Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 20. August, 2015 "Køb dansk" badget som en skare herinde ynder at holde demonstrativt frem for sig føles tilsyneladende meget varmt mellem fingrene ligenu. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 20. August, 2015 Først og fremmest tak for et fabelagtigt indlæg. Jeg havde håbet du ville komme på banen for du har altid gode input. Det rejser dog en del spørgsmål som jeg håber du kan afklare så jeg kan gå videre med det Jeg har været med som luder i 10 år om 4 måneder.. Jeg har arbejdet på så mange klinikker , at jeg har slidt 3 biler ned ved at køre rundt i landet.. Jeg startede i Odense på en gammel velkendt klinik , nedslidt ja, men total godt besøgt. Den gang kostede det mig det samme som nu for øvrigt at leje mig ind.. Damen der havde stedet, er den suverænt sødeste og mest ægte person jeg har arbejdet for, og hun klædte mig rigtig godt på til den hårde branche her og den dag i dag , kan jeg stadigvæk ringe og få en snak.. Der er 2 ting i det du skriver her.... At leje dig ind.... i KBH koster det som hovedregel mindst 1000 kr pr dag at "være på vagt" på en klinik + påkrævet annonce + påkrævet telefonpige som klinikken vælger. Det har intet at gøre med at pigerne "lejer sig ind". Det er bare det man kalder det. Men i virkeligheden betaler pigen for at være på arbejde. Gætter på det ikke er helt sådan du mener når du skriver "leje dig ind" ? Når du skriver "at leje dig ind".... så tænker jeg en PD der styrer sin forretning selv og har kontaktet klinikken som et sted at være. Det er jo fint nok hvorimod mit forrige eksempel hvor pigen repræsenterer klinikken fremfor sig selv IKKE er i orden. Det er strengt forbudt at arbejde FOR nogen fsva sex. Hvis du har arbejdet FOR hende (som du skriver) så har der jo reelt været tale om rufferi. Hvordan skal det helt præcist forstås når du skriver det - for det ene er jo super fint for alle... det andet... knap så lovligt Jeg har været mange steder i Jylland også , nok 10-15 steder igennem tiden.. Og ALLE gangene har jeg haft min troværdige veninde/ vagtpige med pga mit behov for tryghed og ro til at tage mig af mine gæster på de nye steder.. Senere hen når jeg var faldet til, kunne jeg godt være alene på vagterne.. Allerede der skriver du om nogle meget væsentlige forskelle ifht til det jeg er modstander af. For det første har du egen vagtpige/telefonpige. Dvs - en pige efter DIT valg. Intet galt i det. Du skriver du kan være alene på vagterne - fino. Igen - super. De steder jeg ikke vil acceptere er dem hvor pigen ud over at blive afkrævet en ekstrem husleje påtvinges en vagtpige der ikke er eget valg og IKKE må være alene hvis hun ønsker det. For så er pigens forretning ikke længere styret af hendes valg! Giver det mening ? Jeg vil beskrive mig selv som kærlig, ærlig , hård men realistisk. Så når jeg jobber som luder , er jeg omsorgsfuld men også meget direkte i min omgang med gæster og div muttere rundt i landet- Jeg passer på mig selv! Sikkert det der er de stærke som der udtales, og vi er mange.. Ja - vi er mange... det er af selv samme årsag jeg ikke på nogen måde går ind for et totalt forbud. Men jeg går ind for nogle rammer der forhindrer at mænd køber af "svage". For når mændene ikke kan finde ud af at skelne - så må fårene skilles fra lammene (lam passer bedre i denne sammenhæng). Du skriver du er direkte overfor mutrene.. det er et af de stærke kendetegn - for hvad med alle dem der IKKE tør være direkte. Alle dem der ikke tør være direkte overfor hverken gæster eller mutre - dem hvor grænserne bliver tromlet af begge parter fordi de ikke har din evne til at sige fra og passe på dem selvHvordan skal de forhindres i at komme igang ??? for det er jo dem der ikke hører til i branchen. Jeg startede ikke som 20 årig og jeg ved med mig selv, at hvis jeg gjorde det, så havde jeg trådt over mine egne grænser, i alt hvad jeg ved der kan i branchen her. Det være sig det sexuelle, pengene, mændene osv.. Men min modenhed , livserfaring har været til mit bedste.. Kan du se hvor jeg vil hen..? Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men du rammer hovedet på sømmet. Starter man før man rent mentalt er parat - så går det galt. Og det er her min absolut primære anke mod bordeller kommer ind i billedet. For de giver disse arme 20-årige alle muligheder for at starte ALT for tidligt. Alle de ting disse piger ville knække nakken på som rigtig selvstændig erhversdrivende bliver taget ud af ligningen - og vupti - så kan de presses ind i situationer hvor deres grænser overskrides fordi de starter hver vagt i et "gældsforhold" (leje + annonce+ ect + ect +ect +ect) Alle de ting lyder det til du er kommet uden om fordi du startede da du var klar og forstod at vælge de rigtige mennesker at samarbejde med. Men hvad gør vi så med alle disse 20-årige der IKKE hører til her i branchen, ikke kan se hvem der vil dem det dårligt og kun får ulykke ud af at starte fordi de starter på en måde hvor de inden for ganske kort tid sælger deres sjæl ? SÅ, nu er det jeg tænker, hvad er der så forkert ved, at jeg og de andre tager i mod, støtter, guider, lytter og hjælper de nye og eksisterende i branchen der har truffet deres valg om jobbet her? Hvorfor skulle jeg og de andre der har f.eks 10 års lagen nedslidning på cv'et ikke hjælpe? Hvorfor skal vi ikke nyde godt af lækre, rene, stabile, hyggelige, varme og velbesøgte klinikker , som vi SELV betaler til og dermed er en del af? Først og fremmest - der er INTET forkert i den støtte du taler om. Tvært imod. Tanken om at hjælpe og guide nye ind er fin!!!! Erfa grupper har til alle tider været super. Der hvor kæden hopper af er hvis støtten betyder at klinikken "overtager" funktioner som en del af pakken. Hvis det at pigen lejer sig ind (hvilket er fint) også automatisk betyder overtagelse af fx annoncering og også automatisk betyder at hun ikke selv må svare sin telefon. Problemet er det jeg har markeret. Betaler TIL! For den er gal. Hvis man skal uden om rufferi - så skal det være noget pigen betaler FOR - og ikke TIL! Jeg har super forståelse for at være en del af et personligt "fælleskab" - men hvis det fællesskab betyder at man pålægges en udgift udover den service man reelt køber - så er den gal. (forskellen mellem til og for) Jeg elsker ideen om at 10 PD piger er gået sammen om et "kontor-fælleskab" hvor huslejen består NØJAGTIG af den leje udlejer skal have og ikke EN KRONE MERE. At udgifter til el, vask ect deles i nøjagtig 10 lige store dele hvor ingen betaler mere eller mindre og hvor udlejer får nøjagtig lejen og ikke EN KRONE MEREdet koncept hylder jeg højt!!!hvad jeg IKKE hylder er hvis en PD pige har et lille hus, har husleje for .. lad os sige 15.000 pr md. Udgifter til el, vand, varme og vedligehold for 5.000. Udgifter for 20K pr måned. Hun arbejder selv i huset og lejer 5 værelser ud til andre PDpiger. I snit er 1 af disse besat hver dag og hun tager 1000 kr pr værelse pr dag alt inkl. Det giver hende en indtjening på 30000 kr pr MÅNED!!! det er 50% mere end hun har i udgift. Så er jeg derhenne hvor jeg på ingen måde hylder konceptet. For så er det rufferi. Hvis man er sammen om det - så kan det godt være der er en der står som ejer - men udgifterne er fælles. Rigtig fælles - ikke hvor der er en part der tjener på alle de andre ved totalt ublu huslejer. For så betaler pigen netop TIL - og ikke FOR. Og det forhold er på ingen måde i orden. Jeg gider fandme ikke sidde på et hummer- hotel alene og glo og håbe på min annonce lige fanger de mænd der er på jagt lige netop den dag.. Nej de ved hvor de skal gå hen og kommer uden annonce osv..Det er så der hvor du og jeg er forskellige. Jeg ville ikke bryde mig om at sidde sammen med nogen. Jeg ville hade det - jeg er slet ikke gearet til det. Jeg kan ikke med small-talk på den måde. Har aldrig været god til det. Men ideen om at mændene ved at de kan komme er god. Eneste problem er - så er det klinikken der annoncerer for sig selv - ikke pigen der styrer egen forretning. Der er noget grundlæggende forkert i at en klinik annoncerer for piger!!! - for hvad hvis pigen ikke gider den dag. Som selvstændig er det et fuldkommen legitimt valg. Det er ofte jeg siger "fuck - jeg gider sgu ikke idag" - og så lader jeg bare være. Og det er fuldkommen omkostingsfrit for mig. Men det er det ikke hvis man er på en klinik - der er det et MEGET MEGET dyrt valg for klinikken forlanger jo penge!!! Klinikken har så annonceret for en pige der ikke er der - hvilket skader klinikkens omdømme som upålidelig. Og så bliver pigen uvenner med klinikken. Kort sagt - pigen ender med at blive straffet hårdt både personligt og økonomisk for et valg hun som selvstændig erhvervsdrivende er i sin fulde ret til at træffe. For alt andet lie har hun KUN sig selv at være ansvarlig for.... Men i "fælleskabs-klinikken" - der er hun pludselig også ansvarlig ud over sig selv... og den holder jo ikke!!! Og hvorfor ikke dele udgifterne med mine kollegaer? Vi er sgu da i samme båd..Dele ja - ligeligt. Men som jeg kender klinikkerne - der er der ikke noget ligeligt i det. Der er det ejer af stedet der enten kan besætte pladserne med det jeg ikke tøver med at kalde "ågerpriser" (1000 kr for en dag er skrup skørt - hvilket kontorhotel med mini-køkken, fælles ophold, bad + 15 kvm kontor koster 1000 kr pr dag???) Hvis vi rent faktisk DELER udgifterne så alle giver lige meget - så havde din ide min absolutte opbakning.... 100% Og må jo desværre tilføje at det er da vist bevist at ikke alle PD steder køre som det lidt rosenrøde billede heraf.. Smides ud af hoteller , fordi de opdager jeg knalder 10-15 gæster på en 12 timers vagt, har jeg bestemt ikke mod på, totalt pinligt synes jeg, så det heller ikke en mulighed der holder..Indrømmet - det er da MEGA ufedt. Helt sikkert. Men som alternativ til at blive bedt om 1000 kr per dag - der er det langt at foretrække hvis du spørger mig. Men rosenrødt - nej. Det medgiver jeg helt sikkert at det ikke er Nej tak, jeg vil hygge i vores stue, lave god mad i vores køkken og sove godt i vores soveværelse om natten inden jeg skal videre næste dag hvis jeg skal det.. Jeg ønsker ikke at være alene i hver by jeg agter at knalde mine penge ind i.. Jeg vil have styr på tingene om jeg er i Viborg el Vejle el Randers og dette får jeg ved at være en del af stedet og give min hånd med til fællesskabet. Fællesskabet som der i forvejen ikke er meget af i branchen her.. Det lyder også ganske forjættende. Men igen - hvis man betaler 1000 kr pr dag - hver pige der er med i fælleskabet - så er det ikke noget fælleskab. Så er det en guldgrube for den der sidder i den udlejende ende. I et ægte fælleskab tjener man ikke kassen på hinanden. Det har intet at gøre med at være fælles. Det kan godt være der er "styr på det" - men prisen for at der er det - det er hvad jeg betegner som grov økonomisk udnyttelse. At piger så vælger at sige at det er ok - fair nok. Men det vil jeg aldrig personligt sige. Og jeg vil aldrig betegne noget der tjener på andre som et fælleskab. det er pure business...venlig og varm betjening - men pure business. Jeg har sagt det før og nu igen, jeg er mega stolt af pigekollektivet, de er så seje de kvinder og så varme. Jeg ville aldrig undvære denne måde at arbejde ud fra, aldrig vil jeg sidde alene uden kammara , alt hvad jeg skal bruge til mig og mine gæster eller hyggen på stederne.. Så stopper jeg lige med det samme for jeg ER klinik pige og trives godt med det. Det lyder også rigtig fint som du beskriver det her. Og jeg hylder ideen om at være sammen hvis man er til det... virkelig!!! Og hvis det er måden at arbejde på for mange - så er det super. Men igen - hvis et kollektiv betyder at en tjener på de andre - så er det ikke et kollektiv - så er det en udlejningsforening med hygge inkluderet. Jeg er 100% for et samarbejde alle aktører i mellem - hvis det ER et samarbejde og alle har hver deres forretning der er totalt uafhængig af stedet som kun tjener til at facilitere arbejdet. Nøjagtig på samme vilkår som et kontorhotel! Men er det det??? Jeg ved godt at ikke alle har det godt i branchen og ja glansbilledet er nok lidt for lyserødt her på lille eg, MEN det ændre ikke ved , at der er mange ,også de der ikke har det ok med jobbet, som har brug for den tryghed og stabilitet en arbejdsplads på klinik kan give..Det er her du rammer hovedet mest på sømmet. Alle dem der IKKE har det godt med jobbet har pludselig et sted de kan arbejde som gør det let for dem at blive ved selv om de aldrig skulle have været igang.Det er en af de PRIMÆRE årsager til at jeg virkelig er modstander mod klinikker!!! Du har lige skrevet hvorfor det bare er noget rigtig hø med klinikker. For de danner rammen om at piger der ikke bør være GPer bare kan blive ved... fordi det er let. Er der ikke nogen der kan se hvor forkert det koncept er???? Hvis de piger var tunget til alt det arbejde der ligger i at være PD - med eller uden fælleskab om tingene - så forsvandt de!!! For det ville de aldrig kunne klare. For min skyld kan 10 PDer godt gå sammen i et reelt fælleskab med ens udgifter/fast plads sådan som du har behov for Line - men piger der ikke har det godt med jobbet vil aldrig kunne klare de udfordringer der ligger i at være PD . Og det er heller ikke meningen de skal skunne for de hører ikke til i branchen!!! De er der kun fordi klinikkerne giver dem mulighed for det og så er det klinikkerne der er problemet!! Det er super at de stærke piger får fælleskab jf din model ect ect... men når klinikkerne faciliterer at de ulykkelige kan blive ved og ved fordi de er så let - så falder hele grundlaget for det til jorden i min optik!! Jeg tænker nok omvendt af dig, jeg tænker , hvorfor ikke lige gøre det bare liiiidt bedre på stederne , give den gas på forkælelsen i form af gode forhold og hygge til både gæster og pigerne, frem for at nedlægge, ødelægge , forbyde og den evige kontrol/ lovgivning omkring alt?den køber jeg da - men KUN hvis det er et fælleskab hvor der betales ligeligt.... og IKKE 1000 kr pr vagt og hvor ALLE pigerne er ansvarlige for deres EGEN business - uden om klinikken!! Hvor pigen KUN repræsenterer sig selv og IKKE en klinik!! Ikke noget med annoncer for klinikken - ikke noget med "idag hos xxxx præsenterer vi Kiki" .... Hvis "Kiki" vil noget - så annoncerer hun for sig selv... af sig selv Så har du mig med ombord.... for alt andet - det fanger pigen i et gældsforhold der ikke hører nogen steder hjemme!! Hermed ikke sagt at en kvinde som ikke er afklaret ville få det bedre, men vi kan lytte til hinanden og være der for hinanden ved behov. Sikkert også hjælpe med et stop i branchen hvis dette er nødvendigt .. Ej jas, fællesskabet er vigtigst..Det synes du - og jeg har fuld respekt for dette fælleskab du snakker om hvis det bliver gjort så det sikrer at dem der ikke hører til ikke kan være med... håber det er det du mener med at "hjælpe til at stoppe" Hvis nogen kom til mig og sagde "vi har en plads for 4000 + moms pr md hvor du kan være" - FINT!!!!!!.... (5 værelser af 4 k = 20K = ENS udgifter til alle) - så var jeg da på!!! På et splitsekund... hell yeah.... SÅ er det et fælleskab!!! Men sålænge "fælleskabet" skal tjene penge på mig - så lover jeg dig at jeg ikke synes at "fælleskabet" er vigtigst - for det har ikke noget at gøre med "fælles" - det er bare en der tjener penge ... på mig.... MANGE penge!! Det går og har altid gjort, mund til mund om de gode og de dårlige steder og tro mig, er de dårlige, så får de også få gæster, få piger , ringe indtjening og ja så ved både du og jeg som selvstændige/ iværksættere , at det går kun en vej- NED! Så mon ikke der er ok de fleste steder? Enig i at prisen er uhørt nogle steder, men hvis pigerne i fælleskab siger fra, så ændres det jo nok.. Jamen det gør de ikke - for der er ikke noget alternativ der er lige så "let" ... det er derfor din teori ikke holder Line... Ja der er mange bordeller der er lukket over årene fordi andre er skudt op... men bottom line er sålænge der ikke ER et alternativ til ågerpriserne - så flytter problemet sig jo bare. Det løser sig ikke på den måde du teoretiserer. Og når problemet bare flytter adresse - så holder den der med "ok de fleste steder" ikke.... for der har ikke været nogen faktor inde over der kan forandre tingene til det bedre! Jeg vil hermed invitere dig til at besøge mig i pigekollektivet i Randers i din uge i Jylland , måske de 8 andre har lyst til at kigge forbi også og sige Hej til dig over en kop sodavand.Hvis jeg på nogen måde kan nå det - så bliver det d 30 Der er jeg nemlig i Århus og har mulighed for det... det kan vi lige se på. Jeg vil i hvert fald meget gerne - om ikke andet så bare for at hilse på dig De andre dage er næsten booket fuldt op og jeg vil ikke så gerne aflyse gæster når de nu er booket ..... men hvis jeg kan - så bliver det d 30Kom og se vores skønne sted, vær med på min vagt og se/ hør hvor skønne vores gæster er, hvor afslappet jeg/ vi er, hvordan det kan se ud når det er godt. Du har desværre kun dårlige erfaringer hermed jo.. husk, glade afklaret piger giver glade gæster. Knus Linejeg kender alt til afslappede forhold og glade gæster - ellers var jeg stoppet med den her hobby forlængst Jeg har kun dårlige erfaringer med at føle mig udnyttet... resten var for så vidt ok. Der var jo pænt og rent og rart... Pænt, rent og afslappet er bare ikke nok til at jeg vil betale overpris Men jeg vil meget gerne prøve at passe det ind..... kan du ikke sende en PB med et godt tidspunkt der vil passe ind ? der er også lige en enkelt ting jeg lige vil nævne - men det er ikke for åbent forum Knus og kram og mange tak for både indbydelse og det super gode svar!! /Jazz Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. August, 2015 (edited) JasminJamen det kunne da være at du skulle beskrive lidt hvad der gør PD så uoverskueligt svært at de "svage" piger ikke magter dette koncept.Indledningsvis tror jeg vi alle ved at som PD skal man selv stå for1) Annoncering2) Telefonpasning og eller evt. besvarelse af mail, sms3) Selv skaffe et sted eller benytte sit eget4) Selv gøre lokalet/stedet rent, skifte lagener m.v og sørge for lidt hygge5) Selv stå for egen sikkerhed, herunder også fravælgelse af uheldige elementer6) Selv stå for fastlæggelse af koncept, målgruppe, prissætning, ydelser m.v.Hvad er det lige jeg har overset, der skulle gøre det til en uoverkommelig opgave, som kun kan klares af de egnede piger ?p.sog god morgen for resten Redigeret 20. August, 2015 af Bluejacket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 20. August, 2015 JasminJamen det kunne da være at du skulle beskrive lidt hvad der gør PD så uoverskueligt svært at de "svage" piger ikke magter dette koncept.Indledningsvis tror jeg vi alle ved at som PD skal man selv stå for1) Annoncering2) Telefonpasning og eller evt. besvarelse af mail, sms3) Selv skaffe et sted eller benytte sit eget4) Selv gøre lokalet/stedet rent, skifte lagener m.v og sørge for lidt hygge5) Selv stå for egen sikkerhed, herunder også fravælgelse af uheldige elementer6) Selv stå for fastlæggelse af koncept, målgruppe, prissætning, ydelser m.v.Hvad er det lige jeg har overset, der skulle gøre det til en uoverkommelig opgave, som kun kan klares af de egnede piger ?p.sog god morgen for resten Du har selv svaret på det.... alle de ting du lister her synes jeg er super lette fordi jeg har erfaring med det og har kontakter.... men kig tidligere i tråden... der er nogle af de stærke piger der er villige til at betale kassen for at undgå alle disse ting.... enten fordi de er svære eller fordi de er tidskrævende.... eller begge deletid og sværhedsgrad kendetegner jo individuelle opgaver... det er derfor de er gode indikatorer for om man er stærk nok til branchen... Jeg har skrevet min egen annonce.... men hvis man er et lille uerfarent nips der ikke aner hvor man skal starte - så er annonceteksten i sig selv en udfordring. Hvordan beskriver man sig selv med mænds øjne.... så mænd synes det lyder godt og bliver interesserede... ??? bambiøjne og pariserpopo??? 80ernes udtryk... eller pik, kusse og megaknep??? ... hvordan skriver man virkelig en tekst der virker.. hvilke ord og formuleringer henvender sig til målgruppen??? Hvem ER målgruppen ??? og hvorfor ?? Men vigtigst - hvordan får man skrevet den så man ikke inviterer revl og krat indenfor men kun dem man vil se..... ???bare tag et hurtigt kig på annonceligt... der er meget få gennemtænkte annoncer... ak og ve hvad de u-igennemtænkte ikke må modtage af komplet ubrugelig kontakt til pikspilleredet bringer os til næste punkt.... at sortere i henvendelserne. Du vil ikke vide hvad vi piger skal lægge øre til... og øjne til... Hvis vi ser bort fra alle de voldelige og småpsykopatiske smser der kommer lige i starten (de klinger af men i starten vælter de ind) - de kan skræmme livet af enhver helt ung pige eller piger med svag psyke. jeg nævnte et par stykker herinde jeg modtog lige da jeg var startet.... damn... godt det kun er af kort varighed - men slemtSÅ er der evnen til at sortere alle de pikspillende opkald og smser fra.... så man ikke bruger OCEANER af tid på ingenting.... jo sødere/venligere man er - jo mere udnytter de en og disse mænd overskrider grænserne for pigen med flere kilometer... og hun har end ikke mødt dem endnu... den øvelse vil jeg mene er en af de sværeste overhovedet.. Allerede her ville rigtig mange blive sorteret fra - for disse korrespondencer er rædsomme.... jeg har gemt mange af mine... du ville korse dig. det tager tid at lære at blive god til det.... de standhaftige vil blive ved og sortere og lære.... mange vil blive skræmt væk.... Benytte sit eget sted er livsfarligt - det er udelukket.... hvis man gør det så maler man et bullseye i panden på sig selv.... Så er alternativet at forsøge at finde et sted... det er faktisk ikke så let. Mange vil give op der.... eller være tvunget til de berømte overpriser. Det kræver en del at finde noget... og for det meste (hvis man ikke finder en allerede etableret sex-hule) så skal man jo selv indrette den og gøre den lækker.... Den proces vil der være MANGE der falder på for logistikken i at få det til at gå op kræver overblik og ro... og det kræver at man tør binde sig for xx antal kroner.... Igen ikke noget der tiltaler alle dem der har brug for at det skal "være let" Så er der den der med rengøring, service ect..... burde være logik for burhøns..... meeeeeeeeen - nej. Hvis man i forvejen ikke er helt med på det man laver - så bliver det at skifte lagen mellem hver gæst ikke en prioriteret opgave.... og støvsugningen... absolut ikkeog bare fordi man er pige er man ikke nødvendigvis renlig - og da slet ikke curlingungerne - de aner dårligt hvad rengøring ER... Kombinationen af disse ting vil mange af de "svage" slet ikke magte når de samtidig skal tage gæster..... der skal være styr på tingene.... Alle pigerne herinde vil kunne - og alle vil komme og sige de ikke synes det er svært.... men EG er IKKE repræsentativ på nogen måde vil jeg gerne pointere... her er jo kun dem der kan selv... SIKKERHED: det er så her vi virkelig kommer på glatis... for alle de unge piger - de mangler ganske enkelt den erfaring der skal til for at spotte alle dem der vil dem det dårligt. Det kan de ikke.... Voksne stærke kvinder der ikke tolererer bullshit... vi kender vores lus på gangen.... alle pleaserne og alle de søde og nuttede og uerfarne... uha... de får lov at lære det på den hårde mådejeg har det heldigt kva min fysiske størrelse.... en mand får kamp til STREGEN hvis han forsøger noget med mig... men et lille nips på 160 og 40 kg - hun kan ikke stå for sin egen sikkerhed. Hun skal have hjælp.... og det skal være hjælp LIGE inden for rækkevidde når stodderen holder hendes hoved nede i puden mens han prøver at flå kondomet af for at presse den op i røven på hende... så er der dertil evnen til at komme ovenpå efter sådan et forsøg.... ikke svært for mig for jeg ville slås som en sindssyg og sige FRA!!!! ... men hvad med den lille bitte pige - hende der ikke har den fysiske statur til at kæmpe igen ? Når hun intet kan gøre....andet end at vente på han bliver færdig og håbe hun ikke kommer til skade - hvordan kommer hun ovenpå når spørgsmålet om hvorfor hun ikke gjorde andet melder sig..... alle de normale problemstillinger kvinder oplever oven på voldtægtsforsøg hvor frygten tog over og de lå stille´??? det bringer os tilbage til den der med at finde et egnet sted.... hvor hjælpen KAN være i lokalet ved siden af... igen en udfordring.... så er der alt det administrative... priser, ydelser, bogføring ect... det skal man have lidt flair for... at besvare alle disse spørgsmål... hvem er jeg som GP, hvad synes jeg mine ydelser er værd, hvad er markedsprisen, hvad er gode tilbud ect.... kort sagt - man skal have lidt flair for business. Har man ikke det - så er man på glatis..... Du er vant til at se pigerne herinde.... intet af det ville være totalt uoverkommeligt for os... men alle dem der ikke hører til her - de ville aldrig klare alle disse opgaver samlet set. Hvis det var så let at være selvstændig - så kunne alle.... og når man stiller det op i punktform - så ser det let udMen alt det der ligger under de enkelte punkter - det er der ikke en majoritet der kan klare.... der er få... Derfor er klinikker et alternativ - for alle dem der ikke kan de her ting - de får dem løst af klinikken..... problemet er bare... at hvis man ikke kan løse de her opgaver selv - så vil der være et flertal af disse piger der aldrig skulle have været igang... IKKE alle for der vil være undtagelser.... der er et par undtagelser herinde - det ved jeg godt!!!! Men vi kan ikke basere et koncept på undtagelser... især fordi at disse undtagelser har alternativer til klinikkerne...klinikkerne sørger for at gøre det "for let" at komme igang og det betyder at flertallet kommer igang selv om de aldrig skulle have haft foden inden for.... og det er derfor der er noget galt med hele branchestrukturen hvis man spørger mig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. August, 2015 klinikkerne sørger for at gøre det "for let" at komme igang og det betyder at flertallet kommer igang selv om de aldrig skulle have haft foden inden for.... og det er derfor der er noget galt med hele branchestrukturen hvis man spørger migDet er mit klare indtryk, at PD, klinik og Escort er vidt forskellige koncepter, med hver deres styrker og svagheder. Indenfor hvert koncept findes der bestemt også en top og en bund, og det er klart, at beskæftiger man sig kun med bunden af eksempelvis klinikker, ja så kan giver det måske mening, set med de snævre briller, at konkludere som du gør. Jeg har sådant set svært ved at få øje på, at det skulle være så forfærdeligt at tilkøbe en pakkeløsning der typisk indeholder1) Adgang til en velrenommeret kliniks kundekreds og klinikkens brand2) Markedsføring3) Bookning, fravælgelse af uheldige elementer, telefonpasning m.v4) Stille faciliteter til rådighed, der typisk er på et højere niveau end det generelle PD koncept5) Sikkerhed, videoovervågning m.v.6) modtagelse af gæster samt servicering af ventende gæster7) Sørge for forplejning, rengøring, skiftning af lagener m.v.8) kollegialt samvær, rådgivning og støtte9) Faste regler for, priser, ydelser, optræden m.v.Om det er nemt, tja...men nok ikke specielt anderledes end hvis man har et faglært arbejde, så er man også omgivet af nogle service funktioner, således at man kan koncentrere sig om det man nu engang skal, i det tilfælde at levere gode seksuelle oplevelser for kundeporteføljen.Jeg finder det ligeledes ganske rimeligt, at vælger man klinikkonceptet så er der nogen der driver klinikken, som fastsætter regler, forretningsprocesser m.v. Det er muligt at man køber en oplevelse af en bestemt pige, men reelt har man valgt en klinik, og det serviceniveau og udbud den står. Det betyder således også, at det giver god mening, at en klinik med et godt renommé, ikke tilbyder vagter til alle slags piger.En vagt svarer således til, at man går på arbejde i et givent antal timer, herefter har man fri, uden alskens øvrige opgaver, som jo tager tid, og som skal indregnes i det samlede tidsforbrug hvis man ønsker at regne lidt på den effektive timesats/lønSer man lidt på gennemstrømningen på klinik/kontra PD er det mit indtryk at ganske mange PD´er i sin rene form, går efter færre kunder pr. dag delt udover flere dage end pigerne på klinik. Ser man på salget af ydelser, så er det mit klare indtryk, at på klinikker sælges der mange tidsmæssigt korte oplevelser modsat PD. Ser man på kunderne generelt, så er det mit klare indtryk, at der findes to markante gruppe kunder: Dem der foretrækker PD og aldrig kunne forstille sig at besøge en klinik og bestemt også modsat.Mange PD-gæster har det med at beskylde klinikkerne for at levere kold maskinsex, hvilket jo nok skyldes deres antagelser omkring, at vælger man PD, så man næsten den eneste kunde der inviteres, og pigen gør det helt sikkert kun fordi hun elsker sex, modsat klinikpigerne der gør det for pengenes skyld. Sådan forholder det sig bare ikke. Umiddelbart kan jeg ikke få øje på, at dette gennemarbejdede koncept skal forbydes. Jeg er dog helt med på, at priserne for pakkeløsningen skal være rimelige. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 20. August, 2015 Det er mit klare indtryk, at PD, klinik og Escort er vidt forskellige koncepter, med hver deres styrker og svagheder. Indenfor hvert koncept findes der bestemt også en top og en bund, og det er klart, at beskæftiger man sig kun med bunden af eksempelvis klinikker, ja så kan giver det måske mening, set med de snævre briller, at konkludere som du gør. Jeg har sådant set svært ved at få øje på, at det skulle være så forfærdeligt at tilkøbe en pakkeløsning der typisk indeholder1) Adgang til en velrenommeret kliniks kundekreds og klinikkens brand2) Markedsføring3) Bookning, fravælgelse af uheldige elementer, telefonpasning m.v4) Stille faciliteter til rådighed, der typisk er på et højere niveau end det generelle PD koncept5) Sikkerhed, videoovervågning m.v.6) modtagelse af gæster samt servicering af ventende gæster7) Sørge for forplejning, rengøring, skiftning af lagener m.v.8) kollegialt samvær, rådgivning og støtte9) Faste regler for, priser, ydelser, optræden m.v.Om det er nemt, tja...men nok ikke specielt anderledes end hvis man har et faglært arbejde, så er man også omgivet af nogle service funktioner, således at man kan koncentrere sig om det man nu engang skal, i det tilfælde at levere gode seksuelle oplevelser for kundeporteføljen.Jeg finder det ligeledes ganske rimeligt, at vælger man klinikkonceptet så er der nogen der driver klinikken, som fastsætter regler, forretningsprocesser m.v. Det er muligt at man køber en oplevelse af en bestemt pige, men reelt har man valgt en klinik, og det serviceniveau og udbud den står. Det betyder således også, at det giver god mening, at en klinik med et godt renommé, ikke tilbyder vagter til alle slags piger.En vagt svarer således til, at man går på arbejde i et givent antal timer, herefter har man fri, uden alskens øvrige opgaver, som jo tager tid, og som skal indregnes i det samlede tidsforbrug hvis man ønsker at regne lidt på den effektive timesats/lønSer man lidt på gennemstrømningen på klinik/kontra PD er det mit indtryk at ganske mange PD´er i sin rene form, går efter færre kunder pr. dag delt udover flere dage end pigerne på klinik. Ser man på salget af ydelser, så er det mit klare indtryk, at på klinikker sælges der mange tidsmæssigt korte oplevelser modsat PD. Ser man på kunderne generelt, så er det mit klare indtryk, at der findes to markante gruppe kunder: Dem der foretrækker PD og aldrig kunne forstille sig at besøge en klinik og bestemt også modsat.Mange PD-gæster har det med at beskylde klinikkerne for at levere kold maskinsex, hvilket jo nok skyldes deres antagelser omkring, at vælger man PD, så man næsten den eneste kunde der inviteres, og pigen gør det helt sikkert kun fordi hun elsker sex, modsat klinikpigerne der gør det for pengenes skyld. Sådan forholder det sig bare ikke. Umiddelbart kan jeg ikke få øje på, at dette gennemarbejdede koncept skal forbydes. Jeg er dog helt med på, at priserne for pakkeløsningen skal være rimelige.Problemet er at det du beskriver der - det er meget mere lig lønarbejder end det nogensinde har været selvstændig... og det er ikke lovligt... Og den er også på kanten at det er klinikkens service-niveau der er definerende fremfor pigen... igen - det afgiver suverænitet på en måde der ikke er i orden. For den kan konstant gradbøjes i klinikkens favør... og vil blive det hvis de kan tjene på det!! - Kapitalismen hersker også i denne brancheFair at man kan købe sig til supportfunktioner til rimelige priser - INTET galt i det uanset hvad - men når man afgiver suverænitet fordi klinikken vil bestemme hvor og hvordan man annoncerer, udbud, påklædning, antal piger på vagt ect ect ect - så er vi igen ude på kant med lovenMen igen - du forudsætter at pigerne er glade for det de laver.... du tager på ingen måde højde for at der på den måde kommer en masse ind der aldrig skulle have været ind... For elsker man det og har man lyst til at afgive alle disse selv-bestemmelser for en merpris - så er det et bevidst valg. Men når det handler om at man ikke kan håndtere al den selvstændighed og ikke egner sig til jobbet - så er det dobbelt op på nederen. Derfor er argumentet at for at komme den dobbelte nederen til livs - så må de få stærke piger udarbejde et alternativ ikke ulig det Line har gang i - for der skal være plads til det ønskede fællesskab... fair nok. Men sålænge klinikkerne giver så stor en basis for at de alle forkerte kommer ind - så er min mening stadig at det er de få der kan selv, der må gå på kompromis for at sikre at de svage ikke rammes... og så må klinikkonceptet tilpasses de stærke... Jeg synes ikke det er en unfair betragtning når der er al den tale om fælleskab... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larsss 32 Skrevet 20. August, 2015 Det er også ulovligt at arbejde fra hotelværelser.. Hotellet kan, uforskyldt, ryge ind under rufferiparagraffen og få kæmpe bøder. Det er en dog eat dog verden og konkurrencen er hård- tror de gode piger arbejder med konceptet kundepleje. Man kan ikke bare forbyde en lang række piger fordi at man tror at de ikke kan klare det. ( er kæmpe konkurrenter) og hvis problemet er så stort med lige klinikpiger så kræver det dokumentation. Hvad er dit forslag? Kun store piger må arbejde som prostitueret? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. August, 2015 Jeg tror ikke du ved hvad du kævler op om Jasmin. Jeg er på klinik i Kbh og hvis jeg ikke har lyst en dag, så melder jeg afbud og nej det koster ikke ekstra og jeg har ALDRIG oplevet at de blev sure. Jeg går næsten altid tidligt hjem og heller ikke dér har jeg oplevet nogen sure miner. Du snakker og snakker men, har du rent faktisk været på klinik selv? De piger der, som jeg, vælger at betale ekstra for at sidde på en klinik, gør det fordi vi hellere vil være på et stabilt sted, med faste gæster og faste rammer/ heriblandt telefonpiger, end div PD steder. Jeg besøger ofte PD steder og det er fint og dejligt men jeg får totalt stress af det og det er et kæmpe ekstra arbejde at være et sted, hvor gæsterne aldrig ved hvad prisen er ved pigen eller om man kan få mega/super fransk mm. Jeg vil langt hellere betale ️ ️Xxx antal kr for at være på en klinik så. At arbejde på klinik er et tilbud man kan ta eller la være. Men hold op med at udstil os som små, ukvikke, svage piger, der bliver udnyttet. Og jo det er dét du gør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. August, 2015 Og så lige ang rufferi. Jeg er IKKE typen, der lader mig udnytte, og jeg syntes rufferi loven er super, for vi skal ikke ha et land, hvor mænd kan hente piger ind fra trænge kår i udlandet og så tjene penge på dem.men jeg syntes det er hamrende misforstået at udstille "bordelmutter" som en eller anden ond bagmand, de piger der arbejder på klinikker er generelt danske, selvstændige piger, og jeg har ikke noget imod at mutter tjener penge på, at arbejde for at ha et lækkert sted med dejlige piger og gode gæster. Og tro på at det er et ton at drive et bordel. Jeg har aldrig set det som om, at JEG arbejder for nogen. Bordelmutter arbejder for mig, hun har nogle regler jeg skal overholde (ingen sex uden kondom!) thats it, tilgengld forventer jeg også at der altid er styr på alting når jeg ankommer, stedet er rent og flot, vasketøjet er ordnet, haven v indgangen er luget og der er mad og drikke i køleskabet. Og det er der, altid. Selvf betaler jeg da også til dét og ikke bare et tilfældigt bollerum og så er resten "op til mig" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. August, 2015 Problemet er at det du beskriver der - det er meget mere lig lønarbejder end det nogensinde har været selvstændig... og det er ikke lovligt... Og den er også på kanten at det er klinikkens service-niveau der er definerende fremfor pigen... igen - det afgiver suverænitet på en måde der ikke er i orden. For den kan konstant gradbøjes i klinikkens favør... og vil blive det hvis de kan tjene på det!! - Kapitalismen hersker også i denne brancheFair at man kan købe sig til supportfunktioner til rimelige priser - INTET galt i det uanset hvad - men når man afgiver suverænitet fordi klinikken vil bestemme hvor og hvordan man annoncerer, udbud, påklædning, antal piger på vagt ect ect ect - så er vi igen ude på kant med lovenMen igen - du forudsætter at pigerne er glade for det de laver.... du tager på ingen måde højde for at der på den måde kommer en masse ind der aldrig skulle have været ind... For elsker man det og har man lyst til at afgive alle disse selv-bestemmelser for en merpris - så er det et bevidst valg. Men når det handler om at man ikke kan håndtere al den selvstændighed og ikke egner sig til jobbet - så er det dobbelt op på nederen. Derfor er argumentet at for at komme den dobbelte nederen til livs - så må de få stærke piger udarbejde et alternativ ikke ulig det Line har gang i - for der skal være plads til det ønskede fællesskab... fair nok. Men sålænge klinikkerne giver så stor en basis for at de alle forkerte kommer ind - så er min mening stadig at det er de få der kan selv, der må gå på kompromis for at sikre at de svage ikke rammes... og så må klinikkonceptet tilpasses de stærke... Jeg synes ikke det er en unfair betragtning når der er al den tale om fælleskab...Nu var jeg så ikke klar over at vi talte lovgivning, jeg er såmænd godt klar over, at klinik-modellen stiller lovgivningsmæssigt krav til kreativitet, som loven er i dag. Jeg troede vi talte om, at klinikmodelen tiltrak de "svage", altså de kvinder du mener ikke bør være i branchen. Når jeg så læser din sidste linje, må jeg så bare blive en smule overrasket, for jo, klinikker skal stadig kunne findes i branchen, der skal bare den krølle, at der skal være fælles ledelse, og ingen i fællesskabet må honoreres særskilt mere end andre -- Åbenbart. Umiddelbart er det nu mit indtryk, at alle slags kollektiver i begrænset til prostitution, har en ledelse, noget struktur m.v. som ret hurtigt også måtte stride imod det du tilsyneladende gør til et kardinalpunkt omkring klinik-strukturen. Et kollektiv adskiller har jo også et brand, og nogle retningslinjer alle skal kunne leve op til. Så taler vi små detaljer, skal det såmænd nok passe, at man tilbyder lidt mere elastik i et kollektiv sammenholdt med en kendt og velkørende klinik. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. August, 2015 Og så lige ang rufferi. Jeg er IKKE typen, der lader mig udnytte, og jeg syntes rufferi loven er super, for vi skal ikke ha et land, hvor mænd kan hente piger ind fra trænge kår i udlandet og så tjene penge på dem.men jeg syntes det er hamrende misforstået at udstille "bordelmutter" som en eller anden ond bagmand, de piger der arbejder på klinikker er generelt danske, selvstændige piger, og jeg har ikke noget imod at mutter tjener penge på, at arbejde for at ha et lækkert sted med dejlige piger og gode gæster. Og tro på at det er et ton at drive et bordel. Jeg har aldrig set det som om, at JEG arbejder for nogen. Bordelmutter arbejder for mig, hun har nogle regler jeg skal overholde (ingen sex uden kondom!) thats it, tilgengld forventer jeg også at der altid er styr på alting når jeg ankommer, stedet er rent og flot, vasketøjet er ordnet, haven v indgangen er luget og der er mad og drikke i køleskabet. Og det er der, altid. Selvf betaler jeg da også til dét og ikke bare et tilfældigt bollerum og så er resten "op til mig" Ganske enig. Jeg tror vist godt vi roligt kan konkludere, at brain-stormen omkring, at man kan skille de ikke egnede fra ved at se på koncepter, overhovedet ikke holder en meter. Det man i stedet, med god grund kan diskutere er, at prisen for det man vel populært kalder "vagtprisen" skal være rimelig, samt bedre muligheder for, at leje egnede steder til markedspriser, for det kan man jo bare ikke i dag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 20. August, 2015 Først og fremmest tak for et fabelagtigt indlæg. Jeg havde håbet du ville komme på banen for du har altid gode input. Det rejser dog en del spørgsmål som jeg håber du kan afklare så jeg kan gå videre med det Der er 2 ting i det du skriver her.... At leje dig ind.... i KBH koster det som hovedregel mindst 1000 kr pr dag at "være på vagt" på en klinik + påkrævet annonce + påkrævet telefonpige som klinikken vælger. Det har intet at gøre med at pigerne "lejer sig ind". Det er bare det man kalder det. Men i virkeligheden betaler pigen for at være på arbejde. Gætter på det ikke er helt sådan du mener når du skriver "leje dig ind" ? Når du skriver "at leje dig ind".... så tænker jeg en PD der styrer sin forretning selv og har kontaktet klinikken som et sted at være. Det er jo fint nok hvorimod mit forrige eksempel hvor pigen repræsenterer klinikken fremfor sig selv IKKE er i orden. Det er strengt forbudt at arbejde FOR nogen fsva sex. Hvis du har arbejdet FOR hende (som du skriver) så har der jo reelt været tale om rufferi. Hvordan skal det helt præcist forstås når du skriver det - for det ene er jo super fint for alle... det andet... knap så lovligt Allerede der skriver du om nogle meget væsentlige forskelle ifht til det jeg er modstander af. For det første har du egen vagtpige/telefonpige. Dvs - en pige efter DIT valg. Intet galt i det. Du skriver du kan være alene på vagterne - fino. Igen - super. De steder jeg ikke vil acceptere er dem hvor pigen ud over at blive afkrævet en ekstrem husleje påtvinges en vagtpige der ikke er eget valg og IKKE må være alene hvis hun ønsker det. For så er pigens forretning ikke længere styret af hendes valg! Giver det mening ? Ja - vi er mange... det er af selv samme årsag jeg ikke på nogen måde går ind for et totalt forbud. Men jeg går ind for nogle rammer der forhindrer at mænd køber af "svage". For når mændene ikke kan finde ud af at skelne - så må fårene skilles fra lammene (lam passer bedre i denne sammenhæng). Du skriver du er direkte overfor mutrene.. det er et af de stærke kendetegn - for hvad med alle dem der IKKE tør være direkte. Alle dem der ikke tør være direkte overfor hverken gæster eller mutre - dem hvor grænserne bliver tromlet af begge parter fordi de ikke har din evne til at sige fra og passe på dem selvHvordan skal de forhindres i at komme igang ??? for det er jo dem der ikke hører til i branchen. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men du rammer hovedet på sømmet. Starter man før man rent mentalt er parat - så går det galt. Og det er her min absolut primære anke mod bordeller kommer ind i billedet. For de giver disse arme 20-årige alle muligheder for at starte ALT for tidligt. Alle de ting disse piger ville knække nakken på som rigtig selvstændig erhversdrivende bliver taget ud af ligningen - og vupti - så kan de presses ind i situationer hvor deres grænser overskrides fordi de starter hver vagt i et "gældsforhold" (leje + annonce+ ect + ect +ect +ect) Alle de ting lyder det til du er kommet uden om fordi du startede da du var klar og forstod at vælge de rigtige mennesker at samarbejde med. Men hvad gør vi så med alle disse 20-årige der IKKE hører til her i branchen, ikke kan se hvem der vil dem det dårligt og kun får ulykke ud af at starte fordi de starter på en måde hvor de inden for ganske kort tid sælger deres sjæl ? Først og fremmest - der er INTET forkert i den støtte du taler om. Tvært imod. Tanken om at hjælpe og guide nye ind er fin!!!! Erfa grupper har til alle tider været super. Der hvor kæden hopper af er hvis støtten betyder at klinikken "overtager" funktioner som en del af pakken. Hvis det at pigen lejer sig ind (hvilket er fint) også automatisk betyder overtagelse af fx annoncering og også automatisk betyder at hun ikke selv må svare sin telefon. Problemet er det jeg har markeret. Betaler TIL! For den er gal. Hvis man skal uden om rufferi - så skal det være noget pigen betaler FOR - og ikke TIL! Jeg har super forståelse for at være en del af et personligt "fælleskab" - men hvis det fællesskab betyder at man pålægges en udgift udover den service man reelt køber - så er den gal. (forskellen mellem til og for) Jeg elsker ideen om at 10 PD piger er gået sammen om et "kontor-fælleskab" hvor huslejen består NØJAGTIG af den leje udlejer skal have og ikke EN KRONE MERE. At udgifter til el, vask ect deles i nøjagtig 10 lige store dele hvor ingen betaler mere eller mindre og hvor udlejer får nøjagtig lejen og ikke EN KRONE MEREdet koncept hylder jeg højt!!!hvad jeg IKKE hylder er hvis en PD pige har et lille hus, har husleje for .. lad os sige 15.000 pr md. Udgifter til el, vand, varme og vedligehold for 5.000. Udgifter for 20K pr måned. Hun arbejder selv i huset og lejer 5 værelser ud til andre PDpiger. I snit er 1 af disse besat hver dag og hun tager 1000 kr pr værelse pr dag alt inkl. Det giver hende en indtjening på 30000 kr pr MÅNED!!! det er 50% mere end hun har i udgift. Så er jeg derhenne hvor jeg på ingen måde hylder konceptet. For så er det rufferi. Hvis man er sammen om det - så kan det godt være der er en der står som ejer - men udgifterne er fælles. Rigtig fælles - ikke hvor der er en part der tjener på alle de andre ved totalt ublu huslejer. For så betaler pigen netop TIL - og ikke FOR. Og det forhold er på ingen måde i orden. Det er så der hvor du og jeg er forskellige. Jeg ville ikke bryde mig om at sidde sammen med nogen. Jeg ville hade det - jeg er slet ikke gearet til det. Jeg kan ikke med small-talk på den måde. Har aldrig været god til det. Men ideen om at mændene ved at de kan komme er god. Eneste problem er - så er det klinikken der annoncerer for sig selv - ikke pigen der styrer egen forretning. Der er noget grundlæggende forkert i at en klinik annoncerer for piger!!! - for hvad hvis pigen ikke gider den dag. Som selvstændig er det et fuldkommen legitimt valg. Det er ofte jeg siger "fuck - jeg gider sgu ikke idag" - og så lader jeg bare være. Og det er fuldkommen omkostingsfrit for mig. Men det er det ikke hvis man er på en klinik - der er det et MEGET MEGET dyrt valg for klinikken forlanger jo penge!!! Klinikken har så annonceret for en pige der ikke er der - hvilket skader klinikkens omdømme som upålidelig. Og så bliver pigen uvenner med klinikken. Kort sagt - pigen ender med at blive straffet hårdt både personligt og økonomisk for et valg hun som selvstændig erhvervsdrivende er i sin fulde ret til at træffe. For alt andet lie har hun KUN sig selv at være ansvarlig for.... Men i "fælleskabs-klinikken" - der er hun pludselig også ansvarlig ud over sig selv... og den holder jo ikke!!! Dele ja - ligeligt. Men som jeg kender klinikkerne - der er der ikke noget ligeligt i det. Der er det ejer af stedet der enten kan besætte pladserne med det jeg ikke tøver med at kalde "ågerpriser" (1000 kr for en dag er skrup skørt - hvilket kontorhotel med mini-køkken, fælles ophold, bad + 15 kvm kontor koster 1000 kr pr dag???) Hvis vi rent faktisk DELER udgifterne så alle giver lige meget - så havde din ide min absolutte opbakning.... 100% Indrømmet - det er da MEGA ufedt. Helt sikkert. Men som alternativ til at blive bedt om 1000 kr per dag - der er det langt at foretrække hvis du spørger mig. Men rosenrødt - nej. Det medgiver jeg helt sikkert at det ikke er Det lyder også ganske forjættende. Men igen - hvis man betaler 1000 kr pr dag - hver pige der er med i fælleskabet - så er det ikke noget fælleskab. Så er det en guldgrube for den der sidder i den udlejende ende. I et ægte fælleskab tjener man ikke kassen på hinanden. Det har intet at gøre med at være fælles. Det kan godt være der er "styr på det" - men prisen for at der er det - det er hvad jeg betegner som grov økonomisk udnyttelse. At piger så vælger at sige at det er ok - fair nok. Men det vil jeg aldrig personligt sige. Og jeg vil aldrig betegne noget der tjener på andre som et fælleskab. det er pure business...venlig og varm betjening - men pure business. Det lyder også rigtig fint som du beskriver det her. Og jeg hylder ideen om at være sammen hvis man er til det... virkelig!!! Og hvis det er måden at arbejde på for mange - så er det super. Men igen - hvis et kollektiv betyder at en tjener på de andre - så er det ikke et kollektiv - så er det en udlejningsforening med hygge inkluderet. Jeg er 100% for et samarbejde alle aktører i mellem - hvis det ER et samarbejde og alle har hver deres forretning der er totalt uafhængig af stedet som kun tjener til at facilitere arbejdet. Nøjagtig på samme vilkår som et kontorhotel! Men er det det??? Det er her du rammer hovedet mest på sømmet. Alle dem der IKKE har det godt med jobbet har pludselig et sted de kan arbejde som gør det let for dem at blive ved selv om de aldrig skulle have været igang.Det er en af de PRIMÆRE årsager til at jeg virkelig er modstander mod klinikker!!! Du har lige skrevet hvorfor det bare er noget rigtig hø med klinikker. For de danner rammen om at piger der ikke bør være GPer bare kan blive ved... fordi det er let. Er der ikke nogen der kan se hvor forkert det koncept er???? Hvis de piger var tunget til alt det arbejde der ligger i at være PD - med eller uden fælleskab om tingene - så forsvandt de!!! For det ville de aldrig kunne klare. For min skyld kan 10 PDer godt gå sammen i et reelt fælleskab med ens udgifter/fast plads sådan som du har behov for Line - men piger der ikke har det godt med jobbet vil aldrig kunne klare de udfordringer der ligger i at være PD . Og det er heller ikke meningen de skal skunne for de hører ikke til i branchen!!! De er der kun fordi klinikkerne giver dem mulighed for det og så er det klinikkerne der er problemet!! Det er super at de stærke piger får fælleskab jf din model ect ect... men når klinikkerne faciliterer at de ulykkelige kan blive ved og ved fordi de er så let - så falder hele grundlaget for det til jorden i min optik!! den køber jeg da - men KUN hvis det er et fælleskab hvor der betales ligeligt.... og IKKE 1000 kr pr vagt og hvor ALLE pigerne er ansvarlige for deres EGEN business - uden om klinikken!! Hvor pigen KUN repræsenterer sig selv og IKKE en klinik!! Ikke noget med annoncer for klinikken - ikke noget med "idag hos xxxx præsenterer vi Kiki" .... Hvis "Kiki" vil noget - så annoncerer hun for sig selv... af sig selv Så har du mig med ombord.... for alt andet - det fanger pigen i et gældsforhold der ikke hører nogen steder hjemme!! Det synes du - og jeg har fuld respekt for dette fælleskab du snakker om hvis det bliver gjort så det sikrer at dem der ikke hører til ikke kan være med... håber det er det du mener med at "hjælpe til at stoppe" Hvis nogen kom til mig og sagde "vi har en plads for 4000 + moms pr md hvor du kan være" - FINT!!!!!!.... (5 værelser af 4 k = 20K = ENS udgifter til alle) - så var jeg da på!!! På et splitsekund... hell yeah.... SÅ er det et fælleskab!!! Men sålænge "fælleskabet" skal tjene penge på mig - så lover jeg dig at jeg ikke synes at "fælleskabet" er vigtigst - for det har ikke noget at gøre med "fælles" - det er bare en der tjener penge ... på mig.... MANGE penge!! Jamen det gør de ikke - for der er ikke noget alternativ der er lige så "let" ... det er derfor din teori ikke holder Line... Ja der er mange bordeller der er lukket over årene fordi andre er skudt op... men bottom line er sålænge der ikke ER et alternativ til ågerpriserne - så flytter problemet sig jo bare. Det løser sig ikke på den måde du teoretiserer. Og når problemet bare flytter adresse - så holder den der med "ok de fleste steder" ikke.... for der har ikke været nogen faktor inde over der kan forandre tingene til det bedre! Hvis jeg på nogen måde kan nå det - så bliver det d 30 Der er jeg nemlig i Århus og har mulighed for det... det kan vi lige se på. Jeg vil i hvert fald meget gerne - om ikke andet så bare for at hilse på dig De andre dage er næsten booket fuldt op og jeg vil ikke så gerne aflyse gæster når de nu er booket ..... men hvis jeg kan - så bliver det d 30jeg kender alt til afslappede forhold og glade gæster - ellers var jeg stoppet med den her hobby forlængst Jeg har kun dårlige erfaringer med at føle mig udnyttet... resten var for så vidt ok. Der var jo pænt og rent og rart... Pænt, rent og afslappet er bare ikke nok til at jeg vil betale overpris Men jeg vil meget gerne prøve at passe det ind..... kan du ikke sende en PB med et godt tidspunkt der vil passe ind ? der er også lige en enkelt ting jeg lige vil nævne - men det er ikke for åbent forum Knus og kram og mange tak for både indbydelse og det super gode svar!! /JazzHey igen jas. Skriver fra iPhone og det volder problemer så håber det bliver forståeligt.. Da jeg skrev jeg lejede mig ind , er det helt korrekt at det var sådan at jeg betalte til stedet- MEN , jeg valgte det selv, jeg valgte rent sted, service i form af div ting jeg skulle bruge var der, at der var kamara , at jeg til en hver tid kunne få ejeren ned til at hjælpe/ en snak ved behov. Jeg valgte at gøre det nemt og rart for mig selv og mine gæster. Jeg valgte det også fordi stedet havde ligget der i 30 år og ja, jeg ser fornuften i ikke at opfinde den dybe tallerken, jeg valgte at sidde alene men kunne købe mig til en telepige, så MINE valg. Nu ved jeg jo af gode grunde "lidt " om det rufferi halløj der.. Jeg ved og har nævnt mange gange herinde og for div muttere, at annoncering for stedet er no go, at forlange penge for annoncering er no go, at pigen selv skal indtale bånd, ringe sin egen annonce ind osv, at en hjemmeside også er ulovlig hvis det ikke er et fælleskab hvor ALLE piger er enige om at være på, at tvungen vagtpige er no go, at der ikke må tjenes en krone på pigerne og jeg kunne jo blive ved.. Derfor er det jeg skriver, vi kan altid gøre det lidt bedre derude.. Og det gjorde vi så! Intet af ovenstående er i pigekollektivet, faktisk er der kun 2 der bruger f.eks telepige og dette er helt deres eget valg , lige som jeg traf mit valg i tidernes morgen.. Ang økonomi; 1000 kr pr døgn, ja det ligger vi ALLE i pigekollrktivet, som beskrevet før så har vi enorme vand og varmeregninger da det er gammelt hus og ja vi og gæsterne bader mange gange.. Det ændre ikke ved at jeg mange gange har måtte knalde penge ind til ekstra regninger, forbedringer på stedet osv. For ja en månede har 30-31 dage , men ud af dem SKAL der være plads til at man ikke har lyst til at komme, ikke har tjent penge ( og ja kære mænd, vi sidder på 0 vagter alle sammen ind i mellem) og princippet er at INGEN skylder noget som helst uanset hvad! De penge der er tilbage går til renovering som vi bla lige har fået i vores hyggerum.. Jeg vil ikke forsvare dette mere da det er nemmere for mig at vise dig regnskabet og evt forklare.. Jeg sidder ikke sammen med nogen, jeg fik formuleret mig forkert tror jeg, men jeg vil være en del af noget/ nogen og ville jeg så kunne jeg arbejde med mine kollegaer så der kunne tilbydes to piger osv.. Jeg holder på min anonymitet ( derfor ingen billeder) og værner højt om mine kollegaers så jeg kommer ikke rendende i utide, faktisk kun set 2 af pigerne! De er en del af stedet som jeg, passer deres foretning selv som jeg, passer sig selv som jeg, MEN jeg er ved min telefon til at vejlede om praktiske ting og få en evt snak om lorte dag el andet der røre sig i vires liv og dermed er jeg/ vi en del af noget/ nogen- fælles.. Jeg har lige fået to nye kollegaer på mit andet job, en skal keg være praktik ansvarlig for. Hvordan hule h..skal hun vide hvad, hvordan, hvorfor osv når hun er ny i vores hus/ arbejdsplads? Ligeledes har jeg til opgave at erklære hende egnet/ bestået om 6 måneder, så jeg vejleder og guider hende med omsorg og alt den støtte hun behøver til at klare opgaven og klare sig godt. Ingen ved om hun klare sig, ligeledes ved jeg ikke om de piger der ønsker at være en del af pigekollektivet har det der skal til, men jeg er ikke overmagt, Gud, ved bedst osv men kan hjælpe der hvor det ønskes og tro mig det er ufatteligt lidt det sker.. Så ja de er nok det der bliver kaldt de stærke, men hvorfor skal en 20 årig betegnes som svag fordi hun ikke har erfaring med det valg hun har truffet? Hvorfor ikke gøre det bedre- hjælpe støtte osv frem for forbud og sortere fra? Hvem siger de " svage" er " svage" , hvem siger de ikke bare har brug for starthjælp? Når jeg lejer mig ind på hotel ved jeg at jeg får det som jeg vil have det hvis jeg betaler ( hver gang for øvrigt , ingen kære mor der vel..) , når jeg starte nyt sted, nyt tiltag ja så søger jeg da også vejledning og har nødvendigvis ikke lyst til at stå alene fra starten- har faktisk ikke lyst til at stå alene med noget, men har dog veludviklet selvstændighed og jern vilje.. Men det har alle ikke og nogen får det ikke henad vejen, men de klare jobbe på deres måde og det er vel godt nok ikk. Vi kan ikke alle være på toppen , på gulvet er også rigtig rigtig godt og godt nok.. Servicen på klinikken er den sammesom når jeg køre escort eller arbejder PD . Gæsterne får nemlig " kun" mig, min service, min tilgang til dem og ydelserne, min måde at være på, mine priser, det samme får de fra de andre piger, for ja vi er alle selvstændige også i et fælleskab.. Må rette dig mht at der bare kommer nye klinikker , for nej det gør der ikke. Der har aldrig i de snart 10 år jeg har været med været så få.. 2 i Odense, 2 i Viborg egnen, 2 i Fredericia, 3 i koldning, 1 i Horsens , 2 i Århus, 2 i Vejle 1 i Esbjerg og der er sikkert flere, bla de små i småbyer som jeg også prøvede i en tid.. Og ingen af dem er åbent igen og der er ikke kommet flere til. Her snakker jeg om steder for danske piger udelukket, så jo, de lukker når der ikke kan ligges de penge i leje som der forventes.. Dette er der mange grunde til, men da jeg selv har prøvet at ligge 1600 kr i leje for en dag og aften og ikke natten med, samt 1200 til tvungen vagtpige og ja 300 kr til annonce, ja så står lortet af! Og gør det ikke, ja så må vi jo selv være ansvarlig for at råbe op og sige stop, og ja hjælpe/ støtte de der ikke har mod hertil.. Øv kan ikke den 30, jeg rejser på ferie på mandag.. Er i Randers på fredag og lørdag , Men du er altid velkommen til en hver tid. Der er meget jeg bedere kan forklare på stedet og sammen . Er bedre mundligt frem for skriftligt.. Knus line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 21. August, 2015 Jasmin, et problem med de handlede piger er at de bliver nærmest kriminaliseret og bare smidt tilbage til deres bagmænd i udlandet, hvis de bliver taget i en razzia. Er det noget i har snakket om? Synes det er synd at de ikke får bedre hjælp. Det er ikke en problemstilling vi har drøftet endnu - den er jo ikke direkte relateret til selve købesexen, men det er da helst klart en overvejelse vi skal have med hvis ændrede forhold betyder flere succesfulde razziaer, for pigerne skal jo ikke bare lades i stikken. Deri er vi helt enige!!Det er da direkte relateret til at hjælpe de svage piger der udnyttes - men det har I åbenbart ikke fundet “sexet” nok til at beskæftige Jer med, selvom I begge hævder at Jeres primære bevæggrund er at hjælpe svage piger som udnyttes. Ligesom så mange prostitutions modstandere før Jer så er alt hvad I kommer op med den sædvanlige “ja, det er da noget der skal kigges på” men hidtil er det hver gang røget i baggrunden og nu de fleste partier har droppet kampen for et købesex forbud - tjae, så har de meget belejligt glemt alt det de også ville gøre for de udnyttede piger... det er ikke interessant mere - eller rettere; det var aldrig interessant men bare et alibi for at gå efter mændene.Det samme gør sig vist gældende for Jer - og at I end ikke har adresseret emnet, når nu det efter Jeres eget udsagn er disse pigers skæbne der ligger Jer åh så tungt på sinde... Ja, det er sgu da dybt useriøst! Jeg forudser at det bliver ved snakken og at der heller ikke kommer noget som helst brugbart fra Jer i den retning. Til gengæld har I tydeligvis haft stor fokus på hvordan man kan straffe nogle mænd og hvordan man sørger for at lige præcis Jasmin´s niche skal være den eneste lovlige måde at sælge sex på - og meget belejligt slippe for en masse irriterende konkurrence.Så undskyld mig, men før jeg ser noget konkret på dét punkt fra Jer som en central del af Jeres oplæg - tjae, så har jeg svært ved at se det her som andet en to mandehadere som har fundet fælles fodslag om at straffe nogle mænd og Jasmin har dygtigt fået manipuleret sig til en favorabel position, og stukket en masse af sine velfungerende kollegaer i ryggen i processen.At man så samtidig gemmer sin dagsorden bag nogle svage pigers skæbne, når man ikke en gang har gidet drøfte dén side af sagen - Ja det er sgu bare usmageligt... men heller ikke overraskende. 8 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 21. August, 2015 Det samme gør sig vist gældende for Jer - og at I end ikke har adresseret emnet, når nu det efter Jeres eget udsagn er disse pigers skæbne der ligger Jer åh så tungt på sinde... Ja, det er sgu da dybt useriøst! Jeg forudser at det bliver ved snakken og at der heller ikke kommer noget som helst brugbart fra Jer i den retning. Til gengæld har I tydeligvis haft stor fokus på hvordan man kan straffe nogle mænd og hvordan man sørger for at lige præcis Jasmin´s niche skal være den eneste lovlige måde at sælge sex på - og meget belejligt slippe for en masse irriterende konkurrence.Så undskyld mig, men før jeg ser noget konkret på dét punkt fra Jer som en central del af Jeres oplæg - tjae, så har jeg svært ved at se det her som andet en to mandehadere som har fundet fælles fodslag om at straffe nogle mænd og Jasmin har dygtigt fået manipuleret sig til en favorabel position, og stukket en masse af sine velfungerende kollegaer i ryggen i processen.At man så samtidig gemmer sin dagsorden bag nogle svage pigers skæbne, når man ikke en gang har gidet drøfte dén side af sagen - Ja det er sgu bare usmageligt... men heller ikke overraskende.Du overrasker altid Monty - desværre aldrig positivt... .... din modus tager man aldrig fejl af... Men det er sandelig godt at mændene herinde har sådan en som dig der kan skyde med blanke skud efter noget der pt har et par mails og et kun 4 timers møde mellem 2 parter, der begyndte MILEvidt fra hinanden, på bagen.... hvis verden havde kunnet nå at snakke om samtlige problemstillinger der er dækket ind under trafficking og udnyttelse af kvinder på 4 timer - så tror jeg alle de problemer var løst forlængst.... så tror jeg faktisk alle prostitutionsbranchens problemer var løst let..... men hvis man skal tro dig - så kan ALLE udfordringer i hele dette scenarie altså dækkes på 4 timer???? - og hvis man ikke har nået hele vejen rundt - så er det da 110% sikkert fordi man ikke GIDER... klart..... når du siger det Monty - så må det være fordi Tanja og mig er LUDdovne og ikke overhovedet gider..... du kunne jo med lethed nå samtlige emner på den halve tid ... ikk' os'??? SÅ STOR ros til dig Monty fordi du ved alt om hvad vi "gider" at beskæftige os med ... det er du naturligvis den HELT rigtige til at udtale dig om.... det er jo sådan noget sådan en som dig simpelthen bare er ekspert i...... Hvad skulle vi gøre uden dig til at fortælle os hvad vi gider og ikke gider... (der er antydning af ironi i ovenstående hvis nogen skulle være i tvivl) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8098 Skrevet 21. August, 2015 (edited) Det er da direkte relateret til at hjælpe de svage piger der udnyttes - men det har I åbenbart ikke fundet “sexet” nok til at beskæftige Jer med, selvom I begge hævder at Jeres primære bevæggrund er at hjælpe svage piger som udnyttes. Ligesom så mange prostitutions modstandere før Jer så er alt hvad I kommer op med den sædvanlige “ja, det er da noget der skal kigges på” men hidtil er det hver gang røget i baggrunden og nu de fleste partier har droppet kampen for et købesex forbud - tjae, så har de meget belejligt glemt alt det de også ville gøre for de udnyttede piger... det er ikke interessant mere - eller rettere; det var aldrig interessant men bare et alibi for at gå efter mændene.Det samme gør sig vist gældende for Jer - og at I end ikke har adresseret emnet, når nu det efter Jeres eget udsagn er disse pigers skæbne der ligger Jer åh så tungt på sinde... Ja, det er sgu da dybt useriøst! Jeg forudser at det bliver ved snakken og at der heller ikke kommer noget som helst brugbart fra Jer i den retning. Til gengæld har I tydeligvis haft stor fokus på hvordan man kan straffe nogle mænd og hvordan man sørger for at lige præcis Jasmin´s niche skal være den eneste lovlige måde at sælge sex på - og meget belejligt slippe for en masse irriterende konkurrence.Så undskyld mig, men før jeg ser noget konkret på dét punkt fra Jer som en central del af Jeres oplæg - tjae, så har jeg svært ved at se det her som andet en to mandehadere som har fundet fælles fodslag om at straffe nogle mænd og Jasmin har dygtigt fået manipuleret sig til en favorabel position, og stukket en masse af sine velfungerende kollegaer i ryggen i processen.At man så samtidig gemmer sin dagsorden bag nogle svage pigers skæbne, når man ikke en gang har gidet drøfte dén side af sagen - Ja det er sgu bare usmageligt... men heller ikke overraskende. Jeg synes at Montezi har en pointe, vi kan nok ikke blive uenige om at handlede kvinder er uacceptabelt, men en af måderne at undgå handlede kvinder på er at sætte kraftigt ind med hjælp til dem for at de kan komme ud af deres slavelignende tilstand. Det kunne f.eks. gøres ved at tilbyde dem beskyttelse, hjælp, evt en midlertidig opholdstilladelse. Ved blot at gå efter deres kunder, vil det ihvertfald i en overgangsperiode blot betyde at de får mindre at lave, med deraf følgende længere tid inden at de har "betalt tilbage". Hvis det derimod blev klart for menneskehandlerne at de havde en høj risiko for at miste deres "investering" fordi at kvinderne ville melde sig selv og handlerne til politiet ved først givne lejlighed, så ville de slet ikke komme herop.En anden side af sagen som jeg også mener skal i betragtning når det drejer sig om udenlandske (ikke handlede) kvinder er hvad deres alternativ er? Vil det hjælpe disse kvinder at de ikke længere kan prostituere sig i Danmark, eller betyder det blot at de bliver nødt til at gøre det samme i et andet land, under ringere vilkår og til en lavere pris? Redigeret 21. August, 2015 af Bear 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 21. August, 2015 (edited) Denne tråd udvikler sig i en lidt uheldig retning. Det er forståeligt at klinik pigerne farer i harnisk, ligesom andre med andet erfaringsgrundlag og særinteresser farer i tastaturet. Jazz har gjort den fejl at hun har udtalt sig meget bombastisk om klinik piger mv. på et meget spinkelt erfarings grundlag, og på baggrund af at hun er en meget en meget selvhjulpet pige, der nok ikke helt forstår at andre har det bedst på andre måder, end hendes Jeg synes heller ikke det er 100% fantastisk, det Jazz og Tanja indtil videre ( indtil videre) har fundet frem til. Men der er gode takter i det. Igen - ingen af disse to Amazoner kan lave lovgivning, men de kan, qua deres "tågehorn", påvirke de rigtige steder. Når man er oppe mod så meget som prostitutions tilhængere er, så må man tage små skridt - også skridt der betyder at man må danse med modstanderne. Kun gennem en langsom og velgennemtænkt dialog, nærmer man sig hinanden. Lad være med at forvente en 14 dages revolution på det her område.Betragt det som en sejr at Tanja har rykket sig lidt, betragt det med eftertænksomhed at Jazz har fået øje på nogle vinkler hun ikke før så! Verden er meget nuanceret - det er det der gør lovgivning så uendelig svær at lave, så alle tilgodeses ligeligt. Det er et område hvor følelserne oftere styrer debatdeltageren, end sund fornuft. Se blot Anne Grete Bjarup, som faktisk er en fornuftig pige. Hun magter blot ikke at lægge bånd på sig selv, når engagementet bliver for følelses styret. Sådan har mange det. Ofte skyldes det manglende indsigt i emnet. Derfor tager det lang tid, for man skal først have "tågehornene" i alle lejre, til at komme af kog, så de lidt klarere ser og kan forholde sig til fakta.Jeg synes absolut at det var et stort skridt at man opgav at kriminaliserer køberne, men der er faneme stadig mange lange skridt der skal tages, får vi står på toppen af Mt. Frihed og skuer ud over den gyldne dal, fyldt med lykkelige mennesker. Edit, da jeg glemte dette som børmane til eftertanke: SIO er i praksis nedlagt. Der er ingen fra SIO der mere udtaler sig, hverken Cecilie eller Susanne. Årsagen skulle angiveligt være ( Susanne) at man simplethen kører træt. Det kan ikke undrer. Man bliver så uendelig træt at altid at skulle argumenterer imod de samme fordomme igen og igen. Redigeret 21. August, 2015 af Aarhuselsker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 21. August, 2015 Jeg synes at Montezi har en pointe, vi kan nok ikke blive uenige om at handlede kvinder er uacceptabelt, men en af måderne at undgå handlede kvinder på er at sætte kraftigt ind med hjælp til dem for at de kan komme ud af deres slavelignende tilstand. Det kunne f.eks. gøres ved at tilbyde dem beskyttelse, hjælp, evt en midlertidig opholdstilladelse. Ved blot at gå efter deres kunder, vil det ihvertfald i en overgangsperiode blot betyde at de får mindre at lave, med deraf følgende længere tid inden at de har "betalt tilbage". Hvis det derimod blev klart for menneskehandlerne at de havde en høj risiko for at miste deres "investering" fordi at kvinderne ville melde sig selv om handlerne til politiet ved først givne lejlighed, så ville de slet ikke komme herop.En anden side af sagen som jeg også mener skal i betragtning når det drejer sig om udenlandske (ikke handlede) kvinder er hvad deres alternativ er? Vil det hjælpe disse kvinder at de ikke længere kan prostituere sig i Danmark, eller betyder det blot at de bliver nødt til at gøre det samme i et andet land, under ringere vilkår og til en lavere pris? Nu har Monty jo sådan set bare plagieret Prowlers allerede udmærkede problemstilling tidligere i tråden som jeg allerede havde givet tilsagn. Så der var ingen nye pointer der... Projektet har altid været tænkt som en forebyggende løsning - aldrig en helbredende da der er nogle juridiske aspekter inde over den del som vi slet ikke kender noget til, samt en akut mangel på al anden ekspertise på det område. Men det betyder ikke at vi ikke ønsker den del tænkt med ind - og selvfølgelig skal overveje hvad vi har mulighed for at bidrage med. Tanja og jeg arbejder i første omgang med den del vi kender til... nemlig hvad der skaber forespørgslen efter kvinderne - og det er den vi gerne vil arbejde på at få ned. Og det er her prostitution spiller en af de virkelig afgørende roller. det betyder ikke som Monty så kækt insinuerer at vi ikke "gider" den anden del af problemstillingen - det betyder at vi naturligvis skal starte et sted. Og vi selvfølgelig starter der hvor vi er på hjemmebane. Alt andet ville kuldsejle projektet inden det nogensinde kom fra land... Men nu hvor den her tråd efterhånden har udviklet sig til primært at kaste lort efter mig og Tanja - samt de mest bizarre beskyldninger om vores hensigter og vores prioriteter - så kommer jeg ikke til at bruge ret meget mere tid på det herinde mere. Ikke i åbent forum i hvert fald... Niveauet bliver for lavt når tilfældige fyre som Monty lukker den slags bæ ud. Især når enhver kan regne ud hvor lang tid det har taget at forholde sig til så mange af de indlæg herinde jeg har nået at svare på. Det viser jo virkelig at jeg slet ikke "gider" ..... at Tanja og jeg på ingen måde er seriøse.......... eller noget... Stort tak til jer der tidligere i tråden har givet en masse input med... Prowler, ÅE, Bananen, Line, Trine ect.... det har givet en masse indsigt og dybde og vist at der er mange aspekter at forholde sig til i hele denne ide. jeg er super glad for at i gad tage jer tiden til at komme med konstruktive input og hvis i er interesserede undervejs - så skal jeg meget gerne holde jer opdateret via PB. Der er bare grænser for hvor meget jeg gider i off. forum når mænd som Monty får lov til at sænke barren så meget... Hvis i har flere spørgsmål - så er i selvfølgelig også MEGET MEGET velkomne til at maile eller Pbe mig... så skal jeg meget gerne svare så udførligt jeg kan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 21. August, 2015 Kære Jasmin,Efter mine lidt voldsomme udfald tidligere, vil jeg godt moderere lidt.Men jeg blev meget skuffet over din tilsyneladende totale foragt for både os mænd og dine egne kolleger.Tanjas projekt er at få stoppet enhver form for prostitution. Punktum.Hun har dog indset at ved at give dig et lille hjørne, vinder hun mere end hun taber.Du blev så bogstaveligt talt taget med bukserne nede (i Jylland, et sted), da hun i hendes blok gjorde dig til medsammensvoren.Som du selv siger (i min fortolkning): Der er sam-arbejdet lige lidt nok på projektet til at du nødvendigvis kan stå på mål for det hele.Og selvfølgelig er du en "lus mellem to negle" i denne stiuation.Jeg håber at du vil tage de positive såvel som negative indslag her med i dine næste møder med Tanja, og ikke gi' køb, blot for tækkes Tanja. For hun trækker dig med hele vejen, hvis (når) du rækker hende en finger.Alt godtBrutus 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 21. August, 2015 (edited) Jeg synes at det bedste alle piger i branchen kan gøre, det er at melde sig ind i SIO, indenfor SIO søge at påvirke linjen, og så ellers lade SIO udgøre talerøret for det kompromis, der kan skaffes flertal for gennem udøvelse af et aktivt medlemskab.Ikke at man af den grund skal afskrive sig fra at deltage solo i debatter, men jeg tror at det er i alles interesse at en respekteret forening som SIO udgør en dialog partner for det politiske niveau, at SIO kan tale for de overordnede rammebetingelser for branchen, der inkluderer de forskellige koncepter hvorunder sexarbejdere udøver deres virke.Som jeg ser det er det hverken loyalt eller konstruktivt at ekskludere forretningsmodeller, modsat samtidig inkludere forretningsmodeller i en agitation, der kun kan tjene til at fremhæve egen position på bekostning af andres position.På den måde splitter man, skaber og udstiller offentligt indbyrdes splid, på den måde bidrager man til at svække mulighederne i at det kollektive sammenhold gør stærk.I min optik er det legitimt at diskutere hvornår man er moden til at udøve virket som sexarbejder, men når man specifikt lobbyer for en juridisk afvigelse, og en afvigelse i kraft af så høj en alder som muligt, tættere på egen alder, fra den politisk vedtagne myndigheds alder, en myndigheds alder hvor du på et oplyst grundlag kan træffe egne valg på eget ansvar, ja så inviterer man til at få sine virkelige motiver beklikket, og mener jeg med rette.Virket som sexarbejder som 18 - 18 årig + udgør ikke en isoleret ø som politikerne skal tage stilling til, spørg bare familierne til de faldne sønner og døtre for landets aktivistiske udenrigspolitk.Politisk udgør en myndighedsalder en afvejning blandt samlede faktorer, hvorefter det står enhver frit at have sin egen politik som aktør i branchen, 21, 23 eller 30 år.Dermed falder man også sine yngre, myndige og fuldt legitime konkurrenter i ryggen, hvor SIO derimod kan arbejde for de bedst mulige ramme betingelser for alle.Jeg er ret sikker på at der sidder nogle hos forbudsfløjen og vejrer morgenluft, under indtrykket af en tilsyneladende forbrødring mellem en af branchens aktive debattører, og en Tanja Rahm, der havde fået malet sig op i et så skingert hjørne at hun oplevedes som kontraproduktiv for tilhængerne af kriminalisering af køb af sex.Nu kan de begge derimod bruges til at aflede fokus hos politikerne på tinge fra den store, og er jeg sikker på virkningsfulde indsats SIO gør, dermed potentielt svække muligheden for at SIO bliver hørt på tinge, når der skal lovgives om branchen.Konstruktivt, endsige nyttigt er det efter min mening ikke.Tværtimod.Var det ikke for SIO, er jeg ret sikker på at det ikke kan udelukkes at det i dag ville være blevet gjort kriminelt at købe sex i Danmark.Min, vi og vores fortjeneste i debatterne er det næppe, om end vi med omtanke forhåbentlig kan bidrage konstruktivt, hvis det er det vi vil, for alles skyld, og ikke bare i egen interesse.Venlig hilsenRejsenetværk Redigeret 21. August, 2015 af Rejsenetvaerk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 21. August, 2015 ...men hidtil er det hver gang røget i baggrunden og nu de fleste partier har droppet kampen for et købesex forbud - tjae, så har de meget belejligt glemt alt det de også ville gøre for de udnyttede piger... det er ikke interessant mere - eller rettere; det var aldrig interessant men bare et alibi for at gå efter mændene... Bare en lille detalje:Er det så du føler...? Et alibi for at gå efter mændende? Så bliver jeg nødt at gøre dig skuffet. Så interessante er vi ikke, og så meget offer er vi heller ikke. Nej, når man dropper kampen for købesexforbud glemmer man også snakken om de udnyttede pigerne fordi ..... det var aldrig dem det drejede sig om. Simple as that!Det drejede sig om at på den nemmeste måde score billige politiske pointer gennem symbolhandlinger der ikke har nogen betydning i virkeligheden. Hvis vinden blæser en anden vej og det ikke skulle være så smart lige nu med et forbud, ja så kan man jo heller ikke score nogle pointer på det. Det drejer sig desværre hverken om at gå efter mændene eller hjælpe kvinderne, og ikke heller at tage en dyb og viktig diskussion om problemstillingen. Det drejer sig faktiskt ikke en gang om feminism, men om hvad vores mange stemmefiskende politikere inbilder sig er i tiden. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 21. August, 2015 Kære Jasmin,Efter mine lidt voldsomme udfald tidligere, vil jeg godt moderere lidt.Men jeg blev meget skuffet over din tilsyneladende totale foragt for både os mænd og dine egne kolleger.Jeg vil gerne gøre en ting meget klart... for alle som måtte tro at der er tale om foragt for mine kolleger og mænd generelt.... det er der IKKE!! Ikke når vi snakker om den slags gæster der besøger mig og som er søde, respektfulde, dejlige, varme og hensynsfulde.... og som SER mig..... Jeg har intet andet end sympati overfor disse mænd hvorfor jeg gik i klinch med Tanja in the first place.... fordi jeg ikke ville købe hendes version af hvem mændene er. De er andet og mere end det hun gjorde dem til.... De lyserøde herinde har jeg heller intet andet end sympati for... Lines måde at fortælle om pigekollektivet (med et par enkelte modifikationer) passer endnu bedre ind i Tanjas og min ide om hvad der er muligt... ligesom alle de piger der kører solo passer fint ind. Det er MANGE pigerdem jeg foragter er dem der tjener på pigerne. Uanset om vi snakker danske bagmænd eller handlede piger. Dem foragter jeg så meget at jeg end ikke kan stave til det. Og jeg vil gå meget langt for at ødelægge deres business. Jeg foragter mænd der opsøger disse steder fordi der er svage kvinder de kan udnytte og vis grænser de ustraffet kan overskride. Den slags mænd foragter jeg dybt. Og deres købe-sex grundlag ønsker jeg inderligt at fratage dem. Tanjas mål er rimeligvis det samme.... at ramme dem der er foragtelige og lade dem i fred der kan selv, gør selv og de mænd der besøger disse kan/vil/gør det-selv-piger... Tanjas projekt er at få stoppet enhver form for prostitution. Punktum.Hun har dog indset at ved at give dig et lille hjørne, vinder hun mere end hun taber.Nej - det er ikke at få stoppet enhver form for enhver pris. Det er at få stoppet den del der skaber alle de ulykkelige skæbner. Tanja har blot givet udtryk for at hun er nødt til at acceptere at nogle ikke er ulykkelige - derfor skal deres segment ikke stoppes. Det er ikke mig der får et hjørne - det er også Bly, Trine, Line, Pigekollektivet.... det er alle de lyserøde som kan selv der får et hjørne.... sådan skal det jo væreDu blev så bogstaveligt talt taget med bukserne nede (i Jylland, et sted), da hun i hendes blok gjorde dig til medsammensvoren.Som du selv siger (i min fortolkning): Der er sam-arbejdet lige lidt nok på projektet til at du nødvendigvis kan stå på mål for det hele.Og selvfølgelig er du en "lus mellem to negle" i denne stiuation.Jeg håber at du vil tage de positive såvel som negative indslag her med i dine næste møder med Tanja, og ikke gi' køb, blot for tækkes Tanja. For hun trækker dig med hele vejen, hvis (når) du rækker hende en finger.Alt godtBrutusTak og selvfølgelig vil jeg det.... der har været super mange gode indput i denne tråd så der er meget at gå videre med og det er jeg meget glad for Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 21. August, 2015 Jasmin: Citat: dem jeg foragter er dem der tjener på pigerne. Uanset om vi snakker danske bagmænd eller handlede piger. Dem foragter jeg så meget at jeg end ikke kan stave til det. Og jeg vil gå meget langt for at ødelægge deres business. Der er vel en modifikation til den udtalelse? Du foragter vel ikke de personer, som stiller faciliteter - i videste forståelse- til rådighed for de af dine kollegaer, der ikke gider bøvle med PD princippet? Det er da klart at bruger en person X antal timer, og investerer X antal kroner i faciliteter, så skal de penge da tjenes hos dem der bruger faciliteterne, og din tid - ikke da? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 21. August, 2015 Hvis jeg lige prøver at se bort fra signalet i forslaget om, at kvinder skulle være det svage køn, og at mænd derfor bærer al ansvar for interaktion mellem disse to (som jeg på ingen måde er tilhænger af) og kigger på, hvad der ellers er at byde på.De svage piger... Ikke de handlede sexslaver vel? For det er jo allerede forbudt.De svage piger, som tager skade af jobbet, da de slet ikke kan lide det. Dem tager jeg udgangspunkt i.De må jo i teorien være desperate og have meget mere brug for pengene end de stærke piger... Tænker jeg. Ellers udsatte man da ikke sig selv for sådanne pinsler. Hvis jeg så tænker videre, så har jeg meget svært ved at se, at disse desperate piger ville lade være at sælge sex, blot fordi de skulle opfylde nogle krav og eventuelt fremvise nogle korrekte papirer. De ville da gøre det alligevel... For de er for hulen desperate!Men nårh ja... Så kan vi da straffe mændene for at besøge disse svage og desperate piger... Som kun vil være for at sende et signal! For det hjælper da ikke pigerne? De mænd som køber sex af dem bliver kriminelle, ja... Men hvordan hjælper det pigerne? Der vil altid være købere alligevel, og pigerne vil ikke have mindre brug for pengene. Det synes jeg - som mange er inde på - burde fylde mere, fremfor hvordan man kan straffe mændene... Ikke fordi de alle er uskyldige lam... Men fordi det egentlig ikke ville hjælpe de piger, der sigtes efter, og vil derfor bare være et moralsk signal - intet andet. 14 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. August, 2015 JasminMen nu hvor den her tråd efterhånden har udviklet sig til primært at kaste lort efter mig og Tanja - samt de mest bizarre beskyldninger om vores hensigter og vores prioriteter - så kommer jeg ikke til at bruge ret meget mere tid på det herinde mere. Ikke i åbent forum i hvert fald... Niveauet bliver for lavt når tilfældige fyre som Monty lukker den slags bæ ud. Især når enhver kan regne ud hvor lang tid det har taget at forholde sig til så mange af de indlæg herinde jeg har nået at svare på.Vil man debattere emner som nærværende må man forvente, at det ikke er alle der evner at debattere respektfuldt. Når det så er sagt synes jeg det er meget trist, at du mere eller mindre trækker "offer-kortet", blot fordi enkelte bliver ganske personlige. Et eller andet sted forstår jeg så heller ikke, hvorfor du som den stærke kvinde du giver udtryk for du er, ikke har styrken til koncentrere din indsats og svar omkring de indlæg, der skrives i respektfuldtone og som har relevans. Det er som om, at du typisk bliver tiltrukket at netop det laveste niveau. Det tegner sig ofte et mønster, hvor man fra sidelinien "Tænker...øøøøøh hvorfor valgte hun egentligt ikke at kommentere på de indlæg der invitere til dialog, snarere end at bruge unødige kræfter på de yderpunkter der aldrig kan nås"Ja gud er det så en kritik, men det er fra min side skrevet fordi jeg faktisk værdsætter dig meget. Du har mange gode pointer i dine mange indlæg i trådene på EG. Jeg synes bare det er meget trist at se/læse at du desværre lidt for nemt kan provokeres til at blive en kende for følelsesstyret. Jeg kan tage fejl, men jeg ser det klart er en hæmsko, for det enorme potentiale jeg tror du har.Hvis man vil noget stort, som det dig og Tanja vel har intentioner om, så kræver det netop stor selvbeherskelse, herunder at vælge sine "krige" med omtanke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. August, 2015 Hvis jeg lige prøver at se bort fra signalet i forslaget om, at kvinder skulle være det svage køn, og at mænd derfor bærer al ansvar for interaktion mellem disse to (som jeg på ingen måde er tilhænger af) og kigger på, hvad der ellers er at byde på.De svage piger... Ikke de handlede sexslaver vel? For det er jo allerede forbudt.De svage piger, som tager skade af jobbet, da de slet ikke kan lide det. Dem tager jeg udgangspunkt i.De må jo i teorien være desperate og have meget mere brug for pengene end de stærke piger... Tænker jeg. Ellers udsatte man da ikke sig selv for sådanne pinsler. Hvis jeg så tænker videre, så har jeg meget svært ved at se, at disse desperate piger ville lade være at sælge sex, blot fordi de skulle opfylde nogle krav og eventuelt fremvise nogle korrekte papirer. De ville da gøre det alligevel... For de er for hulen desperate!Men nårh ja... Så kan vi da straffe mændene for at besøge disse svage og desperate piger... Som kun vil være for at sende et signal! For det hjælper da ikke pigerne? De mænd som køber sex af dem bliver kriminelle, ja... Men hvordan hjælper det pigerne? Der vil altid være købere alligevel, og pigerne vil ikke have mindre brug for pengene. Det synes jeg - som mange er inde på - burde fylde mere, fremfor hvordan man kan straffe mændene... Ikke fordi de alle er uskyldige lam... Men fordi det egentlig ikke ville hjælpe de piger, der sigtes efter, og vil derfor bare være et moralsk signal - intet andet. Enig. Og som jeg tidligere har gjort opmærksom på, så holder det ikke en meter, at ligge hele ansvaret over på et køn, og samtidigt friholde det andet for konsekvenser. Jeg er helt enig i, at disse såkaldte svage kvinder, vil foresætte uanset om det ikke findes egnede eller ej, med mindre man rent faktisk lykkes med nogle projekter, hvor fokus er rettet imod mønsterbrydning. Hvis det handler om, at hjælpe disse kvinder, så handler det primært om;Dels af få fat i demDels at uden fordømmelse, via dialog at skabe interesse for et andet og mere velfungerende livDels at hjælpe og støtte dem økonomisk i en overgangsfaseosv osvOg..vupti nu bliver fokus pludselig rettet imod det primære for disse kvinder, som nok snarere kaldes sociale tiltag end forbud imod købesex. Samtidigt har man også fjernet enhver snert af feministiske tanker som "voldtægt af sagesløse". Og måske at det så ikke længere er så pokkers interessant at hjælpe disse kvinder, hvis indsatsen i højere grad, handler om at komme i dialog med kvinderne med henblik på at skabe nye liv og indhold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg