Hop til indhold

Recommended Posts

Finn1101 skrev, for 4 minutter siden:

Når debatten bliver så mærkelig som den gør, så skal man bemærke at både @kanonkongen og @TheVoice nu har erklæret at de er for et forbud mod købesex. De vil altså have at vi andre skal straffes, når vi har været på besøg hos en glædespige. Milde moses, siger jeg bare – men så er de jo helt på linje med Reden.

Du læser det jeg skriver,som fanden læser biblen @Finn1101 læs dog, hvad jeg skriver. Jeg synes gade prostitution skulle forbydes. Og det var vist også det @TheVoice skrev. For der er nogen der betaler den ultimative pris. Det får du så til.Jeg/vi vil forbyde alt købe sex Sig mig er du ikke langt ude nu. Utrolig så dårlig du er til, at debattere nu. 

Du linker til en hjemmeside, som intet som i intet har med Reden at gøre. som så bruger Melissa Farley. Det var det jeg kommenterede på. Ikke om det var genkendeligt med DK. Kom nu ind i kampen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

@kanonkongen

At være imod gadeprostitution, men ikke andre former for prostitution, synes jeg ikke giver nogen mening, medmindre man opfatter gadeprostituerede som stofmisbrugere og alvorligt psykisk syge – men så vil jeg påstå at man ikke er en særlig aktiv sexkunde, for den slags prostituerede findes stort set ikke mere (jeg kan i hvert fald ikke få øje på dem).

Og de gadeprostituerede, der fx er i København i dag, har jo næsten alle sammen et sted, hvor de tager kunder til og arbejder fra, og mange af dem er mindst ligeså attraktive som pigerne i kældre, baggårde og hvor vi ellers finder bordeller.

Disse piger kunne jo bare indrykke en annonce, men de mener at de tjener mere ved at hverve kunderne på gaden. Så medmindre man ved gadeprostituerede mener noget andet end det at pigerne hverver kunderne på gaden og ikke via en annonce eller en web-side, så forstår jeg ikke synspunktet.

Og jo, jeg erkender at jeg havde overset at det er noget, som kalder sig Tjen Aalborg, der står som afsender på den likede side, men der står det samme som i materiale jeg har fra Reden Stop Kvindehandel, og ellers kan enhver jo gå på Reden Internationals hjemmeside (som organisationen kalder sig i dag) – synspunkterne er de samme.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 2 timer siden:

Når debatten bliver så mærkelig som den gør, så skal man bemærke at både @kanonkongen og @TheVoice nu har erklæret at de er for et forbud mod købesex. De vil altså have at vi andre skal straffes, når vi har været på besøg hos en glædespige. Milde moses, siger jeg bare – men så er de jo helt på linje med Reden.

 

Hvis du kan nå frem til ovenstående, tja.... hvem hvad du så kan nå frem ved at læse en pjece fra Reden.  Bortset fra det, er det en lidt interessant debatstil du ligger for dagen. Du svarer reelt ikke på mange af de spørgsmål du stilles.  Du oplyser "fakta", som så ved efterprøvning ikke passer. Du skriver gerne at du ikke gider bruge tid at besvare, eller fremligge dokumentation. Når du så endelige fremligger dokumentation, viser det sig at der slet ikke er tale om reden.  Det er jo ikke således at du så bare dropper ud, næ  så smider en masse indlæg, hvor du så hele tiden enten skifter vinkel eller smider noget sådan noget personfnidder som ovennævnte

Nu skriver du så,  at du samler pjeces fra Reden, samt  går til foredrag om prostitution.  Man kan så undre sig over, hvad der får til at gøre dette. Og så slutter du lige af med 

Citat

Endelig mener jeg at tankesættet bag organisations oplysningsarbejde er politisk orienteret ud fra radikal feminisme

Den anden dag var det nedenstående rettet mod Sverige. Her vidste det sig også hurtigt at du reelt ikke har noget kendskab til prostitution i Sverige, og hvordan de håndtere forbuddet.  

Citat

I vores del af verden har store dele af den svage mandlige del af befolkningen affundet sig med at de er ”skurken,” når vi taler om prostitution.

Jeg har tænkt lidt over, om dine mange skud forbi skiverne virkelig skyldes et eklatant dårligt boldøje, eller om det måske snarere handler om, at du vil se, hvor meget der skal til før folk virkelig klasker til dig.  For mit vedkommende skal der typisk en del til, men evner man at trykke på en stribe knapper i en bestemt rækkefølge, så lykkedes.  Jeg må roste din indsats, du gør et ihærdigt forsøg. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo jo, denne debat er selvfølgelig løbet af sporet, og personligt ville jeg gerne have holdt mig til mit første indlæg i tråde, idet det egentlig udtrykker, hvad jeg mener, og jeg er sikker på at dette også var dækkende for tidspunktet, hvor den linkede tv-dokumentar blev sendt. 

Jeg indrømmer, at det i dag ikke er nemt fx via internettet at finde ud af, hvad Reden egentlig står for holdningsmæssigt. De har helt renset deres hjemmesider for ”politisk indhold,” og de få links, der er til deres oplysningsmateriale, virker ikke. Til gengæld kan man, mod betaling, købe deres materiale og deltage i foredrag, og de har startet en helt ny industri op via Reden Ung.

Samtidig kan man af deres hjemmeside forstå, at Reden i dag nærmest fungerer som en slags lægeklinik for udsatte kvinder, udover at det vel også er en varmestue, og det stemmer meget godt overens med virkeligheden, for de kvinder, som de tidligere hjalp (og al respekt for det) findes - og jeg vil sige heldigvis - ikke mere i gadebilledet eller i hvert fald er de meget få. 

Men tidligere har Reden været mere tydelige med de politiske budskaber, og i mange år kunne man læse om deres holdninger på deres hjemmeside. Desværre har de fået fjerne dette fra ”internet archive,” men oversigtsiden, hvor man kan se at det har været der, findes stadig.

https://web.archive.org/web/20100121042041/http://www.redenkoebenhavn.dk:80/?mode=sitemap

Men jeg har fulgt med i hvad Reden har sagt og skrevet i mange år, helt siden 1990erne, jeg har trykt materiale fra dem og jeg har to gange været til et foredrag med dem.Jeg er ikke i tvivl om, hvad de i hvert fald har ment, og man har jo ret til at være enig i disse synspunkter, men så burde man altså være for god til at besøge glædespigerne. Hvis jeg troede på dem, havde jeg besøgt en glædespige for sidste gang. 

Og de oplysninger, der fx findes på hjemmsiden Stopkvindehandel er identiske med Redens synspunkter/oplysninger, det var også derfor at jeg ikke havde opdaget at det var det ukendte Tjen Aalborg, der stod bag – men jeg er ikke i tvivl om, hvor de har indholdet til siden fra.

Hvis man skal angribe mig for noget, så er det at jeg ikke de seneste år har ajourført min viden om Reden, men det vil jeg gøre – og så vil jeg, når jeg får tid, lave et ajourført indlæg med deres eventuelle ændrede holdninger og beskrive, hvordan de arbejder i dag.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Reden fylder meget i den offentlige debat, men der er heldigvis også andre som ind imellem kommer til orde. I hvert fald når vi taler om migrantsexarbejdere. Når sexkøb ikke for længst er blevet forbudt i DK, tror jeg (i min naivitet?), at det måske også har lidt at gøre med den forskning, som bedrives af folk som fx Marlene Spanger, Sine Plambech, Trine Mygind Korsby og Christian Groes. Deres forskning nuancerer nemlig tingene en hel del og vender op og ned på et par af dogmerne.

Den viser nemlig: 

  • At det er forkert at se de udenlandske piger som ofre. I hvert fald pr. automatik. Langt hovedparten er, hvad man kalder rationelle aktører. De er endt, hvor de er, i kraft af egne rationelle valg (fordelene er større end ulemperne) og ved, hvad de har gang i. Prostitutionen er deres eget aktive valg.
  • At prostitutionen for langt hovedparten ikke er problemet, men tvært imod løsningen på problemet. Det reelle problem er arbejdsløshed, gæld og fattigdom, kort sagt håbløse livsbetingelser, der hvor de kommer fra + vores strenge migrationslovgivning, som i realiteten kaster dem i armene på bagmændene (de har brug for deres hjælp for at kunne komme ind). At "redde" pigerne fra prostitutionen og sende dem hjem, hvor de kom fra, løser absolut intet (jo, måske for os, men ikke for dem).  

Tjek selv deadline-interviewet i nedenstående link. Her kan man høre, at ovenstående gælder selv for de kvinder, som må have det aller hårdest, nemlig de nigerianske gadepiger.

 https://www.youtube.com/watch?v=9l_Wn1rY5dM

Hermed ikke sagt, at der ikke er piger, som udsættes for udnyttelse, bondefangeri og ind imellem måske ligefrem menneskehandel. Der er helt sikkert masser af migrantsexarbejdere, som virkelig står i lort til halsen og har massivt brug for hjælp. Også her i DK. Men en hjælp, som tager udgangspunkt i en forsimplet eller måske ligefrem fejlagtig forståelse af problemerne, er ingen hjælp.   

Og så var der lige det med filmen. Måske er det alletiders gode film - jeg har ikke set den, så jeg ved det ikke. Men umiddelbart lyder det som om, den snarere beskæftiger sig med undtagelsen, end med det som er reglen. 

Venligst

V

Redigeret af Virgula

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 34 minutter siden:

Reden fylder meget i den offentlige debat, men der er heldigvis også andre som ind imellem kommer til orde. I hvert fald når vi taler om migrantsexarbejdere. Når sexkøb ikke for længst er blevet forbudt i DK, tror jeg (i min naivitet?), at det måske også har lidt at gøre med den forskning, som bedrives af folk som fx Marlene Spanger, Sine Plambech, Trine Mygind Korsby og Christian Groes. Deres forskning nuancerer nemlig tingene en hel del og vender op og ned på et par af dogmerne.

Den viser nemlig: 

  • At det er forkert at se de udenlandske piger som ofre. I hvert fald pr. automatik. Langt hovedparten er, hvad man kalder rationelle aktører. De er endt, hvor de er, i kraft af egne rationelle valg (fordelene er større end ulemperne) og ved, hvad de har gang i. Prostitutionen er deres eget aktive valg.
  • At prostitutionen for langt hovedparten ikke er problemet, men tvært imod løsningen på problemet. Det reelle problem er arbejdsløshed, gæld og fattigdom, kort sagt håbløse livsbetingelser, der hvor de kommer fra. At "redde" dem fra prostitutionen og sende dem hjem løser absolut intet (jo, måske for os, men ikke for dem).  

Tjek selv deadline-interviewet i nedenstående link. Her kan man høre, at ovenstående gælder selv for de kvinder, som må have det aller hårdest, nemlig de nigerianske gadepiger.

 https://www.youtube.com/watch?v=9l_Wn1rY5dM

Hermed ikke sagt, at der ikke er piger, som udsættes for udnyttelse, bondefangeri og ind imellem måske ligefrem menneskehandel. Der er helt sikkert masser af migrantsexarbejdere, som virkelig står i lort til halsen og har massivt brug for hjælp. Også her i DK. Men en hjælp, som tager udgangspunkt i en forsimplet eller måske ligefrem fejlagtig forståelse af problemerne, er ingen hjælp.   

Og så var der lige det med filmen. Måske er det alletiders gode film - jeg har ikke set den, så jeg ved det ikke. Men umiddelbart lyder det som om, den snarere beskæftiger sig med undtagelsen, end med det som er reglen. 

Venligst

V

Der er ingen tvivl om at prostitution er en kompleks størrelse.  Det kommer sådant set ikke som overraskelse for mig, at specielt mørke kvinder fra vise afrikanske lande, reelt ønsker at komme til vesten for at skabe sig en bedre tilværelse.  De ser således prostitution som en løsning, vel sagtens for en tidsperiode.  Det er så ikke mit indtryk, at ret mange så får opfyldt deres oprindelige ønske. 

Men jeg er helt enig i, at nogen nu er begyndt at tage et spadestik for at se hvad er der egentligt under overfladen "Det kan jo ikke passe at alle kvinder er i prostitution fordi de har været udsat for incest i deres barndom"  Det er jo glædelig at nogen rent faktisk prøver at forstå og årsagsforklare hvad kan det handle om, på et objektivt og sagligt grundlag.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Denne her slags anmeldelser giver et meget tydeligt billede af at der er brug for steder som bla Reden International. Hvor skal en pige som er udsat for sådan en fornedrende opførsel ellers henvende sig? 

Reden er Pt det eneste sted der er.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har genlæst tråden, denne gang lidt grundigere, og fik lyst til at spidsformulere mit forrige indlæg en anelse.

For den massive majoritet af verdens sexarbejdere er årsagen til deres prostitution ikke psykologisk, men økonomisk. Det handler ikke om incest, men om fattigdom. Prostitutionen giver fattige kvinder en mulighed for at forbedre livsvilkårene for dem selv og deres familier. Derfor rejser fattige kvinder (af egen fri vilje) til vores del af verden for at leve som prostituerede. Og så længe vi ikke kan tilbyde dem noget, der er bedre, er vi ikke i en position, hvor vi kan tillade os at kalde det et dårligt eller forkert valg.

Så er der det med markedet og sexkøberne. Man kan mene meget om sexkøbere, men det ændrer ikke ved, at den skumle mandsperson, som køber en sexuel ydelse af en afrikansk kvinde en mørk aften på Istedgade, de facto gør langt mere for kvinden end den politisk korrekte læserbrevsskribent, der skrive vrede antiprostitutionsindlæg i Politiken og Information. Sexkunden har reelt bidraget til, at hun kan forbedre sit liv.  

Sexmigrantarbejderne har ikke brug for at blive "reddet". De har brug for at få lov til at arbejde i fred. Både for myndigheder og bagmænd. Det sidste er imidlertid svært, for med vores skrappe migrationslovgivning har vi skabt en situation, hvor kvinderne er dybt afhængige af bagmænd for at komme hertil. Og det er der nogle, som udnytter groft. 

Så kan man selvfølgelig undre sig over, at også østeuropæiske EU-borgere har bagmænd. Den østeuropæiske alfonskultur skal jeg ikke kloge mig på her, men prøv at google Trine Mygind Korsby, hvis forskning viser, at tingene heller ikke her er sort-hvide. Kvinderne er ikke bare ofre.   

Det, som er problemet i den offentlige debat om prostitution, er, at prostitutionen ses som et onde i sig selv. Og det er den måske også (at forestille sig at den ikke på sigt har en eller anden form for psykologiske konsekvenser er nok naivt). Men man overser, at den i forhold til andre onder, fx fattigdom og udsigtsløse liv, måske alligevel er at foretrække.    

Dette var ikke et indlæg mod Reden, for så længe det eneste myndigherderne reelt kan tilbyde menneskehandlede/bondefangede/udnyttede kvinder er en returbillet tilbage til nød og elendighed (med en ubetalt gæld til bagmændene), er der i den grad brug for private aktører.   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 20 minutter siden:

Så er der det med markedet og sexkøberne. Man kan mene meget om sexkøbere, men det ændrer ikke ved, at den skumle mandsperson, som køber en sexuel ydelse af en afrikansk kvinde en mørk aften på Istedgade, de facto gør langt mere for kvinden end den politisk korrekte læserbrevsskribent, der skrive vrede antiprostitutionsindlæg i Politiken og Information. Sexkunden har reelt bidraget til, at hun kan forbedre sit liv.  

 

Det interessante spørgsmål er vel så, er der nogen der rent faktisk ved noget om, om det så rent faktisk så lykkedes for  forbedre deres liv.  Jeg synes der er mange ubesvarede svar omkring disse mørke kvinder på Istedgade.  Blot for at nævne nogen

  • Har de fået opholdstilladelse i Danmark, eller er de her illegalt eller på turistvisum.
  • Hvor vil de forbedre deres liv. I deres hjemland eller her
  • Hvor meget gæld har de typisk, som først skal betales før de reelt har deres "frihed"
  • Priserne i dette segment er typisk meget lave, og der pruttes gerne pris
  • Bliver der nok til overs når bagmænd er betalt
  • Under hvilke forhold bor og lever de egentlig under, imedens de er her.
  • Der kan sikkert stills flere relevante spørgsmål

Jeg er sgu i tvivl om, om køberne i dette segment hjælper pigerne, eller om de blot forlænger "pinen".  

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, den 28/8/2018 at 01:22:

Jeg er sgu i tvivl om, om køberne i dette segment hjælper pigerne, eller om de blot forlænger "pinen".  

 

Behandler du pigen pænt og betaler godt, hjælper du hende. Hun har en gigantgæld (måske 50.000 euro), og bundet som hun er af juju-ed og trusler mod familien derhjemme, stopper hun ikke før den er betalt. For hende er der ingen vej tilbage. At blive sendt retur vil være en absolut katastrofe. Også selv om hun i vores øjne er et traffickingoffer. Dine penge kunne ikke falde på et mere tørt sted.  

Men du skaber samtidige det marked, som netop gør denne form for ekstrem udnyttelse profitabel.

Det er kundens dilemma.

Personligt synes jeg afrikanske kvinder er smukke. Men der er bare alt for meget menneskelig lidelse blandet ind i det her.

Og shame on you der udnytter hendes desperation og prutter prisen ned til igenting. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Virgula skrev, for 4 minutter siden:

Behandler du pigen pænt og betaler godt, hjælper du hende. Hun har en gigantgæld (måske 50.000 euro), og bundet som hun er af juju-ed og trusler mod familien derhjemme, stopper hun ikke før den er betalt. For hende er der ingen vej tilbage. At blive sendt retur vil være en absolut katastrofe. Også selv om hun i vores øjne er et traffickingoffer. Dine penge kunne ikke falde på et mere tørt sted.  

Men du skaber samtidige det marked, som netop gør denne form for ekstrem udnyttelse profitabel.

Det er kundens dilemma.

Personligt synes jeg afrikanske kvinder er smukke. Men der er bare alt for meget menneskelig lidelse blandet ind i det her.

Og shame on you der udnytter hendes desperation og prutter prisen ned til igenting. 

Sådan som du beskriver hendes situation, ville jeg på ingen måde købe en seksuel oplevelse.  I mine øjne er der tale om trafficking.  Det kan jeg ikke støtte, ej heller ved at forklare mig selv "Ja, det er noget skidt, men pigen får det bedre hvis jeg køber".   

Vi kan sikkert godt blive enige om, at måden at håndtere det på i vort land, ikke ligefrem hjælper kvinden, eller sætter en effektiv stopper for, at der ikke bare kommer en ny "sending" til landet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, den 26/8/2018 at 23:10:

Denne her slags anmeldelser giver et meget tydeligt billede af at der er brug for steder som bla Reden International. Hvor skal en pige som er udsat for sådan en fornedrende opførsel ellers henvende sig? 

Reden er Pt det eneste sted der er.... 

Nu kan man ikke læse, hvad det er som der henvises til, men generelt må man da støtte op om at udsatte prostituerede har et sted, hvor de kan få hjælp og støtte, men Redens mange afdelinger og projekter finansieres jo af offentlige midler. Jeg siger ikke at Reden ikke gør et ordentligt arbejde på dette punkt, (det har jeg ingen kendskab til),  men jeg synes at det er betænkeligt, at en institution, der finansieres for skattepenge, deltager i den offentlige debat med en så klar politiske holdning til prostitution som Reden generelt gør.  

For min skyld må Reden, der drives KFUK's sociale arbejde, gerne få disse penge til at drive væresteder og anden hjælp til udsatte prostituerede,  men hvis de ikke kan holde deres politiske holdninger for dem selv, og samtidig manipulerer og fordrejer debatten, så mener jeg at man bør give pengene til nogle andre, der kan udføre opgaven.    

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 8 timer siden:

Nu kan man ikke læse, hvad det er som der henvises til, men generelt må man da støtte op om at udsatte prostituerede har et sted, hvor de kan få hjælp og støtte, men Redens mange afdelinger og projekter finansieres jo af offentlige midler. Jeg siger ikke at Reden ikke gør et ordentligt arbejde på dette punkt, (det har jeg ingen kendskab til),  men jeg synes at det er betænkeligt, at en institution, der finansieres for skattepenge, deltager i den offentlige debat med en så klar politiske holdning til prostitution som Reden generelt gør.  

For min skyld må Reden, der drives KFUK's sociale arbejde, gerne få disse penge til at drive væresteder og anden hjælp til udsatte prostituerede,  men hvis de ikke kan holde deres politiske holdninger for dem selv, og samtidig manipulerer og fordrejer debatten, så mener jeg at man bør give pengene til nogle andre, der kan udføre opgaven.    

Ok, så nu er du så noget frem til at alle bevægelser og foreninger der modtager stats- eller kommunale tilskud, ikke må udtale sig politisk.  Det mener du jo nok ikke. Du mener vel blot at Reden ikke må, fordi du ikke deler deres politiske holdninger.  

Vi lever i et samfund med foreningsfrihed, ytringsfrihed m.v.  Staten støtter alverdens bevægelser herunder politisk partier, medier, foreninger  osv osv.  Der er således ikke noget odiøst i, at Reden har nogle holdninger til prostitution, samt at de kan være politisk betonet.  Deres tilskud er betinget af deres arbejde og ikke deres politiske holdninger.  Det ville da også stride imod alle danske værdier, hvis de skulle holde mund i en debat, fordi de modtog støtte omkring et stykke arbejde.

Jeg ved godt at du har set dig sur på Reden, men jeg er også nød til at sige, at det ikke lykkedes dig særligt godt, at så tvivl omkring deres berettigelse,, deres regnskaber m.v.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 3 timer siden:

Ok, så nu er du så noget frem til at alle bevægelser og foreninger der modtager stats- eller kommunale tilskud, ikke må udtale sig politisk.  Det mener du jo nok ikke. Du mener vel blot at Reden ikke må, fordi du ikke deler deres politiske holdninger.  

Vi lever i et samfund med foreningsfrihed, ytringsfrihed m.v.  Staten støtter alverdens bevægelser herunder politisk partier, medier, foreninger  osv osv.  Der er således ikke noget odiøst i, at Reden har nogle holdninger til prostitution, samt at de kan være politisk betonet.  Deres tilskud er betinget af deres arbejde og ikke deres politiske holdninger.  Det ville da også stride imod alle danske værdier, hvis de skulle holde mund i en debat, fordi de modtog støtte omkring et stykke arbejde.

Jeg ved godt at du har set dig sur på Reden, men jeg er også nød til at sige, at det ikke lykkedes dig særligt godt, at så tvivl omkring deres berettigelse,, deres regnskaber m.v.  

Jo, bortset fra politiske partier, som jo i sagens natur må mene noget politisk, så mener jeg ikke at man - hvis man modtager offentlige penge - i almindelighed må fylde så meget i meningsdannelsen som fx Reden de seneste 30 år har gjort i prostitutionsdebatten. Det er ikke det samme som at man slet ikke må sige noget, hvis man får offentlig støtte, fx udtaler Kirkens Korshær sig jo også om fx hjemløshed og fattigdom, men det sker på er på en helt anden og efter min opfattelse meget mere nøgtern måde. 

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@Finn1101  Handler det om at Reden mener at mænd som køber sex er det største problem vedr prostitution ?

Redigeret af Trinetease

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, 1 time siden:

Jo, bortset fra politiske partier, som jo i sagens natur må mene noget politisk, så mener jeg ikke at man - hvis man modtager offentlige penge - i almindelighed må fylde så meget i meningsdannelsen som fx Reden de seneste 30 år har gjort i prostitutionsdebatten.

Hej @Finn1101

For mange interesseorganisationer handler det i den grad, om at få indflydelse på lovgivningen, mens for andre organisationer handler det lige så meget om at sætte en dagsorden. Reden vil gerne have et forbud. Men er da ligeså interesseret i, at få en offentlig debat. Igen det gælder da ret mange organisationer. Alle aviser får støtte, TV kanaler får. Og de sætter så deres egen dagsorden. Tænk, hvis de var underlagt. Hvad de skulle skrive eller mene. Alle har en dagsorden. Jeg ved ikke helt, hvad din er @finn1101.?

Hvor tit ser vi ikke, en historie i avisen, i TV, eller andre steder. Som en interesseorganisation mere eller mindre aktivt har været med til at fremme. (det sker , hver dag) Så kommer der nogle politikere og kommenterer på det. Og så kommer der måske et spørgsmål til ministeren i Folketingssalen, som måske også dækkes af pressen. På den måde bruger parterne hinanden. Interesseorganisationen til at fremme sin sag. Politikerne til at profilere sig selv og medierne til at sælge deres produkt, Igen det er der altså ikke noget hokuspokus i. Reden gør det for, at igen få prostitution ulovlig gjort. Eller kunden ihvertfald. Der er jeg bestemt ikke enige med dem om. Men de skal, da have lov til det. Og tit og ofte er det historier der, kan sætte følelserne helt op i det røde felt. Og det må man, sige prostitution er. og kan gøre. 

Igen ved ikke, hvad din heksejagt på dem gavner dig. Og igen @finn1102. Din emperi halter, i mine øjne. Du skrev i et tidligere indlæg. At du havde, været til nogle fordrag, var det to du skrev? Og udfra det stillede du, spørgsmål. Og de svar var du ikke tilfreds med. Ja så skrev du, at du havde læst deres hjemmeside, artikler osv. igennem de sidste 20 år. Mener jeg du skrev. (ret mig endeligt, hvis jeg. Tager fejl) Overordnet kan man sige, at indsamling af empiri/materiale giver grundlag for at formulere en,  teori. En teori kan således aldrig begrundes alene ud fra gætterier, men skal hjælpes på vej, ved observationer, data, udsagn, kilder m.m. Og jeg har spurgt dig flere gange om det.Men det viger du meget elegant udenom synes jeg.. 

 

Du, har jo ret til at have dine holdninger og meninger. Og det vil jeg aldrig tage fra dig. Men jeg synes nu, at du godt kunne være mere nuanceret i din kritik, af Reden. Og din mindre flatterende augmentation. Om, at du ikke forstår,hvorfor vi køber sex.Den holder jo ikke en meter.  Jeg skriver det gerne igen. Jeg mener gade prostitution skal forbydes. Da jeg mener.Eller vil postulere. At der er nogle kvinder der ufrivilligt er havnet i en situation der ikke er holdbart, for det enkelte individ. Og der hvor skaderne oftest er størst. 

Trinetease skrev, 1 time siden:

@Finn1101  Handler det om at Reden mener at mænd som køber sex er det største problem vedr prostitution ?

Det, kunne jeg godt formode du har ret i TT.

God fredag til jer alle. 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Trinetease skrev, for 3 timer siden:

@Finn1101  Handler det om at Reden mener at mænd som køber sex er det største problem vedr prostitution ?

Jeg mener at Reden i de seneste 30 år har haft en meget stor rolle i den offentlige debat om prostitution, som har været fremført som ekspertviden, men som i høj grad bygger på venstreradikal feminisme, generel kvindesagskamp, en almindelig modstand mod prostitution og – måske i mindre grad – en indremissionsk tankegang.

Hertil kommer at Redens oplysningsarbejde og grundlæggende argumentation omkring skadevirkninger i mange år primært byggede på undersøgelser af den amerikanske psykolog Melissa Farley, hvis konklusioner jeg i og for sig ikke betvivler, men som jeg ikke mener er brugbare for en debat i Danmark, idet disse på erfaringer fra nogle verdens fattigste lande og hårdeste miljøer for prostituerede.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...