Hop til indhold
asspassion

Prostituerede har svært ved at stoppe!

Recommended Posts

Titman

Skal vi ikke bare konstatere, at vi ikke er enige?

Jeg sådan set hele tiden sagt én bestemt ting, nemlig at det efter min mening er et enormt beløb til et lillebitte problem, som går fra andre og vigtigere sager. Hvis det synspunkt skal medføre nedsættende skældsord og personlige angreb fra din side, så er der ingen grund til fortsat kommunikation.

GF

 

Jeg er heller ikke enig med dig Good Fun.

Det er faktisk et lillebitte beløb, hvis det kan hjælpe med til at hindre, at det lillebitte problem vokser sig enormt stort, og dermed kommer til at koste samfundet mange, mange flere penge.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er heller ikke enig med dig Good Fun.

Det er faktisk et lillebitte beløb, hvis det kan hjælpe med til at hindre, at det lillebitte problem vokser sig enormt stort, og dermed kommer til at koste samfundet mange, mange flere penge.

Jeg er klar over, at du og andre synes, at det ikke er mange penge. Sådan er vi jo forskellige.

Din forudsætning om, at de hidtidigt forbrugte 46 mio. kr. forhindrer en masse udgifter et andet sted på et senere tidspunkt er umulig at verificere.

Fraværet af tal og sikre fakta gør diskussionen vanskelig.

Jeg skal ikke trætte med en gentagelse af mine principielle synspunkter om det frie valg, problemets relativt set ringe vigtighed og sexsælgerens adgang til at stille sig op i samme kø som andre. :-)

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

En strøtanke som ikke er nærmere gennemtænkt!!!

Men hvis Prostitution trækker så mange spor.. Selvmordsforsøg og hvad der ellers er skrevet. Nogle Piger skulle nok ikke have været i branchen i første omgang, simpelthen ikke egnede.

Måske man kunne afhjælpe mange af problemerne, ved at kræve man havde en form for Licens for at måtte være Prostitueret. Hvor man skulle findes egnet, for at måtte slå sig ned som Prostitueret. Spørgsmålet er selvfølgelig om det kan lade sig gøre at stemple en pige egnet eller ej.

De færreste Mænd ønsker nok at besøge at besøge en Pige, hvis besøget nærmest kan bringe hende på selvmordets rand. Personlig ville jeg hellere undvære sex end være medvirkende til det. Er da også skide synd for Pigebarnet, hvis hun bliver bragt i en sådan situation

Del dette indlæg


Link til indlæg

Havnebumsen

Gudskelov at vi har SugarDaters så. Det kan fungere som en slags erhvervspraktik/lærlingeplads, hvor man kan snuse til erhvervet og se, om det er noget.

Efter majoritetstankegangen i denne tråd skulle SugarDaters vel egentlig have et ordentligt statstilskud, fordi de gennem deres screening må antages at forebygge rigtig mange ulykkelige skæbner. :-)

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

En strøtanke som ikke er nærmere gennemtænkt!!!

Men hvis Prostitution trækker så mange spor.. Selvmordsforsøg og hvad der ellers er skrevet. Nogle Piger skulle nok ikke have været i branchen i første omgang, simpelthen ikke egnede.

Måske man kunne afhjælpe mange af problemerne, ved at kræve man havde en form for Licens for at måtte være Prostitueret. Hvor man skulle findes egnet, for at måtte slå sig ned som Prostitueret. Spørgsmålet er selvfølgelig om det kan lade sig gøre at stemple en pige egnet eller ej.

De færreste Mænd ønsker nok at besøge at besøge en Pige, hvis besøget nærmest kan bringe hende på selvmordets rand. Personlig ville jeg hellere undvære sex end være medvirkende til det. Er da også skide synd for Pigebarnet, hvis hun bliver bragt i en sådan situation

 

En legalisering af hvervet og f.eks. statskontrollerede (undskyld Good Fun ;) ) bordeller med tilknyttet sundhedspersonale og i det hele taget ordnede forhold ligesom der er det i alle andre liberale erherv, ville efter min mening være en god læsning.

Her tænker jeg blandt andet på de sygdomsprovokerende faktorer som dobbeltliv, vold, trusler, krænkelser, tilstedeværelse af kønssygdomme som alle kunne elimineres eller i hvert fald mindskes væsentligt, hvis prostitutionsbranchen havde samme vilkår som øvrige liberale erhverv.

Men denne løsning er den rene utopi i Danmark, hvor man stadig diskuterer kriminalisering af branchen og/eller kunderne, og højst kan mande sig op til at etablere exit-programmer, kompetencecentre og væresteder for prostituerede.

 

Redigeret af Heino

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg har da heldigvis mødt en kæmpe overvægt at glade,afklarede piger.

Jeg siger egentligt bare at der altså findes piger som har det svært og som på en eller anden måde har brug for hjælp.

Ved at ulovliggøre branchen vil man bare opleve en del flere piger som stadig vil lave det her - men som vil blive stresset, traumatiseret osv.

Desværre er noget at det vi stadig slås med føleser som skyld og skam osv.

Det er ikke pga jer gæster.

Men ene og alene pga løgnen over for familie, børn osv.

Og ej at forglemme samfundets syn på os.

De ting kan godt gøre at man kan have svært ved at bede om hjælp.

Jeg mener ihvertfald bare at det kræver en stærk psyke at være prostitueret.

Og det er ikke for alle.

Og dem som bliver fanget i det helt afgjort skal have hjælp.

Det havde nu ærlig talt klædt beslutningstagerene at tage SIO med på råd omkring Exit og hvad der evt kunne gøres bedre osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan forestille sig alt.

Jeg synes jo også, der er så uendelig mange dejlige muligheder for offentlige projekter og udgifter, som kan begrundes med den skønne ide om "vi som samfund" (læs her: statskassen eller kommunekassen som vores allesammens mor og problemknuser) "hjælper så mange, vi kan".

Problemet er bare, at der ikke er penge til det, og at midlerne går fra andre og vigtigere ting.

GF

Hvad er din holdning til afhjælps programmer for veteraner (tidl. prof. soldater)? Redigeret af McQueen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvad er din holdning til afhjælps programmer for veteraner (tidl. prof. soldater)?

 

Hvad har det med denne debat at gøre?????  Langt de fleste indlæg på det seneste er vel komplet irrelevante.i forhold til oplægget til denne tråd???

 

Men sådan skal måske være på EG fremover, eller ?

Redigeret af smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad har det med denne debat at gøre????? Langt de fleste indlæg på det seneste er vel komplet irrelevante.i forhold til oplægget til denne tråd???

Men sådan skal måske være på EG fremover, eller ?

Du kan ikke se det?

Good Fun mener man i højere grad må lade folk stå med ansvaret for løsninger af deres problemer, som konsekvens af egne frie valg!

Derfor spørgsmålet ...

Hedder en perspektivering

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvad GF's holdning er til de programmer, som skal hjælpe hjemløse er. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvilke andre områder inden for satspuljeordningen, der trænger mere end de prostituerede og hvorfor?

Del dette indlæg


Link til indlæg

McQueen og Titman

Jeg kender ikke noget til de "programmer", I nævner.

Støtte til veteraner, der har gjort skarp tjeneste i forsvaret, er jo naturligt, ligesom støtte til politibetjente, der har været undercover eller i en skarp situation.

Hjælp til hjemløse lyder fornuftigt.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson

Jeg kender ikke kasserne i den ordning, du nævner. Men jeg siger igen: Forsorgen for psykisk handicappede mangler desperat penge.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Denne tråd er ved at degenerere til en politisk diskussion om alt mellem himmel om jord. Min viden og mine evner strækker ikke til at debattere alle de emner. Jeg er ikke politiker.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Starson

Jeg kender ikke kasserne i den ordning, du nævner. Men jeg siger igen: Forsorgen for psykisk handicappede mangler desperat penge.

GF

Hvilke områder, omfattet af satspuljeordningen, mangler ikke desperat penge?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg ved ikke om Exit ender med at være det evigt saliggørende 'program' som rammer spot on hvad pigerne som ønsker hjælp har brug for.

Men det er for mig logisk at et nyt program koster penge at starte op.

Om prisen er den rigtige i forhold til hvad det ender med at 'kunne' ved jeg heller ikke.

Men jeg ved 1000% sikkert at der er et behov for et program som er 'styret' at div kommuner/staten.

De har en direkte adgang til div offentlige hjælpe muligheder.

Såsom evt bolig, kontanthjælp, psykologer osv.

Jeg gentager endnu engang - jeg ved ikke om jeg syntes at prisen er rimelig.

Men jeg anerkender behovet for programmet.

Iøvrigt mener jeg at kampen for de rigtige vilkår for pigerne burde bakkes op økonomisk også.

Jeg har mødt en del gamle piger i løbet af årene som er endt som teledamer osv.

De er dæleme nogle bitre mandehadske fruentimmere.

Så fordi at der sidder et MEGET lille udsnit af piger herinde og skriver med, så udgør de altså ikke et bredt udsnit af branchen.

Jeg er ikke fortaler for Exit, liva eller lign.

Jeg mener bare at der burde/skal være et tilbud som kan tage hånd om de i forvejen meget skrøbelige piger som aldrig burde være stoppet...

Trine -

Vi er total enig som for det meste her Trine..

Igennem de snart 10 år i branchen, har og gør jeg til dagligt set/ ser kvinder der gerne vil og burde ud af jobbet. Kvinder der er stærke, (ellers var de her ikke, eller ikke i stand til at fortsætte,) men som mange af os lever et dobbeltliv og derfor ikke har mulighederne for den rette hjælp og opbakning til at stoppe. Det der måske skulle været ( klassisk udsagn) " kun et år" i branchen til at komme ovenpå økonomisk eller bare lige prøve grænser af, jeg får mit store sexbrhov tilfredsstillet udsagn, bliver til mange år...

Hvad det gør og ikke gør ved en, er vel forskelligt som alt andet, men jeg tænker ikke ,at det at leje sin krop ud, sælge en ydelse igennem flere år, nødvendigvis går forbi uden ar/ påvirkning ved alle...Spørgsmålet er vel så, hvordan kommer man videre, hvor får man den rette og kompentente hjælp ( ved godt vi har SIO, kompentancecenteret osv, men vi mangler ex piger i stor stil i de organisationer der) så kvinderne kan komme godt videre?

Så hvad er så skide slemt ved ,at bruge lidt mønt her? Vi bruger så rigeligt på div udefrakommende faktore og andre tiltag ,der intet formål har, frem for, at hjælpe på mange andre områder - bla her.. Tror vi skal huske, at det, at leve et dobbeltliv, kan vanskeliggøre processen i exit fra branchen betydeligt for rigtig mange. Hvor går de hen, hvem støtter og hjælper i beslutningen og bagefter?

Har ligesom Trine kendskab til en del, der har udtalt at det var det bedste valg de havde gjort i årevis og måske nogensinde for dem selv, og overraskelsen over hvad der kom af issues bagefter , trods det rette valg.

Om jobbet er enten lykken eller det modsatte,så mener jeg da, at begge beslutninger skal der støttes op omkring. Hvem ved bedre end de der har prøvet på egen krop og sjæl og mon ikke tiltaget er lavet netop pga det stigende behov for hjælp derude ?

Jeg piller ved illiotionerne og glansbilledet nu og ved, at selv folk tæt på mig og andre ikke sådan rigtig forstår det her, så hvorfor skulle det være anderledes herinde, men mener ikke projektet skal nedprioteres pga uvidenhed eller eget menneskesyn.

Med fare for, at lyde som en vis dame,for alle herinde også hade Line gruppen, så vil jeg lige sige, at jeg har støtten fra nære til den dag hvor jeg trækker det sidste gummi af , så jeg er fortrøstningsfuld og afklaret, jeg er stærk og har stadigvæk et godt bijob, men hvad med de der ingen netværk og tætte realitioner har? For en stor del, er dette job alt de har og har prøvet, samt en stor del af deres kontaktflade kommer fra andre piger, muttere og gæster, så hvor ensomt bliver det og hvor svært må det være, at ikke falde tilbage? Vi er et flokdyr og har brug for anerkendelse alle sammen...

Jeg ved, at ved et exit ,vil nogen blive nød til, at cutte alt der har med branchen at gøre,for at klare det. jeg personligt vil gøre det samme, bortset fra min elskede vagtpige/ veninde. jeg vil som i mine andre civile job Ikke kigge tilbage eller føle behov for en berøringsflade, jeg tager det gode og det dårlige med som en del af min menneskelige udvikling, men ikke alle er sådan og kan sådan, så lidt medmenneskelighed må der til og det beløb ville aldrig kunne blive for højt i min verden og det er luder verden!

God weekend knus Line

Redigeret af Line

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hmm Line.

"... lidt mønt..." = Foreløbig 46 mio. kr. for 13 personer.

Det svimler for ens øjne ved tanken om, hvad det skal koste i fremtiden.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Starson, du er nok nødt til at kvalificere proportionerne. 550 mio. pr. år. Til hvad? For hvad? For hvor mange. Osv.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo er rettet :)

Så kan du også roligt rette/fjerne parantesen, hvor du tjatter til mig. Jeg er tilhænger af statsligt tilsyn/kontrol med en licensordning af den art, du skitserer.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så kan du også roligt rette/fjerne parantesen, hvor du tjatter til mig. Jeg er tilhænger af statsligt tilsyn/kontrol med en licensordning af den art, du skitserer.

GF

Total formynderisk!

Stigmatisering og udgrænsende!

1874-1906 revisted!

Kun en ægte konservativ kan drømme sig tilbage til dengang!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...