Hop til indhold
Findus

"Den Gode Anmeldelse"

Recommended Posts

Selvfølgelig kan gp'ens ydelse ikke sammenlignes med en mekanikers mv, men det kan gp'ens pris heller ikke. For mange koster ½ times gp besøg mindst det samme som en dagløn efter skat, og da branchen har en del 'sorte får' er anmeldelser en mulighed for at gardere sig mod en dårlig oplevelse/spild af penge. Men selvfølgelig bør en anmeldelse altid være respektfuld og holdt i et sobert sprog uanset om oplevelsen har været god eller dårlig.

Mht sproget på EG er det Admin, der har fastlagt hvad der er acceptabelt, så kan man være enig eller ej.

Du kan da ikke gardere dig mod dårlige oplevelser/spild af penge gennem en anmeldelse.
Du kan gardere dig mod en oplevelse. Men du kan reelt ikke vide om den er god eller dårlig, for netop dig, hvis vi kigger på de anmeldelser hvor det går galt pga personligheder, og dem er der en del af. (Jeg tænker ikke her på de anmeldelser der beskriver en pige som ikke burde jobbe i branchen)
For sandheden er jo, at der altid er 2 sider af samme sag og endnu en gang spiller fætter kemi en stor rolle når det kommer til, forskellen mellem en god og dårlig oplevelse..

Jeg tænker lidt, at kvinder og mænd læser disse anmeldelser forskelligt. Og en diskussion om hvad der er en god anmeldelse vil være ganske præget af disse forskellige fortolkninger af en anmeldelse.
For et stykke tid siden var der en anmeldelse af en positiv oplevelse hos en pige. Hele seancen og senariet var mig egentlig meget imod, da jeg går meget ind for sikker sex.
Men hele beskrivelse bar præg af så meget ømhed for pigen og en stor respekt fra skribentens side, at jeg ikke kunne andet end at like den. Jeg gjorde det fordi jeg oplevede
en unik varme gennem hans skriverier. Jeg er så sikker på at de mandlige likes gik mere på sexdelen end min følelsesmæssige optur ved at læse den.

Skal vi snakke de mere negative anmeldelser, så tænker jeg lidt de kan deles op.
For der jo dem som går på, når en pige der ikke lige er 100% på spottes. Så gættes der gerne i anmeldelsen hvorfor. Om der gættes rigtig, er der ingen der ved.
Men gætterierne går tit på, at det nok er en pige som ikke burde være i branchen. Min tanke er når jeg læser dem, hvorfor gik du ikke bare makker? Og hvis du har den
mavefornemmelse der siger pigen ikke har det godt, hvorfor kontakter du så ikke competancecentret  i stedet for, at skrive en anmeldelse, og beder dem om at tjekke pigen.
Det kan gøres ganske anonymt og der er en større chancen for hjælp til pigen, fremfor en anmeldelse.
Hvis man kan mærke pigen ikke er 100% på og man alligevel vælger at blive, har jeg svært ved at se hun fortjener en dårlig anmeldelse. Det er her, at den med, når man
peger finger at en person, så er der 4 der peger på en selv, gælder.

Så er der anmeldelserne som bære præg af personlig hævn. Når jeg læser disse, ofte skrevet i et meget malerisk sprog, tænker jeg det kunne være sjovt
at høre hendes version af oplevelsen. Men samtidig sidder jeg også med en fornemmelse af, at tingende er gået helt skævt på et mere personligt plan.
At oplevelsen hos pigen har sat sig på følelserne frem for sexdelen. Den type anmeldelser kan vi nok ikke gøre så meget ved. Det er anmeldelser der skrives
for at give luft og for at vinde et par point tilbage og opnå lidt sympati for en uheldig oplevelse.

Der er så også dem, som jeg mistænker for selv at tænde lidt på, at skrive så svinske anmeldelser som muligt, og gerne i et sprog der vækker
forargelse blandt læserne. Kan man være en anmelder troll, ja det mene jeg faktisk godt man kan. Det slemme er så her, at pigen egentlig er ligegyldig, det
er folkets heppen eller forargelse der er drivkraften.

Når man så reflektere lidt over de negative anmeldelser, kan man stille få selvfølgeligheder op, for at det gøre det til en bedre anmeldelse, men man kan aldrig gøre
en negativ anmeldelse til en god anmeldelse. Er der negative følelser bag et skriv, vil der altid være en masse, man kunne ønske var formuleret mere fornuftigt eller
pakket lidt ind

 



 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du kan da ikke gardere dig mod dårlige oplevelser/spild af penge gennem en anmeldelse.Du kan gardere dig mod en oplevelse. Men du kan reelt ikke vide om den er god eller dårlig, for netop dig, hvis vi kigger på de anmeldelser hvor det går galt pga personligheder, og dem er der en del af. (Jeg tænker ikke her på de anmeldelser der beskriver en pige som ikke burde jobbe i branchen)
For sandheden er jo, at der altid er 2 sider af samme sag og endnu en gang spiller fætter kemi en stor rolle når det kommer til, forskellen mellem en god og dårlig oplevelse..

Jeg tænker lidt, at kvinder og mænd læser disse anmeldelser forskelligt. Og en diskussion om hvad der er en god anmeldelse vil være ganske præget af disse forskellige fortolkninger af en anmeldelse.
 

Det er da klart at en god anmeldelse ikke er nogen garanti for noget som helst, bl.a. fordi kemien er væsentlig, men alligevel mener jeg, at der er større chance for en god oplevelse, når der er xxx gode anmeldelser end når der er xxx dårlige. Og det må jo altid være op til den enkelte at vurdere om han kan 'bruge' den eller dem til noget, der findes klart nok ingen facitliste.

Om der er forskel på hvordan mænd og kvinder læser og forstår anmeldelser, er da muligt men komplet ligegyldigt. Det er mænd, der skriver, mænd, der læser, og mænd, der 'bruger' dem, og kvinder, der læser, men EG er jo altså primært et anmeldelsesforum.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da klart at en god anmeldelse ikke er nogen garanti for noget som helst, bl.a. fordi kemien er væsentlig, men alligevel mener jeg, at der er større chance for en god oplevelse, når der er xxx gode anmeldelser end når der er xxx dårlige. Og det må jo altid være op til den enkelte at vurdere om han kan 'bruge' den eller dem til noget, der findes klart nok ingen facitliste.

Om der er forskel på hvordan mænd og kvinder læser og forstår anmeldelser, er da muligt men komplet ligegyldigt. Det er mænd, der skriver, mænd, der læser, og mænd, der 'bruger' dem, og kvinder, der læser, men EG er jo altså primært et anmeldelsesforum.

nu er dette jo en debat omkring anmeldelser og jo så har det altså betydning for om vi læser og tolker dem forskelligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

nu er dette jo en debat omkring anmeldelser og jo så har det altså betydning for om vi læser og tolker dem forskelligt.

Hvad betydning har det så for valget af hvem man evt. vælger at besøge?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad betydning har det så for valget af hvem man evt. vælger at besøge?

Det er jo egentlig ikke det debatten her går på.
Og det er debatten jeg forholder mig til i mine skriv.
Skal man debatter hvad der er en god anmeldelse, altså selv skriveriet, i forhold til dem som læser dem, hvilket vi jo har fundet ud af også inc sexkøbs modstanderne,
så er det da vigtig at man også tager det med, at der er forskel på hvordan man fortolker og læser en anmeldelse.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg skrev i den anden tråd, så tvivler jeg nu OM jeg overhovedet burde skrive flere anmeldelser. Jeg er én gang blevet anvendt i Information, hvor en humoristisk replik blev genanvendt som hånligt og nedværdigende eksempel på retorikken i EG, uden journalisten lige spurgte "hvad tænkte du egentlig da du skrev det?"

Det tog jeg til efterretningen og overvejer nu ordene i særdelelshed, fordi man ved aldrig om Tanja og andre fra korstoget læser med.

Men i et frit, inkluderende forum som EG tror jeg ikke en "rule of thumb" eller uskrevne regler kan jævne problemet. Der vil altid være brugere som skriver hvad der passer dem og som ikke kender regelsættet, og som egentlig kun repræsenterer dem selv, men som ender med at repræsentere hele EG og alle sexkunderne.

Det bedste vi kan gøre er, at give kritikerne og modstanderne intet at gå efter, men det er nok ikke muligt.

Nettet er frit så længe det er lovligt, men jeg overvejer seriøst om der burde falde flere anbefalinger fra min hånd. Ved ikke hvor stor betydning EG har for pigerne, for en god anmeldelse er jo også en gratis annonce med større overbevisningskraft. Måske er nogle piger ligeglade, måske er andre ikke.

 

Og hvor er modstanderne af prostitution på EG? Tør I komme herind, rette på de mænd som snubler i termerne eller vælger de forkerte piger og burde have en opsang. Eller vil I fortsat holde afstand og udnytte jeres hjemmebanefordel hos pressen, hvor I kan vise ansigt og gå fakkeltog mod prostituionen?

Vil I have fat i humlen, så kom herind og indgå forlig.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg skrev i den anden tråd, så tvivler jeg nu OM jeg overhovedet burde skrive flere anmeldelser. Jeg er én gang blevet anvendt i Information, hvor en humoristisk replik blev genanvendt som hånligt og nedværdigende eksempel på retorikken i EG, uden journalisten lige spurgte "hvad tænkte du egentlig da du skrev det?"

Det tog jeg til efterretningen og overvejer nu ordene i særdelelshed, fordi man ved aldrig om Tanja og andre fra korstoget læser med.

Men i et frit, inkluderende forum som EG tror jeg ikke en "rule of thumb" eller uskrevne regler kan jævne problemet. Der vil altid være brugere som skriver hvad der passer dem og som ikke kender regelsættet, og som egentlig kun repræsenterer dem selv, men som ender med at repræsentere hele EG og alle sexkunderne.

Det bedste vi kan gøre er, at give kritikerne og modstanderne intet at gå efter, men det er nok ikke muligt.

Nettet er frit så længe det er lovligt, men jeg overvejer seriøst om der burde falde flere anbefalinger fra min hånd. Ved ikke hvor stor betydning EG har for pigerne, for en god anmeldelse er jo også en gratis annonce med større overbevisningskraft. Måske er nogle piger ligeglade, måske er andre ikke.

 

Og hvor er modstanderne af prostitution på EG? Tør I komme herind, rette på de mænd som snubler i termerne eller vælger de forkerte piger og burde have en opsang. Eller vil I fortsat holde afstand og udnytte jeres hjemmebanefordel hos pressen, hvor I kan vise ansigt og gå fakkeltog mod prostituionen?

Vil I have fat i humlen, så kom herind og indgå forlig.

 

 

 

 

 

Det kan du roligt regne med de vil og de er herinde dagligt - kun meget lidt går dem forbi, kan man se når man er inde på deres hjemmesider og fora. 

Hvorfor skulle de dog give sig til kende og "indgå forlig" deres ønske er at lade skribenterne køre så langt ud som muligt for at have noget "gris" at vise frem i deres bestræbelser på at opnå deres forbud.
Det eneste DU kan gøre det er at skrive din anmeldelse i et høvisk og respektfuldt sprog og håbe på at "svinene" forsvinder på den ene eller anden måde.

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg

For mig er det hverken en vare eller en ydelse, hverken et produkt eller et menneske, man anmelder. Det er en oplevelse. Når nogen tidligere sagde "at man også anmelder skuespilleres person og evner" er det simpelthen ikke rigtigt. "Den nye Bourne-film er rigtig god, men Matt Damons øjne er tætsiddende, og han har et par uheldige skønhedspletter." Nej vel? 

For mig er den gode anmeldelse som en god teater- eller filmanmeldelse. Ikke en personlig karakteristik af "performeren", men en beskrivelse af  en aftens oplevelse, herunder hvordan deres performance bidrog. Ikke en gengivelse af handlingen, men en idé om genren og plottet, uden at ødelægge det for dem der der selv vil opleve.

En god anmeldelse er det iøvrigt ca. det samme som man ville sige til pigen bagefter, hvis hun bad om feedback, mener jeg.

Det er så ikke helt rigtigt...

Skuespillerens fremtoning og udseende er en vigtig del af rollen.

Men et mismatch er selvfølgelig mest casterens ansvar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

For mig er det hverken en vare eller en ydelse, hverken et produkt eller et menneske, man anmelder. Det er en oplevelse. Når nogen tidligere sagde "at man også anmelder skuespilleres person og evner" er det simpelthen ikke rigtigt. "Den nye Bourne-film er rigtig god, men Matt Damons øjne er tætsiddende, og han har et par uheldige skønhedspletter." Nej vel? 

For mig er den gode anmeldelse som en god teater- eller filmanmeldelse. Ikke en personlig karakteristik af "performeren", men en beskrivelse af  en aftens oplevelse, herunder hvordan deres performance bidrog. Ikke en gengivelse af handlingen, men en idé om genren og plottet, uden at ødelægge det for dem der der selv vil opleve.

En god anmeldelse er det iøvrigt ca. det samme som man ville sige til pigen bagefter, hvis hun bad om feedback, mener jeg.

Når jeg skriver person, tænker jeg ikke på udseende, men personlighed/fremtoning/væremåde/kropssprog. 

Jo skuespilleres udseende nævnes nu af og til i anmeldelser. Ofte bemærkes det da at den og den skuespillers statur passer godt til rollen. Sean Connery har da fået mange bemærkninger for sin krops og ansigt, iht James Bond rollen :) 

Men som skrevet, så er det nu personlighed jeg mener. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg skrev i sidste uge i anden tråd, at jeg mente vi skulle starte med at kigge på os selv her i snakken om branchen/ bonnie og hele synet på os piger.. Så sker det sørme ( nej har ingen kontakt til andre sider/ modstander el ligende..) at det er blevet fokus punkt for bla Tanja at der på eg bliver brugt det at anmelde et besøg..

Det måtte komme hvis i spørger mig, for det kan ikke kun være mig der synes dette er et skadeligt element i vores branche.. Klart at mennesker ude i livet/ dk synes dette er et meget mærkeligt og måske grænseoverskridende fenomen . Husk på at det er få der lever 24-7 herinde, det er få og ikke engang jeg som er i branchen synes dette er specielt fedt/ " normalt". Jeg kan sagtens sætte mig ind i , som udestående dansker, som intet har haft med branchen at gøre, ikke ved noget om det at besøge os, hvordan det hele hænger sammen osv, at det er noget af et særsyn at læse en beretning om et noget så intimt og for nogen grænseoverskridende som at besøge og betale for sex. Tænk helt tilbage på jeres første gang både piger og gæster , det var vel også ret specielt ikk? Det var det i hvert fald for mig og rejsen har været lang. Det er den ikke for mange at de der læser med i aviserne- de er uvidende og sikkert udenforstående.. 

Så når klam Karl beslutter at skrive at fissen lugtede, ikke var stram, pigen lukkede øjene, havde topmave og hængepatter ( ja hør bare:-?) så ville jeg 100% også tænke; føj, ad og hud hvor sygt hvis jeg var dem.. Og det er jeg for min kontakt til arbejdslivet og verden udenfor er der jeg befinder mig mest og "bare " det at skulle indrømme overfor mine veninder, familie kollegaer som alle holder af mig hvad jeg laver, aldrig ville kunne være en mulighed , ja hvordan skulle andre fremmede så forstå? 

Skal de anmeldelser fortsat være en del af lir pakken , ja så jeg helt enig, så må og skal der være respekt , sobert sprog og meget mindre intime og personlige skriverier. Husk også at i bare kan sidde foran skærmen helt anonymt , dette priviligum har vi piger ikke.. 

Vi herinde forstår og ved nok mere om branchen ( aggg ikke alle..) og hinanden , men vi er langt fra flertallet og stærke nok til at ændre synet hvis vi følte for det.. 

Det er træls at vores job ikke kan foregå i ro og mag og vores foretning står for skud, men hvis i spørger mig, så måtte det komme og jeg forstår egentlig godt hvorfra og hvorfor.

Måske ( ikke at jeg er så naiv at tro ledelsen gives a fuck for me) det er tiden at være lidt på forkant med det høje til loftet pricip lige i den sag her? Jeg tror det kunne trække op til strom derude i DK's holdninger og aviser.. Hvad siger i?

Knus line 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår heller ikke helt det med højt til loftet, og har altid ment at negativ omtale ikke måtte være godt for E.G.

Men nogle af pensionisterne herinde må nærmest være stigmatiserede af tidligere tideres forums, for dem bliver der altid refereret til.

Det virker ikke som om at E.G. er "en ægte amatørs" hobby, hvis man skal blive i branche termer :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forstår heller ikke helt det med højt til loftet, og har altid ment at negativ omtale ikke måtte være godt for E.G.

Men nogle af pensionisterne herinde må nærmest være stigmatiserede af tidligere tideres forums, for dem bliver der altid refereret til.

Det virker ikke som om at E.G. er "en ægte amatørs" hobby, hvis man skal blive i branche termer :D

Dem der "udnytter" at der er højt til loftet her inde forsvinder jo ikke ved at sænke loftet.  Lige som sexarbejderne ikke forsvinder ved at forbyde folk at købe sex. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dem der "udnytter" at der er højt til loftet her inde forsvinder jo ikke ved at sænke loftet.  Lige som sexarbejderne ikke forsvinder ved at forbyde folk at købe sex. 

Hvis du nu fik alle dine indlæg slettet, så ville du da skride herfra :D eller andre tiltag.

Tilføjelse:

På et tidspunkt fik vi da at vide at vi skulle forbedre stemningen herinde ved at tale pænt til hinanden, det har da hjulpet. Noget lignende kunne jo gøres i anmeldelserne.

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du nu fik alle dine indlæg slettet, så ville du da skride herfra :D eller andre tiltag.

Tilføjelse:

På et tidspunkt fik vi da at vide at vi skulle forbedre stemningen herinde ved at tale pænt til hinanden, det har da hjulpet. Noget lignende kunne jo gøres i anmeldelserne.

haha mener forsvinder som i at de mennesker jo ikke falder døde om af at de ikke må/kan skrive her inde ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

haha mener forsvinder som i at de mennesker jo ikke falder døde om af at de ikke må/kan skrive her inde ;) 

Nej det er klart, de vil jo stadig eksistere med deres holdninger :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Axl Rose

Hvis blot der var mere gensidig respekt mellem glædespigerne og kunderne, så ville sprogbrugen sikkert også være anderledes. Faktum er jo blot at langt de fleste piger annoncerer helt misvisende. De lyver sig ofte væsentligt yngre, slankere og bruger fotos, som gør dem komplet ukendelige, fordi Photoshoppen har taget overhånd. Dette forum er giver netop muligheden for at man kan blive guidet rundt i dette cirkus.

Men ja... Kunne være fedt, hvis pigen ville svare igen på de negative anmeldelser. For selvfølgelig kan hun ikke være fyr og flamme, hvis Preben på 65 med dårlig ånde, manglende hygiejne og uden charme, bare vil knalde hårdt igennem, uden et gram af empati og indføling.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Nettet er frit så længe det er lovligt, men jeg overvejer seriøst om der burde falde flere anbefalinger fra min hånd. 

 

Kan kun anbefale dig at gøre som 12 andre profiler herinde, der har stoppet med at skrive anmeldelser. 

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej det er klart, de vil jo stadig eksistere med deres holdninger :)

 

Så det måske bedre at lade dem skrive det, så kan andre opdrage lidt på dem? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så det måske bedre at lade dem skrive det, så kan andre opdrage lidt på dem? 

Måske, jeg læser ikke anmeldelser så jeg ved ikke om der bliver opdraget på dem :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Kan kun anbefale dig at gøre som 12 andre profiler herinde, der har stoppet med at skrive anmeldelser. 

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Det indlæg tangerer landsforrædderi. Ingen anmeldelser, intet EG - og hvor skal vi så vende os hen? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det indlæg tangerer landsforrædderi. Ingen anmeldelser, intet EG - og hvor skal vi så vende os hen? 

 

Der må jo være en grund til, at der er 12 profiler der har tilkendegivet at de IKKE skriver anmeldelser mere, men i din optik må de jo være idioter alle som en, ikk.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det indlæg tangerer landsforrædderi. Ingen anmeldelser, intet EG - og hvor skal vi så vende os hen? 

 

Du har ret. Men rigtig mange anmeldelser bliver dissekeret til molekyler og atomer og videre til protoner,  neutroner m.m.

Det ' træls at opleve.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...