Hop til indhold
Liv

Kronikken i Politiken i dag

Recommended Posts

Gæst

Med al respekt for Mette og hendes arbejde mod prosituation kommer jeg ofte til at tænke lidt på forfatteren Peter Høeg og " de måske egnede " 

Ingen kan være i tvivl om Mette hverken egnede sig til vores erhverv og i hendes forsøg på at feje alle piger i samme fejeblad og kaste hendes eksperiment på at forbyde prosituation og transformere alle piger eller kunder til samme holdning bliver jeg i tvivl om hendes oprigtige formål. Gør Mette det her for at blive husket og fremstå som hende der skabte den store og betydningsfulde evolution det ligner en personlig kamp fordi hendes person var uegnet. 

Jeg kunne godt efterlyse nogle med ekspertise kunne komme med deres bud på Mettes kamp, er dette hendes personlige kamp som hun skyder i skoene på os piger og kunder og reelt set handler om en pige der ikke havde succes i vores egnede verden? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men hvorfor pludselig disse tanker og dårlig samvittighed?
I som skriver herinde, burde da så minimum vide der findes piger som er glade for jobbet, som trives i miljøet og som kæmper med næb og klør for, at synlig gøre den mere positive side af branchen. Piger som I med glæde kan besøge velviden at hun gør det af lyst og ikke tvang.
Vi skal så straffes gennem jeres pludselig opstået dårlig samvittighed fordi debatten for 117 gang raser hen over branche.
Jeg kunne forstå den slags tanker fra mænd der ikke ved bedre.
Men I de Herre burde dælme vide bedre.
Jeg bliver faktisk lidt vred over den slags , for det betyder jo at I ser os alle som ofre og at I ikke har hørt os. Og det kan I virkelig ikke være bekendt!

Sådan Dana! 

Hold nu op med al den forvrøvlede, generaliserende snak om de stakkels kvinder som ofre for syge mænds overgreb.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

nu har jeg læst et par steder at man efter at have læst den kronik , set Bonnie  pludselig får tanker ala den svenske model og syntes jeg, under toner af dårlig samvittighed.
SÅ er det squ jeg får lyst til at dele gratis ud af klaps med en våd EBer.
Ja Bonnie burde have hjælp, hvis altså hun er modtagelig, det kan vi hurtig blive enig. Dem som ikke har det godt med det de laver, skal hjælpes.
Men hvorfor pludselig disse tanker og dårlig samvittighed?
I som skriver herinde, burde da så minimum vide der findes piger som er glade for jobbet, som trives i miljøet og som kæmper med næb og klør for, at synlig gøre den mere positive side af branchen. Piger som I med glæde kan besøge velviden at hun gør det af lyst og ikke tvang.
Vi skal så straffes gennem jeres pludselig opstået dårlig samvittighed fordi debatten for 117 gang raser hen over branche.
Jeg kunne forstå den slags tanker fra mænd der ikke ved bedre.
Men I de Herre burde dælme vide bedre.
Jeg bliver faktisk lidt vred over den slags , for det betyder jo at I ser os alle som ofre og at I ikke har hørt os. Og det kan I virkelig ikke være bekendt!

Det handler ikke om at gøre alle piger til ofre. Det handler om at reflektere over hvad der bliver skrevet både herinde og i medierne.

Jeg ved udmærket godt hvad pigernes holdninger herinde er og det respekterer jeg. Nogle piger herinde frabeder sig jo også anmeldelser. Det må der jo være en grund til?

Nogle kunder skriver jo smagsløse anmeldelser og får pigerne til at fremstå som objekter kun til at tilfredsstille deres lyst og bagefter skrive det herinde. Det er jo benzin på bålet til modstanderne.

Dårlig samvittighed? Nej, men man skal reflektere over hvad man selv skriver og hvad andre skriver og se indad engang imellem.  Desuden har vi alle herinde og udenfor vores "masker" så at sige. Piger såvel som kunder så man skal også tænke over hvad der gemmer sig bag.

Venlig hilsen Prowler

Redigeret af Prowler

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

nu har jeg læst et par steder at man efter at have læst den kronik , set Bonnie  pludselig får tanker ala den svenske model og syntes jeg, under toner af dårlig samvittighed.

Du har misforstået mig så. Dana, jeg er ked af hvis det underkendte din, jeres, ret.

Jeg udtrykte ikke en dårlig samvittighed som om jeg har udnyttet nogen. Det er en klam smag i munden om at jeg ved at være hér, og være sexkøber, er med i et selskab som rummer mere ondt end godt. En klub, jeg ikke tror jeg har lyst til at være medlem af. Et fællesskab, jeg på nogen måder skammer mig over at bidrage til. Fordi det er for gennemsyret af mangel på respekt, på empati, på tolerance og på medmenneskelighed.

Hvor meget ondt skal der være i et parti, før det opvejer det gode? Det er vist et personligt spørgsmål ingen andre kan besvare for én.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis blot Bonnie havde fået en pølsevogn, da hun var atten, eller havde kunnet nøjes med en almindelig løn, kassedame eller pædagog-medhjælp og ikke havde været fristet af "nemme" og hurtige penge.

At hun er dybt traumatiseret, skyldes tydeligvis ikke alene hendes "valg" af profession. Hendes opvækst og tabet af søsteren, ville tage pusten fra de fleste.

Måske Bonnie hellere skulle bruge pølsevogns pengene, til et længere psykoterapeutisk forløb.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når det så er sagt, kan det faktisk være en god øvelse at vende blikket indad, alt er ikke lyserødt, hvorfor vi sagtens selv kan gøre vores for, at fjerne det værste skidt i branchen. I udgangspunktet er Jasmins tanke jo prisværdig, jeg er så blot ikke enig i hendes løsningsforslag,

Præcis: Gode intentioner er ingen undskyldning for dårlige forslag.

Tvang er allerede kriminaliseret.

Udnyttelse er allerede kriminaliseret.

Menneskehandel er allerede kriminaliseret.

Vi har ikke brug for mere kriminalisering.

Men det er alligevel Jasmins eneste svar: Forbyd kliniksex.

Det, vi har brug for, er normalisering og gennemsigtighed i form af en fuld legalisering, som også Amnesti International har konkluderet - så sollyset kan skinne på det skumle og få det frem og gjort synligt. Det vil efterhånden få luget ud i de kriminelle elementer, som i dag opererer i visse dele af prostitutionsmiljøet, for de lever kun godt i skygge.

... vi kan vel alle være enige om, at vi bør overveje dels hvor vi køber en oplevelse og dels at opføre os yderst respektfuldt over for piger, og samtidig erkende, vi har ingen ret til at købe, vi har via ordentlig opførsel en mulighed for at blive inviteret.

Det gør "vi" allerede med nogle ganske, ganske få atypiske undtagelser.

Jeg mindes ikke at have hørt ret mange (om nogen overhovedet?) forfægte det synspunkt, at man har RET til købe sex? 

Det er her som alle andre steder sælgeren, der bestemmer, om køberen må købe.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det handler ikke om at gøre alle piger til ofre. Det handler om at reflektere over hvad der bliver skrevet både herinde og i medierne.

Jeg ved udmærket godt hvad pigernes holdninger herinde er og det respekterer jeg. Nogle piger herinde frabeder sig jo også anmeldelser. Det må der jo være en grund til?

Nogle kunder skriver jo smagsløse anmeldelser og får pigerne til at fremstå som objekter kun til at tilfredsstille deres lyst og bagefter skrive det herinde. Det er jo benzin på bålet til modstanderne.

Dårlig samvittighed? Nej, men man skal reflektere over hvad man selv skriver og hvad andre skriver og se indad engang imellem.  Desuden har vi alle herinde og udenfor vores "masker" så at sige. Piger såvel som kunder så man skal også tænke over hvad der gemmer sig bag.

Venlig hilsen Prowler

Det er ganske fint at reflektere over det man læser og ser, så længe man reflektere over alt det der skrivet og vises om branchen. Hvis man kun forholder sig til det
negative, som altid vil blive vist kraftigt i medierne, så er det altså det går ganske galt i min verden.
Hvis man skriver på en måde som kan opfattes som om man overvejer at droppe købesexen fordi man har set og hørt det negative, ja så har modstanden mod købesex scoret et
par point og vi som gang på gang pointere, at der findes piger som er glade for erhvervet, at der findes steder som har fine forhold osv, ja vi har tabt point.
Det er ligesom det negative bider mere fast end det positive, når debatten raser.

Vi er ganske enig om at der er smagsløse anmeldelser og jeg kan ganske enkelt ikke finde fidusen i , at skriver på  en sådan måde, at det  kan bruges i debatten som eksempel
for dem som er modstandere af købe sex. Desuden mener jeg, at har man fået en dårlig oplevelse, behøver man nødvendigvis ikke tage "hævn" gennem en anmeldelse. Man kan sagtens holde tonen i en anmeldelse på et plan alle kan være med på og samtidig får budskabet ud om et uheldig møde. Der skal 2 til tango og det behøver nødvendigvis ikke være pigen der bære hele ansvaret for en uheldig oplevelse.

en af grundene til man frabeder sig anmeldelser kan være, at en positiv anmeldelse på et eller andet plan forpligtiger pigen til at forsøge at genskabe besøget. Et super besøg skyldtes tit den lille ting kaldet kemi og den kan man som bekendt ikke købe sig til. Så det behøver ikke være negativt at en pige frabeder sig en anmeldelse.

Jamen selvfølgelig er det en gensidig refleksion, at skulle læse lidt bag masken. Vi er jo alle mennesker :)
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har misforstået mig så. Dana, jeg er ked af hvis det underkendte din, jeres, ret.

Jeg udtrykte ikke en dårlig samvittighed som om jeg har udnyttet nogen. Det er en klam smag i munden om at jeg ved at være hér, og være sexkøber, er med i et selskab som rummer mere ondt end godt. En klub, jeg ikke tror jeg har lyst til at være medlem af. Et fællesskab, jeg på nogen måder skammer mig over at bidrage til. Fordi det er for gennemsyret af mangel på respekt, på empati, på tolerance og på medmenneskelighed.

Hvor meget ondt skal der være i et parti, før det opvejer det gode? Det er vist et personligt spørgsmål ingen andre kan besvare for én.

Det underkender helt sikkert vores ret, hvis du opgiver købesexen pga den modstandstorm som raser i medierne pt.
Hvis du ikke har læst de positive ting som bla skrives herinde af GPerne, men kun forholder dig til de negative ting du læser og ser i medierne, så må jeg indrømme jeg bliver en smule skuffet.
Ja der findes ondt i branchen, det skal jeg ikke benægte, men det gør der faktisk i hele verden og jeg tvivler på man kan bekæmpe ondskab ved at give op.
Der findes også positive ting, som ikke kommer frem, eller som ikke bliver taget til efterretning, når det læses.
Jeg tror de fleste GPer feks har gæster som de glæder sig vildt meget til, kommer på besøg.
Der er også gæster som gør lidt ekstra ud af besøget i form af små varme gaver, som de ved glæder hende. Der findes gode oplevelser også.
Hvis der ikke gjorde det, tvivler jeg på der vil være ret mange aktive danske GPer. For ja, pengene betyder da en del, men uden de gode oplevelser mister pengene altså værdi.
Der er gode ting i branche, gode oplevelser, varme, ømhed og solskinsdage, ligsom i alle andre brancher. Der er bare ikke rigtig nogen der gider høre om det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Anmeldelserne er nemme at skyde på, fordi de kun beskriver standarden! De oplevelser hvor der har været en særlig kemi og hvor begge parter har givet hinanden en oplevelse, som vil blive husket længe, rammer aldrig anmeldessektionerne af hensyn til pigerne. For som gæst ved man godt når noget har været lidt ud over standarden.

Hvordan mon Rahm og co, ville forklare episoder hvor der har været denne særlige kemi? Er der nogensinde nogen der har bedt hende forklare hvordan der kan vokse venskaber og ligefrem kærlighedsforhold frem mellem en glædespige og hendes gæster?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

der er desværre flere lignende eksempler på EG.

Og hedonisten blev endda hårdnakket bakket op af flere brugere herinde.

"Roxy kunne jo bare lade være", var argumentet. Sygt.

Det er faktisk sygt hvis det forholder sig som du skriver. Jeg er meget enig med MikkelHart og vil selv overveje ret kraftigt om min profil hører til herinde. Jeg støtter ikke op med det menneskesyn hvor anmeldere af så stor kynisme har frit spil. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hedonistens anmeldelse var ikke den smarteste. Det er i det hele taget problematisk hvis man "kræver" indlevelse, GFE, kys og sex uden gummi som en del af et alm. sexbesøg. 
 

Problemet i kronikken er at det kun er de dårlige eksempler der er valgt ud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Præcis: Gode intentioner er ingen undskyldning for dårlige forslag.

Tvang er allerede kriminaliseret.

Udnyttelse er allerede kriminaliseret.

Menneskehandel er allerede kriminaliseret.

Vi har ikke brug for flere forbud.

Men det er alligevel Jasmins eneste svar: Forbyd kliniksex.

Det vi har brug for er gennemsigtighed i form af en fuld legalisering som også Amnesti International har konkluderet - så sollyset kan skinne på det skumle og få det frem og gjort synligt. Det vil efterhånden få luget ud i de kriminelle elementer, som i dag opererer i visse dele af prostitutionsmiljøet, for de lever kun godt i skygge.

Det gør "vi" allerede med nogle ganske, ganske få atypiske undtagelser.

Jeg mindes ikke, at have hørt ret mange (om nogen overhovedet?) forfægte det synspunkt, at man har RET til købe? 

Det er her som alle andre steder sælgeren, der bestemmer, om køberen må købe.

Det er selvfølgeligt baseret på egne subjektive fortolkninger, at jeg ofte føler at købesex beskrives som en slags ret. Hvis man derimod har en mere ydmyg holdning og glæde ved at man får mulighed for at blive inviteret, ville det sikkert også skinne tydeligere igennem, når besøg anmeldelses eller når forskellige koncepter m.v. debatteres.

Men bortset fra det, ville det sikkert være ganske smart at gøre budskabet til et issue i debatten:

Ingen mænd har ret til at købe sex, men kvinderne har mulighed for at sælge seksuelle oplevelser til en målgruppe, de suverænt selv bestemmer.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

nu har jeg læst et par steder at man efter at have læst den kronik , set Bonnie  pludselig får tanker ala den svenske model og syntes jeg, under toner af dårlig samvittighed.
SÅ er det squ jeg får lyst til at dele gratis ud af klaps med en våd EBer.
Ja Bonnie burde have hjælp, hvis altså hun er modtagelig, det kan vi hurtig blive enig. Dem som ikke har det godt med det de laver, skal hjælpes.
Men hvorfor pludselig disse tanker og dårlig samvittighed?
I som skriver herinde, burde da så minimum vide der findes piger som er glade for jobbet, som trives i miljøet og som kæmper med næb og klør for, at synlig gøre den mere positive side af branchen. Piger som I med glæde kan besøge velviden at hun gør det af lyst og ikke tvang.
Vi skal så straffes gennem jeres pludselig opstået dårlig samvittighed fordi debatten for 117 gang raser hen over branche.
Jeg kunne forstå den slags tanker fra mænd der ikke ved bedre.
Men I de Herre burde dælme vide bedre.
Jeg bliver faktisk lidt vred over den slags , for det betyder jo at I ser os alle som ofre og at I ikke har hørt os. Og det kan I virkelig ikke være bekendt!

Mon ikke de fleste her er ganske bekendt med, at der findes mange skønne kvinder i branchen, der er glade for deres arbejde. Man kan så bare håbe, at den dårlige samvittighed du fornemmer bliver brugt positivt til, at anstrenge sig mere, når man skal vælge en pige, anstrenge sig mere for at opføre sig respektfuldt, vise hensyn m.v. og ikke bare kræve ind fra alle hylder. osv

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er ganske fint at reflektere over det man læser og ser, så længe man reflektere over alt det der skrivet og vises om branchen. Hvis man kun forholder sig til detnegative, som altid vil blive vist kraftigt i medierne, så er det altså det går ganske galt i min verden.
Hvis man skriver på en måde som kan opfattes som om man overvejer at droppe købesexen fordi man har set og hørt det negative, ja så har modstanden mod købesex scoret et
par point og vi som gang på gang pointere, at der findes piger som er glade for erhvervet, at der findes steder som har fine forhold osv, ja vi har tabt point.
Det er ligesom det negative bider mere fast end det positive, når debatten raser.

Vi er ganske enig om at der er smagsløse anmeldelser og jeg kan ganske enkelt ikke finde fidusen i , at skriver på  en sådan måde, at det  kan bruges i debatten som eksempel
for dem som er modstandere af købe sex. Desuden mener jeg, at har man fået en dårlig oplevelse, behøver man nødvendigvis ikke tage "hævn" gennem en anmeldelse. Man kan sagtens holde tonen i en anmeldelse på et plan alle kan være med på og samtidig får budskabet ud om et uheldig møde. Der skal 2 til tango og det behøver nødvendigvis ikke være pigen der bære hele ansvaret for en uheldig oplevelse.

en af grundene til man frabeder sig anmeldelser kan være, at en positiv anmeldelse på et eller andet plan forpligtiger pigen til at forsøge at genskabe besøget. Et super besøg skyldtes tit den lille ting kaldet kemi og den kan man som bekendt ikke købe sig til. Så det behøver ikke være negativt at en pige frabeder sig en anmeldelse.

Jamen selvfølgelig er det en gensidig refleksion, at skulle læse lidt bag masken. Vi er jo alle mennesker :)


 

Godt skrevet Dana. Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg reflekterer skam også over alt det gode i piger skriver og jeg er imod et forbud. ;-)Med venlig hilsen Prowler

 

Redigeret af Prowler

Del dette indlæg


Link til indlæg

EG er blevet stort efterhånden, og meget synligt. Måske skulle vi også tænke på hvilke signaler vi sender udadtil - Tanja og ligesindede behøver bare at gå anmeldelsestrådene igennem for at blive udrustet med masser af ammunition til deres kamp.

Helt enig. Måske er det i parentes bemærket endda størrelsen, der gør, at Rahm ikke har fundet frem til eksempler, der i min optik er værre end Hedonistens. Jeg tænker bl. a. på beretningen fra december 2013 om et tandlægebesøg i Stettin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er selvfølgeligt baseret på egne subjektive fortolkninger, at jeg ofte føler at købesex beskrives som en slags ret. ...

... det ville sikkert være ganske smart at gøre budskabet til et issue i debatten:

Ingen mænd har ret til at købe sex, men kvinderne har mulighed for at sælge seksuelle oplevelser til en målgruppe, de suverænt selv bestemmer.

Jeg tror ikke, det er hensigtsmæssigt at gøre noget så indlysende til et diskussionspunkt ("issue") i debatten.

Det ville nemlig give det fejlagtige indtryk, at mange hævder, at det ER en ret at købe sex.

Og det er der (næsten) ingen, der gør.

Så at gøre det til et diskussionspunkt ville være en stråmand og føre til en debat på falske præmisser.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ikke, det er hensigtsmæssigt at gøre noget så indlysende til et diskussionspunkt ("issue") i debatten.

Det ville nemlig give det fejlagtige indtryk, at mange hævder, at det ER en ret at købe sex.

Og det er der (næsten) ingen, der gør.

Så at gøre det til et diskussionspunkt ville være en stråmand og føre til en debat på falske præmisser.

Der har før været nogen herinde som mener at det er mænds ret til at dyrke sex, med en tone som var på grænsen til at man havde ret til at "tage".

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er muligt. Men ganske få og ikke så klart. Det er ikke en udbredt misforståelse.

Det er så ok, at du mener således. Det er så ikke mit indtryk at folk uden relation og kendskab til branchen er klar over, at det er en vigtig del af præmissen. I øvrigt er det så ej heller  det indtryk, at lange vagte og klinikkoncepter sender, hvorfor jeg mener det er så vigtigt at det skal gentages i en uendelighed på samme måde som modstanderne kører frem med statements der er indlysende forkerte.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvorfor problematisere noget indlysende? Svaret er givet på forhånd. Det giver jo en helt skæv debattilgang.

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er faktisk sygt hvis det forholder sig som du skriver. Jeg er meget enig med MikkelHart og vil selv overveje ret kraftigt om min profil hører til herinde. Jeg støtter ikke op med det menneskesyn hvor anmeldere af så stor kynisme har frit spil. 

Prøv at læse trådene gadepiger og Lene gadepige under sektionen anmeldelser og efterlysninger på fyn. Der kommer der nogle kvalmende indlæg frem som viser hvor syge og nedladende nogle mænds syn er på kvinder der sælger sex.

Det er sådanne indlæg prostitutionsmodstandere kan bruge til at tegne et skræmmebillede af branchen og dømme alle efter.

Med venlig hilsen Prowler

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Det er en klam smag i munden om at jeg ved at være hér, og være sexkøber, er med i et selskab som rummer mere ondt end godt. En klub, jeg ikke tror jeg har lyst til at være medlem af. Et fællesskab, jeg på nogen måder skammer mig over at bidrage til. Fordi det er for gennemsyret af mangel på respekt, på empati, på tolerance og på medmenneskelighed.

Jeg forstår godt, at du ikke har den store lyst til at være en del af det grimme selskab - virkelig! Det forstår jeg. Det er sgu heller ikke den fedeste følelse i verden at være en del af en gruppe, der oftest bliver fremstillet som værende permanent skadet, så det kan jeg sagtens relatere til.

Skulle man så bare melde sig helt og aldeles ud af ræset og kaste håndklædet i ringen... Det er klart det nemmeste, og guderne skal vide, at det har jeg ofte selv haft lyst til.

Men kære Mikkel... Vi har altså brug for dig! Vi har brug for dig alle de andre mænd med en sund respekt for deres medmennesker. Både herinde og "derude". 

Oh skræk og ve, hvis der kun sad de lede tilbage herinde, og ingen af jer andre til at opveje det! :(

Jeg kan måske trøste dig lidt med min egen erfaring... Derude i virkeligheden, hvor vi møder jer face to face... Der er de gode partimedlemmer heldigvis i stort overtal. Meget større end det måske lige fremstilles i anmeldelserne herinde og -især - i medierne. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er det slet ikke faldet nogen af jer ind, at ikke alle mænd er lysende oratoriske begavelser?

Ej heller demonstrerer noget sådant, når de oven på en skuffende oplevelse sætter sig til tastaturet for at få luft for denne skuffelse?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan måske trøste dig lidt med min egen erfaring... Derude i virkeligheden, hvor vi møder jer face to face... Der er de gode partimedlemmer heldigvis i stort overtal. Meget større end det måske lige fremstilles i anmeldelserne herinde og -især - i medierne. :) 

Nikita

HVOR stort var overtallet af gode kunder i din forretning?

Du behøver ikke - men må selvfølgelig gerne :wink: - angive absolutte tal. Procenttal er fine nok.

GF

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hende feministen, som skrev kronikken og bl.a er medlem af facebookgruppen mandfjols, tror at hun er stærk, når hun kører andre kvinder ned. Hun er ikke en dyt anderledes end de mænd, som herinde ikke har respekt for prostituerede. Hun kører det samme show overfor indvandrerkvinder. I skulle læse nogle af de ting hun skriver om i div feministiske facebookgrupper. Man skulle tro at hun blev våd i trussen over de skriverier fra hedonisten og c/o.. Neerj, tænk, om de mænd, som skriver dårligt om kvinder herinde, mon ikke havde de samme tanker om hende i bund og grund? Eller mon de kun hader 'svage ludere'? 

 

Jette- luk røven og lad de voksne lege i fred

Redigeret af Larsss

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...