Hop til indhold
Guest Frække Ida

Hvornår ska man "synes godt om"?

Recommended Posts

Ak jo. Den kære bold @Cage. Eller nu en fjerbold står så klart for mine indre øjne, så tager jeg den. Det var dælme noget øv

@Marqui Det jeg så forsøgte at formulere var det samme, st skaberen egentlig er uinteressant. Hvilket du jo læste modsat. Men så er vi jo så langt vel enige. Jeg forholdte mig faktisk ikke til modtager i vores første kommentarer, hvilket jo var en fejl af mig. Jeg forholdte mig til værk vs. Afsender. Hvor min pointe til stadighed er: Værket først. Uden det har modtager ej heller noget at forholde sig til tænker jeg også.  Og også at det enkelte værk, svært som det er, bør betragtes individuelt. Ja det er vel et utopisk ideal mellem ørerne på mig. 

Jeg er på fra mobilen, så bær over med mig om mit overblik halter en kende. 

Du skriver til sidst, at det er helt ok sådan at frasige sig indhold i forhold til at give en like rettet mod afsender, hvor du før skrev: at du opponerer mod at værket anskues ud fra hvorledes man anskuer skaberen?. Hvilket jo var min pointe fra første færd. 

Og nej kender ikke Meegeren, jeg kan pynte mig af hverken at være særlig belæst eller besidde særlig nicheviden. Til gengæld kan jeg stadig sparke højdere op på min gamle skoles gymnastiksal.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Da jeg skev Harvey frem for hendes musik 

Munch frem for hans værker

Var det en hentydning til, ikke mit ideal, men hvorledes majoriteten efter min opfattelse anskuer det skabte. Da især i forhold til at like noget, som her på EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Nihil Meegeren, slå ham op på Wiki, om du føler trang.

Nihil skrev, for 57 minutter siden:

Var det en hentydning til, ikke mit ideal, men hvorledes majoriteten efter min opfattelse anskuer det skabte. Da især i forhold til at like noget, som her på EG.

Det er sikkert korrekt. Noget andet er, at der tilsyneladende er nogle få individer, der omtrent konsekvent "synes om", ... måske forfængeligheden der trænger sig på i et håb om, at det vil medføre "synes om" den anden vej ...

Måske der under ens ikon kunne være anført, hvor mange gange man selv har anvendt "synes om"-knappen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nihil skrev, 1 time siden:

Da jeg skev Harvey frem for hendes musik 

Munch frem for hans værker

Var det en hentydning til, ikke mit ideal, men hvorledes majoriteten efter min opfattelse anskuer det skabte. Da især i forhold til at like noget, som her på EG.

Meget præcist udtrykt.

Lige mht. Harvey - så bliver det svært at skille kunstneren og værkerne. Især i de første år med Dry, Rid of me Og 4-track demo krænger hun sin sjæl, og deler sig selv med os (selvom hun med mellemrum har afvist dette i interviews). Så fulgte en periode med svingende kreativitet, og hvor man ønskede sig tilbage til en "ulykkelig" PJ. 

Med Let England Shake og The hope six demolition project fra henholdsvis 2011 og 2016 har hun fundet en formidabel ny kreativitet frem gennem en mere observerende rolle.

PJ Harvey fremstår om nogen som et med sine værker, og for os der har oplevet hende live, er der ofte sat et helt uudsletteligt aftryk i vore hjerner og hjerter. 

Mht. Munch må jeg strække våben. Billedkunst gør intet for mig, så jeg tager dit ord for det.

Redigeret af Cage

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Marqui Din idé  med de givne likes er faktisk slet ikke dum. Det fortjener en like herfra. Der er ganske vist megen forfængelighed forbundet med at like. Ja. Nogle gange må jeg sætte mig uforstående over for den tendens. Om end jeg sikkert falder i fra tid til anden. Det må jeg så selv rode med. I det mindste håber jeg folk gør det med bevidsthed.

@Cage Hehe ja, nu hører vores fascination af Pj. Jo nok til i en anden tråd. Jeg har, skal det siges, aldrig set et interview med hende. Ligesom jeg med billedkunst fravælger at læse stolpe op ned om kunstneren før jeg betragter dennes værker. Det er et valg man kan træffe. Så jeg nyder hendes skiver, de sene som de tidligere, uden den store indsigt i hendes beskrevne liv. Kun hvad jeg kan trække ud af tekster og stemninger i musikken. Hun er yndig dog, for hunde da en smuk kvinde, så der fraviger jeg en kende fra mit princip.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frække Ida skrev, den ‎17‎-‎08‎-‎2016 at 20:51:

Jamen, så d jo igen @Havnebumsen:

J ka jo sagtens like to forskellige holdninger, den ene skribent får et like for hans holdning og den anden, som modsiger, fordi j synes, at han formulerer sig måske sjovt eller på anden vis, at han måske tilføjer en lille bitte detalje, som j bare r sååå enig i :?

Tror j udspionerer alles profiler for at danne mig et indtryk, d vist d nemmeste :P 

 

hov du må altså ikke udspionere mig med mindre du er KGB agent men så forventer jeg du tager mig i afhør også:-o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Frække Ida
jonnyjazz skrev, for 4 timer siden:

hov du må altså ikke udspionere mig med mindre du er KGB agent men så forventer jeg du tager mig i afhør også:-o

Nu be'r du sgu selv om d! Kig på dine profil besøgende :P                                  ... hæhæææ 8-) 

Redigeret af Frække Ida

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Frække Ida
Frække Ida skrev, den 17/8/2016 at 08:24:

Sidder her og undrer mig :?

Jo, for sidder m min morgenkaffe og bladrer igennem, og så støder j på to kommentarer, som j rent faktisk synes godt om, men efter et hurtigt kig på min profil ser j, at j faktisk synes godt om (måske) ALT for mange indlæg og kommentarer, og d forhindrer mig i at klikke.

Kigger tilbage og bemærker, at j primært klikker, hver gang j enig, ka forholde mig t synsvinklen eller ja, synes d godt/intelligent skrevet, men r d egentligt ik lige LIIIDT for meget??? :shock:

Altså j mener, d vel ik facebook d her? :P 

K Ida.

 

V nærmere eftertanke, r d så ik lidt i stil m, at man sidder en flok i en social rundkreds (:P) og der bli'r debatteret et eller andet, en kommer m en intelligent kommentar/input t emnet, og man rækker hånden op og siger "HØRT!"??? :? I en sådan situation når man jo ik at tænke over hvem, som kom m kommentaren?

Redigeret af Frække Ida

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tass
Frække Ida skrev, for 15 minutter siden:

V nærmere eftertanke, r d så ik lidt i stil m, at man sidder en flok i en social rundkreds (:P) og der bli'r debatteret et eller andet, en kommer m en intelligent kommentar/input t emnet, og man rækker hånden op og siger "HØRT!"??? :? I en sådan situation når man jo ik at tænke over hvem, som kom m kommentaren?

"HØRT"! :D B)

Får næsten lyst til at "like" ALT bare for at provokere dem der ligger så meget i det :ph34r: ku sikkert gi et godt grin :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Frække Ida skrev, for 48 minutter siden:

Nu be'r du sgu selv om d! Kig på dine profil besøgende :P                                  ... hæhæææ 8-) 

Så varer det vel ikke læge inden jeg bliver hentet i en Lada og bragt til afhør i det mørke Jylland8-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cage skrev, den 8/18/2016 at 11:52:

@Nihil det betaler sig ej. Nogle læser kun det de selv skriver, og forholder sig alene til egne antagelser og idiosynkrasier. 

Du vil blot opleve personlig tilsvining og spydigheder snart sagt alle steder på EG - alt imens et hylekor af proselytter hylder, liker og deltager i festlighederne. 

Desværre er blokering det mest oplagte - men også det mindst underholdende.

Bolden kære hulebrødre - bolden.

@Nihil nu 'tog' du jo 'fej-bolden', men synes nu ikke der kom en refleksion fra dig desangående ... hvordan kan der henvises til "personlig tilsvining og spydigheder snart sagt alle steder på EG" og samtid finde samme "underholdende" ... jeg er bevidst om, at du ikke er forfatteren, men eftersom du, som nævnt,  tog 'fej-bolden' har du måske reflekteret over post'en?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren

overordnet set kunne "like knappen" nemt undværes, og så det gerne selv... vil da hellere fortrække at der blev kommenteret på tråden, og på den måde ville indholdet blive mere indholdsrig...men ved et åbent forum som EG baseret på delvis anonyme profiler der kan profilere sig selv på en måde som er populært, men irl er helt ude i hegnet samtidig med at man kan have op til flere profiler kørende...med disse parametre er like'es temmelig svært at tage alvorligt :mellow:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså det er jo ikke så længe siden at den funktion kom.

Hvordan var det før ?

Edit:

Jeg synes at kunne huske at nogen fik nogle drøje verbalt skrevne hug. Så måske det alligevel er ok med en like knap.

( måske jeg husker forkert )

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Grækeren skrev, for 30 minutter siden:

overordnet set kunne "like knappen" nemt undværes, og så det gerne selv... vil da hellere fortrække at der blev kommenteret på tråden, og på den måde ville indholdet blive mere indholdsrig...men ved et åbent forum som EG baseret på delvis anonyme profiler der kan profilere sig selv på en måde som er populært, men irl er helt ude i hegnet samtidig med at man kan have op til flere profiler kørende...med disse parametre er like'es temmelig svært at tage alvorligt :mellow:

Og alligevel anvendes den flittigt af hyklere, proselytter og hylekor til at klappe hinanden på skulderen.

Jeg har mest respekt for dem, som er i stand til at anerkende meningsmodstanderes perspektiv, holdninger og argumenter - og som iøvrigt kan skelne de tre fra hinanden. Og selvfølgelig evner at gå efter bolden frem for manden. Dem har jeg (med enkelte undtagelser) iøvrigt mødt flest af blandt dem, som debatterer politik på EG (ingen nævnt ingen glemt)

Like knappen en fin, og afslører gang på gang hykleri. 

Så jeg forstår egentlig godt dit ønske om kommentarer frem for likes - men omvendt behøver vi vel ikke 15-20 kommentarer med et "enig" i 17 varianter? 

Og forresten inden jeg får sat mig selv alt for højt til hest - nej - jeg er ikke selv fejlfri - langt fra faktisk - det ændrer dog ikke på, at jeg altid forsøger at tage egen medicin. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Tass skrev, for 20 timer siden:

"HØRT"! :D B)

Får næsten lyst til at "like" ALT bare for at provokere dem der ligger så meget i det :ph34r: ku sikkert gi et godt grin :-D

Det er faktisk ikke nogen dårlig idé - og kan ofte forvirre :roll: :mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nihil skrev, den 19/8/2016 at 07:46:

 

@Cage Hehe ja, nu hører vores fascination af Pj. Jo nok til i en anden tråd. Jeg har, skal det siges, aldrig set et interview med hende. Ligesom jeg med billedkunst fravælger at læse stolpe op ned om kunstneren før jeg betragter dennes værker. Det er et valg man kan træffe. Så jeg nyder hendes skiver, de sene som de tidligere, uden den store indsigt i hendes beskrevne liv. Kun hvad jeg kan trække ud af tekster og stemninger i musikken. Hun er yndig dog, for hunde da en smuk kvinde, så der fraviger jeg en kende fra mit princip.:)

Det er sandt - en anden tråd. Dog er det relevant ift. en diskussion om budskab eller afsender er det vigtigste. 

Og se bare - kvindens "utraditionelle" skønhed har fået dig til at afvige dit princip - tør jeg derfor konstatere, at afsenderen er vigtigere end budskabet for dig? ;)

At PJ gang på gang på gang, som ingen anden i musikkens univers, giver os nye perspektiver, kindheste og historier ændrer næppe på at budbringeren her er ligeså relevant som budskabet. En fyr som Joe Strummer forstod om nogen dette - ved at bruge sin berømmelse til "skamløst" at aflevere politiske statements tilsat guitar, som han udtrykte det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Cage skrev, for 23 minutter siden:

Og alligevel anvendes den flittigt af hyklere, proselytter og hylekor til at klappe hinanden på skulderen.

Jeg har mest respekt for dem, som er i stand til at anerkende meningsmodstanderes perspektiv, holdninger og argumenter - og som iøvrigt kan skelne de tre fra hinanden. Og selvfølgelig evner at gå efter bolden frem for manden. Dem har jeg (med enkelte undtagelser) iøvrigt mødt flest af blandt dem, som debatterer politik på EG (ingen nævnt ingen glemt)

Like knappen en fin, og afslører gang på gang hykleri.

 

nu er det lidt forvirrende...på den ene side er like's noget som kan vendes til en negativ opfattelse, på den anden side efterlyses der en mere dialog byggende på holdninger og argumenter...så er det jo en win win situation at fjerne like funktionen, for mit vedkommende dømmer jeg aldrig andre profiller på deres like aktivitet eftersom alt aktivitet er bygget på udokumenterede postulater.

Redigeret af Grækeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

@Grækeren - det et vel ikke hinandens modsætninger? Man kan da sagtens gøre begge dele, og ihvertfald giver like knappen en mulighed for at undgå en masse "ligegyldige" kommentarer? Eller hvad siger du?

@holstebronx er inde på hvordan det var før I fik Like knappen, så jeg antager, at den er af nyere dato. Hvad er svaret på dit spørgsmål bronx?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cage skrev, for 12 minutter siden:

@Grækeren - det et vel ikke hinandens modsætninger? Man kan da sagtens gøre begge dele, og ihvertfald giver like knappen en mulighed for at undgå en masse "ligegyldige" kommentarer? Eller hvad siger du?

@holstebronx er inde på hvordan det var før I fik Like knappen, så jeg antager, at den er af nyere dato. Hvad er svaret på dit spørgsmål bronx?

Hvad mener du ?

Jeg kan ikke rigtigt huske hvordan det var inden :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
holstebronx skrev, for 1 minut siden:

Hvad mener du ?

Jeg kan ikke rigtigt huske hvordan det var inden :D 

Ok - jeg troede du måske vidste det - udfra din kommentar tidligere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cage skrev, Lige nu:

Ok - jeg troede du måske vidste det - udfra din kommentar tidligere.

Det var kun en enkelt iagttagelse. Om det 100% passer kan jeg ikke garantere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Cage skrev, for 14 minutter siden:

@Grækeren - det et vel ikke hinandens modsætninger? Man kan da sagtens gøre begge dele, og ihvertfald giver like knappen en mulighed for at undgå en masse "ligegyldige" kommentarer? Eller hvad siger du?

@holstebronx er inde på hvordan det var før I fik Like knappen, så jeg antager, at den er af nyere dato. Hvad er svaret på dit spørgsmål bronx?

mener denne tråd giver et godt billede af hvor forskelligt at like funktionen bliver håndteret/opfattet hvilket kan give en del misforståelser hvilket du selv giver nogle eksempler på...med en lille tilføjelse som erstatning med et supplerende indput/pointe...men ok det kan jo også opfattes som rygklapperi, så det kommer nok an på hvem, og hvordan det bliver modtaget :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Grækeren skrev, for 8 minutter siden:

mener denne tråd giver et godt billede af hvor forskelligt at like funktionen bliver håndteret/opfattet hvilket kan give en del misforståelser hvilket du selv giver nogle eksempler på...med en lille tilføjelse som erstatning med et supplerende indput/pointe...men ok det kan jo også opfattes som rygklapperi, så det kommer nok an på hvem, og hvordan det bliver modtaget :)

Nu havde du vel næppe forventet, at et par tusinde brugere ville anvende knappen ens?

Og at der kan være forskel på, hvorledes et Like fortolkes, er da indlysende? 

Og mht. input/pointe - kære @Grækeren - I dare you. Lidt kvalificeret research ville givetvis afsløre for dig, at jeg med virkeligt få undtagelser - faktisk tager min egen medicin. Jeg har blokeret een bruger, og der er et par stykker jeg blot undgår at debattere med, da de ikke rigtig forstår at holde sig til bolden. Det betyder så iøvrigt ikke, at jeg ikke anerkender deres input med et Like, når jeg finder det relevant - og uanset om jeg er enig.

Husk nu - ovenstående bør ikke fortolkes som at jeg er en selvforherligende og principfast farisæer - for selvfølgelig træder jeg også ved siden af, og lader mig rive med af en stemning. Derfor kan du også finde input, hvor jeg har undskyldt - det manglede bare.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grækeren
Cage skrev, for 19 minutter siden:

Nu havde du vel næppe forventet, at et par tusinde brugere ville anvende knappen ens?

Og at der kan være forskel på, hvorledes et Like fortolkes, er da indlysende? 

Og mht. input/pointe - kære @Grækeren - I dare you. Lidt kvalificeret research ville givetvis afsløre for dig, at jeg med virkeligt få undtagelser - faktisk tager min egen medicin. Jeg har blokeret een bruger, og der er et par stykker jeg blot undgår at debattere med, da de ikke rigtig forstår at holde sig til bolden. Det betyder så iøvrigt ikke, at jeg ikke anerkender deres input med et Like, når jeg finder det relevant - og uanset om jeg er enig.

Husk nu - ovenstående bør ikke fortolkes som at jeg er en selvforherligende og principfast farisæer - for selvfølgelig træder jeg også ved siden af, og lader mig rive med af en stemning. Derfor kan du også finde input, hvor jeg har undskyldt - det manglede bare.

@Cage  jooo det er indlysende...men i bund og grund drejer det sig jo om at acceptere, samt respektere forskelligheden og give plads til rummeligheden ligeledes give plads til noget kant....så kan det være fløjtende ligegyldigt hvordan både du, og jeg håndterer andres ytringer hvis det giver anledning til sur mave så bliver like funktionen et valg mellem pest, eller kolera.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...