Hop til indhold

Rumænske menneskehandlere

Featured Replies

Skrevet
powerboyz skrev, for 7 minutter siden:

stakle piger er heroppe via loverboy metoden og deres alfonser nogle halvt analfabeter sigøjnere.

Loverboy metoden? Vil du forklare?

mvh. nice and easy

Edit. googlede det lige.

loverboy metode = at en mand pøser en masse penge og forkælelse i en kvinde som derefter gerne vil være kæreste med manden. Manden inviterer hende på en romantisk rejse til et land, hvor hun skal arbejde. Alle hendes personlige dokumenter og hendes mobil telefon tages, og derefter bliver hun solgt.

Redigeret af Nice and easy
edit

• Svar 136
  • Visninger 9.4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Jeg kan ikke forstår hvis man ikke havde bare en ide om at det hang sådan sammen.. Hvor mange danske unge piger ser du rejse til Dubai (hvor man kan tjene rigtig mange penge) for at sælge sex.? 

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Du god til at prøve at tvinge omstændighederne til at passe ind i det du ønsker det må man give dig.. 

• @powerboyz kan du lige uddybe hvordan en whistleblowerordning, altså en officiel kanal til indberetning af kritisable eller ulovlige forhold kan sammenlignes med woke og cancelculture?   U

Skrevet
  • Author
powerboyz skrev, for 3 minutter siden:

Det er det klassiske dokumentar.

I DK sker der absolut ikke noget, selve vejret eller et par ulve er primetime news, så laver man en dokumentar, hvor en wannabe journalist fra DK tilsynladende er efter de dybeste kriminelle, hvilket er langt fra sandheden.

De stakle piger er heroppe via loverboy metoden og deres alfonser nogle halvt analfabeter sigøjnere.

Det lyder som om du har noget specifik viden, spændende :) Hvordan mener du så mere præcist, at det hele foregår, fortæl fortæl ;)

Skrevet

I øvrigt...I Bukarest..langt de fleste piger, jeg har besøgt, tager et bad, sammen eller før kunden OG tager et bad i mellem sexseancerne.

Har aldrig oplevet en dansk GP gør det.At gå i bad mellem nr 1 og nr 2.

Så...al den underliggende snak...om Rumænien...osv....det kan man godt droppe

Skrevet
powerboyz skrev, for 17 minutter siden:

Man skal have hverken arbejdstilladelse eller opholdstilladelse.

Hvis man, som EU borger, vil blive længere end 3 mdr, skal man have et registreringsbevis.

Før du spiller smart...

Kan du læse den lille “tilføjelse” jeg så fint har skrevet i bunden af det du citerer inden du spiller smart.? Kan du OGSÅ læse der hvor jeg skriver at jeg af gode grunde ikke ved hvordan det er for udenlandske kvinder eller er det for besværligt for dig.? 

Skrevet
  • Author
powerboyz skrev, for 1 minut siden:

Tror ikke der findes en mere dumt og naivt væsen i denne verden end danskeren.

Det burde være forbudt for danskerne at rejse længere ned end Nordtyskland.

Det er ikke spor sagligt det du siger, og du afsporer tråden mere end du gavner med den slags kommentarer. Stop dig selv!

Skrevet
  • Author

Havde godt hørt om denne metode, men ikke at den specifikt var navngivet...

Mon det er sådan det foregår hver gang en pige bliver handlet til landet...??

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 27 minutter siden:

Havde godt hørt om denne metode, men ikke at den specifikt var navngivet...

Mon det er sådan det foregår hver gang en pige bliver handlet til landet...??

Nok ikke hver gang. Men forestil dig en fattig rumænsk landsby, hvor meget få har haft skolegang af betydning, og hvor arbejdsløsheden er høj. Meget høj. I byen kommer der af og til nogle unge mænd, som tydeligvis har mange penge. De laver nogle fester og inviterer udvalgte piger med hæderligt udseende med. Pigerne er ludfattige, og bliver benovede over den opmærksomhed, de pludselig får.

Mændene er macho og bad boys-agtige, men giver særlig attention til et par udvalgte piger, som føler sig smigrede og drømmer og et liv i luksus sammen med denne charmerende fyr. Så hun siger ja, når han vil høre, om hun vil være kæreste med ham og følge med ham, når han laver business.

Hun får nogle tatoveringer, som viser omverdenen, at de er kærester, men inden længe går det i den retning, at hun også skal bidrage til festen. Måske har hun i mellemtiden i et andet land, har fået tæsk nogle gange, og fyren har droppet hende som kæreste. Hun får nu at vide, at før hun kan komme hjem, skal hun tjene xxx kr. som sexarbejder. Men pigen tænker samtidigt “hjem til hvad?”, for hun husker hvad hun kom fra og foretrækker måske i en periode at prøve at tjene penge på at sælge sex. Det er hendes eget frie valg ud fra de muligheder, hun ser.

Samtidigt er “kæresten” og hans venner tilbage i Rumænien for at finde det næste kuld, så historien kan gentage sig.

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 7 timer siden:

Ja men lovgivning er noget helt andet! I øvrigt er Skat da den største ruffer, de vil have ca. halvdelen af indtjeningen, hvis man netop skal overholde loven. Og hvad med de sider, som reklamerer med sexannoncer, de tjener jo også penge på andres prostitution, så skulle det jo også være ulovligt?

Altså hvis man nærlæse definitionen af at være handlet, så vil jeg vove den påstand, at tæt på alle udenlandske kvinder er handlede. Det betyder imo ikke nødvendigvis noget dårligt ud fra definitionen på menneskehandel, men jeg kunne godt forestille mig, at det er et fåtal der har rimelige vilkår hele vejen igennem fra deres bagmand, eller ruffer om man vil.

Skattemyndighederne driver ikke bordelvirksomhed, så de er selvfølgelig ikke ruffere. Alle indkomster er som udgangspunkt skattepligtige, herunder eksempelvis indkomst af salg af euforiserende stoffer, hvilket ikke gør skattemyndighederne til pushere.

Jeg er enig i, at en del af de udenlandske sexarbejdere formentlig vil være omfattet menneskehandel.

Jeg har dog svært ved at forstå dig omkring,at det ikke nødvendigvis er noget dårligt. For at være omfattet af menneskehandel så skal man udnyttes til prostitution. Jeg synes altid at udnyttelse er en dårlig ting, selv om der selvfølgelig er flere forskellige måder af udnytte på.

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 20 timer siden:

Hvis pigerne har gode vilkår, er det vel okay at en bagmand hjælper dem med det praktiske og får en skilling for det. Der er vel også gode bagmænd? ;)

Men hvornår har de gode vilkår og hvornår tror kunderne bare at de har gode vilkår ? 

Det har været flere eksempler på piger der startede med lutter gode anmeldelser fra alle der anmeldte i starten hvorefter det et stykke tid efter skiftede en af dem jeg husker var Lindsey Maddox og Deity Bastet de startede med lutter positive meget rosende anmeldelser og det virkede som om de gjorde det af lyst og alt var godt. Undervejs skiftede det så så begyndte der at komme flere og flere anmeldelser og kommentarer i anmeldelserne det indikerede at lysten og indlevelsen  var væk eller kraftigt aftaget og de dårligere anmeldelser blev flere indtil de forsvandt fra Danmark og mig bekendt ikke er vendt retur. 

præcis hvad der er op og ned ved jeg ikke men der er to åbenlyse muligheder på skiftet der skete den ene er at bagmænd pressede dem for hårdt på antallet af aftaler og det skabte et skift deres møder. Eller de forsøgte selv at at presse citronen for hårdt fordi pengene var gode og for fristende så de kørte sig selv ned og mistede gejsten. 

I begge situationer ville statslig organiseret prostitution have været bedre for dem fordi det enten ville afskære bagmændene eller have givet faste læge tjeck og faglige besøg hvor der kunne være blevet sat fokus på den rovdrift de drev på sig selv tidligere. 

Det med de gode bagmænd er også en kæmpe gråzone for hvad mener du at en god bagmand er ?

Nogen tæver, truer og voldtager dem ikke men bruger psykisk pres eller Loverboy metoden der rummer negative elementer fra toksiske parforhold med psykiske overgreb, grooming. 

I nogen tilfælde stiller personer lejemålet til rådighed og får sex gratis for det. Det kan virke på personen / manden som en gensidig frivillig ordning men være noget helt andet for pigen hvis hun tror og føler at hun er nød til det for ikke at miste tag over hovedet og indtjeningen hvis hun nægter, og derfor gør hun det uden at have lyst og der bevæger man sig over i gråzonen af et et overgreb. 

Så er de alle de andre negative småting der ikke sørges for feks. sygdoms tjeck jævnligt, fridage og frihed til at styre ydelser & antal kunder per dag, frihed til ferie, ordentlige leveforhold og fasciliteter som bad og gode søvn forhold. 

Til sidst er der spørgsmålet om bagmændenes andel hvornår er andelen for stor og udnyttelse og har kvinddn nogen som helst indflydelse eller mulighed for forhandling af den.

Skrevet
Dillermand Junior skrev, for 59 minutter siden:

Men hvornår har de gode vilkår og hvornår tror kunderne bare at de har gode vilkår ? 

Du sammenfatter det faktisk rigtig godt - tak for det!

Der skal bare en hel anden lovgivning til på området, det er det rene Wild West i Danmark hvad menneskehandel angår.

Det er jo også et Sisyfos arbejde for de stakkels betjente der tøffer rundt og gør deres bedste for at spotte bagmændene, de har bare ingen handlemuligheder.

Er der ikke noget med at Tyskland har en helt anden og mere reguleret tilgang til prostitution - kan vi lære noget der? Næste gang der er folketingsvalg vil jeg ihvertfald gerne vide hvad de forskellige politikere mener om prostitution/menneskehandel - det kunne være ret interessant at høre deres bud på en reguleret lovgivning. Bare det ikke bliver som i Sverige! :huh:

Redigeret af Needy

Skrevet
  • Author
Needy skrev, for 57 minutter siden:

Du sammenfatter det faktisk rigtig godt - tak for det!

Der skal bare en hel anden lovgivning til på området, det er det rene Wild West i Danmark hvad menneskehandel angår.

Det er jo også et Sisyfos arbejde for de stakkels betjente der tøffer rundt og gør deres bedste for at spotte bagmændene, de har bare ingen handlemuligheder.

Er der ikke noget med at Tyskland har en helt anden og mere reguleret tilgang til prostitution - kan vi lære noget der? Næste gang der er folketingsvalg vil jeg ihvertfald gerne vide hvad de forskellige politikere mener om prostitution/menneskehandel - det kunne være ret interessant at høre deres bud på en reguleret lovgivning. Bare det ikke bliver som i Sverige! :huh:

Så vidt jeg er orienteret, er både prostitution og rufferi lovligt i Tyskland, dvs. at det netop er lovligt at tjene på andres prostitution.

Men hvad ville det kunne hjælpe på problemet med handlede kvinder og dårlige vilkår, tænker du? ^_^

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 21 minutter siden:

Men hvad ville det kunne hjælpe på problemet med handlede kvinder og dårlige vilkår, tænker du? ^_^

Jeg har ikke de vises sten der kan løse alle problemerne med menneskehandel og det tror jeg heller der er nogen der har. Sådan er det vel med alle mulige former for kriminalitet.

Men det der falder først for er højere straffe, hårdere udvisningsdomme (primært bagmænd), udvidet adgang til hotlines på flere sprog, whistleblowerordninger, mere støtte fra officiel side til de handlede piger og frem for alt meget mere oplysning til borgerne fra myndighedernes side.

Det er sørgeligt at det er DR der skal sætte fokus på problemet, for så bliver det ligesom med alt mulig andet - en kortsigtet kollektiv oprørthed over de uhyrligheder der findes - ugen efter videre til næste emne. Her synes jeg de danske myndigheder har en pligt til vedholdende at blive ved med at oplyse om problemets omfang, så det forhåbentligt siver ind hos de fleste og dermed bliver en fast bestanddel af vores kultur.

Men der er desværre nok lang vej - for uh hvor er det ubehageligt at snakke om :huh:

Det er også derfor jeg synes at det er godt at dette og tilsvarende emner, bringes på banen her i EG.

Redigeret af Needy

Skrevet
Dillermand Junior skrev, for 2 timer siden:

Det med de gode bagmænd er også en kæmpe gråzone for hvad mener du at en god bagmand er ?

Spørg JessicaRomatica

Skrevet

Oh my fucking God.

Whistleblowordning i prostitutionen.

Vi mangler bare woke og cancelculture.

Skrevet

Spørg JessicaRomatica

Det er da det man kan kalde for et  ikke-svar :lol:

@Dillermand Junior spørger dig direkte hvad DU mener er en god bagmand?

Det kunne jeg egentligt også godt lide at vide?

Skrevet

Whistleblowordning i prostitutionen.

Nu er det jo nok ikke det DU tænker på :)

Skrevet

En god bagmand er den, der holder tlf for pigen, sender kys på eroguide til den halvblinde forelsket dum idiot familiefar fra Danmark

:rolleyes: Ja det kan du da godt have ret i. 

Men du tror så ikke han skal have noget for det - i form af penge, sex eller andet i større eller mindre omfang - og hvis han ikke får det, hvad tænker du så konsekvenserne kan være for pigerne?

Skrevet
Needy skrev, for 8 minutter siden:

:rolleyes: Ja det kan du da godt have ret i. 

Men du tror så ikke han skal have noget for det - i form af penge, sex eller andet i større eller mindre omfang - og hvis han ikke får det, hvad tænker du så konsekvenserne kan være for pigerne?

Jo, han skal have lidt smørrebrød.

Konsekvenserne for pigerne? De ender nok på Sertralin ligesom 30 % af Danmarks befolkning, det lykkeligste nation i Universet 

Skrevet
powerboyz skrev, for 3 minutter siden:

De ender nok på Sertralin ligesom 30 % af Danmarks befolkning, det lykkeligste nation i Universet

Det lyder bestemt som om du ved hvad du taler om.

Måske du skulle øge din daglige dosis en smule.

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 57 minutter siden:

Men hvad ville det kunne hjælpe på problemet med handlede kvinder og dårlige vilkår, tænker du?

Flere helt reelle forretningsmænd ville nok være mere villige til at investerer i en sexklinik/bordel hvis der var moderationer til reglerne.. Mange piger ville nok åbne deres egne steder hvis lovgivningen tillod det.. Som gennemsnit er det normalt nogle lidt risikovillige mennesker der handler med mennesker fordi de måske ikke har så store problemer med at bøje reglerne og det segment kunne godt “unødvendiggøres” ved at lave lovgivning der fordrede at pigerne selv kunne åbne klinikker med evt investeringer.. 

Skrevet

Myndighederne, og navnlig Politiet er opmærksomme på menneskehandel. Et stort "problem" er, at der er en række gerningsmomenter, som skal være opfyldt før man kan straffes for menneskehandel. Disse omstændigheder, samt gerningspersonens tilregnelse kan ofte være svære at bevise udover enhver rimelig tvivl. Derudover er det en branche, hvor de implicerede ofte ikke er så glade for myndighederne, hvilket gør det svære for politiet at tilvejebringe det fornødne bevismateriale.

Mit gæt er også, at de fleste sexkøbere ikke orienterer politiet, hvis de bliver mistænksomme over, om pigen er handlet eller lignende. Man ser ofte anmeldelser herinde, hvor nedenstående omstændigher fremgår: 
- Pigen arbejder i døgndrift,

- Hun tilbyder sin krop til en lav pris,

- Aftalen og kommunikationen sker via en anden person end pigen,

- Hun holdte ikke hvad "hun" lovede

- Pigen kan ikke engelsk og kommer fra et land langt fra Danmark og visse gange EU

- Hun arbejder under kummerlige forhold

- Hun ville have det hurtigt overstået og kiggede væk under akten osv.

Er omstændighederne isoleret set nok til at konstatere, at der er tale om menneskehandel/rufferivirksomhed. Nej. Men de giver samlet set en indikation på det, og  det ville nok i nogle tilfælde være smartere at skrive en anmeldelse til Politiet end på Eroguide.

Strengere straffe har ingen betydelig præventiv effekt, og vores legislative strafferetlige værn er i overensstemmelse med den relevante FN-konventione mod menneskehandel. Der er heller intet, der tyder på, at Politiet ikke tager menneskehandel alvorligt. Så visse sexkøbere må nok kigge indad, hvis de vitterligt ønsker at dette forfærdelige fænomen, menneskehandel skal komme til livs.

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 1 time siden:

Opmærksomhedspunkter fra @ErnstOle ved sexkøb og forslag fra @JenniferRomantica kunne være en del af løsningen, men tror desværre ikke det er nok.

Du bidrager selv til borgeroplysningen med nedenstående link - den citerer jeg her. Den bør nok indgå i fremtidige indlæg ved tilsvarende emner og tages op med jævne mellemrum :)

Mr. Nobody skrev, den 21.9.2024 at 06:45:

Jeg fandt faktisk ud af i går, at man på politi.dk kan anmelde rufferi og menneskehandel med få klik ;)

https://politi.dk/anmeld-kriminalitet/seksualforbrydelser/tip-politiet-om-rufferi-og-menneskehandel

Skrevet
Needy skrev, for 4 timer siden:

Det er da det man kan kalde for et  ikke-svar :lol:

@Dillermand Junior spørger dig direkte hvad DU mener er en god bagmand?

Det kunne jeg egentligt også godt lide at vide?

Jeg spurgte nu Mr. Nobody som ikke har svaret hvis jeg ville vide noget om Jennifers holdning så ville jeg spørge hende det gjorde jeg ikke så Powerboyz pladder er ren afsporring. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.