Hop til indhold
Guest Lady C

Musik

Recommended Posts

Guest Mickey Maus
Lady C skrev, for 9 timer siden:

 

Hun giver koncert 26 oktober på docken i Kbh.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Niels Ebbesen skrev, for 4 timer siden:

Står for mig som det klart bedste Rock band gennem tiden

https://www.youtube.com/watch?v=gZ_kez7WVUU

 

Fedt nummer der også senere gennem tiden har været indspillet af Jorn Lande, Dimmu Borgir, Dream Theater og mange flere. Min favoritversion er nok med Bruce Dickinson (Iron Maiden) sammen med Dream Theater:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Suzi Q og  Smokie  i tråden ? Føres vi tilbage til tiden med glitter rock og plateau sko Lady C ?

Flashback til fire  Sér -  Slade og Sweet også.

Sweet huskes som  favoritten

 

Blev Kiss glemt ?  først med "tunge-propellen" ?

kiss.JPG.9fe8f10849c554b34ce353db46f48e79.JPG

Del dette indlæg


Link til indlæg
MornFed skrev, for 7 timer siden:

Sweet huskes som  favoritten

 

Blev Kiss glemt ?  først med "tunge-propellen" ?

 

Jeg så faktisk Sweet på en festival i Esbjerg tilbage i midt-halvfemserne. Det var så uden Brian Connolly.

Jeg nåede aldrig at se Kiss, hvilket jeg er frygteligt ærgelig over. Jeg skulle have set dem til Copenhell sidste weekend, men det kom der som bekendt en pandemi i vejen for, og der er intet der tyder på at de kommer til erstatningskoncert næste år. Du kan godt finde et par numre med dem her i musiktråden og andre steder på siten. Jeg kan da også smide et mere. Jeg købte mig for nyligt en rigtig god flaske gin som trøst for at jeg ikke kom afsted, så mon ikke det skal være den her:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MornFed skrev, for 10 timer siden:

Sweet huskes som  favoritten

 

Jeg var så stor Sweet fans at jeg har drillet min mor at hun skal nævne alle 4 medlemmer midt om natten, stakkels kvinde :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, den 25.6.2020 at 19:53:

Jeg så faktisk Sweet på en festival i Esbjerg tilbage i midt-halvfemserne. Det var så uden Brian Connolly.

Jeg nåede aldrig at se Kiss, hvilket jeg er frygteligt ærgelig over. Jeg skulle have set dem til Copenhell sidste weekend, men det kom der som bekendt en pandemi i vejen for, og der er intet der tyder på at de kommer til erstatningskoncert næste år. Du kan godt finde et par numre med dem her i musiktråden og andre steder på siten. Jeg kan da også smide et mere. Jeg købte mig for nyligt en rigtig god flaske gin som trøst for at jeg ikke kom afsted, så mon ikke det skal være den her:

Tak for henvisningen @Lauersen - og ja meget er blevet aflyst med seneste følgeskade  af god festivaløl i kloakken.

Har set at koryfæerne stadig turnerer rundt med glam-rock. Måske skal Kiss ikke afskrives helt. Oplevede den modsatte. For ca. 10-11 år siden spillede AC/DC i parken. Tænkte "once in lifetime" afsted det gik. Blev en smule skuffet da de efter et par år spillede  i Århus - dog  "kun" med Axl Rose som frontmand. Dinosaurerne blev set og hørt - tjek. 

sebus.JPG.a4d269a9b7e08d01070b163023f0bf84.JPG

@Sebmus  ååh ja - idolerne kunne man på fingerspidserne dengang.  Heftig luftguitar med kosteskaft og virtuelle trommer - gad vide hvem du var.  
 

Nu skal den fine musik-tråd ikke afspores yderligere. To indenlandske med potentiale til udlandet

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MornFed skrev, den 25.6.2020 at 11:51:

Suzi Q og  Smokie  i tråden ? Føres vi tilbage til tiden med glitter rock og plateau sko Lady C ?

Flashback til fire  Sér -  Slade og Sweet også.

Sweet huskes som  favoritten

 

 

Jeg så The Sweet lige efter de havde lavet Ballroom Blitz. Faktisk samme uge hvor de udgav Hellraiser tror jeg.
Det var dengang klart det mest professionelle og imponerende scene/lys/røgshow jeg nogensinde havde set i min (korte) koncertkarriere. Jeg stod med min skolekæreste lige foran scenen. 

Når jeg kigger tilbage her 47 år efter, Teenage Rampage holder stadig, og The Sixteens er ligefrem et godt nummer. 
Resten ... bittersøde minder, søde sange men rimeligt ligegyldig pop, sammenlignet med eks. samtidens the Slade. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

1995: Outside og Maxinquaye to vanvittigt fede albums...Bowie er genfødt efter en lang musikalsk ørkenvandring og Tricky bryder endeligt med Massive Attack...På alle måder sætter den elektroniske musik dagsordnen i årene efter Cobains død...

 

 

To Engelske enere serveret på et sølvfad...

Redigeret af Soothsayer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Soothsayer skrev, for 12 timer siden:

1995: Outside og Maxinquaye to vanvittigt fede albums...Bowie er genfødt efter en lang musikalsk ørkenvandring og Tricky bryder endeligt med Massive Attack...På alle måder sætter To Engelske enere serveret på et sølvfad...

Tricky's brud med Massive Attack var godt for begge parter. 

Jeg kan huske hvordan vi i den periode sad sammen rundt om i vores små lejligheder i Århus og hørte det på repeat, tiltrukket og frastødt på samme tid af "langsom, ligegyldig liderlighed" (kan jeg stadig huske jeg beskrev det som dengang). 

there'll be big fun, ah, in my hotel, motel, hotel, motel
I fuck you in the ass, just for a laugh
with the quickspeed I'll make your nose-bleed 
 
Der var myter om, at Martina Topley-Bird stadig var under 18 da de indspillede det, men har lige tjekket, hun havde vist lige rundet myndighedsalderen 
 
Der var andre Bristol bands som forsøgte sig med triphop albums i de kommende år, men intet kom i nærheden at Tricky, Massive Attack og Portishead. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 21 timer siden:

En lille en til @MornFed her. Sloe gin fizzy, do it till you're dizzy.

Bagkataloget begrænset for Aerosmith men tak for godt og velvalgt nummer @Lauersen

Returbold ... det må blive en fyrste som ikke lader sig begrænse af mådehold 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 7 timer siden:

Tricky's brud med Massive Attack var godt for begge parter. 

Jeg kan huske hvordan vi i den periode sad sammen rundt om i vores små lejligheder i Århus og hørte det på repeat, tiltrukket og frastødt på samme tid af "langsom, ligegyldig liderlighed" (kan jeg stadig huske jeg beskrev det som dengang). 

there'll be big fun, ah, in my hotel, motel, hotel, motel
I fuck you in the ass, just for a laugh
with the quickspeed I'll make your nose-bleed 
 
Der var myter om, at Martina Topley-Bird stadig var under 18 da de indspillede det, men har lige tjekket, hun havde vist lige rundet myndighedsalderen 
 
Der var andre Bristol bands som forsøgte sig med triphop albums i de kommende år, men intet kom i nærheden at Tricky, Massive Attack og Portishead. 

Det startede her med Dj-kollektivet The Wild Bunch som lagde grundpillerne for "The Bristol Sound"...

For mig er Monk & Canatella,Earthling og Smith & Mighty også sindssygt vigtige bands fra byen de havde bare ikke den samme kommercielle gennemslagskraft.

Cover af Banksy(ja, den Banksy)

 

 

 

Det var en sound der blev kopieret af stort set alle rock som pop fra Madonna,Bjørk til vores egen Caroline Henderson...

Jep, de fede 90ere hvor hvert eneste udspil nærmest var et mesterværk og din beskrivelse langsom ligegyldig liderlighed er meget passende.

Personligt glemmer jeg aldrig Trickys koncert lort om natten i 2001 på Midtfyns festival hvor han tilbringer 85% af koncerten med ryggen til publikum kun for at vende sig rundt og bevæge ansigtet side til side engang imellem...Stod ved siden af Onkel Tom fra Hvid Sjokolade og kan huske han var lige så imponeret som mig...Good times ; )

Redigeret af Soothsayer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Soothsayer skrev, for 1 time siden:

Det startede her med Dj-kollektivet The Wild Bunch som lagde grundpillerne for "The Bristol Sound"...

For mig er Monk & Canatella,Earthling og Smith & Mighty også sindssygt vigtige bands fra byen de havde bare ikke den samme kommercielle gennemslagskraft.

Cover af Banksy(ja, den Banksy)

 

 

 

Det var en sound der blev kopieret af stort set alle rock som pop fra Madonna,Bjørk til vores egen Caroline Henderson...

Jep, de fede 90ere hvor hvert eneste udspil nærmest var et mesterværk og din beskrivelse langsom ligegyldig liderlighed er meget passende.

Personligt glemmer jeg aldrig Trickys koncert lort om natten i 2001 på Midtfyns festival hvor han tilbringer 85% af koncerten med ryggen til publikum kun for at vende sig rundt og bevæge ansigtet side til side engang imellem...Stod ved siden af Onkel Tom fra Hvid Sjokolade og kan huske han var lige så imponeret som mig...Good times ; )

Jeg var en del i England i midt-90'erne men nåede aldrig at se Tricky. Radar med Earthling var et af de albums jeg tænkte på, jeg har det stadig oppe på loftet :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Soothsayer skrev, den 26.6.2020 at 19:51:

Her er et par til alle WAM og hematolagnia fetichisterne...


Lige lidt mere hematolagnia fetichisme ... 

Kort tid efter The Kills guitarist Jamie Hince blev forlovet med britisk supermodel Kate Moss (2008, vi er i Raveonettes Lust Lust Lust æra) hang forholdet pludselig i flosser.

Kate-babe havde i hans skuffer i deres nye fælles hjem fundet, ikke blot et bundt gemte kærestebreve fra hans tidligere kæreste, Raveonettes bassist og sanger Sharin Foo. Men også en lille flaskeampul med hendes blod !  I deres kærestetid havde de båret hinandens blod i halskæder. Sharin var lissom kommet videre (havde lige fået barn med sin nye kæreste), Jamie ikke helt så meget.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Fik lige lyst til at lave en hyldest til Kathleen Hanna:

Her er vores allesammens Riot grrrl med sit band Bikini Kill:

 

Hun var pigen der brugte udtrykket: Kurt Smells Like Teen Spirit hvilket som bekendt blev til denne lille sang :

 

Kim Gordon og Thurston Moore bruger hende smukt i denne video fra 1994:

NOFX skrev denne sang om hende:

 

Og hun blev gift med Adam Horovitz fra dette lille band:

 

Alt dette var selvfølgelig bare en undskyldning for at få fyret noget fedt musik af, håber i nød rejsen.

All Hail the Queen: Kathleen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 18 timer siden:

Lige lidt mere hematolagnia fetichisme ... 

Kort tid efter The Kills guitarist Jamie Hince blev forlovet med britisk supermodel Kate Moss (2008, vi er i Raveonettes Lust Lust Lust æra) hang forholdet pludselig i flosser.

Kate-babe havde i hans skuffer i deres nye fælles hjem fundet, ikke blot et bundt gemte kærestebreve fra hans tidligere kæreste, Raveonettes bassist og sanger Sharin Foo. Men også en lille flaskeampul med hendes blod !  I deres kærestetid havde de båret hinandens blod i halskæder. Sharin var lissom kommet videre (havde lige fået barn med sin nye kæreste), Jamie ikke helt så meget.

Man kan godt tænke om det havde været tilfældet hvis det været 90'er Moss og ikke Post Pete Doherty Moss...Fatter ikke at den mand stadigvæk lever...Og hun var der sammen med ham i rendestenen næsten hele vejen, ved sgu ikke lige om jeg havde forlovet mig med hende efter det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...