Hop til indhold

Recommended Posts

@kanonkongen

 

Der er ikke noget odiøst i deres arbejde, det har jeg vist ikke sagt, jeg siger bare at det jo ikke er noget filantropisk foretagne, og at finansieringen i stort omfang kommer fra de offentlige kasser. Der, hvor jeg er kritisk, er vedrørende deres projekt Reden, som i dag er en væsentlig del af KFUK’s Sociale arbejde.

For det første synes jeg at det er vigtigt at afgøre, hvem målgruppen egentlig er. For hvis det ikke er de narkoprostituerede på gaden, som det oprindeligt ved, synes jeg at det er vigtigt at have med i sin betragtning, men jeg vil ikke angribe at man hjælper andre typer udsatte borgere – vi skal bare være enige om, hvad vi taler om.

Derimod anklager jeg Redens oplysningsarbejde omkring prostitution for at være manipulerende, misvisende og usagligt, og med det tydelige og ensidige formål at påvirke samfundet til et forbud mod prostitution. Jeg anklager også organisationen for at spekulere i offentlige tilskud til løsning af samfundsproblemer omkring prostitution, som jeg mener i et eller andet omfang skabes eller i hvert fald overdrives.

Hvis Reden er blevet et sted for kvinder, der mere generelt ikke har styr på deres liv, synes jeg også at dette er væsentligt for debatten.

Nu nævner @kanonkongen at Reden i Odense skulle have haft 179 brugere på et år. Jeg har svært ved at forestille mig at der skulle være så mange udsatte prostituerede på Fyn, og det kunne da være interessant at vide, hvad der er for en slags mennesker, der hjælpes, og hvad de helt konkret hjælpes med, hvis det ikke er udsatte gadeprostituerede, for hver bruger koster trods alt samfundet over kr. 35.000 om året, hvis tallet er korrekt.

(Og så er emnet vel lidt udenfor strengens oprindelige emne, så tilbage til emnet).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 35 minutter siden:

@kanonkongen

 

Der er ikke noget odiøst i deres arbejde, det har jeg vist ikke sagt, jeg siger bare at det jo ikke er noget filantropisk foretagne, og at finansieringen i stort omfang kommer fra de offentlige kasser. Der, hvor jeg er kritisk, er vedrørende deres projekt Reden, som i dag er en væsentlig del af KFUK’s Sociale arbejde.

For det første synes jeg at det er vigtigt at afgøre, hvem målgruppen egentlig er. For hvis det ikke er de narkoprostituerede på gaden, som det oprindeligt ved, synes jeg at det er vigtigt at have med i sin betragtning, men jeg vil ikke angribe at man hjælper andre typer udsatte borgere – vi skal bare være enige om, hvad vi taler om.

Derimod anklager jeg Redens oplysningsarbejde omkring prostitution for at være manipulerende, misvisende og usagligt, og med det tydelige og ensidige formål at påvirke samfundet til et forbud mod prostitution. Jeg anklager også organisationen for at spekulere i offentlige tilskud til løsning af samfundsproblemer omkring prostitution, som jeg mener i et eller andet omfang skabes eller i hvert fald overdrives.

Hvis Reden er blevet et sted for kvinder, der mere generelt ikke har styr på deres liv, synes jeg også at dette er væsentligt for debatten.

Nu nævner @kanonkongen at Reden i Odense skulle have haft 179 brugere på et år. Jeg har svært ved at forestille mig at der skulle være så mange udsatte prostituerede på Fyn, og det kunne da være interessant at vide, hvad der er for en slags mennesker, der hjælpes, og hvad de helt konkret hjælpes med, hvis det ikke er udsatte gadeprostituerede, for hver bruger koster trods alt samfundet over kr. 35.000 om året, hvis tallet er korrekt.

(Og så er emnet vel lidt udenfor strengens oprindelige emne, så tilbage til emnet).

Lidt interessant, at vi nu pludselig skal tilbage til emnet. :)

Omkring Odense som er min hjemby kan jeg så oplyse at der er rimeligt meget aktivitet de steder hvor der florer gade prostitution.  Jeg betvivler derfor ikke de oplyste tal.  Godt så, efterhånden står der vist kun tilbage, at du mener at Redens oplysningsarbejde er manipulerende.  Den holdning har du sådant set lov til at have.  Det er så ikke mit indtryk at de lyver i deres oplysningsarbejde, det kan jeg ikke finde eksempler på, kan du som smid noget information

Jeg synes det efterhånden begynder at blive lidt pinligt med dine mange tråde, hvor det klart skinner igennem, at du decideret mangler konkret viden, og mere taler ud fra hvordan du tror tingene er.  Her var vi så nogle stykker der rent faktisk troede at du havde en særlig viden omkring Reden, der var så åbenbart ej heller tilfældet. 

Måske du skulle holde en lille pause omkring klinikkerne, deres priser, hvem der står bag, og hvordan man kunne ændre lovgivningen - der simpelthen for meget Ole 5 år over det. I stedet for så at vende tilbage til trådens emne, vil jeg opfordre til at den nu stopper i stedet.  

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Finn1101

Finn1101 skrev, 1 time siden:

Der er ikke noget odiøst i deres arbejde, det har jeg vist ikke sagt, jeg siger bare at det jo ikke er noget filantropisk foretagne, og at finansieringen i stort omfang kommer fra de offentlige kasser. Der, hvor jeg er kritisk, er vedrørende deres projekt Reden, som i dag er en væsentlig del af KFUK’s Sociale arbejde.

Det , her var,hvad jeg skrev om ØKONOMI "man læser regnskabet at det skulle være så odiøs, som du gør det til"  Så hvorfor bringer du, deres arbejde ind i det? 

Finn1101 skrev, 1 time siden:

Derimod anklager jeg Redens oplysningsarbejde omkring prostitution for at være manipulerende, misvisende og usagligt, og med det tydelige og ensidige formål at påvirke samfundet til et forbud mod prostitution. Jeg anklager også organisationen for at spekulere i offentlige tilskud til løsning af samfundsproblemer omkring prostitution, som jeg mener i et eller andet omfang skabes eller i hvert fald overdrives.

Ja tænk sig. Det har jeg, så rigeligt forstået  At det er den udfordring,du har. Men du har endnu ikke fremlagt noget overhovedet, andet end dine postulationer om,det er sådan. At de har manipuleret med deres arbejde. Så det, har du da chancen for.Jeg vil rigtig gerne se.Hvad det er de har gjort. Det med de, har og er imod prostitution. Det har jeg skrevet i et tidligere indlæg i o denne tråd. at jeg faktisk ikke synes er noget forkert i. De er politiske partier der er i mod EU. Men får støtte fra EU. Men det er en helt anden sag. Men bare et eks. 

Og jeg  fastholder nu, at deres økonomi de fremlægger ikke. Viser mig de skulle det du, anklager dem for. Men kan, du modbevise dette.Skal jeg være den første der kritisere det. Men du snakker udenom, og viser intet der, kan Og overdriver de, undre det mig,du er den eneste der kan se det. Men vil igen meget gerne høre. Hvad det er du, har opdaget der er misvissende, og manipuleret, og ikke mindst usaglig. 

Kan du.Have en god eftermiddag.
@Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg

@TheVoice

Jeg gider simpelthen ikke at bruge tid på at dokumentere at jeg har ret, da enhver kan jo læse om Redens holdninger til prostitution - og holdninger, som de for offentlige midler publicerer som en videnskab/facts og ikke som en politisk holdning. 

Du kan jo selv lave et  indlæg på baggrund af Redens materiale – og så kan du jo se, om du selv er enig og om du tror på det.

Jeg går ud fra at du er sexkunde? Hvis jeg troede på det, som Reden påstår, ville jeg straks stoppe med at købe sex. Så for min egen skyld, og for de fleste andre på dette forums skyld, håber jeg ikke at de har ret. 

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 2 minutter siden:

@TheVoice

Jeg gider simpelthen ikke at bruge tid på at dokumentere at jeg har ret, men enhver kan jo læse om Redens holdninger til prostitution. Du kan jo selv lave et  indlæg på baggrund af Redens materiale – og se kan du jo se, om du selv er enig og om du tror på det.

Jeg går ud fra at du er sexkunde? Hvis jeg troede på det, som Reden påstår, ville jeg straks stoppe med at købe sex. Så for min egen skyld, og for de fleste andre på dette forums skyld, håber jeg ikke at de har ret. 

Nu er verden jo ikke sort/hvis så der findes nok ikke en entydig sandhed, hvorfor det ikke giver mening at tale om hvem der ret.  En anden gang bør du nok nøjedes med at skrive "Jeg bryder mig egentligt ikke specielt meget om redens oplysninger omkring skyggesiderne af prostitution, snarere end at angribe dem, som du har gjort i nærværende tråd og andre steder"

Reden skriver rent faktisk ikke noget der er usandt.  Omfanget af de skadespåvirkninger de skriver om m.v.  kan selvfølgelig diskuteres eftersom deres arbejde og kontakt er koncentreret omkring de piger der har det svært på den ene eller anden vis.   Jeg har sådant set ikke de store problemer ved at købe sex, de steder jeg gør. Jeg er opmærksom på at de forhold der beskrives faktisk eksistere - Det er ikke det samme som, at alle piger er skadede eller vil tage. 

Nu ulejligede jeg mig faktisk med at læse en del af fra det link @News  bidrog med. Det er mit klare indtryk at både deres projekter, kampagner, hjælp med videre bestemt er meget seriøst. Det er helt ok, at du har et problem med den slags organisationer, der ser branchen fra nogle andre vinkler end den typiske glade og uvidende køber.  Vi er flere deres har skrevet, at vi ikke deler deres synspunkt omkring et totalt forbud, men derfor kan man sagtens respektere og værdsætte organisationen og deres arbejde.  

Jeg føler ikke noget behov for at lave en tråd om reden - Det var ikke mig der miskrediterede dem, og som det vist tydeligt fremgår af tråden, er du vist rimeligt alene med dit synspunkt.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@TheVoice

Jeg føler bestemt ikke at jeg står alene med mit synspunkt. At man ikke er med i hylekoret herinde, hvor jeg af og til må undre mig over om man overhovedet er sexkunde, er ikke det samme som at stå alene - og jeg føler at jeg har ret, også til at betvivle facts og objektivitet i Redens kampagner og oplysningsarbejde og når de som eksperter udtaler sig medierne,. 

Lad mig linke til noget fra Reden, der har relevans for trådens oprindelige indhold.

http://www.stopkvindehandel.dk/

Det er oplysninger, der fremstilles som facts. Hvis jeg var overbevist om dette, så havde jeg besøgt en glædespige for sidste gang. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
Finn1101 skrev, for 26 minutter siden:

Lad mig linke til noget fra Reden, der har relevans for trådens oprindelige indhold.

http://www.stopkvindehandel.dk/

Det er oplysninger, der fremstilles som facts. Hvis jeg var overbevist om dette, så havde jeg besøgt en glædespige for sidste gang. 

98% af alle udenlandske prostituerede er handlede??? Ja, det lyder da godt nok vildt, hvis 'handlet' at det er mod deres vilje eller under tvang. Hvis det er sandt vil jeg da drage samme konklusion som dig, i hvert fald mht. udenlandske prostituerede.

Hvordan er 'Tjen Aalborg' forbundet med Reden?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 35 minutter siden:

@TheVoice

Jeg føler bestemt ikke at jeg står alene med mit synspunkt. At man ikke er med i hylekoret herinde, hvor jeg af og til må undre mig over om man overhovedet er sexkunde, er ikke det samme som at stå alene - og jeg føler at jeg har ret, også til at betvivle facts og objektivitet i Redens kampagner og oplysningsarbejde og når de som eksperter udtaler sig medierne,. 

Lad mig linke til noget fra Reden, der har relevans for trådens oprindelige indhold.

http://www.stopkvindehandel.dk/

Det er oplysninger, der fremstilles som facts. Hvis jeg var overbevist om dette, så havde jeg besøgt en glædespige for sidste gang. 

Nå så kom der noget frem.   Ja, det er voldsomme tal.  Her er det nok lige værd at bemærke, at menneske handel kan defineres på forskelligvis.  Nogle lande og instanser medtager udenlandske prostituerede hvis de vurderes at være prostitueret i landet af social nød.  Det er så nok det reden her gør.  

Ja, tallene er nok vurderet lige lovligt "optimistisk".  Hvad er det man siger "overdrivelsen frem forståelsen".  Ja, det ville nok ikke skade, at man lige havde fortalt at største parten af pigerne der indgår i deres tal-material er piger på gaden.

Ser vi isoleret på gadeprostitution og udenlandske bordeller i toværelses lejligheder, hvor pigerne bor er på 24/7, er det mit indtryk at tallene i en ellers anden udstrækning viser en tendens man ikke kan/bør overse.  Det havde selvfølgeligt været ønskeligt hvis de havde lavet en sammenligning med high end.  De kommer så ikke i de kredse, så det må andre nok lave, hvis man føler et særligt behov for at få lidt balance i tingene.

Afslutningsvis så jeg faktisk gerne at man forbød gade prostitution. Den holdning har jeg såmænd altid haft, så det skyldes ikke reden.    

Tilføjet:

Jeg antog at det fra reden, men der står jo faktisk ingen steder hvem der har lavet materialet.

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 37 minutter siden:

@TheVoice

Jeg føler bestemt ikke at jeg står alene med mit synspunkt. At man ikke er med i hylekoret herinde, hvor jeg af og til må undre mig over om man overhovedet er sexkunde, er ikke det samme som at stå alene - og jeg føler at jeg har ret, også til at betvivle facts og objektivitet i Redens kampagner og oplysningsarbejde og når de som eksperter udtaler sig medierne,. 

Lad mig linke til noget fra Reden, der har relevans for trådens oprindelige indhold.

http://www.stopkvindehandel.dk/

Det er oplysninger, der fremstilles som facts. Hvis jeg var overbevist om dette, så havde jeg besøgt en glædespige for sidste gang. 

Du har, da din fulde ret til, at have dine holdninger, og meninger Det er ikke det jeg bestrider Ligesom jeg har mine. Nu kan, jeg jo ikke snakke for andre, end mig selv.. @Finn1101 Og vil, da sige, når du farer frem med de beskyldninger du gør. Må du da også forvente, at der er nogen der gerne vil se, en form for dokumentation. At du så her begynder med øgenavne, og kalde nogen for hylekoret. Det klæder dig ikke. 

Og i dit link. Vurderes det at der er 98% af de udenlandske kvinder. Der er menneskehandlet. De skriver ikke der er 98% Det er så et skøn de har. Ja jeg synes også, det lyder voldsomt. Men jeg,har så ikke en Kina mand chance for, at vide om det er rigtigt, eller forkert. 

Og, hvis du mener det er dem her http://tjenaalborg.dk/ Så har de jo intet med Reden at gøre. Og deres resultater og evidens er fra 2004. Lavet af Melisa Farlye Igen Har,  SFI lavet denne undersøgelse i 2011 https://pure.sfi.dk/ws/files/191480/1121_Prostitution_i_Danmark.pdf Den sidste rapport jeg lige kunne finde stammer fra 2017. http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-03-30-rapport-prostituerede-far-et-bedre-liv-med-fast-stotte 

God aften 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 7 timer siden:

Lad mig linke til noget fra Reden, der har relevans for trådens oprindelige indhold.

 http://www.stopkvindehandel.dk/

Du må lige forklare sammenhæng mellem Reden og Tjenaalborg. Sidstnævnte frivillige forening blev stiftet i juni 2018 af en Søren Næsby.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@News

Spørger du mig om Tjenaalborg? Det er ikke et navn jeg kender og ikke noget som jeg har skrevet om, jeg ved ikke hvad det er.

Jeg har alene kommenteret min holdning til Redens oplysningsarbejde om prostitution, der efter min opfattelse er meget holdningspræget og i visse tilfælde misvisende og faktuelt forkert. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LastResort
Finn1101 skrev, for 14 timer siden:

Lad mig linke til noget fra Reden, der har relevans for trådens oprindelige indhold.

http://www.stopkvindehandel.dk/

 

Finn1101 skrev, for 5 timer siden:

@News

Spørger du mig om Tjenaalborg? Det er ikke et navn jeg kender og ikke noget som jeg har skrevet om, jeg ved ikke hvad det er.

Jeg har alene kommenteret min holdning til Redens oplysningsarbejde om prostitution, der efter min opfattelse er meget holdningspræget og i visse tilfælde misvisende og faktuelt forkert. 

På den hjemmeside du henviser til står der at det er Tjen Aalborg der står bag. Så hvordan er det at de er linket til Reden?

Del dette indlæg


Link til indlæg
LastResort skrev, for 8 timer siden:

 

På den hjemmeside du henviser til står der at det er Tjen Aalborg der står bag. Så hvordan er det at de er linket til Reden?

Åh jo, jeg ser at der står Tjen Aalborg under "Hvem er vi" 

Nu kan jeg genkende materiale fra Reden, og de har også et projekt, der hedder Stop Kvindehandel. Som jeg har påpeget, så er Reden glade for at hente penge (til deres oplysningsarbejde) i de offentlige kasser, og også dygtige til det. Jeg formoder at der er tale om endnu et projekt (= støttemuligheder), men det skal jeg understrege at jeg ikke ved det. Derimod er siden baseret på Redens oplysningsmateriale, dette er jeg ikke i tvivl om.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 25 minutter siden:

Derimod er siden baseret på Redens oplysningsmateriale, dette er jeg ikke i tvivl om.  

Kunne du prøve at kurere andres tvivl med facts?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad os prøve af være faktuelle - snarere end at forsøge at gøre personlige tolkninger og ønsketænkning til fakta. 

Tjen Aalborg er en nystart et non-profit organisation.  Deres hjemmeside røber at organisation er lille http://www.tjenaalborg.dk/  De har ligeledes en profil på Facebook  På Facebook kan man se at de løbende laver arrangementer med budskabet "Stop kvindehandel".  De skriver at de også vil tjene Ålborg ved at sætte fokus på at hjælpe sociale udsatte, sætte fokus på social uretfærdighed.  Den kampagne bragt af @Finn1101 er således ikke lavet af reden.  Kampagnen løb i forbindelse med WM i fodbold.

Tjen Aalborg er ikke på nogen måden en del af Reden.  Reden er derimod en meget stor organisation  som består af 

Reden International

  • Reden København
  • Reden Århus
  • Reden Odense
  • Reden Aalborg
  • KFUKs Sociale Arbejde
  • KFUKs Sociale Arbejdes Krisecenter
  • Kontaktcentret - Vesterbro
  • Genbrugsbutikkerne
  • Lærkehøj
  • Lindevangen

Hver af ovenstående har deres egen hjemmeside. Der er meget oplysning på hver af disse. 

Og så til det personlige og subjektive

  • De fleste af Redens afdelinger har på deres hjemmesider noget omkring menneske handel.  Der rige muligheder for at læse om
  • Hvad er menneske handel
  • Hvad er omfanget på verdensplan
  • Hvor findes der menneske handel 
  • Hvorfor er der menneske handel
  • Hvor mange er der i Danmark.
  • Hvad er konsekvenserne 

Osv osv.

Deres oplyses selvfølgelig også nogle tal.  jeg har så valgt at bringe nedenstående fra Reden Aalborg, da vi nu har lidt debat omkring Tjen Aalborg

Citat

 

Ingen ved præcist, hvor mange der er udsat for menneskehandel i Danmark.

Men i 2016 blev 121 unikke personer officielt vurderet til at være ofre for menneskehandel ifølge Center Mod Menneskehandel. Dog formodes det faktiske omfang af personer, der handles til Danmark at være langt højere.

CMM (Center Mod Menneskehandel) oplyser i deres statistik for 2016, at 112 blev identificeret som ofre for menneskehandel handlet til prostitution, det svare til 92 % af det samlede antal vuderet menneskehandlede i Danmark i 2016.

 

Det er så min holdning, jeg synes ikke at det fremstilles stærk manipulende. Hvis man bruger mere tid kan det bestemt ikke udelukkes at man kan finde målrettede eksempler hvor man går mere til bidet.  Ok, jeg har ikke gidet at bruge hele dagen på Reden (man behøver ej heller at drikke hele mælken for at bestemme om den er sur eller god nok)  Det er mit klare holdning at Reden samlet er professionelle og yder et fantastisk stykke arbejde, og forsvandt de vil det efterlade et samfundsmæssigt hul af format.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis Tejn Aalborg ikke formelt eller uformelt har noget at gøre med Reden, så har vi bare fået endnu en aktør, der kører i samme – efter min opfattelse – misvisende spor og som (sandsynligvis) henter offentlige penge, og det er kun endnu værre.

Og hvis de på ingen måde er forbundet, eller kender noget til hinanden, ville jeg da føle min ophavsret krænket, hvis jeg var Reden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Finn1101

Det virker som om, at du er overbevist om, at størstedelen af de udenlandske prostituerede er prostituerede af egen lyst?

Dette mener jeg er frygteligt naivt.

Jeg har mange gange prøvet at møde for tidligt frem til en fkk i Tyskland, og set hvilken type øst-europæiske mænd der "leverer" pigerne til fkk, og hvordan deres omgangstone er. Og det er bestemt ikke mit indtryk, at omgangstonen oser af tryghed og glæde. Det er lige det modsatte.

Sådanne scenarier har jeg også oplevet på øst-bordellerne i Rødovre og Vanløse.

Og det sjove ved det, det er at når man så tager en time de pågældende piger, så smiler de, og fortæller meget fine historier om at de sparer sammen til en lejlighed, eller skal hjælpe deres syge bedstemor. Problemet er bare, at man kan høre, at det er er oplærte historier, og at pigernes historier er alt for ens. Det er med andre ord: FAKE....lige som så meget andet i denne branche.

Jeg tror at det er helt rigtigt, at det kun er ca. 2-3% af de udenlandske prostituerede, som gør det af lyst.

Resten gør det enten fordi de er tvunget eller af decideret nød....

Tænk på, at der findes mennesker i landdistrikterne i Ungarn og Rumænien, som stort set INTET har. De skal være heldige hvis de bare får noget at spise. Kvinder fra disse områder, prostituerer sig ikke af lyst, men af nød. Og som jeg kan læse definitionerne af menneskehandel, så vil sådanne kvinder blive anset for at være menneskehandlet.

Og som en lille afsluttende bemærkning. På en tidspunkt faldt jeg i snak med en tysker i en sauna på en fkk. Han fortalte en historie om en rumænske pige, der fra helt lille blive "oplært" af sine forældre til at skulle lade sig prostituere, således hun kunne skaffe penge til forældrene. Når man hører sådanne historier, ville man ønske, at pikken ikke eksisterede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 22 minutter siden:

Hvis Tejn Aalborg ikke formelt eller uformelt har noget at gøre med Reden, så har vi bare fået endnu en aktør, der kører i samme – efter min opfattelse – misvisende spor og som (sandsynligvis) henter offentlige penge, og det er kun endnu værre.

Og hvis de på ingen måde er forbundet, eller kender noget til hinanden, ville jeg da føle min ophavsret krænket, hvis jeg var Reden.

Dit problem er, at du selv er nøjagtig lige så lemfældig med fakta, som du påstår Reden er.

Du præsenterer et link, som værende til Reden, hvilket så ikke er tilfældet.

Du påstod, at Reden ikke har offentliggjort regnskaber, hvilket heller ikke er tilfældet.

Tror du skal være lidt mere ydmyg, når du fremlægger din sag, hvis du vil genskabe lidt troværdighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 29 minutter siden:

Hvis Tejn Aalborg ikke formelt eller uformelt har noget at gøre med Reden, så har vi bare fået endnu en aktør, der kører i samme – efter min opfattelse – misvisende spor og som (sandsynligvis) henter offentlige penge, og det er kun endnu værre.

Og hvis de på ingen måde er forbundet, eller kender noget til hinanden, ville jeg da føle min ophavsret krænket, hvis jeg var Reden.

Hvorfor skulle Reden da føle deres ophavsret krænket - Der er jo ikke tale om, at de har brugt noget af Redens materiale. Men omkring ophavsret har du måske også en særlig holdning til hvad der betragtes som brud på ophavsret ? 

I stedet for at alle vi andre tjekker dine informationer, kunne du jo selv prøve at tjekke hvordan Tjen Aalborg finansieret, Det tager nok ikke længere tid end det tog @News at finde Redens regnskab.  

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon ikke der er overraskende for Reden at de får opbakning (i hvert fald fra nogen) på et forum for mænd, der køber sex, det tror jeg alligevel ikke at de havde forventet. Kvindekampen har da ikke været helt forgæves ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 29 minutter siden:

Mon ikke der er overraskende for Reden at de får opbakning (i hvert fald fra nogen) på et forum for mænd, der køber sex, det tror jeg alligevel ikke at de havde forventet. Kvindekampen har da ikke været helt forgæves ;) 

Tror mere det handler om de udokumenteret angreb fra din side, hvor det halter med facts.

Jeg har ikke ytret opbakning til Reden. Jeg efterspørger blot lidt troværdighed i dine indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 20 minutter siden:

Mon ikke der er overraskende for Reden at de får opbakning (i hvert fald fra nogen) på et forum for mænd, der køber sex, det tror jeg alligevel ikke at de havde forventet. Kvindekampen har da ikke været helt forgæves ;) 

Hej @Finn1101 

Jamen det er da meget muligt, det er overraskende. Det mener jeg så ikke det er. Herinde på EG. Er vi vant til at debattere om alt, der kan ende i uenigheder. Det foregår hver eneste dag. Og selvom man er på et site med købesex. Kan man faktisk godt være et empatisk menneske der ser nogle af de skyggesider der er i branchen. Såsom menneskehandel, narkoprostituerede, udsatte og psykisk svage kvinder og mænd. Og ja jeg så gerne gade prostitution blive gjort ulovligt. Som andre i denne tråd også gerne så. Så man kan faktisk godt være både enig og uenig i det Reden laver. Igen, jeg synes det er prisværdigt det de laver. Er bestemt ikke enig med dig, at de bare skummer fløden og tømmer Statens, kommunernes, og Regioners kasser. Den står helt for din egen regning. 

Du fremkommer med en kritik af Redens økonomi, faglige dispositioner, deres faglige arbejde, som du mener de overdriver, deres cases, empiri,  osv. Du linker så til en side, der overhovedet intet, har med Reden at gøre. Da du bliver konfronteret med det.

Er dit svar 

Finn1101 skrev, 1 time siden:

Hvis Tejn Aalborg ikke formelt eller uformelt har noget at gøre med Reden, så har vi bare fået endnu en aktør, der kører i samme – efter min opfattelse – misvisende spor og som (sandsynligvis) henter offentlige penge, og det er kun endnu værre.

Og hvis de på ingen måde er forbundet, eller kender noget til hinanden, ville jeg da føle min ophavsret krænket, hvis jeg var Reden.

Helt køligt, vil du ikke engang erkende, at du har taget fejl. Men kommer med et forsvar at de nok bare henter offentlige penge, Så derfor må det være sammenlignelig. Det er de jo ikke. De har overhovedet, intet med hinanden at gøre.

Der er flere i denne tråd, der har, bedt dig om at dokumentere alle de postulater du kommer med. Men lige så elegant springer du over, hvor gærdet er lavest. Og kryber udenom. Med at komme med mere udenomssnak. Men ja det jo også nemmere, at gøre det på den måde. Jeg debattere gerne Reden, men der må jeg have,noget at gå ud fra. Ikke bare at du er vred over deres arbejde og indsatser. 

Man skal, ikke blive tvær over man får modstand i en debat. Og komme med angreb på dem der skriver sober til dig. Det klæder dig ikke Finn1101. Og hvilke kvaler du, har med Reden, ja det aner jeg ikke. Men, har forstået du ikke,kan lide dem. Men kan du ikke bare komme med lidt fakta på de anklager du kommer med.

God aften 

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når debatten bliver så mærkelig som den gør, så skal man bemærke at både @kanonkongen og @TheVoice nu har erklæret at de er for et forbud mod købesex. De vil altså have at vi andre skal straffes, når vi har været på besøg hos en glædespige. Milde moses, siger jeg bare – men så er de jo helt på linje med Reden.

Angående Reden, så har jeg gennem mange år samlet og læst de publikationer, som de har udgivet, og har også været til flere foredrag med dem – og det er på dette grundlag min opfattelse er dannet, og så har jeg på et tidspunkt været tæt på en lillesmule indsigt i den måde, som de arbejder med ”fundraising” i statskassen, men jeg udgiver mig jo ikke for andet end at være en almindelig, dødelig bruger af dette forum, der har en holdning.

Min hovedanklage er, at Redens oplysningsarbejde ikke er objektivt og faktuelt, men tager udgangspunkt i at det er vold mod kvinder at købe sex, og i øvrigt at der ikke findes frivillige prostituerede.

Hvordan skal jeg bevise dette? Jo, enhver kan jo lytte til dem, læse deres publikationer, og sågar ringe og spørge dem. Jeg tror ikke at Reden vil fornægte dette synspunkt.

Jeg har til et foredrag med i hvert fald 50 andre deltagere spurgt om de mente at det var voldtægt – her tøvede repræsentanten fra Reden et øjeblik, men svarede så nej, men understregede at det var vold at købe sex.

Herudover har Reden, som en del af KFUK, et indremissionsk udgangspunkt, og en politisk holdning om at ville have et forbud mod købesex, og hvor kunden alene er skurken, og som deres oplysningsarbejde efter min opfattelse præges af, og endelig er helt grundlæggende argumenter i deres holdninger baseret på Melissa Farley.

Melissa Farley er en amerikansk psykolog, der har gennemført nogle (i øvrigt vistnok anerkendte) undersøgelser af prostituerede i nogle af verdens fattigste lande og hårdeste prostitutionsmiljøer. Jeg vil betvivle så vidt ikke rigtigheden af Farley’s undersøgelser og konklusioner, men jeg vil påstå at de er fuldstændig irrelevante og misvisende for debatten i lande som Danmark, ligesom årsagen til at især kvinder prostituerer sig i Danmark er helt anderledes.  

Endelig mener jeg at tankesættet bag organisations oplysningsarbejde er politisk orienteret ud fra radikal feminisme, dog således at dette i de senere år er blevet mere og mere kamufleret og muligvis også reelt nedtonet.  

For de som måtte være interesseret, er Redens publikationer gennem årene tilgængelige på Det Kgl. Bibliotek.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...