Hop til indhold

Fjernet moderatorer og ny Superbruger-status

Featured Replies

Skrevet
Voiggodrengen skrev, for 13 minutter siden:

Det er på tide alle kommer videre.
Sket er sket, glem det. At blive ved med at rode rundt i fortiden, ændrer den ikke.
Glæd jer over loftshøjden er hævet, og humor er blevet tilladt igen.

Kender man ikke fortiden så gentager man den.

Samme typer har været der før. Havde man taget diskussionen op om f.eks. Ledvoger, Stabilizer, Keeper osv (frit efter hukommelsen) havde man nok ikke haft de problmer man lige har haft med disse to.

Så nej. Diskussionen skal tages. Og den er fin parkeret i denne tråde uden at "støje" andre steder

• Svar 171
  • Visninger 12k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• ensomfyr
    ensomfyr

Der kan sikkert altid diskuteres, om moderatorerne gør det godt nok. @Stapler og @Bryan Mills har gjort det på deres måde, og jeg synes helt sikkert, at de har gjort set enormt stort arbejde for at f

• Tak for informationen i denne besked, @Administrator, rart at høre fra dig! 😄😁😆

• Gylletrold
    Gylletrold

Mange tak. Det glaeder mig at, at der er lidt resson i hvad der foregaar herinde. Nu kan jeg saa godt tillade mig at sige, at jeg finder, at det er gaaet fuldstaendigt amok Det har vaeret helt ved sid

Postede billeder

Skrevet
Deuce skrev, for 11 timer siden:

Diskussionen skal tages.

Det er den jo blevet, længe og mange gange. Nu er problemet løst........og så videre. Det ønskede resultat er opnået. Finito, finale.

Skrevet
Deuce skrev, for 14 timer siden:

Du brokker jo hele tiden.

Har du bemærket hvor meget mere ro der er efter de to moderatorer blev smidt ud?

Hele tiden 🤣🤣

Havde faktisk tiet stille i denne tråd næsten en måned, indtil der var løgnagtige anklager igen. Og sjovt som det er brok bare fordi man har et andet syn på hvordan tingene hang sammen. I brokkede Jer mens de var her og kan ikke engang stoppe med det nu hvor de er væk, alle skal lige spille deres egen klage sang om hvad de var “udsat for”. Totalt me too stemning.

Jeg har set et par tråde der er løbet helt af sporet hvor der også er andre der har kommenteret på vi mangler staff til at stoppe den slags. Men Jer der har det bedre med helt frie tøjler ville jo nok mene det ikke er et problem.

Deuce skrev, for 14 timer siden:

Det (be)viser at Stapler og Bryan - specielt Stapler - var hastigt på vej til at ødelægge sitet fulstændig.

Det eneste det i mine øjne beviser er hvad jeg har sagt fra start i denne debat. Rigtigt mange opførte sig kun dårligt for at provokere. Var der blevet samarbejdet om at få sitet til at køre, var det ikke blevet så slemt.

Hvis I kan nu, kunne I have opført jer ordentligt hele tiden.

Vi skal lige huske de passede siden så godt de kunne ud fra den forudsætning at de ikke vidste om eller hvornår admin kom tilbage så de kørte det på den måde de mente var korrekt hvis de skulle stå med det til de ikke gad/kunne mere.

Alle de ting der nu er automatiseret havde de ikke fordel af. De skulle slette spam manuelt, stod for flytning af indlæg etc og skulle så bøvle med jeres protester ved siden af.

Når man har sagt A må man også sige B havde de løsnet tøjlerne mens de stadig var alene med opgaven, havde I lavet endnu mere ballade. Mange forsøgte at køre dem træt, skræmme dem væk, men havde det lykkedes og de var smuttet inden og uden admin var tilbage havde situationen set helt anderledes ud.

Dejligt der nu er spamfilter selv om det af og til sletter forkerte ting.

Alle er langt fra vendt retur endnu. Og når jeg påpeger der ingen regler er så er det egentlig bare en konstatering. At så mange har fået deres profil genåbnet viser jo bare de kan komme tilbage og fortsætte hvor de slap. At det er ligegyldigt hvilke af de skrevne regler de havde overtrådt så var det ok. Altså selv om reglerne stadig er at finde sort på hvidt, så behøver man ikke rette sig efter dem.

Pt bliver de i hvert fald heller ikke håndhævet i nye tråde.

Lad os se hvordan tingene bliver når alle er retur og færdige med “at tage tilløb til at give den gas”, færdige med at passe på.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 7 minutter siden:

Det eneste det i mine øjne beviser er hvad jeg har sagt fra start i denne debat. Rigtigt mange opførte sig kun dårligt for at provokere. Var der blevet samarbejdet om at få sitet til at køre, var det ikke blevet så slemt.

Hvis I kan nu, kunne I have opført jer ordentligt hele tiden.

Arh, jeg tænker svaret er et sted inde på midten...

Jeg er helt enig i at der skal være voksne til stede, men det var stukket helt af hvor lidt der skulle til for at få karantæne.

Jeg fik 3 måneder fordi jeg ikke lige havde styr på den jyske geografi og anbefalede en pige lidt for langt væk! Jeg havde endda rettet og undskyldt at jeg havde overset at han nævnte en specifik by og ikke bare i landsdelen, som der ellers stod i overskriften.

Jeg kommer ikke til at savne den kurs, men håber da at der kan findes et par fornuftige moderatorer.

Skrevet
Refresh skrev, for 8 minutter siden:

Jeg fik 3 måneder

At det blev 3 mdr viser jo så der har været andre “fejltrin” forud. Sådan var algoritmen sat op. 14dage, 1 måned, etc. De kunne ikke give mindre ellers gentage 14 dage. Hvor mange fejl der har været før du / andre fik et nyt advarsels point er jeg sikker på de har haft styr på. Og nogen har så kun fokuseret på den seneste fejl som udløste pointet og stillet sig uforstående. Siger ikke alle eller specifikt dig

Personligt så jeg mange som kun fik en henstilling i kommentarer. “Husk lige” men hvis de samme fejl så gentog sig igen og igen så faldt hammeren.

Vores opfattelser af fortiden er nok ikke til at ændre på. For og imod de gamle mods tror jeg for evigt vil være uenige.

Skrevet

@SweettieDK efter at rigtig mange brugere forsvandt og der ikke skete så meget herinde, er for mig et tegn på at der var noget galt.

Om måden Admin foretog ændringerne på, da mods stoppede, var forkert - har jeg ikke nogen holdning til, da jeg ikke rigtig ved hvad der skete.

Jeg ved bare at kan man ikke lide lugten i bageriet, må man gå uden for.

Skrevet
AalborgLook skrev, for 3 minutter siden:

Jeg ved bare at kan man ikke lide lugten i bageriet, må man gå uden for.

Hvis du dermed mener jeg bare kan smutte, så kan jeg fortælle dig det ikke kommer til at ske.

Har raset af, har overordnet set ikke noget problem med “lugten” har masser af microbølge popcorn klar til når tråde løber af sporet og folk mundhugges.

Jeg har for længst indset det hele handler om statistikker nu. Det er ligegyldigt hvordan folk opfører sig, om indlæg er relevante etc. så længe tallene stiger.

Indtil videre har admin skrevet tallene var rigtig fine i Maj. Men hvis vi trækker denne tråd og alt der handlede om opdateringen fra ved jeg dog ikke hvor meget mere aktivitet det reelt var i forhold til før.

Nå men. Der hvor jeg stadig “råber op”, “brokker mig” eller andre betegnelser er når folk bliver ved at trampe på mods efter de er væk.

I min verden burde de have en kæmpe guld medalje for at holde ud. Gentager udover at irettesætte alle jer som mente I blev uretfærdigt behandlet har de ryddet op i spam og meget mere. Uden dem var siden død for meget længe siden. Selv hvis de i nogen tilfælde reelt var for hårde, selv med dem som selv smuttede, selv om her var mindre aktivitet. Uden dem havde siden været helt ubrugelig. Og det glemmer I lige sætte pris på.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 19 minutter siden:

Hvis du dermed mener jeg bare kan smutte, så kan jeg fortælle dig det ikke kommer til at ske.

... det var mig selv der smuttede, da jeg var træt af det, og på ingen måde en opfordring til andre.

SweettieDK skrev, for 21 minutter siden:

når folk bliver ved at trampe på mods efter de er væk.

Hvis brugere føler sig uretfærdig behandlet forstår jeg godt at de har brug for at komme ud med det,uanset om mods er smidt ud.

Skrevet
AalborgLook skrev, for 43 minutter siden:

mods er smidt ud

Ok må vi jo oprette en støtte gruppe til voksne mennesker som ikke kunne håndtere en irettesættelse fra mods. 😉

Retter lige din formulering, de er ikke smidt ud, de har fået fjernet mod funktionerne fra deres brugere. Og vælger at bruge deres tid på andre ting end EG. Hvor de var var bundet til opgaven. Med mindre de ville svigte siden og lade den drukne i spam mm. Jeg husker godt hvor flittigt de blev tagget og kaldt på hvis de lige var væk nogen dage og siden var fuld af rod. (Også af mig selv). De kunne ikke undværes. Men nu skal de bare sparkes til. Trist.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 14 minutter siden:

Ok må vi jo oprette en støtte gruppe til voksne mennesker som ikke kunne håndtere en irettesættelse fra mods. 😉

Præcis den formulering, kunne nemt have sendt dig i karantæne for at være et nedladende personangreb! 😉

Jeg synes du undervurderer hvor grælt det var og hvor unikt det her forum er og derfor hvor betydningsfuldt det er for brugerne.

Linjen var så stram at man nærmest hver gang man havde skrevet selv den mindste kommentar gik og var nervøs for om man nu var udelukket og ja, man havde naturligvis fået advarsler og været igennem kortere karantæner, men når samtlige advarsler og karantæner var givet for noget man selv syntes var latterlige småting, så dør forumet for en, uanset om man har adgang eller ej, fordi man slet ikke tør at interagere. Point udløb i øvrigt aldrig, så var man først i kanratæne land, så sendte den mindste fis en ud i mørket. Man kunne også pludselig få flere advarsler samme dag for måneder gamle forseelser, så er det altså svært at forstå at man skal korrigere sin adfærd i tide.

Det er for mig en komplet misforståelse af advarsels og karantæne systemet at det er noget der skal bruges SÅ lemfældigt, som tilfældet var. Det bør udelukkende være virkelig grælle tilfælde, hvor folk er helt uden for pædagogisk rækkevidde.

Vi er mange der har savnet @JenniferRomantica på sitet, fordi hun tilføjer sin helt egen energi og er man ikke til den, så kan man jo altid blokere en bruger. Og jeg håber der er flere af "den gamle garde" der melder sig på banen.

Jeg håber også at pigerne begynder at føle sig trygge ved at svar positivt på gæsters anmeldelser igen, da deres svar ofte siger lige så meget om dem, som anmeldelsen gør.

Jeg har kun set ganske få tråde siden admins genopståen, som jeg syntes kørte så vildt af sporet at det var decideret problematisk og der er blevet reageret hurtigt. Lidt frustrerende at ting forsvinder, men god lydhørhed fra admins side til at få genopretttet og tilpasset.

Når det så er sagt, så er jeg enig i at det er unødvendigt decideret at skælde ud på og nedgøre mods. Vi bør kunne diskutere vores uenighed om linjen på EG i en sober tone og jeg var faktisk heller ikke specielt imponeret over admins måde at afslutte samarbejdet med dem på.

Redigeret af Refresh

Skrevet
Refresh skrev, for 54 minutter siden:

Præcis den formulering, kunne nemt have sendt dig i karantæne for at være et nedladende personangreb!

Måske, jeg har nu ikke følt mig begrænset, jeg har ikke haft den angst du beskriver.

Og som beskrevet i starten af denne debat. Den ene gang jeg fik 1 straf point var det fuldt berrettiget.

Jeg kendte reglerne, forstod reglerne, og faktisk den dag, havde åbnet og lukket EG mange gange og sagt til mig selv mange gange “lad være”, hvorfor jeg endte med at lade irritationen på situationen vinde og skrive det jeg godt vidste ville give en straf ved jeg stadig ikke.

Refresh skrev, 1 time siden:

latterlige småting

Og prøvede du at se det store billede. Hvordan alle de “små latterlige ting” ville påvirke siden hvis de fik lov at stå. Hvis en må, må alle.

Du forholder dig til din oplevelse jeg til min. Og vi er jo netop nogen. Som har været her i præcist de samme år, under de samme regler og moderatorer uden at rende i så voldsomme problemer.

Du siger man ikke kunne tilrette sin adfærd i tide. De meldte ud i et opslag. Inden de skærpede straffene. Reglerne har hele tiden stået sort på hvidt. De begyndte blot at håndhæve dem. At så reglerne ikke skulle have været håndhævet og nu ikke bliver det er så for nogen af os ulogisk.

Refresh skrev, 1 time siden:

blevet reageret hurtigt

Der fjernet nogen billeder og adresser det er alt jeg har set “reageret på” ingen tegn på personen fik en irettesættelse eller for den sags skyld dem som indgik i konflikten med personen.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 32 minutter siden:

Måske, jeg har nu ikke følt mig begrænset, jeg har ikke haft den angst du beskriver.

Der var nogle brugere som blev direkte forfulgt, og de fik advarsler og karentæne, for noget som andre ikke fik.

Jeg oplevede at det havde meget med at gøre hvilket humør mods var i.

Redigeret af AalborgLook

Skrevet
SweettieDK skrev, for 1 time siden:

det tror jeg simpelthen ikke på

det er meget muligt du ikke gør, selv har jeg 0 advarsler og ingen irettesættelser men det er sikkert rent held, jeg satte stort set alt aktivitet på pause de sidste år+ da det var tydelig hvis en af mods fik et øje på din aktivitet af uvisse årsager så blev personen fulgt i tykt og tyndt og ja der var tydeligvis forskel på hvem og hvad der fik advarsler, jeg er enig i de har positivt bidraget til spam osv. men positive handlinger opvejer ikke rigtig en hel del uretfærdige og nej jeg gad ikke kommentere på det jeg oplevede da det var ret tydelig selv den mindste kommentar i den retning smed dig selv i fokus

Skrevet

Skal vi ikke bare glæde os over at det er oversået og se at komme vidre.
Jeg synes selv, at jeg fik en særdelse hård og ganske urimelig behandlig, men jeg foretrækker at se fremad

Skrevet
gøffe skrev, 1 time siden:

jeg satte stort set alt aktivitet på pause

gøffe skrev, 1 time siden:

og nej jeg gad ikke kommentere på det jeg oplevede da det var ret tydelig selv den mindste kommentar i den retning smed dig selv i fokus

Ja så er vi stadig milevidt fra hinanden, i opfattelse. Jeg har ikke sat noget på pause, jeg har haft diskuteret med dem både offentligt og i pb, når jeg ikke så straffen falde hvor den burde. Har aldrig set irettesættende kommentarer på noget jeg ikke kunne se årsagen til, men omvendt personer som var blev “glemt” i farten. Og fordi alt måske ikke var rapporteret og de ikke læste hele debatten og derfor ikke opdagede andre som var en del af balladen og jeg er ikke kommet mere i søgelyset af den grund.

Nu gider jeg ikke gøre det her personligt, admin har fjernet straffene og min mening er derfor lige gyldig. Men når jeg i dag har lavet medlemssøgning “find indhold” og kigget tilbage på nogen af Jer forstår jeg godt hvor straffene er faldet. At I så ikke selv kunne og kan se det står jo ikke til at ændre. Men uretfærdigt forfølgelse bliver jeg aldrig enig i. Og at admin har annulleret straffene giver ikke mening hvis jeg holder det op mod regelsættet.

Jeg er stadig af den opfattelse han kun gør det for at få mere aktivitet på siden. Hurtigere at hente folk retur som vente på nye brugere. Og at aktivitet er vigtigere som indholdet i det folk skriver.

Redigeret af SweettieDK

Skrevet
SweettieDK skrev, for 3 minutter siden:

Jeg er stadig af den opfattelse han kun gør det for at få mere aktivitet på siden. Hurtigere at hente folk retur som vente på nye brugere. Og at aktivitet er vigtigere som indholdet i det folk skriver.

De to gamle moderatorer kvalte siden fuldstændig med deres rigide flueknepperi og konstante advarsler for bagateller. Folk mistede jo lysten til overhovedet at logge på eller starte en samtale, fordi man konstant gik på æggeskaller.

Hvis der ikke er plads til den frie dialog, så dør et forum før eller siden – og det var desværre den retning, vi var på vej i.

Og lad os nu lige holde fast i virkeligheden: Siden er jo ikke pludselig blevet fuldstændig lovløs, og det er ikke blevet det vilde vesten herinde, bare fordi de to er væk. Jeg ser i hvert fald absolut ingen eksempler på, at kvinders navne eller adresser bliver leaket, eller at brugere render rundt og truer hinanden. Frygten for det totale kaos er simpelthen skudt helt ved siden af, for reglerne gælder stadig – det er bare den unødvendige chikane af helt almindelige brugere, der endelig er stoppet.

Skrevet
McLovin skrev, for 6 minutter siden:

Frygten for det totale kaos er simpelthen skudt helt ved siden af, for reglerne gælder stadig – det er bare den unødvendige chikane af helt almindelige brugere, der endelig er stoppet.

Tænk at vi to kan finde noget at være 100% enige om 🤣🙏👍💪

Skrevet
Refresh skrev, for 7 minutter siden:

Tænk at vi to kan finde noget at være 100% enige om 🤣🙏👍💪

Ja, det må dæleme være tegn på, at verden for alvor er af lave! Spøg til side, det viser vel bare, at uanset hvor uenige vi ellers kan være om alt muligt andet herinde, så kan vi i det mindste godt blive enige om sund fornuft. Men bare rolig, jeg skal nok finde noget nyt, vi kan diskutere i morgen, så balancen bliver genoprettet. 😉🙏

Skrevet
SweettieDK skrev, for 5 timer siden:

Beklager. Men det tror jeg simpelthen ikke på.

Sagt på en pæn og sober måde, så var der nogle aftener mods gik lidt "amok" og smed om sig med straffe.

Det betød at de næste dag måtte undskylde for nogle af advarslerne og trække dem tilbage.

I nogle tråde havde flere bruger skrevet noget negativt, men kun nogle af dem blev straffet.

Orker ikke at finde dem frem.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 1 time siden:

Nu er der gået lang tid og jeg synes ikke der er væltet ind med brugere der tidligere har forladt skuden - frivilligt eller tvungent.

Dem fleste af dem der pludselig ytrer de er tilbage har jeg ikke bemærket før, nok fordi jeg ikke syntes de bidrog med noget, og et par af de højlydte tilbagevendende kan godt undværes.

Uanset hvordan man vender og drejer det så bliver sitet ikke det samme som det var før. Stapler og Brian har ødelagt alt for meget. Jeg ville ønske at man fjernede alle Staplers skriv (pinned og locked tråde) med hård hånd - det er trælst at se hans nick på sitet.

Redigeret af Deuce

Skrevet
SweettieDK skrev, for 4 timer siden:

Det er vel også et helt legitimt motiv for Admin, til at gøre det.
Jeg synes det giver god mening som en metode til at få gang i siden igen.

Det at en straf er blevet slettet er jo ikke udtryk for, at alt af den grund er glemt.
En straf er bare blevet konverteret fra livstid til tidsbegrænset, og er dermed nu udstået.

Mennesker har fået en ny chance, men de har ikke fået en fribillet til at de kan te sig helt uhæmmet.
Det tror jeg også at vi kommer til at se eksempler på, hvis der er brugere der ikke forstår det.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.