Hop til indhold
Jasmin

åh hvor jeg dog afskyr Tanja Rahm

Recommended Posts

Jeg er helt enig i, at disse såkaldte svage kvinder, vil foresætte uanset om det ikke findes egnede eller ej, med mindre man rent faktisk lykkes med nogle projekter, hvor fokus er rettet imod mønsterbrydning.

Præcis! Det vigtige og interessante er nemlig at finde frem til baggrunden for, hvorfor nogle kvinder er blevet så desperate, at de føler sig tvunget til at sælge sex - som sidste udvej. Grundene til det skal afhjælpes og elimineres. At man går ind og straffer en helt anden part i den uheldige situation er nytteløst, alt for sent og et helt forkert sted at sætte ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, når man dropper kampen for købesexforbud glemmer man også snakken om de udnyttede pigerne fordi ..... det var aldrig dem det drejede sig om. Simple as that!

Det drejede sig om at på den nemmeste måde score billige politiske pointer gennem symbolhandlinger der ikke har nogen betydning i virkeligheden. Hvis vinden blæser en anden vej og det ikke skulle være så smart lige nu med et forbud, ja så kan man jo heller ikke score nogle pointer på det.  Det drejer sig desværre hverken om at gå efter mændene eller hjælpe kvinderne, og ikke heller at tage en dyb og viktig diskussion om problemstillingen. Det drejer sig faktiskt ikke en gang om feminism, men om hvad vores mange stemmefiskende politikere inbilder sig er i tiden.

 

Enig, hvis formålet reelt var at hjælpe handlede og udnyttede piger, så ville man fokusere på netop det, nemlig hvordan hjælper vi en handlet kvinde og hvordan forhindrer vi at der kommer flere, uden at skade kvinderne selv.

En løsning ville være at tilbyde de handlede kvinder beskyttelse, hjælp og ophold i Danmark til dem og deres evt. børn, hvis de hjalp med at få dømt de personer der har handlet dem (det er iøvrigt ikke altid mænd). Så ville der i løbet af ret kort tid blive sat en prop i "trafickingen", da bagmændenes risiko for at blive anholdt og dømt ville stige mangefold. Men det kræver selvfølgelig at man er villig til at give ophold i Danmark til nogle udlændinge, og det er der jo ikke ligefrem megen politisk medvind i for øjeblikket.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Præcis! Det vigtige og interessante er nemlig at finde frem til baggrunden for, hvorfor nogle kvinder er blevet så desperate, at de føler sig tvunget til at sælge sex - som sidste udvej. Grundene til det skal afhjælpes og elimineres. At man går ind og straffer en helt anden part i den uheldige situation er nytteløst, alt for sent og et helt forkert sted at sætte ind.

Hvor er jeg bare enig, vi er nødt til at holde op med al den "symptom behandling" og begynde at adressere det reelle problem, nemlig hvad det er der gør at nogle mennesker bliver å desperate at de vil gøre hvad som helst, (det være sig at lade sig prostituere, begå kriminalitet, gå ombord på en utæt plimsoller i Middelhavet, ....) for at komme ud af den situation som de er havnet i. 

Men det kræver et betydeligt mere holistisk syn på det hele, og er meget sværere at sælge rent politisk, da det f.eks. vil betyde øgede udgifter på nogle områder hvor gevinsten ikke bare kan beregnes ud fra et økonomisk regneark. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hvor er jeg bare enig, vi er nødt til at holde op med al den "symptom behandling" og begynde at adressere det reelle problem, nemlig hvad det er der gør at nogle mennesker bliver å desperate at de vil gøre hvad som helst, (det være sig at lade sig prostituere, begå kriminalitet, gå ombord på en utæt plimsoller i Middelhavet, ....) for at komme ud af den situation som de er havnet i. 

Men det kræver et betydeligt mere holistisk syn på det hele, og er meget sværere at sælge rent politisk, da det f.eks. vil betyde øgede udgifter på nogle områder hvor gevinsten ikke bare kan beregnes ud fra et økonomisk regneark. 

Præcis. Og det med at tænke holistisk er nok ikke en spidskompetence hos ret mange politikere. Dertil er deres horisont på max 4 år, for kort. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvor er jeg bare enig, vi er nødt til at holde op med al den "symptom behandling" og begynde at adressere det reelle problem

For lige at blive herhjemme ;) så er det selvfølgelig også rigtig svært at finde frem til de piger og hjælpe dem, hvis de ikke selv beder om hjælp. Så der er ikke nogen nemme løsninger.

Det får mig bare aldrig til opgive min overbevisning om, at vores alle sammens frie ret til at bestemme over os selv, vores krop og vores valg er så uhyre vigtig! Også selvom vi nogle gange kan komme til at gøre ting, som viser sig ikke at være godt for os. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jasmin. Der er lang vej til en løsning og jeg synes meget af det du skriver er rigtigt. Selvfølgelig kan alt ikke løses på 4 timer, men man kan få snakket om nogle problemstillinger og løsninger. Synes selv tråden er kørt lidt af sporet så det her bliver muligvis mit sidste indlæg. Jeg håber der kommer lidt tal på bordet på et tidspunkt så vi kan undgå alt den snak om hvad der er den bedste måde at arbejde på som er sikker for pigerne og kunderne ikke automatisk bliver den skyldige. Ser frem til at høre mere om hvad i finder frem til, evt i en pb. Synes der har været mange gode indlæg fra mange kunder og piger og har selv fået lidt hug af Lady Cherie som gav lidt info jeg ikke var klar over, tak for det kære Cherie;-)  det er præcis det en debat drejer sig om.  Håber især pigerne finder en fælles løsning ellers må jeg foreslå de løser problemet ved en gang nøgenbrydning i et kar fuld af chokolade. Der er plads til jer alle og hvis i ikke kan finde sammenhold er der aldrig noget der bliver bedre og det er skidesynd for dem der er ude hvor de ikke kan bunde. Har læst alle indlæg fra kunder og piger og synes de fleste har været gode. Tak for en skidegod debat til jer alle og tak til Jasmin for at engagere sig i en god sag med at ville hjælpe svage piger. At andre mener du har en skjult dagsorden er deres sag. God dag og debat til jer alle. :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Præcis! Det vigtige og interessante er nemlig at finde frem til baggrunden for, hvorfor nogle kvinder er blevet så desperate, at de føler sig tvunget til at sælge sex - som sidste udvej. Grundene til det skal afhjælpes og elimineres. At man går ind og straffer en helt anden part i den uheldige situation er nytteløst, alt for sent og et helt forkert sted at sætte ind.

Bingo! - Men det at regulere via lovgivning, således at det ikke bliver alt for nemt for de piger overhovedet at komme ind i branchen, ser jeg som et fornuftigt værktøj.

Jeg foreslår konkret:

1. 
At der sættes en nedre aldersgrænse for hvornår man overhovedet må tilbyde købesex, så der er en chance for at pigen er i stand til at træffe en velovervejet beslutning. 

2. 
Jeg så også godt at der skulle være en eller anden form for obligatorisk "indskoling/oplysning/kursus" for nye piger som ønsker at træde ind i branchen, denne kunne tilbydes fra en af de erfarne piger, men det skulle være reguleret.

Når pkt. 1 og 2 er opfyldt kunne pigen få sit "næringsbrev".

Jeg har på ingen måde lyst til at besøge en pige som ikke har truffet et velovervejet valg og som ikke er glad for sit arbejde, jeg er meget opmærksom på det, men det kan bare være uhyre svært som kunde at vurdere det under et besøg, og her ville det være en stor hjælp hvis der hang et "næringsbrev" på væggen med en glad smiley.

- Det løser ikke alle problemer, og ville dette forslag have forhindret Tanja i at være komme ind i branchen ? Jeg ved det ikke, men jeg tror at det ville forhindre nogen af de "svage" piger i at komme i uføre og jeg tror at det ville hjælpe os "ordentlige" kunder til at træffe bedre valg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil man debattere emner som nærværende må man forvente, at det ikke er alle der evner at debattere respektfuldt. Når det så er sagt synes jeg det er meget trist, at du mere eller mindre trækker "offer-kortet", blot fordi enkelte bliver ganske personlige. 

Blue - efter 15 sider + et par andre tråde er der ganske enkelt grænser :) 

mange har givet gode indput - det har jeg takket for... og jeg opfordrer alle der er interesserede via PM - men honestly.... når noget så stupidt som det både Cheri og Monty lukkede ud (hvis vi ser bort fra den gode pointe han plagierede frit fra Prowler) bliver hyldet med likes... så er niveauet en kende for lavt... 

Ville du ikke synes det hvis du havde svaret så meget du overhovedet fysisk kunne nå hen over 15 sider ? 

Et eller andet sted forstår jeg så heller ikke, hvorfor du som den stærke kvinde du giver udtryk for du er, ikke har styrken til koncentrere din indsats og svar omkring de indlæg, der skrives i respektfuldtone og som har relevans. Det er som om, at du typisk bliver tiltrukket at netop det laveste niveau. Det tegner sig ofte et mønster, hvor man fra sidelinien "Tænker...øøøøøh hvorfor valgte hun egentligt ikke at kommentere på de indlæg der invitere til dialog, snarere end at bruge unødige kræfter på de yderpunkter der aldrig kan nås"

Blue - hvor mange timer i døgnet er der :):):):)  jeg kan ganske enkelt ikke nå at svare alt og jeg svarer det jeg finder har relevans i det omfang jeg har haft tiden....  herunder når folk skriver noget så idiotisk som at Tanja og jeg ikke "gider" gøre et seriøst arbejde... 

For hvis den slags står til troende - hvem vil så tro på resultatet senere hen...  

Og når så mange liker en klaphat der tror vi ikke "gider" ... så er der grænser for hvor tiden skal bruges....  for så er forummet bare ikke det rette :)  

Alle dem der har haft seriøse input er blevet taget til efterretning... alle der har været sobre har fået noget med og tilsagn.... alle indlæg jeg har fundet relevante og som jeg ikke har svaret på før har fået svar...  hvor meget mere vil du have ?  Inden for den tid det er muligt at være på EG ? 

Igen - timer i døgnet :) 

Ja gud er det så en kritik, men det er fra min side skrevet fordi jeg faktisk værdsætter dig meget. Du har mange gode pointer i dine mange indlæg i trådene på EG. Jeg synes bare det er meget trist at se/læse at du desværre lidt for nemt kan provokeres til at blive en kende for følelsesstyret. Jeg kan tage fejl, men jeg ser det klart er en hæmsko, for det enorme potentiale jeg tror du har.

Nej Blue - man har bare en grænse for hvor meget lort man gider lægge øjne til... især når det kommer fra mænd som Monty .... så er tiden bare brugt bedre i et forum hvor der stadig er gode indput men uden forstyrrende elementer der bare vil provokere og ødelægge...

Der er ikke kommet noget nyt i lang tid i tråden.... og i betragtnings af at Tanja og jeg er samme sted som for 7 sider siden - så er der ikke mere jeg kan hente lige nu.... ikke som kan bruges ifht hvor vi er.. 

Hvis du havde brugt 15 sider (og den ekvivalente tid af dit liv til at skrive svarene) og der kom en hater og sagde "du gider ikke" - efter du har gidet og gidet og gidet.... så ville du nok også skifte publikum til dem der kun er seriøse :)  Nogen vil sikkert ærge sig over det... men så ret vreden det rette sted hen...  

Der er ofte få der ødelægger det for mange :) .. men grænsen går når mange hylder tåbelighed...  i hvert fald for mig :)  

Hvis man vil noget stort, som det dig og Tanja vel har intentioner om, så kræver det netop stor selvbeherskelse, herunder at vælge sine "krige" med omtanke.

fuldkommen korrekt... og at lade nogen ødelægge en tråd med low blows og cheap shots som Monty og Cheri har for vane - det er netop at vælge mine krige...  for den slags pjat - det er min tid alligevel lidt for brugbar til :) 

Du har helt ret... jeg vælger mine krige... og at skifte til personlige korrespondencer udelukkende med seriøse deltagere fremadrettet - det er netop at gøre det :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Blue - hvor mange timer i døgnet er der :):):):)  jeg kan ganske enkelt ikke nå at svare alt og jeg svarer det jeg finder har relevans i det omfang jeg har haft tiden....  herunder når folk skriver noget så idiotisk som at Tanja og jeg ikke "gider" gøre et seriøst arbejde... 

For hvis den slags står til troende - hvem vil så tro på resultatet senere hen...  

Og når så mange liker en klaphat der tror vi ikke "gider" ... så er der grænser for hvor tiden skal bruges....  for så er forummet bare ikke det rette :)  

 

Kort til det røde

1) Jeg ser det som en styrke, hvis tåbeligheder ikke får nogen respons. Og jeg køber heller ikke den med, at nogle få ødelægger det for de mange. De mange glemmer typisk at holde fokus på det relevante.

2) Jeg kan ikke få øje på hvorfor netop EG ikke skulle være det rette forum. Her er alle aktive aktører vel repræsenteret, Ok der mangler måske nogle ivrige forbudsmodstandere :)Men handler det i første omgang om, at komme med noget fra branchen er det oplagt at benytte EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mickey hele min pointe er, at selvom man satte alverdens krav til nystartede piger op i en god mening, så vil det måske hjælpe mænd som dig til at navigere i forhold til hvilke piger, du vil besøge, men hvad med de mænd, som ikke går op i det? Hvad med de piger, der sælger sex alligevel? Hvad godt vil det gøre der?

 Alderskravet... Tja, tjo. Jeg er jo én af de piger, som der tit bliver generaliseret over. Jeg startede som 19-årig, men min personlighed, modenhed, stærke psyke og sunde selvrespekt gjorde det muligt for mig at træffe de rigtige valg. Jeg anerkender, at det ikke forholder sig sådan for alle, der starter så tidligt, men jeg var nok startet alligevel, når det var det, jeg følte for. Om man egner sig til branchen, kan ikke vurderes i alder. 

Oplysning og råd/tips fra mere erfarne kollegaer er en god plan, og det foregår allerede i høj grad... På klinikkerne! Derfor er det et godt sted at starte med en masse andre og mere erfarne kvinder. Det hjalp i hvert fald mig. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Præcis. Og det med at tænke holistisk er nok ikke en spidskompetence hos ret mange politikere. Dertil er deres horisont på max 4 år, for kort. 

Det har du helt ret i. Dertil kommer, at en borgerlig regering nok nødigt vil slå ind på en vej, der vil medføre større (sociale) udgifter.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har du helt ret i. Dertil kommer, at en borgerlig regering nok nødigt vil slå ind på en vej, der vil medføre større (sociale) udgifter.

Nej, præcis, men så skylder man også at melde ud at man IKKE vil gøre noget ved problemet, af økonomiske grunde, da man ikke mener at der er penge nok i kassen til at betale for det.

Så kunne man ved samme lejlighed forklare hvorfor man så har besluttet sig for at hjælpe udøvere af skattesnyd, sort arbejde og socialt bedrageri i deres bestræbelser på at undgå at betale til kassen, men det er nok en anden diskussion. ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jasmin: du efterlyser nogen konstruktive forslag.... Jeg har et: drop det! Der synes at være umådelig ringe opbakning til projektet blandt aktørerne.  At udpege prostitutionskunderne som potentielle voldtægts - og drabsmænd tror jeg ikke gavner sagen.

Faktum er, at forbudstrenden er aftaget. Sagkundskaben og politikerne tænker simpelthen ikke i de baner længere. Hvorfor skal vi der færdes i og omkring købesex dog bytte dette ud med jeres forslag?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rolig Jazzy - pas på blodtrykket :lol:

I øvrigt undrer det mig at du raser sådan over at folk har liket mit indlæg. Du har da ved flere lejligheder kæftet op om at du var pisse ligeglad med like-systemet og at likes ikke betyder en skid... men det gør de så måske alligevel :huh: Er det her endnu et eksempel at du vender 180 grader alt efter hvad der tjener din egen sag ???? :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange tak for svar :-) 

Mickey hele min pointe er, at selvom man satte alverdens krav til nystartede piger op i en god mening, så vil det måske hjælpe mænd som dig til at navigere i forhold til hvilke piger, du vil besøge, men hvad med de mænd, som ikke går op i det? Hvad med de piger, der sælger sex alligevel? Hvad godt vil det gøre der?

Hvis det blev kriminelt at købe sex af en pige som ikke havde "papirene i orden" tror jeg at der er rigtig mange mænd, også en stor del af de "ligeglade", der ville sikre sig at de besøgte et lovliget sted, der er jo ingen der ønsker at betale en bøde og en plet på straffeattesten hvis det nemt kunne undgåes. - Dermed ville der være færrer gæster til "de ulovlige" piger og så må der være nogen stykker som finder noget andet at lave, tænker jeg.....

 

Alderskravet... Tja, tjo. Jeg er jo én af de piger, som der tit bliver generaliseret over. Jeg startede som 19-årig, men min personlighed, modenhed, stærke psyke og sunde selvrespekt gjorde det muligt for mig at træffe de rigtige valg. Jeg anerkender, at det ikke forholder sig sådan for alle, der starter så tidligt, men jeg var nok startet alligevel, når det var det, jeg følte for. Om man egner sig til branchen, kan ikke vurderes i alder. 

Enig, en aldersbegrænsning vil altid ramme nogen "som godt kan styre det", men jeg tror altså at 19 år er lidt tideligt at begynde for de fleste piger, og så vil jeg hellere leve med at de få stærke 19-årige piger må vente et år eller to med at starte eventyret...

Mit foreslag skal følges op med en lovliggørelse af bordel-drift, vel at mærke KUN med piger med "næringsbrev", det vil betyde at den 19-årige pige som på trods af aldersbegrænsningen ønsker at starte vil blive afvist af alle de lovlige klinikker. 


Når det er sagt skal jeg understrege at jeg samtidig er HELT enig i dine tidligere ord:

"Det vigtige og interessante er nemlig at finde frem til baggrunden for, hvorfor nogle kvinder er blevet så desperate, at de føler sig tvunget til at sælge sex - som sidste udvej. Grundene til det skal afhjælpes og elimineres."

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Med fare for at blive lagt for had, og det er jeg egentlig lidt ligeglad med, så bliver jeg nødt til at skrive at hvis nogle mennesker ikke har andet end personlig kritik at byde ind med og hiver ting frem fra gamle tråde, så burde de da lade helt være med at skrive indlæg i den her tråd. Kom med noget sagligt og konstruktivt i stedet for. Og tager man så fejl må man tage den der fra! Tråden startede med at Jasmin IKKE brød sig om Tanja. At de så fandt ud af at de har nogle fælles synspunkter de kan bygge videre på betyder da ikke at folk behøver at debattere på en her måde. At der ER problemer og Jasmin som er på vores side har indset det og synes der skal gøres noget betyder da ikke at hun har skiftet side. Har hun sagt hun stopper som GP og alt købesex skal forbydes???? Hun har bare indset at ikke alt er rosenrødt og der bør gøres noget så hun skriver det herinde. Der er folk for og imod alle forslag og løsninger. Jasmin har nogle! I andre har nogle! Kom bare med dem! Hvis Tanja læser med kan jeg da godt forestille mig hun krummer tæer over tonen herinde lige nu. Jasmin har haft ET møde på 4 timer med Tanja. De kan IKKE løse alle problemer så hurtigt når alle skal tilgodeses. At hun vælger at bruge sin tid på at svare på alt herinde, uanset hvor ufornuftige nogle af indlæggene er, så er det i mine øjne en god gerning hun vil og viser motivation. Det tager jeg hatten af for og Jasmin, hvis du læser det her, så synes jeg at det du har gang i er flot og jeg vil gerne høre mere om det når du ved mere. Evt på pb hvis det her fortsætter. Jasmin indså efter hendes møde med Tanja at hun tog fejl angående nogle ting. Det er flot. At man engang imellem reflekterer over sine holdninger og indser at man ikke altid har ret. Vi kan ALLE gro fast i vores holdninger, men engang imellem må man tænke om ens holdninger til forskellige ting er rigtige. Vi lærer alle så længe vi lever, HVIS vi vil. Jeg foretrækker som Jasmin at være åben for at lære noget nyt. Godt arbejde kære Jasmin ;-);-);-)  Hvis nogle vælger at se det her indlæg som en gang lort og kommentere på det, så er det fint med mig. Hvis andre synes det er et nødvendigt indlæg er det også fint med mig. Er folk ligeglade er det selvfølgeligt også fint med mig:grin:  Jeg er åben for at lære noget nyt og derefter at danne mig en mening. Håber andre vil det samme. ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sara25

Måske handler det om, at Jasmin har en meget skråsikker opfattelse af nogle ting, som vi er nogle, der har meget mere erfaring omkring. At lige klinikpiger er svage og i fare klinger lidt useriøst.. Der er generel meget konkurrence og lige som klinikpige, så kan konkurrencen føles endnu værre. Det er som man tager det- det kan også være et sted, hvor man kan være i samme båd og hvor man får fif og gode råd af de mere erfarne piger. Tror at det var Cherie, som fortalte om hvordan hun lod telefonsvareren klare oplysninger om tid, sted og pris i sin tid på Venuslogen. Det hjalp gevaldigt, da der var run på tlf.. F.eks.. 

Man skal tage vare på sig selv i denne branche og så længe du gør det, så er det lige meget hvor du befinder dig! Det er slemt med de udenlandske piger, som er tvunget! Det er ingen danske piger? 

Oplysning og foredrag osv hjælper nok bedre end forbud osv. Rufferi er forbudt og det er vel især for at kunne ramme dem, som udnytter piger hårdt. 

Der er allerede kompetencecentret for prostitution, som ringer dørklokker hos klinikkerne- de opsøger ikke private/diskret piger.. De kommer med brochurer, kondomer og tlfnumre til hjælpecentre osv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Så vidt jeg ved har der været sager med danske piger som er startet uden at vide hvad de er gået indtil og derefter kommet i kløerne på en idiot der har udnyttet dem. Så at ingen danske piger er tvunget kan vi ikke vide noget om. For resten, velkommen til Sara25 :grin::grin:

Redigeret af Prowler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Måske handler det om, at Jasmin har en meget skråsikker opfattelse af nogle ting, som vi er nogle, der har meget mere erfaring omkring. At lige klinikpiger er svage og i fare klinger lidt useriøst.. Der er generel meget konkurrence og lige som klinikpige, så kan konkurrencen føles endnu værre. Det er som man tager det- det kan også være et sted, hvor man kan være i samme båd og hvor man får fif og gode råd af de mere erfarne piger. Tror at det var Cherie, som fortalte om hvordan hun lod telefonsvareren klare oplysninger om tid, sted og pris i sin tid på Venuslogen. Det hjalp gevaldigt, da der var run på tlf.. F.eks.. 

Man skal tage vare på sig selv i denne branche og så længe du gør det, så er det lige meget hvor du befinder dig! Det er slemt med de udenlandske piger, som er tvunget! Det er ingen danske piger? 

Oplysning og foredrag osv hjælper nok bedre end forbud osv. Rufferi er forbudt og det er vel især for at kunne ramme dem, som udnytter piger hårdt. 

Der er allerede kompetencecentret for prostitution, som ringer dørklokker hos klinikkerne- de opsøger ikke private/diskret piger.. De kommer med brochurer, kondomer og tlfnumre til hjælpecentre osv.. 

velkommen til Sarah :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vidt jeg ved har der været sager med danske piger som er startet uden at vide hvad de er gået indtil og derefter kommet i kløerne på en idiot der har udnyttet dem. Så at ingen danske piger er tvunget kan vi ikke vide noget om. For resten, velkommen til Sara25 :grin::grin:

Husk nu links til kilder. Ellers bliver det bare betragtet som røverhistorier. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

2) Jeg kan ikke få øje på hvorfor netop EG ikke skulle være det rette forum. Her er alle aktive aktører vel repræsenteret, Ok der mangler måske nogle ivrige forbudsmodstandere :)Men handler det i første omgang om, at komme med noget fra branchen er det oplagt at benytte EG.

Hvorfor EG ikke skulle være det rette forum? F.eks. fordi EG befollkes af en masse mænd der over alt andet føler sig og sin adfærd truet af alt som sætter spørgsmålstegn for prostitution eller dele af den. F.eks fordi ledelsen af EG endnu ikke har viset nogen som helst moralsk standpunkt vedrørende hvordan kvinderne i branchen omskrives eller betragtes...
Helt ærligt synes jeg ikke Jasmins offert kort er tilnærmelsevis så stort og ofte trækket som alle dem der ikke for et øjeblik kan spekulere i tanken om at det måske drejer sig om andre ting end en klapjagt på mænd. 


Lad mig komme med nogle erfaringer og konklusioner efter mange års forbud i Sverige, og endnu flere års debat omkring det hele:


Jeg er af den opfattelsen at meget lidt af det hele egentlig handler om prostitution, og egentlig at ikke noget af det handler om at hjælpe kvinder i nød.
Jeg er også af den opfattelsen at meget lidt af det hele egentlig handler om at skyde på mænden.
Dette er politik, kun politik og intet andet end politik. Politik i sin lavese form. Hvordan så...?


Jo, bagrunden er at kvindebevægelsen - eller feminismen for den som vil - er vokset sig alt stærkere. Den har hjulpet os at få øje på at kvinder faktiskt er strukturelt undertrykte i vores system. Ikke i hovedsag undertrykte af individuelle mænd - selv om det desværre ikke er særligt usædvanligt - men i vores samfundssystem og vores fælles normer. Med ret briller på er det temmelig let at få øje på: Kig på sundhedssystemet, på madbutikkerne, på rengøringsbranchen etc. Der er det nemt at se. Kig siden lidt ekstra på øvrig virksomhed, kig på lønnen, kig på karrieremulighederne, kig på vores sprogbrug etc etc etc ...
Men fuck hvad svært at ændre på. Skal vi så kvotere eller hvad? Skal vi prioritere lavlønnede kvinder fremfor velaflønnede mænd? Nå, det får vi ikke ret mange stemmer på, og heller ikke ret meget magt. 


Men en ting kan vi jo gøre; vi kan slå til på områder hvor hverken kvinder eller mænd kan protestere, fordi de er alt for svage eller alt for få. Prostitution f.eks. Det er helt ufarligt, og så kan vi slå os for brystet og sige vi er dygtige og tænker på kvinder i nød.
Købesexforbudet i Sverige er en måde for alle politikere - røde som blå - at kunne kalde sig moderne og feminister, fordi det er hvad man skal kunne kalde sig i Sverige idag. Ikke en procent af dem er jo feminister på riktigt, men kalder sig for det. Vi ser det samme fænomen på andre områder hvor det er ufarligt at symbolpolitisere lidt: Kultur f.eks. Indenfor forskellige kulturområder hvor statlige bidrag er væsentlige, præmieres kvinder og undertryks mænd idag .... og så kan man slå sig lidt til for brystet. Og dem der protesterer har alligevel ingen reel magt.
Men vi ser det ikke hvor det virkelig skulle kunne forandre noget; det er nemlig alt for farligt når vi kommer til valgdagen.


Altså mener jeg at prostitutionsdebatten i meget lille udstregning egentlig handler om at hjælpe kvinder eller straffe mænd. Det er symbolpolitik der overhovedet ikke påvirker hverken de kvinder eller mænd der bevæger sig i købesexuniverset andet end at kvinderne har fået det værre. Det er symbolpolitik der skjuler at der sker alt for lidt hvor behovet er stort.
Voldet imod kvinder i vores samfund er ikke påvirket en promille af en tusindedels promille af dette her. Det øger stadig.

Derfor mener jeg at grunden for næsten alle debatter er fejl, inkl de debatter der føres herinde. Vi burde se branchen som noget der har behov for reformer og seriøse diskussioner - hvis vi vil have den kvar. Og holde op med at tro at det drejer sig om feminister der hader mænd.


En riktig feminist bruger ikke sin energi på ev. prostitutionsforbud. Han eller hun lægger den på at forandre kvindens stilling i samfundet - på alle niveauer.
Og en riktig politiker der har en passion for at forbedre vilkåren for mennesker der har det svært, bruger ikke sin energi på symbolpolitik, men undersøger grunderne for at det er slemt og arbejder for at forandre dem.
Hvis vores politikere virkelig ville, så skulle trafficking i princippet være udraderet i vores del af verdenen. Det er allerede forbudt at handle med mennesker, og så længe prostitution er tilladt er det jo ikke særligt svært at holde styr på hvor trafficking sker....
Men det er ikke prioriteret. 


Hvad har vi så tilbage? Kun de moraliske spørgsmålene og de sociologiske - det er nemlig dem det egentlig handler om. Og begge to er værd at diskutere på alvor - noget som jeg opfatter at Jasmin prøver at gøre. Hvordan forholder sig prostitution til liberale vurderinger f.eks. som menneskets ret at tage sine egne beslutninger om sit eget liv? Hvordan forholder sig prostitution til vores idéer om at det er forkasteligt at eksploatere mennesker og deres nød? Hvordan forholder sig prostitution til vores idéer om ligestilling, om kærlighed og troskab, om seksuel frigørelse etc etc etc...?
Og ikke mindst: hvor står prostitutionen i et samfund hvor ingen egentlig vil tage ansvar for de kvinder der har det dårligt. Eller mænd?

Og hvordan forholder vi os herinde i vores eget lille samfund til at mange kvinder har det riktigt dårligt derude?
For ingen kan vel for alvor sige at prostitutionsmiljøet er 100 procent sundt? 


Måske er forbudsidéerne ikke à la mode idag. Men de kommer tilbage, det er jeg sikker på. Hvis ikke et verdensomfattende religionskrig eller Putin tager over, så kommer de tilbage.
I det perspektiv synes jeg det er fint med mennesker der har tanker og idéer om hvad man kan gøre, hvordan man kan tænke. Det er sundt. Det har vi brug for.
Det har vi langt mere brug for end mennesker der skyder ned alt som ikke manifesterer at status quo er målet og at den der siger noget andet bare skal holde sin kæft.
Her er mange skribenter som jeg plejer at læse med beholdning. Så meget mere skuffet bliver jeg når dem jeg normalt respekterer ikke formår tænke længere end pikken når.

Nu er jeg ikke et spor urolig for Jasmin. Vi er tit fundamentalt uenige, men hun er heldigvis en af de kvinder som ikke går at undertrykke. Hun følger ikke den normen. Så kan i hyle så meget i vil.

Men det er kedeligt når det høje loft, sænkes af den laveste fællesnævner.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Man skal tage vare på sig selv i denne branche og så længe du gør det, så er det lige meget hvor du befinder dig! Det er slemt med de udenlandske piger, som er tvunget! Det er ingen danske piger? 

Der er allerede kompetencecentret for prostitution, som ringer dørklokker hos klinikkerne- de opsøger ikke private/diskret piger.. De kommer med brochurer, kondomer og tlfnumre til hjælpecentre osv.. 

Ahhh mon nu ALLE udenlandske piger er tvunget? Der er nok en ganske anseelig procentdel der bare ser det som en måde at tjene til mere end lige dagen og vejen ;) - og dem der så kommer igen og igen får jo nok smag for metién og de bekendtskaber den giver ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros

Ahhh mon nu ALLE udenlandske piger er tvunget? Der er nok en ganske anseelig procentdel der bare ser det som en måde at tjene til mere end lige dagen og vejen ;) - og dem der så kommer igen og igen får jo nok smag for metién og de bekendtskaber den giver ;)

Med fare for at afspore men Sara25 kommer med en ny forkert generalisering. Selvfølgelig er det ikke alle udenlandske piger der er handlede, det er heller ikke alle danske piger der har et misbrugsproblem, så langt fra, det er heller ikke alle danske klinikpiger der er ulykkelige, så langt fra osv osv osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Hvorfor EG ikke skulle være det rette forum? F.eks. fordi EG befollkes af en masse mænd der over alt andet føler sig og sin adfærd truet af alt som sætter spørgsmålstegn for prostitution eller dele af den. F.eks fordi ledelsen af EG endnu ikke har viset nogen som helst moralsk standpunkt vedrørende hvordan kvinderne i branchen omskrives eller betragtes...
Helt ærligt synes jeg ikke Jasmins offert kort er tilnærmelsevis så stort og ofte trækket som alle dem der ikke for et øjeblik kan spekulere i tanken om at det måske drejer sig om andre ting end en klapjagt på mænd. 


Lad mig komme med nogle erfaringer og konklusioner efter mange års forbud i Sverige, og endnu flere års debat omkring det hele:


Jeg er af den opfattelsen at meget lidt af det hele egentlig handler om prostitution, og egentlig at ikke noget af det handler om at hjælpe kvinder i nød.
Jeg er også af den opfattelsen at meget lidt af det hele egentlig handler om at skyde på mænden.
Dette er politik, kun politik og intet andet end politik. Politik i sin lavese form. Hvordan så...?


Jo, bagrunden er at kvindebevægelsen - eller feminismen for den som vil - er vokset sig alt stærkere. Den har hjulpet os at få øje på at kvinder faktiskt er strukturelt undertrykte i vores system. Ikke i hovedsag undertrykte af individuelle mænd - selv om det desværre ikke er særligt usædvanligt - men i vores samfundssystem og vores fælles normer. Med ret briller på er det temmelig let at få øje på: Kig på sundhedssystemet, på madbutikkerne, på rengøringsbranchen etc. Der er det nemt at se. Kig siden lidt ekstra på øvrig virksomhed, kig på lønnen, kig på karrieremulighederne, kig på vores sprogbrug etc etc etc ...
Men fuck hvad svært at ændre på. Skal vi så kvotere eller hvad? Skal vi prioritere lavlønnede kvinder fremfor velaflønnede mænd? Nå, det får vi ikke ret mange stemmer på, og heller ikke ret meget magt. 


Men en ting kan vi jo gøre; vi kan slå til på områder hvor hverken kvinder eller mænd kan protestere, fordi de er alt for svage eller alt for få. Prostitution f.eks. Det er helt ufarligt, og så kan vi slå os for brystet og sige vi er dygtige og tænker på kvinder i nød.
Købesexforbudet i Sverige er en måde for alle politikere - røde som blå - at kunne kalde sig moderne og feminister, fordi det er hvad man skal kunne kalde sig i Sverige idag. Ikke en procent af dem er jo feminister på riktigt, men kalder sig for det. Vi ser det samme fænomen på andre områder hvor det er ufarligt at symbolpolitisere lidt: Kultur f.eks. Indenfor forskellige kulturområder hvor statlige bidrag er væsentlige, præmieres kvinder og undertryks mænd idag .... og så kan man slå sig lidt til for brystet. Og dem der protesterer har alligevel ingen reel magt.
Men vi ser det ikke hvor det virkelig skulle kunne forandre noget; det er nemlig alt for farligt når vi kommer til valgdagen.


Altså mener jeg at prostitutionsdebatten i meget lille udstregning egentlig handler om at hjælpe kvinder eller straffe mænd. Det er symbolpolitik der overhovedet ikke påvirker hverken de kvinder eller mænd der bevæger sig i købesexuniverset andet end at kvinderne har fået det værre. Det er symbolpolitik der skjuler at der sker alt for lidt hvor behovet er stort.
Voldet imod kvinder i vores samfund er ikke påvirket en promille af en tusindedels promille af dette her. Det øger stadig.

Derfor mener jeg at grunden for næsten alle debatter er fejl, inkl de debatter der føres herinde. Vi burde se branchen som noget der har behov for reformer og seriøse diskussioner - hvis vi vil have den kvar. Og holde op med at tro at det drejer sig om feminister der hader mænd.


En riktig feminist bruger ikke sin energi på ev. prostitutionsforbud. Han eller hun lægger den på at forandre kvindens stilling i samfundet - på alle niveauer.
Og en riktig politiker der har en passion for at forbedre vilkåren for mennesker der har det svært, bruger ikke sin energi på symbolpolitik, men undersøger grunderne for at det er slemt og arbejder for at forandre dem.
Hvis vores politikere virkelig ville, så skulle trafficking i princippet være udraderet i vores del af verdenen. Det er allerede forbudt at handle med mennesker, og så længe prostitution er tilladt er det jo ikke særligt svært at holde styr på hvor trafficking sker....
Men det er ikke prioriteret. 


Hvad har vi så tilbage? Kun de moraliske spørgsmålene og de sociologiske - det er nemlig dem det egentlig handler om. Og begge to er værd at diskutere på alvor - noget som jeg opfatter at Jasmin prøver at gøre. Hvordan forholder sig prostitution til liberale vurderinger f.eks. som menneskets ret at tage sine egne beslutninger om sit eget liv? Hvordan forholder sig prostitution til vores idéer om at det er forkasteligt at eksploatere mennesker og deres nød? Hvordan forholder sig prostitution til vores idéer om ligestilling, om kærlighed og troskab, om seksuel frigørelse etc etc etc...?
Og ikke mindst: hvor står prostitutionen i et samfund hvor ingen egentlig vil tage ansvar for de kvinder der har det dårligt. Eller mænd?

Og hvordan forholder vi os herinde i vores eget lille samfund til at mange kvinder har det riktigt dårligt derude?
For ingen kan vel for alvor sige at prostitutionsmiljøet er 100 procent sundt? 


Måske er forbudsidéerne ikke à la mode idag. Men de kommer tilbage, det er jeg sikker på. Hvis ikke et verdensomfattende religionskrig eller Putin tager over, så kommer de tilbage.
I det perspektiv synes jeg det er fint med mennesker der har tanker og idéer om hvad man kan gøre, hvordan man kan tænke. Det er sundt. Det har vi brug for.
Det har vi langt mere brug for end mennesker der skyder ned alt som ikke manifesterer at status quo er målet og at den der siger noget andet bare skal holde sin kæft.
Her er mange skribenter som jeg plejer at læse med beholdning. Så meget mere skuffet bliver jeg når dem jeg normalt respekterer ikke formår tænke længere end pikken når.

Nu er jeg ikke et spor urolig for Jasmin. Vi er tit fundamentalt uenige, men hun er heldigvis en af de kvinder som ikke går at undertrykke. Hun følger ikke den normen. Så kan i hyle så meget i vil.

Men det er kedeligt når det høje loft, sænkes af den laveste fællesnævner.

 

Jeg vil gerne sige tak for din tid og de ressourcer du har brugt på et velformuleret indlæg. Det indeholder bestemt elementer som jeg klart kan tilslutte mig, uden dog at stille mig komplet enig i de vinkler og synspunkter du har taget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...