Hop til indhold
Guest Misjo1

Godnat

Recommended Posts

Godaften Misjo1.

Det gør mig rigtig undt at læse om din sygdom. Du har mine bedste tanker og håb!

På et tidspunkt var du så venlig at lave et indlæg, hvor du skrev man gerne måtte stille dig spørgsmål. Så det vil jeg gøre, og håber ydmygt du vil svare, forstår fuldt ud, hvis du ikke vil.

 

1. Hvordan opdagede du selv der var noget "galt", hvilke tegn/symptomer fik dig til at kontakte egen læge ?

2. Lidt som spørgsmål 1, men, hvor sidder primær tumor ?

3. Hvilke gen-mutationer har du, hvis de altså  har kunnet spore cancer celler i dit blod eller biopsi fra tumor ?

4. Hvilke slags behandling gennemgår du (Kemo/TKI/Immun/Stråle, osv.)?

5. Har de sagt noget om PFS ?

6. Hvis (håber det ikke) du har metastaser / fjern metastaser, hvor sidder de ?

 

De bedste hilsner og håb for dig og din familie.

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Kære @JoeBidensBrother

Du er så velkommen til at spørge, også på PM hvis du har det bedre med det. Jeg er meget åben omkring min sygdom, og kan mine svar hjælpe andre, er jeg kun glad.

1. Jeg havde ingen symptomer, fundet blev gjort ifbm. en rutine årskontrol hvor min PSA var voldsom stor 50+ og indikerede kræft i prostata, biopsier viste kræft i 12 af 12 prøver med brudte kapsler = spredning, og derfor var jeg ikke egnet til operation mhp fjernelse af prostata, men kom i massiv strålebehandling, + kemo og kemisk kastrationsbehandling. Der var og er ingen mulighed for helbredelse, kun livsforlængende behandling. og ja jeg har overskredet "sidste salgsdato" med et års tid nu, selv tror jeg på at det skylden en kombi af livslyst, fastholdelse af en "så normal hverdag" som muligt, og fysisk hård træning.

2. Det må så være prostata, som startede op, med spredning til først lymfer, siden har jeg også fået konstateret kræft i knoglemarv, Myelomatose

3. Ingen, og ingen i min familie har haft eller har kræft.

4.Opstarten var 10 X kemo + 49 strålebehandlinger derefter endnu 27 strålebehandlinger, så antihomon behandling fjernelse af alt testosteron + indlæggelse af en form for depot kemo under huden hver tredje måned samt  en masse knogleforstærkende og immun forbedrende medicin 

5. PFS Kan være to ting:-) Hvis der er pension du mener, så har jeg fået udbetalt et engangsbeløb for livstruende sygdom. Hvis der er prograsionsfri overlevelse er den nul. Jeg fik 2,5-3 års levetid på prostata og lymfecanseren, (nu er der gået 4 år!) siden er Myelomatose kommet til, og jeg er ikke kandidat til stamcellebehandling, jeg vil formentlig dø af den.

6. ja jeg har metastaser flere steder, har fået fjernet nogen for nylig der sad, af alle steder, på min drøbel, og i lymferne i halsen, der er konstateret evt. tre mere, som observeres p.t. de sidder ret ufremkommelig, bag på leveren.

Kærlig hilsen Misjo!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Misjo, tak for din åbenhed om hvad du går igennem. Det er et skræmmende forløb; desværre passer det ikke altid at prostatakræft er noget man dør med, og ikke af.

Et enkelt opklarende spørgsmål - hvad er årsagen til at man fjerner alt testosteron, og giver kemisk kastrationsbehandling? Hjælper det til på en eller anden måde at slå al aktivitet i prostata ihjel, og dermed også den amokløbne celledeling?

Mange kærlige og varme hilsner!

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Man fjerner al mandlig kønshormon fordi der er "foder" for kræftceller, man kan på den måde sløve processen, der er jo så nogen bivirkninger ved det, som hedeture, humørsvingninger, impotens, vægtøgning og måske værst, stor risiko for osterporose, altså knogleskørhed.

Jeg skal derfor nu i et forsøg med væksthomoner hvor man forsøger at tilføje testosteron i små doser. Desværre med den risiko og udvikle kræften igen.

Så pest elle kolera så at sige.

Håber det var svar?

Kh Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Og så iøvrigt god nat og god weekend til jer alle<3

Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 10 minutter siden:

Håber det var svar?

Det var det, mange tak!

Og alt det bedste for dig i weekenden også!

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godnat til alle som er vågen 

Dreams sweet til alle som søver 

 

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sebmus skrev, for 2 timer siden:

Dreams sweet til alle som søver 

Jeg elsker dig alligevel.

Knus til Sebmusen, Misjo og alle de dejlige mennesker herinde! 

  • Synes godt om 2
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Misjo1.

 

Man må bestemt sige du er meget åben og ærlig omkring sygdommen, stor respekt for det og tak for du tog dig tid til af svare. Sejt at høre, du kæmper og det har jo givet frugt.

ALT de bedste herfra <3

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad så bamse

Har du haft en god weekend, håber du har nydt natur, jeg var i skoven og strand, kigger misundelig på vinterbader og bandet hvorfor er jeg ikke født som viking :rolleyes: måske en dag vil jeg tager sig og springer i vandet :wacko:

Godnat til alle som følge med @Misjo1 

Huske at livet er smukt 

Kram fra Sebmus 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Hvad så Sebmus vi har en aftale i Køge bugt i december:P så du kunne have hoppet i

God nat alle

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 10 minutter siden:

Hvad så Sebmus vi har en aftale i Køge bugt i december:P så du kunne have hoppet i

God nat alle

Som jeg har lovet, for dig gennem ild og vand, også 3cm koldt Køge bugten's vand :D

  • Haha 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Godnat alle.imorgen står den påfugle igen

Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godnat også til dig, dansemus skal også i morgen står igen :D

Julelandsby er på sin plads, huset er pyntet, adventkrans er på bord og huset lyser ligesom Coca cola lastbil ;)

Godnat til alle søde mennesker 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Misjo1 skrev, for 1 time siden:

Godnat alle.imorgen står den påfugle igen

Misjo

Godnat bette mus og ja imorgen er vi på igen, det gælder også dig :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Sebmus skrev, for 2 timer siden:

Godnat også til dig, dansemus skal også i morgen står igen :D

Julelandsby er på sin plads, huset er pyntet, adventkrans er på bord og huset lyser ligesom Coca cola lastbil ;)

Godnat til alle søde mennesker 

Elsker julepynt :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Godmorgen kære venner

Bugtens vand var Ca. en cm indvendig gevind idag, men dejligt frisk, direkte over i svømmehallens sauna, og så en varmt bad, ja så er man sku klar til dagens udfordringer,

Skal i eftermiddag ind og snakke med de gode folk inde på rigets vækstafsnit, sådan ud over et enkelt sted :mrgreen: synes jeg ikke jeg trænger til at vokse hehe, men nu må vi se, jeg er faktisk temmelig bange for hvad det vil gøre ved min kræft når de begynder at proppe testosteron i min krop.

@Lady C, også mig, har du mon et julenissedominakostyme? :ph34r: hehe

MIsjo!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 35 minutter siden:

Bugtens vand var Ca. en cm indvendig gevind idag, men dejligt frisk, direkte over i svømmehallens sauna, og så en varmt bad, ja så er man sku klar til dagens udfordringer,

Ved ikke hvorfor får jeg den billede i hovedet 

78f8f40fef180c15adc8f3a5d6bc1134.thumb.jpg.67888c1304cf44639171e96dd9a17e79.jpg

Godmorgen til dig <3

God dag til alle bamses venner 

Kram fra Jylland 

  • Synes godt om 1
  • Haha 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Sebmus skrev, for 4 minutter siden:

Ved ikke hvorfor får jeg den billede i hovedet 

78f8f40fef180c15adc8f3a5d6bc1134.thumb.jpg.67888c1304cf44639171e96dd9a17e79.jpg

Godmorgen til dig <3

God dag til alle bamses venner 

Kram fra Jylland 

HA HA det ligner sku lidt, jeg har bare knapt så meget hår <3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er morgenkåbe 

Misjo1 skrev, for 2 minutter siden:

HA HA det ligner sku lidt, jeg har bare knapt så meget hår <3

Det er morgenkåbe :D

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Jeps !:D

Jeg kan se at min juleønske er kommet i boghandlen :mrgreen: Det er kun Bind 1

Udklip.PNG

Redigeret af Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Godnat søde venner

En særlig godnat til min natteengel og drømmepasser:wub: 

@Sebmus jeg vil tænke på dig når jeg sænket mig i bugtens friske vand i morgen tidlig ved 05.30 tiden. Og glæde.mig til at føre dig ud i.det friske.vand:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 2 minutter siden:

Sebmus jeg vil tænke på dig når jeg sænket mig i bugtens friske vand i morgen tidlig ved 05.30 tiden. Og glæde.mig til at føre dig ud i.det friske.vand:D

Så må det bliver på den måde :D

34a2b1b4012f546a49f1201aeacac914.jpg.abfbe16febf50721196679bd2970ae83.jpg

Eller den

3af4a1ab327b27e0bfa2978f68e16f02.jpg.df145d1956eb2ebb4cba09b62910d9ae.jpg

:D

Godnat til alle søde mennesker, specielt godnat til alle bamses venner og håndværkere <3

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Nå venner er i friske idag?. Det er jeg nemlig ikke. Så i morgen må blive den bedste d..<3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...