Hop til indhold
Administrator

Krav fra Datatilsynet: Sletning af personoplysninger om Bjarne A

Recommended Posts

Vi har modtaget et brev fra Datatilsynet, med krav om at fjerne alle personoplysninger omkring personen Bjarne A. 

Det er bestemt ikke med vores gode vilje, vi skal slette de pågældende oplysninger og vi har selvfølgelig klaget over afgørelsen. Men vi bliver selvfølgelig nød til at overholde en afgørelse fra Datatilsynet, hvis vi ønsker at drive virksomhed, selvom vi er meget imod denne afgørelse.

Jeg har derfor dags dato slettet alle indlæg omkring Bjarne A. Samtidig vil jeg bede om, at der ikke deles flere af hans mange navne, e-mail, telefonnumre osv. på forummet. Sker dette alligevel, vil vi blive nødt til at fjerne disse indlæg.

Til de desværre mange piger, som har eller er udsat for personen Bjarne A's chikane/trusler, så vil jeg råde jer til altid at anmelde denne chikane/trusler til politiet. Jo flere der aktivt melder ham til politiet, des større chance er der for at politiet på et tidspunkt får fingeren ud og laver en sag mod ham.

/Admin

  • Synes godt om 6
  • Tak 2
  • Sørgelig 1
  • Vred 5

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha.....hvis man ikke vidste bedre skulle man tro det var første 1. april. 

Men vi har da lov at håbe at BA's henvendelse til Datatilsynet er hans eget forsøg på at lukke hele den misere omkring chikane og at det stopper helt fra hans side nu......

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hov, som udgangspunkt har man ret til at få fjernet al data der er opsamlet om ens person (Datid)

Og de data og forhold må ikke bare genskrives i en ny form, og med ny dato.

MEN.! Hvis man laver noget nyt lort, så er det en ny sag. Man er ikke frikendt og fri for alt data på nettet til evig tid.

Hvis man har fået fjernet al data fra fx en Idrætsforening, og så 2 år senere melder sig ind igen. Ja så er det nye data.

(Det kan den omtalte person selv tænke over og dermed fuldstændig selv styre, hvis man da er meget utilfreds med omtale)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har du het ret i @Mr Comeagain og skulle der på et tidspunkt komme en politisag ud af noget nyt lort som du skriver så kan gammelt materiale jo altid graves frem igen. Mere slettet er det jo ikke. Eller det håber jeg ikke for så kan kriminelle jo nemt og med Datatilsynet få slettet deres spor.......

Men lad os se og håbe at han er stoppet. Måske han har fået en sød kæreste eller andet der nu kan give hans liv mening....... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr
DK fyr 34 skrev, for 42 minutter siden:

Det har du het ret i @Mr Comeagain og skulle der på et tidspunkt komme en politisag ud af noget nyt lort som du skriver så kan gammelt materiale jo altid graves frem igen. Mere slettet er det jo ikke. Eller det håber jeg ikke for så kan kriminelle jo nemt og med Datatilsynet få slettet deres spor.......

Men lad os se og håbe at han er stoppet. Måske han har fået en sød kæreste eller andet der nu kan give hans liv mening....... 

Nå, tænker det ville være bedre med en hysterisk kælling, så der kan komme lidt balance i tingene :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det betyder ihvertfald at Bjarne ikke længere er en anonym skikkelse på nettet.  

Han har efterladt navn personnummer osv. hos en offentlig myndighed, og han har med sin klage knyttet sin identitet i den virkelige verden til chikanenprofilen "Bjarne A".

Administrator skrev, for 10 timer siden:

Til de desværre mange piger, som har eller er udsat for personen Bjarne A's chikane/trusler, så vil jeg råde jer til altid at anmelde denne chikane/trusler til politiet. Jo flere der aktivt melder ham til politiet, des større chance er der for at politiet på et tidspunkt får fingeren ud og laver en sag mod ham.

Jeg går ud fra Eroguide ville støtte en evt. politianmeldelse ved at oplyse journalnummer på sagen?

Redigeret af Administrator
Fjernet efternavn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 1 minut siden:

Det betyder ihvertfald at Bjarne ikke længere er en anonym skikkelse på nettet.  

Han har efterladt navn personnummer osv. hos en offentlig myndighed, og han har med sin klage knyttet sin identitet i den virkelige verden til chikanenprofilen "Bjarne A".

Jeg går ud fra Eroguide ville støtte en evt. politianmeldelse ved at oplyse journalnummer på sagen?

Din argumentation baseres på antagelser. Den Bjarne der har anmeldt sagen er ikke nødvendigvis chikane-Bjarne. Det kan være det blot er den Bjarne hvis navn, adresse og telefonnummer er opført et sted der frekventeres af "ludere og lommetyve". Hvem siger han er chikane-Bjarne?

Også du kære Findus løber med halve vinde.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 34 minutter siden:

Men det må betyde at dem der fandt hans adresse osv, ramte rigtigt ;-) 

Eller så har den med adressen fundet sig selv her og anmeldt sagen. Det mest logiske når man tænker på alle de påstande om at Bjarne A selv hold gryden i kog ved at oprette nye profiler her.

En anden mulighed er at Datatilsynet selv har taget initiativ til sagen evt på baggrund at der flyder med adresse og telefonoplysninger herinde.

En tredie mulighed er at Datatilsynet har taget fat i sagen efter en klage til ombudsmanden der har henvendt sig til Datatilsynet.

Redigeret af Test123

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvilken ære - en helt ny bruger oprettet med det ene formål at svare mig :)

Test123 skrev, for 4 timer siden:

Din argumentation baseres på antagelser. Den Bjarne der har anmeldt sagen er ikke nødvendigvis chikane-Bjarne. Det kan være det blot er den Bjarne hvis navn, adresse og telefonnummer er opført et sted der frekventeres af "ludere og lommetyve". Hvem siger han er chikane-Bjarne?

Det var også min første tanke at en tilfældig var blvet inddraget - men baseret på at "personen Bjarne A" omtales i ental, at EG har indklaget Datatilsynets afgørelse og opfordrer de ramte til poltianmeldelse, antager jeg der er tale om én klager, og spørger  om Admin vil støtte en anmeldelse.

Er antagelsen forkert er svaret selvfølgeligt nej.

Redigeret af Administrator
Fjernet efternavn.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 32 minutter siden:

Hvilken ære - en helt ny bruger oprettet med det ene formål at svare mig :)

Er der gået Borende X storhedsvanvid i den? Måske et  heteronym uden de vandtætte skotter?

Citat

Det var også min første tanke at en tilfældig var blvet inddraget - men baseret på at "personen Bjarne A" omtales i ental, at EG har indklaget Datatilsynets afgørelse og opfordrer de ramte til poltianmeldelse, antager jeg der er tale om én klager, og spørger  om Admin vil støtte en anmeldelse.

Er antagelsen forkert er svaret selvfølgeligt nej.

Det er sandsynligt  at  Datatilsynet har taget affære da der flyder (åbenbart ikke længere) med den imaginære Bjarne A's  forskelligartede oplysninger herinde. Administrator har selv deltaget i tråde og opfordret de berørte til at anmelde sagen. 

Den Bjarne der omtales herinde er åbenbart flere personer med flere adresser, telefonnumre og emails. Det kan ikke være den samme person. Derfor er det sandsynligt at Datatilsynet har sagt nok er nok.

Men det er kun spekulation indtil Datatilsynet har reageret på de andre sager.

 

Redigeret af Test123

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg har modtaget en mail fra **** og jeg vil blive politi anmeldt og meldt til Datatilsynet for at deltage i denne tråd.

Jeg ser frem til det med sindsro og kæmpe stor glæde. 

Jeg har SÅ mange mails som jeg selv og andre har modtaget. Trusler osv. Så **** Bring it on!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Test123 skrev, for 18 minutter siden:

Er der gået Borende X storhedsvanvid i den? Måske et  heteronym uden de vandtætte skotter?

Det er sandsynligt  at  Datatilsynet har taget affære da der flyder (åbenbart ikke længere) med den imaginære Bjarne A's  forskelligartede oplysninger herinde. Administrator har selv deltaget i tråde og opfordret de berørte til at anmelde sagen. 

Den Bjarne der omtales herinde er åbenbart flere personer med flere adresser, telefonnumre og emails. Det kan ikke være den samme person. Derfor er det sandsynligt at Datatilsynet har sagt nok er nok.

Men det er kun spekulation indtil Datatilsynet har reageret på de andre sager.

 

Som nyoprettet medlem er du godt nok utroligt godt inde i sagerne :D
Du  ved godt du her en lidt speciel  måde at bruge sproget på, ikk? :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 4 timer siden:

Det betyder ihvertfald at Bjarne ikke længere er en anonym skikkelse på nettet.  

Han har efterladt navn personnummer osv. hos en offentlig myndighed, og han har med sin klage knyttet sin identitet i den virkelige verden til chikanenprofilen "Bjarne A".

Jeg går ud fra Eroguide ville støtte en evt. politianmeldelse ved at oplyse journalnummer på sagen?

Desværre skal der ikke engang så mange oplysninger til, at lave en klage til Datatilsynet. Det eneste oplyste er navnet og e-mailadresse. Dette punkt har vi selvfølgelig også medtaget i vores klage, at de ikke engang har sikret sig korrekte personoplysningerne på klager.

Trinetease skrev, for 3 timer siden:

Jeg har modtaget en mail fra **** og jeg vil blive politi anmeldt og meldt til Datatilsynet for at deltage i denne tråd.

Jeg ser frem til det med sindsro og kæmpe stor glæde. 

Jeg har SÅ mange mails som jeg selv og andre har modtaget. Trusler osv. Så **** Bring it on!

Vi har også modtaget en fin mail fra ham, hvor han er lidt sur over denne tråd, som han truer med at anmelde til Datatilsynet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jolly Roger

Det eneste Datatilsynet (og dermed Bjarne A) kan bestemme er at det er ulovligt at dele personfølsomme oplysninger på et offentliggjort forum. Så lang tid disse oplysninger ikke deles offentligt kan Bjarne A da bare blive sur. Hvad i piger skriver privat til hinanden kan han ikke på nogen måde blande sig i. Måske @Administrator vil eller kan bekræfte at det er tilfældet?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det ser vist ud til, at skiderikken endnu engang er sluppet ud af ålerusen. Det er da utroligt, som han uden konsekvenser kan få lov til at terrorisere folk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jolly Roger skrev, for 1 time siden:

Det eneste Datatilsynet (og dermed Bjarne A) kan bestemme er at det er ulovligt at dele personfølsomme oplysninger på et offentliggjort forum. Så lang tid disse oplysninger ikke deles offentligt kan Bjarne A da bare blive sur. Hvad i piger skriver privat til hinanden kan han ikke på nogen måde blande sig i. Måske @Administrator vil eller kan bekræfte at det er tilfældet?

Du har helt ret. Datatilsynet kan kun blande sig i oplysninger der er offentligt tilgængelige. Det er ikke ulovligt at indsamle og ligge inde med oplysninger af privatperson så længe du ikke deler dem offentligt.

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 7 timer siden:

Jeg går ud fra Eroguide ville støtte en evt. politianmeldelse ved at oplyse journalnummer på sagen?

Man kan blot henvise til at der er en sag der handler om det og det, og så skal sagerne kædes sammen. Én offentlig myndighed må ikke fortie eller på anden holde hånden over en person i en sag, som de er ved at sagsbehandle, såfremt politiet henvender sig. Her bliver selv krav på anonymitet tilsidesat.

Men lad os håbe på at chikanen stopper efter dette. Hvis det starter igen (af mig) så har jeg selvfølgelig gemt hvad jeg har at oplysninger og materiale og skal med glæde være tovholder på en fælles anmeldelse til politiet, hvis der er nogen der har mod på det.....

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Enzo L'uri
DK fyr 34 skrev, for 51 minutter siden:

Man kan blot henvise til at der er en sag der handler om det og det, og så skal sagerne kædes sammen. Én offentlig myndighed må ikke fortie eller på anden holde hånden over en person i en sag, som de er ved at sagsbehandle, såfremt politiet henvender sig. Her bliver selv krav på anonymitet tilsidesat.

Men lad os håbe på at chikanen stopper efter dette. Hvis det starter igen (af mig) så har jeg selvfølgelig gemt hvad jeg har at oplysninger og materiale og skal med glæde være tovholder på en fælles anmeldelse til politiet, hvis der er nogen der har mod på det.....

Det var da en god ide. Hvis det kan bruges til noget,så har jeg et billede af chikanøren liggende:)

Hvis du smider en anmeldelse hos Politiet,kunne du så ikke smide et eksemplar hos Ekstra Bladet også? Måske er det langt det bedste.." velkommen på forsiden"

Det gør jo ondt på fjolset når nemesis kommer bagfra med hastige skridt.

Enzo.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Administrator skrev, for 15 timer siden:

Vi har modtaget et brev fra Datatilsynet, med krav om at fjerne alle personoplysninger omkring personen Bjarne A. 

Det er bestemt ikke med vores gode vilje, vi skal slette de pågældende oplysninger og vi har selvfølgelig klaget over afgørelsen. Men vi bliver selvfølgelig nød til at overholde en afgørelse fra Datatilsynet, hvis vi ønsker at drive virksomhed, selvom vi er meget imod denne afgørelse.

Jeg har derfor dags dato slettet alle indlæg omkring Bjarne A. Samtidig vil jeg bede om, at der ikke deles flere af hans mange navne, e-mail, telefonnumre osv. på forummet. Sker dette alligevel, vil vi blive nødt til at fjerne disse indlæg.

Til de desværre mange piger, som har eller er udsat for personen Bjarne A's chikane/trusler, så vil jeg råde jer til altid at anmelde denne chikane/trusler til politiet. Jo flere der aktivt melder ham til politiet, des større chance er der for at politiet på et tidspunkt får fingeren ud og laver en sag mod ham.

/Admin

I er på ingen måde forpligtiget til at slette hans indlæg. Rent faktisk er alt hvad vi skriver her omfattet af publicity loven på ligefod med aviser etc. Alle aviser skal aflever en kopi af alle deres udgaver til risarkivet. Det samme gælder i princippet diskutions fora som dette, men eftersom det er et digitalt medie, er i kun forpligtiget til at oplyse risarkivet om jeres URL. Det er herefter risarkivets pligt at sikre kopier af alle indlæg hvis de ønsker dette.

Det i er forpligtiget til er at fjerne hans profil og evt. andre grunddate som kan bruges til at identificer ham. Alle hans skriverier er ikke hans data, men nyheds artikler han har overdraget til jer og dem er i ikke forpligtiget til at slette eller rediger hvis han skulle have lagt informationer, som kan bruges til at identificer ham.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 1 minut siden:

... Alle aviser skal aflever en kopi af alle deres udgaver til risarkivet ...

Jeg mener nu, at det er Det kg. Bibliotek.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Enzo L'uri skrev, for 2 timer siden:

Det var da en god ide. Hvis det kan bruges til noget,så har jeg et billede af chikanøren liggende:)

Hvis du smider en anmeldelse hos Politiet,kunne du så ikke smide et eksemplar hos Ekstra Bladet også? Måske er det langt det bedste.." velkommen på forsiden"

Det gør jo ondt på fjolset når nemesis kommer bagfra med hastige skridt.

Enzo.

Jeg har også tænkt på om en tur på forsiden eller en dybdegående og gravende dokumentar serie i flere afsnit på Radio 24syv var en bedre kur. Radio24syv har en serie hvor de typisk bruger 8-10 afsnit pr. emne og de graver og graver og snakker med politi, opsøger venner, bekendte og naboer og får deres take på emnet. Herudover gør de selvfølgelig alt for at få hovedpersonen i tale selv......det er underholdning i topklasse

Del dette indlæg


Link til indlæg
nørden skrev, for 2 timer siden:

I er på ingen måde forpligtiget til at slette hans indlæg. Rent faktisk er alt hvad vi skriver her omfattet af publicity loven på ligefod med aviser etc. Alle aviser skal aflever en kopi af alle deres udgaver til risarkivet. Det samme gælder i princippet diskutions fora som dette, men eftersom det er et digitalt medie, er i kun forpligtiget til at oplyse risarkivet om jeres URL. Det er herefter risarkivets pligt at sikre kopier af alle indlæg hvis de ønsker dette.

Det i er forpligtiget til er at fjerne hans profil og evt. andre grunddate som kan bruges til at identificer ham. Alle hans skriverier er ikke hans data, men nyheds artikler han har overdraget til jer og dem er i ikke forpligtiget til at slette eller rediger hvis han skulle have lagt informationer, som kan bruges til at identificer ham.

Enig. Han har ikke krav på at få fjernet andet en skriv der direkte kan henvise til ham som person. Hans egne skriv og skriverier om ham er ikke personhenførbare (med mindre hans telefonnummer osv. nævnes) og skal ikke slettes.

Men mon ikke vi kommer til at høre fra *** igen i fremtiden. Uanset dette, selvom han jo burde være den første til at holde sin egen sti ren......

Redigeret af DK fyr 34

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...