Hop til indhold
Guest Frække Ida

Hvornår ska man "synes godt om"?

Recommended Posts

Ida sunshine skrev, for 11 minutter siden:

min private FB (selvom administrator benægter at det er muligt)

Hehe. På hvilken måde blev det vist på fb? Som et link? EDIT: Nå, du har svaret ...

Jeg er én gang kommet til at poste et link en fræk annonceside (altså lavet en Svenning Dalgaard) fordi jeg ville kommentere en avisartikel på fb og så var det ikke linket til avisen, der lå på klippebordet, men et annoncelink, som jeg havde postet på Eroguide ... Opdagede det i det samme jeg klikkede "post" på fb. Gik i panik, da fb var lidt langsom om faktisk at lægge linket ud og lige så snart det kom op på fb, så klikkede jeg slet-menuen frem ... Ved til dato ikke, hvor mange der nåede at se det i deres feed ...

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, Lige nu:

Hehe. På hvilken måde blev det vist på fb? Som et link?

Jeg er én gang kommet til at poste et link en fræk annonceside (altså lavet en Svenning Dalgaard) fordi jeg ville kommentere en avisartikel på fb og så var det ikke linket til avisen, der lå på klippebordet, men et annoncelink, som jeg havde postet på Eroguide ... Opdagede det i det samme jeg klikkede "post" på fb. Gik i panik, da fb var lidt langsom om faktisk at lægge linket ud og lige så snart det kom op på fb, så klikkede jeg slet-menuen frem ... Ved til dato ikke, hvor mange der nåede at se det i deres feed ...

Ja bare som sådan noget der dukker op i ens newsfeed som link. Lige som hvis nogen af mine venner liker noget på F.eks politikken.

Jeg slettede det bare fra min activity log på FB..(med koldsveden drivende :P )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ida sunshine skrev, for 6 minutter siden:

Når der pludselig står ""xxxxx" likede et svar på eroguide i tråden "knep min våde mis"", så bliver livet lidt for spændende :lol:

Haha :D spændende citat "plasket" ud over hele ens Facebook :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 4 minutter siden:

Haha :D spændende citat "plasket" ud over hele ens Facebook :D 

"Jeg er i gang med research til en diskursanalyse, der sammenligner anvendelsen af dyremetaforer hos henholdsvis prostitutionskunder og knallerentusiaster." Kan man så skrive, hvis man fx læser et eller andet på universitetet ...

Eller: "Facerape! Min telefon er blevet stjålet" (og så kan man sælge den på dba.dk ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ida sunshine skrev, for 14 minutter siden:

Ja bare som sådan noget der dukker op i ens newsfeed som link. Lige som hvis nogen af mine venner liker noget på F.eks politikken.

Jeg slettede det bare fra min activity log på FB..(med koldsveden drivende :P )

Helt generelt går jeg kun på eroguide med browseren i "incognito"/"private" og hvad de nu kalder det. På den måde kan der ikke opstå forbindelser til andre ting/sites. Det eneste svage led er hvis jeg har "copy/pastet" noget.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 2 minutter siden:

Helt generelt går jeg kun på eroguide med browseren i "incognito"/"private" og hvad de nu kalder det. På den måde kan der ikke opstå forbindelser til andre ting/sites. Det eneste svage led er hvis jeg har "copy/pastet" noget.

Efter den der episode gik jeg i paranoid-panic mode og downloadede Tor :P nu undlader jeg bare at like/se på likes og sådan noget. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ida sunshine skrev, for 10 minutter siden:

Efter den der episode gik jeg i paranoid-panic mode og downloadede Tor :P nu undlader jeg bare at like/se på likes og sådan noget. 

Prøv at like et indlæg... I dare you :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, Lige nu:

Prøv at like et indlæg... I dare you :D 

Jeg ville hellere like "DF ungdom" offentligt på FB 

:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lagt mærke til, at jeg i højere grad læser og dermed liker indlæg fra profiler som har billede på. På en eller anden måde identificerer jeg dem bedre, end dem uden profil billede... De glider ligesom ud i en grå masse for mig. 

Hvorfor ved jeg ikke helt... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Havnebumsen skrev, for 4 timer siden:

Meget fornuftige iagtagelser :-) 

Havnebumsen personlige favorit er når en bruger liker 2 modsatrettede meninger...

kan man like for meget spørges der om? Næhhh...... Ikke hvis det er Havnebumsens indlæg 8-)

Du får sgu en "like" herfra. 

Den tildeles med en skummel baggrund...... Med håbet om at komme et par pladser frem i køen til at kunne sidde på bænken på molen med en havkold (ikke halvkold) øl i hånden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg elsker Pj. Harvey. Har en spandfuld skiver med hende. Hun er skøøøøn og en frækkert at se på. Jeg sidder ofte i mørket med kun et spotlys på og tjekker hendes covers ud. Musikken....tja, den er jeg ikke nået til endnu. Betyder det noget......ej. nogle fotos har hun spandex på. Hun er hot. Hov forkert tråd...tror jeg. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Frække Ida

Jamen, så d jo igen @Havnebumsen:

J ka jo sagtens like to forskellige holdninger, den ene skribent får et like for hans holdning og den anden, som modsiger, fordi j synes, at han formulerer sig måske sjovt eller på anden vis, at han måske tilføjer en lille bitte detalje, som j bare r sååå enig i :?

Tror j udspionerer alles profiler for at danne mig et indtryk, d vist d nemmeste :P 

 

Redigeret af Frække Ida

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
holstebronx skrev, for 3 timer siden:

Jeg har lagt mærke til, at jeg i højere grad læser og dermed liker indlæg fra profiler som har billede på. På en eller anden måde identificerer jeg dem bedre, end dem uden profil billede... De glider ligesom ud i en grå masse for mig. 

Hvorfor ved jeg ikke helt... 

Sådan har jeg det pudsigt nok også. Helt urimeligt iøvrigt. 

Har så også lagt mærke til, at nogle af de mere selvoptagede gp'ere skifter profilbillede ofte, hvilket helt irrationelt irriterer mig - mens de som har haft deres profilbillede, ihvertfald så længe som jeg har været på EG, har jeg lettere ved at forstå.

Det giver muligvis ikke megen mening (undtagen i et par tilfælde) - men vi er jo ikke herre over irrationalitet. 

Redigeret af Cage

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har det sådan med at like, at når jeg læser noget som fanger på en god måde, så får det et like, men så ikke altid alligevel, da jeg så reflekterer over om jeg skal skrive noget positivt om tråden og så "glemmer" at like.

Så liker jeg også mere dem som jeg følger (tråde / personer), da jeg jo helt naturligt læser mere hvad der skrives der.

Min holdning er at like det man synes og så ellers være glade :-D

Dejlig aften til jer alle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Frække Ida, det med at tjekke profiler, for at skulle vægte om man skal like et skriv? Min pointe, med den kommentar jeg skrev var faktisk om akkurat det. Som at se et billede af Munch, stå og nikke, kun fordi man ved det er netop Munch. Helt uden at forholde sig til selve værket. Indholdet er ofte sekundært for mange. Hvem før hvad tendensen måske?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen
Frække Ida skrev, for 1 time siden:

Jamen, så d jo igen @Havnebumsen:

J ka jo sagtens like to forskellige holdninger, den ene skribent får et like for hans holdning og den anden, som modsiger, fordi j synes, at han formulerer sig måske sjovt eller på anden vis, at han måske tilføjer en lille bitte detalje, som j bare r sååå enig i :?

Tror j udspionerer alles profiler for at danne mig et indtryk, d vist d nemmeste :P 

 

Og du er i din fulde ret til at like begge!

Ligesom Havnebumsen er i sin fulde ret til at trække på smilebåndet over det.

Vi snakker om et like på et tilfældig internetforum fyldt med anonyme brugere :-) Set i lyset af likes gives af mange forskellige grunde kan et like ikke tillægges alverdens betydning.

Personligt mener Havnebumsen det er fuldstændig ligegyldig om du liker 2 modsatrettede meninger, liker en Mands indlæg fordi pikken ønskes genprøvet, liker en veninde en holdning noget sjovt noget interessant noget noget noget

Like hvad du lyster! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nihil skrev, for 2 timer siden:

Jeg elsker Pj. Harvey. Har en spandfuld skiver med hende. Hun er skøøøøn og en frækkert at se på. Jeg sidder ofte i mørket med kun et spotlys på og tjekker hendes covers ud. Musikken....tja, den er jeg ikke nået til endnu. Betyder det noget......ej. nogle fotos har hun spandex på. Hun er hot. Hov forkert tråd...tror jeg. 

 

Nihil skrev, 1 time siden:

Som at se et billede af Munch, stå og nikke, kun fordi man ved det er netop Munch. Helt uden at forholde sig til selve værket. Indholdet er ofte sekundært for mange.

ihvertfald for skribenten selv ...

Nihil skrev, 1 time siden:

Hvem før hvad tendensen måske?

joeee....jaeee ....måske .....helt på niveau med "bagoverbøjet modtagelse i Urbansk miljøplan" og "spis af frygtlykken"

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Marqui Kanske jeg må se mig nødsaget til at hive "jeg er langsom" kortet frem her. 

Pj. Harvey frem for hendes musik

Munch frem for hans værker

At bedømme det skabte, ikke med selvstændig værdi, men ud fra hvorledes man anskuer skaberen. Ok. Det giver altså god mening i mit hoved. Så glem kortet.

Ellers er jeg åben for kritik af mine formidlingsevner. Det kunne være formuleret mere klart ja.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nihil skrev, for 4 minutter siden:

At bedømme det skabte, ikke med selvstændig værdi, men ud fra hvorledes man anskuer skaberen. Ok. Det giver altså god mening i mit hoved.

ved ikke lige hvordan du "anskuer" Munch eller Harvey, men hvad har skaberen med din oplevelse af værket at gøre? Delius var, efter sigende, et svin og en temmelig ubehagelig herre, men det gør ikke hans musik dårligere

Værket har ingen værdi i sig selv ...og det gælder al kunst ...det er værdiløst om ikke det bliver oplevet, skaberen er ret ligegyldig i den sammenhæng, og typisk fraværende, om ikke hinsides ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså. Det første du skriver er jo hvad jeg selv har skrevet. Fornuleret anderledes jo.

Modtageren af værket er den der giver det mening jo. Men ak det var vel ikke det der var udgangspunktet for denne lille debat om det skrevne vs. Skriveren i forhold til at like noget. 

Åhhh trætheden melder sig. Sov godt alle sammen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nihil skrev, for 4 minutter siden:

Altså. Det første du skriver er jo hvad jeg selv har skrevet. Fornuleret anderledes jo.

Modtageren af værket er den der giver det mening jo. Men ak det var vel ikke det der var udgangspunktet for denne lille debat om det skrevne vs. Skriveren i forhold til at like noget. 

Åhhh trætheden melder sig. Sov godt alle sammen.

blah blah  .... troede egentligt du var faldet i søvn  ...men ok, nok nemmere at spile bold op ad macthende sokker der mestendels er optaget af sig selv

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nope der var en håndboldkamp.

Spot on til min forfængelighed og at jeg, uopfordret kommer i bukserne af at nørkle med ord, grammatik og syntaks. Så har vi mit motiv på plads. Hvad er dit, du @Marqui, nu du sådan har set dig ond på mig og vil mundhugges. 

Jeg gjorde opmærksom på at nogle liker personen og ikke det som personen skriver. Du kunne have valgt at opponere mod den tendens. I stedet for kaster du dig ud i en langhåret diskussion, hvor udgangspunktet tydeligvis ikke er med men mod. Her bliver det faktisk interessant. Du vil blotte mig, men hvorfor? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nihil skrev, for 3 minutter siden:

Nope der var en håndboldkamp.

Spot on til min forfængelighed og at jeg, uopfordret kommer i bukserne af at nørkle med ord, grammatik og syntaks. Så har vi mit motiv på plads. Hvad er dit, du @Marqui, nu du sådan har set dig ond på mig og vil mundhugges. 

Jeg gjorde opmærksom på at nogle liker personen og ikke det som personen skriver. Du kunne have valgt at opponere mod den tendens. I stedet for kaster du dig ud i en langhåret diskussion, hvor udgangspunktet tydeligvis ikke er med men mod. Her bliver det faktisk interessant. Du vil blotte mig, men hvorfor? 

@Nihil det betaler sig ej. Nogle læser kun det de selv skriver, og forholder sig alene til egne antagelser og idiosynkrasier. 

Du vil blot opleve personlig tilsvining og spydigheder snart sagt alle steder på EG - alt imens et hylekor af proselytter hylder, liker og deltager i festlighederne. 

Desværre er blokering det mest oplagte - men også det mindst underholdende.

Bolden kære hulebrødre - bolden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nihil skrev, for 3 timer siden:

Nope der var en håndboldkamp.

Spot on til min forfængelighed og at jeg, uopfordret kommer i bukserne af at nørkle med ord, grammatik og syntaks. Så har vi mit motiv på plads. Hvad er dit, du @Marqui, nu du sådan har set dig ond på mig og vil mundhugges. 

Jeg gjorde opmærksom på at nogle liker personen og ikke det som personen skriver. Du kunne have valgt at opponere mod den tendens. I stedet for kaster du dig ud i en langhåret diskussion, hvor udgangspunktet tydeligvis ikke er med men mod. Her bliver det faktisk interessant. Du vil blotte mig, men hvorfor? 

Jeg oponerede imod den her post ovenfor. Hvad ved du om hvordan andre mennesker måtte opleve Munch's værker? og om de blot 'synes om' fordi de er bevidste om, at det er skabt af Munch? og i givet fald, hvad så?

Nihil skrev, for 16 timer siden:

At bedømme det skabte, ikke med selvstændig værdi, men ud fra hvorledes man anskuer skaberen. Ok. Det giver altså god mening i mit hoved.

OK, som jeg læser ovenstående, er du af den holdning at værket skal bedømmes udfra hvorledes man anskuer skaberen, hvilket jeg oponerer imod:

Marqui skrev, for 16 timer siden:

Værket har ingen værdi i sig selv ...og det gælder al kunst ...det er værdiløst om ikke det bliver oplevet, skaberen er ret ligegyldig i den sammenhæng, og typisk fraværende, om ikke hinsides ...

hvortil du svarer:

Nihil skrev, for 16 timer siden:

Modtageren af værket er den der giver det mening jo. Men ak det var vel ikke det der var udgangspunktet for denne lille debat om det skrevne vs. Skriveren i forhold til at like noget. 

Som jeg læser som, at du nu mener at det er den der oplever værket der giver det mening, og ikke betinget af et kendskab til skaberen.

 

Det kan være jeg læser dine indlæg forkert? (så lad os tage den offline)

Ift. hvad det har med selve tråden at gøre? en hel del; essens af vor menings udveksling er, som jeg ser det, om man "synes om" fordi man synes om indholdet, snarere end som konsekvens af en veneration for afsender.

 

Nihil skrev, for 3 timer siden:

Spot on til min forfængelighed og at jeg, uopfordret kommer i bukserne af at nørkle med ord, grammatik og syntaks. Så har vi mit motiv på plads. Hvad er dit, du @Marqui, nu du sådan har set dig ond på mig og vil mundhugges. 

Jeg gjorde opmærksom på at nogle liker personen og ikke det som personen skriver. Du kunne have valgt at opponere mod den tendens. I stedet for kaster du dig ud i en langhåret diskussion, hvor udgangspunktet tydeligvis ikke er med men mod. Her bliver det faktisk interessant. Du vil blotte mig, men hvorfor? 

Beklager om du måtte have en oplevelse af at jeg har "set mig ond" på, eller en trang til at 'blotte' dig - ingenlunde tilfældet. Jeg har bemærket dine indlæg og, hvordan du ynder at formulere dig: Mindes dog ikke at have læst noget, der kunne give anledning til at have 'ond vilje' ift dig.

"Jeg gjorde opmærksom på at nogle liker personen og ikke det som personen skriver", JA, enig, det er også det jeg iagttager, og hvad så? er det forkert at "synes om" fordi man har en veneration for skaberen mere end værket? er det ikke blot historien om Meegeren om igen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...