Hop til indhold
Guest Retfærdighed

Skal prostitution gøres fuldt lovligt, så de får adgang til pension, A-kasse, dagpenge etc.?

Recommended Posts

Guest Enzo L'uri

Det vil sige at man automatisk er syg,hvis ens udseende, kropsbygning og personlighed har gjort det nødvendigt med købesex?

Enzo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Filosoffen skrev, for 5 minutter siden:

Jeg skriver ikke, at man er er syg hvis man vil have sex. Jeg skriver at man er syg, hvis man KØBER sex. Jeg benægter på ingen vis det naturlige behov for intimitet, sex og kærlighed.

Nej. Man kan ikke på den måde konkluderer, at man er syg, hvis man køber sex. Den mener jeg ikke er berettiget.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Enzo L'uri skrev, for 2 minutter siden:

Det vil sige at man automatisk er syg,hvis ens udseende, kropsbygning og personlighed har gjort det nødvendigt med købesex?

Enzo

Nej, man er ikke syg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Herhid
Filosoffen skrev, for 2 timer siden:

Nej, jeg misforstå skam intet. Det er bare dig der ikke kan indse virkeligheden. Hvis man når dertil at man er villig til at give penge til en anden person man overhovedet ikke kender, intet kendskab har til, og ingen mulighed for overhovedet at finde ud af om vedkommen vil have sex med en, så lader man sig styre af sin seksualitet i sådan en grad at det er sygeligt. Beklager. Dette ER realiteterne.

Jeg har ondt af dig, og jeg har ondt af dem som din sygdom går ud over.

Du behøver ikke have ondt af mig og jeg lader mig ikke styre af min seksualitet og kan godt indse virkeligheden . Jeg besøger kun danske kvinder som jeg ved gør det frivilligt og nogle har jeg skam også et godt kendskab til og kender deres baggrund. At man er villig til at give penge for det er vel ikke forkert når man ikke har andre muligheder og ikke ønsker at leve et helt liv uden sex, så bliver man nok for alvor syg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Retfærdighed skrev, for 4 minutter siden:

Nej. Man kan ikke på den måde konkluderer, at man er syg, hvis man køber sex. Den mener jeg ikke er berettiget.  

Jeg gentager lige mig selv her:

Citat

Hvis man når dertil, at man lader sig styre så meget af ens seksualitet, at man er villig til at give penge til en fremmed person og derved opnå at have sex, uden overhovedet at have en chance for at afgøre om personen har sex med en frivilligt, så har ens seksualitet pr. definition taget styringen på ens liv på en sygelig måde!

Handlingen "at købe sex", er en så ekstrem grænseoverskridende og norm-brydende og risikofyldt i forhold til at skade andre mennesker, at hvis man giver efter for dette, så har man ladet sin seksualitet tage styringen over ens liv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Filosoffen skrev, for 1 minut siden:

Jeg gentager lige mig selv her:

Handlingen "at købe sex", er en så ekstrem grænseoverskridende og norm-brydende og risikofyldt i forhold til at skade andre mennesker, at hvis man giver efter for dette, så har man ladet sin seksualitet tage styringen over ens liv.

 

Filosoffen skrev, for 3 minutter siden:

Hvis man når dertil, at man lader sig styre så meget af ens seksualitet, at man er villig til at give penge til en fremmed person og derved opnå at have sex

Det er ikke alle, hvor de er styret af det, men gør det af naturlig lyst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Herhid skrev, for 13 minutter siden:

Du behøver ikke have ondt af mig og jeg lader mig ikke styre af min seksualitet og kan godt indse virkeligheden .

Hvis du betaler for sex, så lader du dig styre af din seksualitet.

Citat

Jeg besøger kun danske kvinder som jeg ved gør det frivilligt og nogle har jeg skam også et godt kendskab til og kender deres baggrund.

Du har kun det kendskab som den prostituerede vælger at give dig. Du er kunden. Det er dig der betaler. Som kunde får du selvfølgelig kun det positive at vide, så du får lyst til at komme tilbage som stamkunde osv. Derudover kan den prostituerede leve i en virkelighedsfornægtelse og derved virke ekstremt troværdig. Men sandheden er, at du reelt intet ved.

Citat

At man er villig til at give penge for det er vel ikke forkert når man ikke har andre muligheder og ikke ønsker at leve et helt liv uden sex, så bliver man nok for alvor syg.

Man bliver ikke syg af at leve uden sex. Man bliver syg af at betale for sex.

Redigeret af Filosoffen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 3 timer siden:

Og hvis du ikke er til medicin, så er det alment kendt, at man kan nedsætte en sygelig overdreven sex-trang ved at have en masse fysisk aktivitet/sport i sin hverdag.

Hvis det er "alment kendt", er jeg åbenbart ikke almen. Jeg havde en tyrkertro på at det var omvendt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed

Jeg tror, at du skal stoppe med at kommenterer mere Filosoffen. Jeg synes, at det bliver mere et personangreb. Hvis du har mere på hjertet, vil jeg bede dig om at starte din egen tråd op nu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Retfærdighed skrev, for 1 minut siden:

Det er ikke alle, hvor de er styret af det, men gør det af naturlig lyst. 

Nej. Der er ingen der køber sex af naturlig lyst.

At købe sex, hvor man intet kender (og ingen mulighed har for at finde ud af det) til personen man har sex med, og om vedkommende overhovedet er ok med det, kræver en ekstrem kold og kynisk og unaturlig seksualitet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Filosoffen skrev, for 1 minut siden:

Nej. Der er ingen der køber sex af naturlig lyst.

At købe sex, hvor man intet kender (og ingen mulighed har for at finde ud af det) til personen man har sex med, og om vedkommende overhovedet er ok med det, kræver en ekstrem kold og kynisk og unaturlig seksualitet.

Jeg tror, at du skal stoppe med at kommenterer mere Filosoffen. Jeg synes, at det bliver mere et personangreb for nogen. Hvis du har mere på hjertet, vil jeg bede dig om at starte din egen tråd op nu

Del dette indlæg


Link til indlæg
Retfærdighed skrev, for 1 minut siden:

Jeg tror, at du skal stoppe med at kommenterer mere Filosoffen. Jeg synes, at det bliver mere et personangreb. Hvis du har mere på hjertet, vil jeg bede dig om at starte din egen tråd op nu. 

Sådan fungere et debatforum ikke. Trådstarter er ikke moderator. Såfremt der bliver kommenteret på mine indlæg i denne tråd, forbeholder jeg mig ret til at komme med et modsvar. Såfremt du føler at der skulle være tale om personangreb (jeg har på ingen måde forholdt mig til enkeltpersoner, så det er jeg komplet uforståelig overfor), er du velkommen til at anmelde indlæg til moderationen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Filosoffen skrev, Lige nu:

Sådan fungere et debatforum ikke. Trådstarter er ikke moderator. Såfremt der bliver kommenteret på mine indlæg i denne tråd, forbeholder jeg mig ret til at komme med et modsvar. Såfremt du føler at der skulle være tale om personangreb (jeg har på ingen måde forholdt mig til enkeltpersoner, så det er jeg komplet uforståelig overfor), er du velkommen til at anmelde indlæg til moderationen.

Det er meget muligt, at du ser sådan på det. Jeg vil stadig anbefale dig, ikke at kommenterer mere her. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Filosoffen

Filosoffen skrev, for 16 timer siden:

Den kan i allerhøjeste grad dokumenteres.

Kunne du ikke, være venlig. At finde den rapport. Der siger at stortset alle kunder og glædespiger. (tæt på 100 procent) Er psykisk syge. Det vil jeg umådelig gerne, se. Jeg anser bestemt ikke mig selv som syg. Og havde bestemt heller ikke mit job, hvis jeg. Var psykisk syg. Jeg mener du er ude, i en grov overfortolkning. Jeg tvivler meget på du, vil få en velfungerende forsker, til at udtale sig så skråsikker som du skriver. Jeg tvivler på du kan finde kvalitative undersøgelser på det.

SFI har kortlagt det med kunder, Og hvorfor de køber sex. Og det er bestemt langt fra det du skriver her. Men de er, måske også syge mennesker?  SFI har ligeledes undersøgtog lavet rapporter om GPérenes liv og gøren. Og ens seksualitet er ikke ensbetydende med, man er syg. Ja nymfomani er en diagnose der kan stilles. 

Filosoffen skrev, for 16 timer siden:

Promiskuitet er pr. definition en personlighedsforstyrrelse.

Promiskuitet er en form for seksuel adfærd. ikke en personlighedsforstyrrelse. Som fx. Borderline, ADD, ADHD, osv. Det er vigtigt at forstå, at promiskuitet er ikke en lidelse. Ved ikke hvor du har fået den opfattelse fra? Promiskuitet er simpelthen en livsstil. Som du så sygeliggør. Kunne det tænkes du, ikke kan lide der er nogen. Der har den livsstil Filosoffen?

Hvis du gerne vil have, en god debat om emnet. Så synes jeg du skal se på definitionerne. Som jeg skrev sidst, synes jeg ikke du er nuanceret i de ting du skriver. 

Ha en god dag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ikke at jeg på nogen måde er enig med Filosoffen (dertil er han alt for unuanceret), men det er da nogle virkelig interessante og for medlemmerne af dette forum relevante synspunkter, han udfordrer os andre med. Helt ærlig, man må da kunne tåle at blive gået lidt på klingen engang imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 8 minutter siden:

Ikke at jeg på nogen måde er enig med Filosoffen (dertil er han alt for unuanceret), men det er da nogle virkelig interessante og for medlemmerne af dette forum relevante synspunkter, han udfordrer os andre med. Helt ærlig, man må da kunne tåle at blive gået lidt på klingen engang imellem.

Jeg har svært ved at tage postulaterne seriøst, specielt når de bedste argumenter er i stil med "jamen sådan er det bare".  Der er jo ingen i denne tråd der har fornægtet, at der både findes piger og mænd derj ikke burde købe eller sælge, så der er vel ingen der bliver udfordret, nok nærmere sygeligt når alle skæres over en kam, uden nuancer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 4 minutter siden:

Jeg har svært ved at tage postulaterne seriøst, specielt når de bedste argumenter er i stil med "jamen sådan er det bare".  Der er jo ingen i denne tråd der har fornægtet, at der både findes piger og mænd derj ikke burde købe eller sælge, så der er vel ingen der bliver udfordret, nok nærmere sygeligt når alle skæres over en kam, uden nuancer. 

Er købesex et overgreb? Tager man skade af at være sexkunde? Hvornår er noget sygeligt? Det kan godt være, at man ikke er enig i Filosoffens synspunkter og finder hans argumentation ringe, men det er da interessante spørgsmål, som er værd at diskutere. Og ja, Filosoffen taler i generelle vendinger og skærer alle over en kam, og det er selvfølgelig provokerende, men så gå i kødet på ham på ordentlig vis, som man gør, når man argumenterer. Tag fx Kanonkongens indlæg ovenover, KK har mange gode pointer, men hvorfor går han også efter F's person? Det er underlødigt. Og at fortælle ham, at han bare skal holde sin kæft, som Retfærdighed gør, er da helt hen i vejret. Man må kunne tåle, at der er folk, der har andre holdninger, end man selv har.   

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 1 time siden:

Ikke at jeg på nogen måde er enig med Filosoffen (dertil er han alt for unuanceret), men det er da nogle virkelig interessante og for medlemmerne af dette forum relevante synspunkter, han udfordrer os andre med. Helt ærlig, man må da kunne tåle at blive gået lidt på klingen engang imellem.

Bestemt, Filosoffen har helt klart nogle pointer der ville være interessante at vende. Min klage er den samme som din; det er bare unuanceret og lægger ikke op til debat eller undersøgelse.

 

Virgula skrev, 1 time siden:

Er købesex et overgreb? Tager man skade af at være sexkunde? Hvornår er noget sygeligt? Det kan godt være, at man ikke er enig i Filosoffens synspunkter og finder hans argumentation ringe, men det er da interessante spørgsmål, som er værd at diskutere.

Se det er mere sagen, der er der noget at arbejde med.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, 1 time siden:

 Og ja, Filosoffen taler i generelle vendinger og skærer alle over en kam, og det er selvfølgelig provokerende, men så gå i kødet på ham på ordentlig vis, som man gør, når man argumenterer. 

 

Det fordre jo ligesom,  at han i sine svar redegør for hvorledes han når frem til sine konklusioner.  Nu er det jo ikke en ny ting, at han kommer med disse postulater, og jeg og andre har vist både før og nu, skrevet i ordentlig tone, at vi gerne så dels noget dokumentation eller bare hørte hans "mellemregninger".  

Det nye er måske at alle der køber sex har et misbrug.  Men bortset fra det, kan jeg såmænd godt forstår hans frustation, hvis han har brugt mange ressorcer på at komme ind på livet af ihvertfald 6 prostituerede, hvor det så har vist sig at deres relationer ikke rigtigt spiller som han kunne ønske sig.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 1 time siden:

Er købesex et overgreb? 

Ikke over en bred kam, nej. Jeg er aldrig blevet udsat for et overgreb - hverken i forbindelse med købesex ej heller i privaten.... Jeg føler....nårh nej, jeg ved jo hverken, hvad jeg tænker eller føler - jeg er bare en stakkels psykisk syg person, der har brug for hjælp.... Ørle, ørle! 

Seriøst, den traver er SÅ forældet, at man bliver helt træt, når den igen popper op. Man kan aldrig have en seriøs debat eller diskussion om disse ting, hvis man starter ud med at umyndiggøre alle kvinder i branchen - sådan en form for stigmatiserende mundkurv. Det er useriøst!

Nej, det eneste jeg faktisk kan få det skidt over er, at en mand som Filosoffen påstår, at han har besøgt mig engang for herrens mange år siden... Det giver mig myrepatter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Enzo L'uri skrev, for 3 timer siden:

Det vil sige at man automatisk er syg,hvis ens udseende, kropsbygning og personlighed har gjort det nødvendigt med købesex?

Enzo

Hverken udseende, kropsbygning eller personlighed gør det nødvendigt at købe sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Hej @Filosoffen

Hej @kanonkongen

Kunne du ikke, være venlig. At finde den rapport. Der siger at stortset alle kunder og glædespiger. (tæt på 100 procent) Er psykisk syge.

Det ligger en simpel logisk deduktion bag. Det er ikke nødvendigt med rapporter osv.

At købe sex, hvor man intet kender (og ingen mulighed har for at finde ud af det) til personen man har sex med, og om vedkommende overhovedet er ok med det, kræver en ekstrem kold og kynisk og unaturlig seksualitet.

Dette er rent faktisk fakta, da det rent faktisk forholder sig sådan i en købesex-situation.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Jeg anser bestemt ikke mig selv som syg.

Man kan sagtens være velfungerene i mange andre livsaspekter, og derfor ikke føle sig syg. Men at du køber sex, betyder at din seksualitet, og sammenkoblingen til intimitet og kærlighed har taget en drejning uheldig sygelig drejning.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Og havde bestemt heller ikke mit job, hvis jeg. Var psykisk syg.

Man kan være psykisk syg på mange forskellige måder, og i forskellige grader. Du skal ikke tage det så tungt.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Jeg mener du er ude, i en grov overfortolkning. Jeg tvivler meget på du, vil få en velfungerende forsker, til at udtale sig så skråsikker som du skriver. Jeg tvivler på du kan finde kvalitative undersøgelser på det.

Det er ikke muligt at lave sådanne kvalitative undersøgelser. Det skulle svare til at man via en kvalitativ undersøgelse kan finde ud af, at det er en dårlig ide at gå over for rødt. 

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

SFI har kortlagt det med kunder, Og hvorfor de køber sex. Og det er bestemt langt fra det du skriver her. Men de er, måske også syge mennesker?  SFI har ligeledes undersøgtog lavet rapporter om GPérenes liv og gøren. Og ens seksualitet er ikke ensbetydende med, man er syg. Ja nymfomani er en diagnose der kan stilles.

SFI's rapport kan på igen måde bruges i denne sammenhæng. Det er bare en overordnet statistisk analyse, og tager på ingen måde stilling til hvad der er godt/skidt.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Promiskuitet er en form for seksuel adfærd.

Ja.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

ikke en personlighedsforstyrrelse.

Det er en seksuel forstyrrelse, og derved en også en personlighedsforstyrrelse, idet ens seksualitet er en del af ens personlighed.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Som fx. Borderline, ADD, ADHD, osv. Det er vigtigt at forstå, at promiskuitet er ikke en lidelse.

Promiskuitet er i høj grad en lidelse. Der er rigtigt mange mennesker der er i behandling herfor, og så vidt jeg er orienteret, så stiger tallet.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Ved ikke hvor du har fået den opfattelse fra? Promiskuitet er simpelthen en livsstil. Som du så sygeliggør.

Jeg har bare talt med en overlæge på en psykiatrisk afdeling. Det er selvfølgelig bare en "påstand". Præcis som at din udsagn om at promiskuitet er en livsstil.

I øvrigt er der en tæt sammenhæng mellem unge selvmordstruede piger og promiskuitet. Se f.eks. her: https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/boernepsykiatri/tilstande-og-sygdomme/kliniske-tilstande/selvmord-og-selvmordsforsoeg-hos-boern-og-unge/

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Kunne det tænkes du, ikke kan lide der er nogen. Der har den livsstil Filosoffen?

Jeg anerkender ikke, at det er en livsstil. Så spørgsmålet giver ingen mening for mig.

kanonkongen skrev, for 3 timer siden:

Hvis du gerne vil have, en god debat om emnet. Så synes jeg du skal se på definitionerne. Som jeg skrev sidst, synes jeg ikke du er nuanceret i de ting du skriver.

Hmm. Jeg ved ikke helt hvad du mener hermed. Du bruger jo selv udokumenterede unuancerede påstande...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 4 timer siden:

Hvis du betaler for sex, så lader du dig styre af din seksualitet.

Du har kun det kendskab som den prostituerede vælger at give dig. Du er kunden. Det er dig der betaler. Som kunde får du selvfølgelig kun det positive at vide, så du får lyst til at komme tilbage som stamkunde osv. Derudover kan den prostituerede leve i en virkelighedsfornægtelse og derved virke ekstremt troværdig. Men sandheden er, at du reelt intet ved.

Man bliver ikke syg af at leve uden sex. Man bliver syg af at betale for sex.

Ja man betaler for mad, hus/lejlighed, tv og jeg kunne nævne så godt som alt muligt.. Er det også sygeligt ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 14 minutter siden:

Ja man betaler for mad, hus/lejlighed, tv og jeg kunne nævne så godt som alt muligt.. Er det også sygeligt ?

JA! er du gal mand... det kan næsten ikke blive mere sygt - når du betaler for mad, lader du dig styre af din sult... søg hjælp NU! :lol: 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...