Hop til indhold
Findus

"Den Gode Anmeldelse"

Recommended Posts

Jeg forstår, at der for dig er klar forskel mellem at "tænke" og "synes",.

Jeg har nu læst det som at man kan få en tanke, når man lige har set noget, eller man kan have en generel indstilling, baseret på et overordnet indtryk. Det har intet at gøre med valget af synonym, men med kontekst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sjovt nok forstår jeg godt, hvad du mener. I din niche må du selvfølgelig forlange af drengene, at de agerer på den måde. Det er der bestemt heller ikke noget galt med.

Omvendt er jeg bestemt heller ikke uden tilbøjelighed for lange skriftlige forspil - men det er nu min ting ;)

Men det er vel noget andet end at skrive en anmeldelse, som udelukkende har til formål at oplyse eller afskrække de andre fyre ;)?

Hej Leraar

Nu er min niche ret bred, da jeg leger mange lege, men nok om det.

Men anmeldelser behøver jo ikke være så meget om selv agten, men kan være en hel sjov historie, hvor skriveren viser sin evne udi kunsten at fortælle med humor,

"Hoved i rattet" -oplevelser blev et begreb, som nogen, herinde vil nikke genkendene til, eller jeg lå med hoved inden i en bogkasse imens hun skændes med sin mand i døråbningen, Små sjove detaljer der får læseren til at vælte rundt på gulvet af grin. Dem er der meget få af herinde. Dog vil jeg da fremhæve den med jeg tror den hed noget med "jeg stak pikken ind i brevsprækken på Amager" den var jo hylende morsom!

Der er jo også de meget smukke anmeldelser hvor man kan se det hele for sig Bordene X sejltur med Nikita...jamen jeg kunne da se solnedgang og det hele (kan da godt være den ikke var der...men jeg så solnedgangen, så smukt skrevet)

Men dem der med jeg købte 30 min fik en sutter og det gjorde hun godt og jeg sprang på hende og pumpede løs og gik min vej, sød pige her er et link det er jo ikke en anmeldlse, det er jo en annonce.

Men måske hvis nu nogle af de rigtig sjove dygtige skrivedrenge viste vejen, at anmeldelser kan være andet end "annoncer"...se så ville det blive ret godt...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har nu læst det som at man kan få en tanke, når man lige har set noget, eller man kan have en generel indstilling, baseret på et overordnet indtryk. Det har intet at gøre med valget af synonym, men med kontekst.

Sådan er det jo med konnotationer. Ord har forskellige betydninger afhængig af konteksten. 

Lige her var det ikke let at vide, og jeg og flere andre læste "tænker" som synonymt med "synes" - indtil det blev benægtet og forklaret uddybende.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det irriterer mig ad helvede til at I bliver stigmatiserede, og at jeg er på randen til at blive kriminaliseret, for jeg synes selv, at jeg stadig er en "pæn og ordentlig mand", som bare holder meget af at være i selskab med kvinder.

 

Dette er for mig essencen i at være på EG. At udfordre og blive udfordret. For selv om jeg betragter mig selv som en "pæn og ordentlig mand", så er der altid grund til at reflektere over hvad jeg gør og hvordan. Pæn og ordentlig er jo ikke absolutte størrelser. Og hvordan jeg opfatter mig selv og hvordan jeg bliver opfattet er heller ikke altid ens.

"Jeg kalder hende for luder fordi det er jo det hun er, men jeg har stadig respekt for hende".  "Jeg kalder ham for neger, fordi det er jo det han er, men jeg synes alligevel han er et ordentligt menneske"

Nogle gange drejer det jo sig ikke om hvordan man mener at man selv er, men hvordan andre mennesker opfatter eller har det med hvad man gør eller siger eller skriver.

Man kan jo være her for at bekræfte at man er et dygtigt og godt menneske, men også for at prøve at indimellem lære noget af hinanden og af de diskussioner der opstår.

(Nu blev jeg måske "falskt politiskt korrekt"? Hvad er i øvrigt det korrekte politiskt korrekte, hvis der nu findes en "falsk politiskt korrekthed" Good Fun?)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bananas

Jeg talte ikke om "falsk politisk korrekthed", men om falsk politisk "korrekthed".

Citationstegnenes placering gør hele forskellen, idet det, jeg betvivler med mine citationstegn, er "korrektheden" i de politisk korrekte menneskers opfattelser. Denne tvivl understreger jeg så yderligere gennem at bruge adjektivet falsk" - altså summa summarum en falsk "korrekthed" (som er politisk motiveret).

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det lyder jo mægtig fint når du skriver det sådan der :) Men sådan er sandheden jo ikke vel.?

Når "Janedo" bliver "anmeldt" og manden bag skriver at hun er så læske fed at det er ulækkert og at hun iøvrigt slet ikke kastede sig over ham, som en hver ung pige burde kaste sig over "Bo, 60, 100 kilo", så er det jo ikke bare et produkt han anmelder. Det er jo heller ikke bare en karakter skabt af pigen der sælger sex.

Det er et andet menneske han skriver om.

 

 

Nu ved jeg godt at jeg måske er generelt et dumt svin. Men hvis janedo har udgivet sig for at være andet end læske fed og ulækker så synes jeg da at det i den form er helt på sin plads at fortælle andre om det.. Er man en røv, så smører man lidt tykt på, så det også bliver underholdende. Fuldstændig ligesom vi fyre altid har gjort det til hinanden, når vi har scoret en tilfældig pige for sjov. Her er det godt nok på skrift, og hele internettet. Men sådan er verden jo, og det vil da være naivt af pigen, hvis hun ikke ved at der vil blive snakket om hende i en eller anden form.
Men hvis fyren der har bestilt tid hos læskefede Janedo, og har haft lyst til det fyldige.. Ja så kommer der vel også en beretning om et bahageligt møde ud af det, og så kan de andre der godt kan li det fyldige jo rende til hende, og alle er glade.. 

Om det så er en anmeldelse af en pige eller en person. Det kommer jo an på hvor meget af sig selv pigen ligger i sin ydelse. Men en ydelse er sjældent ret god hvis der ikke er lidt person, eller godt skuespil med. Så derfor er der også lidt anmeldelse af personen med i det..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dette er for mig essencen i at være på EG. At udfordre og blive udfordret. For selv om jeg betragter mig selv som en "pæn og ordentlig mand", så er der altid grund til at reflektere over hvad jeg gør og hvordan. Pæn og ordentlig er jo ikke absolutte størrelser. Og hvordan jeg opfatter mig selv og hvordan jeg bliver opfattet er heller ikke altid ens.

"Jeg kalder hende for luder fordi det er jo det hun er, men jeg har stadig respekt for hende".  "Jeg kalder ham for neger, fordi det er jo det han er, men jeg synes alligevel han er et ordentligt menneske"

Nogle gange drejer det jo sig ikke om hvordan man mener at man selv er, men hvordan andre mennesker opfatter eller har det med hvad man gør eller siger eller skriver.

Man kan jo være her for at bekræfte at man er et dygtigt og godt menneske, men også for at prøve at indimellem lære noget af hinanden og af de diskussioner der opstår.

(Nu blev jeg måske "falskt politiskt korrekt"? Hvad er i øvrigt det korrekte politiskt korrekte, hvis der nu findes en "falsk politiskt korrekthed" Good Fun?)

 

Dit indlæg er muligvis et svar på et løsrevet citat af mig. Jeg har nu både reflekteret og mediteret over det, men jeg er ikke helt sikker på, at jeg ganske forstår denne store dybsindighed.

Hvis du lægger mærke til, at jeg satte anførselstegn om "pæn og ordentlig mand" og reflekterede over det foranstående forklaringsforsøg på begrebet i det citat det er revet løs fra, vil du måske, i lighed med undertegnede, erfare, at grunden til min manglende forståelse muligvis er den simple, at vi er ret enige.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Leraar

Nu er min niche ret bred, da jeg leger mange lege, men nok om det.

Men anmeldelser behøver jo ikke være så meget om selv agten, men kan være en hel sjov historie, hvor skriveren viser sin evne udi kunsten at fortælle med humor,

"Hoved i rattet" -oplevelser blev et begreb, som nogen, herinde vil nikke genkendene til, eller jeg lå med hoved inden i en bogkasse imens hun skændes med sin mand i døråbningen, Små sjove detaljer der får læseren til at vælte rundt på gulvet af grin. Dem er der meget få af herinde. Dog vil jeg da fremhæve den med jeg tror den hed noget med "jeg stak pikken ind i brevsprækken på Amager" den var jo hylende morsom!

Der er jo også de meget smukke anmeldelser hvor man kan se det hele for sig Bordene X sejltur med Nikita...jamen jeg kunne da se solnedgang og det hele (kan da godt være den ikke var der...men jeg så solnedgangen, så smukt skrevet)

Men dem der med jeg købte 30 min fik en sutter og det gjorde hun godt og jeg sprang på hende og pumpede løs og gik min vej, sød pige her er et link det er jo ikke en anmeldlse, det er jo en annonce.

Men måske hvis nu nogle af de rigtig sjove dygtige skrivedrenge viste vejen, at anmeldelser kan være andet end "annoncer"...se så ville det blive ret godt...

Du har helt ret i, at de to beretninger, du nævner, var meget underholdende på hver deres måde. Men generelt er der temmelig langt mellem snapsene. Vil lige nævne en enkelt fra i dag, som Postmanden debuterer med (AnnSexyLove i anmeldelser fra Sjælland og København). Han viser faktisk, at selv om man ikke er en trænet skribent, kan det godt lade sig gøre at skrive en interessant fortælling.

Men når jeg skal være ærlig, læser jeg sjældent ret mange anmeldelser. For det meste handler anmeldelserne om GP'er jeg ikke har lyst til at besøge, og de er ofte så klichefyldte, at jeg ikke magter at tygge mig igennem dem.

Men for mange andre er "annoncerne" da sikkert nyttige. De kunne så bare koges ned til: "Magdalena - det var super liderligt" eller Malgorzata - møgsækkn gad ikke knalde med mig" i titelfeltet, så slap alle for at spilde tid på at åbne dem.;)

Redigeret af leraar

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Hvis du lægger mærke til, at jeg satte anførselstegn om "pæn og ordentlig mand" og reflekterede over det foranstående forklaringsforsøg på begrebet i det citat det er revet løs fra, vil du måske, i lighed  med undertegnede, erfare, at grunden til min manglende forståelse muligvis er den simple, at vi er ret enige.  

:-D Det er jeg helt overbevist om. Mit indlæg var ikke på nogen måde et angreb på dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...