Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Eroguide er et finurligt sted :-)

Recommended Posts

​Jeg er fandme glad for at det ikke er flertallet af verdens befolkning der er så visionsløse og ligeglade som ovenstående indlæg giver udtryk for. 

Den der fuldstændige vanvittige ide om at hvis vi bare lukker øjnene og gør ingenting, så forsvinder problemerne nok af sig selv. Det er et faktum at vi lever i en global verden, uanset om Onslow & Co vil det eller ej, og i en global verden, vil begivenheder andre steder i verden have indflydelse på vores liv i Danmark, at påstå andet er simpelthen forkert. Jo flere fattige, jo flere flygtninge og jo mere elendighed der er andre steder i verden, jo mere pres på Europas og dermed også Danmark grænser. Og så længe folk er villige til at risikere liv og lemmer i en utæt plimsoller for chancen for et liv som illegal immigrant i Europa, lige så længe vil de komme ind, uanset HVOR megen grænsekontrol vi finder på at lave. Der er kun EN løsning, og det er at sørge for at vilkårene i de lande som de flygter fra bliver tilstrækkelig acceptable til at de ikke længere er villige til at risikere livet for at komme væk.

Men det vil Onslow & Co jo ikke være med til, ovenstående løsningsmodel er nok for kompleks for dem. Iøvrigt har Onslow & Co BRUG for indvandrere og flygtninge for at have nogen at dæmonisere og derved skabe deres eksistensberettigelse som parti/gruppering. Hvis der ikke var indvandrere/flygtninge/muslimer at skyde skylden på måtte de finde nogle andre, venstreorienterede ville nok blive de næste i rækken af syndebukke.

Ved du i det hele taget hvad der rører sig ude blandt den helt almindelige danske befolkning ???? - du får det at se efter valget - og det uanset hvor meget bedrevidende smagsdommer du vil være - jeg ved selvfølgelig ikke - men mon ikke du har dit på tørre - ja ikke lider økonomisk.-  hvis tilfældet - så er det billigt sagt - koster dig ikke noget. 

Det rumler angående den uhæmmede indvandring, betydelig mere end du vist kan lide at være vidende til

- -  og når det så er sagt, så mener jeg stadig, - vi skal altså påtage vores rimelige  andel af deres ulykkelige situation - og her skal tænkes selektiv og bredt forstået - og der skal sadles temmelig meget om!! -  verden har ændret sig - og så er det ikke sikkert at Europa længere skal være tossegode - jeg mener der skal tænkes hvordan får vi hjulpet flest mulige og som en nødvendig følgelige: mindre "komfortabelt"  - -  altså more for less - og for gudsskyld ikke less for more.

Kom ud af din osteklokke og ud i livet - så vil du mååske være i stand til at se hvor uhyggeligt mange danskere der lever UNDER FATTIGDOMS grænsen!!!!!!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​Så har de heller ikke råd til at købe sex ? :o eller er de fattige fordi de køber sex :P

Helt ærligt Nille. Er intet helligt for dig-selv i hyggesnak med smiley spam?

jeg kan godt lide de fleste af dine indlæg-men noget bør man tage seriøst, eller undlade at lave indlæg på. 

Hygger er ikke lig useriøs

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt ærligt Nille. Er intet helligt for dig-selv i hyggesnak med smiley spam?

jeg kan godt lide de fleste af dine indlæg-men noget bør man tage seriøst, eller undlade at lave indlæg på. 

Hygger er ikke lig useriøs

​Hvorfor skal man altid være seriøs ? Jeg er seriøs nok i mit professionel liv.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvorfor skal man altid være seriøs ? Jeg er seriøs nok i mit professionel liv.

​Det skal man heller ikke. Men seriøsitet, humor og såmænd også alt det der med ytringsfrihed skal doseres med omhu. Mest af alt har det hele nok med situationsfornemmelse at gøre. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved du i det hele taget hvad der rører sig ude blandt den helt almindelige danske befolkning ???? - du får det at se efter valget - og det uanset hvor meget bedrevidende smagsdommer du vil være - jeg ved selvfølgelig ikke - men mon ikke du har dit på tørre - ja ikke lider økonomisk.-  hvis tilfældet - så er det billigt sagt - koster dig ikke noget. 

 

Det rumler angående den uhæmmede indvandring, betydelig mere end du vist kan lide at være vidende til

 

- -  og når det så er sagt, så mener jeg stadig, - vi skal altså påtage vores rimelige  andel af deres ulykkelige situation - og her skal tænkes selektiv og bredt forstået - og der skal sadles temmelig meget om!! -  verden har ændret sig - og så er det ikke sikkert at Europa længere skal være tossegode - jeg mener der skal tænkes hvordan får vi hjulpet flest mulige og som en nødvendig følgelige: mindre "komfortabelt"  - -  altså more for less - og for gudsskyld ikke less for more.

 

Kom ud af din osteklokke og ud i livet - så vil du mååske være i stand til at se hvor uhyggeligt mange danskere der lever UNDER FATTIGDOMS grænsen!!!!!!!!!

 

​Jeg er udmærket klar over at der er partier der taler indvandrer og flygtninge problemerne op for at mele deres egen kage. Det sjove er at ENORMT mange af dem der mener at der er virkelig store problemer med indvandrere, flygtninge og muslimer, i virkeligheden har ganske lidt omgang med indvandrere, flygtninge og muslimer, og at de får de fleste af deres oplysninger fra medierne, politiske debattører og diverse blogs (som f.eks. uriasposten og den korte avis).

Jeg har daglig omgang med muslimer, indvandrere og efterkommere i alle aldre, så jeg VED rent faktisk hvad jeg snakker om.

At der er borgere i Danmark der lever under fattigdomsgrænsen synes jeg er lige så forkert som du åbenbart gør, men det er bare ikke indvandrerne, flygtningenes eller muslimernes skyld, det skyldes de politikere der har lagt så gevaldigt pres på de fattigste borgere i Danmark at de er endt i den situation. Og her tænker jeg især på de borgerlige partier, med Venstre og DF som de hovedansvarlige. 

Heldigvis er der betydeligt færre børn under fattigdomsgrænsen nu end der var for 4 år siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det skal man heller ikke. Men seriøsitet, humor og såmænd også alt det der med ytringsfrihed skal doseres med omhu. Mest af alt har det hele nok med situationsfornemmelse at gøre. :)

Com'on, folk herinde har deres egne agenda'er som de udsender igen og igen, så intet ny under solen og jeg har min.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

 

​Hvorfor skal man altid være seriøs ? Jeg er seriøs nok i mit professionel liv.

Det skal man heller ikke, men man skal heller ikke lalle seriøse indlæg ihjel. Det er respektløst.

Det her drejet sig om andre mennesker, ikke dig. Har du behov for at være useriøs, og det har vi alle, så skriv det hvor det passer ind. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvorfor skal man altid være seriøs ? Jeg er seriøs nok i mit professionel liv.

​Det skal man heller ikke.... men "hyggesnak" er ikke lig med at alt skal gøres til en (dårlig) joke... der er intet hygge i at intet er seriøst og at alt der har betydning for andre bliver latterliggjort eller afsporet 

Hvis du er seriøs i dit profesionelle liv - så har du også forståelse for "situationsfornemmelse" - og det er ikke hyggeligt altid at skide den egenskab en lang march bare fordi man kan.. 

jeg tilslutte mig i hvert fald at jeg heller ikke finder det hyggeligt i de specifikke tråde/indlæg hvor det mest af alt er utidigt og upassende

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

jeg tilslutte mig i hvert fald at jeg heller ikke finder det hyggeligt i de specifikke tråde/indlæg hvor det mest af alt er utidigt og upassende

sm244.gif Venligst Landsbytossen - nu med tablet.​

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det skal man heller ikke.... men "hyggesnak" er ikke lig med at alt skal gøres til en (dårlig) joke... der er intet hygge i at intet er seriøst og at alt der har betydning for andre bliver latterliggjort eller afsporet 

Hvis du er seriøs i dit profesionelle liv - så har du også forståelse for "situationsfornemmelse" - og det er ikke hyggeligt altid at skide den egenskab en lang march bare fordi man kan.. 

jeg tilslutte mig i hvert fald at jeg heller ikke finder det hyggeligt i de specifikke tråde/indlæg hvor det mest af alt er utidigt og upassende

​Sjov og jokes er stadig hyggeligere end de skænderier som folk starter herinde, det gælder også dig Jasmin ! Så kom ikke her med din "situationsfornemmelse"

Jeg vil ikke afspore yderligere med flere ping-pong, folk har allerede brugt flere indlæg på at råbe afsporing til mine indlæg.

God weekend jeg vil ud og nyde solen :D

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

​Sjov og jokes er stadig hyggeligere end de skænderier som folk starter herinde

 

Det er ikke sammenlignelige størrelser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Øhm.. Flygtninge/indvandrere bliver vel også gamle og skal på pension? 

​Det kræver så vidt jeg ved stadig 40 års bopæl i DK at få tilkendt Folkepension.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Nille er sikkert en interessant Person som i kan få megen snak om!

Men opret en tråd til det hvis Jeres Agenda vel og mærket ikke er nogenlunde den samme som i påstår Nilles er... Nemlig det er hyggesnak og derfor skal alle tråde spammes med irrelevante ting ;-)

Flygtninge politik, ældre omsorg, økonomi m.m. har i nogle tanker om det?

i øvrigt dejligt vi er kommet så langt i debatten næsten uden nogen kommer med " du er dum kortet" trods de sidste indlæg peger imod det nok snart er slut

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Taknemmelighed…...

Hjælper jeg en Kammerat en weekend med at ligge en indkørsel. Så har jeg en klar forventning om han er taknemmelig og siger "tak for hjælpen makker, du siger bare til hvis jeg skal hjælpe dig en dag" og evt lige giver en kold eller 2. Hvis han efter endt arbejde siger " så kan du godt skride hjem igen" ja så var det nok sidste gang jeg hjalp ham. En logisk konsekvens skulle man mene :-)

Forventningen om taknemmelighed og konsekvensen hvis man ikke er, kunne jeg godt tænke mig man tog med ind i Politik!

Utopisk tanke: Men lad os sige der kom Borgerkrig i Danmark eller en naturkatastrofe af dimensioner og jeg blev tvunget til at være Flygtning. Det Land der evt tog imod mig ville jeg være taknemmelig imod. Jeg ville være yderst glad for de stillede en bolig til rådighed for mig, sørgede for noget mad/medicin/ lægehjælp og andet. Jeg ville synes det var enormt flot, hvis de tilmed gav mig lidt penge så jeg havde mulighed for at købe tøj etc. Waaaauuuuwww tænk sig de tog sig sådan af lille mig.. ikke engang en fra deres eget land, ikke en person de har noget som helst med at gøre! bare en tilfældig fremmed. Jeg ville hjælpe til i Landet hvis der var noget jeg kunne hjælpe med!!! da det mindste jeg kunne tilbyde retur :-) jeg ville ikke kræve mere!!!!!

Jeg ville ikke yde vold! jeg ville ikke voldtage! jeg ville ikke forulempe Piger i gaderne! jeg ville ikke stjæle! Nej jeg ville være yderst taknemmelig for den store hjælp de ydede mig! som jeg ikke har gjort noget for at gøre mig fortjent til. Man skal være selv, som man forventer andre er :-) så med den nuværende løsning med flygtninge heroppe, forventer jeg de flygtning der kommer hertil er taknemmelige!!!!! taknemmelig for jeg tager mig af dem! taknemmelig for vi bruger ressourcer på dem, som kunne have været brugt i sygehusvæsenet etc! 

Hvis de ikke er taknemmelig og laver kriminalitet etc. Så mener jeg det prompte skulle udløse en enkelt billet hjem! og det lige med det samme! For spørgsmålet er om man så reel er flygtet for at opleve et bedre sted. Eller man reelt har samme tankegang som det man flygtede fra men bare var uheldig at være på det forkerte hold.

Det samme gælder folk på overførselsindkomst. Der er faktisk andre der betaler for dem!!!!! vær nu lidt taknemmelig for at bo i et af de samfund i verdenen, der tager sig bedst af de svage. Ja de kan ikke sendes hjem :-) men man kan nu alligevel godt forvente de er taknemmelige for andre betaler/hjælper dem faktisk!

​Du ønsker fortidens 'stå med hatten' i hånden tilbage.

Folk på overførselsindkomst knokler ofte derud af i div. aktiveringsprojekter og nyttejobs.

Og mange af dem har trolig betalt deres skat i årevis, inden de  kom i problemer (ledighed, sygdom) selv!

Så det er IKKE andre der betaler! Det er en del af en meget delikat samfunds- og generationskontrakt!

Tror du ikke det samme kan ske for dig? Og hvordan vil du så agere....?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor er vi bare enige :) Det var der mange indvandre der kunne lære af, istedet for den syge mentalitet nogle af dem har!

​Hvor mange kender du reelt?..sådan RIGTIGT kender?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Heller ikke det jeg skriver!!

Dem som ikke er taknemmelige som jeg beskriver. Dem mener jeg skal have en enkeltbillet hurtigst mulig. Der fejler vi idag

Det gælder jo naturligvis ikke dem som er taknemmelige! Selvom jeg stadig mener det var bedre at yde en kæmpeindsats i nærområderne, så synes jeg det er fint vi hjælper. Selvfølgelig hjælper man folk i nød

​Du misforstår FULDSTÆNDIG præmissen for en VELFÆRDSSTAT!

Den skal ikke baseres på TAKNEMMELIGHED ....det hører feudalsamfundet til!!

En moderne velfærdsstat skal baseres på rettigheder og pligter!

Og det er en pligt at tage arbejde, hvis man kan få et på efter danske forhold ORDENTLIGE vilkår (dvs. ingen løndumping eller arbejdsforholdssvækkelse).

Man skal ikke 'være taknemmelig'!....man kan være glad som menneske...og glad på andres vegne, men ikke taknemmelig!

Mange her ønsker f.eks. heller ikke moralske eller religiøse principper blandet ind i landets lovgivning!

Vi vil have en nøgtern juridisk vurdering og ikke en følelses- og smagsdiskussion ...i f.eks. prostitutionslovgivningen!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Eroguidevalget giver pt Liberal alliance og Dansk folkeparti 49,13 % af stemmerne tilsammen. Hvis du trækker " ved ikke" stemmerne fra, har de faktisk flertal.

Men gad vide hvordan politikken så ville blive. De tilhører begge samme fløj.. Men i guder der  bliver tale om giv og tag og diplomati for at blive enige om noget :-)

Som det ser ud til Eroguidevalget pt, så bliver der tale om en konfliktfuld regering med mindst 90 mandater. Den gamle vko vil være afhændige af liberal alliance, hvilket er meget forskellige holdninger.

kigger man den modsatte vej, vil en rød regering være afhændig af, mindst at få la eller df med på vognen. Kan vist uanset ikke fungere med EL

En midterregering har ikke flertal. De er afhændig af LA, DP og harmonerer jo umiddelbart ikke så godt med flere af de andre. Men måske faktisk den bedste løsning for at blive enige om noget :-)

ja Politik er ikke så simpelt. Dælens irriterende, at alle andre ikke har forståelse for ens guldkorn.. Man ved jo bedst :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

​Du ønsker fortidens 'stå med hatten' i hånden tilbage.

Folk på overførselsindkomst knokler ofte derud af i div. aktiveringsprojekter og nyttejobs.

Og mange af dem har trolig betalt deres skat i årevis, inden de  kom i problemer (ledighed, sygdom) selv!

Så det er IKKE andre der betaler! Det er en del af en meget delikat samfunds- og generationskontrakt!

Tror du ikke det samme kan ske for dig? Og hvordan vil du så agere....?

Nej ønsker ikke stå med hatten og tigge!

jeg ønsker man er taknemmelig! Altså man er taknemmelig for andre betaler for en hvis man ikke selv kan. Jeg oplever flere som ikke er det! Trods hvis man kigger på deres livsindtægt, så er de langt fra med til at finansere sig selv. Og det vil der altid være nogen som ikke kan, hvilket også er i orden. Vi er jo mange andre som kan bidrage. Men så skal man da også være taknemmelig for det. Flere på de øverste overførselsindkomster kan have både bil og bolig. Det er da flot! Noget man skal være taknemmelig for, hvis man langt fra selv har betalt det

Du har da fuldstændig misforstået hvad jeg mener med taknemmelig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej ønsker ikke stå med hatten og tigge!

jeg ønsker man er taknemmelig! Altså man er taknemmelig for andre betaler for en hvis man ikke selv kan. Jeg oplever flere som ikke er det! Trods hvis man kigger på deres livsindtægt, så er de langt fra med til at finansere sig selv. Og det vil der altid være nogen som ikke kan, hvilket også er i orden. Vi er jo mange andre som kan bidrage. Men så skal man da også være taknemmelig for det. Flere på de øverste overførselsindkomster kan have både bil og bolig. Det er da flot! Noget man skal være taknemmelig for, hvis man langt fra selv har betalt det

Du har da fuldstændig misforstået hvad jeg mener med taknemmelig. 

 

​Nej....ved hvad du mener....jeg anfægter bare, at det er et problem, hvis folk ikke er taknemmelige!

Det er snarere et problem, hvis opbakningen til og forståelsen for, hvor delikat 'samfundskontrakten' er falmer eller forsvinder!

Man kan alligevel ikke bruge 'taknemmelighed' til en skid!....Kun pligter og rettigheder skaber et velfungerende samfund.

Her i DK skal man have frihed til at 'være et surt utaknemmeligt røvhul'....man skal have ret til at stå på sine (juridisk hjemlede) rettigheder - men man skal samtidig leve op til sine forpligtelser!

Alt andet er smagsdommeri (for at bruge en Fogh'sk floskel, som han i øvrigt slet ikke selv levede op til!).

Og mht. forpligtelser så er det en LANGT større samfundstrussel, at mennesker skatteunddrager (det er jo ofte LOVBRUD) end at nogle støttes økonomisk, når 'tilværelsen gør ondt"!

/Steve

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

​Du ønsker fortidens 'stå med hatten' i hånden tilbage.

Folk på overførselsindkomst knokler ofte derud af i div. aktiveringsprojekter og nyttejobs.

Og mange af dem har trolig betalt deres skat i årevis, inden de  kom i problemer (ledighed, sygdom) selv!

Så det er IKKE andre der betaler! Det er en del af en meget delikat samfunds- og generationskontrakt!

Tror du ikke det samme kan ske for dig? Og hvordan vil du så agere....?

Definere at knokle...

I mit tidligere virke havde vi af og til nogle i aktivering. Nogle leverede en hæderlig indsats.. En del,  ja de var der da.. Hvad knokle er i min optik var der ingen der gjorde, men måske vi var uheldige? 

Dog ser man nogle firmaer udnytte at man kan få faglært arbejdere i aktivering... Hvis det fører et job med sig så fint, hvis det rent er udnyttelse så er det dæleme skidt.. Men det er en hel anden diskution

Del dette indlæg


Link til indlæg

Definere at knokle...

I mit tidligere virke havde vi af og til nogle i aktivering. Nogle leverede en hæderlig indsats.. En del,  ja de var der da.. Hvad knokle er i min optik var der ingen der gjorde, men måske vi var uheldige? 

Dog ser man nogle firmaer udnytte at man kan få faglært arbejdere i aktivering... Hvis det fører et job med sig så fint, hvis det rent er udnyttelse så er det dæleme skidt.. Men det er en hel anden diskution

​Det er netop problemet med Nyttejob og lign..

Det medskaber et 'prekariat' http://da.wikipedia.org/wiki/Prekariat der udhuler og fortrænger rigtige jobs!

I bund og grund er det ofte blot virksomhedssubsidiering ....men desværre også noget kommunerne benytter i STOR stil!

Mht. til at knokle, så skal det også ses i sammenhæng med, at det i nyttejobs jo er til kontanthjælpssats...dvs. timelønninger LANGT under overenskomst.

Og nu er det jo alment kendt, at mennesket trives bedst og yder sit bedste, når det følger sig værdsat!

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg synes generelt at de mennesker jeg kender der er kommet hertil som flygtninge er ganske taknemmelige. De mennesker der er kommet hertil som indvandrere for at passe et job som vi ellers ikke kunne have fået besat, eller de efterkommere der er født her er ikke nødvendigvis taknemmelige, og det bør de i min optik heller ikke være.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Det er netop problemet med Nyttejob og lign..

Det medskaber et 'prekariat' http://da.wikipedia.org/wiki/Prekariat der udhuler og fortrænger rigtige jobs!

I bund og grund er det ofte blot virksomhedssubsidiering ....men desværre også noget kommunerne benytter i STOR stil!

Mht. til at knokle, så skal det også ses i sammenhæng med, at det i nyttejobs jo er til kontanthjælpssats...dvs. timelønninger LANGT under overenskomst.

Og nu er det jo alment kendt, at mennesket trives bedst og yder sit bedste, når det følger sig værdsat!

​Nyttejob er udelukkende skabt for at presse mindstelønnen. Hvis det offentlige brugte samme konkurrence forvridende fremgangsmåde overfor selvstændige håndværkere og detailhandlende ville der blive en råben og skrigen af en anden verden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hvor mange kender du reelt?..sådan RIGTIGT kender?

Hvorfor skal jeg kende dem? Jeg kender statistikkerne! I det danske retsvæsen hedder den 65 mod 45. Og vi er da stadig en del flere dansker end mennesker af anden herkomst end dansk. Det er bare ét eksempel på at indvandre har svært ved at forstå hvad man må og ikke må, i det land som har været så venlige at tage imod dem ;) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...