Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Eroguide er et finurligt sted :-)

Recommended Posts

​Vrøvl! Det er jer andre der har stemt der ikke kan brokke jer, for i har selv valgt sammensætningen af folketinget og derved selv været med til at forme reglerne og lovene. Jeg holder mig udenfor og da jeg ikke har været med til at beslutte noget kan jeg også tillade mig at pege fingre og pointere hvor idiotisk jeg synes der bliver prioriteret ;) 

​Når du ikke vil gøre din indflydelse gældende, må du smække hælene sammen og klappe i, for du har intet gjort for at påvirke resultatet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Vi er helt enige i at vi også skal hjælpe i nærområderne, men det er bare ikke nok. Der er ingen der ved hvor længe konflikten i Syrien kan ende med at vare, og det er ikke en holdbar løsning blot at efterlade mange mio af mennesker i et livsmæssigt vaccuum i en flygtningelejr på ubestemt tid. Det vil skabe ustabilitet og endnu flere flygtninge.

 

Jeg er enig i at vi skal forsøge at medvirke til at skabe stabilitet i områderne, men hvordan det skal gøres har jeg ikke nogen gode bud på, de sidste par gange hvor vi har forsøgt er det blot blevet værre, og har i virkeligheden måske været medvirkende årsag til især IS men også Al Qaeda's fremgang.

​Jeg har forståelse for din argumentation angående flygtningelejr på ubestemt tid!! Menn.... så skulle vi tage samtlige 2 millioner flygtninge hertil (eller hvor mange det nu er) Pt må vi formode, de 16.000 der kom hertil er nogle af de mest reesourcestærke. Den enlige mor med 3 børn sidder nede i flygtninge lejren. Hun har på ingen måde ressourcerne til at komme hertil og formentlig en håbløs fremtid. Samme gælder børn som har mistet begge deres forældre. Med andre ord, er dem som kommer hertil faktisk ikke dem som har mest brug for hjælp, selvom de formentlig har det temmelig svært.

Nu har vi haft mange tåbelige fejlhæftede beregninger her i valgkampen!!!!!! Men inden valgkampen gik igang, blev der oplyst på de sociale medier at en flygtninge familie i Danmark kostede 400.000 kr om året. uanset om det holder stik eller ej bruges der mange Penge. De 400.000 kunne virkelig rykke på noget i eksempelvis Jordan. Altså samme mængde Penge kunne forbedre vilkårene rigtig meget for mange flere end blot de 16.000 i Danmark. Man kunne jo gøre flygtningelejrene mere civiliserede med skolegang etc så det var knap så meget livsmæssig vacuum.

Og det skal koordineres med en slagplan om hvordan man hurtigst mulig får skabt stabilitet og endnu vigtigere en slagplan for hvordan man bibeholder stabilitet. Vi skal i hvert fald ikke bare slå diktatoren ihjel som vi gjorde i Libyen og derefter smutte igen og lade alle de andre grupper rivalisere hinanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Meget tidlig i morgen så jeg godt admins afstemning.  Der var kun 4 der havde stemt på daværende tidspunkt. Jeg tænkte at meget snart vil der blive oprettet en post omkring den afstemning, og folk vil komme med der holdninger. Var også klar over at selv på Eroguide vil der komme en gang lort og mudderkastning mellem de rød og blå.  Sådan lidt ligesom Brøndby og FCK tilhængere..

Tak for god underholdning :-D Det er hylende morsomt at læse jeres post, især når i nu har sat jer SÅ grundig ind i politik :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Skal vi ikke lige se på flygtningetallet i forhold til begolkningens størrelse. 

20-30000 flygtninge burde nemt kunne absorberes i en befolkning på 5500000!!

Problemet opstår fordi vi arkiverer flygtninge-så deres "sag" kan kværne  sig vej gennem det for djøfer så lønsomme bureakratiske embedsmandsvælde. Istedet bør flygtningene gives adgang til samfundet, med en tilknyttet mentor, så de kan søge deres egen lykke. Naturligvis fulgt op med sprog- og forståelse for det danske samfund, kurser. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg finder det egentlig skræmmende..... Enhver, og jeg mener virkelig ENHVER diskussion i Danmark (og i denne valgkamp) bliver til for og imod folk fra andre lande. Man SKAMMES simpelt hen over de landsmænd der mener at Danmark ikke er en del af en global verden. En verden, hvor VI har støttet dem der bekæmper Assad i Syrien og VI har været med til at vælte Saddam Hussein i Irak og Gadaffi i Libyen...... De fleste flygtninge kommer til Europa via Libyen, der hvor de stort set er uden regering og dermed intet kan gøre for ikke at være gennemstrømningsland for flygtninge, takket være VORES indsats med at bombe Gadaffi. Med 2 millioner syriske flygtninge, i Libanon (der har 4 millioner indbyggere), hvor er det lige at hjælp i NÆROMRÅDET hjælper ?? Især hvis man som Venstre vil skære i u-landsstøtten ?? For penge løser altså ikke problemet....

Det er PINLIGT at se hvordan alt valgkampen koncentrerer sig om at være hårdest mulig ved invandrere, i et land hvor allerede om 10 år vi har BRUG for mange flere indvandrere idet vi ikke reproducerer os selv. Vi kommer til at mangle hænder BÅDE i det offentlige og det private, og det kan kun løses ved indvandring. Og det bliver ikke fra vores nabolande, for de har samme problem. Vi burde med KYSHÅND tage imod de veluddannede af flygtningene, og sørge for de bliver integreret hurtigt, og får lyst til at blive. Ellers er der INGEN til at tage sig af vores gamle om 15 år. INGEN.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg finder det egentlig skræmmende..... Enhver, og jeg mener virkelig ENHVER diskussion i Danmark (og i denne valgkamp) bliver til for og imod folk fra andre lande. Man SKAMMES simpelt hen over de landsmænd der mener at Danmark ikke er en del af en global verden. En verden, hvor VI har støttet dem der bekæmper Assad i Syrien og VI har været med til at vælte Saddam Hussein i Irak og Gadaffi i Libyen...... De fleste flygtninge kommer til Europa via Libyen, der hvor de stort set er uden regering og dermed intet kan gøre for ikke at være gennemstrømningsland for flygtninge, takket være VORES indsats med at bombe Gadaffi. Med 2 millioner syriske flygtninge, i Libanon (der har 4 millioner indbyggere), hvor er det lige at hjælp i NÆROMRÅDET hjælper ?? Især hvis man som Venstre vil skære i u-landsstøtten ?? For penge løser altså ikke problemet....

Det er PINLIGT at se hvordan alt valgkampen koncentrerer sig om at være hårdest mulig ved invandrere, i et land hvor allerede om 10 år vi har BRUG for mange flere indvandrere idet vi ikke reproducerer os selv. Vi kommer til at mangle hænder BÅDE i det offentlige og det private, og det kan kun løses ved indvandring. Og det bliver ikke fra vores nabolande, for de har samme problem. Vi burde med KYSHÅND tage imod de veluddannede af flygtningene, og sørge for de bliver integreret hurtigt, og får lyst til at blive. Ellers er der INGEN til at tage sig af vores gamle om 15 år. INGEN.  

Jeg lægger panden til jorden og ønsker der var flere som dig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

..i et land hvor allerede om 10 år vi har BRUG for mange flere indvandrere idet vi ikke reproducerer os selv. Vi kommer til at mangle hænder BÅDE i det offentlige og det private, og det kan kun løses ved indvandring. Vi burde med KYSHÅND tage imod de veluddannede af flygtningene, og sørge for de bliver integreret hurtigt, og får lyst til at blive. Ellers er der INGEN til at tage sig af vores gamle om 15 år. INGEN.  

​Øhm.. Flygtninge/indvandrere bliver vel også gamle og skal på pension? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Jeg har forståelse for din argumentation angående flygtningelejr på ubestemt tid!! Menn.... så skulle vi tage samtlige 2 millioner flygtninge hertil (eller hvor mange det nu er) Pt må vi formode, de 16.000 der kom hertil er nogle af de mest reesourcestærke. Den enlige mor med 3 børn sidder nede i flygtninge lejren. Hun har på ingen måde ressourcerne til at komme hertil og formentlig en håbløs fremtid. Samme gælder børn som har mistet begge deres forældre. Med andre ord, er dem som kommer hertil faktisk ikke dem som har mest brug for hjælp, selvom de formentlig har det temmelig svært.

Nu har vi haft mange tåbelige fejlhæftede beregninger her i valgkampen!!!!!! Men inden valgkampen gik igang, blev der oplyst på de sociale medier at en flygtninge familie i Danmark kostede 400.000 kr om året. uanset om det holder stik eller ej bruges der mange Penge. De 400.000 kunne virkelig rykke på noget i eksempelvis Jordan. Altså samme mængde Penge kunne forbedre vilkårene rigtig meget for mange flere end blot de 16.000 i Danmark. Man kunne jo gøre flygtningelejrene mere civiliserede med skolegang etc så det var knap så meget livsmæssig vacuum.

Og det skal koordineres med en slagplan om hvordan man hurtigst mulig får skabt stabilitet og endnu vigtigere en slagplan for hvordan man bibeholder stabilitet. Vi skal i hvert fald ikke bare slå diktatoren ihjel som vi gjorde i Libyen og derefter smutte igen og lade alle de andre grupper rivalisere hinanden

​Der er INGEN der siger at vi skal modtage 2 mio flygtninge, den slags stråmænd og enten/eller argumentation er altså ikke befordrende for debatten.

Jeg ville på ingen måde have noget imod at Danmark tog BETYDELIGT flere kvoteflygtninge som den enlige mor du nævner, jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er de mest trængende der kommer til Danmark. Men der er ingen (så vidt jeg har hørt det) der har foreslået at vi skal modtage 10.000-15.000 kvoteflygtninge.

Hvad angår prisen så kan det da godt være at en flygtningefamilie koster 400.000 det første år, men hvis vi formår at hjælpe dem og integrere dem ordentligt, så går der ikke mange år før at de kunne begynde at blive en overskudsforretning. Man kan jo også se sådan på det at der kommer en masse gratis uddannelse ind over grænserne i øjeblikket, i form af mennesker der allerede har uddannelser og som ikke vil ligge uddannelsessystemet til last. 

Det er ualmindeligt trist at flygtninge udelukkende fremstilles negativt i valgkampen, og at der konkurreres i hvem der kan sørge for at vi hjælper så få så muligt og at de få vi så hjælper, får det så dårligt så muligt.

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Øhm.. Flygtninge/indvandrere bliver vel også gamle og skal på pension? 

​Det må man da håbe, og med lidt held, kan de jo nå:

1 - at reproducere sig

2 - at deltage i arbejdsmarkedet og dermed kontribuere til samfundet.

Alternativet er jo at der ingen er til at tage vare om vores gamle OG heller ingen til at tjene pengene der kan beskattes. Og det faktum at mange er RIGTIG godt uddannet, gør jo at de bliver en gevinst MEGET MEGET hurtigt. Ikke alle, men rigtig mange. Af syrerene, vist nok et godt stykke over halvdelen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Flygtninge er kun flygtninge, indtil de på lige fod deltager i landets produktion. At få dem derhen er vort ansvar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Jeg finder det egentlig skræmmende..... Enhver, og jeg mener virkelig ENHVER diskussion i Danmark (og i denne valgkamp) bliver til for og imod folk fra andre lande. Man SKAMMES simpelt hen over de landsmænd der mener at Danmark ikke er en del af en global verden. En verden, hvor VI har støttet dem der bekæmper Assad i Syrien og VI har været med til at vælte Saddam Hussein i Irak og Gadaffi i Libyen...... De fleste flygtninge kommer til Europa via Libyen, der hvor de stort set er uden regering og dermed intet kan gøre for ikke at være gennemstrømningsland for flygtninge, takket være VORES indsats med at bombe Gadaffi. Med 2 millioner syriske flygtninge, i Libanon (der har 4 millioner indbyggere), hvor er det lige at hjælp i NÆROMRÅDET hjælper ?? Især hvis man som Venstre vil skære i u-landsstøtten ?? For penge løser altså ikke problemet....

Det er PINLIGT at se hvordan alt valgkampen koncentrerer sig om at være hårdest mulig ved invandrere, i et land hvor allerede om 10 år vi har BRUG for mange flere indvandrere idet vi ikke reproducerer os selv. Vi kommer til at mangle hænder BÅDE i det offentlige og det private, og det kan kun løses ved indvandring. Og det bliver ikke fra vores nabolande, for de har samme problem. Vi burde med KYSHÅND tage imod de veluddannede af flygtningene, og sørge for de bliver integreret hurtigt, og får lyst til at blive. Ellers er der INGEN til at tage sig af vores gamle om 15 år. INGEN.  

Hvis vi ikke skal hjælpe i nærområdet, da du mener det ingen effekt vil have.

som anstændige verdensborgere skal vi vel hjælpe samtlige flygtninge så? Altså de 2 millioner i Libyen du nævner og alle dem som sidder andre steder i flygtninge lejre. I så fald skal vi blive meget bedre til at integrere end hvad tilfældet er nu. For så vil der jo komme mange.

eller skal vi håndplukke de bedst uddannede+ de mest ressource stærke såsom de 16000 der kom hertil, som du er inde på. Og så må de egentlig selv finde ud af hvordan de klarer sig efterfølgende med at genopbygge i de berørte lande efter vi har taget de bedst uddannede.

Nej hjælp i nærområdet må være den mest hensigtsmæssige løsning. Så vi prøver at hjælpe så mange som muligt og ikke kun de 16.000 der kom hertil. Desuden får de berørte Lande så rigelig brug for deres egne læger, ingeniører og andre højtuddannede ellers får de aldrig et samfund igang igen.

Selvfølgelig ville det være meget praktisk hvis vi lige kunne snuppe eliten og lade pøblen blive tilbage. Men nu en ret egoistisk tankegang selvom det muligvis kunne være med til at redde vores samfund fremadrettet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

​Der er INGEN der siger at vi skal modtage 2 mio flygtninge, den slags stråmænd og enten/eller argumentation er altså ikke befordrende for debatten.

Jeg ville på ingen måde have noget imod at Danmark tog BETYDELIGT flere kvoteflygtninge som den enlige mor du nævner, jeg er enig i at det ikke nødvendigvis er de mest trængende der kommer til Danmark. Men der er ingen (så vidt jeg har hørt det) der har foreslået at vi skal modtage 10.000-15.000 kvoteflygtninge.

Hvad angår prisen så kan det da godt være at en flygtningefamilie koster 400.000 det første år, men hvis vi formår at hjælpe dem og integrere dem ordentligt, så går der ikke mange år før at de kunne begynde at blive en overskudsforretning. Man kan jo også se sådan på det at der kommer en masse gratis uddannelse ind over grænserne i øjeblikket, i form af mennesker der allerede har uddannelser og som ikke vil ligge uddannelsessystemet til last. 

Det er ualmindeligt trist at flygtninge udelukkende fremstilles negativt i valgkampen, og at der konkurreres i hvem der kan sørge for at vi hjælper så få så muligt og at de få vi så hjælper, får det så dårligt så muligt.

Du har ikke forstået min pointe med de 2 millioner!!!!! De 16000 danmark har modtaget+ alle dem de andre europæiske  lande har modtaget er kun en brøkdel af problemmet!!!

De millioner der sidder hjælpeløse i flygtningelejrene bliver jo ikke hjulpet af den årsag. Vi kan på ingen måde modtage og integrere samtlige flygtninge i Europa!!!! Så skal hvert land jo modtage mange mange flere!

 

Derfor finder jeg det bedre at hjælpe i nærområderne hvor samme mængde penge som vi bruger på de 16000 kunne hjælpe mange flere end de 16000. Altså hjælpe flertallet fremfor de få

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi skal på ingen måde modtage og integrere samtlige flygtninge i Europa, men vi KAN altså heller ikke betale os fra problemet ved at finansiere flygtningelejre i nærområdet. Det er ikke kun økonomi der er problemet, mange mio flygtninge koncentreret på et relativt lille område som nærområdet er, giver en rugekasse for yderligere problemer og ustabilitet. Så selvom vi vælger at psote mange penge i at gøre flygtningelejrene bedre ændrer det ikke på det problem. Men lad os da endelig tage en masse flere kvoteflygtninge til Danmark, samtidig med at vi arbejder intenst på at få lavet fælles EU regler omkring fordelingen af flygtninge i EU. Det er afgjort ikke rimeligt at der er lande der stort set ingen tager, mens der er andre lande som Tyskland og Sverige der modtager mange flere end f.eks vi gør.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Flygtninge lejrene kan jo fordeles ud så de ikke bliver for store og ikke ligger for tæt. Vi er 5,6 millioner i Danmark på et område der ikke er meget mere end 300x300 km.. en lille plet.

Vi skal ikke rent finansere driften af dem. Vi skal hjælpe med at drive dem, etablere skoler, etablere muligheder for den voksne del med arbejde etc vagter,lærer, tolke, frisører, "politi" m.m. Muligvis nogle af Flygtningene rent faktisk har lyst til at bidrage i kampen imod  dem som har angrebet dem, hvis de blev udstyret med ordentlige våben etc. Kort sagt, prøve at etablere et samfund i flygtningelejrene. Vi snakker jo om vi bruger adskillige milliarder idag, de kan altså gøre en kæmpe forskel hvis de bliver brugt dernede.

Jeg kan bedre lide den løsning, hvor vi forsøger at hjælpe så mange så mulig fremfor de få (selvom der kommer kvoteflygtninge, vil langt hovedparten af flygtningene stadig være overladt til en håbløs fremtid i en miserabel flygtningelejr, hvis vi fortsætter som nu)

Desuden får de brug for alle ressourcestærke Personer efterfølgende, når Landet og samfundet efterfølgende skal opbygges. Hjælper altså ikke, hvis de er flygtet til Europa. (gentagelse)

Men korrekt, en fælles Europæisk koordinering ville langt være at foretrække. Hvor alle bliver bedt om at bidrage ligeligt, så byrden ikke ligger på relativ få skuldre som idag. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det løser altså stadig ikke problemet  at "fortynde" flygtningen ud i nærområderne. Det kan godt være at vi er et lille land, men når et land som Libanon med en befolkning på ca. 4 mio har over 1 mio flygtninge, så kan man ikke bare fortynde dem ud i Libanon, problemerne vil stadig være der.

Hvad angår ressourcestærke flygtninge, så er jeg ikke i tvivl om at en del vil tage hjem igen hvis der bliver fred indenfor en overskuelig fremtid. Ellers er jeg helt med på at man sender dem retur hvis der skulle blive fred indenfor f.eks. 4-5 år, så de kan medvirke til genopbygningen af deres land.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Iøvrigt, hvis resten af EU tog imod det samme antal som vi gør pr. indbygger, så vil der altså være 1,5 mio der vil blive taget væk fra nærområderne. Det vil da kunne mærkes. også dernede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Iøvrigt, hvis resten af EU tog imod det samme antal som vi gør pr. indbygger, så vil der altså være 1,5 mio der vil blive taget væk fra nærområderne. Det vil da kunne mærkes. også dernede.

​jo men ændre jo ikke på langt hovedparten bliver overladt til en ganske uvis fremtid i nogle håbløse flygtninglejre. Hvor de muligvis skal bo i årevis, hvis de vel og mærke overlever. 

Angående Libanon kunne man jo reducere mængden der. Korrekt det ikke er et stort Land til 1 million, men vel også det land hvor det er værst. Lebanon har nabolande, hvor man evt kunne få lov at etablere nogle lejre. Heller ikke noget problem vi tager nogle til Europa fra de steder det er værst. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har noteret mg at ingen af Eroguides medlemmer har stemt på Kristendemokraterne. Hvorfor mon?

Redigeret af modenelsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke at Libanons nabolande mener at de har rigeligt med flygtninge i forvejen? Måske lige bortset fra Israel, så er de jo selv oversvømmet af flygtninge, og har nok ret svært ved at se at de skal tage endnu flere blot for at Europa kan slippe for at tage så mange.

Man skulle nok snarere opfordre resten af verden til også at tage lige så mange som vi gør, så ville det for alvor batte noget. 

Og bare for at sætte det i relief, så udgør 15.000 flygtninge i Danmark 0,03% af befolkningen, dvs én flygtning pr 333 inbyggere. Mon ikke lige at både vi og resten af verden vil kunne klare det?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Angående Libanon kunne man jo reducere mængden der. Korrekt det ikke er et stort Land til 1 million, men vel også det land hvor det er værst. Lebanon har nabolande, hvor man evt kunne få lov at etablere nogle lejre. Heller ikke noget problem vi tager nogle til Europa fra de steder det er værst. 

​Libanon har rigtige smukke kvinder og der er flere kvinder end mænd, da de døde under krigen... Libanesiske kvinder er åbne, frække og vestlige orienteret, så de må gerne komme heroppe :P

 

A.Lebanese.woman.walks.past.the.rubble.i

beautiful-lebanese-girl-rosarita-tawil.j

 

lebanon-girls03.png

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmmm.

Jeg undres...

Både her i denne lokale debat på EG, samt i den landsdækkende valg-debat, er der stor set ingen der forholder sig til de problemer/ulykker rundt om i verden, der rent faktisk skaber flygtningestrømme.

Hvis man virkelig gerne vil hjælpe, burde man så ikke tage fat om nældens rod?

Om vi tager imod 5.000 eller 15.000 flygtninge om året, er sku' da bedøvende lige meget, hvis problemerne/ulykkerne i verden bare får lov til at vokse sig endnu større.

Bør vi ikke i lige så høj grad debattere hvorledes vi stopper menneskeforfølgelserne i visse mellemøstlige lande og afrikanske lande, som er hovedkilde til flygtningestrømmene??

Hvad nu hvis vi om et par år kommer til at stå med det dobbelte flygtning-pres i forhold til i dag? F.eks. hvis IS får held med at fordrive endnu flere mennesker?
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Damn it folks.

Afrikas fødselsoverskud udgør på årsbasis 24.000.000.

Mellemøstens inkl. Tyrkiet gider jeg slet ikke tænke på.

Hvorfor kan I ikke se, at I bare pisser på et kæmpebål, der bare bliver større og størr.

Helmer I ikke, før de danske byer ligner Beirut?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...