Hop til indhold
Jasmin

åh hvor jeg dog afskyr Tanja Rahm

Recommended Posts

Guest Aros

Nu når jeg igen har læst alle indlæggene igennem, ved jeg ikke længere hvad jeg selv mener.

Skal vi ikke bare forbyde hele lortet og skaffe os en hyggelig hobby istedet for? Og bruge alle vores købesexpenge til nogen organisation som hjælper de 100-tals millioner kvinder der bliver voldtagne og mishandlede over hele jorden?

Eller nøjes med håndtrold. Det kan vel i hvert fald ikke ødelægge nogen...?

Jeg har i modsætning til de fleste mænd herinde, ikke svært at forstå at det bliver mænden der får bære skylden til at så mange kvinder har det dårligt i branchen. Det er jo vores penge der er hele grunden til at de gør hvad de gør, og mange af os er svin. Rigtigt mange af os er svin, og vi som ikke vil se os som svin, vi har noget med at undskylde os med at man jo aldrig kan vide hvordan pigen har det. Aros har jo helt ret. På prikken ret. Og når det nu er sådan, skulle vi så virkelig tage risikoen ....?

Det er dæleme svært det her...

Jeg er ikke rystet og i tvivl om mig selv på den måde du er. Der findes glædespiger der har det svært med at være glædespiger og som ikke burde være i branchen. Vi mænd har en risiko for at være et dumt svin fordi vi kan støtte hendes tilværelse. Det er der intet nyt i. Jasmin mener at vi et stykke hen af vejen kan kommw det til livs ved hendes forslag men lad os antage hun har ret i alt, så stadigvæk vil du aldrig være sikker på ikke at være et dumt svin som kunde ganske uforvarende selvom risikoen for det vil være mindre hvis hun har ret.

Ingen af os ønsker at være et dumt svin men vi må være ærlige og sige at som kunde hos glædespiger er der en risiko for at vi kan besøge en pige der har det skidt uden at vi kan se det selvom vi følger Jasmins udmærkede råd om hvordan vi kan se det, som nogen gange ville kunne lede os på rette vej. Det er en risiko som vi altid har haft og vil have. Sådan er det. Jasmins tanke er at hendes forslag vil gøre risikoen mindre for at vi kunder møder  glædespiger der har det dårligt med deres arbejde. Alt ære og respekt for tanken og jeg udelukker ikke at hun har pointer også. Men jeg forholder mig kritisk til at klinikpiger har det så dårligt som de har det ifølge Jasmin og hun er kommet med påstandene uden i første omgang at have nogen dokumentation parat af nogen art. Jeg forholder mig kritisk til at hendes forslag er vejen frem.

Jeg ved ikke om dit indlæg har en skær af naivitet over sig, og det er ikke personligt negativt ment :) men du er få en erfaren fyr i det her game, du må da have vidst at nogen glædespiger desværre har det skidt med deres arbejde som glædespiger, det har alle kunnet læse i litteratur og undersøgelser på området jo i de sidste mange år.

Ikke dig men andre har jo skudt disse undersøgelser og bøger ned herinde når de et blevet nævnt og gået vildt på barrikaderne for at påpege at det i højere grad er samfundets stigmatisering af pigerne der er årsag til at de har det dårligt. Det har de også haft noget at have i og flere glædespiger har givet dem ret. Selv jeg har dog ment at de var for rosenrøde i deres kamp men selvfølgelig har de en pointe i det med stigmatiseringen.

De er næsten alle sammen tavse nu, og det ryster mig, og sammenholdt med dit indlæg her begynder man jo at få fornemmelsen af at Tanjas holdninger har sejret af helvede til hos nogen herinde og når spørgsmålet herinde fra en af vor egne selv ligefrem nu lyder om det er en idé at forbyde prostitution  så begynder retningen at vise sig 

Tanja har helt sikkert gennem Jasmin herinde fået større forståelse for hendes kritiske holdninger til prostitution herinde og  og for mange æder det råt og ukritisk, alene fordi holdningerne af bagvejen går gennem Jasmin gætter jeg på, desværre. Det er ikke Jasmins formål ved alle jo, men grundet Jasmins manglende nuancerethed er det åbenbart resultatet hos nogen at Tanjas holdninger vinder frem og får folk til at blive kritiske overfor prostitution, desværre (også her ) og desværre fordi jeg (og andre) tvivler på grundlaget for hendes påstande.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Bananas,

Hvem vil ikke gerne være unik ;) Jeg tror da bestemt ikke, at jeg er repræsentativ for hele branchen - eller bare halvdelen. Hvem er i virkeligheden det som enkeltperson? Ingen! Hverken jeg selv, Jasmin, Tanja eller andre deltagende piger i denne tråd. For vi er alle forskellige. :) 

Men efter mange års gang i bordelmiljøet synes jeg bare, at jeg har en vis erfaring at byde ind med alligevel. For jeg har jo ikke bare levet i min egen osteklokke, men kendt og mødt en massevis af andre piger. Om det så kan hamle op med Jasmins nye status som brevkasseredaktør med alle de mails hun nu får fra alle mulige klinikpiger, det ved jeg jo selvsagt ikke...

Hvis det var fordi det krævede et eller andet ekstraordinært at gå privat, så havde jeg nok gjordt det før og ikke kun det sidste år af min tid i branchen (uden at lyde højtravende), men surprice (!) jeg blev på klinikken, fordi jeg egentlig rigtig godt kunne lide det... I know... Utænkeligt! Og der kan jeg med sikkerhed sige, at sådan forholder det sig med mange andre piger også... De er ikke på klinik, fordi de ikke kan finde ud af at køre en privat og diskret forretning, men fordi de trives bedst, hvor de er.

Redigeret af Nikita Darling
for mange 'også'...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så kommer den alvorlige....

Kære Jasmin......

*snip*

Da hele dit indlæg mest handler om at nedgøre mig personligt samt hvad jeg i øvrigt deltager i herinde - er der jo ikke så meget nyt.... det gør du med jævne mellemrum når du ser dit snit til det så intet nyt under solen der :) Men at kalde det alvorligt er nok en tilsnigelse... 

Ja, jeg har frekventeret en del bordeller i de sidste 5-6 år, og den påståede tilstand kommer også helt bag på mig. Enten har stederne formået at skjule tingene (læs: elendigheden) godt, eller også har jeg lidt af en falsk bevidsthed.

Den kom også bag på mig... noget så eftertrykkeligt.

Efter sidste debat hvor klinik-pigerne havde så travlt med at fortælle hvor fabelagtigt det var og hvor meget jeg tog fejl - der trak jeg jo følehornene til mig og tænkte - fair nok - de ved mere om det end jeg gør. De har nok ret.  De havde mig overbevist ... indtil nu. 

Men så blev jeg engagerer med Tanja for et par måneder siden. Og da hun begyndte at blogge om hendes og min debat så jeg pludselig defacto gik i forsvar for kunderne og prostitution på hendes blog - så begyndte jeg at få mails fra tidligere prostituerede (ikke gadepiger men PD og klinik) der mente jeg skulle have et mere nuanceret indblik.  

De fortalte noget lidt andet end det de lyserøde fortæller herinde.  En helt helt anden side af sagen. 

I Cheries svada har hun ret i en ting.... EG er markedsføring - på godt og ondt. Personligt skriver jeg hvad jeg vil fordi jeg kan tillade mig at være pisseligeglad med et eventuelt image og hvad mænd der læser EG synes... jeg er ikke afhængig af noget så jeg kan tale frit fra leveren og være så upopulær det skal være. Men hvis EG genererer en indtægt der er betydningsfuld for en lyserød - så er det jo noget lidt andet - så skal man jo som Cherie skriver "være gode venner"

Men BX - det kom også bag på mig. Virkelig. Jeg tog de lyserødes svar herinde som hele sandheden. Men er blevet lært noget andet siden. 

Jeg er ikke typen der græder over ret meget. Men nogle af de mails jeg har fået fra tidligere bordel-piger er så gruopvækkende at det skærer i hjertet.  

Pointen er - det er 100% sikkert sandheden for de lyserøde - det tror jeg på!! - Alene at være her på det her forum kræver at man er gjort af et særligt stof i sig selv. Jeg tror på ingen måde at pigerne herinde pynter på deres egen situation. Det har jeg aldrig troet!! 

Der er bare andet og mere i hele billedet end de stærkes syn på tingene. 

De kunder der vælger de piger herinde - de kan trygt regne med at de vælger glade piger. Det er virkelig bare ikke hele sandheden har jeg opdaget. Og det er derfor jeg i den grad er vendt på en tallerken. For de - i det store billede meget få - piger der er herinde.....de er jo en dråbe i havet... 

Det kom i den grad også bag på mig hvor meget de stærke pigers udlægning ikke er hele sandheden. At man kun kan tale for sig selv er i den grad blevet tydeligt for mig de sidste par måneder....

på den måde har det både været godt og ondt at møde Tanja!!! Jeg var meget mere begejstret for den sandhed jeg troede jeg kendte!!  og faktisk er jeg ikke udelt begejstret for at have fået syn for sagn omkring den bagside der er ved prostitutionsmiljøet som helhed men isærdeleshed bordellerne.  

Jeg kan ikke være ligeglad... ikke efter de ting jeg har læstog hørt de sidste par måneder.  Tanja skriver "jeg har hjertet på rette sted" - og det er også derfor jeg har taget hele den her sag op. For med de historier på nethinden kan jeg ikke andet..... 

For jer kunder handler det ikke om "falsk bevidsthed" Det må i ikke tro. Sådan er det ikke... 

Det er ikke meningen i skal se bagsiden så det er ikke jer der lider af "falsk bevidsthed" I ser kun det der er beregnet for jeres øjne med mindre i virkelig kigger efter!!! Ellers var der jo ikke et særligt stort marked! 

jeg skal nok vende tilbage når jeg har snakket med Tanja om de dokumenterbare undersøgelser... og hvis Aros har ret i at der også er danske - så naturligvis også dem.

Indtil da - så dropper jeg debatten for en tid - for der er for få konstruktive input ifht hvor meget nogle af de lyserøde herinde bruger deres del af sandheden som undskyldning til at være personlige og/eller ondskabsfulde. Det er ikke gavnligt for noget som helst.

Men de lange konstruktive indlæg fra et par af jer er taget til efterretning og vil også være noget jeg tager med når jeg skal mødes med Tanja næste gang for der er blevet rejst mange gode spørgsmål som kræver nøje overvejelse.  Tak for det :)  

Men hvis debatten i det mindste får de mænd der har læst den til at tænke på om den næste pige de besøger er glad - så er meget nået.  Rigtig meget faktisk :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Jasmin, du er ikke seriøs nok når du ikke har sat dig ind i de undersøgelser der er på området og også den som Tanja har nævnt for dig. Det skulle du have gjort inden du gik ud med dine kommentarer. Vi kender dig alle herinde, og du kan være noget generaliserende generelt  og du kan ind dække dig ind under nogle mails du påstår at have fået. Vi ved ikke om det passer hvad du skriver, beklager at sige det, men det gør vi jo ikke og at de mails skulle være repræsentative for alle klinikpiger et jo en grov generalisering du kommer med. Der findes tusindvis af klinikpiger.

Det er en ommer Jasmin. Enten skal du tillægge dig den egenskab at være nuanceret eller også skal du have dit grundlag i orden inden du offentlig udtaler dig så generelt om så mange af dine kollegaer.

Nu skriver jeg hvad nogen prostitutionsmodstandere mener.

Der er psykologer og psykiatere der påstår at de piger der sælger sex til en anden mand har et fuldstændig forkvaklet forhold til sex og ofte har været udsat for incest for ellers kan man ikke sælge sex til en fremmede mand. Deres sexuelle grænser er nedbrudte i barndommen og derfor sælger de sex.De har talt med glædespiger der bekræfter det, glædespiger har offentlig i artikler og bøger skrevet det samme. Undersøgelser har vist at et relativt høj andel af glædespiger er incestofre.Er man som dig ville de kunne og har gjort - stemple dig som en stakkel der formentlig er incestoffer og alle dine kollegaer ligeså alene fordi i sælger sex mod betaling. Deres grundlag eller rettere mangel på samme er ligeså dårligt som dit grundlag for at stemple klinikpigerne. Du ville flippe ud selv hvis nogen skrev sådan om dig med rette, for de har da bestemt heller ikke ret.

Jeg har et  håb om at du engang vil formå at være mindre generaliserende og mere nuanceret og stopper også med indlæg lidt i samme emne der er helt hen i vejret og direkte ukorrekte som her :)

Jeg ved godt at en del glædespiger har det skidt men jeg tror faktisk at Nikita, Cherie, Claire mfl har ret i at man ikke pr automatik kan sige at det er forholdene på en klinik der er årsagen, tværtimod siger Claire grundet det positive netværk hun siger man kan få på en klinik.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke helt forstå hvis Jasmin har rokket med din opfattelse markant om hvor dårligt eller godt danske glædespiger har det, for jeg kan ikke se at hun endnu har noget dokumentation for det og flere andre erfarne piger er jo uenig med hende. :)

Det har hun heller ikke, og det var netop den forskel i opfattelse, der affødte mit sidste indlæg. Den tredie mulighed, du nævner, mente jeg lå implicit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Det har hun heller ikke, og det var netop den forskel i opfattelse, der affødte mit sidste indlæg. Den tredie mulighed, du nævner, mente jeg lå implicit.

Så er jeg med og forstår det hele bedre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Men efter mange års gang i bordelmiljøet synes jeg bare, at jeg har en vis erfaring at byde ind med alligevel. For jeg har jo ikke bare levet i min egen osteklokke, men kendt og mødt en massevis af andre piger. Om det så kan hamle op med Jasmins nye status som brevkasseredaktør med alle de mails hun nu får fra alle mulige klinikpiger, det ved jeg jo selvsagt ikke...

Hvis det var fordi det krævede et eller andet ekstraordinært at gå privat, så havde jeg nok gjordt det før og ikke kun det sidste år af min tid i branchen (uden at lyde højtravende), men surprice (!) jeg blev på klinikken, fordi jeg egentlig rigtig godt kunne lide det... I know... Utænkeligt! Og der kan jeg med sikkerhed sige, at sådan forholder det sig med mange andre piger også... De er ikke på klinik, fordi de ikke kan finde ud af at køre en privat og diskret forretning, men fordi de trives bedst, hvor de er.

Godt med lidt nuancer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

...... men surprice (!) jeg blev på klinikken, fordi jeg egentlig rigtig godt kunne lide det... I know... Utænkeligt! Og der kan jeg med sikkerhed sige, at sådan forholder det sig med mange andre piger også... De er ikke på klinik, fordi de ikke kan finde ud af at køre en privat og diskret forretning, men fordi de trives bedst, hvor de er.

Jeg tror dig gerne. På en klinik er der andre piger at tale med, og med din velkendte hang til at snakke, har det uden tvivl talt på plussiden ved at være på klinik, mens det at være PD formentlig godt kan være en ret ensom affære.

Den vinkel bør også med.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Wauw, Jasmin... Du tror simpelthen, at det er for at være ondskabsfuld og/eller personlig? Du tager da godt nok ikke os andre piger særlig alvorligt. Medmindre vi mener det samme som dig, selvfølgelig. ;)

Prøv at overveje dette... Du følte selv stor trang til at protestere overfor Tanja, da du mente, at hun var forkert på den. Og Tanja har endda været i branchen selv. Du har aldrig været på klinik, men udtaler dig på baggrund af nogle mails du har fået? Så for mit vedkommende har min deltagelse været for at protestere mod et billede, du tegner, som jeg ikke kan genkende. Og så påstår du, at man maler med lyserød pensel? Har du kun forståelse for dette, når det handler om dig selv? 

Du må også kunne forstå, hvorfor det kan få sindene i kog - kig dog bare på overskriften for denne debat og kig indad! Det er der trods alt ingen her, der har skrevet om dig. ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå nu kan jeg pludselig ikke huske det jeg ellers havde tænkt over :D så det bliver måske lidt rodet.

Igen, det er vel 2 emner som kører i samme tråd: Pigernes personlige indgang til at blive glædes pige og så gæsternes opførsel.

Jeg kan ikke se at det skulle give færre dårligere oplevelser totalt set, bare fordi at der skulle være "adgangskrav" for at blive glædes pige. "Adgangskrav" er jo rettet mod kvinderne. Antallet af mænd er jo det samme.

Jeg kender ikke graden af negative beretninger om købesex, men jeg ved da at det helt sikkert eksisterer. Jeg vil tro at jeg har besøgt 10 forskellige glædes piger og mindst 4 af dem har sagt at det skam ikke kun er "lyserødt" at være glædes pige.

Men antallet af dårlige oplevelser og antallet af glædes piger som har oplevet dårlige ting, er vel kun halvdelen af statistikken / sandheden. Jeg husker beretningen om en mand som kom forbi 4 gange og ville have noget som glædes pigen ikke tilbød, tæller det så for 1 eller 4 dårlige oplevelser?

1 mand kan jo også have 50 "overgreb" på sit cv, men begået mod 50 glædes piger, men han kommer jo højst sandsynligt forbi som en anonym person, så hvad står der i statistikken ? 1 mand eller 50 mænd burde have skåret pi...n af ?

Var det ikke 280.000 mænd som har købt sex indenfor 7 år i en eller anden statistik ? Men over halvdelen havde kun købt sex 1 gang, og ikke ret mange købte sex på fast månedlig basis, så her er feltet allerede snævret noget ind.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Wauw, Jasmin... Du tror simpelthen, at det er for at være ondskabsfuld og/eller personlig? Du tager da godt nok ikke os andre piger særlig alvorligt. Medmindre vi mener det samme som dig, selvfølgelig. ;)

Nej :) men jeg kan læse...  jeg tror ikke du ville være personlig per se da du kaldte mig "brevkasseredaktør" ... sådan er du ikke... men du bliver også nasty når du føler dig provokeret

På den måde har ingen noget at lade hinanden høre - den slags tager jeg ikke så tungt overhovedet - det er jo bare fyld.... 

Cherie er en anden historie - der er det ikke et spørgsmål om at tro - for det ved jeg... for det har hun gjort så mange gange at det preller helt af...  Cherie holdt jeg op med at tage alvorligt - hvad angår min person - for længe siden :) 

Men jeg tager jer andre meget alvorligt - dig, Trine, Liv, Line og et par der er kommet til på det sidste...  jeg tog jer faktisk så alvorligt at jeg troede blindt på alt det i fortalte sidst fordi i sagde jeg ingen erfaring havde ect ect ect.....  det er et år siden... der er godt nok løbet meget vand i åen siden... 

Nu er jeg så blevet præsenteret for den del af miljøet vi aldrig ser skyggen af herinde... den i ikke fortæller om overhovedet.....   hvordan kan det være?? 

Og jeg er begyndt at se hvad det er Tanja snakker om når hun siger at køberne ikke bryder sig om når man bringer de sorte sider til torvs...  

Den her tråd var mit opråb til Tanja for måneder tilbage - for at åbne hendes øjne for at der findes det lyserøde segment herinde...

det har resulteret i et møde og en helvedes masse korrespondence... og fordi Tanja lagde endnu en blog op  - så kom tråden i gang igen fordi hun skrev om mig og min person (uden lige at sige det til mig)

Aros kan have ret i at jeg måske skulle have været bedre forberedt - men blev ærlig talt taget på sengen af Tanjas blog og den opblussede tråd der dukkede op midt i en periode hvor jeg mildt sagt er personligt optaget (på den gode måde) :) jeg har ikke mødt Tanja siden juni og har ikke haft mulighed for at snakke med hende efter hun postede sin blog hvorfor jeg har lovet at vende tilbage med tingene - jeg er trods alt ikke hjemme på Sjælland :)  

At det skulle betyde at det jeg siger ikke er sandt - det er og har jo altid været modstandernes nemme kort.....  

Men du har galt fat i det Niki - jeg tror på jeres historier og jeg respekterer jeres valg og jeres glæde over at være på klinikkerne... især hende der beskriver hvordan hun vælger klinik fremfor PD og betaler hvad det koster FORDI det passer hende bedre.... fantastisk!!! - når det er pigens eget valg på et funderet grundlag - så kan ingen ønske mere!!!!  RESPEKT!!

men jeg tror OGSÅ på pigerne i Netværksgruppen.... og jeg tror især på de ganske uopfordrede mails jeg begyndte at få fra tidligere piger der maler et helt andet billede. 

At EGs antal af lyserøde klinik-piger ud af den samlede mængde af klinikpiger siger de er glade - det er skønt!!! det er godt og positivt!!... men de lyserøde der er herinde - i er ikke mange ifht den samlede mængde der findes i alt. 

Og nu hvor jeg har beskæftiget mig med emnet i et stykke tid - så er min respekt for jer absolut den samme!! - men jeg tror ikke længere på det billede i tegner af fordelingen mellem glade og triste arbejdere.  

Sorry - det gør jeg ikke.  har jeg mindre respekt for jer af den grund .... NEJ!!! -  jeg kan bare se at Tanja virkelig har en berettigelse der ikke tales om herinde! 

Redigeret af Jasmin
fjernet noget rigtig meningsforstyrrende

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der vil altid være positive og negative historier om alt, Jasmin. Både klinik, privat/diskret og escort-branchen. Der vil altid være piger, der har oplevet mange dårlige ting ved den ene eller anden form, og piger der har oplevet mange gode ting. 

Du har så fået nogle mails og har talt med Tanja, og angriber så hele klinikmiljøet på en meget generaliserende facon. Det er udelukkende det, som jeg protesterer imod! For det er meget lidt nuanceret.

Det passer da heller ikke, at vi ikke fortæller om de negative ting? Jeg har da ikke set nogen, der påstår, at hverken det ene eller anden form for valg af arbejdsplads er lyserødt og problemfrit? Det er bare forkert at fremstille privat/diskret som den eneste gangbare vej frem i denne branche. Hvorfor vender du hele tiden det på hovedet? :huh: 

Jeg påstår ikke du lyver, (selvom du ikke tror på os andre - sikke en stor respekt!) selvom noget af det er lidt flyvsk og udokumenteret i mine øjne, men hvorfor skulle din mening være mere repræsentativ end min eller nogen anden enkeltperson her? Ingen af os er altså det altvidende orakel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der vil altid være positive og negative historier om alt, Jasmin. Både klinik, privat/diskret og escort-branchen. Der vil altid være piger, der har oplevet mange dårlige ting ved den ene eller anden form, og piger der har oplevet mange gode ting. 

Du har så fået nogle mails og har talt med Tanja, og angriber så hele klinikmiljøet på en meget generaliserende facon. Det er udelukkende det, som jeg protesterer imod! For det er meget lidt nuanceret.

Det passer da heller ikke, at vi ikke fortæller om de negative ting? Jeg har da ikke set nogen, der påstår, at hverken det ene eller anden form for valg af arbejdsplads er lyserødt og problemfrit? Det er bare forkert at fremstille privat/diskret som den eneste gangbare vej frem i denne branche. Hvorfor vender du hele tiden det på hovedet? :huh: 

Jeg påstår ikke du lyver, (selvom du ikke tror på os andre - sikke en stor respekt!) selvom noget af det er lidt flyvsk og udokumenteret i mine øjne, men hvorfor skulle din mening være mere repræsentativ end min eller nogen anden enkeltperson her? Ingen af os er altså det altvidende orakel. 

Niki - jeg tror på jeres individuelle historier... men ikke på det billede i tegner af fordelingen af glade/triste piger på klinikkerne som repræsentativt....

jeg tror på at I er glade... men ikke at mange er glade eller at "de fleste" er glade !! 

Du har helt ret  - jeg angriber hele konceptet "bordel" for jeg nåede jo lige at snuse til det personligt og det var ikke skønt. Det kan godt være du ikke følte dig udnyttet - men DET GJORDE JEG!! også i den grad... og med god grund. Økonomisk og grænsemæssigt! 

Det første jeg gjorde da jeg kom herind var at stille en helvedes masse spørgsmål til koncept. Nu har jeg fået endnu mere grund til at være umanerlig kritisk. Hvis blot en brøkdel af det jeg har fået fortalt af andre passer de sidste par måneder - så er kritik ikke nok. 

Fair nok - i er glade og det er jeg også som PDer. Men det ændrer ikke ved hvad jeg er kommet til at mene om bordeller/klinikker  de sidste par måneder.  

jeg anderkender jer der siger i er glade for klinik nøjagtig som jeg har gjort hele tiden.... jeg anderkender bare på ingen måde længere at i skulle være i overtal.... 

Jeg har lært mere om triste skæbner end jeg nogensinde havde ønsket mig efter jeg lavede det indlæg - om hvorfor der generaliseres ude i medierne og hvorfor der er så mange der påstår at vi (de glade piger) ikke eksisterer

Og nu forstår jeg virkelig hvorfor de generaliseringer er ude... og jeg tør godt gentage dem (selv om i hader mig for det)... for jeg er ikke længere i tvivl om at de generelt set passer. At os glade stærke piger er en minoritet af rang!!!

At de ikke passer på alle de glade piger i smørhullet EG - giver sig selv..... bare se på hvor sure i bliver ...  det betyder blot at der ikke bliver nogen sympati at hente her...  at det er totalt op af bakke. 

Og det var ikke dig der trak "vi ved ikke om du taler sandt"- det var Aros :)    det ved jeg godt :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin det ville lyde lidt mindre skinget hvis du evt kunne fortælle lidt om hvilke piger du hentyder til, selvfølgelig kun deres kunstner navne. Udtryk som mange og flertallet synes jeg ikke rækker med de udsagn du kommer med. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så du anerkender ikke, at der er særlig mange tilfredse klinikpiger... 

Der må jeg så være så fri at mene, at du overhovedet ikke har grundlag og baggrund for at konkludere det, eller er noget ekspertvidne på området. :) 

Ligesom jeg ikke har grundlag eller baggrund for at konkludere, om der findes særlig mange tilfredse privat/diskret piger eller escort piger. :) 

Så hele pointen var egentlig bare, at udtalelser og konklusioner som dine, ikke skulle stå uimodsagt i denne tråd i tilfælde af, at folk skulle tro, at det var den endegyldige sandhed. :) 

At jeg så ender med at diskutere om dine ord er mere troværdige end mine, var sådan set ikke hensigten. Ej heller noget, jeg forventede at være nødt til.

Del dette indlæg

Link til indlæg

1. Sorry - men jeg giver ikke meget for den slags tolkninger...  

2. Hun skriver IKKE at andre er dumme fordi hun skriver at jeg er kvik.... 

Det er nemlig fuldkommen det samme som når den tøsefornærmede kæreste/kone, hvor manden uforvarende har sagt han bedre kan lide den sorte kjole, promte beskylder ham for at sige hun er fed... 

Det var IKKE det han sagde vel ???  

3. Hvis noget afsporer en debat så er det den slags tolkninger.... hvis du har ret og det virkelig er nok til at andre GPer slet ikke gider lytte - så er niveauet dælme også lavt... 

1. Og jeg giver ikke meget for den slags generaliseringer dig og Tanja kommer med.

2. Hun skriver netop at andre er dummere, da hun skriver:

Kvikkere end en del af de aktive prostituerede, som jeg ellers er stødt på, gennem de sidste 4 ½ år, hvor jeg har været aktiv i prostitutionsdebatten.
Her putter hun dig i båsen "Kvikke GP'er" og skriver indirekte at de andre er dummere da de ikke kan komme i båsen "Kvikke GP'er".

3. Nej der er jeg uenig.
Det der afsporer en debat er når man prøver at få en fjer til blive til flere høns, som når du skriver 1 ud af 7 mænd er ligeglad med om det er sex med en handlet kvinde.
UDEN at skrive hvor mange der er blevet spurgt i undersøgelsen og UDEN at tage højde for størrelsen for målgruppen Sexkøbere.
Jeg nævnte også tallene for dig i tidligere indlæg her i tråden, det kommenteret du ikke på..... men tallene viste også at problemet ikke er så stort som du gør det til.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke dig men andre har jo skudt disse undersøgelser og bøger ned herinde når de et blevet nævnt og gået vildt på barrikaderne for at påpege at det i højere grad er samfundets stigmatisering af pigerne der er årsag til at de har det dårligt. Det har de også haft noget at have i og flere glædespiger har givet dem ret. Selv jeg har dog ment at de var for rosenrøde i deres kamp men selvfølgelig har de en pointe i det med stigmatiseringen.

De er næsten alle sammen tavse nu, og det ryster mig, og sammenholdt med dit indlæg her begynder man jo at få fornemmelsen af at Tanjas holdninger har sejret af helvede til hos nogen herinde og når spørgsmålet herinde fra en af vor egne selv ligefrem nu lyder om det er en idé at forbyde prostitution  så begynder retningen at vise sig 

Du skal da ikke få nogle som helst fornemmelser grundet mine indlæg. Jeg er som jeg er, og har mine dage. Nogle af dem er jeg mere bekymret for pigernes velfærd og min adfærd, end andre. Sådan har det været siden min første købesexoplevelse nogen gang på 1800-tallet. Andre dage synes jeg at moralismen skal bekæmpes og at det måtte findes andre metoder end forbud. 
Men Aros - åbenbart trækker du og jeg forskellige konklusioner fra dine virkelighedseksempler. Hvad du egentlig siger er jo at det faktiskt er umuligt at vide hvis vi krænker en pige og bidrager til at hun haver det dårligt. Frier det så os fra ansvar, eller er det noget vi burde adressere og problematisere?

Tanja har helt sikkert gennem Jasmin herinde fået større forståelse for hendes kritiske holdninger til prostitution herinde og  og for mange æder det råt og ukritisk, alene fordi holdningerne af bagvejen går gennem Jasmin gætter jeg på, desværre. Det er ikke Jasmins formål ved alle jo, men grundet Jasmins manglende nuancerethed er det åbenbart resultatet hos nogen at Tanjas holdninger vinder frem og får folk til at blive kritiske overfor prostitution, desværre (også her ) og desværre fordi jeg (og andre) tvivler på grundlaget for hendes påstande.

Det som gjorde mig interesseret af Tanjas og Jasmins tanker var diskussionerne om en vej frem som jeg aldrig set diskuteres før. Og det er altid godt med nye tanker og nye idéer.

Det som nu er ved at skyde idématerialet i sank er det sædvanllige når det kommer til købesex; tendencen til at kaste statistik og viden omkring sig så at man næsten forflyttes til nogen kro i Nyhavn, kl 4 om morgenen år 1965.

Det er desuden aldrig sjovt når en mission bliver hellig og ophører at lytte til ræson og nuancer.. Det ser vi alt for meget af i andre sammenhæng.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

@ Bananas, selvfølgelig er det noget vi burde adressere og problematiserer på en ordentlig og nuanceret måde og jeg har i mange tidligere indlæg netop gjort dette når jeg synes noget blev for rosenrødt herinde.  Det er jo netop ikke det det drejer sig om for mig, at vi skal fritages for noget ansvar. Vi skal være vores ansvar bevidst men jeg og flere andre piger som drenge stiller spørgsmålstegn ved Jasmins løsning på det, dog er hendes indlæg om hvordan vi kan aflæse en GP spot on selvom det heller ikke altid holder.

Men generelt er jeg ikke tilhænger af grove generaliseringer, og slet ikke hvis argumentationen for disse halter og at man konkluderer en masse på et mildest talt løst grundlag og det er også sket i denne debat. Det er såmænd ikke rettet direkte til dig men en forklaring på min holdning og ud fra dit sidste afsnit tror jeg ikke vi er så uenige i det heller.

Det er sådan mit indlæg til dig skulle forstås.

Del dette indlæg

Link til indlæg

3. Nej der er jeg uenig.
Det der afsporer en debat er når man prøver at få en fjer til blive til flere høns, som når du skriver 1 ud af 7 mænd er ligeglad med om det er sex med en handlet kvinde.
UDEN at skrive hvor mange der er blevet spurgt i undersøgelsen og UDEN at tage højde for størrelsen for målgruppen Sexkøbere.
Jeg nævnte også tallene for dig i tidligere indlæg her i tråden, det kommenteret du ikke på..... men tallene viste også at problemet ikke er så stort som du gør det til.

i undersøgelsen alene er det 1000 mænd der intet har imod at knalde en handlet kvinde..... sanktioneret voldtægt kan vi kalde det... for sex-slaver kan vi vist godt blive enige om ikke lige har lysten til det her... 

jeg synes 1 mand med den holdning er et problem.... i undersøgelsen er der 1000 alene.... det kan du ikke se er mange ? 

og hvis vi ganger op med de tal du nævner - lad os bare tage det lave tal 260.000 - så er der 14% = ca 36000 mand der intet har imod at knalde en handlet pige...  

synes du ikke 36000 mand med den holdning er et problem....  og hvis vi så ganger op på verdensplan... synes du så ikke at millioner med den holdning er et problem ? 

Det kan du da ikke mene... synes du jeg gør 36000 mænd der er ligeglade med om de begår sexuelle overgreb til et stort problem.... ?? det ER et stort problem.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Kære Jasmin.

Jeg skal lige have slået noget ind i hovedet med syvtommer søm.

Du mener altså at for at være en stærk afklaret GP'er så skal man modtage sine gæster på ens hjemme adresse?

Jeg har igennem mine 'beskedne' år i branchen været en del på en hel del bordeller.

Jeg mener derfor at mit grundlag for at have en mening om bordellerne er sårn okay ;-)

Jeg mener iøvrigt at dit grundlag ( 3 vagter ? Og en håndfuld mails ) er alt alt for småt.

De der stakler du taler om har jeg endnu til gode at møde.

Jeg har mødt piger i misbrugs problemer på bordellerne - men deres problem har været et misbrug - ikke mændene.

Jeg elsker mine gæstevisitter på bordellerne - stemningen er helt unik.

Eneste problem blandt mange af stederne er den alt for høje dags leje.

Men det ville kunne klares med andet end et forbud imod bordeller.

Med din måde at legalisere branchen på vil der vist næsten kun være dig tilbage som aktiv.

Hvis din mand da ikke flipper ud tilsidst over konstant bimlen på døren af mænd der har 'glemt' dine åbningstider....

Del dette indlæg

Link til indlæg

og hvis vi så ganger op på verdensplan... synes du så ikke at millioner med den holdning er et problem ? 

Hvis du kigger på verdensplan, så er det nok mange mio af mennesker (mænd og kvinder) der ikke har noget problem med at misbruge og udnytte at andre mennesker er nødt til at gøre ting som de virkelig ikke har lyst til, for at få penge nok til at overleve. 

Gu er det et problem med handlede kvinder, men det er et ligeså stort problem med underbetalte tekstilarbejdere i Bangladesh der arbejder under livsfarlige vilkår for at vi kan købe en T-shirt til 25 kr, osv...osv...

Man skulle vel egentlig indføre "fairtrade" stemplet i prostitutions verdenen også.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Jasmin.

Du mener altså at for at være en stærk afklaret GP'er så skal man modtage sine gæster på ens hjemme adresse?

afgjort ikke 

Som jeg skrev tydeligt på side 8 

Den her er  Tanja og mig uenige om, for selvfølgelig mener jeg IKKE at vi skal invitere mænd ind i vores private hjem. Det er livsfarligt. Så det er udelukket. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det kan du da ikke mene... synes du jeg gør 36000 mænd der er ligeglade med om de begår sexuelle overgreb til et stort problem.... ?? det ER et stort problem.. 

Jeg er helt enig i, at det er problematisk at mange mænd giver udtryk for, at de reelt er ligeglad med om pigen er handlet og vel sagtens også omkring pigens ve og vel. Men der hvor jeg så tillader mig at stoppe op og sige "rolig nu" er ved den efterfølgende konklusion: jamen så kan vi pludselig regne ud hvor mænd der bevist udøver overgreb - Det er noget vås, så vil kræve et helvedes arbejde at dokumentere.

Det er nok ingen hemmelighed, at mænds seksualitet på flere områder er markant anderledes end kvinders. Man kan synes det er et problem, at mange mænd betragter et hul for et hul, underforstået at der skal ikke være mange forudsætninger opfyldt før de kan dyrke sex med en kvinde - Sådan er det nu engang. Et eller andet sted er man nok også nødt til at forholde sig til, at en væsentlig årsag til, at mænd gerne køber sex skal findes i "Det er nemt, vil jeg kneppe med konen eller score ude i byen skal jeg et helvedes langt forløb igennem, med måske et tvivlsomt resultat" ok.....det er groft generaliserende, men omvendt er det nok også naivt, at tro at den kategori af mænd, ønsker at bruge en masse ressourcer på at skabe et billede af pigens ve og vel før og efter et køb af en seksuel oplevelse. 

Desværre må jeg også bare sige med min sparsomme indsigt i branchen, at man kan blive slemt slemt overrasket hvis man lykkedes med at skabe sig et billede af pigen/pigerne, eksempelvis via bekendtskaber/venskaber med aktive piger. Kort sagt - Der sælges illusioner - og det adskiller sig ikke fra, at en skuespiller ikke nødvendigvis har samme personlighed som den rolle der spilles.

Alle kan i en vis grad sweet-talkes og selv udfylde hullerne omkring et nyt menneske med ønsketænkning, der er nok bare forskel på graden. Jeg ligger måske nok ovre i spekteret "ja det muligt at en pige giver udtryk for, at uha jeg elsker sex, har styr på mit liv osv osv, men det behøver faktisk ikke at forholde sig således. Og sorry to say "Jeg tillader mig faktisk også at have samme holdning de piger der herinde fremhæver sig som afklarede stærke kvinder. Ja det er muligt. Omvendt vil jeg næppe blive overrasket vil nogle af dem, ved nærmere kendskab ville røbe, at deres liv og bevæggrunde næppe stemmer helt overens med virkeligheden.

Hvor vil jeg så hen med det pis. Jo... hvis man ønsker nogle opstramninger, så skal en kvindens egnethed til at sælge sex, nok ikke baseres på kunderne (i ført stiv pik og bøllehat) men snarere en kompetent instans.

Det vil naturligt udløse en eller anden form for et "nærringsbrev", så man dels kan skille med, og dels fremvise på forlangende. Gør man det er der belæg for, at straffe købere, der handler illegalt. Og det er vel også det specielt Tanja taler om. Der hvor jeg så nok aldrig bliver enig med Tanja er, at når ikke egnede piger, som enten ikke vil have evalueret egnethed eller afviste piger sælger sex, så skal det underligt nok ikke have konsekvenser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Jasmin.

pis citatfunktion... den bliver jeg aldrig gode venner med...  

når men dit første spørgsmål fik jeg med inden det hele forsvandt....  svaret er afgjort nej... det fik jeg skrevet før. 

Jeg har igennem mine 'beskedne' år i branchen været en del på en hel del bordeller.

Jeg mener derfor at mit grundlag for at have en mening om bordellerne er sårn okay ;-)

uden tvivl mere end ok :) 

Jeg mener iøvrigt at dit grundlag ( 3 vagter ? Og en håndfuld mails ) er alt alt for småt.

ok - jeg oplevede at føle mig udnyttet... det er vel i bund og grund nok.

Hvis du ikke føler det er det jo super. Nu er du også en af de stærkere piger og har været med i MANGE år... så du skrider jo nok hvis nogen pisser på dig... 

men du har vel også forladt bordeller over årene fordi du følte de pressede citronen ?? 

De der stakler du taler om har jeg endnu til gode at møde.

Jeg har heller ikke mødt pigerne - kun mailet med dem. 

Jeg har mødt piger i misbrugs problemer på bordellerne - men deres problem har været et misbrug - ikke mændene.

Piger i misbrug er jo heller ikke dem der umiddelbart sætter de strammeste grænser hvis det betyder at de mister indtjening.  Hvordan har disse piger haft det med de ting de har sagt ja til når regnskabet skulle gøres op og de blev clean ?? 

Jeg elsker mine gæstevisitter på bordellerne - stemningen er helt unik.

Fedt :) 

Eneste problem blandt mange af stederne er den alt for høje dags leje.

Ahh - nok ikke det eneste problem. 

Men har du ikke forslag til alternativer for at løse det så - for jo flere alternativer jeg kan komme tilbage med jo bedre. Hvis der er bedre måder at gøre det på så sig til. Vi er all ears :) 

Men det ville kunne klares med andet end et forbud imod bordeller.

Igen - hvordan? Hvis du mener det kan klares anderledes - hvad er så forslaget ? 

Med din måde at legalisere branchen på vil der vist næsten kun være dig tilbage som aktiv.

Ahh - alle der virkelig gerne vil kan også. Du er da en af dem der ville kunne hvis du ville så mon ikke også vi ville se dig på banen :) 

Hvis din mand da ikke flipper ud tilsidst over konstant bimlen på døren af mænd der har 'glemt' dine åbningstider....

Næppe et problem eftersom at svaret til første spørgsmål var klart nej :) 

Men JEG ville flippe ud.... så jorden rystede :):):) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Jasmin

Nu ved jeg jo godt at du kun tager noget af det jeg skriver alvorligt, men...

Som jeg læser din mening, så er du jo godt i gang med at afskaffe dit eget levebrød og lave svenske tilstande.....

Er din forretning i en afviklingsfase efter du er blevet gift?

Pt skider du i egen rede og på os andre!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

¨NO COPYCATS!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...