Hop til indhold
Administrator

Krav fra Datatilsynet: Sletning af personoplysninger om Bjarne A

Recommended Posts

Gæst
Borende X skrev, for 2 timer siden:

Jeg mener nu, at det er Det kg. Bibliotek.

Du har muligvis ret. Det er efterhånden et par år siden jeg sidst havde drift ansvaret for et site som faldt ind under den lovgivning. Kan bare huske at vores advokat nævnte at arkivet selv havde ansvaret for at kopier data når vi bare gav dem en URL og evt. et login hvis det var nødvendigt, samt at all data som var tilgængeligt via web for den almindelige bruger faldt ind under den lovgivning

Del dette indlæg


Link til indlæg

nåh, hvis der er en sag i datatilsynet, tror jeg at jeg vil bede om aktindsigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Test123 skrev, den 30/9/2018 at 11:44:

Men det er kun spekulation indtil Datatilsynet har reageret på de andre sager.

 

Hvilke andre sager?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis Datatilsynet har pålagt Eroguide at slette oplysninger, så er det jo nok i overensstemmelse med lovgivningen. Jeg tror ikke at man skal begynde at anfægte dette, medmindre man har helt styr på det med juraen, og det er ikke nødvendigvis så simpelt. 

Når dette er sagt, så har jeg - som mange andre - fulgt med i debatten om Bjarne A, herunder de oplysninger om adresse og telefonnummer, der har været offentliggjort på dette forum.

Mit spørgsmål er så, om de oplyste data reelt tilhører den person, som gennem flere år har generet en del glædespiger?

I debatten synes jeg ofte at man har været blind overfor, at det - med en smule teknisk viden - er muligt at vise et andet telefonnummer end det, som man ringer fra, og at man derfor har risikeret at hænge et helt uskyldigt menneske ud. 

Jeg ved ikke om det er på dette grundlag at Datatilsynet har reageret? 
 

Redigeret af Rooster

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 2 timer siden:

.

Mit spørgsmål er så, om de oplyste data reelt tilhører den person, som gennem flere år har generet en del glædespiger?

 

De få gange hvor der har været oplyst adresse, telefonnumre m.v. er selvfølgelig omfattet af lovgivning omkring databeskyttelse og beskyttelse af privat oplysninger på nettet.  Det er jo ikke den såkaldte XXX der har oplyst disse personfølsomme oplysninger.  Og selvom XXX chikanere glædespiger gælder lovene også for ham. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SkovNymfen
Administrator skrev, den 30/9/2018 at 15:52:

Vi har også modtaget en fin mail fra ham, hvor han er lidt sur over denne tråd, som han truer med at anmelde til Datatilsynet. 

Er der ikke andet han også vil anmelde jer for ?

Anmelde jeres annonce til skat, politiet og kommunen som alle andre har fået af vide af ham.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Finn1101 skrev, den 3/10/2018 at 06:04:

Hvis Datatilsynet har pålagt Eroguide at slette oplysninger, så er det jo nok i overensstemmelse med lovgivningen. Jeg tror ikke at man skal begynde at anfægte dette, medmindre man har helt styr på det med juraen, og det er ikke nødvendigvis så simpelt.

Det påbud du får fra data tilsynet er et generelt standard skriv, som er pænt åbent for fortolkning. De skriver basalt set ikke andet end at data som kan bruges til at identificer en specifik person skal slettes. Det er så op til dig at vurder hvad data kan bruges til at indentificer vedkommen. Hvis vedkommende ikke mener du har efterkommet datatilsynets påbud, må han selv tage sagen til retten. Datatilsynet har ikke mydighed til andet end at udstedde et påbud. Ikke til at håndhæve det.

Finn1101 skrev, den 3/10/2018 at 06:04:

Når dette er sagt, så har jeg - som mange andre - fulgt med i debatten om Bjarne A, herunder de oplysninger om adresse og telefonnummer, der har været offentliggjort på dette forum.

Mit spørgsmål er så, om de oplyste data reelt tilhører den person, som gennem flere år har generet en del glædespiger?

I debatten synes jeg ofte at man har været blind overfor, at det - med en smule teknisk viden - er muligt at vise et andet telefonnummer end det, som man ringer fra, og at man derfor har risikeret at hænge et helt uskyldigt menneske ud.

Såvidt jeg ved er det LANG tid siden det var tilladt at offentlig gøre addresse og tlf. nr. m.m. i de offentlig tilgængelige tråde. Datatilsynets påbud går sandsynligvis mere på de data som findes i de restricted fora og andre administrative systemer. Eftersom x sandsynligvis ikke har adgang til disse fora, vil det være uhyggeligt svært for ham at dokumenter at eroguide.dk ikke har efterkommet datatilsynets påbud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Brune øjne

Husk at når I melder X, så nævn i anmeldsen at han er meldt I flere politi kredse. Fik det råd af en politi betjent, skrev det så i anmeldser, og pludselig ville de gerne tage sig af det. For selvom de afviser jeres anmeldser,  kan de altid grave dem frem igen. Hvis han er meldt flere gange og flere steder, bliver sagen pludselig større for politiet. Også vil de gerne tage sig af det. :)

Redigeret af Brune øjne

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, den 30/9/2018 at 07:36:

Haha.....hvis man ikke vidste bedre skulle man tro det var første 1. april. 

Men vi har da lov at håbe at BA's henvendelse til Datatilsynet er hans eget forsøg på at lukke hele den misere omkring chikane og at det stopper helt fra hans side nu......

Får den tænke, om det er BA der har udgivet sig for at være Datatilsynet, da flere piger har ramt pletskud med hans private oplysninger. Han har tidligere sms til mig og da jeg slog hans telefon nummer op på krak, stod der et teleskabs nummer. Altså er han i stand til at udføre spoofing - så man ikke kan se hans rigtige telefon nummer. 

Ville være utænkeligt at BA har henvendt sig til Datatilsynet, for kigger de nærmere på alle hans forfærdelige mails til de stakkels piger, hvor han så groft udstiller dem med personlige chikane osv...så kan han jo risikere at Datatilsynet melder ham til politiet.

OG test123 er den berømte BA hvor dum tror du lige vi er, der findes kun 1 BA her på sitet. Ingen andre er lige så skudt i hovedet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, den 30/9/2018 at 11:59:

Jeg har modtaget en mail fra **** og jeg vil blive politi anmeldt og meldt til Datatilsynet for at deltage i denne tråd.

Jeg ser frem til det med sindsro og kæmpe stor glæde. 

Jeg har SÅ mange mails som jeg selv og andre har modtaget. Trusler osv. Så **** Bring it on!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Respons skrev, Lige nu:

 

Var du ik ved at dø af grin, da du læste de trusler :rolleyes: fra BA han er rent til grin. Når han mener det seriøst, må man også hellere true ham med at melde ham til politiet, der er nok bevismateriale, data bliver aldrig helt slettet BA. Alt dårlig opførsel kommer tilbage til en selv som en boomerang.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brune øjne skrev, den 18/11/2018 at 19:51:

Husk at når I melder X, så nævn i anmeldsen at han er meldt I flere politi kredse. Fik det råd af en politi betjent, skrev det så i anmeldser, og pludselig ville de gerne tage sig af det. For selvom de afviser jeres anmeldser,  kan de altid grave dem frem igen. Hvis han er meldt flere gange og flere steder, bliver sagen pludselig større for politiet. Også vil de gerne tage sig af det. :)

Super godt brune øjne, snart får BA "blå øjne" fra politiet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
DK fyr 34 skrev, den 30/9/2018 at 08:22:

Det har du het ret i @Mr Comeagain og skulle der på et tidspunkt komme en politisag ud af noget nyt lort som du skriver så kan gammelt materiale jo altid graves frem igen. Mere slettet er det jo ikke. Eller det håber jeg ikke for så kan kriminelle jo nemt og med Datatilsynet få slettet deres spor.......

Men lad os se og håbe at han er stoppet. Måske han har fået en sød kæreste eller andet der nu kan give hans liv mening....... 

BA stopper aldrig, det gør man Ikke, når man er sindssyg i bolden. Han er allerede kommet på banen igen som test123 det skriger jo til himlen. Men lad os alligevel håbe på, at han finder en sød kæreste, så han ikke skal bruge oceaner af tid på alle de mails han skriver...

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Arne Jensen skrev, for 9 timer siden:

Kunne man ikke bloker for hans ip-adresse?

Problemet er bare, hvis man bruger dynamisk adresse – som ved f.eks mobil. Her skifter adressen hele tiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Borende X skrev, for 50 minutter siden:

Problemet er bare, hvis man bruger dynamisk adresse – som ved f.eks mobil. Her skifter adressen hele tiden.

Kan man så slukke for han imei kode på telefonen ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, 1 time siden:

Kan man så slukke for han imei kode på telefonen ? 

Det ved jeg faktisk ikke, men bruger han mobilen skifter IP'en, så vidt jeg ved, hver gang han går i luften.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Imei-nummer er mobilens "stelnummer". Det er knyttet til den enkelte mobil uanset hvor i Universet man er.

IP-adressen er oftest statisk.

Kan tjekkes i Google med: myip.

Redigeret af Krølle Bølle Jr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Krølle Bølle Jr. skrev, for 24 minutter siden:

Imei-nummer er mobilens "stelnummer". Det er knyttet til den enkelte mobil uanset hvor i Universet man er.

IP-adressen er oftest statisk.

Kan tjekkes i Google med: myip.

Kan man så som udbyder af en hjemmeside lukke for adgang tilmtelefon via en imei “stelnummer” og mac koder fra computere..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 17 minutter siden:

Kan man så som udbyder af en hjemmeside lukke for adgang tilmtelefon via en imei “stelnummer” og mac koder fra computere..

Er nu lidt på Herrens mark.

Ja, det vil jeg mene man kan. Mon ikke det er det Admin og Mod her på lille EG gør, når man bliver vist uden for døren.

Dog er det nok ip-adressen der blokeres. Den viser præcis hvor i landet man er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Jo det er det nok tænkte bare hvis der er nohen de konsekvent læger spam ud på guiden, så villemde blive kede af atvskulem skifte computer ud og telefon ud hvergang de blev banned på mac og imei koder..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brune øjne skrev, den ‎18‎-‎11‎-‎2018 at 19:51:

Husk at når I melder X, så nævn i anmeldsen at han er meldt I flere politi kredse. Fik det råd af en politi betjent, skrev det så i anmeldser, og pludselig ville de gerne tage sig af det. For selvom de afviser jeres anmeldser,  kan de altid grave dem frem igen. Hvis han er meldt flere gange og flere steder, bliver sagen pludselig større for politiet. Også vil de gerne tage sig af det. :)

Har på fornemmelsen at det nærmere hænger sammen med at det er den politikreds, hvor han først anmeldes, der har ansvaret for sagen og evt. skal føre den i retten. Da politiet helst ikke vil overbelaste deres egen kreds med for meget arbejde (der er jo synagoger der skal bevogtes, iranske modstandskæmpere der skal beskyttes og grænsen passer jo heller ikke sig selv), bliver de pludseligt meget mere imødekommende, når de får at vide at der er nogle andre der hænger på aben.:D Eller noget i den retning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, den 27/11/2018 at 22:41:

Kan man så som udbyder af en hjemmeside lukke for adgang tilmtelefon via en imei “stelnummer” og mac koder fra computere..

Man vil kun kunne blokere på IP addressen. imei, mac etc kommer ikke til slut destinationen. Men Ip er så uendelig let at ændre så det giver ingen så meget mening at blokere det hvis manden virkelig vil til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at nogen har oprettet en gmail-konto, som kunne foranledige nogen til at tro, at jeg står bag. Det gør jeg ikke, så hvis nogen får en mail fra [email protected], så er den ikke fra mig, ligesom jeg heller ikke vil kendes ved den tidligere oprettede [email protected]

Hilsen (den rigtige) BX

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at nogen har oprettet en gmail-konto, som kunne foranledige nogen til at tro, at jeg står bag. Det gør jeg ikke, så hvis nogen får en mail fra [email protected], så er den ikke fra mig, ligesom jeg heller ikke vil kendes ved den tidligere oprettede [email protected]

Hilsen (den rigtige) BX

Mon han ikke snart begynder at benytte Proton Mail og andre lettere lyssky tjenester. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...