Hop til indhold
Tinah

Jeg er konen

Recommended Posts

Bear skrev, for 7 minutter siden:

I mit første ægteskab for maaaange år siden var det altså hende der valgte at sætte ægteskabet over styr for et knald. Og i hendes tilfælde var der tale om en fyr som hun havde følelser for og som hun så gentagne gange indtil hun blev "busted". 

Jeg havde næsten foretrukket at det bare havde været "et knald" med en prostitueret, uden at der havde været følelser involveret. 

Min mand fik også følelser for GP, ved ikke om det er normalt. Han besøgte hende 1 til 2 gang ugentlig i 6 måneder inden jeg opdagede noget. Så det er svigtet jo ikke blevet mindre af, om vi kommer over det ved jeg endnu ikke her næsten 1 år efter, men jeg kæmper hverdag med tilliden til ham. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

At en gift mand går til en Glædespige, er sjældent noget, han ‘bare’ lige gør. Oftest er der gået mange år, med et halvdødt sexliv, en uforløste fantasier, som en kone ikke tænder på. 

Jeg har endnu ikke oplevet en mand, som har ønsket ‘bare’ at forlade sin kone, bare fordi at han vil have fremmed Mis. 

De allerfleste elsker jo vitterligt deres koner, men lever i forhold, hvor de er mere Roomies, forældre og bedste venner. 

En lille side bemærkning, Danske gifte kvinder er Europamestre i, ikke at reagere på manglende sexlyst hos dem selv. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har måske ret, men det kræver måske og mændene er ærlige overfor deres koner hvis de synes der mangler noget, og selvfølgelig går der hverdag i den engang imellem når logistikken skal op, men det er for mig ingen undskyldning. De kunne måske også se lidt indad og se om de måske ikke skulle gøre noget for at få romantikken og gnisten tilbage i deres forhold, det er jo ikke kun konen skyld hvis gnisten er væk, der skal 2 til tango.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 26 minutter siden:

At en gift mand går til en Glædespige, er sjældent noget, han ‘bare’ lige gør. Oftest er der gået mange år, med et halvdødt sexliv, en uforløste fantasier, som en kone ikke tænder på. 

Jeg har endnu ikke oplevet en mand, som har ønsket ‘bare’ at forlade sin kone, bare fordi at han vil have fremmed Mis. 

De allerfleste elsker jo vitterligt deres koner, men lever i forhold, hvor de er mere Roomies, forældre og bedste venner. 

En lille side bemærkning, Danske gifte kvinder er Europamestre i, ikke at reagere på manglende sexlyst hos dem selv. 

 

En glædespige jeg kendte ret godt brugte sætningen. Hvilken mand elsker sin kone mest? Ham der går til en GP, eller ham der forlader hende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 38 minutter siden:

At en gift mand går til en Glædespige, er sjældent noget, han ‘bare’ lige gør. Oftest er der gået mange år, med et halvdødt sexliv, en uforløste fantasier, som en kone ikke tænder på. 

Det er jeg ikke enig med dig i, det tror jeg er en simpel generalisering. Jeg tror vi er mange mænd der simpelt hen vil møde og mærke mange kvinder i vores liv. Hvis man endnu ikke har mødt sin udkorede er det jo bare at slæppe løs. Men hvis man har mødt hende, og virkelig ikke vil forlade hende så er der to muligheder: at holde elskerinder (hvilket er noget værre rod), eller at træffe GP'er (noget som er langt enklere).

Mange mænd kan ikke lide billedet af sig selv som sexkøbere og lever derfor ikke ud sine lyster at udforske kvinderne. Det bliver til en "god" ting og gør dem til "gode" mennesker - vi er ikke langt fra Bibelen her og religonens indflydelse på os. Men  den som tør åbne døren til det her univers, som vælger at se det som en mulighed og ikke sig selv som tabere - kan stadig elske sin kone og sexet med hende. Han vil bare have mere og flere. En sybaritisk indstilling til livet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KONEN1 skrev, for 1 time siden:

Jeg er også konen og kan fuldkommen tilslutte mig konen, jeg forstår ikke de mænd som vil sætte deres familie overstyr bare for et knald, tænk jer dog om er det virklig det værd. Hvis jeres konen opdager det og tilgiver, så kan jeg fortælle jer at det svigt i har fortaget aldrig bliver glemt. Det er et kæmpe svigt i laver overfor jeres familie. Det er ikke jeres utroskab som er det værste det er det at I lyver og bedrager. Tænk jer dog om, er det virkelig det værd?

Ahahahahaha nu er jeg godt nok single, men da jeg så Nikita's guffe numse, så havde det været totalt ligegyldigt om jeg havde været gift eller havde haft ti kærester 

Jeg blev draget :wub:

Desuden så har alle mine exer været røvsyge at være sammen med efter der er gået blot et par måneder

Måske er der nogle af jer kvinder, der skulle tænke lidt over hvordan i prioriterer i hverdagen

Det kan godt være at job og karriere, hus og hjem og børn er vigtige, men hvis i altid sætter de ting før end jeres mand og betragter sex enten som et nødvendigt onde, der blot skal overstås for husfredens skyld eller som en ting, hvor at det kun er mandens pligt at være opfindsom og initiativ tagende, ja så risikerer i at manden søger andre græsgange.

Og tro mig, de piger er sgu ikke bare nogle tilfældige ludere, de er derimod nogle utroligt smukke, sexede, intelligente og fantastiske skabninger, der gør at man som mand kommer til at tænke på "hvorfor kan striglen derhjemme ikke bare være lidt mere som hende jeg lige har besøgt"

Så til alle jer kvinder derude, som er sure over at jeres mand har haft en affære eller besøgt en GP vil jeg bare sige at i skal sgu være glade og taknemmelige for at han overhovedet gider at komme hjem til jer igen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, 1 time siden:

At en gift mand går til en Glædespige, er sjældent noget, han ‘bare’ lige gør. Oftest er der gået mange år, med et halvdødt sexliv, en uforløste fantasier, som en kone ikke tænder på. 

Jeg har endnu ikke oplevet en mand, som har ønsket ‘bare’ at forlade sin kone, bare fordi at han vil have fremmed Mis. 

De allerfleste elsker jo vitterligt deres koner, men lever i forhold, hvor de er mere Roomies, forældre og bedste venner. 

En lille side bemærkning, Danske gifte kvinder er Europamestre i, ikke at reagere på manglende sexlyst hos dem selv. 

 

Du har helt ret. Ofte er det mangel på forståelse eller lyst til at udøve en fantasi,  der gør, at manden besøger en gp.  

Man vel vel på en måde sige, at fungerer 99 procent af ægteskabet mens de sidste 10 procent halter, skal man så, sætte alt over styr , undvære eller søge at løse problemet. Jeg tror mange mænd har haft snakken med deres kone,  uden det hjalp. Ergo har man kun de to muligheder. 

Redigeret af Never to late

Del dette indlæg


Link til indlæg
KONEN1 skrev, for 2 timer siden:

Jeg er også konen

Og du har sikkert også bjælder på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 time siden:

Det er jeg ikke enig med dig i, det tror jeg er en simpel generalisering. Jeg tror vi er mange mænd der simpelt hen vil møde og mærke mange kvinder i vores liv.

Ja, jeg kender altså også til mænd, der uanset hvad de ellers får i privatlivet, stadig har en trang til det fremmede, nye og uprøvede. Så der er faktisk ikke altid en grund, andet end... Fordi man har lyst. 

Det er nemt at pege fingre, og det er også dén og déns skyld, og selvom mange kvinder, frivilligt eller ufrivilligt, ofte prioriterer anderledes end mænd, så er det sjældent så sort/hvidt. Fejlende kommunikation er i alle tilfælde ofte en synder. Jeg er både glædespige og hustru men også en helt almindelig kvinde, så jeg vil i hvert fald helst ikke sættes i bås ud fra de titler. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo
Nikita Darling skrev, for 1 minut siden:

Ja, jeg kender altså også til mænd, der uanset hvad de ellers får i privatlivet, stadig har en trang til det fremmede, nye og uprøvede. Så der er faktisk ikke altid en grund, andet end... Fordi man har lyst. 

Det er nemt at pege fingre, og det er også dén og déns skyld, og selvom mange kvinder, frivilligt eller ufrivilligt, ofte prioriterer anderledes end mænd, så er det sjældent så sort/hvidt. Fejlende kommunikation er i alle tilfælde ofte en synder. Jeg er både glædespige og hustru men også en helt almindelig kvinde, så jeg vil i hvert fald helst ikke sættes i bås ud fra de titler. 

Who doesnt love some strange? En mis man endnu ikke har mødt kan jo være den bedste nogensinde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Runaldo skrev, for 1 minut siden:

Who doesnt love some strange? En mis man endnu ikke har mødt kan jo være den bedste nogensinde :)

Det der lyder nu mest som FOMO, og pas på med det, for det kan ende med at styre dit liv ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 5 minutter siden:

så jeg vil i hvert fald helst ikke sættes i bås ud fra de titler. 

Nobody puts baby in a corner :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo
Nikita Darling skrev, Lige nu:

Det der lyder nu mest som FOMO, og pas på med det, for det kan ende med at styre dit liv ;) 

Hahah. Jeg er god til at holde mig til 1-2 faste. Men tankerne går stadig igennem kraniet på mig :) Eller pikken er det vel nærmest.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For rigtig mange mennesker er seksualdriften den alt overskyggende drivkraft her i livet.  Jamen er det ikke kærlighed ?  Hmm. det er vel det man typisk siger.  Spørgsmålet er så, jamen hvorfor så al den utroskab, specielt da sexdelen typisk er hot når man møder sin kommende partner, for derefter at blive mere og mere halvlunken som tiden går, hvorimod  kærligheden har et andet mønster ?

Det kunne måske skyldes, at parforholdet i virkeligheden, som tiden går, dækker og opfylder andre (også vigtige behov) langt bedre end seksualdriften.  Jeg tænker i baner som:  Glæden ved at have en skøn og velfungerende familie, børn, fælles venner osv. Tryghed, fælles fremtid, man føler sig ikke ensom,  parterne kender hinandens meget dybt, ens partner har det med tiden, at blive ens bedste ven osv osv.    Listen kan foresættes i det uendelige, men meget tyder på, at selve seksualdriften og det seksuelle behov, som tiden går har trange kår i et traditionelt parforhold.

Jeg tror at alle ville ønske det anderledes, hvorfor der sikkert også i de småhjem gøres meget for at holde liv i de seksuelle gløder, som  nok meget sjældent bliver til det flammende bål, det var de første år.   Nogle acceptere det bare, og trives fint pga af alt det andet som forholdet opfylder af behov i ens liv.   Andre savner det kick, som man kan huske man fik hver gang man blev forelsket, eller de kick man får ved at være utro.   

Moralsk set er det i hegnet, men egoistisk set er det forståeligt, at når et behov undertrykkes eller ikke kan dækkes med samme intensitet, som man kan opleve i en forelskelse eller ved at dyrke sex med et nyt og "fremmed" menneske, så vil mange gøre det, og søge det.   Hvorfor ?  Fordi det rent egoistisk giver en helvedes masse livglæde, energi, overskud m.v. 

Jamen, det lyder det ikke særligt godt, specielt når man ved, at modparten kan blive rigtigt såret osv.   Der er jo ikke mange der stortrives ved at være så egoistisk, hvorfor man udtænker alverdens forklaringer, som "jamen min kone/mand har mistet lysten, er syg, er blevet kedeligt osv".   På den måde forsøger man dels at flytte det fulde ansvar og dels at fremstille sin utroskab som mere sympatisk.   Faktum er jo bare, at der er tale om en egoistisk handling, og utroskab kan ikke gradbøjes. 

Jamen hvorfor sætter begge parter så ikke bare hinanden seksuelt fri ?  tja, nok fordi det er mere undtagelsen end reglen at parterne kan håndtere det følelsesmæssigt, hvilket forklarer hvorfor man ikke fortæller det til partneren.   I relation til emnet, så nytter det nok ikke meget at sludre om "Jamen man burde da tænke, over at man smadre sin familie, samt at utroskaben aldrig glemmes".   Mon ikke de fleste godt ved det.  Man kan så synes, at det er lidt uhyggeligt, at tænke over, at seksualdriften er så stærk en drivkrav, at rigtig mange bevist løber de  risici der kan være forbundet med utroskab.  

Det er jo nok ej heller uden grund, at angsten for at ens partner er en utroskab ofte kommer til udtryk i kontrollerende adfærd, jalousi m.v.  Det har så typisk den kedelig effekt, at forholdet dør i en meget tidlig "alder".  

 Hvad er så løsningen ?  Tja, det er jo nok op til hver enkelt at finde en måde at knække dilemmaet på, såfremt man ønsker det bedste fra parforholdet og det bedste ved at bevare sin "seksuelle frihed".   Aaah nu har jeg måske også tegnet det lidt for skarp op, dog vil jeg så hævde, at udbredelsen af utroskab nærmes taler for sig selv.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 1 minut siden:

 

3A44E76C-0366-46DF-B23F-EF0BB3066063.gif

Typisk eksempel på en reptil mande hjerne :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Nikita Darling skrev, for 17 minutter siden:

helt almindelig kvinde

Njaaaaa 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

...og hvorfor er utroskab så forfærdeligt? 

Jo fordi magthaverne i gamle dage - præstestanden - fandt dette at være den nemmeste måde at styre folk på, sammen med en masse andre sære påbud. Du må kun have én gud - osv. osv.  Når folket havde travlt med at leve efter udstukne mønstre, og med at kontrollere og straffe hinanden for overtrædelser, så var der ikke tid eller vid til revolution. Præstestanden var den dømmende magt, de bedragnes hjælpere - lige som imanen er idag. Det svarer i nogen grad til  Management by Fear. 

 

Mennesket er altså ikke født som en monogam størrelse, det er tillært. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo
TheVoice skrev, for 15 minutter siden:

For rigtig mange mennesker er seksualdriften den alt overskyggende drivkraft her i livet.  Jamen er det ikke kærlighed ?  Hmm. det er vel det man typisk siger.  Spørgsmålet er så, jamen hvorfor så al den utroskab, specielt da sexdelen typisk er hot når man møder sin kommende partner, for derefter at blive mere og mere halvlunken som tiden går, hvorimod  kærligheden har et andet mønster ?

Det kunne måske skyldes, at parforholdet i virkeligheden, som tiden går, dækker og opfylder andre (også vigtige behov) langt bedre end seksualdriften.  Jeg tænker i baner som:  Glæden ved at have en skøn og velfungerende familie, børn, fælles venner osv. Tryghed, fælles fremtid, man føler sig ikke ensom,  parterne kender hinandens meget dybt, ens partner har det med tiden, at blive ens bedste ven osv osv.    Listen kan foresættes i det uendelige, men meget tyder på, at selve seksualdriften og det seksuelle behov, som tiden går har trange kår i et traditionelt parforhold.

Jeg tror at alle ville ønske det anderledes, hvorfor der sikkert også i de småhjem gøres meget for at holde liv i de seksuelle gløder, som  nok meget sjældent bliver til det flammende bål, det var de første år.   Nogle acceptere det bare, og trives fint pga af alt det andet som forholdet opfylder af behov i ens liv.   Andre savner det kick, som man kan huske man fik hver gang man blev forelsket, eller de kick man får ved at være utro.   

Moralsk set er det i hegnet, men egoistisk set er det forståeligt, at når et behov undertrykkes eller ikke kan dækkes med samme intensitet, som man kan opleve i en forelskelse eller ved at dyrke sex med et nyt og "fremmed" menneske, så vil mange gøre det, og søge det.   Hvorfor ?  Fordi det rent egoistisk giver en helvedes masse livglæde, energi, overskud m.v. 

Jamen, det lyder det ikke særligt godt, specielt når man ved, at modparten kan blive rigtigt såret osv.   Der er jo ikke mange der stortrives ved at være så egoistisk, hvorfor man udtænker alverdens forklaringer, som "jamen min kone/mand har mistet lysten, er syg, er blevet kedeligt osv".   På den måde forsøger man dels at flytte det fulde ansvar og dels at fremstille sin utroskab som mere sympatisk.   Faktum er jo bare, at der er tale om en egoistisk handling, og utroskab kan ikke gradbøjes. 

Jamen hvorfor sætter begge parter så ikke bare hinanden seksuelt fri ?  tja, nok fordi det er mere undtagelsen end reglen at parterne kan håndtere det følelsesmæssigt, hvilket forklarer hvorfor man ikke fortæller det til partneren.   I relation til emnet, så nytter det nok ikke meget at sludre om "Jamen man burde da tænke, over at man smadre sin familie, samt at utroskaben aldrig glemmes".   Mon ikke de fleste godt ved det.  Man kan så synes, at det er lidt uhyggeligt, at tænke over, at seksualdriften er så stærk en drivkrav, at rigtig mange bevist løber de  risici der kan være forbundet med utroskab.  

Det er jo nok ej heller uden grund, at angsten for at ens partner er en utroskab ofte kommer til udtryk i kontrollerende adfærd, jalousi m.v.  Det har så typisk den kedelig effekt, at forholdet dør i en meget tidlig "alder".  

 Hvad er så løsningen ?  Tja, det er jo nok op til hver enkelt at finde en måde at knække dilemmaet på, såfremt man ønsker det bedste fra parforholdet og det bedste ved at bevare sin "seksuelle frihed".   Aaah nu har jeg måske også tegnet det lidt for skarp op, dog vil jeg så hævde, at udbredelsen af utroskab nærmes taler for sig selv.

 

 

Savner en TL:DR

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 11 minutter siden:

Njaaaaa 

Altså når jeg skrubber kummen, steger en bøf, skærer græskar ud i samarbejde med mit barn, og sidder med næsen begravet i denne måneds pensum, så føler jeg mig godt nok ret meget normal... Når jeg så i ny og næ knalder udenom, så er jeg faktisk også helt normal! Det er en ret udbredt tendens. Men at jeg har fuld accept er totalt unormalt, ja.... :ph34r:B)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Runaldo skrev, for 2 timer siden:

Savner en TL:DR

Folk knepper udenfor fordi de har en stærk lyst. De egoistiske behov vægter højere en hensynet til partneren.  :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 2 timer siden:

Ja, jeg kender altså også til mænd, der uanset hvad de ellers får i privatlivet, stadig har en trang til det fremmede, nye og uprøvede. Så der er faktisk ikke altid en grund, andet end... Fordi man har lyst. 

Præcis.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Trinetease skrev, for 5 timer siden:

En lille side bemærkning, Danske gifte kvinder er Europamestre i, ikke at reagere på manglende sexlyst hos dem selv.

nemlig !!!! 

 

Mange kvinder burde tænke over hvordan de prioriterer i hverdagen.

Det kan godt være at job og karriere, hus og hjem og børn er vigtige, men hvis det altid sætter de ting før manden og sex betragtes som et onde, der blot skal overstås for husfredens skyld eller som noget, hvor at det kun er mandens pligt at være opfindsom og initiativrig, så søger manden andre græsgange.

Så til jer kvinder, som er sure over at jeres mand har haft en affære eller besøgt en GP vil jeg bare sige at i skal sgu være glade og taknemmelige for at han overhovedet gider at komme hjem til jer igen, for efter et måneder års samvær med en sexdoven kvinde har kvinden jo de facto valgt manden fra som sexpartner og han er reduceret til et simpelt skaffedyr, der altid høre på brok. 

(tak til Toddy for en stærk inspiration)

 

Alko

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 13 minutter siden:

nemlig !!!! 

 

Mange kvinder burde tænke over hvordan de prioriterer i hverdagen.

Det kan godt være at job og karriere, hus og hjem og børn er vigtige, men hvis det altid sætter de ting før manden og sex betragtes som et onde, der blot skal overstås for husfredens skyld eller som noget, hvor at det kun er mandens pligt at være opfindsom og initiativrig, så søger manden andre græsgange.

Så til jer kvinder, som er sure over at jeres mand har haft en affære eller besøgt en GP vil jeg bare sige at i skal sgu være glade og taknemmelige for at han overhovedet gider at komme hjem til jer igen, for efter et måneder års samvær med en sexdoven kvinde har kvinden jo de facto valgt manden fra som sexpartner og han er reduceret til et simpelt skaffedyr, der altid høre på brok. 

(tak til Toddy for en stærk inspiration)

 

Alko

Det er måske kun den ene halvdel af historien, da vi vel også har et ansvar. Men snup du bare et hjerte for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...