Hop til indhold

ZEUS

Medlem
  • Oprettet

  • Seneste besøg

Alting skrevet af ZEUS

  1. Tak ! Ja også hørt med det er suverænt billigst at bruge kort i butikker. Problem her er at størstedelen af ens budget på ferie bruger man jo på piger Og godt være der er enkelte respekterede gogo barer der har så de tager imod kort. Men man bruger mest kontanter der. Jeg føler mig bare usikker på hvis der ikke er den mulighed for at vælge lokal valuta i en hæveautomat, om det så er det det veksles i. Tror det, altså hvis man ikke får den mulighed, så sker det automatisk. Og kunne godt ønsket man kunne få mere klarhed over det.
  2. Okay bare der var mere klarhed over det. Vil forsøge at snakke med nogle i banken, men de ved sgu sikkert ikke mere Dvs kan remse de her selvfølger af med hvilke takster der er og hvor det er billigt hvis man handler i lokal valuta udenom dem. Men hvordan det reelt foregår er spørgsmålet. Men er faktisk at begynde at tro at det er normalt det bliver trukket i lokal valuta. Førhen (for få år siden) tillod bankerne at tage meget større gebyrer hver gang vi hævede penge. Men indenfor de seneste år så blevet reguleret. Og de kan ikke tage mere end de her 1 procent for visakort og 1,5 - 2 for masterkort. Så har de skulle finde andre veje at tjene penge på,. og det er så ved at få folk væk fra den lokale valuta, som jeg bliver beskrevet i et link ovenover. Hvor folk så lader dem veksle pengene til en absurt dårlig kurs. Hvor de med vilje gør det så besværligt som muligt at vælge den lokale valuta. Men hvor udbredt det endnu er , er så spørgsmålet. Men er kun gæt. Jeg aner det simpelthen ikke. Vil faktisk bare finde sandheden. Hvis det er billigere at tage danske kontanter med hjemmefra, så vil jeg helt sikkert begynde med det. Men syntes bare alt det jeg kan finde det viser at det billigste er visakort og at hæve stort beløb de gange man hæver,- og sidst men ikke mindst man får vekslet i lokal valuta. Men måske findes der valutahandlere hvor man får en super god kurs. Men syntes bare ikke jeg kan finde noget på nettet der bekræfter det. Men er også svært at finde, da når man goolger så mere sådanne typiske eksempler de bruger. Og der typiske valutahandlere sikkert ikke billige. De fleste nogle der ligesom bankerne forsøger at narre og plukke folk. Men kan være der er nogle der har rigtigt gode kurser og dem gerne set sammenlignet med et visakort og vekslet i lokal valuta. Havde jeg bare været bedre til engelsk, så søgt om det i andre lande blandt forum og artikler. Syntes det er svært at præcisere hvad det er vi søger svar på når man googler.
  3. Ved nu ikke hvor fantastisk det er. Da jeg skulle oprettes, spurgte han om hvilken kassekredit jeg ville ansøge om. Mener der var to eller tre beløb at vælge imellem. Og sagde jeg ikke ville have nogen som helst. Og hvis jeg brugte kortet så have hele beløbet trukket den efterfølgende måned. Han lovede at det så ikke kostede mig noget. Udover det man vel altid betaler for at have sine penge stående i banken. Ikke huske beløb men man betaler et mindre beløb årligt for selve masterkortet. Men får tilgengæld en rejseforsikring man ofte skulle have betalt mere for. Så win win hvis bare man er lidt smart. Men de aller fleste tænker ikke over de høje renter og gebyrer de får når de bruger deres kassekredit. Så vel intet underligt at bankerne tjener masser af penge ad den vej. Men derfor behøver alle vel ikke at være dumme. Og ikke sætte sig ind i tingene. Så ved ikke hvor du får det fantastiske fra ? Feks hvor har jeg nævnt jeg kunne låne til nul renter ? Jeg har jo netop sagt fra begyndelsen at jeg fravalgte mig den der kassekredit. Masterkortet i Nordea betaler jeg også minimalt for. Burde afmelde enten det eller det sorte COOP mastercard, da jeg jo kun kan bruge en rejseforsikring. De her masterkort bruger jeg kun til en eventuelt årlig rejse og hvis jeg køber noget på nettet hvor jeg ikke er 100 procent om der er noget fuskeri ved. Der er der hvis en bedre garanti fra et masterkort. Ellers bruger jeg mit Paycard. Det er så lidt løgn. Bruger nogle gange mit sorte COOP kort når jeg handler i superbrugsen og kvickly. Men mere eller mindre stoppet med da de såkaldte poing man opsparer ved at bruge det er latterligt lille. Samt den her uoverskuelighed man får når man først næste måned kan se hvad der er blevet brugt ialt.
  4. Men er du sikker på du så ikke bare har vekslet i den lokale valuta ? Grunden til du ikke har fået muligheden kunne måske være fordi det var sket automatisk Hvad jeg har kunnet læse mig til så har det altid været normalt at der blev vekslet i lokal valuta. Og først senere der kom den her mulighed for at vælge. Senest hvor det med vilje bliver svært at tilvælge lokal valuta. Altså hvis der kom den her mulighed op for de her to valg, så blev der tilbudt en valuta og og den anden stod der den var usikker. Der var rådet at man ALTID skulle vælge den såkaldt usikre lokale valuta. Forbrugerstyrelsen har skrevet en masse om det. Her se et link der beskriver det https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/haeveautomater-i-udlandet-snyder-dig Som du kan se/ eller som jeg forstår det, så har det vist tidligere været normalt der altid blev vekslet i lokal valuta. Det er først nu senere der er kommet de her to muligheder. Så er du sikker på du ikke har vekslet i lokal valuta ?
  5. Lige for at få nogle ting på plads. Nordea mastercard har jeg også og der er beløbsgrænsen ikke 3000 som du skrev , men 6000 kr pr døgn. COOP grænse den aner jeg faktisk ikke men tror den er tilsvarende.. Ihvertfald 5000 kr. Og på mit sorte mastercard betaler jeg netop ingen renter. Det fik jeg ordnet fra start af. I forvejen hader jeg mastercard. Meget bedre lide at se det man bruger blive trukket med det samme. Fremfor mastercard hvor det er utroligt uoverskueligt når de først trækker beløb 1 måned efter.. Og dem der har kassecredit de får kun trukket et lille beløb pr måned og kan så stå i minus længe/altid. Og bankerne kan så tage ågerrenter for det. Men sådan er det ikke på mit sorte mastercard. Der fra start fået ordnet det sådan at de trækker hele det udestående måneden efter. Hvis jeg har brugt det. Og jeg slipper hermed for de her åndsvage renter og gebyrer. Det er derfor jeg også har sådan et Pay card. Der kan der ikke hæves mere end hvad der står på kontoen. Ikke for at lyde hverken rig eller noget, men svært ved at forstå hva glæde der er ved at kunne overtrække sit kort. Det er netop en smart måde fra bankernes side at malke kunderne med høje renter og gebyrer. Og kunderne ligger sikkert ikke engang mærke til det For mig at se er det enten dumhed eller nød der får folk til at have kassecredit. Det er som at pisse i bukserne. Varmen er sikkert dejlig i starten,- men Vedrørende det med at veksle pengene på gaden så fuldstændig enig med dig i at det er dumt at betaler mere for noget, hvis man kan spare penge ved almen omhu. Men hvorfor skriver de så som de gør i det link jeg sendte ? Få mest for pengene Se her, hvor meget valuta du kan få for 10.000 danske kroner. Alle steder er det en fordel at bruge Visa/dankortet i stedet for at veksle hjemmefra. Thailandske baht - Banken (kurs 19,29): 51.835 * - Valutahandler (19,01): 52.328 - Visa/dankort (kurs 18,73): 53.390 ** - Forskel på billigste/dyreste: 753 baht - eller 140 kr. Du skal finde en særdeles god kurs for at slå det beløb du får ud af at bruge et visakort og veksle i lokal valuta. Det eksempel ovenover er inclusiv alle de gebyrer der er. Gebyrerne er lagt oveni renten. Så er bare i tvivl om man sparer noget.. Jo hvis man hæver med et almindeligt mastercard og lader automaten veksle gennem en dansk bank, så helt sikkert spare noget. Og rigtigt meget hvis man bare hæver små beløb ad gangen Men gad godt se den valuta en automat tilbyder i lokal valuta, kontra den valuta du kan veksle til. Tvivler altså bare at du får en bedre valuta der. Så eksemplet med at hæve 25.000 kr og hvor du siger du så sparer 400 kr ,- der tror jeg du tager fejl. Da du næppe får den til samme kurs, da mellemledet,- ham der veksler for dig jo selvfølgelig også skal tjene lidt og ikke bare have udgifter.. Og det han tjener det skal du trække fra de 400 kr. du siger du sparer når du veksler 25000 kr. Husk også på det tillæg automaten/banken tager på 125 bath , det dækker den aktuelle kurs forskel (på børsmarkederne) kontra det de sælger den til. Og det er altså ikke meget ! Ham gadehandleren tager jo også et beløb. Er det mon mindre end 125 bath hvis du kommer og skal have vekslet 25000 danske kr til bath ? Det tvivler jeg stærkt på. Jeg siger bestemt ikke jeg har ret, men er bare tvivlsom. Når alt jeg har kunnet googlet mig frem til , fortæller næsten enslydende at hævning med visakort i lokal valuta er billigst. Men ved så heller ikke hvor hvilken kurs du kan få kontra det en thailands bank tilbyder..
  6. https://ekstrabladet.dk/ferie/rejseti +-ps/article4157718.ece Artiklen er fra 2010 så anden kurs nu Men læg mærke til at det længere nede i artiklen viser at det ganske vist er billigere at veksle hos en lokal valutahandler end hjemmefra hos ens bank. Men at det er endnu billigere at bruge sit visakort. Få mest for pengene Se her, hvor meget valuta du kan få for 10.000 danske kroner. Alle steder er det en fordel at bruge Visa/dankortet i stedet for at veksle hjemmefra. Thailandske baht - Banken (kurs 19,29): 51.835 * - Valutahandler (19,01): 52.328 - Visa/dankort (kurs 18,73): 53.390 ** - Forskel på billigste/dyreste: 753 baht - eller 140 kr. Godt være de erfarne thailandsrejsende kan skaffe en endnu bedre kurs end eksemplet tager udgangspunkt i. Men tror jeg bare vælger at hæve penge via hævekort. Da lidt bange for at have for mange kontanter på mig og ikke føler mig sikker hvis jeg står der i Thailand og skal sikre mig en god kurs. Og ved brug af hævekort er hovedreglen her: -Sørg for at hæv dem i den lokale valuta. Vigtigt da ellers tager de udgangspunkt i en dårlig valuta. - Brug visa kort. Kort fortalt så koster det 1 procent at hæve fra visakort og 1,5 -2 procent for mastercard. Dog minimum 30 kr og 50 for henholdsvis visa kontra mastercard. - Hæv stort beløb når du hæver. Hæver man feks bare 300 kr så betaler man stadig omtalte beløb Jeg bruger et Pay card fra Nordea. Det kort der mindst gebyr ved at bruge, og derudover modsat almindeligt visacard så kan man hæve op til 5000 kr pr gang. Derudover har jeg et sort Mastercard fra COOP hvor de hævder der ingen gebyrer er. Tror dog ikke man slipper for at betale det thailanske gebyr for at bruge automaten. Apropo mastercard så altid godt at have sådan et dog. De fleste har den vigtige rejseforsikring som er et must at have nu det gule sygesikrings kort ikke dækker i udlandet mere. Og her vigtigt at købe ens rejse med det kort. Ellers dækker forsikringen ikke. Så anbefalingen er at bruge visakort til hævning og som minimum have et ekstra kort med såfremt man mister det andet. Jeg har efterspurgt om hvordan jeg kan sikre mig at man netop får hævet i den lokale valuta og ikke gennem en dansk bank. Søgt på nettet, men syntes ikke at kunne finde noget jeg kan bruge. Er nemlig usikker der når jeg står ved en automat i thailand og alt foregår på engelsk sprog. Men tror dog man kan se forskellen i hvad man kan hæve. Oplyses der feks om man vil hæve 200 , 500 eller 1000 danske kroner, så er man ved at hæve via en dansk banks valuta. Derimod oplyses der bath beløb man kan hæve så (tror) jeg man hæver i den lokale valuta. Tror også man som rettesnor kan se det hvad der bliver trukket på en bankkonti. Der vil der feks stå 10.000 bath og så et beløb i danske kroner hvis man har hævet i deres valuta. Står der derimod et beløb på danske kroner, så fordi man har ladet hævningen gå igennem deres dårlige valuta. Er vist også noget med at hæver man i thailansk valuta så går der noget tid (flere dage) før man kan se det på ens konto Her lidt ekstra info om det https://www.jubii.dk/nyheder/forbrug/pas-paa-valuta-fupnummer-paa-rejsen/065cc189a6bd4b91a6e6e77f288c0953 Men personlig stor usikkerhed her. Og hvis nogle der er ved mere om det her så meget gerne have hjælp. Altså hvordan man kan sikre sig at hæve i deres valuta når man er i Thailand.
  7. Ellers lidt dokumentation til det jeg mente. Hvor man ved hævning i pengeautomat i feks thailand altid skal vælge at veksle i lokal valuta. Og fravælge det går igennem ens bank i Danmarl https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/haeveautomater-i-udlandet-snyder-dig
  8. Overvejer dog om det er så meget billigere at tage penge med og veksle der. Men så bare om man som "grøn" får en god kurs.. Undskyld mit dumme spørgsmål. Men der hvor i veksler er der faste kurser løbende, eller skal i prutte om dem ?
  9. Takker !! Ja skal jeg have undersøgt næste tur Blev lidt inspireret af Filippinerne tidligere i år, men der allerede bestilt fly billetter til Thailand. Men måske skulle næste rejse gå til Angeles City. Er der også lav og højsæson der som gør det billigere nu her om sommeren ? Uanset hvad bliver det tidligst for mig næste år
  10. Nej passer simpelthen ikke at man ikke kan lade det gå gennem sin bank.. Har fået det oplyst både af min bank nordea der engang hvor jeg gik i dybden med de her gebyrer og vekselkurser. Og sidst hørt fra en ansat i COOP bank at det netop var vigtigt at man lod vekslingen gå gennem den thailanske bank, så meget billigere end deres egen vekselkurs. Han fortalte så hvorfor de havde så høj vekselkurs, men flink at oplyse om den mulighed for at få en faktisk rigtig god kurs gennem en thailandsk bank Det gebyr du nævner på 220 bath passer heller ikke. De danske kortgebyrer svinger mellem minimum 30 og 50 kr pr hævning. Og tjekkede netop ud ved sidste tur hvad den thailandske automater tog. De havde lignede faste gebyrer. Mener det var ca 150 bath som jo svarer til 30 kroner. Tror slet ikke de selv må pille ved de gebyrer. De ligger fast.
  11. Men er der noget der er bekndt med hvad man skal vælge når man hæver i en pengeautomat dernede, for at sikre man lader det gå igennem den thailandske bank ,- og ikke via ens bank i Danmark ?
  12. Men netop derfor så vigtigt når man hæver i en bank automat i thailand at man lader det gå igennem den thailandske bank. Så betaler man netop kun den aktuelle kurs. Lader man det gå gennem ens bank så virkelig dårlig kurs man får vekslet dem i. Med hensyn til gebyrer så forskel på korttyper og banker generelt. Generelt er det faktisk meget dyrere i gebyrer at bruge et master card. Billigste jeg har kunne finde hos Nordea er deres pay card. Og COOP bank reklamere med deres sorte Mastercard der er der ingen gebyrerer.. Men tror dog ikke man slipper ikke for det den thailandske bank skal have. Men så længe man hæver større beløb feks 2000 ad gangen, så max mellem 30 og 50 kr det koster. Det her gebyr ens uanset om man hæver 200 kr eller 5000 i en automat. Derfor så vigtigt at hæve større beløb ad gangen. Men sidste tur se jeg har betalt minimalt mere end det jeg kunne finde udfra aktuel kurser den dag. Noget andet er at kursen desværre er blevet dårligere Sidst jeg tjekkede så kostede 1000 bath ca 195 kroner.. Da jeg var nede i 2016 var den omkring 180 kr. Siden svinget lidt og åbenbart nu her for kort siden steget. Altså den Thailanske bath i forhold til den danske krone Bare den forskel svaret til hvis man brugte 20.000 danske kroner på sin ferie ville få 1500 danske kroner mindre i år til piger Eller har jeg regnet forkert ? For lyder da deprimerende. 7 gange shorttime Ej må jeg have regnet forkert. Men lynhurtigt regnet ud så hvis man brugte et beløb på 19500 kr på sin ferie idag. Så kunne man få de samme af værdi i 2016 (og den kurs var der for ikke så længe siden) for kun 18.000 danske kroner. Altså 1500 kroner dyrere idag bare fordi kurden nu har rørt sig så lidt. Den svinger iøvrigt ofte, så kan være dem der kommer derned om 2 måneder sparer 1500 kr til eller 1500 mere til fisse end valutaen pt
  13. ZEUS skrev et svar til ZEUS's tråd i Hyggesnak
    Takker for info Men når du siger Sukhumvit, hvor er det så ? Vel ikke der hvor MBK centret ligger ? Jeg har allerede booket hotel lige omkring soi Cowboy
  14. Ja for jeg er slet ikke inde i det. Læste bare lidt omkring det herinde der da han døde. Mener nu der kort tid efter var rimeligt normalt igen. Tak Og ja nærmer sig. Er begyndt at glæde mig. Skal så lige have lidt kedeligt overstået med ekstra arbejde nu her de følgende dage. Men siden så få vagter, og bare få styr på de sidste ting og begynde at glæde mig Skal nok blive sjovt tror jeg. Sidste tur syntes jeg bare det var lidt trivielt. De første dage super fedt. Men siden så syntes man alt ligner hinanden i Pattaya. Og når man så efterhånden har taget det værste tryk de første dage, så sgu være kedeligt i Pattaya Men denne tur ikke bundet og ikke planlagt noget. Dvs jo de første dage bliver i Bangkok og tid også brugt på det der MBK center for eventuelt at finde et godt køb på et smart watch.
  15. Okay det slet ikke fulgt med i. Jo da han døde og ja der var vist noget med de officielt ville sørge i 1 år og husker ikke præcis hvor længe siden det er. Men business vægter altid højt Og gik vel ikke mange dage der dengang før alt næsten var normalt igen Men det kan andre sikkert svare på ? Om man kan forvente begrænsninger der stadig ? Du var dernede sidste år ikke ? Og var omkring det tidspunkt han døde ? Så ved en tilfældig youtube video ved en gogo bar at deres åbningstider stod de lukkede kl 01. Men tvivler på de lukker så tidligt. Tror der bliver sløset lidt i alle deres regler generelt. Men godt være jeg tager fejl.
  16. ZEUS skrev et svar til jomfru's tråd i Generel debat
    Det med at acceptere sin alder er jo heller ikke så enkelt. Sig du det til en mand der er først i 20 erne som har fået måne. Vedrørende skaldethed så rammer det nogle meget tidligt. Ligesom med gråt hår også er meget forskelligt hvornår det rammer.. Nogle er allerede gråhårede først i 30´erne mens andre først bliver det når de har passeret de 70 Man kan diskutere om der er for meget fokus på ungdom og skønhedsidealer. Og mange ting faktisk meget klædeligt ved alderdom. Men ændrer ikke ved at folk konstant bliver bombarderet med de her idealer og selv,- bevist eller ubevist,- dømmer andre udfra dem. Og når videnskaben finder løsninger på de mekanismer der forhindrer forskellige aldersrelaterede symptomer, så ikke se det hverken som noget negativt eller forfængeligt at benytte sig af det. Det er vel det der medfører at man bare ikke æder junkfood konstant uden at røre sig, og dør af aldersom som 50 årige, - som man gjorde for ikke så mange år siden. Ikke at de spiste junkfood dem der levede i det 18 århundrede Men de fik slet ikke den vigtige næring og havde ej medicin til at helbrede alle de sygdomme som man kan idag. Det er vel ikke forfængeligt at tage noget pencilin hvis man har en betændelse ? Kvinder kan med god grund kritisere at den typiske mand er blevet for forfængelig. Men samme kvinder forventer at den moderne mand har samme empati og forståelse som deres køn. Og er der noget meget selvmodsigende ved syntes jeg
  17. Ja og har selv ikke meget erfaring med fly selskaber. Det eneste jeg vil anbefale er overskueligheden hos deres lavpriskalender samt prisen. Forsøgte lidt ved sidste tur i 2016 at finde andre flyselskaber men opgav. Syntes mange af dem var besværlige at finde afgange og man skulle langt hen før man fik en endelig pris. Super med det med taxi Så har jeg også mulighed for dem. Generelt så utroligt at de kan køre sådan en tur for sådan en pris. Skrev sidste gang at jeg tror de har fundet ud af at de får mange flere kunder, og en masse drikke penge netop ved at have yderst fair priser. For tænker man hvor lang tid de bruger på sådan en tur, samt at de jo skal tilbage igen, så vandvittigt billigt. Ja har ihvertflad super tiltro til den tandlæge jeg fik lavet noget ved sidste tur. Nu bare om jeg kan finde den Skal en af de kommende dage forsøge. Når man goolger tandlæger i Pattaya så nemlig ikke alle der dukker op. Den her tandlæge husker jeg omkring hvor den lå, så må bare en dag nørde med at gå på udkig med google satelit og så helt ned på gadeplan. Så burde jeg kunne finde det Og ville gerne kunne skrive en email til ham på forhånd så jeg er sikker på jeg har en tid når jeg ankommer til Pattaya. Syntes også det er lidt lettere at skrive engelsk med google translate hjælp og sikre mig alle detaljer kommer frem og lade ham give et bud på en pris for den der kronebro.
  18. Men kan det virkelig betale sig at veksle på den måde ? Tænker lidt risiko at have for mange kontanter ad gangen. Og bare jeg hæver via enten mit Nordea pay kort eller et sort master kort jeg har fra COOP bank, og sørger for at hæve lidt større beløb ad gange, som 2000 kr, så koster det vel næsten intet ? Undersøgte det grundigt der ved sidste tur i 2016. Netop Pay kortet fra Nordea der minimal gebyrer de tager. Ligesom det her Masterkort fra COOP netop skulle været totalt gebyrfrit. Det reklamere de ihvertfald med. Det der bare er super vigtigt er at man ikke lader ens danske bank veksle. Men at det foregår via den Thailandske bank. For ellers har de nogle virkeligt dårlige kurser.de med vilje bruger. Er dog rimeligt usikker når jeg står ved en pengeautomat i Thailand hvor man skal sikre det med at vekselkursen foregår via den Thailandske bank. Er der nogle der ved hvad man skal gøre der ? Er selv ikke så skarp til engelsk og slet ikke hvad for nogle ord de bruger der.
  19. Tak Og skal nok komme med lidt tilbagemeldinger.
  20. Ha Nogle gange gå lidt stærkt med tasterne men her godt indrømme mit engelsk ikke er perfekt Ja mener også at have læst om det, men vil få undersøgt et dybere hvilke der har et godt nivaue der. I soi cowboy findes der ikke sådanne gode gogobarer ? Nu ej så langt fra hvor jeg skal bo til Nana plaze så tager gerne den tur derhen hvis det er. Okay så var beløbet jeg blev tilbud der i en anden tråd måske ikke helt ved siden af. Så måske bare jeg slår til der Nej ikke helt. Det her bliver min 3. tur til Thailand, og sidste gang (2016) var jeg et par dage i Bangkok. Og var ved Nana Plaze. Så ja meget lidt erfaring med Bangkok. Ja så på kort der ikke er så langt. Ej heller til MBK centret, som jeg også skal bruge noget af min tid på. Super Var netop den by jeg tænkte på. Hmm skal jo kun afsted 14 dage. Men frister meget med det du anbefalede en anden i en af de der tråde, at tage til Sihanoukeville i Cambodia. Selvom det ville blive lidt mere stramt med tiden nu jeg også skal have ordnet noget hos en tandlæge. Men kunne sikkert lade sig gøre. 2-3 dage i Bangkok. Så til Pattaya og få lavet det indledende hos tandlægen. Hygge mig et par dage i Pattaya.. Og så en tur til Cambodia en 5 dages tid. Og slutte af med Pattaya de sidste 4 dage, hvor broen hos tandlægen er færdig og kan sættes på. Havde faktisk været alle tiders tror jeg. For kan hurtigt blive meget ensformigt i Pattaya. Men så have skaffet visum til Cambodia og finde transport til og fra der. Bliver nok lige lovligt knapt med tiden så. Men super det med Ban Chang Ved sidste tur der forsøgte jeg også at komme dertil. Dvs fik at vide en bar i soi 6 hvor ejeren af og til arrangerede transport. Kan desværre ikke huske navnet på baren. Er det noget du kender til ? Eller andre måder at komme til Ban Chang ?
  21. Så begynder det at nærme sig min 3. tur til thailand Den 26 er afrejse og er så bare 14 dage denne gang Vil så lige gennemgå de ting jeg har af planer og hvad der er forberedt. Er der andre nye der skal derned så sikkert noget de kan bruge. Vil besøge Pattaya , men plan er at blive i Bangkok et par dage først. Skal se om jeg kan finde et smart watch. I Pattaya skal jeg så senere have lavet en keramikbro på tre kroner. Har fået lavet noget tidligere og se om jeg kan finde samme sted igen. Billigt og ikke grundet dårlig kvalitet. Fik lavet noget i Polen for 7-8 år siden, og der var det måske ligeså billigt. Men var også som at gå tilbage i tiden og opleve hvilket udstyr ens skoletandlæge havde dengang Dvs der hvor hele hovedet ryster når de borer mv. Kort sagt udstyr der var 20 år ældre end hos en normal tandlæge i Danmark. Derimod hos den her tandlæge i Pattaya var det som at komme frem i tiden.. Deres udstyr super moderne og noget en almindelig dansk tandlæge måske får om 10 år. Feks når der skulle bedøves så tog de bare noget der lignede en pen og rørte kort. Og så var man bedøvet. Priserne er mindst 3 gange så billigt som i Danmark. Formodenligt mere, da her er diverse som bedøvelse og billeder medregnet og ikke som i Danmark hvor alt det kommer oveni deres priser. Vedrørende kvalitet i thailand så ikke kunne udtale mig. Men ikke se hvorfor de skulle være dårligere. De her tandlæger i turistområderne laver næsten intet andet end kroner og broer. De har derfor en stor erfaring samt topmoderne udstyr. En normal dansk tandlæge slet ikke vant til det. Det er sjældent de udfører det i danske priser uhyre omkostningsrige arbejde. Læs der er der større risiko for fejl. Så er det noget, som nogle overvejer, så eneste råd. Find en moderne klinik dernede. Selvom deres priser måske er lidt højere en standart priser i Thaiand, så alligevel meget, meget billigere end i Danmark. Selv om turen denne gang får lidt praktiske gøremål , så selvfølgelig mest bruges til det "sjove". Og dejligt man så kan have en undskyldning for at tage derned og samtidigt spare en masse penge, selv når fly, hotel er medregnet Iøvrigt tak for den hjælp jeg har fået i anden tråd vedrørende mit ønske om at sortere de uendelige gogo barer fra der findes i Pattaya og finde dem som mest opfylder mine ønsker. Det var chansen for show med helt eller delvis nøgne piger. Af dem der blev foreslået i Pattaya og faldt i min smag efter tjekket massevis af youtube videoer er disse interesante : Windmill, , Sugar sugar, Babydolls, Doll house, Infinity, Venus Louge , Dc club agogo ,Yes Agogo og Touch LK Og sikkert været i nogle af dem før. Infinity husker jeg ihvertfald. Nu hvor jeg bliver i Bangkok så meget gerne høre anbefalinger fra jer Og igen, så det jeg søger er hvor der chance for show. Del eller helvis nøgne piger. Jeg fandt også den her side på nettet. http://www.thailandredcat.com/blow-job-bars-in-pattaya/ Findes en masse sider på nettet, men syntes den her er meget informativ. Læg mærke til nogle af de gogo barer han vægter højst i hans top 5 også er blandt dem jeg har blevet anbefalet. Så hans smag er nok ikke meget anderledes end min. Her på siden kan man desuden få oplyst om meget andet, såsom blow barer med videre. Derudover det geniale ved den her side. Der er kort og har man siden oppe på sin mobil, så let finde vej ved den vejviser den har indbygget. Det er kæmpe plus. For selv om Pattaya er uhyre simpel og det hele samlet indenfor et lille område, så næsten lige så svært som at finde en nål i en høstak, hvis man leder efter en bestemt gogo bar på Wacking street. Der er simpelt så mange så man risikere at gå mange km frem og tilbage uden at finde den eller de man vil besøge. Det her vil helt sikkert gøre det nemmere. Er man til disko og freelancere eller til soup massage så også enkelt på den her side. Lynhurtigt overblik hvor det er og hvordan man kommer derhen. Eller vil man til Jomtien eller andre steder, så let se hvordan man kommer fra A til B. Både med videoer og kort. Så den side vil jeg helt sikkert gøre brug af. Og vil andre der ikke er 100 procent kendte sikkert også kunne bruge. Nu skal tiden hen til afrejse bare nørdes med at finde hotel. Fandt her i nat hvor jeg vil bo i Bangkok. Og bliver lige ved siden af soi Cowboy. I Pattaya vil jeg denne gang max booke mig et par dage frem. Vil ikke som sidst være bundet i en ellers super lækker lejlighed i 3 uger. 100 meter oppe på 27 etage med havudsigt og centralt til alt. Men dybt ensomt deroppe og kæmpe ulempe at være bundet til en sted, hvis man pludselig får lyst til noget andet. Feks tage væk fra Pattaya nogle dage. Ved sidste tur for 2 år siden var det meningen jeg skulle besøge en mindre naboby hvor de nogle gange havde nogle ture til. Husker ikke navnet på byen. Kun at man måske kan booke sådan en tur fra en bar i soi 6. Er der nogle der kender til det ? Eller andre frække steder ? Mere så jeg på forhånd har det på plads hvis jeg finder på noget afveksling Ellers ved at få de sidste ting på plads. Fandt en kuffert i en net butik i Danmark . I kabine størrelse og fed moderigtig farve Og kostede kun 240 kr. Nede i Thailand kiggede jeg netop efter sådan en, men tit er deres priser turist opskruede og mange gange slet ikke betale sig for os at shoppe dernede længere. Ikke nu hvor man selv kan købe varer i Kina eller til en lidt højere pris gennem en dansk netbutik. Som sikkert også henter en masse fra Kina, men hvor man så hurtigt og nemt kan ombytte en vare såfremt man ikke bryder sig om den. Ville feks heller aldrig købe t shirt dernede. Vil ti gange heller give lidt mere, mod jeg gennem en dansk netbutik kan bestille 20 hjem og håndplukke den eller de som lige har den pasform jeg ønsker. Og gratis kan sende de resterende tilbage. Eller alle 20 for den sags skyld, -uden at have dårlig samvittighed. Ved sidste tur købte jeg også nogle Nike gummisko. Men aldrig brugt siden da de er lidt for små. Bruger man str 46 så næsten umuligt at få sådan en størrelse. Det der er str 46 dernede svarer vel til en 43-44 herhjemme. Det eneste jeg vil købe er nok en en masse underbukser. De kopi mærkevarer der findes har været i en god kvalitet har jeg erfaret. Ved min første tur i Thailand købte jeg en bæltepung. Men er et kæmpe penalhus man så har siddende foran sig. Praktisk at man kan have hænderne fri , men ikke ligefrem behageligt/smukt at have sådan en dunk foran sig. Kiggede så efter shorts da jeg skulle derned næste tur. Hvor der var lynlås så man kunne have pengebog der. Det brugte jeg så ved sidste tur, men ikke behageligt at gå med en vægt nede omkring hvor shorsene ender. Men fandt så den her hos Føtes netbutik. https://www.foetex.dk/fritid-skoenhed/kufferter-trolleys/rejsetilbehoer/safe-mavebaelte/p/100263291?event=32&point=25 Og genial efter min mening !!! Super handy. Tynd og fylder intet. Med 2 lynlåslommer så man kan have sin mobil og sedler og mønter i den. Den lever op til alt det jeg eftersøgte. Man har sine ting sikkert. Og mærker slet ikke man har den på. Ligesom den ikke kan ses, da den er så tynd. Planen er så at bruge den, og have min normale pengebog låst inde med kort mv på hotelboks. Ellers er flybilletter igen i år købt hos Norwegian. Ingen kan slå deres priser hvis man som mig har de krav og ønsker til en flyrejse. Dvs jeg gider ikke æde et eller andet tilfældigt flymad de servere, og kan klare mig med en kabinekuffert. Kan man klare sig uden de nævnte ting (ellers koster de ekstra) og selv købe noget mad og tage med. Så let at finde en returbilletter til Bangkok for omkring 3000 kr og endda med direkte flyvning begge veje. Deres hjemmeside inde på deres Lavpriskalender er desuden super god. Det er nemt og overskueligt at finde afgange og priser. Som regel så afgang lørdag eftermiddag fra Kastrup og i Bangkok kl 7 (Thailands tid) Ligesom hjemrejse søndag morgen kl 9 (Thailansk tid) og hjemme i Danmark kl 3 om eftermiddagen. Er man ude i lidt god tid og ikke i højsæsonen så faktisk selv bestemme hvilken uge man vil afsted og hvor mange uger man vil være dernede. Og alligevel nemt finde priser for de her returbilletter omkring 3000 kr. Alle de her afgange lørdage og hjemkomst søndag er med direkte flyvning. Når det er sagt og Norwegian har fået en masse ros, så også siges at går der noget galt på turen så forvent den mest elendige kundeservice. Har et par gange kontaktet dem. Bare det at finde deres tlf nummer kan være uhyre svært. Og efter at have siddet og ventet halve eller hele timer så standart svar de giver og at man skal skrive til deres email. Som er ligeså svær at finde medmindre man får det oplyst. Og der kommer gud hjælpe mig også bare standart svar Så handler om hvad man er til. Vil man godt løbe den risiko og har de samme behov som jeg nævnte ovenover, så fint. Billigt og nemt at komme til Thailand. Plan er at bruge MrTaxi igen til turen til Pattaya. Men endnu ikke skrevet til dem, men skal jeg nok snart hvis jeg skal være sikker på at kunne booke en tur.
  22. ZEUS skrev et svar til ZEUS's tråd i Hyggesnak
    Laver lige en anden tråd med forberedelse på selve turen. Så den her kan være om køb af smart watch i thailand
  23. ZEUS skrev et svar til ZEUS's tråd i Hyggesnak
    Så fandt jeg meget billigt men fint hotel lige ved soi Cowboy Bliver så tilbudt kørsel gennem Agonda. Men virker dyrt.. Hvad er ca prisen fra lufthavn til soi Cowboy ? Nogle der har det i hovedet ? Til Pattaya tænkt mig at booke Mr Taxi som sidste gang. Deres priser sindsygt lave og står lidt i kontrast til det tilbud jeg fik fra Agoda der lød på 172 kr
  24. ZEUS skrev et svar til ZEUS's tråd i Hyggesnak
    Super og tak igen for god info. Så må vi se om jeg tør. Ikke sjovt hvis jeg havde ender i et tog til Nord Thailand Men nu info så se vi hvad jeg vælger. Taxi lyder ihvertfald også billigt, og godt jeg har en ca pris der at forholde mig til når der skal pruttes. For tror jeg vælger taxi. Så bare finde ud af hvor jeg vil bo denne gang. Tror det bliver soi Cowboy for at prøve det sted også. Sidste gang var det Nana Plaze. Afstanden (ganske vist på kort) ser kort og overskuelig ud. Se der også er andre storby centre i nærheden, så har jeg et par dage så ose lidt der. http://www.ruteplanner-afstand.com/ruteplan Så kan jeg de kommende dage lige nørde lidt rundt på kort og finde et passende hotel for et par dage.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.