolkningen dog mere og mere muslimsk, blandt andet fordi det var en fordel at være muslim. Ægypten var længe et kristent land med muslimsk styre. I dag er de kristne (kopterne) kun et mindretal, men de er der stadig.

 

I det kristne Spanien fik muslimerne valget mellem at konvertere til Kristendom eller dø.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Jeg ved ikke helt hvad du mener med ringeagter andre folk. Hvis du mener, at anderledes troende skal respekteres, så er her er et par grimmerter:

 

5 Mosebog 13v13  Hvis du hører, at der i en af dine byer, som Herren din Gud giver dig at bo i, v14  har været ondsindede mennesker fra dit eget folk på færde, der har bragt indbyggerne i deres by på afveje og sagt: »Lad os gå hen og dyrke andre guder,« guder som I ikke før har kendt, v15  da skal du undersøge og efterforske det grundigt og forhøre dig om det. Hvis det virkelig forholder sig sådan, at denne afskyelige handling har fundet sted hos dig, v16  skal du hugge indbyggerne i den by ned med sværd; med sværdet skal du lægge band på den og på alt, hvad der er i den, også på dyrene. v17  Og alt byttet fra byen skal du samle på torvet, og så skal du brænde byen sammen med alt byttet som et heloffer til Herren din Gud; den skal være en evig ruinhøj og må ikke genopbygges,

 

Åbenbaringen 20v7  Den, der sejrer, skal arve dette, og jeg vil være hans Gud, og han skal være min søn. v8  Men de feje og troløse og afskyelige og morderne og de utugtige og troldmændene og afgudsdyrkerne og alle løgnerne skal få deres lod i søen, der brænder med ild og svovl; det er den anden død.«

 

og der er mange mange andre.

 

Det specielle ved koranen er så, at den er en religion, der specifikt identificerer jøderne og de kristne som nogle gud er specielt sur på, fordi de er bogens folk, og samtidigt afviser hans seneste sandhed, Islam.

 

Godmorgen Pia

Prøv bl.a 2. Mosebog kapitel 22, vers 19. Der er ikke den store forskel i det du citerede og det jeg henviser til. Prøv også 5. Mosebog kapitel 13 vers 1-19.

God fornøjelse.

 

Host host, i er godt klar over, at de citater i bringer taler om ondsindede folk, mordere osv der vil gøre folk ondt. I det citat jeg bringer fra koranen, der står der ord for ord at det er nok at være kristen eller jøde for at være den værste af alle skabninger og i glemme vel også at efter Jesus stod der kun et bud tilbage ikke> elsk din næste som dig selv  

 

 Men passager tages tit ud af kontekst. 

Summa summarum. Skær ikke alle over en kam, det skærer i mit hjerte når etniske ddanskere virker så bitre og bange. 

 

Du har skrevet et rigtig godt indlæg M38, som jeg både er glad for og meget enig i langt hen af vejen. 

 

Jeg har rigtig mange udenlandske venner af forskelig religion og jeg er tilbøjelig til at give dig fuldstændig ret, jo mere veluddannede muslimer er, jo mindre tror de på koranen i sin helhed - de vælger og vrager i passager de synes de kan li og som de synes lyder fornuftige. De muslimer som kommer fra små landsbyer og kun har meget lidt skolegang har for det meste en ganske anden tilgang til emnet. 

 

Men du skriver at passager tages ud af kontekst. Jeg vil da gerne bringe dem i kontekst igen, derfor er her hele smøren, så ingen kan være i tvivl hvad der ligesom står. 

 

http://quran.com/98 på arabisk og engelsk 

 

Jeg tror vi kan blive enige om, at konteksten ikke ændrer ved budskabet jeg oprindelig lagde ind. Kristne og jøder er de værste af alle skabinger. 

 

 

Så skriver du at etniske danskere er bange og bitre og at dette skærer i dit hjerte. Det kan jeg godt forstå! Men har du så forstået hvorfor selv tolerante fredselskende og ikke racistiske danskere som jeg bliver det? 

 

Nej? 

 

Okay M38, vil du være venlig at fortælle allesammen herinde hvad en djimmi er? 

 

Der ligger svaret nemlig. 

 

 

 

Knus Pia 

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hør engang Francisco det er jo rent sludder det du kommer med der der er intet land der nogensinde er blevet overtaget fredeligt af islam valget har altid været konverter eller dø og det er ikke kun arabien og Egypten som er blevet erobret 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Host host, i er godt klar over, at de citater i bringer taler om ondsindede folk, mordere osv der vil gøre folk ondt. I det citat jeg bringer fra koranen, der står der ord for ord at det er nok at være kristen eller jøde for at være den værste af alle skabninger og i glemme vel også at efter Jesus stod der kun et bud tilbage ikke> elsk din næste som dig selv

Ahhhrrrrr Pia.

Så let slipper du ikke.

2. Mosebog kapitel 22 vers 19:

Døm til døden enhver, der ofrer til andre guder end Herren.

5. Mosebog kapitel 13 vers 1-19:

1I skal adlyde alle de befalinger, jeg pålægger jer. I må hverken trække noget fra eller lægge noget til. 2Hvis der findes en profet iblandt jer, eller en, der ved hjælp af drømme udtaler sig om fremtiden, 3og hans forudsigelser viser sig at gå i opfyldelse, og hvis han samtidig opfordrer jer til afgudsdyrkelse, 4må I ikke følge hans opfordring, for det er Herren, jeres Gud, der gennem den frafaldne profet sætter jer på prøve for at se, om I virkelig elsker Herren med hele jeres sjæl og sind. 5I må aldrig dyrke andre guder end Herren! Adlyd hans befalinger og hold jer til ham. 6Men den profet, som ville lede jer på afveje, skal henrettes, for han har forsøgt at lokke jer til at gøre oprør imod Herren, jeres Gud, der førte jer ud af slavetilværelsen i Egypten. Ved at henrette en sådan profet fjerner I det onde fra jeres midte.

7-8Det samme gælder, hvis en nær ven eller nogen af jeres nærmeste familie forsøger at friste jer. Selv hvis din ægtefælle, din bror eller søster, din søn eller datter i al fortrolighed opfordrer dig til at dyrke fremmede guder, som hverken du eller dine forfædre har kendt til, 9må du ikke give efter og lytte til dem. Du må ikke engang vise nogen form for forståelse eller på anden måde prøve at undskylde dem. 10-11Henret dem! Kast selv den første sten mod dem, og lad derefter de andre anklagere komme til, for de forsøgte at lokke jer bort fra Herren, jeres Gud, den Gud, der førte jer ud af slaveriet i Egypten. 12Det vil sætte skræk i livet på resten af folket, så de ikke begår den samme synd.

13-15Hvis I hører om, at der i en af Israels byer findes onde mennesker, som har lokket byen til at dyrke fremmede guder, skal I først undersøge, om det er sandt. Hvis det virkelig viser sig, at noget så forkasteligt er sket i en af de byer, Herren har givet jer, 16skal I angribe byen og udrydde dens indbyggere og husdyr. 17Bagefter skal I samle alt byttet midt på torvet og brænde det, ja, I skal sætte ild til hele byen og lade den være et brændoffer for Herren, jeres Gud. Lad ruinerne være, genopbyg aldrig byen igen, 18og lad være med at beholde noget af byttet. Da vil Herrens voldsomme vrede lægge sig, og han vil vise jer nåde og barmhjertighed og fortsat velsigne jer, så I bliver en mægtig nation, sådan som han lovede jeres forfædre.

19Men Herren, jeres Gud, vil kun vise jer barmhjertighed, hvis I holder jer til ham og adlyder de befalinger, jeg pålægger jer i dag, så I gør, hvad der i Herrens øjne er ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Ahhhrrrrr Pia.

Så let slipper du ikke.

 

 

Næ, ham Moses, han er ikke sådan at styre :) men at der er fynd og klem på hos Moses det gør det vel ikke bedre eller mere rigtigt at Islam lærer folk at se kristne og jøder som de værste af alle skabninger eller hvad?

 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Næ, ham Moses, han er ikke sådan at styre :) men at der er fynd og klem på hos Moses det gør det vel ikke bedre eller mere rigtigt at Islam lærer folk at se kristne og jøder som de værste af alle skabninger eller hvad?

Knus Pia

Så du indrømmer nu, at ingen hellige skrifter er bedre end andre. Tak for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Hør engang Francisco det er jo rent sludder det du kommer med der der er intet land der nogensinde er blevet overtaget fredeligt af islam valget har altid været konverter eller dø og det er ikke kun arabien og Egypten som er blevet erobret 

 

 

>

 

Thebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Så du indrømmer nu, at ingen hellige skrifter er bedre end andre. Tak for det.

 

Hovsa, det kan jeg sige dig ikke er min holdning. Der er i mine papirer meget langt fra det kristendommens dobbelte kærlighedsbudskab til at erklære alle kristne og jøder for de værste af alle skabninger. Men hvorom altid er, så står jeg ved at der er fynd og klem på hos Moses, lad mig se en muslim stå ved, de ret ubehagelige vers der er i koranen uden forsøg på at bortforklare dem med " det er taget ud af kontekst " hvilket det ikke er. 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ahhhrrrrr Pia.

Så let slipper du ikke.

2. Mosebog kapitel 22 vers 19:

Døm til døden enhver, der ofrer til andre guder end Herren.

5. Mosebog kapitel 13 vers 1-19:

....7-8Det samme gælder, hvis en nær ven eller nogen af jeres nærmeste familie forsøger at friste jer. Selv hvis din ægtefælle, din bror eller søster, din søn eller datter i al fortrolighed opfordrer dig til at dyrke fremmede guder, som hverken du eller dine forfædre har kendt til, 9må du ikke give efter og lytte til dem. Du må ikke engang vise nogen form for forståelse eller på anden måde prøve at undskylde dem. 10-11Henret dem! Kast selv den første sten mod dem, og lad derefter de andre anklagere komme til....

 

Starson45, man kan vel godt være kristen og tro på Jesus, uden nødvendigvis at tage alle de formørkede stenalder-bandbuller, du finder i Mosebøgerne, bogstaveligt?!

Sådan har jeg det ihvertfald selv.

 

Jesus sagde bl.a.: "et menneske skal kendes på sine handlinger" (underforstået: ikke på sine ord!)

Jesus var stor modstander af (fysisk) vold og har bl.a. sagt: "hvis nogen slår dig på din venstre kind, da vend den højre til"...(!)

Endelig har vi tidligere på EG omtalt den utro kvinde, som pøbelen ville stene, og hvor Jesus sagde:

"Lad den som er ren kaste den første sten!"

Vi har ingen som helst vidnesbyrd fra Det nye Testamente, hvori Jesus hævdes at gå ind for vold - tværtimod, igen og igen taler han om tilgivelse i stedet for hævn.

Det samme er vist ikke helt tilfældet for profeten Mohammed?!

 

Jesus sagde desuden: "Vogt jer for de falske profeter(!)", og det råd har jeg sandelig også tænkt mig at følge fremover :wink:

 

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Starson45, man kan vel godt være kristen og tro på Jesus, uden nødvendigvis at tage alle de formørkede stenalder-bandbuller, du finder i Mosebøgerne, bogstaveligt?!

Sådan har jeg det ihvertfald selv.

Jamen jeg kan ikke være mere enig. Men prøv at forklar VarmePia med flere, at det samme nok gælder Koranen. Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen jeg kan ikke være mere enig. Men prøv at forklar VarmePia med flere, at det samme nok gælder Koranen. Held og lykke med det.

 

Starson, jeg vil næppe være den rigtige til at forklare VarmePia ovenstående, da jeg ikke selv deler din opfattelse...(!) :cool::D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Næ, ham Moses, han er ikke sådan at styre :) men at der er fynd og klem på hos Moses det gør det vel ikke bedre eller mere rigtigt at Islam lærer folk at se kristne og jøder som de værste af alle skabninger eller hvad?

 

 

Knus Pia

 

 

På det tidspunkt, hvor Koranen blev skrevet, var jøderne og de kristne Islams værste fjender.

 

Men sådan behøver det jo ikke at være i dag, hvis nu vi tager os lidt sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pia og I andre, jeg brydermig ikke om at indgå i teologiske diskussioner da foæk normalt ikke har sat sig ind i tingene og det er temmeligt kompliceret stof. Jeg prøvede at advare i mod at danskere og alle mennesker holder for meget fokus på forskelligheder frem for de ligheder der er og bør stræbe efter kærlighed og ja ansvar gælder begge veje. Og ja pointet Star45 kommer med er også min pointe. Alle religioner ser ned på vantro. Jøder er det eneste udvalgt folk og hævn er central. Kristne har tiltvunget andre deres religion og udryddet ffolkeslag ved brug af biblen.Det der står i koranen er hårde ord mod vantro og tilsvarende kristne ogjøder som opfører sig på samme vis og bliver truet med helvedes flammer. Det er gud som taler til sit folk der er ikke tale om en opfordring til at muslimer slagter deres ikke troende søskende.

Det som fremføres her af pia og andre er simpelthen ikke sandt og fejlfortolkning og tjener kun at skabe had og frygt. Kærlighed er også en del af islam men den har i højere grad fokus på præcisering af konsekvenserne ved ikke at følge den EFTER døden!

Kære Pia, svaret på dhimmi findes her: http://da.m.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

Der er tale om en historisk betegnelse for ikke muslimer i et islamisk samfund med lige rettigheder og pligter. Ikke undertrykkelse.

Og nej, uanset hvad I har hørt og læst så kan man ikke påtvinge at folk konvertere til Islam dette er iøvrigt noget jeg altid har fået at vide fra koranhistorier som barn hvor netop jøder omkring tidspunktet for islams fødsel stenede muslimer for at få dem til at frasige sig islam. Nedenstående uddrag viser min forståelse omkring det at man ikke kan tvinge islam på andre. Hvis nogen har gjort det har det været politisk motiveret.

The Qur'an re-emphasizes this point in several other verses. For example: “Say, ‘The truth is from Your Lord.’ Let him who will, believe, and let him who will, reject it” (Qur'an 18:29). Finally, Muslims are advised in the Qur'an to respond to non-Muslims with these words: “You have your religion, and I have mine” (Qur'an 109:6).

Uddrag fra nedenstående artikel: Historically, there is not a single community of people that was forced to embrace Islam or face death.

http://www.netplaces.com/understanding-islam/jihad-the-holy-struggle/no-forced-conversions.htm

Håber det besvarer og afhjælper noget af frygten. Jeg vil stadig sige til jer piger, at I skaæ passe på jer selv, men ikke pga. Islam men på grund af det kvindesyn deres opdragelse og kultur kan have medført. Jeg tror også på islam og koranen men jeg opføre mig jo ikke sådan!

Redigeret af Nysgerrig_M38

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa,

Der er godt nok fyret op under kedlerne :wink:

Som sagt jeg forstår dig og andre udmærket grundet tidligere oplevelser og håber blot at Du/I også vil få anderledes positive oplevelser som kan skabe et mere nuanceret syn for du virker ellers som en rummelig person. Vi andre er flere end du tror, vi stikker bare ikke så meget ud :smile:

 

Hej Nysgerrig_M38 ,

 

Problemet er at negative oplevelser vil altid overskygge de positive, derfor tager pigerne deres forholdsregler, det er forståelig nok.

 

Man kan ikke se på folk hvordan de er, hvad de tror på, hvilken kvindesyn de har og hvor dansk de er.... desværre.

 

Så det er næsten utopi at du prøver at overbevise/bevise at du er god nok, hvis pigernes hjerne pga. tidligere dårlige oplevelser, tænder alle advarsellamperne når hun hører/ser en etnisk/udlændinge.

 

Så lad være med at prøve, hvis hun ikke tænder på det, du får aldrig noget godt ud af det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille, jeg er fuldstændig enig med det du siger. Som du nok kan læse har jeg fuld forståelse for hendes holdning i forhold til at beskytte sig mod tilsvarende dårlige oplevelser. De skal tage deres forholdsregler og jeg kunne ikke drømme om at være sammen med en pige som havde det skidt med at være sammen med mig. Jeg har dog endnu aldrig oplevet det, den sidste var vild med mig og bad mig om at komme snart igen (ægte kærlighed haha).

Nej det prøver blot at gøre deres menneske syn mere nuanceret og undskylder på mit køns vegne at nogle idioter har behandlet jer piger på en fornedrende måde, piger/kvinder som set med mine øjne er det smukkeste væsen både deres skønhed udadil men også deres væsen på jorden, en guds gave!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pia og I andre, jeg brydermig ikke om at indgå i teologiske diskussioner da foæk normalt ikke har sat sig ind i tingene og det er temmeligt kompliceret stof. 

 

 

Religionsdebatter ender ofte med at de kommer til at lyde som "Min far er større og stærkere end din far"

 

Alle region har nogle fællesnævner, som opfodre folk til at leve fornuftig og ærlig.

 

Men det er altid folk som bruger region som et magtapparat/pressionsmiddel.

 

Region og kultur hænger ofte sammen. Region og kultur definere hvem du er og hvilke værdier du rummer.

Selv en ateist er indirekte påvirket af religion fordi samfundet vedkommen lever i er baseret på værdier af den fremherskende religion. Vores samfund er bygget på de kristne værdier, kommer man med en anden religion bør man som udgangspunkt være kompatible med de danske kristne værdier, ellers kommer konflikterne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej det prøver blot at gøre deres menneske syn mere nuanceret og undskylder på mit køns vegne at nogle idioter har behandlet jer piger på en fornedrende måde, piger/kvinder som set med mine øjne er det smukkeste væsen både deres skønhed udadil men også deres væsen på jorden, en guds gave!

 

 

Ja, kvinder er guds gave: :D

Jeg vil høre hvad er din holdning til danske mænd som efterlyser mellemøstlige glædespiger ?

Hvad synes du om etniske piger (fx dine landsmænd) som prostituere sig ?

 

Jeg ved at der er etniske piger som prostituere sig kun til etniske mænd, som ikke tager i mod danske mænd, og der er også etniske piger som ikke tager imod etniske mænd. Prøver du også at overbevise disse piger og prøver at nuancere deres menneskesyn ?

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nille, igen er jeg enig i at vi alle er påvirket af religion og dennes værdier men tro mig de er slet ikke så forskellige men forskelligt praktiseret.

Mht holdning til etniske pigers prostitution må jeg her starte med at være ærlig og fortælle at jeg har generelt meget lidt erfaring med købesex har kun prøvet det 4 gange flest var østeuropæere

. Men min grundlæggende holdning er at kvinder er selvstændige individer og bestemmer selv over deres krop så det er ok så længe der ikke er en bagmand/tvang.

Så jeg har ikke haft kontakt til etniske gp men mit budskab vil være det samme. Diskriminer ikke som mennesker men vær skeptiske brug sund fornuft og ta jeres forholdsregler da det skal være trygt at udøve sit erhverv :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Starson45, man kan vel godt være kristen og tro på Jesus, uden nødvendigvis at tage alle de formørkede stenalder-bandbuller, du finder i Mosebøgerne, bogstaveligt?!

Sådan har jeg det ihvertfald selv.

 

Jesus sagde bl.a.: "et menneske skal kendes på sine handlinger" (underforstået: ikke på sine ord!)

Jesus var stor modstander af (fysisk) vold og har bl.a. sagt: "hvis nogen slår dig på din venstre kind, da vend den højre til"...(!)

Endelig har vi tidligere på EG omtalt den utro kvinde, som pøbelen ville stene, og hvor Jesus sagde:

"Lad den som er ren kaste den første sten!"

Vi har ingen som helst vidnesbyrd fra Det nye Testamente, hvori Jesus hævdes at gå ind for vold - tværtimod, igen og igen taler han om tilgivelse i stedet for hævn.

Det samme er vist ikke helt tilfældet for profeten Mohammed?!

 

Jesus sagde også: "Vogt jer for de falske profeter(!)", og det råd har jeg også tænkt mig at følge fremover :wink:

 

 

Præcis! 

 

Og i øvrigt: noget af det der gjorde at de jødiske præster ville have Jesus udryddet var, at han ændrede den jødiske lov. 

 

 

 

Knus Pia 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...