Hop til indhold
Liv

Kronikken i Politiken i dag

Recommended Posts

Gæst

Det var ... desværre ret godt, synes jeg. Det rammer, alt det jeg ikke er stolt af, her.

Citaterne fra anmeldelserne gør mig flov, på dette sites vegne. Så koldt og kødagtigt det beskrives.

Og billedet af Bonnie? Selvom det ikke er et blik jeg nogensinde har set i nogens øjne, når jeg var med dem, og selv om "jeg er anderledes" og alt det der, er det alligevel ikke langt fra at få mig til aldrig at betale for sex igen.

Måske jeg i virkeligheden nu forstår den 'svenske' model. Selvfølgelig skal alle kvinder have retten til at sælge sex for penge, hvis de vil. Men jeg er ikke så sikker på at det er mandens ret at købe det. Det er krafteddeme ikke en ret alle har fortjent, i al fald. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

EG er blevet stort efterhånden, og meget synligt. Måske skulle vi også tænke på hvilke signaler vi sender udadtil - Tanja og ligesindede behøver bare at gå anmeldelsestrådene igennem for at blive udrustet med masser af ammunition til deres kamp.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det bliver kort og rodet det her, for jeg orker ikke debatten, jeg kommer i mine følelsers vold, bliver vred og ked. Jeg skimmede kun kronikken, ærgrer mig over billedet af Bonnie, ærgrer mig over de grimme citater fra EG. Bagefter gik jeg ind på Netværksgruppens hjemmeside, min fejl.... Ja, dem der har behov for hjælp skal hjælpes, også til at forlade branchen, hvis det er det de ønsker. Vold, tvang og menneskehandel er i forvejen forbudt. Jeg er led og ked af debatten, så ellers lys forude, da Amnesty sagde nej til et forbud. Jeg føler mig truet på mit levebrød, og på min stolthed. 

Jeg er glad og stolt af mit arbejde, jeg er glad for at være selvstændig, glad for at være tæt med mine gæster. Vi er ikke alle ofre.

 

Redigeret af Liv
stave

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Artiklen er farvet og meget ensidig.

Bliver jeg så sur når prostitution fremstilles i meget stærkt fordrejet vinkel ? Næ

1) Respekt for et flot stykke journalist arbejde, hvor man presser citronen til det yderste. Det er stærk manipulerende og man benytter ganske smart billeder og følelser, til at underbygge budskabet "Prostitution burde forbydes"

2)  Man ligger som man har redt i branchen. Det er ganske smart at nappe citater fra anmeldere fra EG, der ikke evner at skrive respektfuldt om kvinder.

3) Det kommer jo nok heller ikke som den store overraskelse, at man tager afsæt i Bonnie liv.

Alt i alt en artikel der vil nærmest skriger efter en returnering fra branchen, hvor man lige så smart og elegant viser, at man faktisk evner at give svar på tiltale. Det kunne ligne et serve-S, men man har da før hørt om "feber-redninger" der samtidigt får status af vinderslag.

 

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, selvfølgelig bliver du ikke sur, det er jo ikke DIT levebrød ;-) Jeg bliver heller ikke SUR, jeg bliver vred og ked..... Og forbandet over, at jeg ikke kan give svar på tiltale. Hvorfor ikke? Jeg vil ikke ækles ud af min landsby, fyres på mit civile bijob eller risikere ikke at kunne få en fuldtidsstilling senere i livet. Jeg vil bare gerne ha arbejdsro

Mht man ligger som man har redt i branchen, nu er de citater ikke taget fra branchens aktører, men fra køberne.

Redigeret af Liv
Tilføjelse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej, selvfølgelig bliver du ikke sur, det er jo ikke DIT levebrød ;-) 

Mht man ligger som man har redt i branchen, nu er de citater ikke taget fra branchens aktører, men fra køberne.

Nu behøver man jo ikke nødvendigvis at føle, at ens levebrød er truet, bare fordi der bringes en kritisk artikel. Rent politisk er der ingen tvivl om, at Tanja m.fl føler at de er sat voldsomt tilbage i kampen for et forbud. Læser man alt hvad Tanja har skrevet, klynker hun faktisk ofte over, at hun føler at den modsatte side får særbehandling samt at hun oplever en lobbyisme der gør livet svært for forbudstilhængere, så...... rolig nu.  

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Artiklen er farvet og meget ensidig.

Bliver jeg så sur når prostitution fremstilles i meget stærkt fordrejet vinkel ? Næ

1) Respekt for et flot stykke journalist arbejde, hvor man presser citronen til det yderste. Det er stærk manipulerende og man benytter ganske smart billeder og følelser, til at underbygge budskabet "Prostitution burde forbydes"

2)  Man ligger som man har redt i branchen. Det er ganske smart at nappe citater fra anmeldere fra EG, der ikke evner at skrive respektfuldt om kvinder.

3) Det kommer jo nok heller ikke som den store overraskelse, at man tager afsæt i Bonnie liv.

Alt i alt en artikel der vil nærmest skriger efter en returnering fra branchen, hvor man lige så smart og elegant viser, at man faktisk evner at give svar på tiltale. Det kunne ligne et serve-S, men man har da før hørt om "feber-redninger" der samtidigt får status af vinderslag.

 

Det er altså forkert hvad du skriver her :!:

Det er en kronik, ikke en journalistisk gennemarbejdet artikel :!:

Det er derfor ikke et stykke journalistisk arbejde som du skriver, det er 2 damer der kommer frem om deres holdning til sagen, det er dem der har skrevet kronikken alene, og det er vel nærmere at betragte som et længere læserbrev :)

 

 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er altså forkert hvad du skriver her

Det er en kronik, ikke en journalistisk gennemarbejdet artikel

Det er derfor ikke et stykke journalistisk arbejde som du skriver, det er 2 damer der kommer frem om deres holdning til sagen, det er dem der har skrevet kronikken alene, og det er vel nærmere at betragte som et længere læserbrev

 

Det er så helt ok, jeg bøjer mig i sandet. At de to damer uden hjælp har stykket det sammen, bliver det vel bare bedre af.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 Jeg er led og ked af debatten, så ellers lys forude, da Amnesty sagde nej til et forbud. Jeg føler mig truet på mit levebrød, og på min stolthed.

 

Du skal ikke føle dig truet, Tanja og hendes medspillere er jo nødsaget til at trække de værst og mest hårrejsende anmeldser frem for at synliggøre og vinde bred opbakning. Det løber da også ned af ryggen på mig når Hedonisten med sit kolde og usympatiske indlæg spreder sin egoisme ud på det niveau.

Hvis det indlæg ligger til frit skue herinde finder jeg også behov for nogle folk bag sitet sletter den slags? Siden her er vel ikke tiltænkt den slags menneskesyn og som heldigvis ikke danner fælles platform for alle kunder? Ved samme syn når EG efter den artikel får mange nye besøg åbnes der en dør til sympatiske kunder med modsat drevet pol end hedonisten. Der findes altid en pol til noget andet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ganske smart at nappe citater fra anmeldere fra EG, der ikke evner at skrive respektfuldt om kvinder.

Med risiko for at tippet bruges: Det ville da være smartere, at nappe citater fra anmeldere, der skriver respektfuldt om kvinder, men om oplevelser, hvor det har været tydeligt at kvinderne havde det skidt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det bliver kort og rodet det her, for jeg orker ikke debatten, jeg kommer i mine følelsers vold, bliver vred og ked. Jeg skimmede kun kronikken, ærgrer mig over billedet af Bonnie, ærgrer mig over de grimme citater fra EG. Bagefter gik jeg ind på Netværksgruppens hjemmeside, min fejl.... Ja, dem der har behov for hjælp skal hjælpes, også til at forlade branchen, hvis det er det de ønsker. Vold, tvang og menneskehandel er i forvejen forbudt. Jeg er led og ked af debatten, så ellers lys forude, da Amnesty sagde nej til et forbud. Jeg føler mig truet på mit levebrød, og på min stolthed. 

Jeg er glad og stolt af mit arbejde, jeg er glad for at være selvstændig, glad for at være tæt med mine gæster. Vi er ikke alle ofre.

 

Jeg har haft de samme følelser som du har. Den gang var det mettepigen der forsøgte at score billige point, med hendes ja skrigeri.
Nu har jeg det sådan, at den fandens debat altid vil være en del af branchen. Den stopper aldrig, men så længe det er en debat, hvor vi har mulighed for at komme med indput mv
og ikke et forbud, ja så må vi bare kæmpe så godt vi kan gennem de medier, hvor vi kan komme til.
Man kan så sige, at det vil gøre det nemmer for os, hvis vi kunne blive fritaget for anmeldelser som er for grove og for nedladende over for GPer.
Det vil være en klar fordel for alle, hvis det kunne lade sig gøre, at bruge beskrivelser som ikke var så voldsomme som den der blev brug.
En anden ting der vil være en fordel, er naturligvis at flere kollegaer melder klart ud, at de har det ganske ok med at være GPer.
Men det har i all den tid jeg kan mindes altid været sådan, at det har været et fåtal som har deltaget i debatten og div arrangementer.
Jeg bruger min vrede på, at skrive der hvor jeg kan og på at påvirke mine omgivelser på en positiv måde.
Det er det vi kan og det er det vi er nødtil, og så må vi håbe på, at slipper kræfterne op( det vil du opleve de gør på et tidspunkt) ja så er der andre som tager over.
Du får lige et cyper kram og en varm tanker her fra :)
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er så helt ok, jeg bøjer mig i sandet. At de to damer uden hjælp har stykket det sammen, bliver det vel bare bedre af.

Det ved jeg ikke. Så er det jo et partsindlæg fra nogen, der er prostitutionsmodstandere og har deres foruindtagede holdninger, det stiller deres holdninger og den kronik de kommer frem med på en helt anden måde end hvis det var en journalistisk gennemarbejdet artikel, idet folk ofte opfatter artikler som markant mere objektive og neutrale end læserbreve/kronikker, hvilket artikler også er for det meste :) .

Del dette indlæg


Link til indlæg

EG er blevet stort efterhånden, og meget synligt. Måske skulle vi også tænke på hvilke signaler vi sender udadtil - Tanja og ligesindede behøver bare at gå anmeldelsestrådene igennem for at blive udrustet med masser af ammunition til deres kamp.

Det har jeg skrevet om og advaret om siden EG's start - men ledelsens holdning er klar - "der skal være højt til loftet og plads til alle" - åbenbart også de saftigste svin -  og så har man åbenbart ikke sans for  hvor meget man skyder sig selv i foden og skader hele prostitutionssagen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej allesammen og god søndag.

Nu har jeg læst kronikken. Der er flere ting i den, jeg faktisk godt kunne tænke mig at debattere med frk Rahm. og her kommer så nogle er de ting, jeg er meget undrende overfor Vi ved jo Tanja Rahm læser med herinde, ifht. Den ret så ja modbydelige anmeldelse, hun referere til. Jeg kunne godt tænke mig, at spørge frk Rahm. Hvad med de mange der tog dybt afstand fra den anmeldelse. De bliver ikke nævnt i artiklen med et ord, derfor en meget unuanceret vinkling på den (dårlig debat kultur). Og ja så sidder der mange og tænker hvor er mænd dog modbydelige, når de kan sådan noget.

De nævner også at 90 procent, på globalt plan er ufrivilligt i branchen, I mine øjne et meget højt tal, der ikke dokumenteres det vil svare til hvis jeg, antager der er ca. 3500 glædespiger i DK. At 3150 glædespiger i DK der er tvunget eller ufrivilligt, det er i mine øjne stærkt manipuleret. Det er ikke slet ikke god debat kultur. Og Tanja vi ved godt du er imod prostitution, Men den måde du fare frem er i mine øjne slet ikke nuanceret for en debat. Du er meget ensidig. 

Et citat fra artiklen " Men mændene ser gerne, at den prostituerede giver sig selv med hud og hår, kysser på munden, udviser ømhed og omsorg i seksualiteten,"

Ja i dette citat, tager de igen tingene fra en kontekst. GlædesPigerne skriver jo ofte i annoncer om GFE oplevelser, med ægte kys, ømhed, omsorg og ikke mindst fordi os mænd i lang tid har i tale sat det er det vi ønsker. Ja så er det det, pigerne tilbyder sådan sat lidt på spidsen.

Ja jeg, kan godt forstå Tanja ikke nævner de rigtig mange sobre, dejlige og underholdende anmeldelser herinde på EG. Men man er jo stadig nødt til, at se tingene fra to sider. Ja der er piger der aldrig skulle have været i branchen. Det er der aldrig blevet fornægtet. Men de piger der har det godt eller udtaler de har det godt med det de laver. Burde ihvertfald som det mindste høres. Det er dog en god debat kultur.

Og til sidst, må jeg erkende, at jeg syndes det er dybt respektløst, at man kan skrive så grimme anmeldelser om et menneske. Og de burde slettes for man kan sagtens skrive om en træls oplevelse på en måde, som er mere sober. Og stadig frembringer det billede man ikke var tilfreds. Og mon ikke EG´s ledelse skal revurdere deres "højt til loftet" filosofi. Det gavner ingen, andet end Frk. Rahm.

Og Frk. Rahm. Det der kan du gøre bedre mere usaglig kronik, manipulerende og respektløst kan man vist ikke lave.

God søndag

KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har jeg skrevet om og advaret om siden EG's start - men ledelsens holdning er klar - "der skal være højt til loftet og plads til alle" - åbenbart også de saftigste svin -  og så har man åbenbart ikke sans for  hvor meget man skyder sig selv i foden og skader hele prostitutionssagen.

Der er ikke nogen "ledelse". Der er en enkelt deltids administrator på siden samt en håndfuld medlemmer af det lette kavaleri med virtuelle knipler som våben (læs; slette anmeldelser). Dette kan udledes ud af diverse indlæg forskellige steder.

Man burde selvfølgelig slette de mere perfide og stupide indlæg, som der findes masser af herinde. 

Men er der egentlig alternative fora hvor der slås hårdt ned på for slibrige indlæg? Jeg tror det ikke, men det er en mangel.

Redigeret af jhansen

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hvis det indlæg ligger til frit skue herinde finder jeg også behov for nogle folk bag sitet sletter den slags? Siden her er vel ikke tiltænkt den slags menneskesyn og som heldigvis ikke danner fælles platform for alle kunder? Ved samme syn når EG efter den artikel får mange nye besøg åbnes der en dør til sympatiske kunder med modsat drevet pol end hedonisten. Der findes altid en pol til noget andet. 

der er desværre flere lignende eksempler på EG.

Og hedonisten blev endda hårdnakket bakket op af flere brugere herinde.

"Roxy kunne jo bare lade være", var argumentet. Sygt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ro på.

Op imod 3/4 af danskerne er uenige med de to kronikører. 

Ingen politiske partier (bortset fra SF?) har længere et forbud mod købesex på programmet.

Amnesti International med hele sine enorme integritet og anseelse er efter grundige studier og overvejelser gået stærkt ind i kampen for en ordentlig legalisering af sexsalg.

Der er en bredere og bredere forståelse for fordelene ved en normalisering af og større transparens i erhvervets rammevilkår.

Dette presser selvfølgelig den dalende skare af indædte forbudstilhængere.

Råberiet vil fortsætte i al evighed. Det er jo i bund og grund kønspolitik. :eek:

Her på EG - som mange andre steder på nettet - er der frit slag. Den ytringsfrihed medfører, at man altid kan finde eksempler på dumhed - alt efter temperament. Det betyder ikke, at eksemplerne er repræsentative.

Det kan danskerne sagtens gennemskue. De er - over en bred kam - temmelige fornuftige og jordbundne.

 

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

God og tankevækkende kronik. Forstår udmærket deres holdning til Roxy tråden. Der er flere usmagelige tråde i samme stil.

Man bør virkelig tænke over hvad man skriver og hvilke konsekvenser det har for alle parter.

Ved ikke rigtig hvad jeg skal synes. Har selv skrevet 2 anmeldelser i god tone men på det sidste har alle de debatter om Bonnie og lignende sat tanker igang.  :sad:

Redigeret af Prowler

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man bør virkelig tænke over hvad man skriver og vilke konsekvenser det har for alle parter.

Det skal man absolut. Men man kan kun gøre det for sit EGET vedkommende.

Og jeg vil mange gange hellere have en fri debat med skidt og kanel blandet med guld end et eller andet tamt og moraliserende ("politisk korrekt") forum.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

der er desværre flere lignende eksempler på EG.

Og hedonisten blev endda hårdnakket bakket op af flere brugere herinde.

"Roxy kunne jo bare lade være", var argumentet. Sygt.

Eksempler er der masser af. F.eks. er nogle indlæg om Randerskøgen husker jeg som helt igennem syge. Men der gøres intet ved de brugere.

De værste er dog de fjolser der afslutter en anmeldelse med "...behandl hende pænt det fortjener hun ...." . Er det en kælemus vi har med at gøre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ro på.

Op imod 3/4 af danskerne er uenige med de to kronikører. 

Ingen politiske partier (bortset fra SF?) har længere et forbud mod købesex på programmet.

Amnesti International med hele sine enorme integritet og anseelse er efter grundige studier og overvejelser gået stærkt ind i kampen for en ordentlig legalisering af sexsalg.

Der er en bredere og bredere forståelse for fordelene ved en normalisering af og større transparens i erhvervets rammevilkår.

Dette presser selvfølgelig den dalende skare af indædte forbudstilhængere.

Råberiet vil fortsætte i al evighed. Det er jo i bund og grund kønspolitik. :eek:

Her på EG - som mange andre steder på nettet - er der frit slag. Den ytringsfrihed medfører, at man altid kan finde eksempler på dumhed - alt efter temperament. Det betyder ikke, at eksemplerne er repræsentative.

 

Godt indlæg

Og jeg kan kun opfordre folk til, at lade være med at påtage sig offerrollen "Det er de andres skyld".  Fakta er nemlig som du selv så rigtigt gør opmærksom på, udviklingen har bevæget sig kraftigt i vores retning, og nærværende kronik ændre næppe noget af betydning.

Når det så er sagt, kan det faktisk være en god øvelse at vende blikket indad, alt er ikke lyserødt, hvorfor vi sagtens selv kan gøre vores for, at fjerne det værste skidt i branchen. I udgangspunktet er Jasmins tanke jo prisværdig, jeg er så blot ikke enig i hendes løsningsforslag, men vi kan vel alle være enige om, at vi bør overveje dels hvor vi køber en oplevelse og dels at opføre os yderst respektfuldt over for piger, og samtidig erkende, vi har ingen ret til at købe, vi har via ordentlig opførsel en mulighed for at blive inviteret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det har jeg skrevet om og advaret om siden EG's start - men ledelsens holdning er klar - "der skal være højt til loftet og plads til alle" - åbenbart også de saftigste svin -  og så har man åbenbart ikke sans for  hvor meget man skyder sig selv i foden og skader hele prostitutionssagen.

Maler du ikke fanden på væggen ved at hævde at nogle få tossers skriv skader prostitutionssagen? 

Jeg synes heller ikke, at jeg ser så mange "saftige svin" herinde og er man et "saftigt svin", så bliver man ofte udstillet.

Modsat dig, så mener jeg også at ledelsens strategi om, at der skal være plads til alle er den helt rigtige, da det er årsagen til EG's massive succes.    

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

nu har jeg læst et par steder at man efter at have læst den kronik , set Bonnie  pludselig får tanker ala den svenske model og syntes jeg, under toner af dårlig samvittighed.
SÅ er det squ jeg får lyst til at dele gratis ud af klaps med en våd EBer.
Ja Bonnie burde have hjælp, hvis altså hun er modtagelig, det kan vi hurtig blive enig. Dem som ikke har det godt med det de laver, skal hjælpes.
Men hvorfor pludselig disse tanker og dårlig samvittighed?
I som skriver herinde, burde da så minimum vide der findes piger som er glade for jobbet, som trives i miljøet og som kæmper med næb og klør for, at synlig gøre den mere positive side af branchen. Piger som I med glæde kan besøge velviden at hun gør det af lyst og ikke tvang.
Vi skal så straffes gennem jeres pludselig opstået dårlig samvittighed fordi debatten for 117 gang raser hen over branche.
Jeg kunne forstå den slags tanker fra mænd der ikke ved bedre.
Men I de Herre burde dælme vide bedre.
Jeg bliver faktisk lidt vred over den slags , for det betyder jo at I ser os alle som ofre og at I ikke har hørt os. Og det kan I virkelig ikke være bekendt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...