Hop til indhold
Findus

"Den Gode Anmeldelse"

Recommended Posts

Dette er er egentligt en videreudvikling af et indlæg jeg postede i en anden tråd fredag efter anmeldelser har været vendt i flere tråde i et par dage - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/42579-når-kæresten-har-solgt-sin-krop/?do=findComment&comment=345553 

Siden er vores anmeldelser kommet i fokus, med Politikkens kronik idag - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/43054-kronikken-i-politiken-i-dag/  og også i denne tråd om diskretion kontra anmeldelse - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/42974-diskretion/

Anmeldelserne er EG´s kerne, og hvis vi ser bort fra den forholdsvist begrænse kerne af os som tilbringer lidt for meget tid herinde og som befolker "generel debat", så er det anmeldelserne de fleste brugere af EG kommer for - og det er det vi bliver bedømt på og ofte fordømt på når der er presse opmærksomhed på EG. 

Det er nemt at pege på "den gennemført ubehagelige" eller den "den dårlige" anmeldelse, og nogle anmeldelser går for tættere på hvad, hvordan og i hvilken rækkefølge et besøg forløb end godt er - men det spørgsmålet er hvordan ser den gode og respektfulde anmeldelse ud? hvad karakteriserer den, og hvad indeholder den og hvad indeholder den ikke? Eller er der i det hele taget ét fælles træk ved "den gode anmeldelse", er den i virkeligheden ligeså individuel som skribenterne på EG?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du nævner faktisk selv at den gode anmeldelse handler om at udvise respekt for pigen.

Hvis jeg skulle skrive en anmeldelse om en af pigerne herinde, så vil jeg nok starte med at spørge vedkommende om hun ønsker at blive anmeldt. Hvis hun ikke ønsker at blive anmeldt, så vil det jo være respektløst at poste en anmeldelse. Der er piger, som ikke ønsker at blive anmeldt. 

Som jeg ser det, så handler den gode anmeldelse også om at have forståelse for, at der skal 2 til en tango. Derfor bør man efter min mening også medtænke sin egen rolle, når man skriver en anmeldelse.  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg ser det, så handler den gode anmeldelse også om at have forståelse for, at der skal 2 til en tango. Derfor bør man efter min mening også medtænke sin egen rolle, når man skriver en anmeldelse.  

Selvfølgelig.

Men hvad indeholder den gode anmeldelse - efter din mening?

Del dette indlæg


Link til indlæg

tja.. Hvornår anmelder man et menneske og hvornår anmelder man en.."ydelse"..?

Se - det er jo nok der vi har kernen, man gør jo begge dele. Ydelsen er så personlig og så tæt forbundet med personen, at det er svært at skille ene fra det andet. Flere af de deciderede usympatiske anmeldelser har efter min mening det fællestræk, at pigen betragtes rent som en ydelse og ikke som en person.

Det der er rigtigt svært i en anmeldelse er at ramme balancen mellem hvad der legitimt har almen interesse for EG segmentet, og hvad der er specifikt og alene kommer de to ved der har været involveret. Selv en beskrivelse af en god oplevelse skrevet med de bedste intentioner kan være en belastning for pigen.  

Redigeret af Findus
Stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej med jer.

Ja hvad er egentlig en god anmeldelse?. Er det vigtigst at beskrive ydelsen, eller ja mennesket. Som Claire skriver. Jeg kan jo kun skrive for mig selv. Men for mig er det ikke ydelsen i sig selv der er interessant for mig, at beskrive. Men det menneske jeg besøger.

Relationen er vigtigere for mig, end det at få prislisten stukket i hånden. Jeg har personligt, brug for at kende lidt til det menneske jeg besøger. Ja det kan være svært for hvilke parametre skal man så anmelde på. Ja jeg kan godt lide, at læseren bliver pirret og selv danner sig et billede af forløbet. Ja ala det Findus du skrev om dig og Liv ret underholdende anmeldelse.

Paradoksalt hænger det for, mig sammen med, at de fleste mennesker bliver mere påvirkede af processen og interaktionen omkring et besøg hos en GP, end det egentlige resultat. Mennesket er et socialt væsen, og derfor går jeg/vi ofte mere op i det sociale spil, som udspiller sig omkring besøget, eller jeg gør ihvertfald. End den konkrete ydelse, som man får. Og det er det jeg ligger til grund for en god anmeldelse. Og når jeg læser en god anmeldelse af en pige, Ja så får jeg lyst til at besøge pigen. 

God søndag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

tja.. Hvornår anmelder man et menneske og hvornår anmelder man en.."ydelse"..?


 

 

 

Man kan ikke anmelde/beskrive sit besøg hos dig, uden også at omtale de af dine personlige egenskaber, man opfangede. Tingene hænger sammen. Skulle man blot omtale ydelsen, så ville det kun være en halv anmeldelse. Jeg besøger ikke dig for at få en ydelse, jeg kommer for at få en oplevelse :) 

Når det så er sagt (skrevet :) ) så vil jeg sige at finder man ikke kemien, svinger man ikke sammen, ja så skal det da nævnes - også for at forklare en manglende begejstring i anmelelsen- men man bør også se på sig selv. 

Såfremt der decideret er tale om bondefangeri og snyd, så mener jeg ikke man skal skjule det. Det er dog ikke nødvendigt at trække sig selv og sit sprog ned på rendestens niveau. 

Jeg havde en rigtig dårlig oplevelse i sidste uge. Det beskrev jeg her: 

 

Det synes jeg er en god anmeldelse af et besøg der var en total fiasko. 

En god anmeldelse af et godt besøg er vel ikke problematisk i forhold til Findus oplæg? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men undskyld.. Hvad ret har i til at anmelde et andet menneske? :) Hvad tror i det er i køber? Så kan det godt være at tingene hænger sammen og det er en "halv anmeldelse uden"  too bad honey.

Man kan og skal ikke anmelde noget, der ikke er til salg. 
Møder man en "kold og uengageret pige" så er hun måske en dårlig skuespiller. Møder man en brandvarm og liderlig pige, så er hun måske en top skuespiller. Kan man som "anmelder" måske skrive det i stedet?

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

 

Det synes jeg er en god anmeldelse af et besøg der var en total fiasko. 

Helt enig.

Jeg har selv haft et par fiaskoer i tidens løb, men jeg er ikke sunket ned i rendestenssprog af den grund. Man kan sagtens aflevere sin utilfredshd på en sober måde.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men undskyld.. Hvad ret har i til at anmelde et andet menneske? :) Hvad tror i det er i køber? Så kan det godt være at tingene hænger sammen og det er en "halv anmeldelse uden"  too bad honey.

Man kan og skal ikke anmelde noget, der ikke er til salg. 
Møder man en "kold og uengageret pige" så er hun måske en dårlig skuespiller. Møder man en brandvarm og liderlig pige, så er hun måske en top skuespiller. Kan man som "anmelder" måske skrive det i stedet?
 

Når jeg anmelder, anmelder jeg en ydelse, men da den ydelse bliver leveret af et andet menneske, så kommer jeg automatisk til at anmelde pigen, når jeg skriver, at hun "er sød", "at hun er smuk og har en god mås" etc..

Jeg forstår hvad du mener, når du skriver, at det måske kunne være bedre, at skrive "god/dårlig" skuespiller, og meget kommer an på kemi, men en gang i mellem møder man en pige, som simpelthen bare er så passiv, at det går hen og bliver rigtig trist. Og det er her, jeg personligt, bliver lidt trist over, at jeg kunne have besøgt en anden GP, som måske/måske ikke ville have kunne give mig en bedre oplevelse.

Alt andet lige hvis pigen ikke har lyst til at spille skuespil den dag, og hun finder ud af det midt i, så må hun sige til, og sige, "Ved du hvad, lysten er der ikke, så hvad siger du til, at du får XXX kr. tilbage, eftersom der er gået XX minutter og så kalder vi det en dag?".

God eller ikke god skuespiller, der skal være respekt begge veje.

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Men undskyld.. Hvad ret har i til at anmelde et andet menneske? :) Hvad tror i det er i køber? Så kan det godt være at tingene hænger sammen og det er en "halv anmeldelse uden"  too bad honey.

Man kan og skal ikke anmelde noget, der ikke er til salg. 
Møder man en "kold og uengageret pige" så er hun måske en dårlig skuespiller. Møder man en brandvarm og liderlig pige, så er hun måske en top skuespiller. Kan man som "anmelder" måske skrive det i stedet?

 

 

 

man anmelder også en skuespillers person OG evner. 

Men jeg tror vi mener noget forskelligt når vi taler om at anmelde et menneske. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

selvfølgelig skal der respekt begge veje. 
Det er ekstremt individuelt og ekstremt personligt, nogle skriver søde respektfulde anmeldelser, andre (mange andre) skriver anmeldelser der for mig til at tænke, at EG i sandhed er en side, der burde lukkes ned.

Lige så vel som at "Ved du hvad, lysten er der ikke, så hvad siger du til, at du får XXX tilbage, eftersom der er gået XX minutter og så kalder vi det en dag?". måske ville være fedt for en gæst, men fuldstændig uacceptabelt for mange andre.
 

Der blev spurgt hvad en god anmeldelse er. En god anmeldelse vedrøre vel det man har købt. Jeg syntes (som folk vist efterhånden har fattet herinde :D ) ikke det er ok at anmelde, et andet menneske EDIT: uden tilladelse(!)  Den mening er nok snarer dannet ud fra de anmeldelser jeg har læst herinde, end udfra princippet. Selvom begge dele nok fylder lige meget.


 

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg

....

En god anmeldelse af et godt besøg er vel ikke problematisk i forhold til Findus oplæg? 

Ah ikke helt AE - jeg henvist netop til Diskretionstråden i oplægget. Pigen kan af mange grunde ikke ønske at blive anmeldt og en anmeldelse kan i sig selv være et problem uanset hvor positiv den er og at den er skrevet i bedste mening - link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/42974-diskretion/?do=findComment&comment=346238 - det er et ønske jeg altid selv har respekteret, og jeg har spurgt om lov først før jeg har skrevet en anmeldelse.

 

Men undskyld.. Hvad ret har i til at anmelde et andet menneske? :) Hvad tror i det er i køber? Så kan det godt være at tingene hænger sammen og det er en "halv anmeldelse uden"  too bad honey.

Man kan og skal ikke anmelde noget, der ikke er til salg. 
Møder man en "kold og uengageret pige" så er hun måske en dårlig skuespiller. Møder man en brandvarm og liderlig pige, så er hun måske en top skuespiller. Kan man som "anmelder" måske skrive det i stedet?

Vi er nok mindre uenige end det umiddelbart ser ud. Intet besøg er ren ydelse - det er et møde mellem to personer, men den "person" der indgå i anmeldelsen er pigens professionelle person, som i større eller mindre grad er identisk med pigens egentlige person - du kalder det så hendes "skuespil" og det er er en del af den samlede oplevelse :)  Iøvrigt mener jeg som sagt, at anmeldelsen bør være clearet med pigen først.

 

Redigeret af Findus
Flere stavefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

man anmelder også en skuespillers person OG evner. 

Men jeg tror vi mener noget forskelligt når vi taler om at anmelde et menneske. 

Det lyder jo mægtig fint når du skriver det sådan der :) Men sådan er sandheden jo ikke vel.?

Når "Janedo" bliver "anmeldt" og manden bag skriver at hun er så læske fed at det er ulækkert og at hun iøvrigt slet ikke kastede sig over ham, som en hver ung pige burde kaste sig over "Bo, 60, 100 kilo", så er det jo ikke bare et produkt han anmelder. Det er jo heller ikke bare en karakter skabt af pigen der sælger sex.

Det er et andet menneske han skriver om.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

selvfølgelig skal der respekt begge veje. 
Det er ekstremt individuelt og ekstremt personligt, nogle skriver søde respektfulde anmeldelser, andre (mange andre) skriver anmeldelser der for mig til at tænke, at EG i sandhed er en side, der burde lukkes ned.

Lige så vel som at "Ved du hvad, lysten er der ikke, så hvad siger du til, at du får XXX tilbage, eftersom der er gået XX minutter og så kalder vi det en dag?". måske ville være fedt for en gæst, men fuldstændig uacceptabelt for mange andre.
 

Der blev spurgt hvad en god anmeldelse er. En god anmeldelse vedrøre vel det man har købt. Jeg syntes (som folk vist efterhånden har fattet herinde :D ) ikke det er ok at anmelde, et andet menneske.  Den mening er nok snarer dannet ud fra de anmeldelser jeg har læst herinde, end udfra princippet. Selvom begge dele nok fylder lige meget.


 

Det lyder jo mægtig fint når du skriver det sådan der :) Men sådan er sandheden jo ikke vel.?

Når "Janedo" bliver "anmeldt" og manden bag skriver at hun er så læske fed at det er ulækkert og at hun iøvrigt slet ikke kastede sig over ham, som en hver ung pige burde kaste sig over "Bo, 60, 100 kilo", så er det jo ikke bare et produkt han anmelder. Det er jo heller ikke bare en karakter skabt af pigen der sælger sex.

Det er et andet menneske han skriver om.

 

 

Jeg synes det er underlig holdning, at en side som denne burde lukkes, fordi nogen her inde bruger et sprog du ikke bryder dig om. Who died and made you boss?

Det er da det samme som når Jasmin synes alle bordeller burde lukkes, fordi der er nogen bordeller hvor kvinderne ikke har det godt.

Ergo skal alle diskoteker i hele danmark lukkes, for der er jo ballade sådanne steder hver weekend ikke?

Ligesom fodbold selfølgelig skal forbydes pga. alle de hooligans.

Og nårh ja forbyd da professionel cykling de tager jo alle doping.

Ja jeg synes ikke det holder i hvert fald.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Jeg synes det er underlig holdning, at en side som denne burde lukkes, fordi nogen her inde bruger et sprog du ikke bryder dig om. Who died and made you boss?

Det er da det samme som når Jasmin synes alle bordeller burde lukkes, fordi der er nogen bordeller hvor kvinderne ikke har det godt.

Ergo skal alle diskoteker i hele danmark lukkes, for der er jo ballade sådanne steder hver weekend ikke?

Ligesom fodbold selfølgelig skal forbydes pga. alle de hooligans.

Og nårh ja forbyd da professionel cykling de tager jo alle doping.

Ja jeg synes ikke det holder i hvert fald.

hvis du nogen steder læser, at jeg skriver at jeg syntes at EG skal lukkes ned, eller at jeg er bossen og bestemmer at EG skal lukkes, har du helt sikkert mislæst det jeg skriver.

Jeg skriver at der er anmeldelser herinde, der kan få mig til at syntes at EG burde lukkes ned. Lige som der også er anmeldelser der er ganske respektfulde.

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Øeeeh, Claire, hver eneste gang man logger på hænger du ud på egs chat eller er bare online.

Hvad pokker laver du på et sted som du mener bør lukkes ? Er det gratis annoncer og kapring af kunder  der gør at du alligevel hele tiden er på eg selvom du mener stedet bør lukkes ?? :( :(:(

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvis du nogen steder læser, at jeg skriver at jeg syntes at EG skal lukkes ned, eller at jeg er bossen og bestemmer at EG skal lukkes, har du helt sikkert mislæst det jeg skriver.

Jeg skriver at der er anmeldelser herinde, der kan få mig til at syntes at EG burde lukkes ned. Lige som der også er anmeldelser der er ganske respektfulde.

Øhh hvad er forskellen så på at syntes at EG er en side der burde lukkes ned. Og syntes EG er en side der skal lukkes ned, når du ser det i forhold til det jeg skrev?

Det var ligesom det mit indlæg gik på. Hvis du synes EG burde lukkes på grund af, NOGEN bruger rendestens sprog, så må de andre ting jeg har skrevet jo også gælde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad betyder dette så?

Det betyder, når det er set i sammenhæng med resten af den sætning du har taget det ud fra, at her er anmeldelser der er så grælle og så respektløse over for et andet menneske, at jeg i det jeg læser dem (="de får mig til at  tænke") tænker at det burde absolut ikke være ok at skrive sådan om en anden, ej heller at ha en side, der på den måde agere som talerør for personer, der bruger den til at svine andre mennesker til. 

Vi kan blive ved med at diskutere en sætning, der egentlig er debatten ligegyldig, men hvis jeg syntes at EG skulle lukkes ned, så ville jeg for det første sige dét og for det andet ej heller benytte siden ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår, at der for dig er klar forskel mellem at "tænke" og "synes", at EG i sandhed er en side, der burde lukkes ned.

Det kan godt være svært at tyde, når man læser dine indsigelser mod anmeldelserne på EG, som jo er det vigtigste indhold på siden.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg forstår, at der for dig er reel forskel mellem at "tænke" og "synes", at EG i sandhed er en side, der burde lukkes ned.

Det kan godt være svært at tyde, når man læser dine indsigelser mod anmeldelserne på EG.

måske du bare skal læse det som en måde at beskrive hvor slemme jeg syntes nogle anmeldelser er. Lidt ligesom når nogle mænd siger at kvinder og kinesere ikke skulle ha lov til at kører bil. :) Jeg beklager at mit skriveri er så uforståeligt for dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen, så gør jeg det.

Kan jeg samtidig tillade mig at konkludere, at du ikke mener, at EG burde lukkes - trods anmeldelsernes i dine øjne slemme karakter?

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jamen, så gør jeg det.

Kan jeg samtidig tillade mig at konkludere, at du ikke mener, at EG burde lukkes - trods anmeldelsernes slemme karakter?

Ja, udfra hvad jeg allerede har skrevet " men hvis jeg syntes at EG skulle lukkes ned, så ville jeg for det første sige dét og for det andet ej heller benytte siden " så tror jeg godt du kan konkludere, at jeg ikke syntes at EG skal lukkes. :) 

Findus -undskyld afsporingen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...