Alting skrevet af ZEUS
-
Frækt nyt fra Bangkok
Hvad det kommer mig ved ? Øhh har jeg skrevet noget om det kom mig noget ved ? Jeg fortalte at det var meget godt at vide hvad ting normalt kostede dernede. Og fingerreglen med at så man en eller pris på noget i bath så kunne man erstatte bath med danske kr og så sammenligne med om man syntes det var en fair pris hvis man var i Danmark. Nu da der går ca 5 bath til 1 dansk kr og at tingene dernede (pattaya) er ca 5 gange så billigt, så nem måde at få overblik på. Så man mindsker sine chancer for at blive taget for meget i røven. Og gu da helvede nej blev jeg da tvunget til det. Men derfor alligevel i den grad det jeg ville kalde en turistfælde. Og vel meget godt at fortælle om sådan noget ? Så man har en rimelig forståelse for hvad tingene koster dernede. Entre billetten til det her lille latterlige bamse museum var 200 kr. Svarende til hvis et tilsvarende lå i Danmark så ville prisen være 1000 kr pr snude. Er det mon ikke i overkanten kunne man spørge ? Og nej ingen tvunget men man bliver sgu da sat i en dum situation når man står i køen og så må sige til sin pige at man alligevel ikke vil ind. Og havde man betalt så sikkert også ( ikke tvunget bogstaveligt) blevet sat i en dum situation hvor det ville være svært at sige nej når pigen havde blevet tilbudt at købe en bamse til en sikkert tilsvarende vild overpris. Og ja sgu fair nok pris for et turiststed at tage 200 kr i entre pr snude og sikkert også sådan et lille bamse museum. Hvis det havde ligget i Danmark !! Men i Pattaya i Thailland vil jeg kalde det overpris. Så kan man sige det intet er når vi kommer derned med vores penge. Men personligt ville jeg nu heller have givet en sød pige 2000 bath ekstra i drikkepenge end gå ind til sådan et svindelforetagende. Og hvorfor jeg tror de får et beløb for kun at køre til udvalgte destinationer ? Hmm du kunne jo spørge om de vil køre til andre steder end lige de destinationer ? Og når svaret er nej så bekræfter det meget godt min mistanke. Ellers sige det var et konge indlæg du bragte. Sjældent kommet så mange fakta og info i et indlæg. Og enig i alt. Feks også det med diverse flyselskaber. Mange har ofte en mening men mange gange følelser for et specielt selskab (fordi de altid har rejst med dem) og fordomme overfor andre. Det spiller tydeligvis ikke ind hos dig da du har prøvet en masse og reel kendskab og erfaring. Lige det med at tage penge (euro) med hjemmefra for så at veksle på gaden der havde jeg nu heller anbefalet en der skal derned første gang , bare at bruge kort. Som du skriver så ca pris på 50 kr pr hævning, (Paycard aller billigst og derefter følger visa/Dankort og Master som det dyreste at hæve med) så ville mit råd heller være at sørge for at hæve stort beløb de gange man hæver med kort. Feks det der svarer til 5000 danske pr gang. Det ville så koste 200 kr at hæve 20.000 fremfor gå med mange penge med hjemmefra og risikere at man bliver snydt/ betaler mere ved veksle på gaden. Men godt at nævne det. At er man inde i kurser så alternativt til nogle endnu billigere kurser. Vedrørende rejseforsikring også godt at nævne at de fleste mastercard har sådan en rejseforsikring. Men konge indlæg du bragte. Masser af info og viden som man kan bruge.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Det jeg tænkte på og som jeg skrev er, at det er de færreste der vil. Med mindre andre betaler for en. Og betaler andre for en så er det jo dejligt og næsten et krav Og du skrev jo selv at du selv var sådan en. Jeg vil sammenligne med de generelle prisniveauer for alt hvad man kan få og købe i et fly med hvordan det er på færgerne. Folk har ikke alternativer som regel (med mindre der er flere rederier der sejler den samme rute) og derfor kan de sælge hundeæde til luksuspriser. For folk bliver jo sultne (på de længere overfarter) og sgu ikke lige nemt at finde en pølsevogn der på åbent hav. Det er overpris på tilkøb af den ene eller anden art. Og de ved de kan tillade sig det,for at gøre en dødsyg flyvetur/sejlads af mange timers varighed, lidt mindre ubehagelig. Og mange bliver lokket. Men de færreste der slår til. Medmindre andre betaler for dem Tror også at mange af de firmaer der ofte må transportere deres medarbejder med fly får en klækkelig rabat. Hvis de altså vælgere de dyre billetter med ekstra service. Eller de får et tilbud på dem så prisforskellen mellem billigbilletter/økonomiklasse er meget lille. Ved feks ved mit lokale flyselskab (hvor der ikke er konkurrence) der er deres normale flybilletter (dem der kan afbestilles uden gebyr) vel 3 eller 4 gange så dyre som billig billeterne som ikke kan afbestilles Jeg ved at hver gang det offentlige skal have nogle borgere transporteret ( er meget ofte ! ) så de dyre billetter de køber. Og ved at det oftes er de billige billetter der købes når det er private der selv skal punge ud. Men rimelig sikker på de større virksomheder får rabat. Feks skal der ofte folk over på Rigshospitalet hvor jeg bor og de beløb en tur med flyveren der koster, næppe er den hospitalet/kommunen hvor jeg bor betaler. Jeg kan se billetten har kostet så meget ( 3-4 gange prisen på en billigbillet) men tvivler som sagt på de giver det. Det har sikkert en mængderabat eller et eller andet hvor de får stor rabat. Ellers ville det da i den grad være frås. Bare lidt omhu når der skulle bestilles billetter ville have medført de ihvertfald kunne halvere udgifterne til offentlig transport. Og god dav mand økseskaft det er da godt at kunne flytte en rejsende gebyrfrit,- men med den overpris så kunne de have købt 4 gange så mange billetter for samme pris. Og faneme sjældent de oplever en rejsendes tur må flyttes til andet tidspunkt. Og igen skulle det endelig ske så kunne det gøres , og den samlede pris havde alligevel for den rejse været dobbelt så billig som den pris de giver nu.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Der ligger nemlig humlen. Så godt som alle de her dyre billetter betales ikke af private personer. Det er de færreste der vil betale så meget for så lidt.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Skal ikke kloge mig. Men tvivler på dem ude på Bispebjerg ville komme med andre råd end dem du i forvejen har gjort dig. Chansen eller lad os kalde det risikoen for du fik dig aids når du brugte kondom er vel lig 0,00000000000000000001 For at blive smittet så være en masse uheldige omstændigheder til stede. 1. For det første at person har Aids. Det er trods alt få selvom statistikken er høj i Thailand. 2. Dernæst at personen ikke ved det, da hvis vedkommende gør så i behandling. Og behandlingen idag gør at de lever uden me’n, og lever ligeså længe som andre. Eneste bivirkning at de skal tage den her medicin resten af livet. Og vigtigst hvis de er i behandling så kan de ikke smitte. Tror mere Bispebjerg kæmper mod de fordomme som mange har da Aids dengang det brød ud. Hvor det at få aids betød en pinefuld tilværelse før de uundgåeligt medførte døden. Sådan er det jo ikke idag. Her går det mere med at overbevise en ægtefælde/samlever om der ingen risiko er. 3. At personen der har aids ( og ikke i behandling) har et sår hvor de bløder og du også har det. Og der opstår mulighed for du kan få det ind i dig. Med kondom så kan jeg ærligt talt ikke se bare en risiko.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Har overvejet mellemlanding nu jeg er ryger. Men har man så mulighed for det når de mellemlander ?
-
Frækt nyt fra Bangkok
Det dyreste jeg kunne finde. 400 kvm og 2 pools. For de penge bo 10 dage her Eller hvis du rejser med en anden så kun halv pris. Da du selvfølgelig må have ligeså mange boende som der er sovepladser. Er 5 soveværelser med hver sin dobbeltseng. Så dig og en ven kunne bo her 3 uger for det i ville give for sådan en pris du overvejer alene for flyveturen. https://www.booking.com/hotel/th/villa-25-the-luxury-tropical-villa-2-swimming-pool-heart-of-pattaya.da.html?aid=356980;label=gog235jc-1DCAYo3QE4rQJIM1gDaD2IAQGYAQa4ARfIAQzYAQPoAQGIAgGoAgO4ArfNm-QFwAIB;sid=a279c311f155d8812fc362d312e40216;all_sr_blocks=375670501_125082387_10_2_0;checkin=2019-06-17;checkout=2019-06-18;dest_id=5757;dest_type=region;dist=0;group_adults=2;hapos=1;highlighted_blocks=375670501_125082387_10_2_0;hpos=1;nflt=price%3DDKK-1430-max-1%3B;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=review_score_and_price;srepoch=1552344827;srpvid=7478a0fdc44c0278;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl Eller det her som er 520 kvm Lidt billigere. https://www.booking.com/hotel/th/villa-59-the-luxury-tropical-villa-private-pool-pattaya.da.html?aid=356980;label=gog235jc-1DCAYo3QE4rQJIM1gDaD2IAQGYAQa4ARfIAQzYAQPoAQGIAgGoAgO4ArfNm-QFwAIB;sid=a279c311f155d8812fc362d312e40216;all_sr_blocks=368666901_125081875_10_2_0;checkin=2019-06-17;checkout=2019-06-18;dest_id=5757;dest_type=region;dist=0;group_adults=2;hapos=4;highlighted_blocks=368666901_125081875_10_2_0;hpos=4;nflt=price%3DDKK-1430-max-1%3Bclass%3D5%3B;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=review_score_and_price;srepoch=1552345193;srpvid=c6afa1b4568b009b;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl
-
Frækt nyt fra Bangkok
Må sige jeg er meget uenig med dig her Men vi er alle forskellige. Jeg er nok den første til at sige jeg hader en flyvetur på 10-12 timer. Men er blandt andet fordi jeg er ryger. Dvs regn med minimum 2-3 timer ekstra fra man tjekker ind til man flyver , og før man er ude et sted hvor man må ryge + de her 10- 12 timer. Derfor er jeg ville ønske jeg kunne sove. Sidder man bare ned, og som du selv foreslog læser en bog, ja så er det da rimenligt komfortabelt og behageligt, selv hos Norwegian som måske har mindre benplads ved standart billeterne end andre af de her der blev nævnt ovenover. Problemet er hvis man vil sove. Der er det langt fra så behageligt som det ville være hvis man havde ligget i en seng. Men er vel kun 1 klasse hvor man kan ligge rigtigt ned. Det med en halv meter mere benplads og måske 5-10 cm ville jeg sgu ikke betale i dyre domme for at få. Godt være der så er mere luksus med betjeningen, men er den virkelig det værd ? At det måske tager 5 sekunder før en stewardesse kommer kontra os der tager de billige hos Norwegian måske må vente 10 sekunder ja nogle gange helt op til 30 sekunder før de kommer med de ting man har bestilt og betalt via den skærm man har foran sig,- giver jeg sgu ikke meget for. Seriøst ikke se store fordele ved at betale for Businessclass. Men okay mine ord har ikke meget vægt da jeg aldrig har prøvet det. Men kan ikke se hvad man får mere af som er noget særligt ? En lille smule bredere sæde og ditto benplads. Men vælger man sædevalg på på billig selskaberne og bare ude i lidt god tid, så får man endnu mere benplads end businessclass ville kunne byde på. Ofre 20-25.000 alene på sådan en flyvetur der ville jeg nok vælge at bruge pengene anderledes. End at brænde så mange af på sådan to ligegyldige ture a 10-12 timer. For de penge kunne du have boet i et hotel med en luksus suite på 200 kvm med den bedste udsigt i Pattaya og sikkert en indendørs pool også for de penge. I alle 14 dage. Ja sikkert endda fået med i prisen en pige til at være der 24 timer i døgnet de 14 dage til at servicerer dig i din luksus suite. Jeg håber ikke det var min omtale med hvor meget jeg hadede flyveturen der har fået dig til at ændre mening. For handler mere om hvis man vil sove. Og der gør det ikke meget forskel om man tager økonomi eller businessclass. Det er røv og nøgler. Men læser man og hygger sig og som dig der ikke er ekstrem kræsen som mig så underholde dig med de retter de serverer. Som de iøvrigt også gør ved lavprisselskabet Norwegian.. Foruden den her normal pris på 3000 kr for begge veje, og med direkte flyvning, så koster det ikke mere end 500 kr (for begge veje) at få mad, sædevalg og ekstra kuffert. Dvs ialt 3500 kr. Og her se link til deres sidde pladser. https://www.norwegian.com/dk/rejseinformation/i-flyet/saedereservation/saedeoversigter/ Da jeg bestilte så undersøgte jeg lige hvilken af flyene det var. Kan man se ved at sammenligne med når man skal vælge sædevalg. Og der er der mindst 20 måske 25 hvor der er ekstra ordinær lang benplads. Der hvor jeg valgte er der faktisk det der svarer til et hel sæde foran hvor der ikke er noget andet. Helt sikkert mere end du ville få ved en standart Businessclass. Så må sige jeg ikke forstår dig.. Men vi er som sagt alle forskellige
-
Frækt nyt fra Bangkok
Tak det med Antihistamin vil jeg undersøge Baldrian har jeg prøvet men virker vist forskelligt på person til person. Jeg føler næsten jeg bliver mere frisk af dem
-
Så smuk hud vil jeg da også ha'
Rygning vildt overdrevet som årsag. Den ligger meget langt nede på listen af øvrige årsager. Ved godt det er populært at slynge den som årsag , men videnskabeligt er der ikke meget belæg. Der er mange andre større årsager du så skulle have nævnt. Solen feks. Den nævner du end ikke. Sol er den virkelig store synder her. Derfor faktisk solbeskyttelse næsten anbefales året rundt, nu du vil nævne rygning. Det med vand også en skrøne. Folk kan ikke holde på mere vand. Er folk i underskud så noget andet men at tro at det er godt for huden at drikke nogle ekstra liter er en myte. Folk pisser det bare ud. Derimod utroligt vigtigt med fugt på huden. Hyaluronsyre mv. Men korrekt den rigtige kost virkelig er vigtig. Der findes faktisk idag rigtigt mange forskellige ting både til det indvendige (kosttiskud) og udvendige (plejeprodukter) som har videnskabelige dokumenteret effekt på huden.
-
Så smuk hud vil jeg da også ha'
Svaret med et link til fotoshop var genialt Men hvis dit indlæg ikke var skrevet ironisk, så anbefale dig Beauty Pacific produkter. De har en virkelig god helende effekt på hud generelt og især til problem hud som sarthed og overfølsomhed.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Er nemlig dem. Sidder og kigger på pakken her hvor jeg er kommet hjem. De er 2 mg. Er en pakke med 30 og mener jeg sgu gav omkring 500 kr for den Men okay sådan set ligeglad med pris da sjældent jeg har behov for noget at sove på. Måske 2 til 3 gange om måneden. Har blevet anbefalet at købe nogle metatonin 10 gram fast dissolve 60 strawberry i Sverige uden recept , og er 60 piller til 127 kr med fri forsendelse. Men er sikkert ala samme virkning som de her Circadin jeg har. Dvs her bare ikke depot Mere om der var noget andet der var endnu bedre ? Uden det bliver rigtigt sovemedicin. Ellers overvejer jeg at få noget rigtigt. Lige for at mærke virkningen og om generne er for store. Har aldrig prøvet rigtig sovemedicin. Vedrørende rigtige sovepiller uden recept så tror jeg nu nok man kunne få dem i Thailand. Der kan man vel få næsten alt på deres apoteker Men ville aldrig købe sådan noget uden først at kende virkningen. Og nu jeg let kan få hvad jeg vil have der hos min egen læge med recept, så helt klart vælge det ad den vej. Og sikkert billigere end hvis jeg skulle købe dem i Thailand. Grunden til jeg fik de her Circadin var fordi jeg selv havde læst noget på nettet om dem. Hvor de blev blev beskrevet som revolutionerende og alt muligt andet positivt, og derfor foreslog dem, hvor hun så sagde jeg kunne prøve med dem først og at de var rimeligt uskadelige at tage.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Nej skriver for at give lidt igen til den hjælp jeg selv har fået og stadig får herinde. Da jeg skrev herinde til min første tur til Thailand , så var det netop også med den indstilling , at andre sikkert havde de samme spørgsmål som mig. Samtidigt med jeg fik svar på mange ting, og forhåbenligt også mange andre, så var det meget dejligt at læse om alt stort som småt som kunne tillægges sådan en tur til Thailand , mens man planlagde sin tur. Sådan har jeg det også nu, hvor jeg snart skal afsted. Når man kommer hjem så er man mæt Men dejligt at læse om alt hvad der har med Thailandsrejse når man skal derned snart. Jo sådan en FKK tur læst om fra blandt andet dine indlæg herinde. Og virker da også meget spændende i dets grundprincip. Men bor selv et sted hvor det ikke ville være billigt for mig. Der ville det være mere økonomisk attraktivt at tage til Polen, hvilket jeg også har gjort førhen. Der får man virkelig også noget for sine penge.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Nu har du jo god tid og kan roligt glæde dig Og godt lide din indstilling med at forberede dig og ikke bare springe ud det og lave dumme fejltagelser der kan koste dyrt senere. Sådan er jeg også eller var jeg da jeg også første gang tog til Thailand. Og har som sagt nul erfaring i forhold til mange andre herinde. Men vil tillade mig alligevel at komme med lidt råd. Nu du spurgte om betaling af piger og andre ting i Thailand. Du skal være klar over der i Thailand er en kultur med at prutte om prisen. Selv på apoteker kan du erfarer det er nødvendigt dernede. Den her kultur med at tilbyde noget til en højere pris og vide den er sat højere netop fordi den skal pruttes ned, bryder jeg mig generelt ikke om. Men er jo udbredt i mange lande inclusiv Thailand. Jeg syntes der går meget af stemningen ved at skulle prutte en pris ned på en pige. Og bestemt ikke alle steder de praktiserer den, med hensyn til købesex. Tror faktisk lige med hensyn til købesex er det mere normalt at det er fast pris. Men ellers er det meget udbredt hvis du skal købe noget at den her "pruttekultur" er udbredt. Skal du feks bruge en af de her shootertaxier, så spørg altid om pris først. Og normale for os faranger er vel omkring 60 bath og for det beløb kommer rundt i hele området i Pattaya som er turistområde. Siger de 80 så vender du dig bare om, og går og de vil med 95 procent sikkerhed råbe en lavere pris. Der er vel shootertaxier for hvert 20 meter i Pattaya Skal du købe noget så kend ca prisen i forvejen. En god fingerregel er at bruge beløb i bath som om det var danske kroner. Står der at noget koster 1000 bath så læser du det til 1000 danske kroner og overvejer om det virker realistisk i Danmark. I virkeligheden er 1000 bath jo kun ca 200 danske kroner,- men da alt generelt er 5 gange så billigt i Thailand, så er den her fingeregel med at tjekke en pris i bath som danske kroner god syntes jeg. Så hvis der feks som jeg oplevede at indgangsbeløbet for at komme ind på et bamsemuseum var 1000 bath (og her var det en skiltet fast pris) så nægtede jeg det simpelthen Da det er en grotesk overpris for et lille latterligt hus med en masse bamser,. Og hvor man så sikkert blev inddirekte presset til at købe en bamse til en overpris, til den pige man havde med, hvis man havde gået ind. Skal siges at nævnte oplevede jeg da jeg hyrede en dagkørsel ud til turist attraktioner med en rigtigt taxi (bil med 4 hjul). Selve beløbet for dagturen var kun 1000 bath /ca 220 danske kr. Men selvfølgelig lavet udspekuleret med at de kun kører til udvalgte turiststeder, hvor de selvfølgelig får penge for at bringe en hen. Og så betaler man som nævnte ovenover 220 danske kr hvad der meget svarer til hvad der ville være 1000 danske kr hvis det lå i Danmark. Der kan enhver idiot se det er vild overpris, og et eksempel på en turistfælde. Det findes der også i det dejlige land og godt du bare er forberedt på det også. Vend dig til det her "raflebæger".. Det kommer frem ved barbesøg, gogobarer og nogle spisesteder. Der bliver regningen ind. Feks hver gang du bestiller noget, så ligges regningen derind. Når du så går , så betaler du. Man plejer typisk at runde lidt op. Eller jeg gør ihvertfald og giver man feks en 20 bath seddel i drikkepenge så jo intet for os danskere. 4 kr eller deromkring Det er normen, og også meget godt at kende til. Med hensyn til gogobarer så også meget godt at kende til praksis her. De er meget ens på mange måder selvom der er tusindvis. Kan variere lidt på kvalitet af udbudet af piger ligesom det kan variere og det er et sted hvor pigerne nærmest overfalder en for at få en ladydrinks kontra de dyrere og bedre steder hvor pigerne ikke er så anmassende. Men til gengæld måske kan virke lidt mere kolde. Man kan dog hurtigt blive træt af det her nasseri som jeg måske lidt koldt kalder det. Personligt bedst lide at man kan se alle piger an før man eventuelt vælger en eller finder en anden gogobar at besøge. Det kan man ikke når de sætter sig ved en og gerne vil snakke. Forsætter man samtalen så vil de uundgåeligt spørge efter en ladydrink, og man har hermed fravalgt en anden efter min mening På den anden side, afviser man med det samme klart og tydeligt hvilket det er nødvendigt nogle gange, så føler jeg heller ikke det er rart. Så er et dilemma man hurtigt står overfor. På de mere respekterede gogo barer er de som sagt lidt mere kolde i det. Men har man lyst til en af dem, så siger man til en af de mange "tjenere" der går rundt at man vil give hende en ladydrink og hun vil så komme ned til en efter hun har danset. Alle pigerne har et nummer på sig Men er hvad man ønsker. Det er faneme også dejligt bare at give den gas og være gavmild med ladydrinks. Et sted jeg var sidst hvor to piger gjorde alt for mig i løbet af aftenen, ligefra at spille pik på mig og danse foran en og sidde på en og gøre sig til og hvor man kunne rage. Der kostede sådan en underholding jo ikke engang det der nærmede sig 200 danske kr for en hel aften, selvom man havde givet masser af ladydrinks. Så op til en hvad man har lyst til. Og svinger jo på sådan en ferie. Min erfaring er at man hurtigt bliver træt af de her gogo barer når man har besøgt dem flere dage. Så mere ro ved en ølbar og mere intimt. Og man kan se pigerne an før man vælger at gå ind i en af de barer. Det kan man ikke ved gogobarerne. Have det her overblik over udvalg. Som regel har de en masse piger udenfor til at lokke en ind. Men stor forskel på dels antal piger og udvalg. Og er du først kommet ind, så skal du købe noget at drikke til dig selv. Det kan blive til mange drinks på en nat, hvis man vil finde feks en specielt pige man lige tænder på den aften Og tro mig du vil blive kræsen når du er dernede. Simpelhen fordi der er sådan en kul enormt udvalg af piger. Og efter man har knaldet en masse de første dage, så bliver man uundgåeligt mere og mere kræsen og sætter kravene højere og højere. Mit råd er at have undersøgt på forhånd så du ved hvilke gogo barer der har en høj standart og også fundet dem udfra hvilke ønsker du specielt har. Personligt godt lide hvor de er helt nøgne og laver show med dildoer osv. De steder få desværre men godt at kende navnene på dem på forhånd. Vær dog opmærksom på hvis du feks skal finde en speciel gogobar i Walking street, så godt være svært at finde den, trods du lader google maps finde vej for dig Igen , igen så er der så sindsygt mange gogobarer at går man forbi en og tænker næste gang man kommer om igen, så vil man gå derind, så glem det Man finder den næppe igen, for der er så mange og så meget der tager opmærksomheden fra en. Det var bare lige et par hurtige ting jeg ville fortælle om. Sikkert siges meget mere. Men nu lidt forberedt på betaling dernede.
-
Frækt nyt fra Bangkok
Var lige lovlig hurtig der ved første svar, og ville senere rette, men fik gjort forkert. Var fra arbejde og på ihpone. Men uddybbet det lidt ovenover hvad jeg mente
-
Frækt nyt fra Bangkok
- Frækt nyt fra Bangkok
Nej tvisten gik ikke på om at bruge kort kontra have pengene vekslet hjemmefra. Den gik på om at bruge kort kontra tage stort beløb i danske kr og så få vekslet på gaden. Det kan helt klart anbefales ikke at lade en dansk bank veksle dem, da de vil give en meget dårlig kurs der. De skal jo hente og bringe penge til dig. Helt sikker på en dansk bank også vil fraråde dig at lade fem veksle dem for dig. Det vil de gøre dels den dårlige valuta du skal betale og dels sikkerheden. Du får ikke bedre sikkerhed end med et kort. Vedr køb af piger, barer mv så bruges kun kontanter. Mener dog hvis du køber i butikker mv så faktisk billligere end nogen måde man kan få vekslet på. Det sagde en fra banken til mig. Men vælger nu at hæve og bruge kontanter når jeg er dernede.- Frækt nyt fra Bangkok
Ja eller bare at vælge 3 uger istedet for de 2. Du skal ned med en anden og tiden flyver afsted dernede og hurtigt komme til at føle 2 uger ihvertfald er for lidt. Når du først er dernede så koster det jo næsten intet pr dag. Mener medmindre du giver den gas på gogobarer. Men jo ingen der gider hver dag. Så de dage hvor du bare slapper af der koster det pr døgn jo næsten intet.- Frækt nyt fra Bangkok
Enig. Tror det hænger sammen med at dels er priserne oppisket i turistområderne, ligesom vi ikke skal underkende betydningningen af at vi idag får en masse hysterisk billigt produceret i Kina. Rigtigt mange af varerne i Danmark er produceret i Kina. Som jeg skrev i anden tråd er feks kufferter meget billigere når man køber dem i Danmark. Ligesom feks sandaler som jeg dernede af nød vel gav to eller tredobbelt pris for hvad jeg kunnet finde på en hjemmeside herhjemme. Jeg ville aldrig købe tøj eller noget dernede. Dels er det ikke billigere mere nu vi kan få billigvarer fra Kina. Og dels vil jeg ti gange heller side herhjemme i Danmark og nemt og overskueligt have kæmpe udvalg. Samt få varen hjem og gratis kunne sende det om igen som jeg ikke syntes lige sad 100 procent perfekt. Fremfor gå rundt dernede hvor der måske er mange boder men intet udvalg og hvor man ihvertfald intet overblik har. Og sjældent nogle steder man kan prøve tøjet.- Frækt nyt fra Bangkok
Tak og ja også det jeg vil gøre. Mere om nogle kendte noget som var godt, uden det behøvede at være noget stærkt hvor man er bedøvet 1 dage efter. Har også det princip nu at jeg aldrig får noget hos læge hvis jeg har behov. Feks nogle gange tænkt det var godt med noget ekstra skud i bøssen og købt på nettet til kæmpe overpriser. Der for et par år siden tog jeg mig sammen og fik en tid hos min kvindelige læge. Og efter en enkelt blodprøve og 10 min så ude igen og nu få det til latterlige små priser. Med hensyn til sovemedicin så fik jeg noget for et halvt år siden. Jeg ringede og fortalte at jeg havde behov for noget de et par gange om måneden hvor jeg gik fra nat til dag vagter. Og super forstående og kunne der have fået alt. Men havde læst om nogle som (ikke huske navn og har dem hjemme) som faktisk var uskadelige. Det de gjorde var at pumpe noget ud som man normalt gør når man sover. Og som enten ældre eller dem der ændrer deres døgnrytme. Noget pissedyrt trods recept da endnu ny udviklet og de stadig har patent. Ikke huske navn men minder om noget andet som er kendt. Forskellen her at de her nye piller er depot og udskiller en lille mængde over en 8-10 timers periode. Hvor de normale virker søvndrysende straks men kun varer 1 til 2 timer. Men håber at finde noget andet som virker bedre. Helst uden for store bivirkninger. Vil helst undgå at føle jeg går i en boble dagen efter.- Frækt nyt fra Bangkok
Hvis du bestiller i god tid hos Norwegian så faktisk få luksus benplads til meget billige penge. Hos Norwegian koster en pakke af flymad, ekstra kuffert og sædevalg 500 kr pr tur. Hvis du ikke vælger pakken så koster hver enkelt ting 250 kr. Selve benpladsen ved sikkert 95 procent af sædepladserne er elendig Men vælger man sædevalg og er i rimelig tid så finde de pladser hvor der er uenelig meget plads foran sædet. Enten ved udgangsdørene som de har til sikkerhed hvis de nødlandende. Eller andre steder i flyet. Jeg tjekkede deres fly inde på siden med forskellen for at være sikker på jeg fik sådan en plads. På hjemrejsen fik jeg sådan en, er dog ikke ved en udgang. Men har ringet og sikret mig Og er ikke sæderække foran mig, og har faktisk to sæders benlængde der. Eneste ulempe er man så ikke kan sidde med knæene oppe i den foransiddende passagers sæde Det er også en dejlig stilling. Glæder mig til den dag nye fly begynder at lave som man kan ligge helt ned stadig på økonomi klasse. Og set der er funet en løsning hvor passagerne faktisk udnytter den store højde der er i et fly så det på en måde er to etager de bruger. Der vil de kunne udnytte pladsen så 2 mand vil udnytte de nuværende 3 mands plads. Læs billetterne burde ikke blive mere end 1/3 dyrere. Og havde jeg med glæde givet for at kunne ligget rigtigt ned- Frækt nyt fra Bangkok
Ja sådan også med Norwegian. Afsted mener jeg kl 15 og ankomst kl 01. Hvilket svarer til vist nok omkring 6-7 stykker thailand tid. I forvejen svært at sove på en flyver og gid de havde wifi på de her lange ture til Østen. For ændret en dræbende kedsommelig tur på 10-12 timer rimelig behageligt, hvis man kunne bruge sin bærbare. Så læst nyheder, kigget herinde på forummet. Taget et spil skak eller hvad man ellers kan finde på, bare man har net Kiggede også efter andre selskaber dengang jeg købte billetter i håbet om en afgang ved aftenstid eller midnat. Men ikke finde nogle der, mendmindre det var med mellemlandinger så rejsetid 20 timer eller deromkring plus endda dyrere end den jeg valgte som er direkte. Da jeg lavede vagtplan på arbejde (vi har 12 timers vagter) lavede jeg fejl, da jeg skulle have gjort det så jeg fik aften og nattevagter op til rejsen. Eventuelt den sidste aften og nattevagt været fredag ,- med afgang næste dag lørdag eftermiddag. Været optimalt. for så ladet være med at gå i seng, når jeg kom hjem om morgenen, og været naturlig træt når vi fløj derfra om eftermiddagen. Og faktisk når jeg nåede til Thailand stadig have en naturlig døgnrytme som jeg var vant til med arbejde, med bare den forskel at det nu var dag og ikke nat , i Thailand. Skal dog ved denne tur have en eller anden form for sovemedicin. Nogle der kender noget som er godt ?- Frækt nyt fra Bangkok
Okay men hvis bare det så faktisk betale sig da trods alt få gange det bliver opdaget Men har nu normalt ikke problemer med at holde mig under de 10 kg. Sidste tur havde jeg vel 7-8 t’shirt og 4-5 shorts med blandt andet, og alligevel under vægtgrænse. Og behøves jo end ikke så meget med.- Frækt nyt fra Bangkok
Ja nu heller aldrig oplevet det hos Norwegian at de tjekkede. Men havde de taget stikprøve så spørgsmålet hvad straffen havde blevet. Måske bare en påtale. Måske en bøde der ville svare til ekstra kuffert. Men ved det ikke.- Frækt nyt fra Bangkok
Her er desuden de forskellige flyselskabers kabinekuffert mål og max vægt. https://politiken.dk/rejser/art5846194/Guide-til-20-flyselskaber-Så-stor-må-din-håndbagage-være- Frækt nyt fra Bangkok
Det var den her. https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/kufferter-og-trolleys/softcase/world-s-lightest-collection-2-0-kabinetrolley-stor---sort/p/100343243 Er overrasket over hvor stor man kan få dem hvor de stadig overholder målene for kabinekuffert målene. Den her går lige til grænsen plus den let kan udvides uden det ville blive opdaget. Og er bare super praktisk og gennemtænkt på alle leder og kanter. Feks det her hæve og sænke håndtag, der er skinnerne sat ude i hjørnerne. Normalt sidder de i midten og optager en masse plads. Har man en computer liggende så vil der uundgåeligt opstå luft mellem hvor den rammer skinnerne og hvor den ikke gør. Her sidder de helt ude i hjørnerne. Er desuden også en stor lomme på bagsiden med lynlås og spænderem ligesom en ekstra lomme i den store lomme. Lagde min 16 tommer bærbare ned i den mindre lomme og den forsvandt som om den intet fylder. Er overrasket over hvor stor den her kabine kuffert er og hvor meget plads der er i den. Skal dog siges at ved kabinekuffert så har man afhængigt af flyselskab en max vægt de må have. Hos Norwegian er det 10 kg. Lyder ikke umiddelbart af meget men testede lige samlede vægt med min halv store og tunge bærbare og var altså ikke mere end 2,6 den samlede vægt med bærbar og kuffert den kom op på. Det er som regel selve kufferten og den bærbare der er tunge og der de fleste kg ligger. Her har jeg altså yderlig 7,4 kg til tøj mv. Og går sgu meget tøj til for at komme op på 7,4 kg. Ligesom det tungere tøj (jakke) jo er noget man har på sig ved rejse, og ikke tæller med i vægten her. - Frækt nyt fra Bangkok
Denne hjemmeside bruger cookies
Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.