Hop til indhold

Rumænske menneskehandlere

Featured Replies

Skrevet

Jeg har læst alle indlæg i hele tråden indtil nu.
Desværre har jeg ikke noget grundlæggende eller for debatten afgørende at bidrage med, som jeg ikke allerede har skrevet mange gange i andre tråde om samme emne. 

Værd at nævne, og gentage er dog et par ting: 

At jeg "fra kulissen" i den flok af frivillige der rent faktisk GØR noget (omend det er som et glas vand i helvede hvad vi KAN gøre) desværre er rørende enig med rigtigt meget af det @powerboyz skriver - hvis man kunne filtrere tonen, det nedladende, bedrevidende, arrogante, fordømmende og alt det andet der ikke er værd at læse, og kun have det værdifulde indhold tilbage. 
Det er præsentationen det er galt med som jeg ser det i hans indlæg. Hvorfor det er sådan, har jeg ingen idé om. 

Til  @powerboyz ville jeg hvis vi var venner, og jeg troede på at han oprigtigt skrev herinde for at gøre en positiv forskel citere Oscar Wilde

Citat

If you are going to tell people the truth, you had better make them laugh or they will kill you.
- Oscar Wilde

Men det er absolut ikke mit indtryk at han skriver for at bidrage til en positiv forandring hverken om dette eller andet jeg har set ham skrive - med dette brugernavn eller med andre.
Så når jeg skriver det alligevel er det ikke for hans skyld, men for dem der læser med der måske ud af øjenkrogen i hans indlæg skimter et guldkorn eller noget der næsten glimter i den spand lort de læser sig frem til og derfor måske overser. 
Man kan have en pointe der bare bliver overset fordi det bliver serveret på en mødding. 
I dette tilfælde tænker jeg at pointen går tabt. Jeg kan personligt se den i glimt, idet jeg fra helt andre sammenhænge end Eroguide er bekendt med folk der formidler det samme budskab (lysår bedre!!!) baseret på viden, erfaring, faglig kompetence, som har "jord under neglene" mht. disse ting. De siger det samme (når de kan og må og bestemt ikke herinde) men på en HELT HELT HELT anden måde uden at skyde sig selv i foden ved at blande det sammen med en masse ufordøjeligt fyld der skubber folk væk fra hvad det egentlig handler om. 

Der er ingen af os på dette forum - hverken hver for sig eller tilsammen - der er i stand til at løse dette her, er min fulde overbevisning. 
Der er ingen steder i verden hvor sexarbejde fungerer lydefrit. Alle modeller fejler i et eller andet omfang. Det er mit personlige ønske at fokus bliver på at minimere skaderne og maximere fordelene for dem der arbejder med at sælge sex. Uanset hvor i verden. Uanset alder, køn og sociale forhold. 
Rammerne er værre end nogensinde i moderne tider her til lands. 

Der er ikke råd til den indsats der kunne trække det tungeste læs. Det er ganske enkelt ikke en prioritet, og øjebliksbilledet er at det er skurkene der er i førersædet. 
Dem der holder skurkene ved magten er i sidste ende dem der køber der hvor skurkene skummer fløden. 
Det gælder både dem der tror de måske gør det, dem der ved de gør det, dem der ikke ved de gør det og dem der ikke vil vide at de gør det. 
Resultatet på bundlinjen er fuldstændigt helt og aldeles det samme for skurkene, uanset hvor gode eller ilde hensigter køberen har. 

Jeg ser absolut ikke mig selv som værende mere værd som sexarbejder end nogen andre. Lad mig slå det fast! Jeg identificerer mig på FULDSTÆNDIGT samme måde som sexarbejdere fra andre lande, uanset hvor de arbejder og hvilke vilkår de arbejder under. De er mine kolleger - allesammen! De er "my tribe". Også dem der er tvunget, handlet, ilde stedt og som ikke arbejder fordi de er motiveret af de samme ting som jeg er. 

Jeg tvivler på at jeg har mere at byde ind med i denne tråd. Der er søgefunktion og gamle tråde under Generel debat hvor jeg har udpenslet hvad jeg tænker om emnet generelt og hvor jeg har mine erfaringer og betragtninger fra igennem årtier i ind- og udland, hvor det at jeg selv er sexarbejder ikke har været et betydningsfuldt element andet end at det har været en kæmpe hjælp når "nogen" skulle kommunikere med sexarbejderne i øjenhøjde. Det kan ingen andre end folk der selv er eller har været sexarbejdere, er min erfaring og til stadighed min overbevisning. Det er bare ikke noget man kan læse sig frem til. Bastabum. 

Jeg gider hverken at forklare eller forsvare yderligere i denne tråd, vil jeg gætte på. Det er som at råbe for stok-døve folk i Ekkodalen efterhånden, både herinde og andre steder, når det kommer til dette overordnede emne. 
Det må være en andens tur, indtil jeg kan gå "all in" mht. at gøre en forskel. Og det bliver dælenduskeme ikke her på Eroguide hvor jeg er sporbar ;) 

Som altid i bedste mening, 
Eva <3

PS: På forhånd tak for manglende forsøg på at overbevise mig om at misforstået alt muligt, blot fordi jeg ikke er enig med dem jeg ofte er enig med ifm. andre emner :) 

Redigeret af Eva Nadine

• Svar 136
  • Visninger 9.4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Jeg kan ikke forstår hvis man ikke havde bare en ide om at det hang sådan sammen.. Hvor mange danske unge piger ser du rejse til Dubai (hvor man kan tjene rigtig mange penge) for at sælge sex.? 

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Du god til at prøve at tvinge omstændighederne til at passe ind i det du ønsker det må man give dig.. 

• @powerboyz kan du lige uddybe hvordan en whistleblowerordning, altså en officiel kanal til indberetning af kritisable eller ulovlige forhold kan sammenlignes med woke og cancelculture?   U

Skrevet
Nice and easy skrev, den 21.9.2024 at 09:59:

Det er vist almindeligt kendt, at de fleste billigvarer i tøjbutikkerne, ...

afsporing

Skrevet
powerboyz skrev, for 22 timer siden:

Oh my fucking God.

Whistleblowordning i prostitutionen.

Vi mangler bare woke og cancelculture.

@powerboyz kan du lige uddybe hvordan en whistleblowerordning, altså en officiel kanal til indberetning af kritisable eller ulovlige forhold kan sammenlignes med woke og cancelculture?

powerboyz skrev, for 22 timer siden:

Konsekvenserne for pigerne? De ender nok på Sertralin ligesom 30 % af Danmarks befolkning, det lykkeligste nation i Universet 

Under 10% af den danske befolkning får udskrevet antidepressiver og vi er det andet lykkeligste folk efter Finland, argumenter styrkes ofte af fakta ;)

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 11 timer siden:

Dem der holder skurkene ved magten er i sidste ende dem der køber der hvor skurkene skummer fløden. 
Det gælder både dem der tror de måske gør det, dem der ved de gør det, dem der ikke ved de gør det og dem der ikke vil vide at de gør det. 
Resultatet på bundlinjen er fuldstændigt helt og aldeles det samme for skurkene, uanset hvor gode eller ilde hensigter køberen har. 

Hvor er det dog bare godt formuleret. Særligt det midterste stykke.

En lille tanke til dette svære emne: Det er jo uhyre vanskeligt at pege på løsninger, som gør alt bedre for alle. Med undtagelse af skurkene, selvfølgelig. Men hvad nu hvis forummet her i fællesskab fik identificeret en skidegod måde, der kunne drives købesex på. En måde, som gav pigerne sikkerhed, tryghed og den aftale betaling, hvor køberne kunne bevare deres anonymitet. Men hvad så herfra? Er det overhovedet realistisk, at den model (hvordan den så end måtte se ud) kunne blive indført i praksis i lovgivning?

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 14 minutter siden:

En lille tanke til dette svære emne: Det er jo uhyre vanskeligt at pege på løsninger, som gør alt bedre for alle. Med undtagelse af skurkene, selvfølgelig. Men hvad nu hvis forummet her i fællesskab fik identificeret en skidegod måde, der kunne drives købesex på. En måde, som gav pigerne sikkerhed, tryghed og den aftale betaling, hvor køberne kunne bevare deres anonymitet. Men hvad så herfra? Er det overhovedet realistisk, at den model (hvordan den så end måtte se ud) kunne blive indført i praksis i lovgivning?

@Den_glade_amatør din tanke er rigtig, rigtig god! Desværre vil det ikke i praksis kunne lade sig gøre af flere årsager; de der er aktive brugere på EG og som måske kunne overbevises til at tilslutte sig en sådan ordning udgør en lille del af køberne men langt vigtigere, vi kan ikke kontrollere udbudssiden, altså der hvor alfonser og menneskehandlere kommer ind i billedet. Yderligere vil det være stort set umuligt at få indført en lov der skulle regulere området i detaljer og endnu mere ulovligt at få den håndhævet.

Det vi kan gør, er at gøre hinanden og myndighederne opmærksomme på forhold der er/virker skumle og vende om på hælen når vi møder en pige hvor der er tegn på at hun er handlet, eller helt lade være med at opsøge de steder. Det kunne f.eks. være piger der arbejder 24-7, som tilbyder ydelser langt under markedsprisen som tilbyder højrisiko-sex til ingen penge. Der er ingen garanti for at sådanne piger er handlede, men sandsynligheden er højere. 

Den triste sandhed er at vi aldrig med sikkerhed kan sige om der er tale om decideret handlede kvinder eller hvor meget en manager/alfons er inde over forretningen, men så længe vi bruger vores sunde fornuft og empati kommer vi langt. Den ligeså triste sandhed er at der altid vil være kunder der er ski.. ligeglade med hvordan pigerne er havnet, der hvor de er havnet, de vil bare købe sex! Derfor vil der altid være brådne kar i denne branche.

For nu at gå tilbage til udsendelsen så tror jeg ikke på udtalelsen fra den meget sympatiske dame Iana Matei om at 100% af de GP'er der kommer fra Rumænien er handlede. Hun er en ildsjæl der hader de grimme sider af prostitution som hun har inde på livet, formentlig hader hun prostitution generelt. Hun har en stor viden om det felt hun arbejder i, men hun har næppe indsigt i baggrunden for alle de prostituerede fra Rumænien der arbejder i resten af Europa. 

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet

Enig i at vi kunder bærer et meget stort ansver og at vi bør gøre det vi kan, men jeg synes at både lovgivning og myndighedernes indsats er endda særdeles mangelfuld. Der kunne gøres meget, meget, meget mere.

Skrevet

Jeg tror ikke der er vilje til at løse problemet. TV2 kørte serien om bagmændene:

https://play.tv2.dk/serie/bordellernes-bagmaend-tv2

Hvor man taler med bagmænd, hvor deres identitet ikke er sløret. Og hvor meget er der sket i de sager siden den serie?

Det kræver jo ikke den store eksamen, at læse med her i tråden og se, hvilke adresser vi finder problematiske. Så er det jo bare at trille forbi i morgen og se på forholdene, men det er der ikke ressourcer til :(

Skrevet

Man er meget naiv, hvis man besøger en østeuropæisk pige, og man bilder sig ind, at hun ikke er handlet på den ene eller anden måde.

Skrevet
ThaiErdetbedste skrev, for 25 minutter siden:

Man er meget naiv, hvis man besøger en østeuropæisk pige, og man bilder sig ind, at hun ikke er handlet på den ene eller anden måde.

Nu er der jo tidligere i denne tråd en beskrivelse af hvad der skal til for at en kvinde er handlet. Så det der med “handlet på den ene eller anden måde” er jo så fluffy så du altid kan hævde at have ret.

men holder vi os til den officielle version, er alle østeuropæiske piger der arbejder i Danmark som sexarbejdere, ikke handlede.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Slowman skrev, 1 time siden:

Nu er der jo tidligere i denne tråd en beskrivelse af hvad der skal til for at en kvinde er handlet. Så det der med “handlet på den ene eller anden måde” er jo så fluffy så du altid kan hævde at have ret.

men holder vi os til den officielle version, er alle østeuropæiske piger der arbejder i Danmark som sexarbejdere, ikke handlede.

Måske.

Men langt de fleste er usle betalt, høje huslejer, udnyttet og dybt ulykkelige. 

Skrevet
ThaiErdetbedste skrev, 1 time siden:

Måske.

Men langt de fleste er usle betalt, høje huslejer, udnyttet og dybt ulykkelige. 

Igen et gummi udsagn. Langt de fleste. Jeg vil sige at mange er, men at der også en del der ikke er. 
Jeg har naturligvis sorteret lidt i det men kan ret hurtigt huske 4 besøg jeg har været på, på fyn ved østeuropæiske piger, som jeg ikke mener er i den gruppe der kan kaldes handlede. Om de er udnyttede og dybt ulykkelige er jo igen umuligt at svare seriøst på. Det er ren gætteværk. 

Skrevet
  • Author
anmelder skrev, for 8 timer siden:

Jeg tror ikke der er vilje til at løse problemet. TV2 kørte serien om bagmændene:

https://play.tv2.dk/serie/bordellernes-bagmaend-tv2

Hvor man taler med bagmænd, hvor deres identitet ikke er sløret. Og hvor meget er der sket i de sager siden den serie?

Det kræver jo ikke den store eksamen, at læse med her i tråden og se, hvilke adresser vi finder problematiske. Så er det jo bare at trille forbi i morgen og se på forholdene, men det er der ikke ressourcer til :(

Har lige set denne dokumentar (igen) i weekenden, super spændende. Bare ærgerligt den ikke får alle aspekter med.

Hvis man ikke kender til købesex og markedet generelt, kunne lægmand nemt få opfattelsen af, at dette er sådan det bare fungerer :roll:

Pkt 1, det er i Jylland og på landet. Der er mange andre nuancer af branchen!

Jeg er selv fra Sjælland, og de mange GP'er jeg har besøgt, har aldrig været gamle og tykke damer i nedslidte huse. Tvært imod det yngre segment, og ofte i meget eksklusive lejligheder, i København.

Til gengæld kan GP'ernes baggrund nemt være fælles, netop at de gør det af nød og er handlede alle sammen... <_<

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.