Hop til indhold

Rumænske menneskehandlere

Featured Replies

Skrevet

Ok, man kan jo forestille sig hvad som helst. Altså at piger hjælpes herop af venlige, velmenenende menneske der gerne vil hjælpe dem med at tjene gode penge. Som hjælper dem med at sætte anoncer op, finde arbejdslokale og bolig osv. Det hele for en rimelig betaling….

Men jeg tror ikke det er sådan ret tit. Jeg tror pigerne bliver udnyttet ret groft og selv får for lidt ud af det. Måske, når de bliver mere erfarne, kan de bedre selv styre tingene og køre en mere selvstændig forretning, hvor de kun betaler beskyttelsespenge og urimelige huslejer, men det er jo stadig udnyttelse omend det ikke indebærer vold og straffe, så længe beskyttelsespengene betales.

Jeg indrømmer dog gerne at det naturligvis kun er hvad jeg tror og forestiller mig.

Men det er i hvert fald nok til at jeg ikke lægger penge der med vilje.

Mange har fra tid til anden gjort meget ud af at fortælle hvordan man kan spotte piger der udnyttes groft. Det kunne være interessant om nogen kan fortælle hvordan man spotter piger der er mere selvstændige, frivillige og arbejder under rimelige forhold.

Redigeret af Slowman

• Svar 136
  • Visninger 9.4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Jeg kan ikke forstår hvis man ikke havde bare en ide om at det hang sådan sammen.. Hvor mange danske unge piger ser du rejse til Dubai (hvor man kan tjene rigtig mange penge) for at sælge sex.? 

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Du god til at prøve at tvinge omstændighederne til at passe ind i det du ønsker det må man give dig.. 

• @powerboyz kan du lige uddybe hvordan en whistleblowerordning, altså en officiel kanal til indberetning af kritisable eller ulovlige forhold kan sammenlignes med woke og cancelculture?   U

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 2 minutter siden:

Men ud fra definitionen på at være handlet, så behøver det jo ikke betyde, at pigen er udsat for nogle dårlige ting af bagmanden!

Det måske bare mig.. Men ville du ikke synes det var at blive behandlet dårligt hvis du hver dag skulle afleverer halvdelen af din løn til din chef.? Det alene er nok i mit hoved.. Men du skal så også lige betale for leje af dit kontor.. 

En skilling er jo ikke halvdelen af indtægten.. 

Jeg kan tildels godt forstå hvor du vil hen da jeg faktisk har arbejdet et sted der tog næææsten halvdelen af betalingen fra hver gæst.. Jeg kan faktisk ikke huske om det var 1100 til os og 800 til huset eller 1200 til os og 700 til huset men det var sådan i den boldgade.. Jeg brokkede mig da - påstanden var at man ikke skulle tænke på det som ens penge, men som husets entre, min påstand var at hvis mutter kunne få en eneste mand til at sidde i jacuzzien alene og betale 700/800 kr for det så var det husets penge men så længe jeg sad nøgen på ham imens så var det sku mine - men jeg blev jo alligevel på stedet fordi det var et super fedt sted at arbejde og der var ufattelig mange gæster.. Samtidig havde man absolut ingen udgifter andet end 20 kr pr håndklæde til huspasseren der tog imod opkald, underholde gæster, lukkede gæster ind, vaskede vasketøjet og sørgede for ALT andet.. Ingen husleje, annoncering eller lignende - heller ikke på vagter der var sløve.. 

Men jeg havde ALDRIG kunne arbejde der 20 dage i måneden og beholde mit selvværd.. Jeg havde heller ikke kunne holde til det fysisk.. Jeg arbejdede den gang 2 dage i ugen..

Mange arbejder hver dag 24/7 i måneder, langt fra deres familier og hverdag, som ganske unge kvinder endda..

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Det måske bare mig.. Men ville du ikke synes det var at blive behandlet dårligt hvis du hver dag skulle afleverer halvdelen af din løn til din chef.? Det alene er nok i mit hoved.. Men du skal så også lige betale for leje af dit kontor.. 

Jeg kan tildels godt forstå hvor du vil hen da jeg faktisk har arbejdet et sted der tog næææsten halvdelen af betalingen fra hver gæst.. Jeg kan faktisk ikke huske om det var 1100 til os og 800 til huset eller 1200 til os og 700 til huset men det var sådan i den boldgade.. Jeg brokkede mig da - påstanden var at man ikke skulle tænke på det som ens penge, men som husets entre, min påstand var at hvis mutter kunne få en eneste mand til at sidde i jacuzzien alene og betale 700/800 kr for det så var det husets penge men så længe jeg sad nøgen på ham imens så var det sku mine - men jeg blev jo alligevel på stedet fordi det var et super fedt sted at arbejde og der var ufattelig mange gæster.. Samtidig havde man absolut ingen udgifter andet end 20 kr pr håndklæde til huspasseren der tog imod opkald, underholde gæster, lukkede gæster ind, vaskede vasketøjet og sørgede for ALT andet.. Ingen husleje, annoncering eller lignende - heller ikke på vagter der var sløve.. 

Men jeg havde ALDRIG kunne arbejde der 20 dage i måneden og beholde mit selvværd.. Jeg havde heller ikke kunne holde til det fysisk.. Jeg arbejdede den gang 2 dage i ugen..

Mange arbejder hver dag 24/7 i måneder, langt fra deres familier og hverdag, som ganske unge kvinder endda..

Det ville under ingen omstændigheder være i orden, at aflevere halvdelen! At Skat tager halvdelen, er rigeligt :rolleyes:

Men hvis nu bagmanden fik et rimeligt beløb, og pigerne blev behandlet godt som tidligere beskrevet, er det vel ok at der er en bagmand. Og så hedder det så åbenbart pr definition menneskehandel, men hvis pigen trives, så behøver det jo ikke være negativt at være handlet. At der så nok er meget langt mellem disse historier, er noget andet.

Det er spændende at høre dine erfaringer @JenniferRomantica :)

Men hvordan kan steder som du beskriver/ andre bordeller, hvor der er telefonpasser, osv. egentlig slippe afsted med det? Er det egentlig ikke ulovligt at være telefonpasser, hvis man får penge for det?

Hvordan skal sådan en model strikkes sammen, så det kan køre på lovlig vis Danmark? -_-

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 16 minutter siden:

Jeg synes der er svært at vurdere hvad der kunne være en rimelig fordeling af indkomsterne. “Huset” har jo udgifter og hvis der skal være en god standard og alting skal fungere koster det jo noget. Samtidig skal det jo nok også kunne kaste mere af sig en fx hoteldrift, almindelig udlejning af møblerede værelser osv.  da det jo er eller tangerer ulovlig virksomhed med risiko for politi razzia og andre ubehageligheder.

Men en rettesnor kan jo være hvordan fordelinger er på “ordentlige” danske steder.  Jeg tænker det er betydeligt værre at være på de steder hvor der hovedsageligt/kun arbejder udnyttede udenlandske piger. 

Redigeret af Slowman

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 14 minutter siden:

Men hvordan kan steder som du beskriver/ andre bordeller, hvor der er telefonpasser, osv. egentlig slippe afsted med det? Er det egentlig ikke ulovligt at være telefonpasser, hvis man får penge for det?

Jeg ved det ikke.. Dog ved jeg af erfaring at politiet skal besøge de danske steder to gange årligt så stederne og hvad der foregår er velkendt.. Ingen bliver anholdt eller lignende.. De siger “Hej” og tjekker at vi har det godt, tjekker vores id osv.. Første gang de kom imens jeg var på vagt tjekkede de efter handlede udenlandske kvinder hvilket telen forsikrede dem om ikke var på Romantica.. Hun grinte derfor højlydt med betjentene da jeg sagde “Mojn mojn” da de gik fordi “lidt udenlandsk havde de da alligevel”:lol:.. 

Faktisk mødte jeg dem mest i saunaen hvor de kom to gange imens jeg var på vagt fordi de åbenbart igennem en længere årrække havde fundet efterladte spædbørn i en park og alle børnene havde samme mor men forskellige fædre så de ville hører om vi havde hørt om nogle handlede piger der havde været gravide.. Det heldigvis en side af branchen ingen af os havde kendskab til.. Heller ikke de udenlandske piger på stedet.. 

Nu er Romantica lukket så jeg kan nok godt afslører at det var registreret som en forening.. 

Skrevet
Slowman skrev, for 25 minutter siden:

Men en rettesnor kan jo være hvordan fordelinger er på “ordentlige” danske steder.

Men de ordentlige danske steder tager ikke mere end hvad et hotelværelse eller møbleret værelse koster.. Gratis ovenihatten få man så som pige “husets gæster” og reklamen huset laver med sit gode ry.. 

Telens betaling synes jeg skal holdes ude af husets betaling da det er en person man jo har ansat til at yde en service for en.. Prisen er, ifølge mig, super fair her også.. Jeg har endnu ikke mødt en tele der ikke var sin vægt værd i guld og total underbetalt.. Vi taler om en grundløn på 400 kr for mange timers arbejde.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 7 minutter siden:

Jeg ved det ikke.. Dog ved jeg af erfaring at politiet skal besøge de danske steder to gange årligt så stederne og hvad der foregår er velkendt.. Ingen bliver anholdt eller lignende.. De siger “Hej” og tjekker at vi har det godt, tjekker vores id osv.. Første gang de kom imens jeg var på vagt tjekkede de efter handlede udenlandske kvinder hvilket telen forsikrede dem om ikke var på Romantica.. Hun grinte derfor højlydt med betjentene da jeg sagde “Mojn mojn” da de gik fordi “lidt udenlandsk havde de da alligevel”:lol:.. 

Faktisk mødte jeg dem mest i saunaen hvor de kom to gange imens jeg var på vagt fordi de åbenbart igennem en længere årrække havde fundet efterladte spædbørn i en park og alle børnene havde samme mor men forskellige fædre så de ville hører om vi havde hørt om nogle handlede piger der havde været gravide.. Det heldigvis en side af branchen ingen af os havde kendskab til.. Heller ikke de udenlandske piger på stedet.. 

Nu er Romantica lukket så jeg kan nok godt afslører at det var registreret som en forening.. 

Hold da op, du har oplevet lidt af hvert :P

Gad vide hvad kotumen er med de udenlandske piger, hvor meget skal de mon aflevere til bagmanden? Og gad vide hvad rejsen herop koster pigerne, og om der er flere udgifter, som ender direkte hos bagmændene?

Skrevet

Lad os lige stoppe op og lege lidt. Vi taler om handlede / ikke handlede piger. Tvunget eller ikke tvunget. Rimelig husleje eller overbetaling. 

Nu tager vi DIG. ja lige netop dig der sidder og læser dette. Vi anbringer dig på en ikke specielt lækker madras på Herlev bollefabrik. Her lægger vi dig med røven i vejret og så bestemmer jeg hvem der skal forbi og bolle dig. Hvor længe og hvor hårdt aftaler JEG med kunden. Om der skal bruges gummi eller ej bestemmer JEG.

Når du er færdig med en kunden, som først har rø...pu... dig og bagefter givet dig ladningen i munden, så deler vi de penge, som kunden betaltet. 50/50. Nu kan du så bruge din del af pengene til at betale for annoncering mm. 

Du arbejder 24/7 og hvis du lægger dig til at sove, så bliver du vækket, hvis der er en kunde. Så er det op på alle 4 og på med vaselinen. 

Nu er spørgsmålet så: Vil du føler, at jeg udnytter dig ????

Skrevet
anmelder skrev, for 18 minutter siden:

Lad os lige stoppe op og lege lidt. Vi taler om handlede / ikke handlede piger. Tvunget eller ikke tvunget. Rimelig husleje eller overbetaling. 

Nu tager vi DIG. ja lige netop dig der sidder og læser dette. Vi anbringer dig på en ikke specielt lækker madras på Herlev bollefabrik. Her lægger vi dig med røven i vejret og så bestemmer jeg hvem der skal forbi og bolle dig. Hvor længe og hvor hårdt aftaler JEG med kunden. Om der skal bruges gummi eller ej bestemmer JEG.

Når du er færdig med en kunden, som først har rø...pu... dig og bagefter givet dig ladningen i munden, så deler vi de penge, som kunden betaltet. 50/50. Nu kan du så bruge din del af pengene til at betale for annoncering mm. 

Du arbejder 24/7 og hvis du lægger dig til at sove, så bliver du vækket, hvis der er en kunde. Så er det op på alle 4 og på med vaselinen. 

Ja. Helt klart. uha.

Men at du netop inddrager mit favorit sted i Herlev synes jeg er unfair.

Jeg kan på ingen måder genkende det du skriver. øv. Men det er populært blandt luksusluderne, at få dem nedgjort. øv igen siger jeg bare.

Men jeg ser, at du har været forbi Herlev, ganske vist ikke mit foretrukne sted. Og ud fra den beskrivelse har jeg rigtig svært ved at forstå nogetsomhelst.

mvh. nice and easy

Redigeret af Nice and easy
Tilføjelse

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 29 minutter siden:

Gad vide hvad kotumen er med de udenlandske piger, hvor meget skal de mon aflevere til bagmanden? Og gad vide hvad rejsen herop koster pigerne, og om der er flere udgifter, som ender direkte hos bagmændene?

Jeg har absolut ingen idé.. De udenlandske piger jeg har arbejdet med og en enkel jeg en gang i mellem møder på motel har betalt det samme som jeg.. Men ja det kunne være spændende at vide med sikkerhed.. Med alt omtalen gå der nok ikke længe før sådan et sted som bollefabrikken i Herlev kommer i politiets og journalisters søgelys og så hører vi nok snart om det.. Siden her er jo tydeligt anvendt i noget rimelig nutidig journalistisk.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Med alt omtalen gå der nok ikke længe før sådan et sted som bollefabrikken i Herlev kommer i politiets og journalisters søgelys og så hører vi nok snart om det.. Siden her er jo tydeligt anvendt i noget rimelig nutidig journalistisk

Ærligt talt tror jeg ikke på, at politiet tager initiativ til nogetsomhelst. De har stadigvæk overtal af mænd. Prisbevidste jyder.

Men journalisterne, ja de guffer selvfølgelig, og digter selv videre.

mvh. nice and easy.

Skrevet
Nice and easy skrev, for 13 timer siden:

Men, man bør også komme i hu, at enhver form for journalistik bliver digtet for, at drive forretning. Det gøres som regel bedst ved, at digte noget, som kan sætte følelser i kog. I den forbindelse er medfølelse og forargelse nogle af de stærkeste redskaber.

Tættest på sandheden om verden, kommer man ved at iagtage, og opleve selv.

mvh. nice and easy

Også er det man tænker er du i grunden journalist?

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 5 timer siden:

Det virker nærmest som et "hønsehold" bagmændene pumper pigerne ligeså længe "de gør æg" -tror sgu ikke de får meget selv på noget tidspunkt.

Skrevet

Det hus i Rødekro har jeg besøgt og lavet anmeldelser for år tilbage -besøgte bla en unge pige(først i tyverne vel) der fortalte hun var ½portugiser hun talte meget om sin chef og hun kun var der kort tid, så skulle hun tilbage til kbh. hvor hun studerede. Jeg havde på fornemmelsen at hun var handledet udfra hendes væremåde og hendes frygt for sin chef.  Hun gjorde et stort indtryk på mig efterfølgende -jeg overveje meget at anmelde stedet til politiet (blev også opfordret til det af en vis frk. herinde) det skulle jeg havde gjort. Hun kom kortvarigt tilbage til Rødekro et par gange mere de næste år. Men jeg holdt mig væk. 

Huset er brugt af mange forskellige også mere modne kvinder -også russiske -men altid kortvarigt. Synes aldrig der har været nogen helt unge under 20 der. (I følge AL

Men hvis det er første gang politiet besøger dette hus er det sgu utroligt...

Har forsøgt at finde min anmeldelse fra den gang nok i 2019. men kan åbenbart ikke gå så langt tilbage.

Redigeret af Møffe
Glemte noget

Skrevet
  • Author
anmelder skrev, for 5 timer siden:

Det hele har taget en ny drejning! Og jo selvfølgelig ville en hver da føle sig udnyttet, det er da lige så man væmmes ved at læse det du skriver :oops: Men interessant synsvinkel ;)

Skrevet
  • Author
Møffe skrev, for 43 minutter siden:

Det hus i Rødekro har jeg besøgt og lavet anmeldelser for år tilbage -besøgte bla en unge pige(først i tyverne vel) der fortalte hun var ½portugiser hun talte meget om sin chef og hun kun var der kort tid, så skulle hun tilbage til kbh. hvor hun studerede. Jeg havde på fornemmelsen at hun var handledet udfra hendes væremåde og hendes frygt for sin chef.  Hun gjorde et stort indtryk på mig efterfølgende -jeg overveje meget at anmelde stedet til politiet (blev også opfordret til det af en vis frk. herinde) det skulle jeg havde gjort. Hun kom kortvarigt tilbage til Rødekro et par gange mere de næste år. Men jeg holdt mig væk. 

Huset er brugt af mange forskellige også mere modne kvinder -også russiske -men altid kortvarigt. Synes aldrig der har været nogen helt unge under 20 der. (I følge AL

Men hvis det er første gang politiet besøger dette hus er det sgu utroligt...

Har forsøgt at finde min anmeldelse fra den gang nok i 2019. men kan åbenbart ikke gå så langt tilbage.

Jeg fandt faktisk ud af i går, at man på politi.dk kan anmelde rufferi og menneskehandel med få klik ;)

https://politi.dk/anmeld-kriminalitet/seksualforbrydelser/tip-politiet-om-rufferi-og-menneskehandel

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 5 timer siden:

Jeg har absolut ingen idé.. De udenlandske piger jeg har arbejdet med og en enkel jeg en gang i mellem møder på motel har betalt det samme som jeg.. Men ja det kunne være spændende at vide med sikkerhed.. Med alt omtalen gå der nok ikke længe før sådan et sted som bollefabrikken i Herlev kommer i politiets og journalisters søgelys og så hører vi nok snart om det.. Siden her er jo tydeligt anvendt i noget rimelig nutidig journalistisk.. 

Ja det kunne sgu være super interessant, hvis der kom et par timers dokumentar om pigernes forhold og vilkår i Danmark. Hvor en muldvarp kunne føre os om bag scenen, og helt tæt på, høre pigernes beretninger, konfrontere en bagmand, osv. :ph34r:

Kunne være man skulle opfordre DR til at besøge den mest omtalte og omdiskuterede fabrik i Herlev, men der er sikkert allerede journalister som læser med. Man kunne jo håbe ;)

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 4 minutter siden:

Jeg fandt faktisk ud af i går, at man på politi.dk kan anmelde rufferi og menneskehandel med få klik ;)

https://politi.dk/anmeld-kriminalitet/seksualforbrydelser/tip-politiet-om-rufferi-og-menneskehandel

Jeg er tidligere (mange år siden) blevet narret/taget i røven af en thai dame big time -jeg kontaktet politiet -det blev til flere afhøringer og vidne i retten -men pga. manglende beviser blev hun kun dømt for manglende betaling af skat... Det var ikke en sjov omgang, og til hvilken nytte -jeg ville bare ikke indvolveres i hendes svindelnummer, som hun så forsatte med i en del år efter med andre "hjælper"  men fik da et indblik i hvor omfattende det er, med "spiller" både flere steder i dk. og i thailand. Men udfra de nyeste dokumentare er det kun blevet mere råt og kynisk og branchen er presset til det yderste pga. de tjener kassen på det...

Skrevet
  • Author
Møffe skrev, for 12 minutter siden:

Jeg er tidligere (mange år siden) blevet narret/taget i røven af en thai dame big time -jeg kontaktet politiet -det blev til flere afhøringer og vidne i retten -men pga. manglende beviser blev hun kun dømt for manglende betaling af skat... Det var ikke en sjov omgang, og til hvilken nytte -jeg ville bare ikke indvolveres i hendes svindelnummer, som hun så forsatte med i en del år efter med andre "hjælper"  men fik da et indblik i hvor omfattende det er, med "spiller" både flere steder i dk. og i thailand. Men udfra de nyeste dokumentare er det kun blevet mere råt og kynisk og branchen er presset til det yderste pga. de tjener kassen på det...

Det var da alligevel ret sejt du gjorde det! Så ka hun lære det :P

Og ja menneskehandel/ prostitution er på højde med narko og våben, så der er rigtig mange penge i det, så selvfølgelig er der en bagside af medaljen. Som betales af piger i nød :unsure:

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 6 minutter siden:

Det var da alligevel ret sejt du gjorde det! Så ka hun lære det :P

Og ja menneskehandel/ prostitution er på højde med narko og våben, så der er rigtig mange penge i det, så selvfølgelig er der en bagside af medaljen. Som betales af piger i nød :unsure:

-Følte det ikke som sejt -det var pisse ydmygende at fortælle i detaljer om ens "beskidte underbukser" og til hvilken nytte -hun/de forsatte...

Penge styre alt i dag... 

Skrevet
Møffe skrev, 1 time siden:

-Følte det ikke som sejt -det var pisse ydmygende at fortælle i detaljer om ens "beskidte underbukser" og til hvilken nytte -hun/de forsatte...

Penge styre alt i dag... 

Og så er vi jo tilbage til hvorfor vi ikke anmelder. Dels ved vi jo ikke rigtigt hvor konkrete og håndgribelige “beviser” der skal til og dels fører det ikke rigtig til det ønskede resultat.

Når jeg tidligere har nævnt at jeg en gang har følt at jeg har besøgt en kvinde, jeg tror er handlet, er det så nok at jeg kan konstatere at hun ikke ved hvad jeg har aftalt, at hendes engelsk var så ringe at vi dårligt kunne kommunikere og at pigen og forholdene ikke var rigtige ifht annoncen på AL?

Jeg tror det ikke og bla derfor er det formentlig ret omsonst at anmelde.

Kunne man lave en  whistleblowerordning ordning, så man ikke anmelder men blot giver info videre til politiet. Ikke anonymt, men med sikkerhed for at man ikke kan tvinges ind i en sag? Det kan nok ikke være helt anonymt, så vil konkurerende sexsælgere måske begynde at “bagtale” hinanden for at ødelægge forretningen. Er der allerede sådan en ordning?

Skrevet
Slowman skrev, for 12 minutter siden:

Når jeg tidligere har nævnt at jeg en gang har følt at jeg har besøgt en kvinde, jeg tror er handlet, er det så nok at jeg kan konstatere at hun ikke ved hvad jeg har aftalt, at hendes engelsk var så ringe at vi dårligt kunne kommunikere og at pigen og forholdene ikke var rigtige ifht annoncen på AL?

Hvor håndgribelige beviser så det ud som om de havde med pigen i Rødekro.?

Det at de kører ud og snakker med pigerne, tager dem med på stationen og har en socialarbejder til at snakke med dem tænker jeg godt kunne gøre en forskel eller måske bare en af pigerne så er modig nok til at snakke..

Om ikke andet: hvis politiet gør det nok gange så bliver bagmændene nødt til at finde nye lokaler.. Jo mere besværligt det bliver for bagmændene jo mindre gider de bøvle og vælger måske at sige at Danmark er for besværlig.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Hvor håndgribelige beviser så det ud som om de havde med pigen i Rødekro.?

Det at de kører ud og snakker med pigerne, tager dem med på stationen og har en socialarbejder til at snakke med dem tænker jeg godt kunne gøre en forskel eller måske bare en af pigerne så er modig nok til at snakke..

Om ikke andet: hvis politiet gør det nok gange så bliver bagmændene nødt til at finde nye lokaler.. Jo mere besværligt det bliver for bagmændene jo mindre gider de bøvle og vælger måske at sige at Danmark er for besværlig.. 

Enig. Jeg tror det jeg og andre måske er bekymrede for er at politiet indkalder os til vidneafhøring og måske senere også i en retsag.

De fleste er nok ikke meget for at det sker. Hvis man kan være sikker på kun at blive involveret så meget eller lidt man selv vil, tror jeg flere ville give informationer videre til politiet. Derfor whistleblowerordning, måske

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 28 minutter siden:

Jo mere besværligt det bliver for bagmændene jo mindre gider de bøvle og vælger måske at sige at Danmark er for besværlig.. 

Jow jow, og så kan danske luksusludere have markedet for sig selv, og have god samvittighed sammen med rigmændene.

Men rigmændenes handel med billige tekstiler fra Bangladesh lader vi ligge.

mvh. nice and easy.

Skrevet
Slowman skrev, for 21 minutter siden:

Enig. Jeg tror det jeg og andre måske er bekymrede for er at politiet indkalder os til vidneafhøring og måske senere også i en retsag.

Fandt en sag fra 2019 hvor det var en dansk glædespige der meldte en gut i hendes sådan egen “undercover” mission.. Hun havde hørt rygter om stedet og valgte at undersøge det selv.. Da hun så på første vagt blev kontaktet og fik at vide at hun skulle betale 1000 kr om dagen - oveni lejen - for at arbejde i sikkerhed meldte hun ham.. 

Ja det burde klart gøres så man ikke behøvede at vidne i sådan en sag personligt men at man kunne udfylde en anonymiseret vidneerklæring.. Jeg ved at ved bandekriminalitet vælger retten som regel at holde vidneafhøringerne for lukkede døre så monstro ikke det samme gør sig gældende i sådan nogle sager med organiseret kriminalitet.? 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.