Hop til indhold
Findus

"Den Gode Anmeldelse"

Recommended Posts

Gæst

 

Det kan godt være svært at tyde, når man læser dine indsigelser mod anmeldelserne på EG, som jo er det vigtigste indhold på siden.

Det vigtigste indhold for hvem, dig? Ikke for mig eller mange andre piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det vigtigste indhold for hvem, dig? Ikke for mig eller mange andre piger.

For en meget, meget høj procentdel af brugerne. (Og vistnok også for ejeren).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For en meget, meget høj procentdel af brugerne. (Og vistnok også for ejeren).

Okay, hvis det skulle være tilfældet hvorfor gør sitet så plads til andre forum eller debat muligheder? Det jo spild af alles tid når det centrale er anmeldelser?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det vigtigste indhold for hvem, dig? Ikke for mig eller mange andre piger.

Louise

Ud af ren nysgerrighed:

Hvad er det vigtigste indhold for dig (og de mange andre piger, du tog til indtægt i dit spørgsmål til mig)?

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Okay, hvis det skulle være tilfældet hvorfor gør sitet så plads til andre forum eller debat muligheder? Det jo spild af alles tid når det centrale er anmeldelser?

Hvorfor dog det? De ting er accesorier, som supplerer kernen udmærket.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Louise

Ud af ren nysgerrighed:

Hvad er det vigtigste indhold for dig (og de mange andre piger, du tog til indtægt i dit spørgsmål til mig)?

GF

Det vigtigste er uden betydning nu, jeg fik bekræftet min refleksion i forhold til min egen tilstedeværelse herinde. ( og de mange andre meget, meget høje procentdele af mænd ) :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Louise

Du vil godt sige, hvad der ikke er det vigtigste, men du vil ikke fortælle, hvad der er det vigtigste for dig her på EG?

Det er en sær debatform.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Louise

Du vil godt sige, hvad der ikke er det vigtigste, men du vil ikke fortælle, hvad der er det vigtigste for dig her på EG?

Det er en sær debatform.

GF

Ville godt fortælle hvad det vigtigste var, men det irrelevant når det vigtigste på EG er forummet anmeldelser. Jeg er det forkerte sted og støtter ikke op omkring det syn. Hvorfor jeg netop har ville slette min profil, men det skal åbenbart " godkendes " - siger tak for nogle hyggelige debatter gennem den sidste uge.

Louise

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg forstår, at der for dig er klar forskel mellem at "tænke" og "synes", at EG i sandhed er en side, der burde lukkes ned.

Det kan godt være svært at tyde, når man læser dine indsigelser mod anmeldelserne på EG, som jo er det vigtigste indhold på siden.

Iht Admin, som jo ejer siden, så er anmeldelser ikke mere vigtige end alle andre indlæg. 

Du mener noget andet, og jeg er faktisk enig med dig. Men vi ejer jo ikke siden :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ville godt fortælle hvad det vigtigste var, men det irrelevant når det vigtigste på EG er forummet anmeldelser. Jeg er det forkerte sted og støtter ikke op omkring det syn. Hvorfor jeg netop har ville slette min profil, men det skal åbenbart " godkendes " - siger tak for nogle hyggelige debatter gennem den sidste uge.

Louise

Jeg synes, at det er rigtig ærgerligt, at du sletter dig selv på dette grundlag. Vi er trods alt andre end dig, som ikke mener anmeldelserne er den vigtigste grund til at være på Eroguide.

Du har bidraget med mange gode indspark i den korte tid, du har været her. Vil du ikke nok revurdere din beslutning?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det lyder jo mægtig fint når du skriver det sådan der :) Men sådan er sandheden jo ikke vel.?

Når "Janedo" bliver "anmeldt" og manden bag skriver at hun er så læske fed at det er ulækkert og at hun iøvrigt slet ikke kastede sig over ham, som en hver ung pige burde kaste sig over "Bo, 60, 100 kilo", så er det jo ikke bare et produkt han anmelder. Det er jo heller ikke bare en karakter skabt af pigen der sælger sex.

Det er et andet menneske han skriver om.

 

 

Jo Claire, men var anmeldelsen skrevet som du anfører, så var der jo heller ikke brugt et ordentligt sprog! Det er direkte nedværdigende og fremstiller egentlig anmelderen mere ynkelig, end pigen. 

Og det er heller ikke det jeg mener med at anmelde en person eller et menneske. Du skriver om at anmelde hendes krop, jeg om at anmelde hende som menneske, i den situation vi mødes. 

Der mener jeg at man omtaler attitude først og fremmest. Altså venlighed, nærvær, indlevelse, evnen til at "møde" gæsten positivt og engageret. 

Så jeg mener at sandheden er sådan. 

Jeg anmelder karaktertræk osv ved den pige jeg møder, den hun er når hun er på job. Jeg kan jo ikke anmelde hende, som den hun er når hun er privat, vel da :) ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hej ÅE

Det var Louise. N der smuttede ÅE.

God søndag.

KK

Jep min krudtven. Jeg nåede at rette det, men du var hurtigere - det er alt det krudt du skyder af ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes, at det er rigtig ærgerligt, at du sletter dig selv på dette grundlag. Vi er trods alt andre end dig, som ikke mener anmeldelserne er den vigtigste grund til at være på Eroguide.

Du har bidraget med mange gode indspark i den korte tid, du har været her. Vil du ikke nok revurdere din beslutning?

Enig - det er ærgerligt at miste din stemme herinde Louise på det grundlag. Jeg skrev ganske vist i trådstarten, at anmeldelserne er EG´s kerne, og det er korrekt nok hvis vi ser på trafikken. Selv en halvkedelig anmeldelse vil få flere visninger end en længere tråd i "generel debat". Men for os der er faste brugere af EG er debatten det vigtigste ved EG - det at forstå og bearbejde sin egen rolle i den her verden. Så please :)   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg anmelder karaktertræk osv ved den pige jeg møder, den hun er når hun er på job. Jeg kan jo ikke anmelde hende, som den hun er når hun er privat, vel da :) ? 

Nej, det kan jeg godt følge dig i. 

Det er og bliver nok en svær en. At anmelde et andet menneske, man har købt noget af.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nej, det kan jeg godt følge dig i. 
Det er og bliver nok en svær en. At anmelde et andet menneske, man har købt noget af.

 

Måske har du det som jeg "Anmelde" så tænker man en ting?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvfølgelig.

Men hvad indeholder den gode anmeldelse - efter din mening?

Det er ikke en selvfølge for alle GF. Hvis det var en selvfølge for alle, så havde vi slet ikke haft denne debat. 

Jeg synes det er svært at svare konkret på dit spørgsmål, men den bør indeholde en beskrivelse af den samlede oplevelse, man har haft sammen med GP og de gode ting som man har fået ud af den oplevelse. Jeg synes også man bør tage forbehold for sine egne begræsninger og være selvkritisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Louise, hvis du læser det her så synes jeg det er synd du meldte dig ud:-(.  Du skrev nogle virkeligt gode indlæg i den korte tid du var her og jeg har nydt at læse dem. Håber du vender tilbage på et tidspunkt. Jeg ønsker dig god vind fremover. Pas på dig selv.:wink: Hilsen Prowler 

Redigeret af Prowler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Men undskyld.. Hvad ret har i til at anmelde et andet menneske? :) Hvad tror i det er i køber? Så kan det godt være at tingene hænger sammen og det er en "halv anmeldelse uden"  too bad honey.

Man kan og skal ikke anmelde noget, der ikke er til salg. 
Møder man en "kold og uengageret pige" så er hun måske en dårlig skuespiller. Møder man en brandvarm og liderlig pige, så er hun måske en top skuespiller. Kan man som "anmelder" måske skrive det i stedet?

 

 

 

Claire! Jeg ser først tråden nu. Du er et menneske, og du driver en forretning. Det er i den sidst nævnte position forbindelse, at du oftest møder brugerne af dette forrum. Brugerne anmelder en handel . penge for en vare. Mere indviklet er det ikke. Kunden betaler for en vare. Og det han føler at han får tilbage, er det han har enhver forbrugers ret til at anmelde.

Redigeret af stump

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Men undskyld.. Hvad ret har i til at anmelde et andet menneske? :) Hvad tror i det er i køber? Så kan det godt være at tingene hænger sammen og det er en "halv anmeldelse uden"  too bad honey.

Man kan og skal ikke anmelde noget, der ikke er til salg. 
Møder man en "kold og uengageret pige" så er hun måske en dårlig skuespiller. Møder man en brandvarm og liderlig pige, så er hun måske en top skuespiller. Kan man som "anmelder" måske skrive det i stedet?

 

 

 

Man anmelder vel en oplevelse ligeså vel som det sker med musikere, skuespillere, stand up comedians (kan ikke komme på et dansk udtryk) restauranter og betjeningen på samme osv., og det er vel rimeligt nok i betragtning af de priser, vi betaler for oplevelsen, eller måske den manglende oplevelse. Jeg betragter en anmeldelse en beskrivelse af en oplevelse, ikke som en beskrivelse af et menneske.

Selvfølgelig hvis sprog eller indhold i en anmeldelse er på rendestensniveau, bør den rapporteres til ledelsen for selvfølgelig skal der ikke være 'svinere', hverken i anmeldelser eller på andre fora.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nej, det kan jeg godt følge dig i. 
Det er og bliver nok en svær en. At anmelde et andet menneske, man har købt noget af.

 

For mig er det hverken en vare eller en ydelse, hverken et produkt eller et menneske, man anmelder. Det er en oplevelse. Når nogen tidligere sagde "at man også anmelder skuespilleres person og evner" er det simpelthen ikke rigtigt. "Den nye Bourne-film er rigtig god, men Matt Damons øjne er tætsiddende, og han har et par uheldige skønhedspletter." Nej vel? 

For mig er den gode anmeldelse som en god teater- eller filmanmeldelse. Ikke en personlig karakteristik af "performeren", men en beskrivelse af  en aftens oplevelse, herunder hvordan deres performance bidrog. Ikke en gengivelse af handlingen, men en idé om genren og plottet, uden at ødelægge det for dem der der selv vil opleve.

En god anmeldelse er det iøvrigt ca. det samme som man ville sige til pigen bagefter, hvis hun bad om feedback, mener jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man anmelder vel en oplevelse ligeså vel som det sker med musikere, skuespillere, stand up comedians (kan ikke komme på et dansk udtryk) restauranter og betjeningen på samme osv., og det er vel rimeligt nok i betragtning af de priser, vi betaler for oplevelsen, eller måske den manglende oplevelse. Jeg betragter en anmeldelse en beskrivelse af en oplevelse, ikke som en beskrivelse af et menneske.

Selvfølgelig hvis sprog eller indhold i en anmeldelse er på rendestensniveau, bør den rapporteres til ledelsen for selvfølgelig skal der ikke være 'svinere', hverken i anmeldelser eller på andre fora.

Ja i har jo nok ret. Jeg har det stadig svært med at man anmelder en anden person, på noget så intimt, der i høj grad handler om to mennesker, ikke blot "performeren".. Eller hvad man nu vælger at sammenligne GP'en med (Hvilket jo varieere en del fra person til person. er gp'ens ydelse det samme som en mekaniker, en tjener, en pizza, en film, en tur til disneyland?) Hvad sælges og hvad forventer køberen? Pigen bliver anmeldt fordi hun, som kunden, er en del af oplevelsen.  Er det fair? Det er vist ret individuelt...

Sprog på "rendestens niveau" er der udover tilladt på EG.  En anmeldelse der var en beskrivelse af en oplevelse er en ting, men for pigen der bliver omtalt, er det jo netop som oftest, en beskrivelse af et menneske. De fleste af os er heldigvis enige om, at man skal skrive sobert og respektfuldt, uanset oplevelsen...Heldigvis :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja i har jo nok ret. Jeg har det stadig svært med at man anmelder en anden person, på noget så intimt, der i høj grad handler om to mennesker, ikke blot "performeren".. Eller hvad man nu vælger at sammenligne GP'en med (Hvilket jo varieere en del fra person til person. er gp'ens ydelse det samme som en mekaniker, en tjener, en pizza, en film, en tur til disneyland?) Hvad sælges og hvad forventer køberen? Pigen bliver anmeldt fordi hun, som kunden, er en del af oplevelsen.  Er det fair? Det er vist ret individuelt...

Sprog på "rendestens niveau" er der udover tilladt på EG.  En anmeldelse der var en beskrivelse af en oplevelse er en ting, men for pigen der bliver omtalt, er det jo netop som oftest, en beskrivelse af et menneske. De fleste af os er heldigvis enige om, at man skal skrive sobert og respektfuldt, uanset oplevelsen...Heldigvis :)

Selvfølgelig kan gp'ens ydelse ikke sammenlignes med en mekanikers mv, men det kan gp'ens pris heller ikke. For mange koster ½ times gp besøg mindst det samme som en dagløn efter skat, og da branchen har en del 'sorte får' er anmeldelser en mulighed for at gardere sig mod en dårlig oplevelse/spild af penge. Men selvfølgelig bør en anmeldelse altid være respektfuld og holdt i et sobert sprog uanset om oplevelsen har været god eller dårlig.

Mht sproget på EG er det Admin, der har fastlagt hvad der er acceptabelt, så kan man være enig eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...