Hop til indhold
kanonkongen

Landsholdet. En træt Morten Olsen. Ideforladt, ingen taktik eller bare pinligt.

Recommended Posts

Ordene er ikke pæne, men jeg mener, at Dk er Dumpet, og total Ideforladte.

Efter 15 flotte velspillede minutter. Med en stor scoringschance som ender på overliggeren.  Vil jeg her give mit besyv med. Det danske fodboldlandshold får massiv kritik, af mig efter de første 45 min.  landsholdet er,Ideforladte, uden energi og vilje. Hold nu op en ørkenvandring, det danske landshold Og Morten Olsen sender os ud på i disse tider.

Jeg mener at. Det er inderligt deprimerende, at jeg sidder og skriver. Jeg kunne jo bare slukke tvét. Men er fodbold nørd. men ser på en dansk skuffelse i en gruppe, der lignede en drøm, da lodtrækningen blev lavet. Men fodbold er ikke altid så forudsigeligt desværre.

Tænk, at det danske landshold igen efter de sidste 20 min af første halvleg magtede så lidt. Teknisk, fysisk og indstillingsmæssigt. Jeg så ikke et eneste punkt, hvor vi ærligt kan sige, at vi da var klart bedre end Sverige. Og jeg synes det, er  forstemmende. Og det var ikke til at få øje på, at dette skulle være et landshold, der virkelig gerne vil til EM, og som måske har en form for berettigelse. Til at komme med. Og det synes jeg, ikke de har pt.

Jeg vil ikke tro, at  Danmark overhovedet vil være en berigelse af slutrunden i Frankrig?  I den aktuelle spille tilstand vil EM overhovedet ikke savne Danmark. Men det kommer jo heller ikke til, at ske nu.

havde spillerne med Bendtner i spidsen været brugte biler, så var de. For det første dumpet med et brag til syn.  og jeg mener det var tvivlsomt, om man kunne få udbetalt en skrotpræmie på nogen af dem.  De to afsindigt svage kampe mod Albanien og Armenien har i min optik vist, at Morten Olsens tropper under ingen omstændigheder er et køretøj, der selv finder vej til Frankrig og næste års EM. Det er slut Jeg tør næsten sige, at Sverige er fortjent videre. Men det spændende er nu, Hvad der så skal ske i fremtiden? Hvem skal være den ny landstræner, for heldigvis slutter Morten Olsen da. Og med rette på tide. Mere udbrændt Har jeg sjældent set en mand som ham. Hvad gør DBU nu. Hvilke tiltag vil de tage. Ja spørgsmålene er mange.

Det kunne spillerne ikke være bekendt. Nicklas Bendtner DUMPET, FALLITerklæring, han  får så meget spilletid. Christian Eriksen, Er helt væk på landsholdet. Jeg mener han spilles meget forkert i den taktik Morten O stiller. Kanterne er da helt væk. Vil man spille 4-3-3 system så skal man have spillerne til det. Der er ofte mange spillere som Morten udtager som ikke engang får spilletid på deres respektive hold. Er det i orden? Har det danske landshold noget at gøre, noget at vise frem, som tilskuerne vil synes om og glæder sig til at se Nej. Ikke hvis man skal måle og vurdere Morten Olsens mandskab på ’præstationen’ i aftes mod Sverige. Så er de dumpet med et gigantisk 00.

Ha en god aften og de sidste 10 min, af Danmark - Sverige. 1-2

KK


 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjae..Durmisi hvorfor sender de ham ikke mod baglinjen, han er jo hurtig?! 

Høje indlæg af kvalitet hvor blev de af? 

Men egentligt er det vel mest spillene der er dårlige... , de sider jo mest på bænken i deres klubber, så et det jo at bolden løber ud over sidelinjen efter 3 afleveringer.  

Men skidt med det, der kommer jo snart EM i kvindehåndbold KK :P 

Go nat :)  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg trøster mig med at der er en ny generation på vej, U21 holdet til sidste em var faktisk ganske udmærket. Okore, Sisto, Vestergaard, A Christensen, Eriksen, Pierre-Emil, Fischer, Lucas Andersen, Boilesen.. Der er mange gode på vej.

Vi skal bare af med den gamle garde. Og Olsen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet under hele turneringen har været, at vi ikke har kunnet score. Det har været en utrolig mager målhøst. Vi har simpelthen ingen i front, der kan lave mål. Hvor var Bendtner? Vi mangler simpelthen en Gerd Müller, der er driftsikker.

Jeg sidder og tænker på, hvor svenskerne ville have været i aften uden Zatan? De spillede jo heller ikke særlig godt. Forskellen i aften imellem Zatan og Bendtner siger det hele.

Nej, som jeg tidligere har skrevet, er det det mindst ringe hold, der går videre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 9 timer siden:

Det kunne spillerne ikke være bekendt. Nicklas Bendtner DUMPET, FALLITerklæring, han  får så meget spilletid. KK

Ja, han har betydeligt bedre held med at optræde i Se & Hør end på landsholdet. Lad bare den sprøjte beholde ham.

Del dette indlæg


Link til indlæg

En skråsikker Flemming Toft mente at vide med sikkerhed her til morgen at den nye landstræner bliver Åke Hareide. 

Men jeg er iøvrigt enig i at Morten Olsen er brændt ud, og nok har været det i et par år. Og så fatter jeg simpelthen ikke hvordan der kan være så stor forskel på Christian Eriksen i Tottenham og Christian Eriksen på landsholdet. Han lavede jo den ene fejlaflevering efter den anden,

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 1 minut siden:

Og så fatter jeg simpelthen ikke hvordan der kan være så stor forskel på Christian Eriksen i Tottenham og Christian Eriksen på landsholdet. Han lavede jo den ene fejlaflevering efter den anden,

Svaret er lederskab !!! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 26 minutter siden:

Svaret er lederskab !!! 

Muligvis, men lederen kan da for pokker ikke sparke bolden det rigtige sted hen for ham. Jeg mener, han laver helt banale grundlæggende fejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

5,4 million indbyggere......

Sådan en lilleput nation. For hver gang vi har en stjerne har Tyskland  17 stjerner. Der er for mange pladser vi kun har leverpostej spillere og verdensstjerner har vi som sådan ikke. Med den forudsætning, hvordan skulle det så blive bedre? Christian Eriksen spiller ikke så godt på Landsholdet som i Tottenham det gjorde Michael Laudrup iøvrigt heller ikke. Kig på hvilke spillere Christian er omgivet af i Tottenham og hvilke Laudrup var omgivet af i Barcelona og Real Madrid. Det var ikke leverpostej spillere, hvilket nok har stor indflydelse på hvordan de kan lade deres kreative og geniale kvaliteter få frit spil

Nuvel vi har klaret os bedre førhen og kvalificeret os til de fleste turneringer. Men det har da altid været mere held end forstand, hvis vi har vundet over Spanien, Tyskland, Brasilien og de andre store nationer. Yderligere er nogen af de tidligere tilbagestående Lande begyndt at udvikle deres fodbold, så niveauet bliver højere.

Dansk Landshold fodbold har i mange år været en kedelig omgang og sådan vil det formentlig blive ved. Vi er kun en lilleputnation

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 22 minutter siden:

Muligvis, men lederen kan da for pokker ikke sparke bolden det rigtige sted hen for ham. Jeg mener, han laver helt banale grundlæggende fejl.

Næh, det kan han ikke. Men han kan motivere eller demotivere, så spillerne er tændt på at gøre deres bedste eller ikke. I dette tilfælde var de vist ikke tændt på at gøre deres bedste.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Geilekarl skrev, for 1 time siden:

Yderligere er nogen af de tidligere tilbagestående Lande begyndt at udvikle deres fodbold, så niveauet bliver højere.

Vi havde dog et hold i midtfirserne, der kunne spille op med alle andre. Havde Jesper Olsen (?) ikke lagt så tåbeligt tilbage i kampen mod spanierne, var tingene nok gået lidt anderledes. Men til citatet: Her har du nok fat i noget centralt. Der findes simpelthen ikke "lette" modstandere mere!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg sidder her som fuldstændig ligeglad med fodbold, og tænker på hvorfor det kan bringe så mange mennesker i kog. 

Herregud det er 11 (er det det rigtige tal?)  skaller der skal arbejde sammen om at få en læderkugle ind mellem to stænger. Der er tilsyneladende en eller anden afgud, med assistenter, der skal fortælle disse 11 småguder, hvordan de skal gøre det? Jamen for helvede, hvordan skal afguden vide det? Han aner sgu da ikke hvad det andet hold ( det ER et andet hold, ikke?)  vil gøre. 

Hvorfor i det hele taget være så optaget af noget så ligegyldigt. Hvad bidrager disse knoldesparkere til, sådan set i et verdens perspektiv? Producerer de noget der gavner andre - så som insulin, elkørestole, energi sparer dimser, sikker færdsel, sund livsstil? - næ vel. 

Der er hundrede tusinde vis af mennesker der hver dag producerer noget meningsfyldt, noget det hjælper mennesker til en bedre tilværelse, til livs- værdi og kvalitet. Hvorfor hører vi ikke om dem, og deres ledende guder, hjælpe guder små engle osv? 

I guder mennesker, sport er leg - ikke andet - altså medmindre man lige sidder i en eller anden international sports organisation og feder sig med penge, mad, sprut, rejser, kvinder og frem for alt magt . 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet med dansk fodbold er, at det er en flok primadonnaer der render rundt. De er alle af den opfattelse at de er den bedste på landsholdet, og holdet skal derfor spille deres spil. Da dette ikke er tilfældet, bliver det noget rod. Vi har på nuværende tid ingen klassespiller.

Vi må tilbage til Sepp metoden, ingen luksus hoteller, men barakker i Brøndby. Det er en ære at spille på landsholdet, ikke et job så udlandet kan se dig.

Viva le France

Redigeret af modenelsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til Aarhuselsker….

Jeg sidder her som fuldstændig glad for bold, og tænker: Jo sport er et slags opium for folket, det har til alle tider skullet underholde. Jo, CR7 er ikke en helt, han er en fodboldspiller, en rigtig god en, men helten er den person, der tager til Afrika og kæmper mod Ebola, uden at skulle have sit navn nævnt nogle som helst steder efter min mening.  Ikke den der producerer insulin for mamon(min respekt til den der opfandt det), el-pærer, jo tak det er vel ligeledes en industri, lad os da gøre dem til helte. Vedkender jeg ikke at det gør verden til et bedre sted at eksistere, jo, men for at vi skal leve, skal vi have kulturen og kunsten med. Ellers er det bare eksistens, mere strømlinet jo, vedholdende livslængde jo.

Nå, det er sagt, så kan jeg overhovedet ikke forstå, at nogles interesser skal degraderes og sættes op imod og perspektiveres til din anskuelse af en bedre verden. Du måler en god verden efter dens produkter, ikke om dens beboere er glade og finder glæde i legen, ikke om de dyrker noget for at forenes om lidenskab.  

Desuden må jeg så have lov, at provokere for provokationens skyld, som også du jo har gjort og pointere: 

Sikke en verden vi ville have uden leg.                                                                                        

Tilbage til emnet - Nu er jeg ikke den der her skal kloge i fodbold, eftersom jeg hurtigt kan komme til kort, men som så mange andre ser jeg frem til en ny æra, uden Morten Olsen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 3 timer siden:

Jeg sidder her som fuldstændig ligeglad med fodbold, og tænker på hvorfor det kan bringe så mange mennesker i kog. 

Herregud det er 11 (er det det rigtige tal?)  skaller der skal arbejde sammen om at få en læderkugle ind mellem to stænger. Der er tilsyneladende en eller anden afgud, med assistenter, der skal fortælle disse 11 småguder, hvordan de skal gøre det? Jamen for helvede, hvordan skal afguden vide det? Han aner sgu da ikke hvad det andet hold ( det ER et andet hold, ikke?)  vil gøre. 

Hvorfor i det hele taget være så optaget af noget så ligegyldigt. Hvad bidrager disse knoldesparkere til, sådan set i et verdens perspektiv? Producerer de noget der gavner andre - så som insulin, elkørestole, energi sparer dimser, sikker færdsel, sund livsstil? - næ vel. 

Der er hundrede tusinde vis af mennesker der hver dag producerer noget meningsfyldt, noget det hjælper mennesker til en bedre tilværelse, til livs- værdi og kvalitet. Hvorfor hører vi ikke om dem, og deres ledende guder, hjælpe guder små engle osv? 

I guder mennesker, sport er leg - ikke andet - altså medmindre man lige sidder i en eller anden international sports organisation og feder sig med penge, mad, sprut, rejser, kvinder og frem for alt magt . 

 

 

 

Nogle af de største begivenheder som kan trække folk til på forskellige måder er jo sport.

Bare se beløbet på præmierne, sponsoraterne og ikke mindst hvad en fodbold spiller fx koster :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 3 timer siden:

Jeg sidder her som fuldstændig ligeglad med fodbold, og tænker på hvorfor det kan bringe så mange mennesker i kog. 

Herregud det er 11 (er det det rigtige tal?)  skaller der skal arbejde sammen om at få en læderkugle ind mellem to stænger. Der er tilsyneladende en eller anden afgud, med assistenter, der skal fortælle disse 11 småguder, hvordan de skal gøre det? Jamen for helvede, hvordan skal afguden vide det? Han aner sgu da ikke hvad det andet hold ( det ER et andet hold, ikke?)  vil gøre. 

Hvorfor i det hele taget være så optaget af noget så ligegyldigt. Hvad bidrager disse knoldesparkere til, sådan set i et verdens perspektiv? Producerer de noget der gavner andre - så som insulin, elkørestole, energi sparer dimser, sikker færdsel, sund livsstil? - næ vel. 

Der er hundrede tusinde vis af mennesker der hver dag producerer noget meningsfyldt, noget det hjælper mennesker til en bedre tilværelse, til livs- værdi og kvalitet. Hvorfor hører vi ikke om dem, og deres ledende guder, hjælpe guder små engle osv? 

I guder mennesker, sport er leg - ikke andet - altså medmindre man lige sidder i en eller anden international sports organisation og feder sig med penge, mad, sprut, rejser, kvinder og frem for alt magt . 

 

 

Hej ÅE

Ja jeg undre, mig du så bruger tid på at, skrive dit indlæg. Hvis du er så fuldstændig ligeglad med fodbold. Indlægget indikere jo meget godt, hvad det handler om.

I mit indlæg er der mange ting, jeg egentlig koncentrerer mig om. Der er selvfølgelig, Danmarks spil i kampen mod Sverige, De forskellige spiller, og hvordan de agere på Landsholdet. læs evt dette åbne brev til Lord Bendtner  http://www.tipsbladet.dk/blog/cathrinelundager/kaere-nicklas Det siger egentlig meget.

Fodbold er en livsstil, meget svært, at forklare, hvorfor det betyder så meget for mange mennesker i DK og verden. Man brænder for det, Man er i et sammenhold, Man er sammen om, at fører holdet videre. Derfor er det dybt frustrerende, at se, når spillere der er idoler for mange. Ja endda stil ikoner, og ikke mindst dnnelses mennesker for mange unge. 

Ja og mit indlæg handler meget om morten Olsens lederskab. Hvad er gået galt, Og hvorfor er han i de seneste 4 år ikke været mere innovativ. Der er mange flere ting en leder som Morten O, skal,. Men der er fx disse ting ledere også skal kunne. Vise retning, Forestille sig hvilke forandringer, der sandsynligvis kan fremkomme eller opstå  Altså (visionær), Innovative,  gode til at være præcise mht. hvad der kræves af den enkelte medarbejder, og ikke mindst, Skabe en fælles vision, Og der dumper han i mine øjne.

Ja fodbold er leg for drenge og piger i alderen 5-14 alderen. Leg udvikler. at legen først og fremmest må betragtes som et formål i sig selv. I udgangspunktet tjener legen altså ikke nogen interesser uden for aktiviteten. Og for professionelle spiller er det da ikke en leg. Men et arbejde. de tjener kassen på at frustrere, eller glæde mennesket. Og fodbold er nu engang en af de mest viste sportsgrene i verden. 

Ha en dejlig onsdag aften ÅE.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, for 8 timer siden:

Jeg sidder her som fuldstændig ligeglad med fodbold, og tænker på hvorfor det kan bringe så mange mennesker i kog. 

Herregud det er 11 (er det det rigtige tal?)  skaller der skal arbejde sammen om at få en læderkugle ind mellem to stænger. Der er tilsyneladende en eller anden afgud, med assistenter, der skal fortælle disse 11 småguder, hvordan de skal gøre det? Jamen for helvede, hvordan skal afguden vide det? Han aner sgu da ikke hvad det andet hold ( det ER et andet hold, ikke?)  vil gøre. 

Hvorfor i det hele taget være så optaget af noget så ligegyldigt. Hvad bidrager disse knoldesparkere til, sådan set i et verdens perspektiv? Producerer de noget der gavner andre - så som insulin, elkørestole, energi sparer dimser, sikker færdsel, sund livsstil? - næ vel. 

Der er hundrede tusinde vis af mennesker der hver dag producerer noget meningsfyldt, noget det hjælper mennesker til en bedre tilværelse, til livs- værdi og kvalitet. Hvorfor hører vi ikke om dem, og deres ledende guder, hjælpe guder små engle osv? 

I guder mennesker, sport er leg - ikke andet - altså medmindre man lige sidder i en eller anden international sports organisation og feder sig med penge, mad, sprut, rejser, kvinder og frem for alt magt . 

Måske Bundstokken version 2.0 eller Bundstokken light.  Arghh, måske det var lykkedes Bs ikke at være klar over det rigtig mange aviser skrev om på forsiden i slutningen af sidste uge (lørdag var overskriften desværre noget alvorligere), men underligt i betragtning af alle hans henvisninger til avisartikler, men sådan er det åbenbart.

 

Aarhuselsker, jeg forstår ikke dit behov for at skrive på en tråd som du angiveligt ikke er interesseret i og om noget, som du ikke har noget kendskab til, men du er måske 'frelst', eller ønsker du at 'frelse' alle de fodboldinteresserede, dem der synes at fodbold er fantastisk underholdning (normalt, ikke i går aftes, forstås :unsure:).

Når det kommer til stykket er det jo ikke noget specielt dansk over den entusiasme/passion som (bl.a.) mange danskere har for fodbold. Sådan er det jo worldwide og måske oftest mere end i Danmark.

Og i modsætning til det fleste på denne tråd vil jeg da udtrykke min store beundring for Morten Olsen og hans aftryk på dansk fodbold gennem de seneste 15 år. Fair nok, det var en trist og ærgerlig slutning ikke at komme til EM, jeg havde troet at Serbien blev den værste modstander, jeghavde ikke set Albanien i den rolle, men det viser jo også, hvad der er skrevet tidligere, at grænserne mellem gode og dårlige hold rykker sig. f.eks. vandt Færøerne 2 gange over europamestrene fra 2004 (Grækenland - som i parentes bemærket, har haft det svært), men det viser vist, at der sker en udvikling .Og Island sikrede sig jo også en fortjent EM adgang i god tid.:D

 

Redigeret af nypaaeg

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige hørt at Hr Olsen ikke er ubekendt i thaimiljøet, og at mere end en kvinde har mindre smigrende ting at sige om ham.
Hvis det er rigtigt, er det åbenbart ikke kun på fodboldsplanen som strategien mangler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Aarhuselsker skrev, den 18/11/2015 15.08.34:

Jeg sidder her som fuldstændig ligeglad med fodbold, og tænker på hvorfor det kan bringe så mange mennesker i kog. 

Herregud det er 11 (er det det rigtige tal?)  skaller der skal arbejde sammen om at få en læderkugle ind mellem to stænger. Der er tilsyneladende en eller anden afgud, med assistenter, der skal fortælle disse 11 småguder, hvordan de skal gøre det? Jamen for helvede, hvordan skal afguden vide det? Han aner sgu da ikke hvad det andet hold ( det ER et andet hold, ikke?)  vil gøre. 

Hvorfor i det hele taget være så optaget af noget så ligegyldigt. Hvad bidrager disse knoldesparkere til, sådan set i et verdens perspektiv? Producerer de noget der gavner andre - så som insulin, elkørestole, energi sparer dimser, sikker færdsel, sund livsstil? - næ vel. 

Der er hundrede tusinde vis af mennesker der hver dag producerer noget meningsfyldt, noget det hjælper mennesker til en bedre tilværelse, til livs- værdi og kvalitet. Hvorfor hører vi ikke om dem, og deres ledende guder, hjælpe guder små engle osv? 

I guder mennesker, sport er leg - ikke andet - altså medmindre man lige sidder i en eller anden international sports organisation og feder sig med penge, mad, sprut, rejser, kvinder og frem for alt magt . 

 

 

Hvad er formålet med livet? Indisk filosofi ville sige Sat chit Ananda, hvor ananda er lykke eller bliss og i en lavere form glæde. Der er få ting i verden der skaber så meget glæde som fodbold - der er få ting der kan få folk til at connecte(dog også det modsatte) som fodbold.

Børn i hele verden nyder at spille bold.

Min første backpackertur til Brasilien er jeg sikker på blev markant bedre af at jeg var interesseret i fodbold. Jeg skulle bare nævne laudrup, så var vi bedste venner på et splitsekund.

Og så lige en lille krølle - jævnligt motion og glæde ved at spille fodbold kan være nogle af de ingredienser der gør at man slet ikke behøver insulin eller elkørestole :o).

Fodbold er livets salt.

Redigeret af Reaper

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
kanonkongen skrev, den 17/11/2015 22.26.49:

Ordene er ikke pæne, men jeg mener, at Dk er Dumpet, og total Ideforladte.

Efter 15 flotte velspillede minutter. Med en stor scoringschance som ender på overliggeren.  Vil jeg her give mit besyv med. Det danske fodboldlandshold får massiv kritik, af mig efter de første 45 min.  landsholdet er,Ideforladte, uden energi og vilje. Hold nu op en ørkenvandring, det danske landshold Og Morten Olsen sender os ud på i disse tider.

Jeg mener at. Det er inderligt deprimerende, at jeg sidder og skriver. Jeg kunne jo bare slukke tvét. Men er fodbold nørd. men ser på en dansk skuffelse i en gruppe, der lignede en drøm, da lodtrækningen blev lavet. Men fodbold er ikke altid så forudsigeligt desværre.

Tænk, at det danske landshold igen efter de sidste 20 min af første halvleg magtede så lidt. Teknisk, fysisk og indstillingsmæssigt. Jeg så ikke et eneste punkt, hvor vi ærligt kan sige, at vi da var klart bedre end Sverige. Og jeg synes det, er  forstemmende. Og det var ikke til at få øje på, at dette skulle være et landshold, der virkelig gerne vil til EM, og som måske har en form for berettigelse. Til at komme med. Og det synes jeg, ikke de har pt.

Jeg vil ikke tro, at  Danmark overhovedet vil være en berigelse af slutrunden i Frankrig?  I den aktuelle spille tilstand vil EM overhovedet ikke savne Danmark. Men det kommer jo heller ikke til, at ske nu.

havde spillerne med Bendtner i spidsen været brugte biler, så var de. For det første dumpet med et brag til syn.  og jeg mener det var tvivlsomt, om man kunne få udbetalt en skrotpræmie på nogen af dem.  De to afsindigt svage kampe mod Albanien og Armenien har i min optik vist, at Morten Olsens tropper under ingen omstændigheder er et køretøj, der selv finder vej til Frankrig og næste års EM. Det er slut Jeg tør næsten sige, at Sverige er fortjent videre. Men det spændende er nu, Hvad der så skal ske i fremtiden? Hvem skal være den ny landstræner, for heldigvis slutter Morten Olsen da. Og med rette på tide. Mere udbrændt Har jeg sjældent set en mand som ham. Hvad gør DBU nu. Hvilke tiltag vil de tage. Ja spørgsmålene er mange.

Det kunne spillerne ikke være bekendt. Nicklas Bendtner DUMPET, FALLITerklæring, han  får så meget spilletid. Christian Eriksen, Er helt væk på landsholdet. Jeg mener han spilles meget forkert i den taktik Morten O stiller. Kanterne er da helt væk. Vil man spille 4-3-3 system så skal man have spillerne til det. Der er ofte mange spillere som Morten udtager som ikke engang får spilletid på deres respektive hold. Er det i orden? Har det danske landshold noget at gøre, noget at vise frem, som tilskuerne vil synes om og glæder sig til at se Nej. Ikke hvis man skal måle og vurdere Morten Olsens mandskab på ’præstationen’ i aftes mod Sverige. Så er de dumpet med et gigantisk 00.

Ha en god aften og de sidste 10 min, af Danmark - Sverige. 1-2

KK


 

Udefra synes jeg han ligner en som er låst fast i angst og kontrol - noget der afspejler sig på landsholdet. Han har dog været god - dengang han stadig havde overblikket. Det har han ikke længere.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg skriver i en tråd om fodbold, ikke fordi fodbold er kedeligt i mine øjne( jo det er al sport man kun kigger på), men fordi jeg får det decideret dårligt af den ikonisering og kollektive hype der opstår omkring fodbold - og andre sportsgrene, hvor pengene tæller mere end den legende sport. 

At hævde at fodbold, på det plan vi taler om i denne tråd, er kåde drenges sunde leg med en bold, er fornægtelse. 

Bortset fra cykelsport og boksning, er der vist ingen sportsgren der er så korumpperet som fodbold. Det drejer sig udelukkende om penge. Spillerne får urealistisk høje lønninger, for et job som .....vel det er jo ikke raket videnskab vel? 

Det der dog anfægter mig mest, er at alle i fans, med jeres blinde tilbedelse af fodbold på højt plan, supporterer en verden der er så rådden, at havde vi talt om private virksomheder, var den ikke gået i mange dage. FIFA?_??_??? Der sidder i diverse organisationer en bærme af små svedende, fede gamle mænd i grimme og dårligt siddende jakkesæt, og skovler penge ind til sig selv. Dels i form af en løn, som er eksorbitant høj, dels i form af bestikkelse. Det har vi jo alle set - hvad hedder han nu? Splatter eller sådan noget. 

 

@Nihil

Jo, jeg kan godt sætte økonomien ved bold i perspektiv med f.eks. Novo. Det kan jeg fordi vi taler utroligt mange penge, og Novos store indtjening, betyder at der til stadighed udvikles insulin, som medfører at diabetes patienter får et bedre og længere liv, end før. Uden firmaer som Novo, Lilley osv ville disse patienter have et helvedes dårligt og kort liv. 

Men du mener ikke at risikovillige investorer skal belønnes for at investere i forskning? Dette blot til eftertanke for dig. Du skal ikke svare, for jeg lover længere ned KK ikke at blande mig mere, så jeg replicerer ikke. 

Hvad får verdens befolkning ud af fodbold? Brød og skuespil? Jo da, men er brød og skuespil, ikke blot et "hold kæft bolsje"? 

 

Sport og penge hører i mine øjne ikke sammen. Det fører øjeblikkeligt til at udøverne udnyttes til fordel for økonomisk vinding til "organisatoren" 

@kanonkongen

undskyld jeg afsporede din tråd lidt, Jeg trækker mig ud :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...