Hop til indhold
kanonkongen

Landsholdet. En træt Morten Olsen. Ideforladt, ingen taktik eller bare pinligt.

Recommended Posts

Aarhuselsker skrev, 1 time siden:

Jeg skriver i en tråd om fodbold, ikke fordi fodbold er kedeligt i mine øjne( jo det er al sport man kun kigger på), men fordi jeg får det decideret dårligt af den ikonisering og kollektive hype der opstår omkring fodbold - og andre sportsgrene, hvor pengene tæller mere end den legende sport. 

At hævde at fodbold, på det plan vi taler om i denne tråd, er kåde drenges sunde leg med en bold, er fornægtelse. 

Bortset fra cykelsport og boksning, er der vist ingen sportsgren der er så korumpperet som fodbold. Det drejer sig udelukkende om penge. Spillerne får urealistisk høje lønninger, for et job som .....vel det er jo ikke raket videnskab vel? 

Det der dog anfægter mig mest, er at alle i fans, med jeres blinde tilbedelse af fodbold på højt plan, supporterer en verden der er så rådden, at havde vi talt om private virksomheder, var den ikke gået i mange dage. FIFA?_??_??? Der sidder i diverse organisationer en bærme af små svedende, fede gamle mænd i grimme og dårligt siddende jakkesæt, og skovler penge ind til sig selv. Dels i form af en løn, som er eksorbitant høj, dels i form af bestikkelse. Det har vi jo alle set - hvad hedder han nu? Splatter eller sådan noget. 

 

@Nihil

Jo, jeg kan godt sætte økonomien ved bold i perspektiv med f.eks. Novo. Det kan jeg fordi vi taler utroligt mange penge, og Novos store indtjening, betyder at der til stadighed udvikles insulin, som medfører at diabetes patienter får et bedre og længere liv, end før. Uden firmaer som Novo, Lilley osv ville disse patienter have et helvedes dårligt og kort liv. 

Men du mener ikke at risikovillige investorer skal belønnes for at investere i forskning? Dette blot til eftertanke for dig. Du skal ikke svare, for jeg lover længere ned KK ikke at blande mig mere, så jeg replicerer ikke. 

Hvad får verdens befolkning ud af fodbold? Brød og skuespil? Jo da, men er brød og skuespil, ikke blot et "hold kæft bolsje"? 

 

Sport og penge hører i mine øjne ikke sammen. Det fører øjeblikkeligt til at udøverne udnyttes til fordel for økonomisk vinding til "organisatoren" 

@kanonkongen

undskyld jeg afsporede din tråd lidt, Jeg trækker mig ud :) 

Du skal skam ikke undskylde da ÅE. 

Alt med penge og koruption. Fifa DBU spiller osv er jeg da helt enig i. 

Men at du påstår at fans går i blinde er da vist en overfortolkning af de helt store. 

Og nu har jeg vist heller aldrig skrevet ÅE at de var leg. Det var dig der bragte det på bane. Jeg lige det modsatte hvis du læser det jeg skriver. 

God dag og god weekend 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...