Hop til indhold
Rejsenetværk

Den enlige mand, der kun får købesex

Recommended Posts

Rejsenetvaerk skrev, for 4 timer siden:

 

Der hvor skoen nok virkelig trykker, det er at jeg ikke kan erindre at jeg nogensinde har været forelsket, og det er simpelthen en personlig brist for mig at jeg ikke er i stand til blive forelsket i noget menneske.

Jeg har højest syntes rigtig godt om kvinder, og har haft gode kollegiale og venskabelige relationer til kvinder tidligere, men så heller ikke mere.

Så er vi tilbage ved problemstillingen med kvinder der bare gerne vil være venner, men hvor det også er mig der gerne bare vil være det, bare med den forskel at det også gerne må være venner inclusiv sex.

Og den køber de fleste danske kvinder nok ikke, ikke af en mand der har den brist at han ikke kan blive forelsket.

Jeps ... !!!!
Igen noget jeg meget præcist kan genkende.
Jeg har også haft det på dén måde, i hvert fald gennem hele mit voksenliv ... 
Og har også undret mig over, hvorfor jeg aldrig rigtig har været forelsket ... 
Måske en enkelt gang, da jeg var i start-tyverne, men ellers ville jeg kalde det teenage-sværmerier eller uforløste erotiske passioner ... 

Men dén der stormende, tindrende, altgennemtrængende forelskelse hvor man lever i en lykkerus og kun ønsker at smelte sammen til een person ... 
... never!! ... 

Præcis den tanke om at være sammen med en kvinde, jeg er erotisk tiltrukket af, og gode venner med, men ikke forelsket i, tiltaler også mig ...

Men du har helt ret, dén køber de fleste danske kvinder ikke ... 
Kun måske de helt lidenskabsløse fornuftsmennesker, der også har afskrevet sex ... 

En brist .. ??
Jeg véd ikke rigtig ... 
Når jeg ser, hvor meget ravage forelskelser laver for mennesker omkring mig, så er jeg nu ikke så sikker på om det er en brist ... 
En mand og en kvinde, der ikke er forelskede, kan meget bedre rumme hinandens forskelligheder, og har meget større råderum, er min fornemmelse ... 
Forelskelse er, udefra set, på een eller anden måde underlig uhensigtsmæssig, især i forhold til at stifte familie ... 

Men hvorfor er vi nogen der aldrig forelsker os .. ?
For mig, kan det have at gøre med noget lettere autistisk .. 
Det kan også være de autistiske træk, der gør, at jeg ikke kan finde ud af selve 'spillet' i at lægge an på en kvinde ... 
 

 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 23 minutter siden:

Når jeg ser, hvor meget ravage forelskelser laver for mennesker omkring mig, så er jeg nu ikke så sikker på om det er en brist ... 

En mand og en kvinde, der ikke er forelskede, kan meget bedre rumme hinandens forskelligheder, og har meget større råderum, er min fornemmelse 

...lyder som lidt af en praktisk foranstaltning ... det vil sikkert være vældig fornuftigt, men ikke særlig sjovt ... tænk bare på hvor meget fin kunst, der er kommet ud af ulykkelig kærlighed

Citat

Men hvorfor er vi nogen der aldrig forelsker os .. ?

Måske det handler om hvor meget du holder af dig selv? synes at have læst et sted, at nogen indenfor psykologien peger på at forelskelsen primært er en forelskelse i det, hvor den du er forelsket i ligner noget ved dig selv, du godt kan li' ... man bliver forelsket i sit eget ideal-billede manifisteret ved den man er forelsket i.

Måske kan man være for fokuseret på egne karaktertræk man ikke bryder sig om i en grad der overskygger det man faktisk godt kan li' ved sig selv. Selvom man måske ikke bryder sig om sig selv, kan andre jo godt finde en sympatisk ... ligesom det omvendt kan være tilfældet.

Ikke sikkert det er gældende for dig @sneræven eller @Rejsenetvaerk i fremstår jo begge i det væsentlige sympatiske.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det her er da et fantastisk site (er ny). Så åbne, ærlige udmeldinger, som i denne tråd, havde jeg ikke forventet at møde herinde. Men det er sørme befriende og skønt. Man kan mærke menneskerne bag. Uden forstillelse. Så stor respekt.

Jeg kan ikke påstå, at jeg er ekspert i sex eller i at score kvinder. Jeg havde også svært ved det, da jeg var ung. Men nu - hvor jeg er i slutningen af 40'erne - finder jeg det forbavsende let. Jeg trænker, det har noget med udstråling at gøre? Ærlighed?

Skal lige tilføje, at jeg var gift i 22 år - og jeg var (næsten) 100 procent tro. En enkel affære blev det til. Indtil jeg pludselig ramlede ind i en kvinde, der er mere end 20 år yngre end mig og tog mig med storm. Jeg var forfærdelig forelsket og måtte bare vælge hende. Vi var så sammen i tre år cirka, men hun havde desværre psykiske problemer - en lang historie - så det holdt ikke.

Så nu er jeg for første gang i mit liv (siden den spæde ungdom) single. Og jeg nyder det egentlig. Friheden til at kunne fokusere på mig selv. Gøre, som jeg har lyst til. For det er en ny følelse. Modsat andre har jeg haft stor succes på et ganske almindeligt dating site. Jeg skrev en ærlig og følsom (for sådan er jeg) profiltekst, smed et par fotos på (jeg er ganske normal af udseende), og så fik jeg adskillige breve fra attraktive kvinder, ligesom jeg selv skrev til nogle.

Det har givet mig mange fede oplevelser - bestemt også af seksuel karakter. Så jeg synes faktisk, det er nemt. Uden at jeg præcis kan sætte fingeren på hvorfor. Min oplevelse er, at voksne kvinder på dating er klar til at blive scoret. Så jeg prøver lidt forskellige ting af - lærer mig selv og min lyst bedre at kende. Har sågar planlagt en tur til Bangkok med hvad dertil hører som ren selv-forkælelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Tywin Lannister skrev, den ‎22‎-‎08‎-‎2016 at 04:09:

 

Jeg har sagt det før for et par år siden, men mangel på sex er sgu sjældent noget man dør af - og det er ALDRIG det største problem man har. Ved at benytte sig af det quick fix som prostitution er det bare umiddelbart det nemmeste at løse. Det fører bare ikke rigtig mere med sig end det.

Hvis man vil score en kvinde er punkt 1,2 og 3 at man for alt i verden ikke må dufte af "desperat efter sex"! Kvinder sniffer det på 1000km afstand og de tænder IKKE på det. Her kan købesex være en løsning, så man kan udstråle ro og overskud i flirten med kvinder ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, for 50 minutter siden:

...lyder som lidt af en praktisk foranstaltning ... det vil sikkert være vældig fornuftigt, men ikke særlig sjovt ... tænk bare på hvor meget fin kunst, der er kommet ud af ulykkelig kærlighed

Det er hér jeg tit oplever mig misforstået.
Nej, det jeg tænker på er IKKE det praktisk arrangerede fornuftsægteskab.

Jeg tænker på et forhold, hvor de to parter er stærkt erotisk tiltrukket af hinanden OG er gode venner og fungerer godt sammen .. men IKKE er forelskede.

Diskussioner om de emner bliver tit noget rod, oplever jeg, fordi mange blander "stærk erotisk tiltrækning", "forelskelse" og "kærlighed" sammen, som om det var eet og det samme.
Men det er tre vidt forskellige ting, der sagtens kan eksistere helt 'hver for sig' .. 

Vi, der ikke bliver forelskede, kan så sandelig sagtens både føle stærk erotisk tiltrækning og stærk sympati for en kvinde (eller flere kvinder).
Sku' jeg hilse og sige ... ;) 
Men det er IKKE forelskelse .. 
Derfor er det altså ikke kedeligt ... 

Vi, der ikke kan blive forelskede, er så sandelig ikke allesammen følelseskolde teknokrater ... 
Selv om jeg er lidt kedelig ... 
Men jeg er ret ekset med kvinder ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Minsandten, jeg har misforstået Dem @sneræven, beklager min misforståelse.

De har ganske ret i adskillelsen af forelskelse, tiltrækning og kærlighed, god pointe!

 

sneræven skrev, for 2 minutter siden:

Jeg tænker på et forhold, hvor de to parter er stærkt erotisk tiltrukket af hinanden OG er gode venner og fungerer godt sammen .. men IKKE er forelskede.

Ja, det behøver ikke være kedeligt. Dog tænker jeg (aner det ikke) at begge parter intuitivt vil opleve at mangle noget? (givetvis ville De ikke selv deltage i tråden om ikke de savnede "forelskelsen" - kan være jeg tager fejl). Om man ikke har været forelsket i hinanden, kan der da opstå kærlighed? altså ikke den medmenneskelige kærlighed, men en dybere følelse ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, 1 time siden:

.Måske det handler om hvor meget du holder af dig selv? synes at have læst et sted, at nogen indenfor psykologien peger på at forelskelsen primært er en forelskelse i det, hvor den du er forelsket i ligner noget ved dig selv, du godt kan li' ... man bliver forelsket i sit eget ideal-billede manifisteret ved den man er forelsket i.

Måske kan man være for fokuseret på egne karaktertræk man ikke bryder sig om i en grad der overskygger det man faktisk godt kan li' ved sig selv. Selvom man måske ikke bryder sig om sig selv, kan andre jo godt finde en sympatisk ... ligesom det omvendt kan være tilfældet .. 

Forelskelse er faktisk en ret veldifineret og mere eller mindre fysisk målbart fænomen, har jeg indtryk af.
Man véd ret præcist HVAD det er.

Men der er utrolig mange forskellige teorier om HVORFOR det opstår.
Det er noget, forelskelse og erotisk tiltrækning har til fælles.
Begge dele kan opstå fuldstændig ud af den blå luft og stik imod al sund fornuft og logik.
Og for at forvirre begreberne totalt, medfører forelskelse meget ofte (men ikke altid) stærk erotisk tiltrækning.
Det modsatte er derimod langt fra altid tilfældet ... 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 2 minutter siden:

Men der er utrolig mange forskellige teorier om HVORFOR det opstår.

Den oprindelige spørger, spurgte hvorfor han aldrig har oplevet at være forelsket, så jeg tænker, at det er HVORFOR, der kunne være interessant for ham

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, for 3 minutter siden:

Ja, det behøver ikke være kedeligt. Dog tænker jeg (aner det ikke) at begge parter intuitivt vil opleve at mangle noget? (givetvis ville De ikke selv deltage i tråden om ikke de savnede "forelskelsen" - kan være jeg tager fejl). Om man ikke har været forelsket i hinanden, kan der da opstå kærlighed? altså ikke den medmenneskelige kærlighed, men en dybere følelse ?

Det er ikke forelskelsen jeg savner - det er erotikken, og så dét at 'gå på opdagelse' i en kvinde .. (nåja OK, det sidste har jeg en del af, jeg har en veninde - en tidligere, uigengældt erotisk passion - som jeg oplever mig ret tæt på)
Ja, kærlighed kan sagtens opstå uden forelskelse .. en hel del af de gamle, fornufts- eller praktisk arrangerede ægteskaber, var meget stærke ... det er især sammenhold i hårde tider, der skaber stærk kærlighed, tror jeg ... 

Det er overgangen fra forelskelse til den mere 'modne' kærlighed, mange par knækker nakken på i dag, tror jeg ... 
De to ting er på mange måder hinandens modsætning ... 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Marqui skrev, for 7 minutter siden:

Den oprindelige spørger, spurgte hvorfor han aldrig har oplevet at være forelsket, så jeg tænker, at det er HVORFOR, der kunne være interessant for ham

Som sagt, det KAN være let autisme, der er skyld i det - det er det måske ved mig .. 
Forelskelse er en meget intens synkronisering mellem to mennesker - på alle planer, både det bevidste og det underbevidste .. 

Har man autistiske træk ('Asperger') er der kludder i den underbevidste kommunikation .. og så kan man ikke ramme det 'flow' en forelskelse er ...
Der er ridser i kommunikationen, og så springer gnisten ikke ... 

Men man kan sagtens være seksuelt tiltrukket, det er noget meget mere fysisk og sanseligt ... 

Jeg er også faldet over en helt anden forklaring, der kunne passe meget godt på mig.
Det har noget at gøre med, at genskabe symbiosen med moderen, den lykkelige 'paradistilstand' i de tidligste år.

Men min mor var en fjern, lidt kølig person.
Det var meget mere min far, der var den følsomme og kærlige ... 

Det passer faktisk meget med, at jeg, modsat vist mange andre mænd, aldrig har været særlig tiltrukket af det 'moderlige' i en kvinde .. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rigtig god læsning, og stof til eftertanke. 

Ud fra egne erfaring må jeg erkende at købesex kan blive en farlig afhænglighed, det er nemt kræver for det meste blot et opkald, og det giver altid pote... Hvilket for mig gjorde, hvorfor overhovedet bruge tid, og penge på dating? Tog mig faktisk flere år om at komme af med min afhænglighed.. Og komme op på hesten og date/gå ud for at score igen, og selv nu hvor jeg har fundet mig en sød kæreste, kan jeg stadig ikke helt lægge købesex helt til side... Så tænk jer godt om. Dette er ikke for at generalisere og udpege nogen, men det er bare for nemt at sige "Jeg kan kun få sex ved at købe det"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som ung var jeg nok for kritisk, genert, kikset og uerfaren til at kunne score kvinder, men på et tidspunkt begyndte jeg at gøre mere ud af mig selv, blev mindre genert og mindre kritisk mht. kvindernes udseende - men jeg har dog også misset mine chancer hos attraktive kvinder, fordi jeg var for tilbageholdende til at turde gå lidt mere til dem i det rette øjeblik, da jeg havde chancen.

Her var købesex en dejlig befriende løsning, hvor ens usikkerhed mest gik på, om nu nogen man kendte så en benytte denne "billige" form for sex - men som enlig brugte jeg det faktisk ret sjældent, da det dels var ret dyrt - og de kvinder i min by, der tilbød sig, var som regel ikke særlig attraktive - hvor udvalget i dag med konkurrence fra især unge slanke østeuropæiske piger har slået mange overmodne, overvægtige og cigaretrygende danske glædeskvinder af markedet.

Nu er jeg nok også bedre til at skrive, end at tale bukserne af en kvinde, så SMS, internettet, facebook og datingsites har åbnet nogle muligheder for mig, som jeg ikke havde før, hvor man var henvist til at møde kvinder rundt om på diskoteker, værtshuse mm. med larm og høj musik - og der kunne jeg ligesom ikke komme igennem - og jeg var nok heller ikke den bedste til at danse - men det lykkedes mig dog efterhånden at score af og til - og her er tror jeg at det var afgørende at jeg fokuserede på at holde øjenkontakt med den udkårne - og så byde op til dans i det rette øjeblik og holde en dialog gående + kunne tilbyde at køre dem hjem :-D

Jeg blev så endelig gift og fik børn, som nu er ved at være voksne - men fornylig skilt igen og tænkte at der godt måtte gå lidt tid, inden jeg for alvor ville begynde at søge efter en kæreste - men skulle det uventede ske - skulle hun ihvertfald ikke løbe skrigende bort, fordi jeg ikke havde styr på mit hjem, så jeg startede med at rydde op og gøre rent, studere lidt madlavning og folde håndklæder mv.

Gik til lidt enkebal uden større held, men sendte så en SMS til en pige jeg kendte fra tidligere, som jeg havde en formodning om også var enlig - og som jeg altid har været lidt forelsket i og haft gode relationer til - om at jeg gerne ville se hende - og minsandten om ikke hun efter et stykke tid kom på besøg - hvorefter jeg inviterede hende på udflugt og ud at spise med overnatning og vi fandt ud af at vi går så godt i spænd sammen, at vi nu ses jævnligt - og jeg får mere spændende sex og i længere tid ad gangen end nogensinde før i mit liv :P

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 7 minutter siden:

...men fornylig skilt...

Hold kææft Jernsvin, TILLYKKE ! :P

KF. 

PS. Nåe ja, det er vel også ok at du fandt en ny.. held og lykke med det.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 2 timer siden:

det er vel også ok at du fandt en ny.

Ja, ekskonen har også fundet en ny - og min nye kæreste er næsten alt det jeg savnede hos min ekskone: slank, sportslig aktiv, nede på jorden, stille og rolig og nem at snakke med + vi har fælles fritidsinteresser :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Marqui spurgte mig ?

Kan du li' dig selv?

Ja det kan jeg faktisk godt :)

Mangler bare at være rig, for blev jeg det pludselig ville jeg gå amok i købesex, som et barn i en slikbutik :-P

Alt andet jeg pludselig ville kunne købe for penge, ville være helt ligegyldig indtil amok løbet i branchen ville flade ud til et naturligere leje.

Men den med Asberger "Sneræven"?

Faktisk antydede en det i en tidligere tråd, at jeg kunne lide af Asbergers syndrom.

Flere velmenende brugere kom mig forarget til undsætning, men det gjorde mig ikke det mindste.

For jeg erkendte i tråden, at en kvinde med indsigt heri havde sagt til mig, i den bedste mening, at hun mente at jeg kunne lide ganske lidt af Asbergers syndrom, men efter hendes mening kun meget meget lidt.

Så det er et interessant aspekt, som der findes tilbud om at få afklaret, men det har jeg ikke aktivt opsøgt.

Dels fordi jeg nu er blevet 51 år, det i så fald skulle være sket meget tidligere, dels fordi jeg egentlig føler at jeg nøgternt kan se og acceptere mine egne begrænsninger, og derfor også lettere kan leve med dem - uanset en eventuel diagnose eller ikke, for jeg er da aldrig blevet bedt om det af andre, hverken netværk, arbejdsgiver, eller helt tilbage i skoletiden.

Jeg har bare altid været ham den lidt ekstreme individualist, der også skulle være plads til, trods alle mine særheder og stærke modvilje mod at forpligte mig.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 5 timer siden:

Ja, ekskonen har også fundet en ny - og min nye kæreste er næsten alt det jeg savnede hos min ekskone: slank, sportslig aktiv, nede på jorden, stille og rolig og nem at snakke med + vi har fælles fritidsinteresser :P

Det er jeg glad for at høre.. du havde vist dit hur med ex'en ;-)

KF.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 39 minutter siden:

du havde vist dit hur med ex'en

Ja, hun har åbenbart fundet en fyr, der er vild med kvinder, der er så overvægtige at de må sidde op og sove for ikke at snorke :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 13 timer siden:

nu ses jævnligt - og jeg får mere spændende sex og i længere tid ad gangen end nogensinde før i mit liv :P

Lyder dejligt, og så har du vel også lagt købt sex på hylden ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 55 minutter siden:

Lyder dejligt, og så har du vel også lagt købt sex på hylden ?

Ja, vi går ud og nyder en god middag og tager på overnatning istedet - så ikke noget sparet der :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jernsvinet skrev, for 8 minutter siden:

Ja, vi går ud og nyder en god middag og tager på overnatning istedet - så ikke noget sparet der :-D

Enig - fast kæreste eller giftermål er begge dele en del dyrere end købesex. 

Til gengæld er faste kærester (og I nogle tilfælde en kone) meget dejligere. Her er tiden ikke en faktor, motivet til samværet et andet, og forelskelsen kan dyrkes - og når den er gensidig, opstår det rene magi :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det her mon et seriøst foretagende?

datingcoach-1.png

https://www.score-coach.dk/

Det er pænt mange penge at ofre på deres kurser, og man bør nok foretage noget research på dem, før man overvejer muligheden - det har jeg ikke gjort.

Det er heller ikke et kursus for mig, er nok uden for pædagogisk rækkevidde, jeg udgør en profil der har svært ved at spille de skuespil, som de dybest set prøver at lære kursisterne, og så er man jo alligevel ikke sit ægte jeg, hvis man prøver.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cage skrev, for 27 minutter siden:

Til gengæld er faste kærester (og I nogle tilfælde en kone) meget dejligere. Her er tiden ikke en faktor, motivet til samværet et andet, og forelskelsen kan dyrkes - og når den er gensidig, opstår det rene magi :D

Enig, jeg kan ikke lade være med at tænke at dem der ikke oplever kombinationen af god sex, ægte kærlighed og et længerevarende forhold går glip af noget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bear skrev, for 9 minutter siden:

Enig, jeg kan ikke lade være med at tænke at dem der ikke oplever kombinationen af god sex, ægte kærlighed og et længerevarende forhold går glip af noget.

Det er meget rigtigt. Og netop den illusion som købesex er ift. forelskelse og kærlighed (hvis vi skal svinge os helt derop) har konsekvenser for os som mennesker. Vi bliver lidt mere følelseskolde - og personligt har jeg slet ikke det følelsesmæssige filter eller panser, som er helt afgørende for, at kunne bevæge sig frit i købesex markedet. 

På mange måder beundrer jeg de gp'ere, som helt koldt og kynisk kan bruge sig selv på den måde - tage sig godt betalt, og bevare et normalt følelsesliv ved siden af. Det må kræve enorme menneskelige ressourcer. 

Jeg beundrer (og misunder) også de hulebrødre, der bare kan knalde et par gp'ere - og gå videre i deres liv som om intet var hændt. Jeg kan simpelthen ikke mønstre den ligegyldighed overfor et menneske, jeg er så intim med,som det må kræve.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 57 minutter siden:

Er det her mon et seriøst foretagende?

datingcoach-1.png

https://www.score-coach.dk/

 

Godt nok lidt i den dyre ende. 

"

Special Edition

  • Torsdag – Lørdag
  • 18 timers udvidet teori
  • In-field scorecoaching alle dage
  • Indlæring af coachingteknikker

Din investering:

Pris kr. 11.995 (inkl. moms)".

 

Hvis jeg skulle stille det lidt kynisk op, i rent økonomiske termer, så ligger der en del GP-besøg gemt i de der 12.000 dask. 

...og vel at mærke 12.000, der ikke giver en stensikker "score-garanti", uanset hvad de så ellers skriver på siden. 

 

Og jeg magter næsten ikke så mange smarte engelske ord på een side; "  Få mindblowing exceptionelt innergame og meget mere! "

Redigeret af Thai-fan

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...