Hop til indhold
Tip toe

Fordomsbarometeret: hvordan er sexkunder og glædespiger uddannet?

Recommended Posts

Jeg tænker at mange aktive modstandere af købesex betragter sig selv som fagligt bedrevidende, og at sexkunder såvel som glædespiger er betragtet (mere eller mindre) som ufaglærte tumper som er dumpet ud af skolen.

Kan vi modbevise dem?

Weekendens survey: Hvad er jeres uddannelseniveau (og evt. hvilket fagområde).

Jeg starter:

Lang videregående uddannelse, humanistisk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er på uni.. ikke humanistisk :D

edit. Jeg har nu ikke særligt lagt mærke til den fordom. udover for gadepigerne.. hvor den nok rammer lidt plet, desværre..

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg

Videregående udd. Pædagog. Eller retter som det hedder. Professions bachelor i pædagogik. Fed titel. Nåja udd tjener også :lol:

God weekend til jer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Foreløbig har jeg haft et 60 års uddannelsesforløb i livets skole - afgangspapirerne underskrives af en læge når tiden oprinder.

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Jesper 1968

elektronik tekniker, som jeg ikke kan bruge til noget da jeg ikke har været i branchen i 20 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Foreløbig har jeg haft et 60 års uddannelsesforløb i livets skole - afgangspapirerne underskrives af en læge når tiden oprinder.

 

Venligst

Spunsen/Bundstokken

Kære Bundstokken:)

- - afgangspapirerne underskrives af en læge når tiden oprinder.    - -  god værkstedshumor :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi

Officer i handelsflåden... (Én af dem med guld på ærmerne 8-))

HD i regnskab... Røvkedelig tal nørd :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænker at mange aktive modstandere af købesex betragter sig selv som fagligt bedrevidende, og at sexkunder såvel som glædespiger er betragtet (mere eller mindre) som ufaglærte tumper som er dumpet ud af skolen.

Kan vi modbevise dem?

...

Det ved de helt sikker godt ikke holder i forvejen - men en stempling af sexkøb som lavstatus adfærd er selvfølgeligt et anvendeligt argument. Ifølge den største danske undersøgelse af området  "Kortlægning af prostitutionsefterspørgslen" 2013 er konklusionen "Der er sexkøbere i alle aldersgrupper og samfundslag, og det slående kendetegn ved sexkøbere er, at der ikke er noget særligt kendetegn" 

.... og samfundsvidenskabelig universitetsuddannelse iøvrigt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tænker at mange aktive modstandere af købesex betragter sig selv som fagligt bedrevidende, og at sexkunder såvel som glædespiger er betragtet (mere eller mindre) som ufaglærte tumper som er dumpet ud af skolen.

Kan vi modbevise dem?

Weekendens survey: Hvad er jeres uddannelseniveau (og evt. hvilket fagområde).

Forventer du at få svar, der bare er nogenlunde repræsentative :-?  

Men hvis du er interesseret i et fornuftige og dækkende svar, bør du nok lave en afstemning, hvor folk kan være anonyme, ellers vil der være alt for meget snobeffekt i de svar, der kommer.

Eller også har næsten alle kunder en højere uddannelse, i hvert tilfælde dem, der svarer, og så er de ikke repræsentative efter min vurdering.

Redigeret af comeback

Del dette indlæg


Link til indlæg

I mine unge år, først en håndværksmæssig uddannelse, og da jeg endelig blev af træt af vejrligets forbandelser gennem årene, så blev det en videregående uddannelse - ingeniør. Sideløbende med funktionærjobbet havde jeg mit eget selvstændige erhverv, og her er jeg autodidakt + livets skole.

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Forventer du at få svar, der bare er nogenlunde repræsentative :-?  

Men hvis du er interesseret i et fornuftige og dækkende svar, bør du nok lave en afstemning, hvor folk kan være anonyme, ellers vil der være alt for meget snobeffekt i de svar, der kommer.

Eller også har næsten alle kunder en højere uddannelse, i hvert tilfælde dem, der svarer, og så er de ikke repræsentative efter min vurdering.

er det ikke trættende at være så negativ altid ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

er det ikke trættende at være så negativ altid ? 

Er det ikke trættende at skulle forholde sig til de irrelevante kommentarer, man har skrevet tidligere?

Redigeret af comeback
Manglende ord

Del dette indlæg


Link til indlæg

Är professor och har därmed en högre universitetsutbildning med doktorsgrad.

Vad gäller representativitet så finns det en studie från Sverige: "Sex i Sverige" från 1996. I den var det signifikant fler som hade köpt sex i socialgrupp I (personer med högre universitetsutbildning; typ läkare, civilingenjör, gymnasielärare med flera) än i socialgrupp II (lägre tjänstemän) och socialgrupp III (arbetare). Jag kommer dock inte ihåg de exakta procenttalen och kommer just nu inte åt att kontrollera.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg mødte en pige i sidste måned og snakken gik Hun havde en PHD i økonomi. så man kan nok finde alle erhverv og alle titler hvis man leder længe nok, alle indkomstgrupper alle diagnoser skæve krøllede hjerne genier, kunstnersjæle egocentriske empatiske. hele møllen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Forventer du at få svar, der bare er nogenlunde repræsentative :-?  

Men hvis du er interesseret i et fornuftige og dækkende svar, bør du nok lave en afstemning, hvor folk kan være anonyme, ellers vil der være alt for meget snobeffekt i de svar, der kommer.

Eller også har næsten alle kunder en højere uddannelse, i hvert tilfælde dem, der svarer, og så er de ikke repræsentative efter min vurdering.

Yes Comeback, og du er ikke negativ men siger bare som den lille dreng i HC Andersens eventyr Kejserens nye klæder : "Jamen han har jo ikke noget tøj på" :D:D:D

Ville man virkelig have bare et nogenlunde lille seriøst grundlag så har Comeback jo ret. Der er mulighed for at oprette en anonym afstemning. Der ville man få et lidt mere rigtigt billede og mange flere ville svare selvom grundlaget stadig ville være meget lille og upræcist, men det her er jo endnu mere upræcist.

Jeg tænker at mange aktive modstandere af købesex betragter sig selv som fagligt bedrevidende, og at sexkunder såvel som glædespiger er betragtet (mere eller mindre) som ufaglærte tumper som er dumpet ud af skolen.

Kan vi modbevise dem?

Weekendens survey: Hvad er jeres uddannelseniveau (og evt. hvilket fagområde).

Jeg starter:

Lang videregående uddannelse, humanistisk

Det er et trist indlæg på mange måder fra TipToe, men ikke overraskende og heller ikke reaktionen fra mange. :(:(:(

Der er desværre meget snobberi omkring uddannelse og arbejde og det er der også her og i TipToes indlæg og det næsten lyser også ved svarerne fra nogen. Men hvad du har af arbejde og uddannelse behøver ikke at afspejle hvem du er som menneske, men det tror folk desværre alt for meget. Folk der bedømmer sig selv eller andre efter arbejde og uddannelse er i mine øjne fattige og sølle mennesker, der mangler selvværd selv, TipToe er åbenbart også siden han mener at uddannelsesniveauet vil bevise at man og han ikke er en tumpe og så med sådan en håbløs undersøgelse her. Ens uddannelsesnvieau viser ikke om man er en tumpe eller ej, man får ikke bedre etik og værdier ved at læse på universitet :( :( :( 

En tømrer jeg kender dumpede ud af skolen af i 9. klasse, men han er en fandens god tømrer. En dame jeg kender har været ansat i Føtex i 20 år,hun har kun 9. klasse, hun er jordens sødeste dame, har to herlige børn og hjælper altid alt og alle. Er de dårlige mennesker fordi de dumpede ud af uddannelsessystemet efter 9. klasse. Er de tumper ? Er man ikke en tumpe fordi man har en universitetsuddannelse ? Hvordan bestemmer man hvornår man er en tumpe ? Er vi tilbage der hvor du møder en skraldemand eller rengøringsassistenten så tænker du : "Sikke en taber" og sender ham nogle arrogante øjne, i stedet for at  gengælde hans smil, ønske ham god dag, og måske komme med andre venlige bemærkninger :( :( :(

Vi kan vende det om, lad os sige at relativt mange af pigerne har et lavt uddannelsesniveau der er droppet ud af skolen, er de så tumper ? :(:(:(

Hvis modstanderne mener at man skal se ned på folk der har et lavt uddannelsesniveau så lad dem det,

Findus skriver det fra den store undersøgelse

"Der er sexkøbere i alle aldersgrupper og samfundslag, og det slående kendetegn ved sexkøbere er, at der ikke er noget særligt kendetegn" 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Är professor och har därmed en högre universitetsutbildning med doktorsgrad.

Vad gäller representativitet så finns det en studie från Sverige: "Sex i Sverige" från 1996. I den var det signifikant fler som hade köpt sex i socialgrupp I (personer med högre universitetsutbildning; typ läkare, civilingenjör, gymnasielärare med flera) än i socialgrupp II (lägre tjänstemän) och socialgrupp III (arbetare). Jag kommer dock inte ihåg de exakta procenttalen och kommer just nu inte åt att kontrollera.

Nu har jag hittat statistiken: I undersökningen från 1996 från Sverige så var 18,0 % av männen i socialgrupp I som uppgav att de någon gång i sitt liv hade köpt sex mot 10,8 % av männen i socialgrupp III. Det vill säga nästan dubbelt så många bland de svenska män som hade högsta utbildningen.

Redigeret af Bror Myra

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Yes Comeback, og du er ikke negativ men siger bare som den lille dreng i HC Andersens eventyr Kejserens nye klæder : "Jamen han har jo ikke noget tøj på" :D:D:D

Ville man virkelig have bare et nogenlunde lille seriøst grundlag så har Comeback jo ret. Der er mulighed for at oprette en anonym afstemning. Der ville man få et lidt mere rigtigt billede og mange flere ville svare selvom grundlaget stadig ville være meget lille og upræcist, men det her er jo endnu mere upræcist.

   

Behøver jeg et skrive at vi er enige, også selvom en afstemning selvfølgelig ikke er repræsentativ, men måske vejledende. Men det er der ingen der kan vide, så selvfølgelig kan man ikke bruge resultatet til noget som helst efter min mening.

Det kræver jo, at dem, der stemmer, udgør et repræsentativt gennemsnit at Danmarks befolkning, og tror jeg egentlig ikke, at de(vi) gør.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...