Hop til indhold
asspassion

Prostituerede har svært ved at stoppe!

Recommended Posts

Jeg har ikke hævdet at kende nogen tal for psykiatrien, Starson. Jeg ved imidlertid, fra nær familie, at man desperat mangler midler i særforsorgen. Og det er alt, jeg har sagt.

GF

Hej GF.

 

Det er ikke rart for dig du har nær familie der er i berøring med psykiatrien. Håber bestemt personen får alt det hjælp som han/hun trænger til.

 

Men nu alle de tal der bliver slynget ud, om hvad alting koster må vi jo konstatere at en stor del af de penge går til løn, uddannelse, materialer, udstyr, lejemål osv osv. alle steder mangler penge. Men tænk hvis nogen sagde til dig, at dit familie medlem ikke kunne få mere hjælp fordi der er en holdning at det koster mange penge. det koster at ansætte kvalificerede folk, og her tror jeg den største del af de penge er brugt 

 

Men specifikt er det så kun denne branche her hvor du opponere, at der bruges for mange penge. For dem som er ansat i exit programmet skal vel også have løn. Når alt bliver gjort op, tror jeg du vil se det samlet budget måske endda ikke er stort når alt er betalt. 

 

Og kunne vi ikke godt slette det særforsorg, det blev heldigvis slettet efterhånden for mange år siden. Idag er det. Den handicappolitiske udvikling fra særforsorg til sektoransvar Normalisering og integration i psykiatrien. Men det er så heller ikke det der debatteres i denne tråd.

 

God søndag til dig.

 

Kk

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Op mod 80-90% af kvinder der går den vej har været udsat for enten incest, overgreb, svigt eller andet oftest i deres barndom. Og hurtigt efter de er startet som GP bliver deres "drug" penge, derfor bliver de ved fordi det er lækkert med masser af kolde kontanter. Andre fordi de søger bekræftelse, fordi de er skadet af de overgreb de har oplevet som børn, og føler at det er deres skyld fordi de ikke var "gode nok".  Vi har alle et "drug"!!!!

http://politiken.dk/debat/ECE1932849/hvorfor-vaelger-nogle-kvinder-prostitution-som-levevej/

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

2 spændende sider - Alle myterne bliver de svaret nej til og det er erfarne folk der står bag kan jeg læse mig frem til - nu har jeg ikke dårlig samvittighed mere

Det var ikke et forsøg på at rykke dig, Morten. Det er en på forhånd tabt sag. Det var mere til ære for andre, der måtte læse om dette.

Så fortsæt du bare med at bekæmpe din dårlige samvittighed. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Op mod 80-90% af kvinder der går den vej har været udsat for enten incest, overgreb, svigt eller andet oftest i deres barndom. Og hurtigt efter de er startet som GP bliver deres "drug" penge, derfor bliver de ved fordi det er lækkert med masser af kolde kontanter. Andre fordi de søger bekræftelse, fordi de er skadet af de overgreb de har oplevet som børn, og føler at det er deres skyld fordi de ikke var "gode nok".  Vi har alle et "drug"!!!!

http://politiken.dk/debat/ECE1932849/hvorfor-vaelger-nogle-kvinder-prostitution-som-levevej/

 

Øhhh...hvad så med mænd som har været udsat for overgreb......ender de så også som Prostituerede?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhhh...hvad så med mænd som har været udsat for overgreb......ender de så også som Prostituerede?

Nej de bliver ofte destruktive og adfærdsafvigende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhhh...hvad så med mænd som har været udsat for overgreb......ender de så også som Prostituerede?

 

 

Nogle gør vel....

 

Men jeg tror, man skal se lidt bredere på ordet 'overgreb'....

 

Det er jo ikke nødvendigvis sådan, at man er blevet voldtaget eller seksuelt misbrugt eller udsat for incest. Mange 'sårbare sjæle' har været udsat for omsorgssvigt, neglect og måske seksualgrænseoverskridende adfærd fra omgangskreds (fætter, ven, håndboldtræner) og det uden den opbakning fra familien, der måske har været splittet eller helt uden almindelige ressourcer og overskud.

 

Det skaber 'brændte børn', der ofte både som unge men også som voksne er grænsesøgende og har svært ved at navigere socialt.

 

Og for piger/kvinder kan manglende tiltro til egne evner gøre dem særligt sårbare overfor for seksuel udnyttelse.

 

Underkastelse af (tilsyneladende) stærke mænd og hvad dermed følger er vel ikke et helt ukendt fænomen.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle gør vel....

 

Men jeg tror, man skal se lidt bredere på ordet 'overgreb'....

 

Det er jo ikke nødvendigvis sådan, at man er blevet voldtaget eller seksuelt misbrugt eller udsat for incest. Mange 'sårbare sjæle' har været udsat for omsorgssvigt, neglect og måske seksualgrænseoverskridende adfærd fra omgangskreds (fætter, ven, håndboldtræner) og det uden den opbakning fra familien, der måske har været splittet eller helt uden almindelige ressourcer og overskud.

 

Det skaber 'brændte børn', der ofte både som unge men også som voksne er grænsesøgende og har svært ved at navigere socialt.

 

Og for piger/kvinder kan manglende tiltro til egne evner gøre dem særligt sårbare overfor for seksuel udnyttelse.

 

Underkastelse af (tilsyneladende) stærke mænd og hvad dermed følger er vel ikke et helt ukendt fænomen.

Det med rødt. 

Mener du her kvinder eller mænd, eller generelt? 

Jeg mener at kvinder reagere sådan som du beskriver, hvor mænd mere har tendens til at "slå vild om sig" og hævne sig via stråmænd. De lader deres frustration få luft via irrationelle handlinger, er min påstand. 

Ass spørger jo specifikt til mænds reationer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej nej...min kommentar var mere generel.

 

Men klart det er da et studie værd, HVAD der gør, at den 'brændte pige' vælger (frit eller under pres fra omgivelserne) prostitution.

 

For som kvinden fra KFUK i linket fra Politiken (2013) ovenfor siger, så er der jo også kvinder, der IKKE ender i prostitution, selv om de på samme måde har oplevet omsorgssvigt etc...

 

Jeg tror da på, at ens seksuelle opfattelse, frigørelse af traditionelle mere konservative normer og syn på 'krop' spiller ind.... kropssynet kan så være blevet 'forvrænget' af oplevelser i opvæksten, men alt her i livet er jo resultatet af en 'cocktail' af påvirkninger og valg - bevidste som ubevidste.

 

Og er da nok rigtigt nok, at drenge og mænd, ofte kan reagere fysisk i stedet....det vil jeg så også kalde 'grænsesøgende'...

 

Homoseksuelle eller biseksuelle drenge der søger accept er omvendt måske lette ofre for 'sugardaddies'....Who knows?!

 

 

 

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej nej...min kommentar var mere generel.

 

Men klart det er da et studie værd, HVAD der gør, at den 'brændte pige' vælger (frit eller under pres fra omgivelserne) prostitution.

 

For som kvinden fra KFUK i linket fra Politiken (2013) ovenfor siger, så er der jo også kvinder, der IKKE ender i prostitution, selv om de på samme måde har oplevet omsorgssvigt etc...

 

Jeg tror da på, at ens seksuelle opfattelse, frigørelse af traditionelle mere konservative normer og syn på 'krop' spiller ind.... kropssynet kan så være blevet 'forvrænget' af oplevelser i opvæksten, men alt her i livet er jo resultatet af en 'cocktail' af påvirkninger og valg - bevidste som ubevidste.

 

Og er da nok rigtigt nok, at drenge og mænd, ofte kan reagere fysisk i stedet....det vil jeg så også kalde 'grænsesøgende'...

 

Homoseksuelle eller biseksuelle drenge der søger accept er omvendt måske lette ofre for 'sugardaddies'....Who knows?!

Jeg tror nu også det er meget få forulempede piger der bliver glædespiger. 

Men meget mere interessandt er Ass spørgsmål. 

Jeg har set nogle reaktioner fra mænd,  hvor jeg har undret mig meget, og filosoferet over hvad baggrunden for deres handling var. 

Nå nok om det, det var blot lidt filosoferen på en smuk dag. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhhh...hvad så med mænd som har været udsat for overgreb......ender de så også som Prostituerede?

 

 

mange bliver dysfunktionelle og gemmer sig væk eller får arbejde et sted hvor de selv kan overgribe hvis de ikke får hjælp

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror nu også det er meget få forulempede piger der bliver glædespiger. 

 

 

godt at du tror - jeg vil også håbe det - men jeg tror at virkeligheden er en anden 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er stødt ind i en del piger som har været misbrugt, og som har arbejdet i sex brancnen.

 

Det er meget svært at forstår hvorfor de vælger sex brancen, frem for en psykolog!......hvad er det for et behov som søges dækket.....er det trykhed?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er stødt ind i en del piger som har været misbrugt, og som har arbejdet i sex brancnen.

 

Det er meget svært at forstår hvorfor de vælger sex brancen, frem for en psykolog!......hvad er det for et behov som søges dækket.....er det trykhed?

 

et menneske kan ikke pludseligt stoppe med at gøre det som andre anser for normalt - i dette tilfælde overgrebet - blot fordi at andre mennesker syntes at nu må det stoppe - derfor hjælper psykologer og terapeuter ikke her - jeg ved desværre ikke hvad der skal til - måske ligger det så hårdt i opvæksten at de er blevet overgrebet - jeg må indrømme at jeg har tilgode at møde en glædespige der ikke har været overgrebet eller voldtaget - måske kommer det en dag

Redigeret af Morten1981

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er stødt ind i en del piger som har været misbrugt, og som har arbejdet i sex brancnen.

 

Det er meget svært at forstår hvorfor de vælger sex brancen, frem for en psykolog!......hvad er det for et behov som søges dækket.....er det trykhed?

Der er så uendeligt mange ting der er svære at forstå, når det gælder menneskets reaktioner. 

Hvorfor reagerer nogle mænd som små forkælede drenge når de ikke får deres ønske opfyldt? ( Se bla nogle af de seneste tråde om dette her på EG, der er også nogle gamle der er spændende i denne forbindelse) 

Vi kender det jo alle, prøv selv at tænke tilbage på nogle af dine reaktioner- der er da et par stykker af mine jeg er flov over! Sådan har du der sikkert også?

 

Nej pigerne søger ikke tryghed, og det er netop det der udnyttes af en bestemt type mænd, der enten har et vist kendskab eller kan fornemme noget skjult, som de så forsøger at drage fordel af, ofte med store konsekvenser for den forfulgte. Pigerne søger bekræftelse, eller de er blot ved at springe ud som den blomst de så længe har skjult i deres indre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogle gør vel....

 

Men jeg tror, man skal se lidt bredere på ordet 'overgreb'....

 

Det er jo ikke nødvendigvis sådan, at man er blevet voldtaget eller seksuelt misbrugt eller udsat for incest. Mange 'sårbare sjæle' har været udsat for omsorgssvigt, neglect og måske seksualgrænseoverskridende adfærd fra omgangskreds (fætter, ven, håndboldtræner) og det uden den opbakning fra familien, der måske har været splittet eller helt uden almindelige ressourcer og overskud.

 

Det skaber 'brændte børn', der ofte både som unge men også som voksne er grænsesøgende og har svært ved at navigere socialt.

 

Og for piger/kvinder kan manglende tiltro til egne evner gøre dem særligt sårbare overfor for seksuel udnyttelse.

 

Underkastelse af (tilsyneladende) stærke mænd og hvad dermed følger er vel ikke et helt ukendt fænomen.

Hej Mcqueen.

 

Jeg er ikke uenig i de ting du skriver her. kan supplere lidt. Man kan ikke sige fordi man har været udsat for et grove overgreb, at man så partout bliver GP eller gigolo (men kan heller ikke udelukke, at det kan være en faktor for nogen). Men ja det kan skabe og ofte skaber det grænsesøgende, afvigende og sociale udfordringer. De drenge jeg har arbejdet med, har haft mange ting i bagagen. og virkelig været grænseoverskridende i dette tilfælde overfor pigerne. vi så som sådan ikke de samme ting hos pigerne vi havde.Men drengene viste det i sprogbrug, en form for stalking de prøvede, at finde ud af hvad pigerne lavede ja de kunne ikke lade dem være i fred. De havde i den grad svært ved at få et nej fra pigerne. ja de kunne blive meget nedladende, onde gemene, ja i yderste konsekvens lave overgreb det er set.

 

Min erfaring siger mig at, drenge der har været udsat for seksuelle eller andre overgreb ofte vælger tit at spille en stereotyp rolle, eller de skifter mellem flere meget afgrænsede roller. De får en magt. Og de nyder at se andre lider under det de gør. Fx stalkeren. Han ringer, møder op hvor han ved offeret er, Han er nederdrægtig i den måde han agere på. Med det ene formål kun får at såre. Ja kan han ikke få hende, skal andre ikke have hende groft sagt. 

 

Deres identitet er som en frakke (skal vi bruge en metefor). De mærker ikke indefra, hvad det vil sige at hvile i en Drenge/mande identitet. Stereotypen kan være, at de optræder offeragtige og hele tiden kommer i situationer, hvor de skal ofre sig for andre, eller hvor de bliver udnyttet. Stereotypen kan også være, at de opfører sig meget machoagtigt. Hvis vi tager en gruppe som "de hårde drenge" så ville jeg tage for givet, at en stor del af dem har været udsat for alvorlige fysiske indgribende overgreb i deres liv. Ja generalisere måske meget her men et eller andet er der sket. Derfor skriver jeg det som jeg ser det.

Det er jo ikke svært at se, hvordan de finder en identitet og tilpasser sig noget meget firkantet. igen min erfaring.

 

Disse drenge/mænd behøver ikke at blive seksuelle krænkere, men det kan de selvfølgelig blive.Jeg tænker når mænd/drenge er afstumpede rammer de ofte andre for, at få det bedre  Det er et forsøg på at mestre den ydmygelse, de selv har oplevet. Selvfølgelig en helt afstumpet holdning at have. men de kender ikke til andet. 

ved ikke om det er det Asspassion gerne vil vide.  ja det er måske også et indlæg til Lady cherie´s tråd.

 

Ha en dejlig torsdag Mcqueen.

 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

et menneske kan ikke pludseligt stoppe med at gøre det som andre anser for normalt - i dette tilfælde overgrebet - blot fordi at andre mennesker syntes at nu må det stoppe - derfor hjælper psykologer og terapeuter ikke her - jeg ved desværre ikke hvad der skal til - måske ligger det så hårdt i opvæksten at de er blevet overgrebet - jeg må indrømme at jeg har tilgode at møde en glædespige der ikke har været overgrebet eller voldtaget - måske kommer det en dag

Det med rødt. 

Nå ok, der mistede du al troværdiged i mine øjne. 

Enten har du aldrig besøgt en glædespige ( det er nok den jeg hælder mest til) eller også opsøger du bevist dem du tror er handlede, og accepter din opfattelse som sandheden. Det er simpelthen for spinkelt Morten. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg må indrømme at jeg har tilgode at møde en glædespige der ikke har været overgrebet eller voldtaget - måske kommer det en dag

Så du har simpelthen stillet det spørgsmål til alle de piger, du har købt sex af?

"Nå, har du så i øvrigt været udsat for overgreb eller voldtægt?" :huh:

Og endnu mere mærkeligt er det, hvis alle dem du har besøgt har svaret, ja det kan du lige tro.

Din troværdighed (den lille del der nu var tilbage) er da totalt røget med den udtalelse. Du er jo i virkeligheden kun herinde for at sprede grumme fordomme om kvinder i branchen!

Jeg har aldrig været udsat for voldtægt eller overgreb... Men sådan nogle korstog som du, og mennesker som dig fører, føles til gengæld lidt som et overgreb. Så er der lidt mere til din "samvittighed".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

jeg må indrømme at jeg har tilgode at møde en glædespige der ikke har været overgrebet eller voldtaget - måske kommer det en dag

 

Du må enten komme de forkerte steder eller også bliver du qua din profession opsøgt af en bestemt slags piger.

Del dette indlæg


Link til indlæg

..... jeg må indrømme at jeg har tilgode at møde en glædespige der ikke har været overgrebet eller voldtaget - måske kommer det en dag

 

Øhhh, så vil jeg da gerne spørge:

 

1) hvor langt har du været omkring i branchen?

2) hvor længe har du bevæget dig i dette "skumle" univers?

3) Stammer din erfaring fra kvarteret omkring Hovedbanen i København?

4) Er der ikke en stor lighed imellem dig, Morten, og Titmand?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har aldrig været udsat for voldtægt eller overgreb... Men sådan nogle korstog som du, og mennesker som dig fører, føles til gengæld lidt som et overgreb. Så er der lidt mere til din "samvittighed".

 

Det glæder mig at høre - og tænker dog ikke at du er så nærtagen at min mening kan genere det positive livssyn du strør omkring herinde 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhhh, så vil jeg da gerne spørge:

 

1) hvor langt har du været omkring i branchen?

2) hvor længe har du bevæget dig i dette "skumle" univers?

3) Stammer din erfaring fra kvarteret omkring Hovedbanen i København?

4) Er der ikke en stor lighed imellem dig, Morten, og Titmand?

 

 

1) Jeg har været sammen med 4 af de piger der ligger under anmeldelser 

2) alt for længe

3) også der - og der snakker vi istedgade der er flere steder der er gode nok

4) Spørg titman - så vidt jeg så for nylig så er han black, jeg er stadig hvid

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så du har simpelthen stillet det spørgsmål til alle de piger, du har købt sex af?

"Nå, har du så i øvrigt været udsat for overgreb eller voldtægt?" :huh:

Og endnu mere mærkeligt er det, hvis alle dem du har besøgt har svaret, ja det kan du lige tro.

Din troværdighed (den lille del der nu var tilbage) er da totalt røget med den udtalelse. Du er jo i virkeligheden kun herinde for at sprede grumme fordomme om kvinder i branchen!

Jeg har aldrig været udsat for voldtægt eller overgreb... Men sådan nogle korstog som du, og mennesker som dig fører, føles til gengæld lidt som et overgreb. Så er der lidt mere til din "samvittighed".

 

Så kom bedstemor lige og slog i bordet :-P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...