Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Eroguide er et finurligt sted :-)

Recommended Posts

Damn it folks.

Afrikas fødselsoverskud udgør på årsbasis 24.000.000.

Mellemøstens inkl. Tyrkiet gider jeg slet ikke tænke på.

Hvorfor kan I ikke se, at I bare pisser på et kæmpebål, der bare bliver større og størr.

Helmer I ikke, før de danske byer ligner Beirut?

​Hej Onslow

Har du et godt løsningsforslag på verdensplan, udover at sløjfe u-landsstøtten og sende nogle flere bombefly?

Med venlig hilsen

Leraar

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sjovt nok at ingen af brugerne herinde har tilkendegivet, at de vil stemme på Kristendemokraterne. De er åbenbart for hellige til at komme herind ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu her  med valgsnak og indvandrere/flygtninge - snak:  Så...........:

Lidt egocentreret snak:

Jeg skal have MR-skanning af columna cervicalis.

Har fået en tid 04. december 2015 på Rigshospitalet.

Stik lige den!!!!!!             :-o

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu her  med valgsnak og indvandrere/flygtninge - snak:  Så...........:

Lidt egocentreret snak:

Jeg skal have MR-skanning af columna cervicalis.

Har fået en tid 04. december 2015 på Rigshospitalet.

Stik lige den!!!!!!             :-o

Kære Krølle Bølle

​Spørger af uvidenhed, scanning af en hvad???? Og ja ventetid er helt forrykt.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Krølle Bølle

​Spørger af uvidenhed, scanning af en hvad???? Og ja ventetid er helt forrykt.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

OK!!

Forventede selvfølgelig spørgsmålet.

Den der "hvad" er bare halshvirvler!

Ville lige blære mig!!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Krølle Bølle

​Spørger af uvidenhed, scanning af en hvad???? Og ja ventetid er helt forrykt.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Krølle Bølle

Det er alt for lang tid. Find et andet hospital med en MR-scanner og en kortere ventetid, og bestil tid der i stedet. Så må du tåle noget rejsetid i stedet.

BD

Det betyder de syv halshvirvler.

MR-scanningen er vigtig, hvis man har oplevet et piskesmæld eller lignende voldsom påvirkning/beskadigelse af halshvirvlerne.

GF

 

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Mon ikke at Libanons nabolande mener at de har rigeligt med flygtninge i forvejen? Måske lige bortset fra Israel, så er de jo selv oversvømmet af flygtninge, og har nok ret svært ved at se at de skal tage endnu flere blot for at Europa kan slippe for at tage så mange.

Man skulle nok snarere opfordre resten af verden til også at tage lige så mange som vi gør, så ville det for alvor batte noget. 

Og bare for at sætte det i relief, så udgør 15.000 flygtninge i Danmark 0,03% af befolkningen, dvs én flygtning pr 333 inbyggere. Mon ikke lige at både vi og resten af verden vil kunne klare det?

Hvis hele Verdenen hjalp til skulle vi hjælpe drastisk mindre end vi gør idag!!!!! Men det er nok en utopisk tanke ;-) Gad vide om nogen ville hjælpe os, hvis vi kom i en ulykkelig situation???

Det vi ser i øjeblikket er ekstremt, med nogle af de største folkevandringer/flytningestrømme i nyere tid. Så pt ville det muligvis være ønskeligt at sprede lidt af flytningene ud til Europa og andre steder. Men almindeligvis giver det ingen mening at rykke rundt med flere millioner flygtninge fremfor at beholde dem i nærområderne, efter min mening.

Jeg synes generelt den nuværende måde fejler! Altså med at modtage mange flygtninge heroppe- Det er langt fra alle flygtninge vi hjælper, oftest kun de ressource stærke som har midlerne til at komme hertil- Der går megen snak om de skal returneres når Krigen i deres Land ophører. Det går ofte ikke sådan. - Da det ofte er ressourcestærke Personer som forsvinder fra Landet og mange ikke kommer tilbage permanent, bliver det sværere for Landet at komme på fode igen, hvis det i det hele taget nogensinde lykkedes - uanset regering, har vi historisk set haft svært ved at integrere flygtninge...gælder også for Sverige, som er kommet til den erkendelse, at flygtninge er deres største problem.

Ja problemfrit er det ikke. 

Vi har aldrig prøvet at lave en HELHJERTET indsats i nærområderne, så vi er faktisk ikke klar over om det ville fungere. Jeg synes klart det er et forsøg værd. En fælleseropæisk indsats, hvor vi giver den fuld gas med at hjælpe i flygtningelejrende, så hvert enkelt Land dernede, ikke føler det som en overvældende opgave. 

Jeg har en Tyrkertro på, det ville blive meget bedre både for dem og os. Da vi vil have mulighed for at hjælpe alle eller næsten alle med samme mængde penge, fremfor de få som kommer igennem nåleøjet og lander i Europa. Desuden ville vi slippe for nogen af problemmerne som opstår herhjemme i kølvandet på flygtningene. Ren win/win

Nå Bear, tak for debatten. Har ikke alverden flere argumenter. Vi kan blive enige om vi har et ansvar og en pligt til at hjælpe flygtninge og det er jo dejligt.. hvordan det skal føres ud i livet bliver vi nok ikke enige om. Har taget din tanke om fælleseuropæisk indsats til mig, synes jeg er en god ide.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

OK!!

Forventede selvfølgelig spørgsmålet.

Den der "hvad" er bare halshvirvler!

Ville lige blære mig!!!!!!

​Tak for info. 

Markeringen - Og ja jeg kender det godt. det vil jeg også hvis jeg kan slippe afsted med det.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hej Onslow

Har du et godt løsningsforslag på verdensplan, udover at sløjfe u-landsstøtten og sende nogle flere bombefly?

Med venlig hilsen

Leraar

​Nej. min ven, det har jeg ikke, for der er ingen barmhjertig løsning.

Men godhedsindustriens løsning med at hente mere og mere af overskuddet til Europa/Danmark er bare så ubegavet, at det skriger til himlen, at disse Gutmenschen har noget i klemme rent økonomisk.

Måske skulle vi bare lade naturen ordne problemet ved at lade dem dø, den anden løsning giver i hvert fald ingen mening, aldrig har man gjort nogen svag stærkere ved at gøre de stærke svagere.

Og jo, én løsning har jeg, send maser af fjernsyn til verdens ynglekolonier, når de har muligheden for at se diverse tosseshows i  flimmerren, er der en svag mulighed for, at de vil yngle lidt mindre, mens de sidder og glor på lortet.

Det har jo vist sig at virke i den såkaldt civiliserede verden. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Nej. min ven, det har jeg ikke, for der er ingen barmhjertig løsning.

Men godhedsindustriens løsning med at hente mere og mere af overskuddet til Europa/Danmark er bare så ubegavet, at det skriger til himlen, at disse Gutmenschen har noget i klemme rent økonomisk.

Måske skulle vi bare lade naturen ordne problemet ved at lade dem dø, den anden løsning giver i hvert fald ingen mening, aldrig har man gjort nogen svag stærkere ved at gøre de stærke svagere.

Og jo, én løsning har jeg, send maser af fjernsyn til verdens ynglekolonier, når de har muligheden for at se diverse tosseshows i  flimmerren, er der en svag mulighed for, at de vil yngle lidt mindre, mens de sidder og glor på lortet.

Det har jo vist sig at virke i den såkaldt civiliserede verden. :)

​Tak for at dele din omverdensforståelse og dit sindelag med os andre, Onslow.

Nu forstår jeg verdens tistand meget bedre - når vi bare lader naturen ordne sagerne, så går amøberne en lysende fremtid i møde, er jeg sikker på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Hej Onslow

Har du et godt løsningsforslag på verdensplan, udover at sløjfe u-landsstøtten og sende nogle flere bombefly?

Med venlig hilsen

Leraar

Han har sit på det tørre og er ligeglad med andre!

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det må man da håbe, og med lidt held, kan de jo nå:

1 - at reproducere sig

2 - at deltage i arbejdsmarkedet og dermed kontribuere til samfundet.

Alternativet er jo at der ingen er til at tage vare om vores gamle OG heller ingen til at tjene pengene der kan beskattes. Og det faktum at mange er RIGTIG godt uddannet, gør jo at de bliver en gevinst MEGET MEGET hurtigt. Ikke alle, men rigtig mange. Af syrerene, vist nok et godt stykke over halvdelen.

​I forbindelse med Helles slogan 'Hvis du kommer til Danmark skal du arbejde' som hun lancerede her i forbindelse med valget så kom det frem at kun 3% af flygtninge er arbejdsparate ved ankomst. Efter 10 år i landet er 80% stadig arbejdsløse. Lig oveni det diverse andre problemer med integration..

Det er muligt at syrerne er 'præmieflygtninge', det kan man jo håbe på, jeg synes alligevel at argumentet med at flygtninge er en kæmpe gevinst er ret tyndt og jeg køber det ikke. At man så stadig ønsker en større indvandring af andre årsager synes jeg er helt fint og det kan jeg sagtens respektere (personligt er jeg ligeglad med hvor mange eller få der kommer). Men lad være at bruge argumentet at det er en økonomisk gevinst og vi slet ikke kan undvære dem, det er simpelthen bare falsk!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Han har sit på det tørre og er ligeglad med andre!

​Det tror jeg ikke Onslow er. Som jeg læser hans indlæg er han bekymret for den udvikling Danmark gennemgår. Den bekymring deler han med mange andre.

Hvis man ikke ved hvad der foregår rundt om i Danmark i store boligområder så bør man sætte sig ind i det. Hvis man ikke ved at vi allerede nu ikke kan integrere dem vi har fået ind, så bør man sætte sig ind i det. Hvis man ikke ved at man hver gang man tager en flygtning ind i Danmark, kan man hjælpe over 20.000 flygtning i hjemlandet, så bør man sætte sig ind i det og hvorfor ikke hjælpe så mange som muligt ? Vi har jo ikke uanede midler.

Det er en win-win for Danmark og flygtningene i højere grad at hjælpe dem i nærområderne i stedet for at lukke vores grænser op for dem, når vi kan se at vi alligevel ikke kan integrere dem ordentlig og mange af dem er jo alligevel utilfredse med at være her og hader det danske samfund.

Onslow er ikke ligeglad med andre. Han er det modsatte. Dem der er ligeglad med andre er dem som er ligeglad med Danmark, er ligeglad med at vi ikke kan integrere flygtningene der er kommet og ønsker flere problemer og flere flygtninge ind fremfor at redde mange flere menneskeskæbner ved hjælp i nærområderne.

Næeh det hele er sku helt omvendt. Onslow er humanisten mens det er andre der er ligeglade med andre menneskeskæbner og ikke ønsker at redde og hjælpe så mange som muligt med de midler vi har, men i stedet ønsker at åbne grænserne for folk fra Mellemøsten og Afrika så vi i Danmark  kan få endnu mere  vold, kriminalitet, voldtægter, terrorangreb og vanvittige samfund. Selvom der også findes folk fra Afrika og Mellemøsten der bidrager positivt til det danske land, så er det bare faktum at det følger med indvandringen også og i langt højere grad end hvad danskerne begår af sådanne handlinger.

http://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2015/06/11/den-grove-vold-er-steget-og-udlaendinges-kriminalitetsniveau-er-tarnhojt/

Når en muslim som ham der begik terrorangrebet i København bliver så møder der tusindvis af muslimer op for at vise deres respekt for ham og sorg over han ikke længere er her. Når en prædikant fra Grimhøjmoskeen der har udtrykt sympati for terror, IS og alt muligt dør, så møder der tusindvis af muslimer op for at vise deres respekt for ham og sorg over at han ikke længere  er her. Når hizb ut tahrir holder møder i København møder tusindvis af mennesker op for at deltage i deres møder og støtte op om deres horrible holdninger.

Hvor er venstrefløjen henne der med kritik og demonstrationer ? Dem der kalder sig antifascistisk aktion, enhedslisten og SF ? De er der ikke. Men de er der hvis 30 skøre nynazister holder et møde et sted på et bibliotek i Provinsen. At være tilhænger af IS, Sharialovgivning og være nynazist er altså lige forfærdeligt, så ren hykleri at man jagter nogle ganske få usympaitiske nynazister men ikke vil gå i rette med andre der er 100 gange større og har samme afskyelige usympatiske holdninger.

Jeg var på ferie på Langeland forleden, og var chokeret over befolkningssammensætningen var blevet med de nye asylcentre på Langeland og hvordan flygtningene opførte sig dernede , hvor de råbte, provokerede og kom med seksuelle bemærkningerne til et af mine familiemedlemmer da vi var ved stranden.

Jeg forstår godt at en ung pige har skrevet følgende på facebook-gruppen - Udkanten - Langeland, jeg vælger at kopiere hendes brev ind her.

Dette læserbrev har været sendt til lokal avisen "Øboen", men er endnu ikke bragt det i den trykte avis. Vi har valgt at bringe det her, da alle skal have en mulighed for at sige sin mening:

Af en 18 årig pige på Langeland

Jeg er bosat i Bagenkop, Langeland, med min familie. Vi bor i et dejligt og stille område, indtil for nyligt. Ser i, lige uden for Bagenkop er Asylcenter Holmegaard placeret, som rummer omkring 220 asylansøgere. For- uden asylansøgerne på Holmegård er der omkring 20 asylansøgere bosat i Bagenkop, og yderligere 700 på øvrige Langeland. Der har i mange år nu været asylansøgere fra henholdsvis Afghanistan, Somalia og andre Afrikanske- og mellemøstlige lande. For mit vedkommende og for andres er der en blandet følelse om hvordan vi skal tackle de her asylansøgere, for hvordan skal vi med vores kultur kunne leve sammen med nogle fra deres kultur ?

Størstedelen af asylansøgerne på Langeland har afrikansk- og eller mellemøstligst afstamning. Det som gør os danskere anderledes end asylansøgere er vores og deres kultur. Jeg kører i bus med asylansøgere hver dag til og fra skole, jeg står i kø sammen med dem i det lokale supermarked, jeg deler badestrand med dem og jeg bor lige overfor dem. Jeg oplever asylansøgerne fra mange forskellige sider, af og til får man et godt indtryk og andre gange et dårligt. For år tilbage var der et stort problem på vores lokale strand. Om sommeren holder størstedelen af Bagenkops befolkning til på stranden om eftermiddagen, sammen med asylerne. Jeg har oplevet sammen med andre på stranden, at asylerne har taget billeder af unge piger i bikini. Her kommer asylansøgerne til vores land fordi vi er deres tilflugtssted fra krig og ødelæggelse, og på grund af dem har jeg som dengang 14 årig været bange for at gå på stranden uden forældre. Det er blandt en af de uheldige episoder vi som Langelændere har levet med siden vi igen fik asylansøgere på Asylcenter Holmegaard.

Jeg bor i Bagenkop, og huset overfor mig bliver benyttet til asylansøgere, med børn. Der har i løbet af to år boet tre eller fire forskellige familier. Lige for tiden bor der en afrikansk familie. Jeg har aldrig fundet ud af om der bor to familier eller en enkelt lige nu. Men uanset hvor mange der bor larmer de, de kan høres hele døgnet rundt. Der bor 4-5 børn derovre. Det er en ren katastrofe derovre. Børnene skriger, mændene råber og taler meget højlydt i telefon og konerne får dagen til at gå med at skælde på børnene. Jeg får min dag til at gå med at tænke på børnene hver gang de skriger, jeg går og tænker på hvorfor de skriger. Der kan være stille i huset i ti minutters tid, og pludselig kommer der et højlydt skrig. Ingen i min familie ved om de små børn på den anden side bliver slået eller ej.
Min holdning er, at vi bor i Danmark og det gør de også lige pt. Hvilket sikkert også er meget bedre end deres hjemland. Men de er kommet til Danmark, og i Danmark er det ifølge straffelovens kapitel 25 forbudt at udøve vold. Jeg ser at asylansøgerne underordner sig under Danmarks regler og normer, fordi de er kommet til os og ikke omvendt.

Nogle vil sikkert kalde mig racist nu, men det er jeg ikke. Jeg ønsker alt vel og har stor medfølelse for asylansøgere som er i nød har måttet forlade deres eget land. Men hvad med os danskere ? Vi er alt for gode af os, vi lader asylansøgere komme her og overtage deres land.
Jeg tænker på episoder som den skole som ikke længere må have et juletræ på skolen fordi islam forbyder det eller den børnehave som nu forbyder svinekød. Asylansøgere kommer i flugt til Danmark og vi tager i mod dem med åbne arme. Hvad har jeg så fået ud af at være en imødekommende dansker ? En stjålet cykel, som min far har været så flink at køre op til Asylcenter Holmegaard for at hente hjem igen.

Jeg er ikke racist, men jeg er i den overbevisning at asylansøgere skal underlægge sig det danske land. De kommer hertil for at søge opholdstilladelse. Nogle vil kalde dem immigranter, men er de det ? Immigranter er folk som vil underlægge sig et andet land og følge dets lovgivninger og traditioner. Men følger asylansøgerne det danske lands love og traditioner ? Tværtimod. Her kommer de og forbyder svinekød, juletræ og julesalmer. Inden længe er vi vel også alle sammen tvunget til at konvertere til islam. Jeg er bange for at det i fremtiden får konsekvenser for Danmark at være så imødekommende. Det er en almen norm at hjælpe folk i nød, og det er vi bestemt gode til.

Men snart må vi sætte en stopper for asylansøgerne, ellers sætter de snart en stopper for Danmark.

Af en 18 årig pige på Langeland - gymnasieelev.

 

Redigeret af Frasier

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Libanon har rigtige smukke kvinder og der er flere kvinder end mænd, da de døde under krigen... Libanesiske kvinder er åbne, frække og vestlige orienteret, så de må gerne komme heroppe :P

 

 

​Kvinder fra muslimske lande er i det hele taget bare utroligt smukke! :wub: Men jeg synes bare det er utroligt sjældent at man ser en muslimsk kvinde med en dansk mand :angry: Vestligt orienteret eller ej så ligger muslimske kvinder under for en social kontrol af en anden verden, og vi kan kigge langt efter dem desværre. Noget som pisser mig af i øvrigt. Det er så fandens racistisk, men det bliver aldrig taget op i medierne, kun når indvandrer drenge føler sig diskrimineret bliver der snakket om racisme :angry: og det er ALTID os danskere der er 'the bad guys'.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Libanon har rigtige smukke kvinder og der er flere kvinder end mænd, da de døde under krigen... Libanesiske kvinder er åbne, frække og vestlige orienteret, så de må gerne komme heroppe :P

 

A.Lebanese.woman.walks.past.the.rubble.i

beautiful-lebanese-girl-rosarita-tawil.j

 

lebanon-girls03.png

 

​Libanon har rigtige smukke kvinder og der er flere kvinder end mænd, da de døde under krigen... Libanesiske kvinder er åbne, frække og vestlige orienteret, så de må gerne komme heroppe :P

 

A.Lebanese.woman.walks.past.the.rubble.i

beautiful-lebanese-girl-rosarita-tawil.j

 

lebanon-girls03.png

 

​Fin debat indtil Nille kommer ind med sine fuldkomne irrelevante billeder og kommentarer, en afsporing som vi desværre har set ret ofte fra ham

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Nej. min ven, det har jeg ikke, for der er ingen barmhjertig løsning.

Men godhedsindustriens løsning med at hente mere og mere af overskuddet til Europa/Danmark er bare så ubegavet, at det skriger til himlen, at disse Gutmenschen har noget i klemme rent økonomisk.

Måske skulle vi bare lade naturen ordne problemet ved at lade dem dø, den anden løsning giver i hvert fald ingen mening, aldrig har man gjort nogen svag stærkere ved at gøre de stærke svagere.

Og jo, én løsning har jeg, send maser af fjernsyn til verdens ynglekolonier, når de har muligheden for at se diverse tosseshows i  flimmerren, er der en svag mulighed for, at de vil yngle lidt mindre, mens de sidder og glor på lortet.

Det har jo vist sig at virke i den såkaldt civiliserede verden. :)

​Jeg er fandme glad for at det ikke er flertallet af verdens befolkning der er så visionsløse og ligeglade som ovenstående indlæg giver udtryk for. 

Den der fuldstændige vanvittige ide om at hvis vi bare lukker øjnene og gør ingenting, så forsvinder problemerne nok af sig selv. Det er et faktum at vi lever i en global verden, uanset om Onslow & Co vil det eller ej, og i en global verden, vil begivenheder andre steder i verden have indflydelse på vores liv i Danmark, at påstå andet er simpelthen forkert. Jo flere fattige, jo flere flygtninge og jo mere elendighed der er andre steder i verden, jo mere pres på Europas og dermed også Danmark grænser. Og så længe folk er villige til at risikere liv og lemmer i en utæt plimsoller for chancen for et liv som illegal immigrant i Europa, lige så længe vil de komme ind, uanset HVOR megen grænsekontrol vi finder på at lave. Der er kun EN løsning, og det er at sørge for at vilkårene i de lande som de flygter fra bliver tilstrækkelig acceptable til at de ikke længere er villige til at risikere livet for at komme væk.

Men det vil Onslow & Co jo ikke være med til, ovenstående løsningsmodel er nok for kompleks for dem. Iøvrigt har Onslow & Co BRUG for indvandrere og flygtninge for at have nogen at dæmonisere og derved skabe deres eksistensberettigelse som parti/gruppering. Hvis der ikke var indvandrere/flygtninge/muslimer at skyde skylden på måtte de finde nogle andre, venstreorienterede ville nok blive de næste i rækken af syndebukke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Fin debat indtil Nille kommer ind med sine fuldkomne irrelevante billeder og kommentarer, en afsporing som vi desværre har set ret ofte fra ham



 

Du har vist ikke bemærket at emnet er hyggesnak... jeg mener at kvalificeret flygtninge/udlændinge og folk som er i yderste nød bør vi hjælpe og smykke kvinder er også kvalificeret ! :D

Hvad er dit bidrag i debatten ? Det ville være mere klædeligt at du kom ind i kampen i stedet for at brokke dig !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Taknemmelighed…...

Hjælper jeg en Kammerat en weekend med at ligge en indkørsel. Så har jeg en klar forventning om han er taknemmelig og siger "tak for hjælpen makker, du siger bare til hvis jeg skal hjælpe dig en dag" og evt lige giver en kold eller 2. Hvis han efter endt arbejde siger " så kan du godt skride hjem igen" ja så var det nok sidste gang jeg hjalp ham. En logisk konsekvens skulle man mene :-)

Forventningen om taknemmelighed og konsekvensen hvis man ikke er, kunne jeg godt tænke mig man tog med ind i Politik!

Utopisk tanke: Men lad os sige der kom Borgerkrig i Danmark eller en naturkatastrofe af dimensioner og jeg blev tvunget til at være Flygtning. Det Land der evt tog imod mig ville jeg være taknemmelig imod. Jeg ville være yderst glad for de stillede en bolig til rådighed for mig, sørgede for noget mad/medicin/ lægehjælp og andet. Jeg ville synes det var enormt flot, hvis de tilmed gav mig lidt penge så jeg havde mulighed for at købe tøj etc. Waaaauuuuwww tænk sig de tog sig sådan af lille mig.. ikke engang en fra deres eget land, ikke en person de har noget som helst med at gøre! bare en tilfældig fremmed. Jeg ville hjælpe til i Landet hvis der var noget jeg kunne hjælpe med!!! da det mindste jeg kunne tilbyde retur :-) jeg ville ikke kræve mere!!!!!

Jeg ville ikke yde vold! jeg ville ikke voldtage! jeg ville ikke forulempe Piger i gaderne! jeg ville ikke stjæle! Nej jeg ville være yderst taknemmelig for den store hjælp de ydede mig! som jeg ikke har gjort noget for at gøre mig fortjent til. Man skal være selv, som man forventer andre er :-) så med den nuværende løsning med flygtninge heroppe, forventer jeg de flygtning der kommer hertil er taknemmelige!!!!! taknemmelig for jeg tager mig af dem! taknemmelig for vi bruger ressourcer på dem, som kunne have været brugt i sygehusvæsenet etc! 

Hvis de ikke er taknemmelig og laver kriminalitet etc. Så mener jeg det prompte skulle udløse en enkelt billet hjem! og det lige med det samme! For spørgsmålet er om man så reel er flygtet for at opleve et bedre sted. Eller man reelt har samme tankegang som det man flygtede fra men bare var uheldig at være på det forkerte hold.

Det samme gælder folk på overførselsindkomst. Der er faktisk andre der betaler for dem!!!!! vær nu lidt taknemmelig for at bo i et af de samfund i verdenen, der tager sig bedst af de svage. Ja de kan ikke sendes hjem :-) men man kan nu alligevel godt forvente de er taknemmelige for andre betaler/hjælper dem faktisk!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Taknemmelighed…...

Hjælper jeg en Kammerat en weekend med at ligge en indkørsel. Så har jeg en klar forventning om han er taknemmelig og siger "tak for hjælpen makker, du siger bare til hvis jeg skal hjælpe dig en dag" og evt lige giver en kold eller 2. Hvis han efter endt arbejde siger " så kan du godt skride hjem igen" ja så var det nok sidste gang jeg hjalp ham. En logisk konsekvens skulle man mene :-)

Forventningen om taknemmelighed og konsekvensen hvis man ikke er, kunne jeg godt tænke mig man tog med ind i Politik!

Utopisk tanke: Men lad os sige der kom Borgerkrig i Danmark eller en naturkatastrofe af dimensioner og jeg blev tvunget til at være Flygtning. Det Land der evt tog imod mig ville jeg være taknemmelig imod. Jeg ville være yderst glad for de stillede en bolig til rådighed for mig, sørgede for noget mad/medicin/ lægehjælp og andet. Jeg ville synes det var enormt flot, hvis de tilmed gav mig lidt penge så jeg havde mulighed for at købe tøj etc. Waaaauuuuwww tænk sig de tog sig sådan af lille mig.. ikke engang en fra deres eget land, ikke en person de har noget som helst med at gøre! bare en tilfældig fremmed. Jeg ville hjælpe til i Landet hvis der var noget jeg kunne hjælpe med!!! da det mindste jeg kunne tilbyde retur :-) jeg ville ikke kræve mere!!!!!

Jeg ville ikke yde vold! jeg ville ikke voldtage! jeg ville ikke forulempe Piger i gaderne! jeg ville ikke stjæle! Nej jeg ville være yderst taknemmelig for den store hjælp de ydede mig! som jeg ikke har gjort noget for at gøre mig fortjent til. Man skal være selv, som man forventer andre er :-) så med den nuværende løsning med flygtninge heroppe, forventer jeg de flygtning der kommer hertil er taknemmelige!!!!! taknemmelig for jeg tager mig af dem! taknemmelig for vi bruger ressourcer på dem, som kunne have været brugt i sygehusvæsenet etc! 

Hvis de ikke er taknemmelig og laver kriminalitet etc. Så mener jeg det prompte skulle udløse en enkelt billet hjem! og det lige med det samme! For spørgsmålet er om man så reel er flygtet for at opleve et bedre sted. Eller man reelt har samme tankegang som det man flygtede fra men bare var uheldig at være på det forkerte hold.

Det samme gælder folk på overførselsindkomst. Der er faktisk andre der betaler for dem!!!!! vær nu lidt taknemmelig for at bo i et af de samfund i verdenen, der tager sig bedst af de svage. Ja de kan ikke sendes hjem :-) men man kan nu alligevel godt forvente de er taknemmelige for andre betaler/hjælper dem faktisk!

Hvor er vi bare enige :) Det var der mange indvandre der kunne lære af, istedet for den syge mentalitet nogle af dem har!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Langt de fleste flygtninge er DYBT taknemmelige for at de har fået lov til at komme til Danmark. Du kan selvfølgelig desværre altid finde eksempler på rådne æbler i kurven, og der er da helt klart nogle grimme eksempler på unge mænd der har begået voldtægter og drab. 

Men det ændrer IKKE ved at de på ingen måde er repræsentative for den samlede gruppe af flygtninge, uanset hvor meget man forsøger at fremstille det som sådan.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Langt de fleste flygtninge er DYBT taknemmelige for at de har fået lov til at komme til Danmark. Du kan selvfølgelig desværre altid finde eksempler på rådne æbler i kurven, og der er da helt klart nogle grimme eksempler på unge mænd der har begået voldtægter og drab. 

Men det ændrer IKKE ved at de på ingen måde er repræsentative for den samlede gruppe af flygtninge, uanset hvor meget man forsøger at fremstille det som sådan.

​Man hører ofte kun om de negative ting i medierne - det er det som sælger: Sex, vold og blod sælger, de grupper som klare sig godt hører man sjældent om. Op til valget bliver tingene forstærket og der bliver spillet på folks følelser for at få stemmer. Det gør alle partier. Så vær kritisk.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Langt de fleste flygtninge er DYBT taknemmelige for at de har fået lov til at komme til Danmark. Du kan selvfølgelig desværre altid finde eksempler på rådne æbler i kurven, og der er da helt klart nogle grimme eksempler på unge mænd der har begået voldtægter og drab. 

Men det ændrer IKKE ved at de på ingen måde er repræsentative for den samlede gruppe af flygtninge, uanset hvor meget man forsøger at fremstille det som sådan.

Heller ikke det jeg skriver!!

Dem som ikke er taknemmelige som jeg beskriver. Dem mener jeg skal have en enkeltbillet hurtigst mulig. Der fejler vi idag

Det gælder jo naturligvis ikke dem som er taknemmelige! Selvom jeg stadig mener det var bedre at yde en kæmpeindsats i nærområderne, så synes jeg det er fint vi hjælper. Selvfølgelig hjælper man folk i nød

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...