Hop til indhold

Fjernet moderatorer og ny Superbruger-status

Featured Replies

Skrevet
Pindebrænde skrev, 1 time siden:

Lad os være ærlige. Grunden til Sweetie savner de gamle mods, var vel på grund af den særbehandling hun fik?

Desværre kan man se citater selv når man har ignoreret en bruger. Jeg respekteret dit ønske om ikke at “tale nedladende” til dig, ved slet ikke at tale til dig. Men når du selv langer ud må du jo forvente svar.

Jeg har på lige fod som andre fået henstillinger i kommentarer, blevet lukket ude af debatter etc. men det ene deciderede advarsels point jeg fik var sjovt nok pga diskussioner dig. Og taget i betragtning af det er den advarsel Admin nu har annulleret og det jeg der gjorde ikke var forkert. Hvorfor skulle jeg så savne mods, til at give mig “særbehandling”.

Jeg har flere gange modtaget ros i PB fra andre brugere for at formulere selv kritik og uenigheder på en saglig og ordentlig måde. Så at du har et problem med mig og omvendt, er for mig uden betydning.

• Svar 242
  • Visninger 14k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• ensomfyr
    ensomfyr

Der kan sikkert altid diskuteres, om moderatorerne gør det godt nok. @Stapler og @Bryan Mills har gjort det på deres måde, og jeg synes helt sikkert, at de har gjort set enormt stort arbejde for at f

• Tak for informationen i denne besked, @Administrator, rart at høre fra dig! 😄😁😆

• Gylletrold
    Gylletrold

Mange tak. Det glaeder mig at, at der er lidt resson i hvad der foregaar herinde. Nu kan jeg saa godt tillade mig at sige, at jeg finder, at det er gaaet fuldstaendigt amok Det har vaeret helt ved sid

Postede billeder

Skrevet
AalborgLook skrev, for 1 time siden:

@SweettieDK anerkender du at der blev gjort forskel på brugere, og hvem der blev straffet for hvad?

Nej

Mit omvendte spørgsmål må være, har I rapporteret dem / det, som I mener også skulle straffes. Eller bare gået ud fra de selv fik øje på det.

Skrevet
AalborgLook skrev, for 2 timer siden:

@SweettieDK anerkender du at der blev gjort forskel på brugere, og hvem der blev straffet for hvad?

Jeg blev smidt ud for nogle advarsler jeg havde fået i 2018🫣🤣.. Havde intet nyt skrevet.. Så hvis nogen er sluppet udenom udsmidning for decideret afsporing så kunne det jo tyde på noget forskelsbehandling😆😂..

Skrevet
SweettieDK skrev, for 46 minutter siden:

Så du var ikke aktiv mellem 2018 til du blev smidt ud for ca 1 år siden. Din aktivitets historik viser noget andet.

Jeg kan godt skærer det ud i pap😊: “jeg havde intet skrevet umiddelbart inden udsmidningen og da jeg gik ind og så udsmidningen stod der jeg var i karantæne i 30 dage pga en advarsel givet d. 23 marts 2018”.. Det fandt jeg selvfølgelig mærkeligt fordi hvis det var 30 dage fra d. 23 marts 2018 så burde jeg jo være ude igen da vi jo var i år 2025 da udsmidningen fandt sted..

Da jeg udbad svar på hvorfor jeg var smidt ud fik jeg at vide at “det kunne de ikke give mig noget svar på men jeg tangerede til flest advarsler på eroguide” (hvis dem jeg kan se nu er de seneste jeg fik inden udsmidning så er den nyeste fra d. 23 marts 2018 altså 7 år før udsmidningen).. Man kunne jo tolke de 7 år uden forseelser som om jeg havde lært det af den sidste advarsel🤣..

Udover det så havde jeg den gang 7 advarselspoint.. På over 6000 indlæg.. Skal man kunne debatterer omkring emner der ligger en på hjerte så 7 advarsler på 10 år og 6900 indlæg ikke særlig meget synes jeg..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 6 minutter siden:

Udover det så havde jeg den gang 7 advarselspoint..

Jamen så skulle du jo også ud eftersom systemet så sådan ud. Det har de offentliggjort.

3 points = 14 dage

4 points = 1 måned

5 points = 3 måneder

6 points = ½ år.

7 points = permanent ban.

JenniferRomantica skrev, for 8 minutter siden:

Man kunne jo tolke de 7 år uden forseelser som om jeg havde lært det af den sidste advarsel🤣..

Du vælger simpelthen at glemme alle de advarsler du fik i kommentarer. Det er jo netop omvendt du havde point nok længe forinden til Ban. Og de har simpelthen bare trykket på knappen fordi de ikke gad blive ved at advare dig i indlæggene.

Det har i hvert fald været skrevet i et indlæg at deres tålmodighed simpelthen løb ud.

Så der kan man da vist tale om særbehandling at du var på lånt tid så længe de kunne ikke give flere reelle point. Og ventede så længe med at smide dig ud.

Men “tillykke” med du er retur.

Redigeret af SweettieDK

Skrevet
SweettieDK skrev, for 24 minutter siden:

Jamen så skulle du jo også ud eftersom systemet så sådan ud. Det her de offentliggjort.

3 points = 14 dage

4 points = 1 måned

5 points = 3 måneder

6 points = ½ år.

7 points = permanent ban.

Du vælger simpelthen at glemme alle de advarsler du fik i kommentarer. Det er jo netop omvendt du havde point nok længe forinden til Ban. Og de har simpelthen bare trykket på knappen fordi de ikke gad blive ved at advare dig i indlæggene.

Det har hvert været skrevet i et indlæg at deres tålmodighed simpelthen løb ud.

Så der kan man da vist tale om særbehandling at du var på lånt tid så længe de kunne ikke give flere reelle point. Og ventede så længe med at smide dig ud.

Men “tillykke” med du er retur.

Ja det skrev de også fint om i en tråd en gang og at det havde de bevidst valgt at ignorerer.. Så kan man jo ikke trække det tilbage lige pludselig ud af det blå uden nogen grund..

Jeg fandt lige den seneste tråd jeg fik en løftet pegefinger i hvor vi var flere der fik at vide i en tråd at vi skulle stoppe afsporingen og så skrev jeg faktisk bare ikke mere i den tråd.. EFTER den advarsel deltog jeg i flere tråde og oprettede vist også en eller to helt uden nogen problemer før jeg blev smidt ud af hvad jeg vil kalde “uden grund”.. Man kan ikke korrekse, se ændring i adfærden og så stadig smide ud🤷🏼‍♀️😂.. Vi fik jo ikke noget “nu ryger i alle ud.!!!!!” vi fik at vide vi skulle stoppe med at afsporer og så gjorde de fleste det..

Dog skrev en anden bruger en kommentar med afsporende elementer lige bagefter den løftede pegefinger og fik ikke en advarsel såvidt vides..

Jeg gad ikke gå længere tilbage for at lede efter flere tråde for var på side 4 af min aktivitetetsfeed der er på 253 sider😂.. Alt ældre end det må have nået forældelsesfristen😝..

Skrevet
SweettieDK skrev, 1 time siden:

Du vælger simpelthen at glemme alle de advarsler du fik i kommentarer.

Er der nogen steder man kan se det - bortset fra at gennemgå 1000 indlæg??

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden:

Så kan man jo ikke trække det tilbage lige pludselig ud af det blå uden nogen grund..

Nu var denne debat ikke ment til at diskutere din specifikke situation. Men jo. Ud fra årstallene er dine point givet af tidligere moderatorer. Stapler og Bryan giver os alle en melding om de kommer til at køre en hårdere linje. Så alle var advaret. Tror endda jeg har fundet den kommentar der blev udslagsgivende og nej der fik du ingen irettesættelse der røg du bare ud. Folk må jo selv grave i sandheden hvis de orker.

Redigeret af SweettieDK

Skrevet

Det jeg synes var det værste de gjorde var give 7 point fra start når de opdagede en, ingen ved hvorfor de gjorde det, jeg har sjældent mødt så d…s… som dem

Der var for noget tid siden der lagde noget op, hvor Bryan blev konfronteret med at han havde udnyttet flere af de røde herinde, den blev hurtigt lukket ned, jeg nåede at tage er screen dump, derfor har jeg intet til overs for de 2

Skrevet

Hej Swettei

Jeg syntes det er rigtigt godt at du har fået massere af ros på pm, af andre brugere, og har været vellidt af de tidligere

Moderatore.

Men du kan jo ikke fortænke os andre, der har oplevet en hel anden side, af de 2 herre, at vi har tænker vores om dig,

Når du i den grad, forsvare dem! Flere medlemmer har kommet med eksempler på uretfærdig behandling, som du konsekvent bare afviser, med ord, som regler osv.

Et board, skal vel fungere, ved at der er debatter, sjov, humor, indsigt og forståelse.

En ting som de 2 herre, ikke magtede at forstå.

Nu tog du mine ord frem i en af dine sætninger...tilløb til at give din gas...

Jeg behøver ikke længer tage tilløb...

Jeg gir den gas!😁😁

Skrevet
Puk skrev, for 59 minutter siden:

Det jeg synes var det værste de gjorde var give 7 point fra start når de opdagede en, ingen ved hvorfor de gjorde det, jeg har sjældent mødt så d…s… som dem

Det var vist for at lukke munden på visse personer. Jeg har min profil og havde karantæne (ufortjent). For ikke helt at miste følingen med siden, så brugte jeg en anden profil, som jeg benyttede inkognito. På et indlæg om strafpoint kom jeg til at skrive, at det hang sammen med, hvilket ben admin havde fået først ud af sengen.... bang 7 strafpoint og nedlukning af profilen :)

Skrevet
Lady Cherie skrev, for 42 minutter siden:

Men du kan jo ikke fortænke os andre, der har oplevet en hel anden side, af de 2 herre, at vi har tænker vores om dig,

Går ud fra du som alle andre kun kan tale for dig selv.

Og jeg ved i forvejen hvad du tænker om mig, det har ikke kun noget med mit forsvar af mods at gøre. Men hvis du vil fortsætte den debat er min mail stadig åben 😉

Lady Cherie skrev, for 45 minutter siden:

som du konsekvent bare afviser, med ord, som regler osv.

Der tager du så fejl. Jeg tjekker om jeg er enig i det folk siger. Om der vitterligt er eksempler på det de påstår. Men har intet fundet endnu. Så derfor er min holdning til mods uændret.

Lady Cherie skrev, for 47 minutter siden:

har været vellidt af de tidligere

Moderatore.

Det er jo så dine og andres udsagn. Jeg har hele tiden skrevet jeg også havde mine diskussioner med dem. Og er blevet irettesat offentligt i tråde. Det ændrer ikke på jeg havde forståelse for deres arbejde.

At jeg bruger ordet “regler” som argument hænger nok sammen men sitet har et sæt nedskrevne regler, som vi alle bliver præsenteret for når vi opretter vores bruger. At folk ikke forstod at rette sig efter dem, ændrer ikke på at mods blot håndhævet dem. At admin nu tilsidesætter dem, er så hans valg.

Jeg er ikke og bliver ikke enig i de gjorde noget forkert. Og har det fint med vi er for og imod.

Skrevet
Puk skrev, for 1 time siden:

Det jeg synes var det værste de gjorde var give 7 point fra start når de opdagede en

anmelder skrev, for 31 minutter siden:

så brugte jeg en anden profil

Kunne det måske have sammenhæng til:

11.2 Modtager en bruger en karantæne eller udelukkelse, gælder denne karantæne eller udelukkelse for alle personens brugere.

Skrevet

@SweettieDK du forsvar alle de handlinger som @Stapler og @Bryan Mills har lavet, selvom alle andre kan se at de har kørt en helt forkert moderering af EG.

Jeg sidder derfor tilbage med følgende spørgsmål til dig, som jeg ser frem til at du vil besvare ærgerligt.

1. Er det dig som der har været moderator @Stapler og/eller @Bryan Mills ?

2. Har eller er en af de tidligere moderatorer kunder i din butik?

Skrevet
lille_peter skrev, for 3 timer siden:

@SweettieDK du forsvar alle de handlinger som @Stapler og @Bryan Mills har lavet, selvom alle andre kan se at de har kørt en helt forkert moderering af EG.

Alle andre? Nej. De fleste andre? Næppe heller. De mest højlydte? Ja, måske nok dem.

Flertallet i denne tråd har åbenbart et ønske om at køre hårdt på @SweettieDK, fordi hun formaster sig til at have den holdning, at de to moderatorers arbejde faktisk havde bund i de nedfældede regler. Det er jeg enig med hende i. Kald mig bare hvid ridder for at tage hendes parti, hvis det hjælper på humøret, men for nogen af os får det altså en nemt klang af, at nu finder man så bare det næste offer at hælde sin galde ud over. Nogen værre end andre.

Jeg har selv fået to advarsler, og begge gange følte jeg det dybt uretfærdigt. Ved den første, kunne jeg dog efter en dyb indånding og lidt genlæsning af tråden godt se, at jeg bidrog til en afsporing. Afsporingen var startet af en anden, som åbenbart ikke havde fået en advarsel, hvilket jeg i PM spurgte @Stapler til, for det var jo “åbenlyst uretfærdigt”. Jeg fik det svar, at jeg jo ikke havde mulighed for at vide, hvilken action der var taget over for det pågældende medlem. Det havde han jo ret i, og jeg begravede min harme og erkendte for mig selv, at min egen advarsel jo faktisk var berettiget.

Det er meget nemt at hyle op om, at man er forfulgt af moderatorerne. Jeg vil heller ikke afvise, at det i nogle tilfælde kan have været korrekt. Eller i hvert fald anerkende, at nogen har følt det sådan, og nu føler behov for at svine de to moderatorer til i denne tråd. Samtidigt bemærker jeg, at kritikken af moderatorernes linje ofte går på “jeg synes, at…” og “det kan jo ikke være rigtigt, at…” og “linjen er uklar”, hvorved man fjerner fokus fra, at man rent faktisk ikke selv overholdt reglerne og derfor fik en advarsel.

lille_peter skrev, for 3 timer siden:

Jeg sidder derfor tilbage med følgende spørgsmål til dig, som jeg ser frem til at du vil besvare ærgerligt.

1. Er det dig som der har været moderator @Stapler og/eller @Bryan Mills ?

2. Har eller er en af de tidligere moderatorer kunder i din butik?

Helt ærligt, synes du selv, at vi skal ned på det niveau, @lille_peter ?

Skrevet
lille_peter skrev, for 4 timer siden:

selvom alle

Utroligt som der langsomt er behov for at skrive på vegne af andre end sig selv for at det skal blive mere sandt.

Allerede tidligt i denne tråd gad jeg ikke tælle for og i mod. Ej heller gider jeg tælle hvor mange enkeltpersoner som har bidraget med mindst et indlæg.

Men andre har omtalt mods positivt. Og langt fra alle EG’s brugere er repræsenteret i denne tråd.

Der er personer som blot sidder og giver likes på indlæg både mine og andres. Uden at sige tingene med egne ord.

lille_peter skrev, for 4 timer siden:

følgende spørgsmål

Nej jeg var ikke moderator 🤣🤣

Og eftersom alle her er gemt bag alias kan jeg desværre ikke vide om mit svar er “ærligt” men nej ingen har præsenteret sig som moderator fra EG. Så nej så vidt jeg ved er de ikke kunder hos mig.

Men jeg har været nysgerrig nok på hvorfor de gjorde som de gjorde, haft samtaler nok med dem om hvor jeg følte nogen var overset og også skulle have en straf etc. til at have fået en fornemmelse for personen bag skærmen, bag titlen.

Jeg har stadig et spørgsmål hængende som ingen har villet svare på. Anmeldte i “uretfærdighed” eller sad I kun og surmulede.

Skrevet

Bare for kontekst, så er her hvad Admin startede hele denne tråd med.

Administrator skrev, den 30.4.2026 at 19:38:

Efter en del brok over moderatorene, både her på forummet og via mail, har jeg i dag brugt eftermiddagen på at gennemgå alle de advarsler der er givet de sidste par måneder. Desværre var jeg slet ikke enig i hovedparten af de advarsler der er blevet givet, og derfor har jeg taget konsekvensen og fjernet både @Stapler og @Bryan Mills fra rollen som moderator. Samtidig har jeg valgt at trække en lang række af advarslerne tilbage igen, da jeg ikke mener de var korrekt givet.

Redigeret af AalborgLook

Skrevet
AalborgLook skrev, for 13 minutter siden:

Bare for kontekst, så er her hvad Admin startede hele denne tråd med.

Men de fulgte jo blot de regler og retningslinjer som selvsamme administrator havde udstukket.

Og jeg tilslutter mig de som mener de gjorde det så godt som det var muligt, under de omstændigheder de havde at arbejde ud fra, tænker her på den manglende tilstedeværelse af administrator, endda i flere år.

Det havde ikke været noget brugbart tilbage af Euroguide, hvis ikke de tilbageværende moderatorer havde passet butikken.

Skrevet

@Æ´Synderjyde fordi før de begyndte på den linje der var det jo det vilde vest herinde eller😅.? Hvad var der reelt sket havde de bare passet butikken som før den hårde linje.? Ikke en skid er mit gæt.. De gav dem selv flere gange så meget arbejde der slet ikke var nødvendigt..

Dit indlæg føles lidt som når en moderator i den lokale borger til borger Facebook gruppe roses for sit store arbejde for gruppen havde ikke eksisteret uden den person.. Eeeej come on Grethe selvfølgelig er det sku da ikke takket være dig.. Det er takket være alle dem der deltager i gruppen..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 19 minutter siden:

@Æ´Synderjyde fordi før de begyndte på den linje der var det jo det vilde vest herinde eller😅.? Hvad var der reelt sket havde de bare passet butikken som før den hårde linje.? Ikke en skid er mit gæt.. De gav dem selv flere gange så meget arbejde der slet ikke var nødvendigt..

Ja det var ofte pisseirreterende med de mange afsporinger, som ødelagde en tråd og dens oprindelige indhold

Der var jævnligt personangreb, som gjorde det var tåkrummende at se på, at voksne mennesker kunne tillade sig, at skrive som nogle gjorde

JenniferRomantica skrev, for 19 minutter siden:

Dit indlæg føles lidt som når en moderator i den lokale borger til borger Facebook gruppe roses for sit store arbejde for gruppen havde ikke eksisteret uden den person.. Eeeej come on Grethe selvfølgelig er det sku da ikke takket være dig.. Det er takket være alle dem der deltager i gruppen..

Det er muligt du @JenniferRomantica ikke formår at forstå, at uden moderation af sider som denne, så løber tingene helt af sporet og folk tillader sig mere og mere. Hvilket også var ved at ske herinde Og vel også en af grundene til, at der blev strammet op og regler og retningslinjer blev håndhævet

Husk også, at de ting de to moderatorer greb ind overfor, var ting øvrige medlemmer herinde havde anmeldt. Jeg har også været en af dem som har anmeldt indlæg og opslag ind i mellem, når jeg synes tingene løb af sporet eller der var modbydelige personangreb.

De fleste af jer som blev tildelt advarsler, er jo ganske klar over hvorfor i fik dem. At I så ikke tog advarslerne alvorlig og til efterretning og ændrede adfærd, må jo skyldes at I troede I havde særstatus herinde og kunne tillade jer at gebærde jer som I ville.

Nu har I så fået slettet jeres advarsler og for nogles vedkommende deres bortvisninger/udsmidninger. Så håber jeg da bare på, at i har haft tid til eftertanke og refleksion, sådan siden ikke igen bliver ligesom f.eks. Facebook, hvor tråde helt stikker af og perfide personangreb igen bliver almindelige.

Skrevet

Jeg kan godt lide du snakker om personangreb men det første stykke i din kommentar er knap så pænt formuleret omkring mig og hvad jeg “formår” at forstår.. Du kunne også bare svarer på min kommentar i stedet for at tolke på hvad jeg formår eller ikke formår at forstår..

JEG så ikke det vilde vest inden jeg blev smidt ud.. Slet ikke.. Jeg så en levende organisk side hvor tingene udviklede sig i tråde og folk grinede og debatterede med ivrighed.. Og så kan du da mene hvad du vil det ændre ikke på hvad jeg mener..

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden:

Jeg kan godt lide du snakker om personangreb men det første stykke i din kommentar er knap så pænt formuleret omkring mig og hvad jeg “formår” at forstår.. Du kunne også bare svarer på min kommentar i stedet for at tolke på hvad jeg formår eller ikke formår at forstår..

Jeg stiller blot spørgsmålstegn ved om du formår at forstå, udfra det du skriver, fordi i MINE øjne ser det ikke ud til at du formår det. Der er ingen sider der kan køre uden moderering, så løber tingene af sporet Det gælder både her og hvilke som helst andre sider. Der er altid nogle der skal ødelægge indholdet i en tråd og nogle som ikke formår at gå efter bolden og ikke spilleren. Derfor er moderation nødvendig. Og de to sidste moderatorer fulgte blot de regler og regelsæt som formentlig administrator havde lavet.

JenniferRomantica skrev, for 5 minutter siden:

JEG så ikke det vilde vest inden jeg blev smidt ud.. Slet ikke.. Jeg så en levende organisk side hvor tingene udviklede sig i tråde og folk grinede og debatterede med ivrighed.. Og så kan du da mene hvad du vil det ændre ikke på hvad jeg mener..

Nej det kan jeg faktisk godt forestille mig at du ikke synes. Du var jo en af dem jeg skriver skulle modereres. Hvilket jo også betød at du blev smidt ud herfra.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.