Hop til indhold
Guest Liderlig-fyr

Eroguide er et finurligt sted :-)

Recommended Posts

Guest Liderlig-fyr

Admins afstemning er kun lige skudt igang... så nok langt fra retvisende endnu.

Dog et par ting der falder i øjnene. V og S er Danmarks største partier, men faktisk de mindste (eller næsten mindste) på Eroguide. Derudover står LA til et markant bedre Eroguidevalg fremfor hvad det forventes udenfor EG.

Anyway vi kan være stolte af Eroguide vælgerne støtter den rigtige fløj :-) ..... jeps bare kom med shitstormen nu :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg gruer, hvis denne afstemning viser resultatet - men jeg kan ikke tro, at så mange er så dumme!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man skal helst op på 1000 stemmer, for at få et nogenlunde retvisende billede.

PS. Og så er det almindelig pli, at undlade at kalde folk med andre holdninger end en selv, dumme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man skal helst op på 1000 stemmer, for at få et nogenlunde retvisende billede.

PS. Og så er det almindelig pli, at undlade at kalde folk med andre holdninger end en selv, dumme.

​Siger du - jeg har en anden holdning!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gruer, hvis denne afstemning viser resultatet - men jeg kan ikke tro, at så mange er så dumme!!

​Skal vi ikke lige slå fast at INGEN er dumme fordi de støtter givne partier... du kan mene deres holdning til hvordan samfundet skal udvikle sig differentierer fra din egen men INGEN er dumme fordi de har en holdning til tingene

Find lige plien og respekten for andres politiske ståsted frem. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gruer, hvis denne afstemning viser resultatet - men jeg kan ikke tro, at så mange er så dumme!!

​Dem der ikke stemmer som dig, er dumme???

Så er du vel så totalitær at du enten stemmer enhedslisten eller slet ikke, men venter (eller arrangerer?) den væbnede revolution ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg læste (tror det var i Politiken), at DF-vælgere i højere grad end andre havde fantasier om sex med en, hvor der er stor aldersforskel :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg læste (tror det var i Politiken), at DF-vælgere i højere grad end andre havde fantasier om sex med en, hvor der er stor aldersforskel :)

 

​Ej - LINK!!! :) den må du altså finde... jeg har ikke set den og har ellers fulgt politiken under hele valgkampen...   den vil jeg gerne læse :D:D:D  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg læste (tror det var i Politiken), at DF-vælgere i højere grad end andre havde fantasier om sex med en, hvor der er stor aldersforskel :)

 

​Det har ham Messersmidt jo bekræftet - det må være noget Ødipus? ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

​Dem der ikke stemmer som dig, er dumme???

Så er du vel så totalitær at du enten stemmer enhedslisten eller slet ikke, men venter (eller arrangerer?) den væbnede revolution ?

​Du fantaserer, jeg har ikke nævnt, at jeg synes personer, der ikke stemmer som mig, er dumme

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Du fantaserer, jeg har ikke nævnt, at jeg synes personer, der ikke stemmer som mig, er dumme

​OK, godt. Så misforstod jeg dig, og undskylder hermed ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Iøvrigt skal vi vist passe på når vi afgiver vores stemme, admin lover fuld gennemsigtighed :D

"Afstemningen er helt anonym, så ingen andre brugere, kan ikke se hvem du har stemt på."

 

Dobbelte negationer er farlige :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Iøvrigt skal vi vist passe på når vi afgiver vores stemme, admin lover fuld gennemsigtighed :D

"Afstemningen er helt anonym, så ingen andre brugere, kan ikke se hvem du har stemt på."

​Sådanne fejl sker, når man finder på at lave afstemninger midt om natten. Fejlen er rettet nu :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor kan man ikke stemme blankt?

Jeg er imod alle partier, så i protest stemmer jeg altid blankt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Man skal helst op på 1000 stemmer, for at få et nogenlunde retvisende billede.

PS. Og så er det almindelig pli, at undlade at kalde folk med andre holdninger end en selv, dumme.

​korrekt med de 1000 stemmer :-)

Her kl 09.22 er der 50 stemmer (langt fra de 1000 :-) ) og billedet har ændret sig lidt. Stadig samme fløj som løber med en suveræn sejr, men man kan godt se Enhedslisten vælgere, så småt er ved at komme ud af fjerene. De (EL) får nok noget medvind her sidst på formiddagen når morgenkaffen er drukket.

Stadig lidt finurlig, at de store Partier V og S har så lille tilslutning på EG. Næsten 30 % til Dansk Folkeparti... ingen tvivl om de 16.000 flygtninge vi modtog sidste år bliver dyre fremadrettet, men alligevel 30 % synes jeg er meget :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næsten 30 % til Dansk Folkeparti... ingen tvivl om de 16.000 flygtninge vi modtog sidste år bliver dyre fremadrettet, men alligevel 30 % synes jeg er meget :-)

​Det er altså langt fra sikkert at de syriske flygtninge bliver dyre, de er generelt bedre uddannede og mere erhvervsvante end de flygtningegrupper vi tidligere har modtaget, så det kan sagtens vise sig at de ender som en positiv resource til et land der står til at mangel arbejdskraft om nogle få år. Det er vigtigt at huske at flygtningene ikke allesammen er nogen der ender på kontanthjælp. Der er en del af dem der får jobs, uddannelser og betaler skat. Jeg kender mange eksempler på netop det, f.eks. en afghansk flygtning der har taget en laborant uddannelse, har fået job som laborant. Hans børn er godt på vej igennem uddannelsessystemet, med sudentereksamner, og studier indenfor områder hvor vi kommer til at mangle folk fremadrettet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

​Det er altså langt fra sikkert at de syriske flygtninge bliver dyre, de er generelt bedre uddannede og mere erhvervsvante end de flygtningegrupper vi tidligere har modtaget, så det kan sagtens vise sig at de ender som en positiv resource til et land der står til at mangel arbejdskraft om nogle få år. Det er vigtigt at huske at flygtningene ikke allesammen er nogen der ender på kontanthjælp. Der er en del af dem der får jobs, uddannelser og betaler skat. Jeg kender mange eksempler på netop det, f.eks. en afghansk flygtning der har taget en laborant uddannelse, har fået job som laborant. Hans børn er godt på vej igennem uddannelsessystemet, med sudentereksamner, og studier indenfor områder hvor vi kommer til at mangle folk fremadrettet.

​Ingen tvivl om det har meget at sige hvor folk kommer fra. Eksempelvis skulle Asiater efter sigende være ret produktive. Om Syrerne er det vil tiden vise. Historisk har flygtninge været en kæmpeudgift, kun dejligt hvis det viser sig ikke at gælde Syrere.

Du kan altid finde positive historier frem. Kan jeg også! Men du skal op på en temmelig høj andel af flygtningene fra pågældende område som bliver velintegreret, lærer sproget hurtig og finder sig et arbejde, inden de ikke skal betragtes som en udgift.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Hvorfor kan man ikke stemme blankt?

Jeg er imod alle partier, så i protest stemmer jeg altid blankt..

Tryk på "Ved ikke" :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor kan man ikke stemme blankt?

Jeg er imod alle partier, så i protest stemmer jeg altid blankt..

S​å kan du heller ikke tillade dig at brokke dig over den politik, der bliver ført...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du kan altid finde positive historier frem. Kan jeg også! Men du skal op på en temmelig høj andel af flygtningene fra pågældende område som bliver velintegreret, lærer sproget hurtig og finder sig et arbejde, inden de ikke skal betragtes som en udgift.

​Selvfølgelig kan jeg finde positive historier frem, ligesom at der kan findes negative historier. Det er bare min fornemmelse at det er de negative historier der ender på "forsiden" næsten hver eneste gang, mens de positive bliver glemt.

Og hvad angår flygtningene, så er det da afgjort ikke umuligt at det ender med at koste noget, men der mener jeg så at det er en pris vi som et af verdens rigeste lande skal være med til at betale, istedet for blot at tørre udgifterne af på alle andre. Og så er det iøvrigt ikke kun kroner og ører som det drejer sig om, voldsomt store flygtninge koncentrationer i nabolandene kan næsten ikk undgå at få en destabiliserende effekt, med deraf følgende mere krig og uro og endnu flere flygtninge. F.eks. har et naboland som Libanon taget over 1 mio syriske fylgtninge, og det samme har Tyrkiet. Jordan har taget over 600.000. Nærområderne er oversvømmede af flygtninge, så selvfølgelig skal vi medvirke til at løse problemet, det kan vi ikke bare lade resten af verden tage sig af.

Sådan her ser der ud i Jordan. Mon det er størrelsen af kontanthjælpen der vil afgøre om folk flygter videre derfra? Næppe.

10455671_10153454428328128_8316544694948

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

​Selvfølgelig kan jeg finde positive historier frem, ligesom at der kan findes negative historier. Det er bare min fornemmelse at det er de negative historier der ender på "forsiden" næsten hver eneste gang, mens de positive bliver glemt.

Og hvad angår flygtningene, så er det da afgjort ikke umuligt at det ender med at koste noget, men der mener jeg så at det er en pris vi som et af verdens rigeste lande skal være med til at betale, istedet for blot at tørre udgifterne af på alle andre. Og så er det iøvrigt ikke kun kroner og ører som det drejer sig om, voldsomt store flygtninge koncentrationer i nabolandene kan næsten ikk undgå at få en destabiliserende effekt, med deraf følgende mere krig og uro og endnu flere flygtninge. F.eks. har et naboland som Libanon taget over 1 mio syriske fylgtninge, og det samme har Tyrkiet. Jordan har taget over 600.000. Nærområderne er oversvømmede af flygtninge, så selvfølgelig skal vi medvirke til at løse problemet, det kan vi ikke bare lade resten af verden tage sig af.

Sådan her ser der ud i Jordan. Mon det er størrelsen af kontanthjælpen der vil afgøre om folk flygter videre derfra? Næppe.

10455671_10153454428328128_8316544694948

​Det jeg påpegede, var de formentlig bliver en udgift. Hvilket du så giver mig ret i nu :-)

Vi skal klart hjælpe!!! og for mit vedkommende må det gerne blive en udgift..spørgsmålet er hvordan.. jeg er mest til vi hjælper i nærområdet. Altså er medvirkende til bolig, mad, medicin, sikkerhed er tilstede etc. Desuden skal vi hjælpe til med at stabilisere området, så det igen bliver sikkert og folk kan vende tilbage. Det sidste er vi ret dårlige til. Altså hjælpe med at stabilisere området. Senest var vi i Libyen.. det er just ikke blevet bedre.. ja nu er isis også rykket ind og de andre grupperinger ligger i interne magtkampe.

Nej det er ikke så ligetil! man skal hjælpe, men hvordan det gøres bedst er spørgsmålet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi er helt enige i at vi også skal hjælpe i nærområderne, men det er bare ikke nok. Der er ingen der ved hvor længe konflikten i Syrien kan ende med at vare, og det er ikke en holdbar løsning blot at efterlade mange mio af mennesker i et livsmæssigt vaccuum i en flygtningelejr på ubestemt tid. Det vil skabe ustabilitet og endnu flere flygtninge.

 

Jeg er enig i at vi skal forsøge at medvirke til at skabe stabilitet i områderne, men hvordan det skal gøres har jeg ikke nogen gode bud på, de sidste par gange hvor vi har forsøgt er det blot blevet værre, og har i virkeligheden måske været medvirkende årsag til især IS men også Al Qaeda's fremgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

S​å kan du heller ikke tillade dig at brokke dig over den politik, der bliver ført...

​Vrøvl! Det er jer andre der har stemt der ikke kan brokke jer, for i har selv valgt sammensætningen af folketinget og derved selv været med til at forme reglerne og lovene. Jeg holder mig udenfor og da jeg ikke har været med til at beslutte noget kan jeg også tillade mig at pege fingre og pointere hvor idiotisk jeg synes der bliver prioriteret ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...