Hop til indhold
Finn1101

Gina Jaqueline - en sugardaters fortælling på DR3

Recommended Posts

Onslow skrev, for 24 minutter siden:

Kvalme effekten stiger for hvert afsnit.

Ikke mindst når hendes transagtige veninde med amerikaner accenten er på skærmen.

Argh, argh og tripple argh.

Hvori, er det kvalmefremkaldende ved hende? At hun netop er trans?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 48 minutter siden:

[...]

Mht. advokaten synes jeg det er temmelig svært at sparke den til hjørne med at hun kun er ude efter pengene. Hun siger så mange ting og reagerer emotionelt så tydeligt så det fremgår at hun som minimum er stærkt tiltrukket og føler sig meget bekræftet. Fx når hun beskriver at de er "ens" i at være åbne og ærlige, når hun fremhæver at han har sagt han elsker hende, at han kigger hende i øjnene og siger "fuck hvad er det her" osv. Med ham er hun ude at svømme.

Jeg er så vidt enig, ”Advokaten” er vanskeligere at gennemskue, måske fortjener de hinanden, men på den anden side: Hvor mange ved sine fulde fem vil betale så mange penge for et knald? Og gentagende gange?

Jeg er også enig i at Gina virker forelsket i ”Advokaten,” men her er det vigtigt at være opmærksom på, at ”Advokaten” er Ginas vigtigste torsk (kunde), og at hun er så lidt reflekterede at hun næppe forestiller sig andet end elskerinde-livet med ”Advokaten,” og næppe noget, der minder om livet for ”Advokatens” kone.

Hun har følelser, men sådan følelser som man får for et menneske, som man vitterlig holder af, har hun næppe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly
Onslow skrev, 1 time siden:

Kvalme effekten stiger for hvert afsnit.

Ikke mindst når hendes transagtige veninde med amerikaner accenten er på skærmen.

Argh, argh og tripple argh.

Det ville være så frygteligt kedeligt, hvis vi alle sammen var ens :P

Jeg syntes ihvertfald hende og gina er helt igennem deres egen, de prøver ikke og efterligne nogle, hverken stilmæssigt eller personlighedsmæssigt, og det bifalder jeg :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Iscenesat Virkelighed skrev, 1 time siden:

Hvori, er det kvalmefremkaldende ved hende? At hun netop er trans?

Nej, jeg har intet imod transer og andre variationer, tænder blot ikke på det.

Det kvalmende i mine øjne ligger i hele dullernes fremtoning med skat og baby, mimik og kropssprog.

Og nåh ja, så undrer det mig, at de ikke skal have en cigaret i begge sider af munden, når de udgyder deres åndfuldheder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, for 20 minutter siden:

Det ville være så frygteligt kedeligt, hvis vi alle sammen var ens :P

Jeg syntes ihvertfald hende og gina er helt igennem deres egen, de prøver ikke og efterligne nogle, hverken stilmæssigt eller personlighedsmæssigt, og det bifalder jeg :wub:

Den første linje er jeg helt enig i. :)

Det modsatte gør sig gældende for den næste, de er da nærmest prototypen af socialgruppe 5 og stil, hvis det er stil, så er jeg glad for, at jeg ingen har. ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Den første linje er jeg helt enig i. :)

Det modsatte gør sig gældende for den næste, de er da nærmest prototypen af socialgruppe 5 og stil, hvis det er stil, så er jeg glad for, at jeg ingen har. ;) 

jeg ville sige prototypen af socialklasse 5 er manden der tager på ferie i østeuropa og køber sig en kæreste i en uges tid, og efterfølgende føler sig som den helt store helt

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Claire skrev, for 6 minutter siden:

jeg ville sige prototypen af socialklasse 5 er manden der tager på ferie i østeuropa og køber sig en kæreste i en uges tid, og efterfølgende føler sig som den helt store helt

Men ligheden mellem såvel kvinden og manden er, at de begge formår at fyre deres penge af i en helvedes fart på noget som egentlig ikke er særlig bestandigt...;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anilingus skrev, for 1 minut siden:

Men ligheden mellem såvel kvinden og manden er, at de begge formår at fyre deres penge af i en helvedes fart på noget som egentlig ikke er særlig bestandigt...;)

hvor i alverden ved du det fra?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Anilingus
Claire skrev, Lige nu:

hvor i alverden ved du det fra?

Ak, kære sexgudinde, fordi jeg er GUD...:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 31 minutter siden:

jeg ville sige prototypen af socialklasse 5 er manden der tager på ferie i østeuropa og køber sig en kæreste i en uges tid, og efterfølgende føler sig som den helt store helt

 

Jamen, det har du da lov til at mene, har du også noget at have det i?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 minut siden:

Jamen, det har du da lov til at mene, har du også noget at have det i?

som det fremgår af begge vores indlæg, er der vist tale om personligt holdning.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes faktisk at 3 afsnit giver et godt indblik i nogen mekanismer og udfordringer der ikke er isoleret til SD, men som er forholdsvis generelle, specielt hvis man har en del stamkunder eller er stamkunde

 

Følelser

 

Noget af det første jeg bemærker er det omkring følelser. Typisk starter det jo med gensidig god kemi, ingen problemer alt kører til begges tilfredshed, så sker der jo typisk det, at manden får nogle varme følelser, som mistænkeligt ligner forelskelse. Det ser vi jo så et lille eksempel på her, omkring manden fra Nordsjælland. Det er vist meget normalt i prostitutionsbranchen, at det hurtigt bliver kompliceret, og egentligt i noget man helst ville undgå, derfor en passende distance. Man aner også at omkring advokaten, at der er rollerne vist byttet om, således at hun nok har flere følelser og forventninger til ham, end omvendt. Dette viser bare nødvendigheden i at holde en passende distance, for at beskytte sig selv. Har man brændt nallerne som mand, har jeg forståelse for, at de tolker dem som kolde is dronninger, der bare tænker på penge. Der er bare en grund til at der skal være distance, om man kan lide det eller ej. Selvfølgelig er der plads til undtagelser.

 

Sammenblanding af privat liv og livet som SD

 

Hendes reaktioner og spekulationer omkring mødet med Nordsjællandsmanden er vist meget normale. Det er i hvert fald min erfaring, at GP´er kan være meget nervøse og have en frygt for afsløring, eller gør sig mange spekulationer omkring, hvad tænker de om mig, og hvad nu hvis de spørger mig om, hvad laver du? Hvordan har i mødt hinanden.

 

Men kan jo også sige, at sådan en sammenblanding af de to verdener er meget kompliceret. Jeg er ikke så sikker på, at hun endnu har efterrationaliseret omkring dette. Det er nok ikke utænkeligt at hun senere vil holde de to liv 100% adskilt, hvilket nok i en generel sammenhæng er mere reglen end undtagelsen – Det gør bare ”relationerne” lettere at håndtere for begge parter.

 

Udadvendthed og kommunikation

 

Når man følger Gina rundt ude i byen, så virker hun meget udadvendt, glad og positiv i de samtaler hun fører med fremmede. Jeg er så godt klar over, at mange siger ”ja, men der er sgu da ikke meget substans i det hun siger”.  Det synes jeg faktisk er lidt irrelevant, for det fungere. Hvis vi så bevæger os ind i det frække univers, viser det vel bare, at hun sagtens kan give mændene en total oplevelse med sex, lette samtaler, krydret med godt humør, forståelse m.v.

 

Kæreste-legen

 

Nogen føler at hun udnytter svage mænds behov for at føle kærlighed. I min verden er hun endnu ikke ”modnet” således at hun er særlig bevidst omkring, hvordan kæreste-legen påvirker modparten. Jeg vil her nøjedes med at konstatere, at hun evner at pleje sin kunde-relationer, samt at hun nok senere finder sine grænser for hvor langt hun vil gå.

 

Igen hvis man selv er blevet såret, kan jeg sagtens forstå, at det påvirker en kraftigt at se udsendelsen. Omvendt er disse forskellige følelsesmæssige tolkninger af hvad der foregår ikke noget der er isoleret til prostitution. De samme mekanismer trives i bedste velgående når vi taler bollevenner.

 

Venner

 

Rent psykologisk kommer det ikke for mig som en overraskelse, at hendes vennekreds er forholdsvis lille. Men dem hun har, virker til at bygge på nogle stærke bånd, gensidig respekt og stor ærlighed. Gina har vist selv udtalt, at hun i gennem livet har været en lidt skæv eksistens, altså følt, at hun ikke faldt indenfor normerne. Det gør trans veninden ej heller. Der er min egen vurdering, at ”skæve” eksistenser føler en gensidig tiltrækning, når det kommer til venskaber, og sikkert også når det gælder dybere følelser.

 

Vi andre på sidelinien, kan sagtens sidde og tænke ”Du burde finde nogle andre venner”, det kunne give dig en bedre udvikling og bla bla. Faktum er nok snarere, at de trives bedre i disse miljøer, hvor de anerkendes, føler sig respekteret, elsket osv.

 

Accept af deres livsstil og lyst til at "redde dem"

 

Hvis man kommer tæt på typer som Gina, og man i god mening gerne vil ”hjælpe” underforstået at hun skal udvikle sig i en bestemt retning, vil man ofte opleve, at det ønskes slet ikke. Man vil også opleve, at der er tale om langt stærkere personligheder end man troede, der bliver kæmpet imod med en rigelig overraskende kraft, og man tænker måske ”Hvad blev der at den søde, naive og lidt overfladiske person”.  Dette sker ikke i deres valg af venner, og ikke uvæsentlig, det sker ej ikke i deres relationer som SD eller GB, for stopper de øjeblikkeligt.  

 

Kunsten i ovennævnte er at finde en balance i mellem det lette ”SD eller GB” og det virkelige liv, således at ens behov stimuleres. Ikke som vi udenfor synes det burde være, men en balance hvor de selv føler at livet fungere for dem. Det sagtens føles for udenforstående , at de lever i et forfærdeligt ”kaos”, men uagtet vores holdning til et godt og velfungerende liv, er vi bare nødt til at erkende, at dette ”kaos” er en betingelse for at de føler de lever og bliver stimuleret.

 

Hvis jeg ikke har skrevet det før, så skriver jeg det gerne igen. Jeg krummer ikke tæer og jeg foragter ej heller Gina og hendes livsstil. Det kommer så heller ikke som en overraskelse for mig, at Gina føler sig tiltrukket af SD, og måske senere af GB livet. Og nej, hun udgør ikke en marginal gruppe der har fundet en måde, at leve livet på, som fungere. Vores eller andres opfattelse af, hvordan man bør leve livet fungere bare ikke for den gruppe, og det er man nødt til at acceptere. Skulle de undervejs komme på andre tanker, er de såmænd ikke helt tabt af samfundet.

 

Jeg tror at netop mit sidste afsnit i den grad provokerer vores egne opfattelse af deres liv. Jeg skrev engang ”Jo mindre man ved om branchen, jo lettere er det faktisk af nyde sine købe oplevelser”. Det indlæg og udsendelses rækken, afspejler meget godt hvad man også skal forholde sig til, når man træder indenfor, i den branche som vi vel alle føler os tiltrukket af.

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, 1 time siden:

som det fremgår af begge vores indlæg, er der vist tale om personligt holdning.

 

Hvis du evnede at lægge din generelle aversion mod mit handle bag dig, kunne vi sikkert få en fornuftig diskussion ud af det. :)

Desuagtet forsøger jeg.

Hvor læser du, at jeg skulle føle mig som den helt store helt, fordi jeg ikke bare betaler piger for et knald, men holder ferie sammen med dem?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 19 timer siden:

Jeg er så vidt enig, ”Advokaten” er vanskeligere at gennemskue, måske fortjener de hinanden, men på den anden side: Hvor mange ved sine fulde fem vil betale så mange penge for et knald? Og gentagende gange?

Han betaler jo - som det så ofte pointeres - ikke for sexen, men for at smutte bagefter uden brok.

Finn1101 skrev, for 19 timer siden:

Jeg er også enig i at Gina virker forelsket i ”Advokaten,” men her er det vigtigt at være opmærksom på, at ”Advokaten” er Ginas vigtigste torsk (kunde), og at hun er så lidt reflekterede at hun næppe forestiller sig andet end elskerinde-livet med ”Advokaten,” og næppe noget, der minder om livet for ”Advokatens” kone.

Uenig. Hun viser alle træk på at anerkende, at mere følelsesmæssigt omfattende relationer end elsker-elskerinde er vigtige for hende. Mit bud er, at hun reflekterer en del, hun er bare meget uorganiseret - og det gælder så både i livsførelse og tanker. (Metaforisk detalje: Hun rykkede mig på et tidspunkt for "en overførsel" - ved en fejl. Det var en anden "kunde" der skulle have haft rykkeren. Det fik vi lidt sjov ud af ...) Derfor følger hun ikke så hensigtsmæssigt op på sine refleksioner. Men det er svært at bedømme ordentligt pba sådan en tilrettelagt doku.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, Lige nu:

@Bebop

Hvilke erfaringer har du selv med at være sugardaddy? Er der nogen reelle erfaringer indblandet i din opfattelse?

Jeg er lidt usikker på hvad du spørger om, og endnu mere på relevansen?

Jeg har mødtes med 7-8 stykker fra sitet, med en af dem var det et lidt længere forhold der omfattede rejse m.m.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@TheVoice

Du fortjener et klap på skulderen for dine grundige tanker, men nu hører du jo til kundesiden. Som broder er du nødt til at tage både ”Nordsjælland” og ”Advokaten” i forsvar. Måske bliver det overdrevet i tv-dokumentaren, men sådan som det fremstilles, så må vores brødre helt have mistet forstanden. Det, som vi ser, har efter min opfattelse intet med købesex at gøre, men om mænds søgen efter kærlighed og omsorg og hvordan en kvinde har held til at udnytte dette økonomisk.

I vores feminisme samfund vil det være kunderne, der fremstår som de stærke, men efter min opfattelse er det de sølle, selv ”Advokaten.”

Nu lyder det måske fint at være advokat, men han er i slutningen af 30erne og har kone og børn. Hvis man kender lidt til forholdene for en advokat i slutningen af 30erne, så vil man vide at det ikke i sig selv gør at han vil have råd til Gina, og det er da nok også på grund af pengeforbruget at konen har opdaget forholdet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er lidt usikker på hvad du spørger om, og endnu mere på relevansen?

Jeg har mødtes med 7-8 stykker fra sitet, med en af dem var det et lidt længere forhold der omfattede rejse m.m.

Det er da ganske relevant. Har du haft et forhold, der kan sammenlignes med det, som vi ser i tv-dokumentaren med Gina Jaqueline, eller er dine forhold mere som de "sugardating," som vi typisk læser om på dette forum?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, Lige nu:

Det er da ganske relevant. Har du haft et forhold, der kan sammenlignes med det, som vi ser i tv-dokumentaren med Gina Jaqueline, eller er dine forhold mere som de "sugardating," som vi typisk læser om på dette forum?

Hvad er det relevant for? Vi diskuterer en udsendelse og hvilket billede den formidler. Og jeg har svaret, så hvad vil du bruge det til?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 2 timer siden:

@TheVoice

Du fortjener et klap på skulderen for dine grundige tanker, men nu hører du jo til kundesiden. Som broder er du nødt til at tage både ”Nordsjælland” og ”Advokaten” i forsvar. Måske bliver det overdrevet i tv-dokumentaren, men sådan som det fremstilles, så må vores brødre helt have mistet forstanden. Det, som vi ser, har efter min opfattelse intet med købesex at gøre, men om mænds søgen efter kærlighed og omsorg og hvordan en kvinde har held til at udnytte dette økonomisk.

I vores feminisme samfund vil det være kunderne, der fremstår som de stærke, men efter min opfattelse er det de sølle, selv ”Advokaten.”

Nu lyder det måske fint at være advokat, men han er i slutningen af 30erne og har kone og børn. Hvis man kender lidt til forholdene for en advokat i slutningen af 30erne, så vil man vide at det ikke i sig selv gør at han vil have råd til Gina, og det er da nok også på grund af pengeforbruget at konen har opdaget forholdet.

Først tak for komplimentet. 

Jeg synes jeg har svært ved at forholde mig til de to mænd. Jeg har brug for flere oplysninger om disse, hvis jeg ikke bare skal gætte. Jeg har i generelt sammenhæng kommenteret lidt på fænomen at blive forelsket i sin GP. Om man bliver det i en SD eller GP er nok bare en detalje. 

Der er da mange spændende vinkler på prostitution, som man kan debattere, herunder også mænds forskellige bevæggrunde for at købe sex og kvindeligt selskab. Jeg er bestemt ikke uenig i, sugar konceptet sikkert vil tiltrække flere mænd, der reelt søger en kæreste end de mere traditionelle koncepter. Den gruppe vil jeg betegne som lidt naive, men ikke nødvendigvis som nogle søle stakler.  

Med hensyn til økonomien, så har jeg faktisk ingen anelse om, hvor mange kroner specielt ham advokaten har betalt i alt. Jeg har nok mere det indtryk, at han besøger hende lidt for ofte, samt at det sikkert er/har været i størrelses orden som må have skabt rod i økonomien, men omfanget kan være svært at spå om. En detalje der undrede mig lidt var, at i udsendelsen får man det indtryk, at Gina´s veninde åbenbart bliver bekendt med konens afsløring  før Gina - Det virker sgu lidt underligt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 5 timer siden:

[...] Jeg har i generelt sammenhæng kommenteret lidt på fænomen at blive forelsket i sin GP. Om man bliver det i en SD eller GP er nok bare en detalje. 

Nej, jeg mener at der er en afgørende forskel,  og det er måske derfor vi ser forskelligt på tingene.

Jeg har da prøvet at brænde varm på en glædespige, flere gange, men forelsket – nej eller måske, men jeg vil nok kalde det begær.

I den her tv-dokumentaren taler vi om en såkaldt sugarbabe, der ringe til kunden og bede om penge (flere tusinde kroner), hvorefter han bare overfører dem, og om dates og gaver til mange tusinde kroner.

Jeg tror ikke at man gør dette, medmindre man føler kærlighed og har følelser for et andet meneske, og det er noget helt andet end begær.

Jeg forestiller mig slet ikke at man kan udvikle anden forelskelse end begær overfor en traditionel glædespige, medmindre man ses privat – og så langt er jeg kun nået med én glædespige, og først efter at hun var stoppet efter 15 år i branchen.  Og det har hun heldigvis aldrig udnyttet.

Men Gina Jaqueline udnytter dette – sådan som jeg ser tv-dokumentaren. Det nytter ikke noget at hun vil sige fra, når hun ikke gør det, fordi hun er for begærlig efter penge og luksus.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 2 minutter siden:

Nej, jeg mener at der er en afgørende forskel,  og det er måske derfor vi ser forskelligt på tingene.

Jeg har da prøvet at brænde varm på en glædespige, flere gange, men forelsket – nej eller måske, men jeg vil nok kalde det begær.

I den her tv-dokumentaren taler vi om en såkaldt sugarbabe, der ringe til kunden og bede om penge (flere tusinde kroner), hvorefter han bare overfører dem, og om dates og gaver til mange tusinde kroner.

Jeg tror ikke at man gør dette, medmindre man føler kærlighed og har følelser for et andet meneske, og det er noget helt andet end begær.

Jeg forestiller mig slet ikke at man kan udvikle anden forelskelse end begær overfor en traditionel glædespige, medmindre man ses privat – og så langt er jeg kun nået med én glædespige, og først efter at hun var stoppet efter 15 år i branchen.  Og det har hun heldigvis aldrig udnyttet.

Men Gina Jaqueline udnytter dette – sådan som jeg ser tv-dokumentaren. Det nytter ikke noget at hun vil sige fra, når hun ikke gør det, fordi hun er for begærlig efter penge og luksus.

Nu bliver det vist for teknisk, hvis vi skal til at skelne imellem ukontrolleret begær og forelskelse.  Reelt er det jo lige meget hvad man kalder de følelser, der gør en sårbar på fede måde, hvor man konstant tænker på modparten og ikke evner at holde samme fokus på livet, som da man ikke var ramt af forelskelse eller hvad man vælger at kalde det.

  1. Er det så Gina´s konceptet der burde "forbydes", fordi du mener at det i højere grad en ved almindelige besøg, skulle skabe den forelskelse følelse, og denne følelse gør at disse mænd lader sig "plukke" økonomisk og bliver holdt for nar ?
  2. Eller mener du bare at Gina, alligevel er en skarp kniv i skuffet, at hun evner at spotte bestemte typer mænd i sin udvælgelse for så efterfølgende bevist manipulerer mændene ?
  3. Eller er vi helt ude i, at alt hvad der betegnes sugar burde forbydes ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@TheVoice

Jeg mener såmænd ikke at sugardating skal forbydes, det skriver jeg ikke noget om. Og hvad er sugardating? Der er en verden til forskel på sugardating, som det bruges (i hvert fald beskrives) af de fleste på dette forum, og så Ginas kunder. 

Når vi er så uenige om, hvem disse kunder er og hvorfor de gør det, så tror jeg at det er fordi du aldrig selv har været tæt på dette golddigger-miljø. Og godt for dig, men ellers tror jeg at du ville have en anden opfattelse.

Redigeret af Finn1101

Del dette indlæg


Link til indlæg
Finn1101 skrev, for 5 minutter siden:

@TheVoice

Jeg mener såmænd ikke at sugardating skal forbydes, det skriver jeg ikke noget om. Og hvad er sugardating? Der er en verden til forskel på sugardating, som de bruges af de fleste på dette forum, og så Ginas verden. 

Når vi er så uenige om, hvem disse kunder er og hvorfor de gør det, så tror jeg at det er fordi du aldrig selv har været tæt på dette miljø. Og godt for dig, men ellers tror jeg at du ville have en anden opfattelse.

Jamen så lad os da bare konklude at de mænd der opretter profiler på sugar, at de er mere naive og uselvstændige, end os der køber i den mere traditionelle del af prostitutions branchen. Det mener vel ikke ? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

Jamen så lad os da bare konklude at de mænd der opretter profiler på sugar, at de er mere naive og uselvstændige, end os der køber i den mere traditionelle del af prostitutions branchen. Det mener vel ikke ? 

 

Nej, det er noget vrøvl. Jeg synes at du skulle gøre dig erfaringer med dette særlige miljø, så kan vi fortsætte dialogen. Indtil videre taler vi forbi hinanden, fordi du tror at sugardating kan sammenlignes med et bordelbesøg, og det kan det også i nogle tilfælde – måske 1/5-del af profilerne på Sugardaters, men ikke for en profil som den tv-dokumentaren tager udgangspunkt i.

Jeg har før opfordret dig til at bruge et par hundrede kroner på et abonnement på Sugardaters, og det vil jeg gøre igen. Jeg tror alligevel at du vil blive overrasket og at vi vil begynde at forstå hinanden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...