Hop til indhold
Guest Retfærdighed

Skal prostitution gøres fuldt lovligt, så de får adgang til pension, A-kasse, dagpenge etc.?

Recommended Posts

kanonkongen skrev, for 7 timer siden:

Hej alle sammen.

Som jeg, ser den her debat er den da kørt helt af sporet. Der fyger, påstande om, at næsten 100 procent af alle GP.er, og deres kunder  er psykisk syge. Det er jo en påstand der ikke kan dokumenteres

 

Filosoffen skrev, for 1 time siden:

Den kan i allerhøjeste grad dokumenteres.

 

Filosoffen skrev, for 10 timer siden:

Desværre er der en meget høj frekvens (nærmest 100%) blandt danske prostituerede i (og sexkøbere) forhold til at lide af diverse psykiske diagnoser. Og problemet med psykiske syge, er at de kan have svært ved selv at anerkende at de er psykisk syge.

 

Retfærdighed skrev, for 9 timer siden:

Er enig med dig, dine tanker er ikke langt fra mine. 

 

:shock: Det her er sjovt men også lidt tragisk med Filosoffen og Retfærdighed.

 

Filosoffen skrev, for 10 timer siden:

Og problemet med psykiske syge, er at de kan have svært ved selv at anerkende at de er psykisk syge.

 

Redigeret af Connoisseur

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Filosoffen skrev, for 7 timer siden:

Alle prostituerede har netop brug for hjælp. Det er vi jo stort set alle i denne tråd enige om. Vi er bare uenig om hvilken hjælp der skal være til de prostituerede.

Man får ikke "automatisk" en diagnose. Adfærden som fremkommer pga. sygdommen skal selvfølgelig konstateres. I vores tilfælde vil prostitution i sig selv være adfærden der er fremkaldt af sygdommen, og en konstateret prostitueret kan derfor blive diagnostiseret som værende syg pga. adfærden. Tilsvarende gælder for sex-købere.

IDC er i øvrigt under konstant udvikling. Bla. er sexafhængighed ved at blive optaget som diagnose - og her vil prostituerede samt mennesker der besøger prostituerede falde ind under. Så jo, alle sex-misbrugerne her på EroGuide kan se frem til at kunne få en diagnose og offentlig hjælp til at komme ud af sit sex-misbrug (såfremt man selv anerkender det og ønsker det).

Ps. Jeg går ud fra at du som trådstarter har accepteret at din tråds emne nu er udvidet til også at omfatte en debat om prostituerede/sexkøbere pr. definition er syge mennesker.

Ja det er helt fint. 

Den med ICD, lyder til du er mere opdateret end jeg er, eller har haft teori om. Interessant. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Filosoffen skrev, for 7 timer siden:

Den kan i allerhøjeste grad dokumenteres.

Hvis man når dertil, at man lader sig styre så meget af ens seksualitet, at man er villig til at give penge til en fremmed person og derved opnå at have sex, uden overhovedet at have en chance for at afgøre om personen har sex med en frivilligt, så har ens seksualitet pr. definition taget styringen på ens liv på en sygelig måde!

For prostituerede er det mere simpelt. Promiskuitet er pr. definition en personlighedsforstyrrelse.

God viden du har. Ja, personlighedsforstyrrelse, den er jo med i IDC-10. Hmm. Må lige have fat i bøgerne igen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Herhid

Om alle GP. er og deres kunder er psykisk syge skal jeg ikke gøre mig klog på, men indrømmer da gerne at jeg selv har taget psykisk skade af i et snart langt liv kun har oplevet sex som en handelsvare, Men det er ens egen fejl ikke har kunnet lade  være  der har har været nogle behov der ikke  har kunnet opfyldes på anden måde . Det har været som at vælge mellem pest og kolera. Har også mødt mange kvinder der ikke har kunnet klare det psykisk at være i brancen at har måttet stoppe. At nogen siger de elsker deres job er vel et udtryk for at de har psyken til at kunne klare det. Men fakta er at det er et arbejde og de ville ikke gøre det hvis det ikke var for pengene. Men alle skal jo tjene til dagen og vejen så det er da helt fint at nogle har det godt med at være i brancen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Retfærdighed skrev, for 1 time siden:

Ja det er helt fint. 

Den med ICD, lyder til du er mere opdateret end jeg er. Har haft teori herom

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Herhid skrev, for 48 minutter siden:

Om alle GP. er og deres kunder er psykisk syge skal jeg ikke gøre mig klog på, men indrømmer da gerne at jeg selv har taget psykisk skade af i et snart langt liv kun har oplevet sex som en handelsvare, Men det er ens egen fejl ikke har kunnet lade  være  der har har været nogle behov der ikke  har kunnet opfyldes på anden måde . Det har været som at vælge mellem pest og kolera. Har også mødt mange kvinder der ikke har kunnet klare det psykisk at være i brancen at har måttet stoppe. At nogen siger de elsker deres job er vel et udtryk for at de har psyken til at kunne klare det. Men fakta er at det er et arbejde og de ville ikke gøre det hvis det ikke var for pengene. Men alle skal jo tjene til dagen og vejen så det er da helt fint at nogle har det godt med at være i brancen

Tak for dit indlæg og respekt for det. Jeg tænker ikke, at det har været din egen fejl, men mere et spørgsmål om at få penge til at klare sig. Det gør mig trist at læse, at det har været valget mellem pest eller kolera. Håber ikke at du stadig kun har det valg, men fundet en anden løsning.

Kærligst 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Herhid
Retfærdighed skrev, for 3 timer siden:

Tak for dit indlæg og respekt for det. Jeg tænker ikke, at det har været din egen fejl, men mere et spørgsmål om at få penge til at klare sig. Det gør mig trist at læse, at det har været valget mellem pest eller kolera. Håber ikke at du stadig kun har det valg, men fundet en anden løsning.

Kærligst 

Det har ikke været et spørgsmål om penge , jeg har holdt på et niveau der passer til min økonomi. Når jeg skriver om valget mellem pest og kolera skal det forstås på den måde at jeg grundlæggende er imod at betale for sex ,men har også erkendt at jeg ikke har kunnet leve et helt liv uden sex, så derfor denne løsning, har også prøvet andre muligheder men uden succes

Del dette indlæg


Link til indlæg
Herhid skrev, for 11 minutter siden:

Det har ikke været et spørgsmål om penge , jeg har holdt på et niveau der passer til min økonomi. Når jeg skriver om valget mellem pest og kolera skal det forstås på den måde at jeg grundlæggende er imod at betale for sex ,men har også erkendt at jeg ikke har kunnet leve et helt liv uden sex, så derfor denne løsning, har også prøvet andre muligheder men uden succes

Har du prøvet at gå til lægen med dit problem?

Der findes faktisk medicinsk behandling der vil kunne kurere dig for dit misbrug af sex.

Og hvis du ikke er til medicin, så er det alment kendt, at man kan nedsætte en sygelig overdreven sex-trang ved at have en masse fysisk aktivitet/sport i sin hverdag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Herhid
Filosoffen skrev, for 4 minutter siden:

Har du prøvet at gå til lægen med dit problem?

Der findes faktisk medicinsk behandling der vil kunne kurere dig for dit misbrug af sex.

Og hvis du ikke er til medicin, så er det alment kendt, at man kan nedsætte en sygelig overdreven sex-trang ved at have en masse fysisk aktivitet/sport i sin hverdag.

Du misforstår det fuldstændigt, jeg ikke noget misbrug eller overdreven sextrang, men det der har påvirket mig psykisk er at det hele mit liv har været nødvendigt at gå til GPer for at få sex  men det er blevet min skæbne og det behøver ingen have ondt af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Herhid skrev, for 14 minutter siden:

Du misforstår det fuldstændigt, jeg ikke noget misbrug eller overdreven sextrang, men det der har påvirket mig psykisk er at det hele mit liv har været nødvendigt at gå til GPer for at få sex  men det er blevet min skæbne og det behøver ingen have ondt af.

Nej, jeg misforstå skam intet. Det er bare dig der ikke kan indse virkeligheden. Hvis man når dertil at man er villig til at give penge til en anden person man overhovedet ikke kender, intet kendskab har til, og ingen mulighed for overhovedet at finde ud af om vedkommen vil have sex med en, så lader man sig styre af sin seksualitet i sådan en grad at det er sygeligt. Beklager. Dette ER realiteterne.

Jeg har ondt af dig, og jeg har ondt af dem som din sygdom går ud over.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 28 minutter siden:

Dette ER realiteterne.

Gu’ er det da ej realiteterne - hvor er du dog ubehagelig med dit moralske korstog og dunken i hovedet på alle, der ikke har det som dig. Din virkelighed behøver ikke være alle andres, og du har ingen ret til at dømme hverken mænd, der køber sex eller kvinder der sælger som psykisk syge, der bare ikke kan se, at de er psykisk syge!? Du er med tiden herinde blevet mere og mere ekstrem i dine udtalelser, og nu er der da ingen tvivl om, at din seriøsitet og saglighed er røget helt af fløjten - jeg synes du burde skamme dig! Som om du kender hele den sande sandhed om alt og alle... Pfrh :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 2 minutter siden:

Gu’ er det da ej realiteterne - hvor er du dog ubehagelig med dit moralske korstog og dunken i hovedet på alle, der ikke har det som dig. Din virkelighed behøver ikke være alle andres, og du har ingen ret til at dømme hverken mænd, der køber sex eller kvinder der sælger som psykisk syge, der bare ikke kan se, at de er psykisk syge!? Du er med tiden herinde blevet mere og mere ekstrem i dine udtalelser, og nu er der da ingen tvivl om, at din seriøsitet og saglighed er røget helt af fløjten - jeg synes du burde skamme dig! Som om du kender hele den sande sandhed om alt og alle... Pfrh :rolleyes:

Det har INTET med morale eller at dømme mennesker at gøre!!

Hvis man lider af en seksualforstyrrelse og lader sit liv styre af sin seksualitet, så har man et problem, og er syg. Præcis på samme måde, som hvis man lider af en spiseforstyrrelse, og lader sig liv styre af sit madindtag - så er man syg!! At du ikke kan indse denne simple logik, er fornægtelse på højt plan!

At du mener, at jeg ikke er seriøs eller er saglig, er latterlig. Det drejer sig udelukkende om at jeg ikke deler din verdensanskuelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 17 minutter siden:

 Det drejer sig udelukkende om at jeg ikke deler din verdensanskuelse.

Bah! For mig at se virker du som en brændt og bitter mand, der fører et ubehageligt korstog! Så jeg har faktisk mega ondt af DIG, for må én (i branchen) dog have gjort dig ondt - jeg har en anelse! Man lider ikke nødvendigvis af en seksualforstyrrelse/psykisk sygdom eller hvad du ellers kan finde på, bare fordi man enten er på den ene eller den anden side af hegnet i forhold til sex for penge. 

Du må lide af en form for storhedsvanvid siden du tror, at du er ekspert på så mange forskellige mennesker. 

Så jo, det handler i høj grad om moral og fordømmelse, og på det sidste punkt scorer du toppoint. Tillykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 4 minutter siden:

Bah! For mig at se virker du som en brændt og bitter mand, der fører et ubehageligt korstog! Så jeg har faktisk mega ondt af DIG, for må én (i branchen) dog have gjort dig ondt - jeg har en anelse!

Noget af en spekulation om min person du er ude i... :wacko:

Men dejligt at du viser flag. For et personangreb viser jo i den grad, at du har en svag mod-argumentation har i forhold til det jeg skriver. 

Nikita Darling skrev, for 4 minutter siden:

Man lider ikke nødvendigvis af en seksualforstyrrelse/psykisk sygdom eller hvad du ellers kan finde på, bare fordi man enten er på den ene eller den anden side af hegnet i forhold til sex for penge.

Det bliver ikke mere rigtigt jo mere du bare siger "nej, nej og atter nej". Du bliver nød til at komme med et modargument.

Status er: Hvis man når dertil, at man lader sig styre af sin seksualitet i forhold til at betale penge for at opnå sex, så har man et liv der er styret af en seksuel drift, i stedet for at man selv har styringen af sit liv.

Nikita Darling skrev, for 4 minutter siden:

Du må lide af en form for storhedsvanvid siden du tror, at du er ekspert på så mange forskellige mennesker. 

Nå da. Du må gerne spekulere i min person og beskylde mig for at have en psykisk diagnose. Egenligt et ret klamt personangreb :( Håber du har det godt?

Jeg forholder mig i det mindste overordnet til sagen, og beskriver en bestemt adfærd, samt forklarer hvorfor den er sygelig. Hvis du i det mindste kunne hæve dit debatniveau en anelse, så vi kan komme lidt ud over niveauet "nej, det er ikke rigtigt fordi jeg siger det" samt undlade personangrebene.

Nikita Darling skrev, for 4 minutter siden:

Så jo, det handler i høj grad om moral og fordømmelse, og på det sidste punkt scorer du toppoint. Tillykke.

At du bliver ved med at skrive det, uden argumentation, gør det ikke rigtigt. Tillykke med et hidtil uset lavt debatniveau fra din side.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 2 minutter siden:

Noget af en spekulation om min person du er ude i... :wacko:

Men dejligt at du viser flag. For et personangreb viser jo i den grad, at du har en svag mod-argumentation har i forhold til det jeg skriver. 

Det bliver ikke mere rigtigt jo mere du bare siger "nej, nej og atter nej". Du bliver nød til at komme med et modargument.

Status er: Hvis man når dertil, at man lader sig styre af sin seksualitet i forhold til at betale penge for at opnå sex, så har man et liv der er styret af en seksuel drift, i stedet for at man selv har styringen af sit liv.

Nå da. Du må gerne spekulere i min person og beskylde mig for at have en psykisk diagnose. Egenligt et ret klamt personangreb :( Håber du har det godt?

Jeg forholder mig i det mindste overordnet til sagen, og beskriver en bestemt adfærd, samt forklarer hvorfor den er sygelig. Hvis du i det mindste kunne hæve dit debatniveau en anelse, så vi kan komme lidt ud over niveauet "nej, det er ikke rigtigt fordi jeg siger det" samt undlade personangrebene.

At du bliver ved med at skrive det, uden argumentation, gør det ikke rigtigt. Tillykke med et hidtil uset lavt debatniveau fra din side.

 

2C9BA01B-609E-43E3-B146-3751EF2321D0.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 6 minutter siden:

Status er: Hvis man når dertil, at man lader sig styre af sin seksualitet i forhold til at betale penge for at opnå sex, så har man et liv der er styret af en seksuel drift, i stedet for at man selv har styringen af sit liv.

Man undrer sig ved den absolutte udtalelse du kommer med her, over hvad du laver herinde.
Har du selv betalt for sex? er du eller har du selv været syg? er du så blevet rask?
Behøver man være syg for at have lyst til at købe sig til sex?
Du efterlader det indtryk at du ikke selv er afklaret med dit forhold til købesex, i en sådan grad at du projicerer din egen patologi over på en fremmed. Og dét er ikke rask adfærd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri

Filosof.

Du giver os efterhånden et indtryk af du er den herinde som har allermest brug for hjælp:-o

Det er hovedrystende som du tager patent på sandheden omkring psykiske lidelser.

Hvorfor skal vi lægge låg på et medfødt behov..?

Enzo.

Del dette indlæg


Link til indlæg
SalteFanden skrev, for 1 minut siden:

Man undrer sig ved den absolutte udtalelse du kommer med her, over hvad du laver herinde.
Har du selv betalt for sex? er du eller har du selv været syg? er du så blevet rask?

Jeg kan seriøst ikke se, hvorfor det er så interessant at debattere min person. Hvorfor kan man ikke bare forholde sig til det jeg skriver?

SalteFanden skrev, for 1 minut siden:


Behøver man være syg for at have lyst til at købe sig til sex?

Ja. Man er syg hvis man køber sex. Længere er den ikke. Man har ladet ens seksualitet tage så meget styring over ens liv, at det ikke længere er en selv der har styringen. Præcis som med andre misbrugssituationer.

SalteFanden skrev, for 1 minut siden:

Du efterlader det indtryk at du ikke selv er afklaret med dit forhold til købesex, i en sådan grad at du projicerer din egen patologi over på en fremmed. Og dét er ikke rask adfærd.

Jeg skriver INTET om min person. Jeg skriver i generelle vendinger og overordnede forhold, og argumenterer logisk og sagligt. Forhold dig til det. Jeg gider ikke debattere min person.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Enzo L'uri skrev, for 1 minut siden:

Filosof.

Du giver os efterhånden et indtryk af du er den herinde som har allermest brug for hjælp:-o

Hold nu op med at debatter min person. Det er jo latterligt. Jeg har INTET antydet om at det er min personlige holdninger osv. men derimod kommet med saglige objektive argumenter. Men ingen forholder sig åbenbart til dem.

Enzo L'uri skrev, for 1 minut siden:

Det er hovedrystende som du tager patent på sandheden omkring psykiske lidelser.

Jeg tager ikke patent på noget omkring psykiske lidelser.

Det er alment anerkendt, at hvis man lader sig liv styre af en drift, så er man i et misbrug. Dette gælder også sex.

Enzo L'uri skrev, for 1 minut siden:

Hvorfor skal vi lægge låg på et medfødt behov..?

Det har jeg aldrig argumenteret for. Det jeg skriver, er at hvis man når dertil, at man er villig til at betale for sex, så har ens seksualitet taget styringen over ens liv, og så er man i et misbrug.

Man må have alt den sex man vil, så længe det ikke tager styringen af ens liv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 1 minut siden:

Jeg kan seriøst ikke se, hvorfor det er så interessant at debattere min person. Hvorfor kan man ikke bare forholde sig til det jeg skriver?

Fordi din udtalelse ikke er fremlæggelse af fakta, uanset om du gerne så det opnået til den status. Det er blot udtryk for en mening, derfor er det relevant hvem personen bag meningen er.
 

Filosoffen skrev, for 2 minutter siden:

Jeg skriver INTET om min person. Jeg skriver i generelle vendinger og overordnede forhold, og argumenterer logisk og sagligt. Forhold dig til det. Jeg gider ikke debattere min person.

Det gør du faktisk, måske uden at ane det. Det er hverken sagligt eller logisk at hævde en ren subjektiv mening er objektiv faktum. Du argumenter slet ikke HVORFOR det er sygeligt at have lyst til at købe sex. Du fremlægger bare at sådan er det. Ved ikke hvad du så forventer.

Filosoffen skrev, for 4 minutter siden:

Ja. Man er syg hvis man køber sex. Længere er den ikke.

Klart som blæk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Retfærdighed skrev, den 24/2/2018 at 10:51:

Mon ikke de fleste i branchen ønsker status quo på området?

Rettigheder, ja tak. Men med rettigheder følger pligter, som nogle helt korrekt er inde på. Tvivler stærkt på, at ret mange er OK med disse pligter. Der er rigeligt med vanskeligheder omkring skat, moms og sociale ydelser i branchen i forvejen.

I øvrigt er der en del misforståelser i flere indlæg.

Hvad forhindrer en prostitueret i at have en pensionsopsparing?

Prostituerede er også berettiget til sygedagpenge ligesom alle andre. 

Det er ikke ulovligt, at leje lokaler ud til prostituerede.

Det er ikke ulovligt at levere ydelser til prostituerede. Bl.a. Filosoffen må kunne huske den famøse frifindelse af telefondamerne i Højesteret og den efterfølgende omgørelse af dommen over telefondamerne fra SMS på Lyngbyvej.

Det er korrekt, at det er ulovligt at udnytte prostituerede for egen vindings skyld, men det er jo også en “ydelse” ud over det sædvanlige og helt rimeligt, at det er strafbelagt.

Tror alle har det bedst med tingenes tilstand, som de ser ud for nuværende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Retfærdighed
Filosoffen skrev, for 5 minutter siden:

Ja. Man er syg hvis man køber sex

Nej. Man er ikke syg. Vi har vores fysiologiske behov hvor sex er ét af dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Filosoffen skrev, for 3 minutter siden:

Jeg kan seriøst ikke se, hvorfor det er så interessant at debattere min person. Hvorfor kan man ikke bare forholde sig til det jeg skriver?

Ja. Man er syg hvis man køber sex. Længere er den ikke. Man har ladet ens seksualitet tage så meget styring over ens liv, at det ikke længere er en selv der har styringen. Præcis som med andre misbrugssituationer.

Jeg skriver INTET om min person. Jeg skriver i generelle vendinger og overordnede forhold, og argumenterer logisk og sagligt. Forhold dig til det. Jeg gider ikke debattere min person.

Det er vel logisk at folk begynder at forholde sig til din person og hvad der måske er sket siden du efter mange år sexkøb, pludselig når frem til at alle både købere og udbydere, er psykisk syge og eller har et misbrug.

Med hensyn til mine køb, så har jeg altså svært ved at få øje på et misbrug.  Jeg er nok ikke den eneste der lejlighedsvis køber en  seksuel oplevelse af lyst og ikke fordi jeg har mistet kontrollen over min seksualitet eller mine finanser.

Med hensyn til pigerne har der igennem årenes løb været mange tråde omkring hvorfor gør de det,  og svarene peger ikke entydigt på at de er psykisk syge eller at de gør det udelukkende for pengenes skyld.

Afslutningsvis synes jeg du skulle fremlægge noget dokumentation for dinne påstande, specielt når du skriver at du gerne vil debattere sagligt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
Filosoffen skrev, for 3 minutter siden:

 

Man må have alt den sex man vil, så længe det ikke tager styringen af ens liv.

Og hvem er så den rette til at vurdere Det?

Enzo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Retfærdighed skrev, for 1 minut siden:

Nej. Man er ikke syg. Vi har vores fysiologiske behov hvor sex er ét af dem.

Jeg skriver ikke, at man er er syg hvis man vil have sex. Jeg skriver at man er syg, hvis man KØBER sex. Jeg benægter på ingen vis det naturlige behov for intimitet, sex og kærlighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...