Hop til indhold

Ærligt spørgsmål til mænd: Hvorfor lave en aftale man ikke vil holde?

Featured Replies

Skrevet

Jeg har længe undret mig over noget, og jeg vil gerne høre jeres ærlige mening.

Hvorfor er der nogle mænd, der laver en aftale om at mødes og så aldrig dukker op?

Jeg taler om dem, der skriver længe, virker interesserede og måske endda presser på for at lave en aftale. Men når dagen eller tidspunktet kommer, så sker der pludselig noget mærkeligt:

De slukker telefonen.

De svarer ikke længere.

Eller de blokerer én bagefter.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad de får ud af det.

Er det fantasien om mødet, der tænder dem men uden at de egentlig vil mødes i virkeligheden?

Får de et “kick” ud af at lave aftalen og så lade være med at dukke op?

Jeg spørger oprigtigt, fordi jeg har oplevet det flere gange og stadig ikke helt forstår hvorfor.

Så jeg er nysgerrig:

Har andre oplevet det samme?

Og hvis du er mand  hvad tror du så grunden er til, at nogle gør det?

Jeg vil virkelig gerne høre jeres tanker.

Skrevet

Det får du nok aldrig svar på 

Vi kan gætte fra nu af og til jul men vi kan blive enige om at det er respektløst 

Skrevet

I can think of two main reasons.
One being that people get cold feet when it's time. 
The second is that it's people that intentionally try to waste your time, make meetings so so can't accept anyone else, so you loose work. 
As in less scrupulous girls, or those girls with people behind them. 
I think that covers like 90% of the instances. 
Then there's probably those that do get their jollies from the thought of a meeting, but I think that's pretty few.  

I mean, I've cancelled a couple times, because you know, things happen and you can't go as planned, but then it's always been with 1-2 days head's up to the girl that I can't come. 

Skrevet

Jeg tror at nogle booker flere aftaler fordi vi mænd ofte bliver brændt af af piger der ikke respekterer tider, eller har billeder der ikke lever op til virkeligheden. 

Nogle tænder sikkert også bare på selve samtalen, men kan godt forstå din undren og frustration:)

Skrevet

Det er sikkert i mange tilfælde de samme mænd/drenge, der skriver til sig og udgiver sig for en kvinde, når man har haft en annonce på, hvor man frabeder sig mænd og transer i at henvende sig. Et sølle liv. Nogle små mennesker. 

Skrevet
  • Author
Keaper skrev, for 9 minutter siden:

I can think of two main reasons.
One being that people get cold feet when it's time. 
The second is that it's people that intentionally try to waste your time, make meetings so so can't accept anyone else, so you loose work. 
I think that covers like 90% of the instances. 
Then there's probably those that do get their jollies from the thought of a meeting, but I think that's pretty few.  

I mean, I've cancelled a couple times, because you know, things happen and you can't go as planned, but then it's always been with 1-2 days head's up to the girl that I can't come. 

Det giver faktisk god mening det du skriver, især det med at nogle får kolde fødder i sidste øjeblik. Det kan jeg godt forestille mig sker.

Men jeg synes stadig det er mærkeligt, når nogen bare slukker telefonen eller blokerer uden at sige noget. Man kunne jo bare skrive, at man har fortrudt eller ikke tør alligevel.

Det med at nogle måske bevidst spilder tiden det tror jeg også på. Helt enig. 

Skrevet

Jeg havde en der skrev tll mig, at den eneste grund til at han skrev til mig var at mine billeder skilte sig ud, han troede ikke jeg ville svare ham og til sidst indrømmede han at han aldrig havde planer om at komme, da det var ren kedsomhed han skrev.

Man kan desværre undre sig over hvad der får nogen til det.

Men tænker en blanding af kedsomhed og spænding.

Skrevet
  • Author
Gudinden med kæmpe patter skrev, for 9 minutter siden:

Jeg havde en der skrev tll mig, at den eneste grund til at han skrev til mig var at mine billeder skilte sig ud, han troede ikke jeg ville svare ham og til sidst indrømmede han at han aldrig havde planer om at komme, da det var ren kedsomhed han skrev.

Man kan desværre undre sig over hvad der får nogen til det.

Men tænker en blanding af kedsomhed og spænding.

Jeg kan godt følge din tanke om, at det måske er en blanding af kedsomhed og spænding. Måske er der nogle der bare tænder på selve samtalen eller fantasien om mødet  uden egentlig at ville mødes i virkeligheden.

Men jeg synes stadig det er  respektløst over for den person i den anden ende, især hvis der bliver lavet en aftale. Vildt at blokker en når den tid og man er det sted man skulle mødes. 

Skrevet

Du har fået mange svar, så vil kun lige tilføje. 

Keaper skrev, for 42 minutter siden:

Det i min optik ikke kun andre piger og deres bagmænd. 
Men personer generelt, som ikke bryder sig om branchen, og prøver at demotivere. Mænd som af forskellige årsager måske er jaloux på de ikke kan ha sex. Mænd som ved de ville blive afvist i døren, men som lige skal genere. 

Alle annoncører oplever det så du er bestemt ikke alene. 

Skrevet

Jeg er meget enig med @Skiderik i, at mange nok booker flere piger samtidig for at være sikker på, at mindst en af dem viser sig at være reel. De gider så bare ikke at aflyse de andre.

Mange steder, hos lægen, tandlægen mfl.,er der gebyr, hvis man udebliver. Den mulighed har pigerne ikke.

Mange kunder (mig selv incl.) har tilsvarende prøvet, at blive brændt af af pigerne. 

Vi er ikke ret gode ved hinanden ..

Skrevet

"Er det fantasien om mødet, der tænder dem men uden at de egentlig vil mødes i virkeligheden?

Får de et “kick” ud af at lave aftalen og så lade være med at dukke op?"

Kort og godt, ja må det være. Det er alle piger der prøver det. Det er en del af gamet. Bloker nummer

Redigeret af Prøver-igen

Skrevet

Jeg har hørt mænd her på Eroguide sige, de slap sig afsted i sidste øjeblik fordi stedet ikke var diskret. Det er nemlig vigtigt for klienter også at det er diskret. Engang gik jeg alligevel til et sted jeg ikke synes er diskret. Jeg nævnte det for hende, hvorefter pigen så sagde til mig at så skulle jeg bare være gået igen.

Skrevet

Jeg taler om dem, der skriver længe, virker interesserede og måske endda presser på for at lave en aftale. Men når dagen eller tidspunktet kommer, så sker der pludselig noget mærkeligt

Den type kender jeg alt for godt indenfor salg. De er ofte tidsrøvere. Folk som henvender sig for at lave en reel aftale er direkte og pragmatiske. 

Hvis jeg henvender mig til en GP er det for at aftale tid og få en adresse. Og jeg stepper altid op til tiden - jeg ville ikke skrive kommer ;-)

Derfor - du må lære at sortere i henvendelser. Irriterende ja, men nødvendigt.

Skrevet
Den uheldig pige skrev, for 5 timer siden:

Og hvis du er mand  hvad tror du så grunden er til, at nogle gør det?

Det, du beskriver, er måske mindre et mysterium og mere en afspejling af, hvordan nogle relationer fungerer i en tid, hvor ord ofte er langt lettere end handlinger. Lange samtaler og tydelig interesse kan give indtryk af en oprigtig intention, men virkeligheden viser nogle gange, at det blot var en behagelig samtale eller et øjebliks opmærksomhed.

Nogle mennesker kan lide idéen om et møde mere end selve mødet. Samtalen giver dem en følelse af interesse eller beundring, men når det virkelige tidspunkt nærmer sig, opstår der tøven eller frygt for konfrontationen. Derfor vælger de den letteste udvej: at forsvinde i stedet for at sige sandheden.

I andre tilfælde kan årsagen være manglende seriøsitet, flere muligheder på samme tid eller endda overdrivelser i de oplysninger, man har givet, som gør et rigtigt møde ubehageligt. Omvendt kan nogle også trække sig, hvis de føler, at den anden ikke har været helt ærlig

Men i sidste ende er den mest enkle forklaring ofte manglende mod til ærlig kommunikation. At skrive en enkel og respektfuld sætning som: “Undskyld, jeg tror ikke, at et møde er det rigtige for mig” kræver en vis modenhed. At forsvinde er derimod lettere – men det siger ofte mere om den, der forsvinder, end om den, der ventede på mødet.

Skrevet

Hello…

I don't do any kind of pre-booking, meaning I don't exchange messages with people I don't know. I already set up the ad in a way that has enough information for booking.  If the message doesn't contain the minimum I need to "maybe" believe it's a client and be able to book, I don't respond at all. And if the writing isn't polite, if I sense any "malice," if I feel it's just something said to get me to respond, book, and then cancel a little later, I also don't respond. 

There's nothing that can convince me otherwise, that: "People who are honest know exactly how they should act."
I believe without fear of being wrong that most who book and don't show up weren't real clients, but rather speculations from girls or their sponsors/assistants.

In reality, nobody bothers me, and at the slightest sign of annoyance, I block them, and then if "she" or "he" wants to speculate again, they'll have to buy another “sim card”, which is exactly what they do…

Have a good evening… :)

Rafaela 

Skrevet
Den uheldig pige skrev, for 7 timer siden:

Hvorfor er der nogle mænd, der laver en aftale om at mødes og så aldrig dukker op?

Jeg taler om dem, der skriver længe, virker interesserede og måske endda presser på for at lave en aftale. Men når dagen eller tidspunktet kommer, så sker der pludselig noget mærkeligt:

Jeg kan jo kun tale for mig selv.

Når jeg en sjælden gang har mulighed for at lave en aftale med en glædespige, så er der noget enormt frækt ved at skrive rundt til nogle interessante glædespiger. Det er ikke altid de tilbyder det, jeg efterspørger, og så sker der ikke mere ved det.

Når jeg så har fundet en at lave en aftale med, så er det så megafrækt, hvis der lige kommer et par beskeder frem og tilbage mellem os. Ikke fordi jeg på nogen måde forventer en lang og fræk dialog med hende forud for mødet, men blot nogle få beskeder. Det er megafrækt og jeg sidder og får stiv pik bare ved tanken om at skulle møde hende senere på aftenen.

Derfor kan jeg også sagtens forestille mig, at der er nogle mænd, der bliver tændt af at skrive med glædespige og indgå aftaler med dem, selvom de på intet tidspunkt har tænkt sig at gennemføre dem. Måske fordi de ikke har modet til det. Eller måske har de bare slet ikke lyst til det. Måske kun lyst til at skrive. Så jeg kan sagtens forestille mig, at der sidder nogle mænd og spiller pik, mens de skriver til nogle glædespige.

Skrevet

Jeg forstår ikke, hvis mænd laver aftaler med flere piger på en gang, istedet for at vente på et svar, jeg skriver først til en ny pige, hvis jeg ikke har fået svar efter 3 timer og har jeg lavet en aftale, bliver den overholdt, det er respektløst overfor pigerne

Skrevet
Den uheldig pige skrev, den 12.3.2026 at 11:05:

Er det fantasien om mødet, der tænder dem men uden at de egentlig vil mødes i virkeligheden?

Får de et “kick” ud af at lave aftalen og så lade være med at dukke op?

En combi af , ensomhed , spænding , frækt at sms med fræk pige.

Så der nok en del , der ikke har økonomien til et besøg og det giver udslag i vrede /bitterhed.

Skrevet

Jeg tror desværre, at mange mænd simpelthen mangler et sprog for at melde fra i frygt for den efterfølgende modreaktion. Jeg forstår 100 % frustrationen ved at blive brændt af, for det er noget, de fleste af os på datingmarkedet har prøvet, og det går jo begge veje. Men når det kommer til betalingssex, er der ofte nogle ekstra lag i spil.

Det bunder nok ofte i en menneskelig psykologi om at undgå konflikter for enhver pris. For mange mænd er selve chatten og planlægningen en del af en tænding eller en fantasi, de dyrker i nuet, men det øjeblik aftalen bliver konkret og virkeligheden banker på, rammer de kolde fødder. Hvis de ovenikøbet har fået udløsning på egen hånd inden mødet, forsvinder lysten og motivationen ofte på et splitsekund, og så står de tilbage med en blanding af skam og ligegyldighed. = Post-Nut Clarity.

I det øjeblik føles det for dem nemmere bare at lukke ned, slukke telefonen eller blokere fremfor at tage den ubehagelige dialog. De vælger den "nemme" vej ud, fordi de ikke kan overskue at stå til ansvar for deres manglende lyst eller frygter en voldsom reaktion – noget man jo desværre også ser i branchen i form af trusler eller udskamning.

I sidste ende burde det selvfølgelig være helt okay bare at sige: 'Hey, jeg har faktisk fortrudt, og lysten er væk.' Det ville være langt mere respektfuldt over for kvindens tid, men indtil vi får en kultur, hvor man tør være ærlig uden frygt for kaos, vil vi nok desværre fortsat se folk, der gemmer sig bag en blokeringsknap, når virkeligheden bliver for overvældende.

Skrevet
McLovin skrev, for 3 minutter siden:

virkeligheden banker på, rammer de kolde fødder. Hvis de ovenikøbet har fået udløsning på egen hånd inden mødet, forsvinder lysten

Synes det er sørgeligt for vores måde at være sammen på, hvis det virkeligt er tilfældet! Jeg kan bestemt ikke afvise det, men sørgeligt er det! Sandsynligt fordi “de” slukker telefonen - de vil ikke tage konfrontationen. Sådan er der mange der har det!

Jeg vil dog tilføje at mange restauranter klager over at deres kunder ikke dukker op. Det er næppe fordi de har spist sig mæt i leverpostegmadder. Tror derfor mere på at man sidder bag computeren og vil have svar nu. Man skriver til 10 piger (og restauranter) på en gang og ser hvad der sker. Og så tager det bedste sted hvor man lige for svar hurtigt. Måske vil man endda have muligheden for vælge i sidste øjeblik… a la til Folketinget… :o

Lige gyldig hvad, er det sørgeligt og respektløst!

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.