Hop til indhold
asspassion

Prostituerede har svært ved at stoppe!

Recommended Posts

Hvilken holdning, Sara?

Jeg mener ikke, at det er i orden at bruge et gigantbeløb på prostituerede, som så mangler andre steder, hvor der er et skrigende behov.

Det er et frit valg, om man vil sælge sex og hvad deraf følger. Hvis man får problemer, må man stille sig op i køen som alle andre og benytte sig af de allerede eksisterende muligheder.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm.... så længe der er mennesker i Danmark, der prostituerer sig af nød snarere end af lyst, er der vel nok brug for exit-programmer.

Jeg tror på, prostitution kan være både fysisk og psykisk hårdere end så mange andre brancher.
Og så er der det, at prostitution lever i en gråzone i Danmark. Der er jo ikke nogen ordenlig fagforening, der forhandler vilkår for sexarbejderne. Det vil de fleste sexarbejdere sikkert også betakke sig for, fordi de ser sig selv som selvstændige. Men det betyder, at man er meget alene som prostitueret, hvis der opstår problemer ifm. jobbet.

I sidste ende kan det i øvrigt vise sig at blive meget dyrere for samfundet end de 46 mio. kr., hvis nu f.eks. bare 50 sexarbejdere, som kunne have gennemført et exit-program, i stedet skal igennem et forløb i psykiatrien pga. skader opstået ifm. jobbet.

Så jeg er ikke enig i kritikken af exit-programmer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er et frit valg, om man vil sælge sex og hvad deraf følger. Hvis man får problemer, må man stille sig op i køen som alle andre og benytte sig af de allerede eksisterende muligheder.

GF

 

Jeg er egentlig ret enig i dette synspunkt.

 

Lidt kynisk sagt, så virker det modsigende når man anerkender prostitution som lovligt erhverv, for derefter at laste 46 mill i et projekt, som helst skal få kvinderne til at stoppe..??

 

Så brug dem dog på at udvikle nogle regler og klare retningslinjer for de piger som vælger at forsørge sig selv via købesex.

 

VH Ludvig.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg føler ikke rigtigt, at jeg kan bidrage med mere til debatten med dig DETH, for der er falske lodder i vægtskålen, synes jeg.

Sexafhængighed - come on! Hvad har det overhovedet med denne debat at gøre?

GF

Hvilke falske lodder skulle det være?

Hvis du ikke kan se hvad det kan have med debatten at gøre siger det vist mest om dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du ikke kan se hvad det kan have med debatten at gøre siger det vist mest om dig.

Ja, det gør det - det siger om mig, at jeg er i stand til holde mig til emnet uden at komme med falske analogier og blande æbler og bananer.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Kunne man måske forestille sig at der kunne være nogle piger som kunne bremses i evt at nå psykiateren/ evt en indlæggelse?

Stoppes fra at udvikle et misbrug?

De behandlings modeller koster endnu flere penge.

Jer modstandere af at vi alle via skattekronerne skal være med til at betale for en evt behandling.... Besøger i piger?

Kan i virkeligt sige med hånden på hjertet 'bare ærgeligt' du har selv valgt det her, tag dig sammen?

Jeg siger ikke at Exit nødvendigvis er det rigtige.... Eller at prisen er okay.

Men behovet er der.

Jeg personligt kender til 3 piger som endte med et selvmord.

De kunne have været hjulpet.

Men der var kun kompetencecentret.

Og de er super dygtige, men har intet at skulle have sagt hos kommunerne osv.

Kald mig naiv men jeg holder meget af tanken om at vi som samfund hjælper så mange vi kan.

Og jeg får ærlig talt mere ondt i numsen over hvor meget folketinget koster end over pengene til Exit.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan forestille sig alt.

Jeg synes jo også, der er så uendelig mange dejlige muligheder for offentlige projekter og udgifter, som kan begrundes med den skønne ide om "vi som samfund" (læs her: statskassen eller kommunekassen som vores allesammens mor og problemknuser) "hjælper så mange, vi kan".

Problemet er bare, at der ikke er penge til det, og at midlerne går fra andre og vigtigere ting.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det gør det - det siger om mig, at jeg er i stand til holde mig til emnet uden at komme med falske analogier og blande æbler og bananer.

GF

Næææ det siger du ikke kan se længere end din egen næsetip. Er enig med dig at samfundet ikke skal tage sig af alt og alle div problemer der er. Det jeg ser som problemet med hvad samfundet tager sig af i dag, er ikke dem der har brug for hjælp, mere dem der får hjælp uden at have brug for det. Der kan vi finde alle de penge der mangler andre steder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næææ det siger du ikke kan se længere end din egen næsetip.

Det er ikke en ordentlig måde at debattere på.

Jeg stopper her i forhold til dig.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Man kan forestille sig alt.

Jeg synes jo også, der er så uendelig mange dejlige muligheder for offentlige projekter og udgifter, som kan begrundes med den skønne ide om "vi som samfund" (læs her: statskassen eller kommunekassen som vores allesammens mor og problemknuser) "hjælper så mange, vi kan".

Problemet er bare, at der ikke er penge til det, og at midlerne går fra andre og vigtigere ting.

GF

 

Vrøvl statskassen bugner af penge :P

De små 50 millioner som bliver brugt på EXIT programmet gør vel næppe at vi går fallit.

Redigeret af titman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vrøvl statskassen bugner af penge :P

De små 50 millioner som bliver brugt på EXIT programmet gør vel næppe at vi går fallit.

Suk.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Altså, vi kunne jo i princippet godt undvære den Metroring og så hjælpe et par sexarbejdere! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså, vi kunne jo i princippet godt undvære den Metroring og så hjælpe et par sexarbejdere! :D

Ja, eller indføre lidt brugerbetaling i sundhedsvæsenet, eller forhøje skatterne eller afskaffe den helt gratis undervisning i folkeskolen, gymnasierne og på de videregående uddannelser. Der er mange muligheder for at skaffe endnu flere penge til den slags programmer. :-)

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke en ordentlig måde at debattere på.

Jeg stopper her i forhold til dig.

GF

Helt iorden du mener det. Skal prøve at pakke det anderledes ind næste gang med div fine ord. 

Forsat god lørdag :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Altså, vi kunne jo i princippet godt undvære den Metroring og så hjælpe et par sexarbejdere! :D

Væk med Metroringen og andet bavl fuldstændig enig!!

Så synes jeg fandeme vi skal lave en ordentlig Knaldekasse til Havnebumsen!!! For det er dæleme en Kasse der trænger til at blive varetaget efter de sidste par dages udplyndring!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Væk med Metroringen og andet bavl fuldstændig enig!!

Så synes jeg fandeme vi skal lave en ordentlig Knaldekasse til Havnebumsen!!! For det er dæleme en Kasse der trænger til at blive varetaget efter de sidste par dages udplyndring!

 

Kan du ikke bare aflevere et par ølkasser?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt iorden du mener det. Skal prøve at pakke det anderledes ind næste gang med div fine ord.

Forsat god lørdag :-)

Det behøver du ikke. Du skal bare gå efter bolden og ikke manden.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Suk.

 

Jamen du bliver ved med at fylde os med dit neo-liberale vås.

Du er typen, der æder alt råt, hvad du hører fra højrefløjen i dansk politik. 

Som Bly også er inde på, så er det et spørgsmål om prioriteringer og politisk villighed. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Titman

Skal vi ikke bare konstatere, at vi ikke er enige?

Jeg sådan set hele tiden sagt én bestemt ting, nemlig at det efter min mening er et enormt beløb til et lillebitte problem, som går fra andre og vigtigere sager. Hvis det synspunkt skal medføre nedsættende skældsord og personlige angreb fra din side, så er der ingen grund til fortsat kommunikation.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kan du ikke bare aflevere et par ølkasser?

Nu er i Damer sgu ikke ligefrem billige. Så vil da få hold i ryggen af at slæbe alle de Ølkasser

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det behøver du ikke. Du skal bare gå efter bolden og ikke manden.

GF

Det begyndte du rigtig nok selv med, uden jeg blev synderligt fornærmet, men fred være med det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Kunne man måske forestille sig at der kunne være nogle piger som kunne bremses i evt at nå psykiateren/ evt en indlæggelse?

Stoppes fra at udvikle et misbrug?

De behandlings modeller koster endnu flere penge.

Jer modstandere af at vi alle via skattekronerne skal være med til at betale for en evt behandling.... Besøger i piger?

Kan i virkeligt sige med hånden på hjertet 'bare ærgeligt' du har selv valgt det her, tag dig sammen?

Jeg siger ikke at Exit nødvendigvis er det rigtige.... Eller at prisen er okay.

Men behovet er der.

Jeg personligt kender til 3 piger som endte med et selvmord.

De kunne have været hjulpet.

Men der var kun kompetencecentret.

Og de er super dygtige, men har intet at skulle have sagt hos kommunerne osv.

Kald mig naiv men jeg holder meget af tanken om at vi som samfund hjælper så mange vi kan.

Og jeg får ærlig talt mere ondt i numsen over hvor meget folketinget koster end over pengene til Exit.

Trine!

 

Jeg ønsker personligt det bedste for de omtalte piger i dit indlæg. 

 

Samtidig er jeg lidt rystet når du fortæller hvor mange piger der i virkeligheden har hårdt brug for hjælp. Hvis du alene kender til 3 selvmord, samt mange med nedture og følgende misbrug af alverdens stimulanser, samt at lovgiverne har søsat et hundedyrt projekt for at hjælpe jer..!! Er det så stadigvæk rimeligt og anerkende prostitution som lovligt erhverv: :???:?

 

Hvis prostitution gør mere skade end gavn for størstedelen af branchens aktive, er det da på ingen måde ansvarligt med erhvervet som lovligt. Jeg håber aldrigt vi får et forbud, men jeg kan da godt komme i tvivl hvis elendigheden er så stor som jeg opfatter i dine indlæg.

 

Var det så ikke bedre at pengene blev brugt til aflønning af en gruppe håndplukkede mennesker fra branchen, fra jura'en og fra skat osv, som i samarbejde med en prostitutionsvenlig regering, vil arbejde målrettet på at finde nogle vilkår som gør livet som glædespige tåleligt..? Her er rigeligt og ta fat på.

 

De piger som prostitution har skadet, skal selvfølgelig ha' hjælp. jeg havde bare hellere set at hjælpen var kommet fra en organisation som i selv havde stablet på benene ved at stå sammen, og ved at indbetale til i fællesskab. 

 

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det begyndte du rigtig nok selv med, uden jeg blev synderligt fornærmet, men fred være med det.

Det er forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...