Hop til indhold
Tip toe

Fordomsbarometeret: hvordan er sexkunder og glædespiger uddannet?

Recommended Posts

Gæst

Men hvis du er interesseret i et fornuftige og dækkende svar, bør du nok lave en afstemning, hvor folk kan være anonyme, ellers vil der være alt for meget snobeffekt i de svar, der kommer.

Helt enig.

Tænkte selv det samme, men måske var TS ikke klar over at den mulighed eksisterer. 

Redigeret af troldmanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Behøver jeg et skrive at vi er enige, også selvom en afstemning selvfølgelig ikke er repræsentativ, men måske vejledende. Men det er der ingen der kan vide, så selvfølgelig kan man ikke bruge resultatet til noget som helst efter min mening.

Det kræver jo, at dem, der stemmer, udgør et repræsentativt gennemsnit at Danmarks befolkning, og tror jeg egentlig ikke, at de(vi) gør.

Det har du fuldstændig ret i :) :):)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

mange af de mennesker der tjener aller mest i verden, afsluttede ikke skolen. Det sagt, så mener jeg det er langt bedre at gøre det man elsker, end det der giver flest penge, medmindre pengene bruges til at muliggøre andre ting man elsker.

Jeg har langt mere respekt for den uudannede der har en passion for sit job, end den bitre revisor..

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg

Behøver jeg et skrive at vi er enige, også selvom en afstemning selvfølgelig ikke er repræsentativ, men måske vejledende. Men det er der ingen der kan vide, så selvfølgelig kan man ikke bruge resultatet til noget som helst efter min mening.

Det kræver jo, at dem, der stemmer, udgør et repræsentativt gennemsnit at Danmarks befolkning, og tror jeg egentlig ikke, at de(vi) gør.

Dem der stemmer, skal vel udgøre et repræsentativt udsnit af kunder og udbydere, vel næppe gennemsnittet af Danmarks befolkning - hvoraf de fleste aldrig har købt eller solgt sex. I praksis kan der ikke laves et repræsentativt udsnit i denne sammenhæng.

De fleste kunder jeg har mødt, har været over gennemsnittet indkomstmæssigt, og udbyderne har været under gennemsnittet indkomstmæssigt - sådan groft sagt. Ofte direktøren vs. den fattige studine/østeuropæer o.lign.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

mange af de mennesker der tjener aller mest i verden, afsluttede ikke skolen. Det sagt, så mener jeg det er langt bedre at gøre det man elsker, end det der giver flest penge, medmindre pengene bruges til at muliggøre andre ting man elsker.

Jeg har langt mere respekt for den uudannede der har en passion for sit job, end den bitre revisor..

Och det finns många högt utbildade som har valt jobb som anses mindre "fina" för att de har passion för det de har valt. Det inkluderar högt utbildade flickor som har valt att bli eskorter trots det stigma som yrket för med sig ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tænkte selv det samme, men måske var TS ikke klar over at den mulighed eksisterer. 

Måske ikke, men han har været på EG længe, men kan selvfølgelig være, at at ikke ved hvordan man gør rent praktisk, ligesom undertegnede.:oops:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

mange af de mennesker der tjener aller mest i verden, afsluttede ikke skolen. Det sagt, så mener jeg det er langt bedre at gøre det man elsker, end det der giver flest penge, medmindre pengene bruges til at muliggøre andre ting man elsker.

Jeg har langt mere respekt for den uudannede der har en passion for sit job, end den bitre revisor..

Helt enig. Om folk tjener meget eller lidt eller om de har en universitetsuddannelse eller en mindre 'fin' uddannelse er komplet irrelevant.

Det, der betyder noget, er deres indstilling.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har langt mere respekt for den uudannede der har en passion for sit job, end den bitre revisor..

 

Helt enig. Om folk tjener meget eller lidt eller om de har en universitetsuddannelse eller en mindre 'fin' uddannelse er komplet irrelevant.

Det, der betyder noget, er deres indstilling.

Nu stopper I med den falske socialromantik.

Hvor tror vi havde været uden Grundtvig, folkeskolen og først 5, så 7 og siden 9 års skolepligt? Uden højskoler og videregående uddannelser?

Uddannelse og viden har bragt os ud af trældom og fattigdom.

Manglende uddannelse og uvidenhed skal ikke tales op og romantiseres, det skal udryddes!

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

 

Nu stopper I med den falske socialromantik.

Hvor tror vi havde været uden Grundtvig,folkeskolen og først 7 års og senere 9 års skolepligt? Uden højskoler og videregående uddannelser?

Uddanelse og viden har bragt os ud af trældom og fattigdom.

Manglende uddannelse og uvidenhed skal ikke tales opog romantiseres, det skal udryddes!

GF

prøver du at være sjov, eller er du bare enormt.. Uviden?
Vi har brug for alle. Jeg snakker ikke op, om at man sidder på en bænk og drikker øl dagen lang, mens man modtager kontanthjælp.

Vi har enormt mange, vigtige, jobs, der ikke kræver uddannelse. Det handler om at gøre det man elsker, det gør ikke folk dumme, at de ikke har en uddannelse! Vi har lige så meget brug for folk til at kører vores busser, som vi har brug for læger og professorer.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt enig. Om folk tjener meget eller lidt eller om de har en universitetsuddannelse eller en mindre 'fin' uddannelse er komplet irrelevant.

Det, der betyder noget, er deres indstilling.

Givetvis har du helt rätt! Men, om det är som TS framför att sexköpsmotståndarna hävdar att de som köper sex är lågt utbildade och är så kallade loosers så kan det vara av vikt att motbevisa påståendet. I tidigare inlägg har jag refererat till tidigare svensk studie som visade att det var fler bland de som har hög utbildning som har köpt sex. Enligt andra studier är de som har högre utbildning mer positivt inställda till jämlikhet mellan könen; det bevisar givetvis inte att sexköpare i gemen har en annan kvinnosyn än vad icke sexköpare har, men de svenska eskorter som jag känner anser att de har blivit bättre behandlade av kunderna än av män de har träffat när de gått på krogen.

Nu tror jag dock inte att sexköpsmotståndarna bryr sig om fakta då deras motstånd snarare är starkt ideologiskt betingat och grundat i många svårutrotade fördomar om branschen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

mange af de mennesker der tjener aller mest i verden, afsluttede ikke skolen. Det sagt, så mener jeg det er langt bedre at gøre det man elsker, end det der giver flest penge, medmindre pengene bruges til at muliggøre andre ting man elsker.

Jeg har langt mere respekt for den uudannede der har en passion for sit job, end den bitre revisor..

Nemlig

Mange universitetsuddannede tjener ikke alverden efterfølgende…. 

Hvorimod nogle ufaglærte har knoklet røven ud af bukserne på nathold, bygget en større udlejningsportefølge op eller fået en anden genial ide. Hvor de indkomstmæssig ligger i en hel anden liga efterfølgende.

Åh ja den bitre arbejdstager… åh hvor er de egentlig nogle knolde og ikke finde noget man brænder for :?

Mit umiddelbare kendskab til købesexkunder er de på det overordnede plan er godt ved muffen. I hvert fald dem jeg har været på ture med. Ellers kan du jo næsten ikke finde Pengene til det, hvis lønposen ikke er god nok. 

Egen uddannelse….. BIB

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Manglende uddannelse og uvidenhed skal ikke tales op og romantiseres, det skal udryddes!

Nu er mangel på uddannelse jo ikke lig uvidenhed. Som Claire skrev, så er det mange med økonomisk succes som ikke har en uddannelse, men uvidende kan man ikke kalde dem.

Men ja, uvidenhed er da sjældent godt.

Redigeret af Kaspersen

Del dette indlæg


Link til indlæg

prøver du at være sjov, eller er du bare enormt.. Uviden?Vi har brug for alle. Jeg snakker ikke op, om at man sidder på en bænk og drikker øl dagen lang, mens man modtager kontanthjælp.

Vi har enormt mange, vigtige, jobs, der ikke kræver uddannelse. Det handler om at gøre det man elsker, det gør ikke folk dumme, at de ikke har en uddannelse! Vi har lige så meget brug for folk til at kører vores busser, som vi har brug for læger og professorer.. 

Du er tarvelig og polemisk, når du spørger sådan!

Vi har brug for uddannelse og viden. Vi har brug for, at hver eneste borger i samfundet uddanner sig og udnytter sit potentiale. 

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

claire

du har ret hvor mange af dem som har en fin uddannelse kan bruge deres hænder hvis de bliver sat til en opgave som ligger langt uden for deres uddannelse

i må meget svare drenge

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du er uartig, når du spørger sådan!

Vi har brug for uddannelse og viden. Vi har brug for at hver eneste udnytter sit potentiale. 

GF

Vi har brug for folk, til alle jobs. Eller hvad skal vi gøre. Tvinge alle til at tage en længere uddannelse og så importere 50.000 asiatere til alt "dummearbejdet"? Eller hvad det end er, du mener det er?

Universitetet er blevet talt så meget op og tillagt så megen vigtighed, at vi står i en situation, hvor man mener der vil komme seriøs mangel på elektrikere. Det vil presse priserne, det vil skabe en uorden, lang ventetid og dårligt arbejde, eller det vil skabe et ton af arbejde, for folk der bor i f.eks. Polen, men arbejder i Danmark.

Det har ikke noget med "socialromantik" af gøre. Det er bare sådan det er, og det at vi bor i et avanceret land, er heldigvis netop med til at give os friheden, til selv at vælge. Og vælge ud fra lyst, mere end behov.

Redigeret af Claire

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har brug for folk, til alle jobs. Eller hvad skal vi gøre. Tvinge alle til at ta en længere uddannelse og så importere 50.000 asiatere, til alt "dummearbejdet"? Eller hvad det end er, du mener det er?
Universitetet er blevet talt så meget op og tillagt så megen vigtighed, at vi står i en situation, hvor man mener der vil komme seriøs mangel på elektrikere. Det vil presse priserne, det vil skabe en uorden, men ventetid og dårligt arbejde, eller det vil kreere et ton af arbejde, for folk der bor i f.eks. polen, men arbejder i Danmark.

Hvem har overhovedet sagt andet? 

Hold op med at romantisere ikke at søge uddannelse - hvadenten den er praktisk eller ej.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Du er tarvelig og polemisk, når du spørger sådan!

Vi har brug for uddannelse og viden. Vi har brug for, at hver eneste borger i samfundet uddanner sig og udnytter sit potentiale. 

GF

Vi har brug for nogen tager de rette uddannelser… primært naturfaglige… men ikke brug for alle gør det. Det ville være dumt og en ringe udnyttelse af ressourcer, hvis en buschauffør tog 3 års gymnasie og 5 års universitetsuddannelse. Her er det klart bedre, kun at have taget 9 klasse og så bidrage til samfundet efterfølgende

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har brug for nogen tager de rette uddannelser… primært naturfaglige… men ikke brug for alle gør det. Det ville være dumt og en ringe udnyttelse af ressourcer, hvis en buschauffør tog 3 års gymnasie og 5 års universitetsuddannelse. Her er det klart bedre, kun at have taget 9 klasse og så bidrage til samfundet efterfølgende

Enig!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi har enormt mange, vigtige, jobs, der ikke kræver uddannelse.

Det er rigtigt! Hvis vi kigger på den offentlige plejesektor, så er der næsten kun udlændinge med yderst sporadiske danskkundskaber tilbage. Det gælder såmænd også mange læger og sygeplejere. Når I selv får brug for den offentlige sygepleje, så venter der jer en multietnisk og totalt forvirret og usammenhængende oplevelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

gellekarl

det arbejde som jeg har lavet siden 2011 finder man ikke mange som vil gøre

Så håber jeg du er glad for det :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...