Hop til indhold
Guest Misjo1

Godnat

Recommended Posts

Guest Nemtøs

Kære  Misjo 

Hvis  du  er  tryg  ved  at være  i eget  hjem,  må  det  være  at  foretrække.  

Har  din  ægtefælle  ikke  kørekort  således  hun  kan  køre  for  dig?

Ellers  som  mr. djurs  skriver  er  der  patient befordring.  Spørg  ind til  dette  i morgen inden  du  bliver  udskrevet,  frem for at  skulle  bruge  unødvendig  tid  på  det  hjemme.  

Det  er  forståeligt  at du har  mistet  modet, jeg  håber  du  får  sovet  godt  igennem.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

God morgen til alle I vidunderlige mennesker :)

Og specielt god morgen til Misjo <3

Kære Misjo <3 :)

Jeg håber af hele mit hjerte, at du endnu engang vil finde din imponerende indre styrke frem og få dit smittende humør tilbage. Venter spændt på at høre, hvordan din nat er gået.

Her er nogle Peter Plys citater:

“Nogle gange er det de mindste ting, der fylder mest i hjertet.” <3

“Hvordan staver man til kærlighed?” spurgte Grisling. “Man staver det ikke … Man føler det,” svarede Peter Plys. <3

image.png.18eb941112a6b6ba28949145e44d7e54.png

Redigeret af den lykkelige
  • Synes godt om 2
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

God morgen kære venner<3

Det blev ikke til meget søvn i nat.

Først. @Mr.Djurs Det er længe siden jeg  er holdt op med at sige hvornår. Det sker når det sker!, OG DET ER SPILD AF GOD TID at bekymre sig om den tid. Jeg har selvfølgelig også hele tiden vist, at mit kørekort var i farezonen, bla grundet medicin. Omvendt give bilen mig frihed til at komme omkring, til at passe mit deltidsjob og min træning som giver mig livskvalitet. Og jeg kan tydeligt høre at du ikke kender til patient transport.

Hvis jeg for eks skal til kontrol på riget kl 11.00 bliver man typisk hentet ved 8 tiden og kørt rundt og samle andre patienter op. Hvis du er heldig er du så på riget til tiden. Eller du risikerer at være derinde allerede kl 9. Kontrollen tager så 10 måske 15 min. Og så skal du hjem. Dvs. Du ringer klar. Og hvis du igen er rigtig heldig bliver du afhentet kl.

16 - 16.30. Og igen kørt rundt til andre adresser men andre patientet og er, måske hjemme. Kl 18 -18.30.

Altså en hel dag forsvinder for 15 min undersøgelse. Husk. Tid er vigtig for mig, især kvalitet i den tid jeg har tilbage.

Det her er lige nøjagtigt Ikke den måde jeg vil leve på. I min sidste tid.

Nå. Jeg må prøve, igen at grave mit positive jeg frem. Og se hvad dagen bringer. Men kære venner, husk at jeg i denne tråd har været hudløst ærlig. Det vil jeg forsat være. Også når det er svært.

@Nemtøs nej min kone har ikke kørekort. Jeg har mange gange presset på, men hun vil ikke. Jeg er ikke tryg hjemme jeg kommer til at være allene 3 dage om ugen, og hvor meget kommer jeg til skade næste gang?, denne gang "slap" jeg med knuste briller brækket arm og knups over hele kroppen.

Patienttransport er en vittighed. Se ovenstående.

Nå det var de negative udblæsninger.

jeg må se om jeg ikke endnu engang kan sparke mig selv i bagdelen.Selv om det bliver lidt sværere gang for gang

Må i alle have en  pragtfuld dag<3

Jeres Misjo<3

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 50 minutter siden:

God morgen kære venner<3

Det blev ikke til meget søvn i nat.

Først. @Mr.Djurs Det er længe siden jeg  er holdt op med at sige hvornår. Det sker når det sker!, OG DET ER SPILD AF GOD TID at bekymre sig om den tid. Jeg har selvfølgelig også hele tiden vist, at mit kørekort var i farezonen, bla grundet medicin. Omvendt give bilen mig frihed til at komme omkring, til at passe mit deltidsjob og min træning som giver mig livskvalitet. Og jeg kan tydeligt høre at du ikke kender til patient transport.

Hvis jeg for eks skal til kontrol på riget kl 11.00 bliver man typisk hentet ved 8 tiden og kørt rundt og samle andre patienter op. Hvis du er heldig er du så på riget til tiden. Eller du risikerer at være derinde allerede kl 9. Kontrollen tager så 10 måske 15 min. Og så skal du hjem. Dvs. Du ringer klar. Og hvis du igen er rigtig heldig bliver du afhentet kl.

16 - 16.30. Og igen kørt rundt til andre adresser men andre patientet og er, måske hjemme. Kl 18 -18.30.

Altså en hel dag forsvinder for 15 min undersøgelse. Husk. Tid er vigtig for mig, især kvalitet i den tid jeg har tilbage.

Det her er lige nøjagtigt Ikke den måde jeg vil leve på. I min sidste tid.

Nå. Jeg må prøve, igen at grave mit positive jeg frem. Og se hvad dagen bringer. Men kære venner, husk at jeg i denne tråd har været hudløst ærlig. Det vil jeg forsat være. Også når det er svært.

@Nemtøs nej min kone har ikke kørekort. Jeg har mange gange presset på, men hun vil ikke. Jeg er ikke tryg hjemme jeg kommer til at være allene 3 dage om ugen, og hvor meget kommer jeg til skade næste gang?, denne gang "slap" jeg med knuste briller brækket arm og knups over hele kroppen.

Patienttransport er en vittighed. Se ovenstående.

Nå det var de negative udblæsninger.

jeg må se om jeg ikke endnu engang kan sparke mig selv i bagdelen.Selv om det bliver lidt sværere gang for gang

Må i alle have en  pragtfuld dag<3

Jeres Misjo<3

 

 

 

Hej Misjo,

Først må jeg sige at jeg har læst med i denne tråd med stigende betagelse af dig, og din evne til at formidle dine tanker og følelser så godt som du gør. Tusinde tak for det, det vækker tanker omkring hvordan man selv vil reagere når/hvis man selv eller ens kære havner i en lignende situation.

Nu ved jeg ikke hvor langt du bor fra riget, men ville det være en mulighed at bruge taxa? Enten begge veje eller den ene, hvis patientbefordringen ikke kan levere transport inden for en rimelig tidsramme. Alternativt bede venner, familie eller andre om at træde til ind i mellem. 

 

De kærligste tanker herfra,

Bear

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Kære @Bear

Taxa er altid en portion. Men en dyr en af slagsen. Jeg bor 10 km uden for Roskilde.

Men. Jag har inden for de næste 2 måneder 4 aftale på Køge sygehus, 5 aftaler på riget, og 2 her på Roskilde

Jeg skal også have fjernet gips og har et alm tandeftersyn. 

Jeg skal også på arbejde og holde min vigtige træning 3 x ugentlig. 

Det er min økonomi i taxa ikke til.

Familie nul. Dvs en bror der for det meste bor i frankrig. Og konen har ikke kørekort.

Jeg har få gode venner. Men da de fleste ting er i dagtimerne kan jeg ikke bede dem. Det er IKKE for at være negativ:D blot for at ridse problemet op.

Nå. Livet går, heldigvis, videre lidt endnu.så jeg finder nok på noget. Problemer er jo trods for, for at man kan løse dem. Og jeg har jo lovet ikke at give op endnu:P

Forsat god dag min ven. Må solen altid skinne på dig.

Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

God nat kære  venner<3

Endnu en endeløs dag er omme. Men i morgen er en ny dag.

Det bliver en god dag <3:lol:

Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 6 minutter siden:

Det bliver en god dag <3:lol:

100%

Sov godt min ven 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 12 timer siden:

Kære @Bear

Taxa er altid en portion. Men en dyr en af slagsen. Jeg bor 10 km uden for Roskilde.

Men. Jag har inden for de næste 2 måneder 4 aftale på Køge sygehus, 5 aftaler på riget, og 2 her på Roskilde

Jeg skal også have fjernet gips og har et alm tandeftersyn. 

Jeg skal også på arbejde og holde min vigtige træning 3 x ugentlig. 

Det er min økonomi i taxa ikke til.

Familie nul. Dvs en bror der for det meste bor i frankrig. Og konen har ikke kørekort.

Jeg har få gode venner. Men da de fleste ting er i dagtimerne kan jeg ikke bede dem. Det er IKKE for at være negativ:D blot for at ridse problemet op.

Nå. Livet går, heldigvis, videre lidt endnu.så jeg finder nok på noget. Problemer er jo trods for, for at man kan løse dem. Og jeg har jo lovet ikke at give op endnu:P

Forsat god dag min ven. Må solen altid skinne på dig.

Misjo

Men ville der så ikke være nogle herinde der kunne hjælpe på med transporten ?  Nu efter nogle tidligere i tråden tilbød hjælp til diverse byggeopgaver i huset.

Ikke at det så skulle betyde du skulle gengælde noget med du skulle invitere dem ind og alt muligt.  Bare hjælp med transport de dage fra a til b ?  

Ved heller ikke om du vil have den hjælp, hvis nogle har mulighed og vil hjælpe med det.   Tror jeg selv havde syntes det havde været lidt grænseoverskridende.  Trods utroligt flinke og dejlige mennesker herinde, så ville jeg nok føle man skulle give noget igen, invitere dem ind , bruge en del tid og give en masse personligt.   Og vurderes op imod den hjælp med transport kontra at skulle åbne sig så meget op for mennesker man trods alt ikke kender rigtigt, ville nok gøre at jeg havde afslået hjælpen. 

Men hvis der på forhånd var klare linjer, og hjælpen udelukkende var transport og du ikke skulle give noget som helst igen, så kunne det måske være en mulighed Misjo ?

 

  • Synes godt om 3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

God morgen kære vennet<3

Har haft en rolig nat Og sovet godt:D

Jeg håber at skanningen idag kan give nogen svar. Det skal den sku:D

Må jeres dag blive pragtfuld<3

@ZEUS det sørme allerede nogen der har tilbudt sig. Jeg er meget taknemlig og vil tage imod tilbuddet i det omfang det kan lade sig gøre<3

Jeg er dybt taknemmelig for både de fine tilbud, og i det hele taget for den empati og omsorg jeg møder herinde fra jer.:wub: Tak fordi i er...

Kærlig hilsen<3

Misjo

Redigeret af Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godmorgen her fra :D

Det er dejligt at du fik søvn 

Misjo1 skrev, for 57 minutter siden:

Må jeres dag blive pragtfuld<3

Må din dag bliver wonderful <3

Din ven Sebmus 

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Kære venner

Er blevet sendt hjem idag, uden afklaring. Uden scanning som lovet. Og med kørselsforbud.

Jeg er meget misfornøjet. Ikke over at være hjemme. Men at man ikke gøre mere for at udrede mig inden hjemsendelse. Jeg skal foresætte i et ambulant forløb, min bare r..

Nå med endnu en fantastisk oplevelse i det danske sundhedssystem 

Jeg håber de kommer til en konklusion inden min bil ruster op. Eller jeg dør

Jeg overfusede den udskrivende læge og tog hendes navn. Jeg meddelte hende. At hvis jeg faldt om igen og kom til skade ville jeg holde hende personlig ansvarlig. Og sagsøge røven ud af bukserne på hende og sygehuset

Jeg fik så en tid til på tirsdag

Hvorfor kunne de ikke lige klare det mens jeg var der.? Det giver ingen mening.

Nå nok om det. Dejligt at være hjemme,

Jeg går nok tidligt til ro. Så i får lige et godnat herfra

Elsker jer alle. I er sku fantastiske<3

Misjo

Redigeret af Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, den 15/7/2020 at 16:33:

Kære @Bear

Taxa er altid en portion. Men en dyr en af slagsen. Jeg bor 10 km uden for Roskilde.

Men. Jag har inden for de næste 2 måneder 4 aftale på Køge sygehus, 5 aftaler på riget, og 2 her på Roskilde

Forsat god dag min ven. Må solen altid skinne på dig.

Misjo

Hej @Misjo1
Ved ikke hvordan FlexTrafik fungerer omkring Roskilde ;-)  Her i det mørke Jylland, hvor offentlig transport er en by i et østland, fungerer det :) 
Skulle opereres ambulant 2 gange på Mølholm Privathospital, og kunne ikke selv køre frem og tilbage :(  Taxa ville være 400,00-450,00 hver vej. FlexTrafik kostede 45,00 hver vej. Nogenlunde som egen bil ;-)  Længst ventetid var 1-1,5 time, da jeg først kunne bestille hjemtransport efter operationen, skulle alligevel blive på hospitalet 30 minutter efter operationen, så ikke så lang tid alligevel ;-)  Godt nok var der andre med taxaen, men transporten tog ikke længere tid, end hvis jeg havde fundet en af de sjældne afgange med offentlig transport. 
Må du finde en løsning der fungerer :)  og må solen skinne på din vej mange dage endnu :) 

Hilsen An2n

  • Synes godt om 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godmorgen bamse f1a21c8e34d8596d0c9ca2266b1f8211.jpg.37d81f53e6e8e638535731745e33a1c0.jpg

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

God morgen kære venner

Så er jeg hjemme og må se hvordan det går. Jeg har ved jeres hjælp klaret transport tirsdag til skanning såå Tak for det<3

Det er dejligt vejr. Nød det :D

Jeres Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

God nat kære venner<3

Det har været en god dag trods alt, solen har skinnet og jeg har nydt det på terrassen, og fået læst lidt.

Kan i alle have en god nat og sove og drømme sødt. Jeg har bedt min drømmeengel :wub:om at besøge mig og give mig sweet og anderledes drømme i nat.

Vi skrives ved imorgen<3

Misjo1 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, den 16.7.2020 at 17:58:

Kære venner

Er blevet sendt hjem idag, uden afklaring. Uden scanning som lovet. Og med kørselsforbud.

Jeg er meget misfornøjet. Ikke over at være hjemme. Men at man ikke gøre mere for at udrede mig inden hjemsendelse. Jeg skal foresætte i et ambulant forløb, min bare r..

Nå med endnu en fantastisk oplevelse i det danske sundhedssystem 

Jeg håber de kommer til en konklusion inden min bil ruster op. Eller jeg dør

Jeg overfusede den udskrivende læge og tog hendes navn. Jeg meddelte hende. At hvis jeg faldt om igen og kom til skade ville jeg holde hende personlig ansvarlig. Og sagsøge røven ud af bukserne på hende og sygehuset

Jeg fik så en tid til på tirsdag

Hvorfor kunne de ikke lige klare det mens jeg var der.? Det giver ingen mening.

Nå nok om det. Dejligt at være hjemme,

Jeg går nok tidligt til ro. Så i får lige et godnat herfra

Elsker jer alle. I er sku fantastiske<3

Misjo

Ja det er sørgeligt som det desværre mange gange foregår.   Jeg tror vi alle kender til groteske hændelser, og hvor man undrer sig.   Hos min storebror feks som døde af kræft, så var det netop noget lignede der skete.  Hvor de udskød og udskød, og til sidst droppede at give ham stråling et sted.   Hvor det så efterfølgende viste sig kræften kom igen, og  spredte sig og før de opdagede det, havde spredt sig til et sted hvor der ikke fandtes behandlings mulighed.   

Jeg tror at når man centraliserer meget, så opstår de her kæmpe kolosser hvor der er en masse mellemledere og mennesker uden et reelt ansvar. Og så opstår de her ting uundgåeligt.  Så er det hvad der er flest fordelle eller ulemper ved.  Økonomisk så nok ingen tvivl om hvilken model der er bedst.  Men menneskeligt så ingen tvivl om hvem der er taberne.

Men håber du får en afklaring tirsdag Misjo.       Og godt du fik sagt din mening.   Selvom ikke pågældende læges skyld, så skylder hun en forklaring hvorfor de handler som de gør.  

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Godmorgen kære venner<3

Jeg har sovet godt, og min engel har været og passe på mig:wub:

Solen skinner, Så det bliver en god dag:)

Pas på jeg selv og jeres nærmeste, og nyd livet. Det er dyrebart.

Jeg kan på daglig basis undres over al den positive energi og empati der strømmer mod fra jer dejlige mennesker<3

Tak er virkelig kun et fattigt ord her,

Men af hele mit (måske lidt ustabile;)) hjerte TAK!

Jeres Misjo

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kære Misjo <3 :)

Misjo1 skrev, for 1 time siden:

Tak er virkelig kun et fattigt ord her,

Det er os der takker dig for din ærlige måde at beskrive din situation. Det betyder helt sikkert, at vi er mange der har lært, at sætte større pris på det liv vi har.

Så TAK TAK TAK <3 :)

Misjo1 skrev, for 1 time siden:

Solen skinner, Så det bliver en god dag:)

Hver gang du har fået et nyt problem, så går der ikke lang tid, før du kommer med positive og glade kommentarer. Det er så imponerende.

Så TAK TAK TAK <3 :)

image.png.fa93116f4bdbc9eaa6576085609130b4.png

Du forstå William Shakespeares ordsprog:

”Lykken er som parfume: Vi kan ikke stænke den på en anden, uden at et par dråber rammer os selv.”

Redigeret af den lykkelige
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godnat vores kære ven

Misjo1 skrev, for 12 timer siden:

min engel har været og passe på mig:wub:

Overbevist om at også i aften kommer og passe på dig 

Sweet dreams 

Din ven Sebmus :D

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Godnat søde venner<3

Må i alle sove godt:lol:;)

Misjo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Godmorgen allesammen<3

Så blev det søndag, husk at komme hvile dagen i hu!, hehe. Huske at en af mine favoritter var at morgen nusse - morgenbolle min sengevarme søvndrukne elskede en morgen hvor der ingen planer var. Suk det var sku tider:D

Nå. Kan i alle have en pragtfuld søndag selvom vejret måske ikke helt er i top.

Misjo1!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 1 time siden:

Nå. Kan i alle have en pragtfuld søndag selvom vejret måske ikke helt er i top

I lige måde min kære ven

 Her på anden side af verdens de love at bliver solrige dag :rolleyes:

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Godnat kære venner<3

Og nu kan i godt begynde at korse jer:-o

For jeg tager på arbejde imorgen. Jeg kan køre med en kollega et par dage.

Tirsdag skal jeg sagt på sygehuset, og så.må jeg finde ud af hvad jeg ellers gør

Sov godt og pas på jeg selv derude<3

Misjo<3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 4 minutter siden:

Og nu kan i godt begynde at korse jer:-o

For jeg tager på arbejde imorgen. Jeg kan køre med en kollega et par dage.

Ja, jeg kan godt begynde at korse,  men  hvis det går dig glad så vil jeg korse og siger en bøn at det bliver din terapi, hvis det er din behov så jeg har det godt, alt det hvad giver dig mening for psykiske ro er bedste medicin for dig

I aften vil englene bevogte over dig <3

Sov godt min ven og drømme sødt 

Sebmus 

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...