Hop til indhold
Flash

Hvornår er man Dansker?

Recommended Posts

Guest Michelangelo

Præcis! 

 

Og i øvrigt: noget af det der gjorde at de jødiske præster ville have Jesus udryddet var, at han ændrede den jødiske lov. 

 

 

 

Knus Pia 

 

Det er måske ikke helt på sin plads at starte en større teologisk diskussion, men jeg kan alligevel ikke lade være med at komme med en kommentar.

 

Jeg har kun kendskab til et punkt, hvor Jesus ændrede den jødiske lov, og det er da han ophæver mændenes ret til at lade sig skille ved at skrive et brev.

 

Alle andre steder, hvor han bliver udspurgt, svarer han ud fra skriften. Derfor kan man ikke sige at Jesus var kristen. Han var jøde. Det var hans efterfølgere, især Paulus, der udformede Kristendommen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Det som fremføres her af pia og andre er simpelthen ikke sandt og fejlfortolkning og tjener kun at skabe had og frygt. Kærlighed er også en del af islam men den har i højere grad fokus på præcisering af konsekvenserne ved ikke at følge den EFTER døden!

Kære Pia, svaret på dhimmi findes her: http://da.m.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

Der er tale om en historisk betegnelse for ikke muslimer i et islamisk samfund med lige rettigheder og pligter. Ikke undertrykkelse.

 

 

M 38, du mener altså at det at være djimmi betyder at muslimerne engang i fordums tid bare gerne ville passe på os, sådan for vores egen skyld. Ej, hvor sødt. 

 

 

Hvad siger koranen så om det 9:29: 

 

9_29.png
Sahih International

Fight those who do not believe in Allah or in the Last Day and who do not consider unlawful what Allah and His Messenger have made unlawful and who do not adopt the religion of truth from those who were given the Scripture - [fight] until they give the jizyah willingly while they are humbled.

 

Og så på dansk: 

Bekæmp dem der ikke tror på Allah eller den sidste dag (dommedag) og som ikke betragter det som ulovligt, som Allah og hans profet har gjort ulovligt og som ikke adoptere ( konvertere ) til sandhedens religion (islam) fra dem som har været givet skriften (jøder og kristne) - (bekæmp) indtil de giver jizyah ( skat ) og villigt føler sig ydmyget (udtrykket brugt for ydmyget kan også oversættes med undertrykt )

 

Undskyld jeg siger det så tydeligt som dette M38, men jeg har nu bragt kilden så må du selv gøre op hvem det er der er fuld af løgn, du eller koranen.

 

Så begrebet djimmi går altså lidt længere end at muslimerne gerne vil babysitte os. 

 

Knus Pia 

be

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

I øvrigt kan jeg anbefale alle som er i tvivl om hvad islam egentlig er for en størrelse til at se den følgende video som er på engelsk. 

 

 

 

http://youtu.be/krvCQbzPKiI?list=FLJCsZ4UhsfuxT9fNmCzsHmw

 

 

Når vi er færdige med at diskutere de ubehagelig sider af islam, skulle vi så prøve at komme tilbage på sporet - hvornår er man egentlig dansker. 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Selvom du ikke har skrevet dette til mig, og selvom jeg ikke er muslim, vil jeg gerne lige komme med en kommentar.

 

 

I de første par hundrede år efter Muhammed førte muslimerne voldelig Jihad og underlagde sig det område vi i dag kalder Arabien m.m.    De mente med belæg i Koranen at de havde ret til at føre en sådan religionskrig.

 

Men jeg mener ikke at der på noget tidspunkt var tale om tvangsomvendelse. Områderne kom under muslimsk overherredømme, men indbyggerne fik lov til at beholde deres tro. Med tiden blev befolkningen dog mere og mere muslimsk, blandt andet fordi det var en fordel at være muslim. Ægypten var længe et kristent land med muslimsk styre. I dag er de kristne (kopterne) kun et mindretal, men de er der stadig.

 

I det kristne Spanien fik muslimerne valget mellem at konvertere til Kristendom eller dø.

 

Haha. Hvem er det der interesse i at udbrede sådan et billede.  Man tænker sit. Mjaa.. det er rigtigt, at der ikke altid var tvangsomvendelse i Islam. Betingelsen var, at de anderledes religiøse "dhimmier" skulle betale en straf skat jizya, og var i islam (underkastelse) i forhold til islam. Undertiden var der flere tiltag til at gøre livet surt for dhimmierne. De er i praksis undermennesker. Hvis man vil se forskellige grader af hvordan det er at leve i et muslimsk samfund som ikke muslim, så kan man starte med Indonesien og derefter gå til Mellemøsten. Jeg kender selv en indonesisk pige, og de ved at med jævne mellemrum begås der overgreb mod de kristne mindretal. Jeg husker vi gik i et stormagasin, moderne og hipt, og hun blev ligbleg, da jeg begyndte at tale om muhammedkrisen. Afskyeligt at skulle falde på halen for dem, men sådan er dhimmi livet, og derfor skal din slags til at vågne op.

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Host host, i er godt klar over, at de citater i bringer taler om ondsindede folk, mordere osv der vil gøre folk ondt. I det citat jeg bringer fra koranen, der står der ord for ord at det er nok at være kristen eller jøde for at være den værste af alle skabninger og i glemme vel også at efter Jesus stod der kun et bud tilbage ikke> elsk din næste som dig selv  

 

Knus Pia 

 

Kære Pia, det slipper du nu ikke afsted med :P. Der står jo netop, hvorfor de er ondsindende i forfatterens optik; fordi de ikke tror på Israels Gud, og vil bringe elendighed og umoral til ved at prædike andre guder.

 

Lad os da være enige om, at der står en masse grimme ting i det gamle testamente. Det er jo skrevet på en hel anden tid og i en hel anden kultur. Hvad mener du eksempelvis om den dejige historie med Lot, der får besøg af nogle fremmede mænd. Så kommer de væmmelige ugudelige indbyggere og forlanger at have sex med mændene. Nej siger Lot selvfølgelig, men tag mine døtre istedet. Det gider mændende dog ikke, de vil ha manderøv, og heldigvis så er de mandlige gæster engle, som lige gør hele banden blinde, så de får andet at tænke på det :D. Men altså herregud, manden er klar til at lade sine døtre massevoldtage for at være en god vært. Ikke særlig sødt :P.

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Haha. Hvem er det der interesse i at udbrede sådan et billede.  Man tænker sit. Mjaa.. det er rigtigt, at der ikke altid var tvangsomvendelse i Islam. Betingelsen var, at de anderledes religiøse "dhimmier" skulle betale en straf skat jizya, og var i islam (underkastelse) i forhold til islam. Undertiden var der flere tiltag til at gøre livet surt for dhimmierne. De er i praksis undermennesker. Hvis man vil se forskellige grader af hvordan det er at leve i et muslimsk samfund som ikke muslim, så kan man starte med Indonesien og derefter gå til Mellemøsten. Jeg kender selv en indonesisk pige, og de ved at med jævne mellemrum begås der overgreb mod de kristne mindretal. Jeg husker vi gik i et stormagasin, moderne og hipt, og hun blev ligbleg, da jeg begyndte at tale om muhammedkrisen. Afskyeligt at skulle falde på halen for dem, men sådan er dhimmi livet, og derfor skal din slags til at vågne op.

 

 

Jeg undrer mig lidt over dit indlæg.

 

For jeg er egentlig ikke uenig i det du skriver. Det mærkelige er at du tydeligvis mener at vi er uenige.

 

Jeg har på ingen måde skrevet at det er fedt at være kristen eller jøde i et muslimsk land. Det er der mange eksempler på at det ikke er.

 

Men fakta er at Ægyptens befolkning ikke blev tvangsomvendt, og at de muslimske lande praktiserer religionsfrihed, men at dette bestemt ikke er uproblematisk.for de religiøse mindretal.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Kære Pia, det slipper du nu ikke afsted med :P. Der står jo netop, hvorfor de er ondsindende i forfatterens optik; fordi de ikke tror på Israels Gud, og vil bringe elendighed og umoral til ved at prædike andre guder.

 

 

Damn :lol: jeg synes nu også at ondsindede mennesker skal ha et los i røven upåagtet hvad de tror på :lol: 

 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har læst denne tråd fra og til - når jeg havde tid men . . . . .

 

Synes denne tråd begynder at minde om GAMLE familiesammenkomster, hvor de  "sorte" i familien kastede sig over den ateistiske onkel, der ofte kunne citere biblen bedre end de selv kunne . . MEGET underholdende for os andre  :grin:

 

Indse det dog - INGEN FÅR RET - I kaster bare med citater og beskyldninger . . . 

Redigeret af an2n

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Damn :lol: jeg synes nu også at ondsindede mennesker skal ha et los i røven upåagtet hvad de tror på :lol:

 

 

Knus Pia

 

Hej Pia, haha. Jeg har lige opdateret posten lidt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Synes denne tråd begynder at minde om GAMLE familiesammenkomster, hvor de  "sorte" i familien kastede sig over den ateistiske onkel, der ofte kunne citere biblen bedre end de selv kunne . . MEGET underholdende for os andre  :grin:

 

Indse det dog - INGEN FÅR RET - I kaster bare med citater og beskyldninger . . . 

 

 

En væsentlig forudsætning for en seriøs debat er at fakta er på plads. Folks holdninger har de lov til at have og beholde. I sådanne debatter prøver jeg som regel på at holde fast i fakta og undersøge det jeg ikke ved. Det er nemmere i dag end ved de gamle familiesammenkomster, hvor man ikke havde netadgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pia tak fordi du bringer debatten tilbage til udgangspunktet trods mine tidligee forklaring og dokumentation fra korranen direkte i relation til konvertering. Men det er rigtig svært at diskutere med folk m skyklapper og mmanglendeviden. Det er så nemt at copy paste ting fra nettet uden at fortså sammenhængen. Dertil kræver det fortolkning og viden fra overleveringer.

Mit budskab om at droppe religiøs had og fokusere på mennesket og dets handlinger er fuldstændigt tabt på dig. Det korte svar på dit spørgsmål er at det er dig som lyver thi du ikke forstår koranen og drager egne konklusioner på et manglende grundlag. Det farlige er at du herved generaliserer og skaber had blandt mennesker i dk. Det kan jeg ikke respektere.

Pågældende vers du citerer handler om bekæmpelse af den undertrykkelse muslimer oplevede under islams spæde start hvor muslimer var i undertal og hvor de blev tortureret til at frasige sig religion. Læs mere her http://en.m.wikipedia.org/wiki/At-Tawba_29

Igen vil jeg sige din påstand bliver kun sandhed den dag muslimer læser koranen som dig og praktisere den på den måde. Hvor mange muslimer er det lige som går på dødstogter mod ikke muslimer i verden ud af samlet antal. Ikke mange og igen grundet politiske årsager.

Spørg muslimer i Danmark og omkring dig om de opfatter de vers som dig kun der har din påstand en betydning ellers er det et fortolkningsspørgsmål som ikke er relevant.

Håber I andre forstår bedre så vi kan gøre kløften mindre. Har selv et super forhold til alle dem jeg kender etniske og ikke etniske danskere :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

En væsentlig forudsætning for en seriøs debat er at fakta er på plads. Folks holdninger har de lov til at have og beholde. I sådanne debatter prøver jeg som regel på at holde fast i fakta og undersøge det jeg ikke ved. Det er nemmere i dag end ved de gamle familiesammenkomster, hvor man ikke havde netadgang.

 

Vær kritisk ! Nettet er ikke en pålidelig kilde ! Og slet ikke Wikis, 

alle kan poste noget sludder på nettet :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Pia tak fordi du bringer debatten tilbage til udgangspunktet trods mine tidligee forklaring og dokumentation fra korranen direkte i relation til konvertering. Men det er rigtig svært at diskutere med folk m skyklapper og mmanglendeviden. Det er så nemt at copy paste ting fra nettet uden at fortså sammenhængen. Dertil kræver det fortolkning og viden fra overleveringer.

Mit budskab om at droppe religiøs had og fokusere på mennesket og dets handlinger er fuldstændigt tabt på dig. Det korte svar på dit spørgsmål er at det er dig som lyver thi du ikke forstår koranen og drager egne konklusioner på et manglende grundlag. Det farlige er at du herved generaliserer og skaber had blandt mennesker i dk. Det kan jeg ikke respektere.

Pågældende vers du citerer handler om bekæmpelse af den undertrykkelse muslimer oplevede under islams spæde start hvor muslimer var i undertal og hvor de blev tortureret til at frasige sig religion. Læs mere her http://en.m.wikipedia.org/wiki/At-Tawba_29

Igen vil jeg sige din påstand bliver kun sandhed den dag muslimer læser koranen som dig og praktisere den på den måde. Hvor mange muslimer er det lige som går på dødstogter mod ikke muslimer i verden ud af samlet antal. Ikke mange og igen grundet politiske årsager.

Spørg muslimer i Danmark og omkring dig om de opfatter de vers som dig kun der har din påstand en betydning ellers er det et fortolkningsspørgsmål som ikke er relevant.

Håber I andre forstår bedre så vi kan gøre kløften mindre. Har selv et super forhold til alle dem jeg kender etniske og ikke etniske danskere :smile:

 

Jeg vil gerne orienteres af dig om, hvordan en kopi af et vers fra koranen kan blive til en løgn fra mig??? Jeg har ikke skrevet koranen, bare lige for at gøre det helt klart. 

 

Hvis jeg har misforstået det vers, vil du så ikke gerne forklare mig, hvordan skal jeg forstå det positive i at føle mig villigt ydmyget samtidig med at jeg bliver flået i skat for at få lov til at beholde min religion? 

 

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pia tak fordi du bringer debatten tilbage til udgangspunktet trods mine tidligee forklaring og dokumentation fra korranen direkte i relation til konvertering. Men det er rigtig svært at diskutere med folk m skyklapper og mmanglendeviden. Det er så nemt at copy paste ting fra nettet uden at fortså sammenhængen. Dertil kræver det fortolkning og viden fra overleveringer.

Mit budskab om at droppe religiøs had og fokusere på mennesket og dets handlinger er fuldstændigt tabt på dig. Det korte svar på dit spørgsmål er at det er dig som lyver thi du ikke forstår koranen og drager egne konklusioner på et manglende grundlag. Det farlige er at du herved generaliserer og skaber had blandt mennesker i dk. Det kan jeg ikke respektere.

 

Jeg vil sige at had mod Danmark over Muhammed tegninger blandt muslimer verden over er også bygget på manglende forståelse og respekt for danske værdiger og ytringsfrihed.

 

Jeg citere dig: "Men det er rigtig svært at diskutere med folk m skyklapper og manglende viden"

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pia, nu er du allerede gået videre og bringer du skatteområdet på banen. Det er netop derfor jeg ikke bryder mig om teologiske diskussioner for hver gang man forklarer noget så bringes der noget andet på banen og det er der bare ikke tid til. Jeg vil hellere anbefale dig at kontakte en af de større ældre moskeer i dk med henblik på at forstå disse ting bedre. Men jeg garanterr naturligvis ikke for atbdu kan acceptere svaret da imamer er ligså forskellige som præster.

Ifht skat vil jeg nøjes med at sige at islam bragte i høj grad skatter og almisser med sig ikke med henblik på at berrige andre men for at skabe et velfærdssamfund til støtte for de fattigste. Man skabte også starten på demokrati da man ikke valgte et familie medlem som efterfølger til profeten men den der syntes bedst egnet. Ikke desto mindre er det i dag vesten som har sdopteret adopteret skatte og velfærdsstaten og i lande som saudi arabien har man monarki som er modstrid til islam og der undertrykker de kvinder. Men det er ikke religionen det er deres babariske baggrund og for mange penge.

Igen det er mennesket som skaber relationer.

Det her bliver det sidste bidrag til denne diskussion da mit primære budskab er stadig kærlighed!

Del dette indlæg


Link til indlæg

... Nogen gange kan jeg forundres over hvordan en gruppe GP'er gerne vil respekteres for det arbejde de selv har valgt, men er så fuldstændig diskriminerende og hadefulde overfor mennesker, som ikke selv har valgt hudfarven på den krop de er født i...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Vær kritisk ! Nettet er ikke en pålidelig kilde ! Og slet ikke Wikis, 

alle kan poste noget sludder på nettet :P

 

Vær kritisk med nettet. Det kan vi hurtigt blive enige om. Det kræver lidt træning.

 

Wikipedia er nu ikke det værste - især ikke hvis man bruger den engelske version. Selvom den ikke regnes for en pålidelig kilde, giver den et godt overblik som man kan arbejde videre ud fra. Det sker at jeg finder fejl på Wiki, men som regel synes jeg det holder vand når det gælder faktuelle oplysninger.

 

Er man uenige om fakta, er det godt at tjekke mere end et sted.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En væsentlig forudsætning for en seriøs debat er at fakta er på plads. Folks holdninger har de lov til at have og beholde. I sådanne debatter prøver jeg som regel på at holde fast i fakta og undersøge det jeg ikke ved. Det er nemmere i dag end ved de gamle familiesammenkomster, hvor man ikke havde netadgang.

 

Ja

 

Men som Fanden læser Biblen, kan man altid finde citater/synspunkter, der passer til eens egne  :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kom til at tænke på om en københavner nogensinde kan kalde sig jyde uanset hvor længe en sådan har boet i Jylland.

Nej, det accepterer vi først efter 4 generationer, såfremt der udvises ydmyghed og taknemmelighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Ja

 

Men som Fanden læser Biblen, kan man altid finde citater/synspunkter, der passer til eens egne  :grin:

 

 

Det kan man sagtens (især synspunkter), men en forudsætning for en debat er at man hele tiden prøver at være kritisk, herunder selvkritisk. Ellers er det spild af tid.

 

 

Jeg var engang i et debatforum sammen med en mand der sagde at for ham var en debat skak på meninger.

 

Han var meget populær i debatten, men ikke hos mig. Jeg nægtede at debattere med ham. Det opfattede han selvfølgelig som at jeg var sat skakmat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vær kritisk med nettet. Det kan vi hurtigt blive enige om. Det kræver lidt træning.

 

Wikipedia er nu ikke det værste - især ikke hvis man bruger den engelske version. Selvom den ikke regnes for en pålidelig kilde, giver den et godt overblik som man kan arbejde videre ud fra. Det sker at jeg finder fejl på Wiki, men som regel synes jeg det holder vand når det gælder faktuelle oplysninger.

 

Er man uenige om fakta, er det godt at tjekke mere end et sted.

 

Jo men hvis de andre steder er baseret på Wikis oplysningerne er man lige vidt :P

 

Vi bliver hver dag manipuleret ubevidst af nettet, Google og FB.

 

Forskellige lande får forskellige søgeresultater fra Google alt efter hvad de ønsker at befolkningen skal se og vide ! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Jeg undrer mig lidt over dit indlæg.

 

For jeg er egentlig ikke uenig i det du skriver. Det mærkelige er at du tydeligvis mener at vi er uenige.

 

Jeg har på ingen måde skrevet at det er fedt at være kristen eller jøde i et muslimsk land. Det er der mange eksempler på at det ikke er.

 

Men fakta er at Ægyptens befolkning ikke blev tvangsomvendt, og at de muslimske lande praktiserer religionsfrihed, men at dette bestemt ikke er uproblematisk.for de religiøse mindretal.

 

Din indlæg lyder ellers rosenrødt pro muslimsk. Jeg kan heller ikke forstår hvorfor du skal fremhæve Ægypten positivt og Spanien negativt i samme indlæg, og ikke nævner tvangsomvendelserne i Islam, der tæller millioner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest bogholderen

Jo men hvis de andre steder er baseret på Wikis oplysningerne er man lige vidt :P

 

Vi bliver hver dag manipuleret ubevidst af nettet, Google og FB.

 

Forskellige lande får forskellige søgeresultater fra Google alt efter hvad de ønsker at befolkningen skal se og vide ! 

 

Det kan være, men nedgørelsen af det engelske wiki er dog propaganda, fra den vestlige elite, der hader at fattige folk kan få viden. Der er masse lærde folk der hele tiden overvåger det engelske wiki fra hele verden :).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...